ISOmpaa pesuetta haaveilevat 31

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Titti*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, suoraan tulee välillä sanottua... Sen verran vielä selvennökseksi ennenkuin sossutädit oven takana kolkuttaa että oliolla sen verran hyvät unenlahjat että kun univelkaa on niin nukahtaa vaikka istualleen, todisteena on yksi kuvakin!! Ja toinen juttu että se on oikeesti puoliksi kuuro niin ei kyllä kuule vaikka kuinka ipanat huutaisi... Saikohan vierailija nyt mielenrauhan?!? ; )

Jaaha, nyt on tänne avauduttu koko viikon edestä oikein, jos lähtis laputtaa...

Joox, heti-pikimmiten-samantien-än-yy-tee-nyt testaamaan!! Kuulostaa epäilyttävältä tuon edellisen tätivierailusi pituus.... Aivan hyvin siellä voitais olla pieniin päin!

Kivaa saada uusia ketjulaisia. Tervetulotoivotus munki puolesta Sussukalle. Ja esittelyä saman tien: oon 36vee, naimisissa, neljä lasta ja viides massussa kohta puolessa välissä odotusta, Oulusta lähtösin ja Keski-Suomen kautta tänne Keski-Pohjanmaalle muuttanut.

Tänne on iskeny melkonen dementia. Laitoin lauantaina nokkelasti voipaketin mikroon hieman sitä pehmentääkseni. Paketti oli metallia ja sytty tuleen! Ei muuta ku äkkiä virta pois, johto irti seinästä ja lappamaan vettä uuniin. Voipaketti sammui, mutta uuni meni mustaksi ja aattelin ettei sitä enää uskalla käyttää. Eilen aloin tekeen jauhelihapihvejä ja unohin paistinpannun uuniin ku laitoin sen päälle. Siippa onneksi käveli uunin ohi ja huomasi siellä mustan esineen. Tänään soitettiin autohuoltoliikkeestä siipalle ja kysyttiin, onko hänen emännän käsilaukku tallessa. Mää totesin että kieltämättä, en oo muutamaan päivään veskaa nähny, mutta en oo oikein hoksannu sitä kaivata. No, kävi ilmi että meikäläisen kassi kukkaroineen (!) oli jääny meillä viime viikolla oman auton huollon vuoksi lainassa olleen auton penkin alle. Voi jestas! Mitähän seuraavaksi? Ai niin, muutama viikko sittehän mää iskin puhelinliikkeestä lainaksi saamani kännykän vesilasiin sillä seurauksella että siitä meni akku tilttiin ja piti käyä hakemassa uus. Oma puhelin siis oli huollossa ja olin saanu liikkeesta lainaan korvikkeen.

Meneeköhän nuo raskausdementian piikkiin vai pitääkö tässä huolestua??

Häthätää lukemassa..

Sussukalle kovasti tervetuloa!
Täältä Varsinais-Suomesta kirjoittelee neljän lapsen äiti, jonka haaveilut viidennestä olivat ajankohtaisia vielä jokin aika sitten.. Nyt kuitenkin sellainen olo, että neljä riittää, kunnes toisin päätetään :-)
Tässä porukassa on vain tullut niin pitkään roikuttua, ettei täältä osaa irtaantuakaan. Välillä tullut pausseiltuakin, mutta tähän asti on aina porukkaan takaisin palattu..

Siis anteeksi, mutta ei voinut kuin kippurassa nauraa Safiirin pikku tempauksia :-D
Eiköhän tuo ihan raskausdementiaa ole.. Päivän piristys kyllä. Voiko noin paljon edes sattua noin lähekkäin?
No, jos yhtään lohduttaa, niin mulla ei pitäisi olla raskaus- eikä imetysdementiaa, mutta niin vain tänään ajoin kaupan ohi, vaikka sinne olin menossa :-D
Hiukan on tuo päänuppi täynnä kaikkea muuta, eikä aina ihan ole ajatukset kasassa.

Nyt pöytää kattamaan ja karjumaan muksut syömään.. Nuoremmat kyllä nukkuu, joten herätyksiä ensin.

Tehis

Safiiri-kulta ; emmää vielä testaile,
jotain jännitystä sitä pitää elämässään olla....katotaan sitte, jos ei ala
tätiä kuulumaan...viikon-parin päästä ( JOS mä maltan..)
Mutta siis en usko, että pyhästä hengestäkään oisin raskautunu....

Että mä nauroin kans kipparassa sun sekoiluille X`DD !!
( aanteex...)
Mä FB:stä luinkin jo ton Voipaketti 1-mikro 0 - jutun aiemmin.
Ookkos jo puolivälin paikkeilla ?? Voi ei, voi ei...niin se aika vaan lipsahtaa käsistä,
huhhei !

Meillä toisen pojan luokan avustaja soitti koulusta, kun ei tuo suostunut hampilääkärille, vaik asia oli sovittu ja puhuttu....
poika parkui ja kiljui mulle luurissa, mutta sain kuin sainkin sen uskomaan,
että mentävä on...tämä on siis se poika, jonka koulu on mennyt ihan päin p:tä
koko tän lukuvuoden.

Olen luvannu hyvästä viikosta yllätyspalkkion, mutta sitä ei o vielä nähty... :o(
Tänään poika oli sitten setvinyt yhtä uhkailu-asiaa koululla toisen pojan kanssa,
joka siis häntä uhkaili ja pakotti kauppaan mukaan ja se poika varasti namiakin...
tapahtui siis perjantaina, ja kirjoitin jo opellekin viestin siitä heti,
enkä tiennyt pojan kertomisista, miten se nyt oikeesti menikään...höps.
No mä heti epäilin meidän poitsua kans, ja olin niiiin huojentunut,
kun hän ei ollutkaan tehny mitään kurjaa, että annoin yllätyksen hälle
sitten tänään ( pikku saarnan saattelemana, ja kehuja kovasti kans =)
Sai Star Wars-paidan + 2 suklaalevyä ... että se oli yhtä aurinkoa
koko ukkeli =o}

Nyt oliokin soitti tähän väliin, enkä enää muista, mitämunnyt pitikää...
Hö. No, enempi sitte ku muistan...

Tiistaita
Tätin kanssa meni painiessa koko eilinen päivä...siis kp2 tänään. Taas se ryökäle virutti tuloaan, mutta tulipas kiire kun sunnuntai iltana mietin testin ostoa maanantaille, niin jo rykäs paikalle heti maanantaiaamuna.
Meillä tökki netti eilen koko päivän, joten mulla palo käämit eikä huvittanut tässä istua ja tapella tän kanssa.
Kuopuksen ja koiran kanssa metsäiltiin ja sit leivottiin sikahyvää kääretorttua. Kokeilkaa Marianne-mansikka kääretorttua, ohje löytyy mitä tänään syötäisiin nettisivuilta. Huvikseni kokeilin ja nam...hemmetin makeeta, mutta ei se olekaan tarkoitettu ahmittavaksi kerralla.

Sussukalle teretulemast...olen yksi näistä vakiohäröilijöistä tässä ketjussa. Asustelen lähellä Savonlinnaa. Lapsia 3 tänävuonna täyttävät 18, 15 ja 12 eli iiisoooja jo. Yritystä nelosen saamiseksi alkaa olla kasassa pian 10v...joo joo luit oikein 10v. Helvetin pitkä aika...olen aika pitkäpinnainen ihminen:) Tuohon aikaan sisältyy kaksi luomuraskautta, jotka menivät kesken ja sitten yksi hoidoilla aikaan saatu raskaus, kesken sekin ja siitäkin on jo aikaa, tapahtui -04 loppuvuodesta. Viimekesänä taas käynnistyi uusi hoitokierros, mutta siinä tuli vähän odottelua sit syksyllä ja nyt meidän sairaalassa puhaltaa uudet tuulet ja ehkä hoidot siellä loppuvat kokonaan, eli odotellaan tietoa kuinka meidän käy.

Tänään pitäs yrittään soittaa muutamasta kesäsijaisuudesta...jos vaikka saisi itsensä motivoitua jollain ihmeellä töihin tästä pikkuhiljaa. Huvita ei kyllä yhtään, mutta pakko kait se on. Olen varmaan potenut jotain opiskelujenloppumisen kriisiä tässä alkuvuoden, enkä meinaa päästä selville vesille tulevaisuuden suhteen.
Viikonlopuksi pukkaa taas mieluisia töitä sijaisena tallilla...se sopis mulle nyt paremmin kun ns. oikee ammattiin kuuluva työ.

Viimeyö meni vähän harakoille kun illalla väänsi sisuksia niin ei nukuttua saanut...joskus aamuyöstä nukuin muutamia tunteja. Olio rymisteli keittiössä jo 5 aikaan niin siihen ne unet sit loppu mullakin. Taidan kohta painua takas punkkaan ja ottaa pienet tajuttomat:)
Oliokin tulee ajoissa töistä kun on kyytiläisenä tän viikon kun oma auto seisoo korjaamolla, katsastusrempassa...ja iso lasku tulee:(
Mä sain tallilta auton käyttööni täksi viikoksi kun lupasin siellä käydä vähän auttelemassa joka välissä, mutta ei kelvannu oliolle lähtee töihin pikkupösöllä ja täytyy myöntää olihan aikamoinen tunne hypätä sen rattiin eilen. Sitä kun on tottunut ajamaan isolla autolla ja automaatilla niin hetken piti miettiä mitä kaikkee polkimia siellä jaloissa oikein pyörii:) ajellessa tuntui kun olisi tiellä istunut, tunsin itseni todella pieneksi:)))))

Pikana pyörähtämässä ja toivottelemassa tiistaiaamua.

Pahoittelut Haidille sekä tädistä että autorempasta :/

Joox, mulle tuli mieleen että eihän sun poikaa kiusata koululla? Meillä oli poju jonkun aikaa entisten kaveriensa (joiden mä luulin olevan edelleen kavereita) kiusanteon kohteena ja samantien meni kokeet huonommin, läksyjä unohtui ja alkoi tulemaan ilmoitusta käytöksesta yms...mutta eipä se mulle mitään myöntänyt kiusatuksi tulemisesta ennenkun pakotin sen kertomaan.
Star Wars-paita ja kaksi suklaalevyä...mmm...mäkin tykkäisin :D

Ohdis;
Jos sä oot kiltisti ja hoidat läksysi hyvin, mä voin sullekin palkkioksi
hommata ... ainakin ton suklaan, Star Wars-paita oli ainoa kappale ;o)

Tuo poika kertoo paljon koulujutuista ja muusta kotona aika avoimesti,
kiusattiin sitä muistaakseni tokalla luokalla,
mutta otin asioista selvää ja setvittiin oppilaiden ja opettajien ja
vanhempien kanssa noi asiat, eikä sitä ole sen koommin kiusattu...
Päinvastoin, se rankattiin koulussa parhaaksi kaveriksi, joak menee aina mukaan
leikkeihin ja pärjää kaikkien kans...
ehkä siinä piileekin se pulma; kaikki muu homma kiinnostais kaikkien kans,
ei kouluasiat lainkaan. Ja sitten on huono enää kieltäytyä, kun
joku sanoo, että on mentävä mukana kauppana tai jonnekin...

Mut sitä asiaa oli eilen setvitty ja jatkuu varmaan tänäänkin.
Poika oli sanonut toiselle, sille joka sitä uhkasi, että vedä vaan mua turpiin - mä vedän takas ! ( harjotteli äipän kans kotona tätä sanomista,
että menee uskottavasti läpi =) pojan venhemmat toivottavasti puuttuu
tuon pojan hommiin nyt.

Meidän poika oli vaan huolissaan, että miksei sen vanhemmat välitä siitä niin
paljon, että tekis poikansa kans jotain joskus... nyt tuo poika pikkusiskoineen ( 5v) maleksii vaan täällä pitkin kyliä ja on aikamoienn pikkukriminaali jo.

NYT meen aamupalalle... moipsis !

PeeÄs: Haidille isot pahoittelut tädin vierailun johdosta...
mites se projekti etenee, onko ilmoietlleet sieltä terkkarilabrasta mitään ?

Juu, saatte nauraa meikäläisen tekosille ihan vapaasti :) Itteäki hymyilyttää - ainaki niin kauan ku taas jotaki saan aikaan...

Haidin kääretortturesepti kuulostaa ihanalta. Täti- ja autoremppauutinen sitte ei.

Ohdiksen pojan koulukaverilla ikävän kuulonen tilanne, jos hän jo nyt kylillä maleksii jatkuvasti. Ja viisvuotiaan pikkusiskonsa kanssa vielä. No huh. Tulee tosiaan mieleen, minkälaiset kotiolot hällä on. Onko vanhemmat aina töissä tms?

Safiiiiiri... jooxin pojan koulukaveri,
itseasiassa tuon toisen pojan luokakkaveri on tää poika.
Ja isä ei ole töissä kai ollenkaan, äiti osa-aikaisena kaupantätinä kilpailevassa marketissa, senverran tiedän.
Mutta ei nuo puuttuneet siihenkään, kun laitoin open kautta sähköpostia viiemkesänä, kun tuo poika varasti meidän toisen pojan pyörän ja
sain juosta hänet kiinni puistossa ja hiukan kurmotin häntä ja uhkailin poliiseilla...
yhteystietonikin lähetin heille, ei mitään vastausta...

Ihania nää teidän omat slangit: oliot ja tädit :) kun luin jotain ekaa viestiä, mietinkin hetkisen aikaa et mitäköhän tää nyt tarkoittaa...

Safiiri, missä päin keski-pohjanmaata asustat? Me asutaan tällä hetkellä etelässä, kehä 3 ulkopuolella, mut kesällä tarkoitus muuttaa miehen kotiseudulle pohjanmaalle...vähän jänskättää kun koko ikäni asunut täälläpäin ja nyt kerralla sit kauas kaikesta tutusta.

En mä saanut nukuttua vaikka uhkasin nukkuvani, tuossa sohvan nurkassa tuijotin telkusta aamun synnytysohjelman ja taaperotiimin.
En muuten ehtinyt soittaa niistä töistäkään kun sain puhelun sieltäpäin...ainakin se mulle kakista mieluisin paikka on jo kesäsijaisensa ottanut, eli sinne ei ainakaan tarvitse haaveilla menevänsä. Onhan mulla tuo ns. vanha duuni jonne kyl pääsee, mutta kun tökkii ja pahasti.

Ei meitin autoremppaa tarvitse pahoitella...tai no jos rahan menon vuoksi, mutta siis tiedossa se on ollut jo kauan, että pitää ennen katsastusta rempata, ei siis tullut yllättäen et olis jotain pahasti hajonnut. Tuohon rautaan kun ei osia saa mistään kaupanhyllystä vaan ne pitää aina jostain tilata, yleensä ulkomailta niin kalliiksihan se tulee...mut ei auta laitettava on jos mielii sillä ajella.

Eikä kylä tätiäkään tartte pahotella...parempi että tuli myöhässä kun et ei lainkaan, kun plussaa ei kuitenkaan. Ensi maanantaina on se gynereissu, josko siellä jotain sit selviäisi jatkosta...jatkuuko meidän labrassa toiminta näiden hoitojen suhteen vai ei.
Olisi siis paree tätin pakata kassinsa ennen ensi maanataita, ettei enää tarvii sitä gyneä perua.

Äiti soitteli juuri tuota vaatekaupoista...se siellä lomalla kuluttaa aikaa ja juhlavaatteita oli bongannut. Puhuin sille vasta, että täytys alkaa katella sillä silmällä juhlavaatteita lapsille, että ei tarvii kaikkia ostaa kerralla kun tytöllä kesäkuussa on ne rippijuhlat. No nyt oli mummo päässyt vauhtiin tuossa hommassa...siellä se hypisteli ja soitti että täällä olis tällanen ja täällä tällanen, tämä kävis sille ja tämä tuolle:) Mummo lupasi kustantaa ripille pääsijän juhlavaatetuksen ja osan juhlatarjottavista...on se vaan niin ihana tuo äippä kun aina ajattelee, että meidän rahat ei kaikkeen riitä.
Olen muuten monesti miettinyt tuota, että kun lähdin kotoa 15v kun en tullut toimeen silloisen isäpuoleni kanssa ja elämä oli helvetin vaikeeta, että yrittääkö äitini jotenkin korvata sitä minulle nyt??? Hänen ei tarvinnut maksaa opiskelujani, ajokorttia jne jne, mitä yleensä vanhemmat lapsilleen maksaa. Musta tuntuu et se on aina tunkemassa rahaa tai ostamassa jotain, vaikka ei välttämättä tarvitsisi. No pähkäilen tätä itsekseni...osatkoot jos sillä itselleen hyvänmielen saa:)

Heh.... ;o)
juu terveiset vaan Sussukalle stadilaiselta,
joka muutti landelle 4 v.sitten.... hyvin kotiuduttiin ihanaan pikkukylään,
joka on siis tosilandella, vaikkakin vain noin 40 km Helsingistä pois...
Kaukana kaikesta tutusta ;o)

Haidilla on ihana Äiti !

Meikäläisen mutsi häipyi kuvioista uuden ukkonsa kans kun olin 13 ja faija oli ulkomailla ( Irakissa ) töissä silloin, en osannu ees ruokaa laittaa, kun koskaan ei oltu saatu kotona laittaa...
Mitään ei o mun vanhemmat mulle kustantaneet,
päinvastoin, menin 15-vuotiaana suoraan koulusta töihin,
vuokraa maksoin kotona asuessa ja kaikesta osuuteni,
ruuat tietenkin itse ostin....
ja siinä jossain välissä elin hurjan nuoruuden ja rakensin elämääni...
Kun viimeks täytin täyskymppejä, niin mutsi yhtäkkiä
soittaa, että maksaisi mulel osan uudesta pesukoneesta....HÄH??
tottakai otin tonkin avun vastaan, mutta hiukan ihmetytti, et sekooko se vanhuuttaan... nyt se soitti eilen ja sanoi, että löysi tytölle 2 poolopaitaa 2 eurolla, ja laittaa ne mulle postissa... jep.
seonnu se on !

Koskaan ei ole tuonut edes yhtä vaippapakettia meille kun kerran vuodessa käy kylässä,
ja tosiaan 10 vuoden aikana ainoa kerta kun on poikien kans jotain tehny oli se leffassa käynti, joka vaati 2 kuukautta harkintaa....

Vitzi että mä olen superkade tollasista äideistä,
jotka auttaa oikeesti... tulee siis auttamaan vaik siivoomisesssa tai ruuanlaitossa tai lastenhoidossa tai mitävaan....

Sori tää vuodatus, eilen tuvi jotenkin kaikki nää mieleen jo, kun telsussa
sai joku kolmoset, ja valitti, ettei siskot ja äidit riennä apuun,
joutui tyytymään "vain" miehensä, 3 isosisaruksen ja kodinhoitajan apuun...
Sitte illalla kun pojan kans puitiin tota välittääkö kaikkien vanhemmat lapsistaan- aihetta, ni nää taas pyörii mun mielessä...
Toivottavasti mun lapset kokee saavansa rakkautta ja välittämistä kotoa tarpeeks ;o)

Mut siis olkaa onnellisia jos saatte vanhemmiltanen pientäkin apua,
ainahan siitä ei muista olla kiitollinen ..

Hui...onpa teillä ollut rankkoja nuoruuksia! Mut jos hyviä puolia niistä etsii, niin ainakin ootte vahvoja ihmisiä ja pitäis olla ylpeitä itsestään että tuollaisesta selvinnyt noin nuorena!! "mikä ei tapa, se vahvistaa" -tai jotain sinnepäin...

Meillä mamma mukana kovasti muksujen elämässä, hoitelee ja auttaa ihan jo omien eläkepäivien kuluksi... vähän muutto kauas hirvittääkin, kun tottunut että jos pitää lapset saada hetkeksi jonnekin, ei muuta kuin soitto mammalle ja lapset sinne kylään. Mitenköhän mä selviän ilman sitä :)

Huomenta päivää!

Voi vinde, nyt kuule Joox, ISO bd bd bd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Meinaat sitten pitää jännityksessä??? Järkkyä tuommoinen että ipanat maleksii pitkin kyliä, siis pikkusiskon kanssa!

Voi Safiiri, hauskoja sattumia tosiaan, ainakin sitten jälkeenpäin naurettuna. Elähän huoli, tuo on ihan normi äitidalmista ;) Jos jonkun lapsen olisit unohtanut sinne autoon, sitten voisi huolestua. (Puhuu äiti joka unohti kerran lapsensa päiväkotiin...)

Haidi, meillä juhlitaankin näköjäs samaan aikaan rippijuhlia! Ole kuule onnellinen että äitis avittaa juhlissa, eläkä turhaan mieti mistä moinen! Minä (siis _me_ tietysti, mutta eihän olion tarvi nähdä pahemmin vaivaa, eikä lompsaa avata, kun minä kuitenkin tyhjään sen tilin ennen sitä) en saa apuja, rahallista tai muuta omilta, tai appivanhemmilta.
Olin ajatellut ostaa pojalle rippipuvun nyt alesta, mutten uskaltanut kun kasvaa nyt niin mahotonta vauhtia! (Ja hei, se äänenmurros... järkkyä XD)

Äh.. gotta go.

Pikana taas, mutta kun mä en vaan malta pysyä poissakaan....

Kauheesti oli taas juttua ja unohdin jo mitä piti kommentoida :D
Unohdin muuten aikasemmin, että tääkin repeili Safiirin edesottamuksille..aika paljon sattunut kaikkea vähässä ajassa :}

Mun vanhemmat asuu noin 50km päässä, nykyään ollaan läheisempiä kun oikeastaan koskaan aiemmin...johtuu varmasti osaltaan mun exästä ja asuttiinkin aika kaukana silloin.
Mutta isään mulla on ollut sellanen luotto, että vaikka maailma kaatus, tiedän että se on tukena. Nykyisen kultani kanssa nuo tulevatkin tosi hyvin toimeen, molemmat vanhempani. Ja sinne samalla kylälle kai me muutetaan lähivuosina, kunhan saadaan taloprojekti aloitettua :}

Njahas, ruoka-aika ----->

Pikaraporttia vaan..

nlassa kaikki ok. sykkeet kuului! ='O)

täytyy jatkaa myöhemmin, olio lähtee kohta hakemaan MUN kaappia!! Löyty suvun vanhalta mökiltä sellanen upea korkea ja Wanha kaappi. Ja MÄ sain kunnian saada sen =O)

joo, mä olen kyllä aikas ulkona jo tästä hommasta.

ÄssÄ;lle onnittelut sykekuulumisista! Olikos ne nyt ensimmäistä kertaa kuuluvissa? Oih, ne on niiiiin ihania!
Ja tuo kaappi, wau!

Joox, bee deetä vaan! Kyllä se plussa on nyt sulle! Ja tietty Ohdikselle!!
Btw, Ohdis, taloprojekti??

Ihanaa, juttelin just mun veljen kanssa, sillä on kaappi väärällään pari kertaa käytettyjä pukuja, saadaan sieltä pojalle puku, heillä on saman mallinen kroppa. Toivottavasti sieltä sopiva löytyy, eikä poika nyt mitään tajuttomia kasvuja kolmessa kuukaudessa pyrähtele.

Tuli muuten tuosta kasvusta mieleen, kun koulun terkka soitti keskimmäisen pojan terveystarkastuksen jälkeen. Taas, siis sama homma oli tuon vanhemman pojan aikana, eri terkka vaan.
Kun tämä meitin 2. luokkalainen on viime syksystä venähtänyt 10cm pituutta ja paino ei ole noussut samaa käyrää. Huoh, ette usko kun teki mieli sanoa pari hyvin rumaa sanaa ja lyödä luuri kiinni. Oikeesti, jos pituutta tulee 10 cm lisää, niin kuinkas paljon painoa pitäisi tulla? Aika hemmetisti!
Kun hän nyt vain ajatteli että mahtaakos poika saada tarpeeksi syödäkseen!!!!! ARGH!
Syöhän tuo, ja paljon ja usein. Jääkaappiinhan mun rahani meneekin.
Mutta pitäisi vissiin sitoa poika tuoliin kiinni, ettei liiku liikaa, niin painokin nousisi kunnolla sitten.

Sitä tässä hiljattain juttelin ystäväni kanssa jolla on 3 tyttölasta, ei heillä mene paljoa ruokaan kuussa rahaa, ei heillä tytöt syö paljoa. Meillä taasen pojat syö kun hevoset ;)
Ja meillä menee ihan tajuttomasti rahaa ruokaan, vaikkei mitään gourmee ruokia harrastetakkaan, vaan ihan normi kotiruokaa. Leivätkin haen enimmäkseen leipomosta, tulee paljon edullisemmaksi.

Jaa, ei kai tässä muuta :)

Niin, sitä piti sanomani, että rokottaahan tuo tytön erikoisruoka valiokin tuota "kauppabudjettia", kun todella erikoisruokia kaikki, ei ole mitään edullisia. Kelasta ei saada mitään, kiitos ja kumarrus vain sinnekkin.
Itsehän hänelle kaikki teen, leipää myöten. Thaikaupasta joskus tekee löytöjä.

Meidän pimu syö vaikka hevosen, jos sellainen jääkaapista sattuisi löytymään...

Ässä, kiva saada masukin kuulumisiakin ja onnittelut kaapista :} meillähän vasta yksi moinen roudattiin vanhempien luota. Vissiin mun morfarin tai hänen isänsä tekemä.
Ainiih....mä vinkusin hiljattain kuvia muiden asunnoista ja nyt en ookkaan käynyt edes katsomassa niitä :D Jokohan Haidi sai sinne kuvia, meillä kun molemmilla ainakin tykätään kaikesta vanhasta...

Papuseni, papparaiselta saataisi tonttia korpikuusen kannon alta, erälammen rannalta. Koitetaan nyt sumplia miten saataisi rakennusprojektia aluilleen...ehkä niin, että kun saadaan nykyisen talon korvaussumma myyjältä, niin aletaan rakentamaan niillä rahoilla ja myydään nykynen talo rempattavaksi vai kuinkas...mutta sellanen suunnitelmissa siis lähivuosina :}

Yhteistyössä