HELMIMAMMAT 2008 (7)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

UUSI KETJU

Vieras
HELMIMAMMAT 2008

auliina 30v, la 31.1/1.2, esikoinen, MKS, Mikkeli
Marjuli 29v, la 2.2, neljäs, L-PKS, Kemi, poika tulossa
HaLi! 27v, la 2.2, toinen, SKS, Seinäjoki ,poika tulossa
Litulatunen 30v, la 2.2, esikoinen, TYKS, Turku, poika tulossa
Nina84 23v, la 2.2, esikoinen SAS, Salo
momento 26v, la 2.2, toinen, OYS, Oulu, poika tulossa
ki-su , la 3.2
Niksu 27v, la 3.2, toinen, TAYS, Tampere
Sirenia 29v, la 4.2, toinen, K-HKS, Hämeenlinna
Kirle 31v, la 4.2, toinen
Pia 31v, la 4.2, esikoinen, Jorvi, Espoo
Wilma74, 32v, la 5.2, toinen, Kättäri, Helsinki
Helmipöllö, la 5.2, toinen, TYKS, Turku
jhk 27v, la 8.2, esikoinen, LKS, Rovaniemi, tyttö
sulis, 26 v, la 9.2, esikoinen, NKL, Helsinki
outi 24 v, la 9.2, toinen, NKL, Helsinki
Elina2, 22v, la14.2, esikoinen, TAYS, Tampere
misuli79 28v, la 15.2,toinen, SATKS, Pori
Deina23v, la 16.2, toinen, TAYS, Tampere
Pullahiiri 80, la 16.2, esikoinen, Kättäri, Helsinki
Safiiri 35v, la 24.2, neljäs, KPKS, Kokkola
C81 26v, la 25.2, esikoinen, KOKS, Kotka
tiittus 28v, la 28.2, toinen,SATKS, Pori
Maijustiina 25v., la 29.2, esikoinen, TAYS, Tampere

HELMIMAMMAT 2008

Marjuli 29v, la 2.2, neljäs, L-PKS, Kemi, poika tulossa
ki-su , la 3.2
Pia 32v, la 4.2 (30.1.) esikoinen, Jorvi, Espoo, tyttö

Lisäilinpä listaan sukupuolen ja päivitin sekä päiväyksen että itselleni yhden vuoden lisää :)
Odottelen tässä malttamattomana lentokentälle lähtöä.

Aika kallis tuo ultra jos yli 200.. me maksettiin eilen Helsingissa Femedassa 153 € ja CD tuli kaupan päälle!

-Pia-

Ihanaa matkaa!

Mä jossain raskausoireissani peruin loppuvuoden ulkomaanmatkat, mutta nyt kun olo ja varmuus olosta on taas parempi, lähden Tallinnaan marraskuussa.

Hankalia noi äitiyslomakuviot. Mua jännittää vielä työsuhteen päättyminen/jatkuminen keväällä. Hyvä uutinen on kuitenkin se, että meillä työnantaja maksaa täyden palkan äitiysloma-ajalta. Loma alkanee 1.1.2008, mutta läppäri ja kännykkä pysynee mulla, niin hommia tehdään tässäkin lafkassa voinnin mukaan.

Hyvä, kun tuli juttua siitä vakuutuksesta. Täytyy ottaa asiaksi pian.

Tulispa mullekin maha!

jhk 23+5

Alkuperäinen kirjoittaja Rollepa:
HELMIMAMMAT 2008

Marjuli 30v, la 2.2, neljäs, L-PKS, Kemi, poika tulossa
ki-su , la 3.2
Pia 32v, la 4.2 (30.1.) esikoinen, Jorvi, Espoo, tyttö

Lisäilinpä listaan sukupuolen ja päivitin sekä päiväyksen että itselleni yhden vuoden lisää :)
Odottelen tässä malttamattomana lentokentälle lähtöä.

Aika kallis tuo ultra jos yli 200.. me maksettiin eilen Helsingissa Femedassa 153 € ja CD tuli kaupan päälle!

-Pia-

Lainasin sitten vahingossa koko rollepan kirjoituksen tarkoitus oli vain tuota listaa lainata kun laitoin itsellekkin yhden vuoden lisää kun on joku viikko sitten pyörähtänyt uusi kymmen!

Äläs jhk vielä mahaa toivo,kyllä siitä varmasti saa "nauttia" riittävästi. Tämä vatsa sen kun paisuu, vaikka kiloja ei ole tullut ja kohdunpohjan korkeus on ihan viikkoja vastaava. En tosiaan meinaa saada kenkiä jalkaan ja esikoisen kanssa lattialeikit alkaa olla kauhistus.

Olin neuvolalääkärissä keskiraskauden käynnillä ja kaik oli ok, paikat tiukasti kiinni, hempat hyvät, painonnousu siedettävä ja pissa puhdas. Verenpainekin hyvä. Että mikäs tässä. Vaan kun väsyttää, supistelee ja liitoskipuilee koko ajan niin olo ei ole häävi, vaikka en sairaslomaa pyytänytkään. Lupasi kyllä kirjoittaa myöhemmin jos en jaksa töissä. Mut jotenkin en osaa jäädä lepolomallekaan jos kaikki kerran on ihan hyvin. Syke oli siellä 145-150. Painaa kuulemma jotain 700g. Viikkoja 24+1 ja kohdunpohjan korkeus 21.

Seuraava käynti onkin sitten neljän viikon kuluttua. En vieläkään ole saanut ratkottua sitä tuplarattaiden tarvetta, ihan älytöntä pyöritellä sitä mielessä toista kuukautta. Eihän ne kiertolaisina mitään maksa... Ehkä tuo pähkäileminen johtuu siitä, kun ei saa muita hankintoja miettiä, kun kaikki on valmiina, että jotain täytyy sitten miettiä! Meillä on jopa vaipat valmiina, kun saatin serkuilta paketti pieneksi jääneitä :).

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma74:
Äläs jhk vielä mahaa toivo,kyllä siitä varmasti saa "nauttia" riittävästi. Tämä vatsa sen kun paisuu, vaikka kiloja ei ole tullut ja kohdunpohjan korkeus on ihan viikkoja vastaava. En tosiaan meinaa saada kenkiä jalkaan ja esikoisen kanssa lattialeikit alkaa olla kauhistus.

'Kiva' jkuulla että jollakulla muullakin on jo ongelmia masun kanssa taipumisen kanssa. Kenkien laitto, etenkin iltaisin - on jo aikas vaikeaa - mitä se sitten lienee myöhemmillä viikoilla! ENsi ti on neuvoal missä otetaan kai ekaa kertaa sf mitta. Kiinnostaa miten se käyrille asettuu. Mutat toki kun olen niin lyhyt, niin se tuntuu vielä isommalta, kun samankokoinen masu pidemmällä ihmisellä olisi.

(.) suppailee... toki töissä on työkaverin takia paljon stressiä - joka tuntuu sitä aiheuttavan. Äsh. Jospa tilanne raukeaisi niin olokin helpottaisi.. Plääh.

Liityn tuohon ongelimia masun kanssa taipumiseen, kenkiä ei meinaa saada jalkaan ja esikoisen kanssa peuhaaminen tuottaa jo jonkinmoista ongelmaa:), mitähän se on soitten tammikuulla..
meillä täällä pähkäillään uuden auton ostamisen kanssa... toivottavasti saadaan pian jotain aikaseksi siinä asiassa!

outi

Täällä on kans masu tiellä. Just töissä piti jotain roskaa nostaa lattialta niin tuntu niin vaikeelta ja kankealta. En muista oonko sanonu aikasemmin, mutta mulla on ollu sellasta iskiastyyppistä kipua vasemmassa pakarassa kun seison vasemmalla jalalla ja yritän laittaa sukkaa oikeaan jalkaan. Välillä se menee pois, mutta nyt äsken taas vihlas oikein kunnolla. Neuvolassa sanoivat että johtuu hormonien aiheuttamasta löystymisestä ja venytellä pitäis, nostaa vaikka jalat seinää vasten nyt kun voi vielä olla selällään.

Meen huomenna teatteriin miehen siskon kanssa. Tiedossa on musiikkipainotteinen esitys, saas nähdä miten Otus innostuu jumppaamaan! Sain tutun tutulta kassillisen käytettyjä mammavaatteita ja siellä sattui onneks olemaan parit mustat suorat housut mitkä on just passelit teatteriin kun ei noissa farkuissa voi ihan joka paikkaan mennä.

Perjantaina me mennäänkin sitten laivalle. Aivan loistavaa kun ei tarvi olla krapulassa seuraavana päivänä! Ajattelin, että jos ekaa kertaa kokeilis meriaamiaista. Pitää vaan varoa niitä kaloja ettei saa sitä listeriaa..! Ja viikonloppuna mennään käymään mun porukoilla, missä odottaa vauvan sänky, turvakaukalo ja taas kassillinen vauvanvaatteita! Kiva päästä hypistelemään!

Ihanalta kuulostaa Maijustiinan lähipäivät.. herkuttelu seisovassa pöydässä olisi kyllä poikaa.. Me ollaan menossa Rajattoman konserttiin perjantaina, ja menen vielä sunnuntain akatsomaan ukrainalaista kasakka ryhmää.. saa nähdä pitä pikkuinen tykkää. Ja pakko testata vieläkö kansanmusiikki+tanssit saa miut itkemään niinkuin alkuraskaudessa.. se on vieläkin ihan selittämätön juttu.

Mie hullu ajattelin kävellä pitkästä aikaa sitten tänä aamuna töihin.. Ehkä n. kilometrin / puolitoista kävelin.. Loppumatkassa sai pyshdellä koko ajan kun supisti, supisti ja supisti vähän lisää.. Ehkei tuo aamuliikunta sovi mulle sitten :(

Huomenta.
Mukavalta kuulostaa Maijustiinan loppu viikko.
Itse olin eilen kaupassa "jumissa". alkoi yht äkkiä ihan hirvee pisto kyljestä, enkä päässyt mihinkään. n.10min nojailin hyllyyn kun ei pystynyt liikkumaan..kotona viellä oli hiukan kipeä, mutta meni ohi.
Huomenna pääsee töihin, huom. pääsee=) odotan jo innolla, en jaksa enään kotona olla. josko huomisen jälkeen on taas toinen ääni kellossa=) enään ei enään kauaa sihen 4d ultraan. niin muuten uudesssa odotus & vauvat lehdessä oli testi että kumpi tulee, näytti että 90% tyttö. tälläsel sivulla www.sexratio.com se on englannin kielinen. mutta nyt täytyy mennä

Heippa pitkästä aikaa. Oon ollut vaan taustalla kun on ollu työkiireitä niin kovin ja saikullakin olin 2 päivää kun oli armoton migreeni. Kävin lääkärissäkin mun jatkuvasta päänsärystä. Ottivat kilpirauhaskokeet, mutta tulokset tulee vasta viikon päästä.

En nyt yhtään muista mistä on kirjoteltu. .

Mulla on kanssa iskias kipua oikeassa pakarassa, välillä haittaa kävelyä välillä ei, oon koittanu venytelä muttei siitä oo ollu apua. Oon ryhdistäytyny urheilemaan ihan urakalla. Ja olo on kyllä kohentunut sen myötä. Oon uinu, jumpannu, ollu salilla ja kävelly, eli aika monipuolista. Välillä meinaa sohva kutsua paljon enemmän, mutta sisukkaasti on punkenu itteni liikkeeseen. Olisin varmaan turvonnu jo ilmapalloksi ilman tota liikkumista. Kumpa vaan pystyis jatkaa sitä vielä pitkään. Suppareita mulla ei kai vielä oo. Semmonen puristus tulee kyllä mahaan kun pidempään liikkuu, mutta se on niinkun kokoaikanen puristus, ei semmosia aaltoja. Täytynee kysellä huomena neuvolasta mitä se semmonen puristustunne on..Ummetusta kyllä pukkaa, varsinkin raudan syöminen sitä aiheuttaa, inhaa.

Voisko muuten jo tässä vaiheessa toi vauveli viedä tilaa mahalta? Siis meinaan kun musta tuntuu etten pysty syömään kun vaan tosi vähän kerrallaan tai muuten tulee semmonen hirvee mahakipu ja semmonen tunne että ois syöny ittensä magasika ähkyyn?? Ja olo on semmonen seuraavat kaks tuntia, että ois kiviä mahassa.

Mä oon ruvennu kelailemaan enemmän sitä vauvanhoitoa ja sen kanssa ensihetkien vietämistä, niin ja imetystä, luin imettämisestä kaikkia juttuja ja se ei kuulostanu miltään helpolta prosessilta saada sujumaan..

Eihän tässä oo enää kun nelisen kuukautta niin vauva on saapunut :) Jotenki oon kokoajan ajatellu että siihen on vielä ikuisuus, mutta äkkiähän tää tästä varmaan menee.

Hyviä vointeja kaikille!

Pullis ja poitsu 22+5

Mä myös eilen mietin imetystä, mistä lie syystä juolahti mieleen. Ehkä siksi, että rinnat on nyt taas pykälää isommat ja maitoakin on alkanut hitusen tihkumaan, huomaa illalla. Imetystä en varsinaisesti jännitä, mutta olin kyllä yllättynyt sen hankaluudesta, jouduttiin Kätilöopistolla kädestä pitäen hommaa opettelemaan ja imetys sujui alkuun vain rintakumien avulla. Inhosin niitä kapistuksia yli kaiken, mutta hiljalleen päästiin eroonkin niistä ja imetin esikoista 9kk. Enkä oikein koskaan IHAN tottunut siihen, että pitäisi suhtautua täysin luonnollisesti siihen, että paljastaa rintansa turuilla ja toreilla, vaikka pitäisikin rinnan päällä huivia tai harsoa ja hakeutuisi rauhalliseen nurkkaan. Lisäksi niskat kipeytyi ja rinnat oli aranarat... Ja rintapumpun ajattelu tekee nytkin pahalle tuulelle. On imetys ihan ihanaakin vauvan kanssa seurustelua, on niin kokonaisvaltaisen suloista kun saa kerrankin rauhassa tuijotella pientä tuhisijaa, mutta en sitä kyllä sitten jää kaipaamaan :) Vaan ehkä se tällä kertaa on ihan erilaista?

Että tällaista tänään mielessä.

kelakin teki päätöksensä eilen ja äippäpaketin pitäs tulla 2vkn sisällä postiin..jipii..

täällä on näköjääns ollu muillakin kipuja ja hankaluuksia toimia massun kanssa...kyllähän tuo hyvinkin jo hidastaa tahtia ja just kaikki kumartuminen yms.tuntuu epämukavalta. mulla välillä vihloo alaselkään ku vasemmalla jalalla astuu ja oikean puoleinen nivunen on tosi kipeä..eilen en meinannu päästä sohvalta ylös,eli pelkäämpä että edessä on kovat ajat kun masu vaan kasvaa..joutuu vielä monet itkut tirauttaan kun sattuu...mut hammasta purren mennään ja ajatus on pienessä tulokkaassa..
mä oon päättäny etten revi ressiä imetyksen suhteen, jos onnistuu niin hyvä mut jos ei niin sitten ei..esikoista imetin 5kk ja sit sain rintatulehduksen ja maidontulo loppui siihen, tuo 5kk riitti meille oikein mainiosti. Ja lisämaitoahan saa kaupasta:)

pitäs alkaa henkisesti varautuun vknloppuun,siskon susikoira tulossa hoitoon ja se onkin melkoinen vilpertti välillä.mutta hauskaa loppuviikkoa kaikille..

Jee, nyt sitten on työt siirtyneet toimistolle ja voi auton sijaan hurauttaa fillarilla muutaman kilometrin töihin. Ihan luksusta! Tosin työmaalla joudun vielä aina silloin tällöin käymään, joten niistä tulee aina autopäiviä...

Oon kanssa saanut Kelan paperit nyt eteenpäin, mutta vakuutusasia seisoo edelleen. Viikonloppuna pitää ottaa itseään niskasta kiinni! Voin liittyä myös siihen kerhoon, jolla alkaa olla jumituksia ja kipuja. Selkä on ollut sekä ylä- että alaosasta ihan jumissa ja maanantaina en meinannut päästä millään ylös, kun menin hetkeksi lattialle selälleni. Lisäksi mullakin on vasemman jalan pakarassa kipuilua. Housut on välillä mielenkiintoinen saada jalkaan, kun ei voi oikeaa jalkaa nostaa lattiasta kunnolla ylös. Melkein pitää mennä istumaan. Päätinkin nyt, että liikkuminen on pakko aloittaa nyt ennen kuin musta tulee ihan rampa. Yleensä aktiivisesti liikkuvana tällainen kolotus on kamalaa ja aika vierasta. Onneksi ens viikolla alkaa äitiysjooga, jonka lisäksi pitää käydä kävelyllä, uimassa ja venytellä!

Mmm, syömaan seisovaan pöytään... Kuulostaa Maijustiina hyvälle! Meillä ei ole tälle viikonlopulle mitään suunnitelmia. Ihanaa vaan olla. JOs saisin vaikka ekat pienet potkarit kudottua valmiiksi. Sen jälkeen voisi tehdä jotain välillä itselleenkin. Ostettiin muuten maanantaina kärryt (jos en vielä kertonut). Saatiin tämän vuoden Brio Happyt hyvällä alennuksella. Eli perinteiset nelipyöräiset tuli, vaikka alkuperäisenä ajatuksena oli ketterät kolmipyöräiset...

Viikonlopun vapaata odotellessa!

Sulis

Terppa kaikille!

Se onkin taas ihana perjantai :)

Oon ollu tänään ihan hurrrjan hyvällä tuulella, täytyy nyt hehkuttaa sitäkin, kun aina huonoista päivistä raportoin.

Oltiin aamulla neuvolassa, kaikki oli reilassa :) Meillä oli toinen neukkatäti kun yleensä, ku oma oli kipeenä. Mutta hyvä niin, koska toi nlatäti oli tosi ihana! Ei siinä omassakaan nyt varsinaista vikaa ole, mutta toi oli niin huolellinen ja jotenkin tosi paneutuva ja positiivinen. Se sano, että mun painonkehitys on ollut todella esimerkillistä, ja minäkun olin jo ihan stressissä koko painoasiasiasta kun se oma nla-täti siitä niin paasasi. Kuulemma alle kilossa kun pysyy per viikko toi painon nousu niin hyvä. Mulla oli nyt tullu painoa 280g per viikko. Eli tosi hyvin, oon ylpeä itestäni, kai mun herkkulakko ja liiunta on auttanu asiaa. Täytyy koittaa pysyä samalla vähäherkkusella linjalla. Taidan tänään kuitenkin juhlia asiaa todella fiksusti leipomalla omena piirakan, nami!!

Mitäköhän muuta, niin joo sf mitta oli 18, eli pikkasen alle keskikäyrän, eli neuvolan mukaan ei olis jättivauvasta kyse, mutta kuulemma toisaalta ultrassa näkee parhaiten, joten tiedä sitten. Sykkeet oli taas kovat 150-162. Oli se taas ihanaa kuulla pikku poikasen sydäntä :)

Kelan paperit sain täytettäväksi ja vähän niitä jo vilkuilin, katotaan kuin pulassa mä niiden kaa tuun olemaan. En oikeen ymmärtäny että ku haen edellisten 6kk tulojen mukaan niin millanen lappunen mun pitää liitteeksi saada, mullakun on vielä työnantaja tässä matkan varrella vaihtunut, ni pitääköhän mun saada joku todistus molemmista paikoista..??

Onks teillä muuten ollut jotain mielitekoja viimeaikoina? Mulle iski yks ilta ihan kauhee himo sitruunamehuun, ja eikun kauppaan ostamaan 2kg sitruunoita ja mehuksi ne, makeutusainetta sekaan ja hörps, sinne uppos! Musta toi on jo aika erikoinen himo, sitruunamehu, mistäköhän sekin tuli, en oo koskaan ennen tehnyt, saati himoinnut, musta sitruunat on ollut ikävän kirpeitä, nyt ne houkuttaa mua kokoajan, hassua :)

Muut himot on ollu ihan tavallisia, kuten pakko saada perunamuussia tai lihapiirakkaa tyyppisiä :) mutta tommosia nyt tulee ilman raskauttakin, paitsi en mä kyllä lihapiirakoita oo ennen himoinnu.

Me lähetään miehen kanssa ens perjantaina tukholmaan,jee jee! sieltä täytyy vähän shoppailla vaatetusta vauvalle ja muuta kivaa :)

Sulikselle ja muille kremppasille tsemppiä vaivojen kanssa!!

Hyvät viikonloput kaikille!

Pullis ja pikku poikanen

Mun tekee mieli maksamakkaraa... koko ajan. Eilen kun mies lähti iltalenkille, oikein ryntäsin jääkaapille. Hyvä puoli siinä on, kun sitä ei voi paljon puputtaa, herkuttelen leivän parin päivän välein. Ja itse asiassa se maistu eilen aika pahalle, nyt on jostain syystä taas makuaistit heittänyt ympäri ja monet tuoksut yököttää ihan kun alkuraskaudessa. Toinen pahe, jota en yleensä muuten syö, on salmiakki... Eikä sitäkään saisi vedellä. Niin ja nyt pari päivää ollut ananashimo, se nyt sentään on ihan sallittujen listalla. Ja toisaalta ensimmäistä kertaa viime viikonloppuna katselin kateellisena miehen punaviinilasin perään. Tässä odotuksessa en ole oikein mitään maistanut, vaikka ei kai se lasi silloin tällöin pahaa tekisi? Täytyy joulun aikaan kehitellä joku tosi hyvä ja lämmittävä vähäalkoholinen glögi!

Täällä vedetään suklaata, vaikka olen sille allerginen. En ole koskaan edes pitänyt suklaasta. Nyt olen ollut ihan känkkäränkkä, kun en löydä riisisuklaata mistään. Onko sikiö allerginen kaakaolle, jos minä olen?

jhk 24+0

Ei kai sikiö vielä voi olla allerginen? Täälläkin suklaa maistuu, syön sitä kyllä tosi paljon muutenkin, silloinkin kun en ole raskaana. Imetysaikanahan sitä pitäisi välttää, kun aiheuttaa vauvalle ilmavaivoja. Tosi vaikeaa kyllä yrittää olla ilman suklaata!

Mun teki yhtenä iltana tosi paljon mieli siideriä, eikä ollut alkoholitonta. Oltiin siis saunaillassa, jossa muut joi siideriä. Otin sitten tavallista siideriä ihan pienen lasillisen. Mun mielestä silloin kun esikoista odotin niin sanottiin, että 1-2 annosta alkoholia viikossa on vielä turvallista, nyt kai ei sitäkään suositella mutta ajattelin, että yksi kahvikupillinen siideriä 9 kuukaudessa ei ehkä ole kovin vaarallista. Tulishan sitä tietysti toimeen ilmankin, mutta kun raskaus kestää 9kk ja sitten imetys vielä vuoden siihen päälle ja sitten onkin melkein heti uudestaan raskaana (kuten mun tapauksessa) niin tuntuu joskus, että pitää saada jotain pieniä mielitekoja toteuttaa, muuten alkaa tuntua aika ankealta elämä... Ja jos vielä kolmannenkin muksun toivoisi saavansa, niin se on kuitenkin yhteensä aika monen vuoden "urakka" raskaana olemista ja imetystä.

Imetyksestä: Mun mielestä imetys oli ihan mukavaa, eikä kovin hankalaa. Arvelen, että siihen vaikuttaa paljon myös se, että ei stressaa siitä liikaa, vaan luottaa itseensä että osaa ihan hyvin. Mutta tottakai pieniä hankaluuksia varmasti tulee kaikilla, ja joillain isompiakin. Kannattaa kuitenkin ihan positiivisella mielellä aloittaa, kyllä se yleensä alkuhankaluuksien jälkeen lähtee sujumaan. Ja jos ei sitten suju, niin ei se tosiaan niin kuolemanvakavaa ole.

Laitoin äsken pitkän selostuksen Ex-Kermeihin, josta kopsaan tänneki omat kuulumiset:

"Mää tosiaan kävin aamulla terveyskeskukessa. Alunperin olin koirakansalaisen kanssa matkalla samassa rakennuksessa olevaan eläinlääkäriin rokotusta hännänheiluttajalle ottamaan. No, eläinlääkäri ei ollukaan paikalla ja marssin lääkärin vastaanottovaraustiskille kysymään eläinlääkärin yhteystietoja, jos hälle vaikka soittaisin ja varmistaisin etukäteen sopivan rokotusajan. Siinä samalla kysäisin, että mitekäs saisin itselleni maanantaiksi lääkäriajan, kun saikkua pitäis vielä jatkaa. Kello oli 8.07 ja kävi ilmi että vapaana ois samana päivänä eli tänään lääkäriaika klo 8.45. Mää kipitin siis kotiin (kadun toiselle puolelle), suihkuun, hiusten kuivaukseen, puhtaisiin vaatteisiin ja takas vastaanotolle klo 8.35. Tämä tosiaan osaa tarvittaessa panna tuulemaan. Mies ei meillä ois ikinä selvinny yhtä vauhilla. Joka tapauksessa lääkäri totesi, että on kaikin puolin järkevää, jos en mee enää ollenkaan töihin. Saan olla itse rauhassa, Kelalta alkaa saamaan saikkupäivärahaa, joka ei katkea missään vaiheessa ja sitte työnantaja pystyy järkkäämään jo lopullisen sijaisen tilalleni. Sijainenhan siellä jo on, mutta nyt tämä saa jatkaa rauhassa marraskuuhun -08 asti.

Siinäpä kuulumiset meikäläiseltä. Nyt jatkan matkaa. Joten terveisiä ja hyvää viikonloppua kaikille!

Safiiri ja Nelkku 21+jotain (sekasin meni heti ku ei oo kalenteria käytössä)"

Moikka!
Mulla on nyt hirveä himo suklaaseen ja varmaan täytyy joku patukka mennä kaupasta hakemaan=)
tänään olin töissä taas ja sain heti selkäni ihan hirmu kipeeksi, kotiin kun pääsin niin meni tunti makaessa kun kolotti niin paljon. mutta nyt on mentävä hakemaan sitä suklaata=)
Hyvät viikonloput ja jaksamisia=)
Nina 25+0

Hola hola mammat,

terveiset Barcelonasta! Täällä aurinko paistaa ja työseminaari on viimein loppu - nyt lepäilen hetken koneen ääressä ja lähden sitten kaupungille tutustumaan paikkoiin. Ja shoppailemaan! Vähän on väsyneempi kuin varmaan normaalisti, mutta muuten on mennyt hyvin. Ja ruuan puolesta olen toki yrittänyt olla varovainen, mutta näillä valmiiksi järjestetyillä lounailla ja illallisilla on tullut eteen kyllä herkkua jos toisenlaista... toivotaan että kaikki on ollut turvallista kuitenkin. Kivaa, mulla on mieskin täällä mukana "seuralaisena" (=hih) joten nyt voidaan alkaa viettää laatuaikaa kaksin kun työt on tehty. Ihanaa viikonloppua kaikille!

-Pia-

Olen pahasti jäänyt koukkuun Facebookiin. Barcelona täytyy olla makee (pelasin Traveller's IQ Challengea)... Tänne satoi lumet tänään. Sehän tietää vain sitä, että helmikuu lähenee. Niin lähellä mutta niin kaukana.

Musta on tullut kauhea kodinrakentaja. Siivoan ja puunaan, mitä en ole koskaan-ikinä (vapaaehtoisesti) tehnyt. Täytyy käyttää tämä keskiraskauden energisyys myös graduun hyödyksi.

Olen viimeiset pari päivää koittanut kääntää aivojani töiden suhteen siihen asentoon, että ei voi kamalan kamalaa tälle yhteiskunnalle olla, jos vaikka "vain" hoitaisin lastani ensi vuonna. Työhöni voi helposti osallistua myös harrastuksena, jos sopimustani ei jatketa. Täytyy opetella oleen stressaamatta. Kaikkea ei kuitenkaan voi kontrolloida.

Huomenna jännätään Kimiä!

jhk 24+1

Mulla on aina kauheita vaikeuksia pysyä teitin perässänne, ootte niin aktiivisia kirjottaan:)

Tänne ei oikein mitään uutta. Kelan paperit pitää laittaa palkanlaskijan kautta ja lähetän ne joskus ens viikon aikana sinne. Varmistin kelasta vielä että saanko sen ä-päivärahan vuoden 2005 tulojen mukaan kun ä-loma alkaa 29.12. niin kuulemma joo. Ihan hyvä koska 2006 en ollu töissä ollenkaan... Ja en nyt sit ota pakkausta vaan otan rahana.

Imetyksestä on tainnu olla juttua... esikoista imetin vaan(?) 4,5kk koska se repi sekä mun että lapsen hermoja. Jouduin käyttämään lähes aina rintakumeja kun ei tyttö saanut kunnon otetta ja niitten kans en sitten jaksanut puljata. Saa nähdä miten tän toisen kanssa käy, toivottavasti pystyis imettämään normaalisti niin vois jatkaa vähän pidempäänkin. Mutta en ota ressiä, mun mielestä pääasia on että lapsi saa ruokaa:)

Mä kans olen puunannut enemmän kuin normaalisti. Ei mulla esikoista odottaessa tollasia puuskia ollut. Ihan hyvä vaan että tulee sellasiakin, en ole mikään himosiivooja minäkään...

Mä muuten en ole vielä perehtynyt koko Facebookiin, en oikein ees tiä mikä se on...? No, vähänaika sitten en vielä tienny edes kuka on Lauri Tähkä... nyt tiedän häiskän naaman mutta en kyllä yhtään biisiä. Taidan olla vähän sivistymätön;D

Nyt on muuten viimeaikoina vauveli alkanu potkimaan oikein kunnolla, maha vaan tärisee, näkyy oikein ulospäinki.

Viikonlopun jatkoja kaikille:)

Sirenia 24+5