ISOmpaa pesuetta haaveilevat 31

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Titti*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ettäs kehtaat Ohdis kehua...erälammenrannalta:) Voi että antaisin mitän vaan, että pääsisin asumaan mainitsemaasi paikkaan...siis en sinne sun paikkaas vaan tänne johonkin vastaavaan. Kuulosti hyvälle...toivottavasti tuo haave toteutuisi pian teillä.
Älä kiirehdi niitä kuvia suljetulle kattomaan kun en oo niitä vielä etes ottanu...eikä meillä muuta vanhaa ole kun jotain esineitä. Ei huonekaluja vaikka niitä haluaisin...ne ei ehkä sopisi tänne kerrostalokämppään jossa pelkkiä valkoisia seiniä...tais sit pitäs olla koko kämppä läpejään vain vanhaa.
Taaskaan en ole saanu mitään aikaa tänään...miten nää päivät valuu käsistä??? Nyt on pakko alkaa heiluu ruokaa uuniin, pyykkii koneeseen ja imuri kaapista ulos ja viel liikkeelle se...aikaa tähän 2,5h...sit tulee olio, enkä halua et kaikki on levällään niin kun aamulla sen töihin lähtiessä...kukahan mua tulis potkimaan???

Niin tietenki aamusella piti sanomani että Jooxin pojan koulukaveri eikä Ohdiksen. Jäiköhän Ohdis kummittelemaan ku siinä yhessä viestissä olin eka varma että rouva on täräyttäny plussatestin eikä ovisplussaa.

Sussukka, me asustellaan täällä rannikolla kaupungissa, johon tammikuun eka päivä liitty kolme kuntaa ja ollaan nyt pinta-alallisesti oikeinki isoja.

Mun vanhemmat ois varmasti enemmänki apuna meillä (samoin ku anoppi) mutta ku asuvat parin sadan kilometrin päässä niin ei nähhä kovin usein. Sama välimatka anopilla. Muistavat kummiski kaikkien synttärit ja nimipäivät.

VOi apua, mä vaan puuskutan, kun äkkiä luin viestit läpi... LÄÄÄÄÄH, PUUUUUUUH.
LÄhden puhistellen jatkamaan kämpän raivaamista :-)

ÄssÄlle onnittelut sykkeen kuulumisesta ja slurps sille kaapille :-)

Ei pysty muuta.. moiks.

Tehis

Hei vaan,
kunhan ilmoittelen itsestäni, taustalla ollaan mutten mitenkään kerkeä kommentoida kaikkien tekstejä - harmi! :-/

Sussukan toivotan tervetulleeksi! Sä voitkin ottaa mun paikan pienimmän perheen haaveilijana. Meille tosiaan syntyi kolmonen, poika, tuossa kolme viikkoa sitten, ja "työni täällä on tehty". Aikanaan mut otettiin erittäin lämpimästi vastaan, toivottavasti sinäkin pysyt porukassa! Jutut voivat olla hieman levottomia joskus... ;-)

Olen joskus haaveillut suuremmastakin perheestä, mutta ongelmaraskauksien jälkeen ollaan ukon kanssa todettu, että tämä on nyt varmaan tässä. Lyhyesti siis meillä on pulmana veren rhesustekijän yhteensopimattomuus, eli minun rh-negatiivinen elimistöni hylkii rh-positiivisia vauvoja, aiheuttaen heille anemiaa. Ongelma toistuu varmasti ja pahenee joka raskaudessa, joten neljättä en lähde enää kokeilemaan. Mulla on takana myös kolme keisarinleikkausta. Silti roikun täällä, kun porukka on käynyt tutuksi eivätkä ole näyttäneet vielä ovea. :-D Pysyttelen ehkä enemmän taustalla jatkossa, kun elämäntilanne on mikä on.

Ikää on siis 29 vuotta ja lapset ovat tyttö tasan 4 v, poika 2 v 5kk sekä tämä nuorimmainen 3 viikkoa. Asumme sopivan pienessä kaupungissa 50 km päässä Helsingistä, vanha kotipaikkakuntamme jonne muutimme takaisin pääkaupunkiseudulta reilu vuosi sitten.

Jaahas, toinen sohvalla hengailevista ukoista vaatii tissiä. Jätän teidän arvailujen varaan, kumpi on kyseessä.

Aukkis

PS. poitsu saa ylihuomenna punasoluja, hemppa oli enää 88 ja huoli kova... Onneksi hän on tosi virkku. Mullakin vielä pissassa bakteereja antibioottikuurin jälkeen, se pirun leikkauksessa tarvittava kestokatetri on aiheuttanut sitkeän tulehduksen joka kerta! Mur.

Öyhh... telveifet hammaflääkäliftä!

Aukkiskin käynyt, hienoa että ainakin lueskelet, vaikka et aina kirjoitakaan ;o)
Mutta älä hylkää meitä, ethän ?
Ei kai sulle(kaan) ovea näytetä, liityt vaan meihin "Ylimääräisiin Hengailijoihin",
jookos ?

Heittää huomenet ja lähtee huolehtimaan n.30 karvaista kaveria tähänpäivään. Tallille siis käy tieni ja ihan yksinäni siellä otan hien pintaan tänään:)

Huomenia.

Ette naiset ikinä arvaa mitä! Mä kävin eilen hiihtämässä :O
Ihan kuin se ei olisi tarpeeksi outoa, niin mä olen kahtena iltana leiponut ja täksi illaksi suunnittelin jo taas uutta piirasta...

Jos tämä teistä onkin normaalia, niin mulle se ei todellakaan ole.
Toivotaan että nämä mielenhäiriöt voitaisi luokitella raskausoireeksi, niin Olio ei vie mua manaajalle.

Voi vitzi, Ohdis !
Joko ISOT Onnittelut tai sitten Osanotto sekoamisesta lopullisesti...
TOIVOTTAVASTI tuo eka vaihtari ;o) !
( juu ja EI ole normaalia toimintaa, vahvistetaan täältä =)

Meiltäpäin uutiset :
Sain eilen houkuteltua ukon keilailuhommiin jopa 2 kertaan,
=o)) jih-hu-HUU !
Ja laskurin sekä limojen mukaan Oili joko eilen tai tänään...
( sen lisäksi pyyhin pölyt kuntopyörästä - Karhu heräsi siis talviuniltaan - ja polkaisin pariinkin otteeseen sillä, nyt on muuten per*e niin S*tnan kipee...)

Muttamutta: Formula1-kausi on taas alkamassa 2 viikon päästä,
niin eiköhän se Ferrari taas ole paalulla silloin, eli meikäläisellä alkaa just tasan sillä
kellonlyömällä menkat kun on kauden eka lähtö... olikse nyt niin, että
noi ois aamukisat vieläpä....( njääh jo etukäteen )
Noh, mulla on silti jotenkin taas toivo virinnyt, eikä peli ole menetetty ennenku
Ferrari näkyy pihamaalla ...tai jos Kimistä puhutaan, niin maalissa ;o)

Haidilla on tänään vissiin aika rankka , mutta kiva päivä ;o)

Mitäs muille kuuluu ??

Ohdis sä kävit hiihtämässä - varmaan ihanaa! Mä oon jo kaksi talvea haaveillut suksista, mut aina ne on jäänyt...Nyt pojalle ostettiin samankokoiset sukset ja monot mutta se pitää niitä koululla, joten en päässyt ees kokeileen. Ja kohta kait nää lumet jo sulaakin :(

Safiiri...hmm...me muutetaan siis siihen lähistölle, n.15 km päähän. Haaveilen jo ens kesästä kun on oma piha, ja kunnon talvista :)

Mut nyt mä lähden viemään tyttöä eskariin ja itseni sairaalalle sormen röntgenin ja kipsin poiston kautta kirurgin vastaanotolle. Oli muuten aika herkku sormeni leikannut lääkäri - toivottavasti sama on toteamassa sormen entistä ehommaksi :)

Ei rankkaa vaan mielenrauhaa touhuta aamulla anivarhain tuolla ulkona eläinten kanssa. Töitäkin pukkasi tuossa äskeisessä puhelussa, joten ei muuta kun suihkuun tästä ja iltavuoroon ei ihan pystymetsästä mutta melkein:) Illalla saattaa tietysti vähän väsyttää, mutta ei se mitään, tänään on hyvä päivä:))

Joox, menikö simpat jo lähemmäs oikeeta osotetta, eihän taas sinne kukkupurkkiin? :D
Täällä peukutellaan jo!

Sussukka, mulle hiihtäminen ja kaikki talviurheilu on ollut vihansekaisia tunteita herättävää puuhaa aina peruskoulusta saakka.
Siksi mä en oikein ymmärrä mikä muhun eilen meni :D mutta toivottavasti nyt tää kipinä pysyisi vähän aikaa yllä ja sen sijaan että meen joka ilta päiväunille pariksi tunniksi, menen kävelylle lasten kanssa.

Jokohan pääsisi syömään....

Noh... kyllä ne sinne
kukkupurkin suuntaan uppos,
Täähän on tosiaan ongelmana tässä kun olio ei haluis ja ehkäisyäkään ei oo käytössä,
mutta aikas lähellä oli saada koko jättipotti ihan oikeeseen osoitteeseen,
ja toivontoivontoivon, että se yksi pikkiriikkinen simo ois kuullu hehkeän seireenin kutsun , karannut aiemmin ja uinut oikeaan paikkaan ...

Samat on tunteet noita talvi- tai siis myös kesä- lajeja kohtaan,
kuten hammaslääkäriäkin kohtaan tosi syvä inho , suorastaan kammo,
joka juontaa juurensa justiin kouluajoilta....
Talvella käyn kylläkin pulkkamäessä ( aina kun ehtii )
ja luisteluakin lupasin treenata,
mutta mun hokkarit on nyt toisen pojan käytössä...enstalvena sitte,
silloin sillä on varmaan jo jalka kokoa kanootti ja saan nuo omani käyttöön.
Jos on siis sellainen talvi, että on pakkasta ;o)

Haidilla suht hyvin asiat, hieno juttu !
Ja peukutuksia sille, että jatkuu yhtä hyvänä bd bd bd bd bd bd bd bd ...

Missäs Titti ?

Meikä lähtee pyydystämään kohta lapsille Pete Parkkosen konserttiin lippuja;
se on tulossa tuonne koululle ja liput ihan kivan hintaisia, ni jos sit raaskis...

Tervehdys kaikille, täältä hengailijalta ;)

Kuullostaa aivan ihanalta Ohdiksen erämaalampi, hiito ei XD! (samat koulumuistot varmaan kuin Jooxilla..)

Haidilla onkin ihana työpäivä edessä, menetkö siis tallilta suoraan muualle töihin? Huh, jaksuja!

Auroralle vilkutuksia! Toivottavasti vauvan hemppa lähtis nousuun!

Joox, terkut simolle (toivottavasti olisi 1-kuski!!) ja paranemisia hampille!

Tehikselle happipullo----> olehyvä, elähän koko huushollia räjäytä ;)

Sussukalla on herkkutreffit...eiku herkkulekuri vaimitense nytoli ;)

Jeps, takaisin sorvin ääreen.

Sussukka, ylös, alas vai sivulle meikäläisistä? Aika hauskaa ku tuutte maisemiin. Me muutettiin tänne viime kesänä. Asuttiin vuosi tästä 30 km pohjoseen, sitä ennen täällä pari kuukautta. Ja sitä ennen Keski-Suomessa. Ja sitä ennen Oulussa tai siitä kymmenisen kilometriä alaspäin. Nyt ollaan ostettu talo, joten tarkotus ois jäädä tänne pitemmäksiki aikaa...........

Siippa-rakas sai viime lauantaisen näyttönsä läpi. Tää eka näyttö oli kuulema kaikista vaikein ja viheliäisin läpäistävä - lakinippelitietoa ja 80 % piti olla oikein. On hän istunukki melkein kaikki alkuyöt nenä kiinni tenttikirjoissa kuukauden päivät.

Haidin työkuviot järjesty. Hyvä!

Ohdis käyny hiihtämässä. Nostaa hattua ja kumartaa. Mulla tekis mieli kans mutten taia uskaltaa. Toissa kerralla ku hiihin monen vuoden jälkeen ekan kerran, pölähin ja mursin häntäluuni. Parempi Jänskikselle etten ala urheileen liikoja. Yks kertahan me käytiin luistelemassa, mutta mulla oli rattaat, joista pidin kiinni koko jäällä olo ajan. Oli ihan kiva vaikka luistinten terät oliki aivan tylsät enkä ollu luistellu viiteentoista vuoteen.

Kuka tietäis muuten, mihin mää oon laittanu avainnippuni??? Hukka iski jälleen.

Heipat kaikille!

Täällä yksi vierailija poikkeaa. Jossain vaiheessa olinkin ihan aktiivinen, joka päivä täällä. Ja jos ei päässy, niin heti tuli vieroitusoireita. Joten mikä lie nykyään vaivaa. Joulun tienoon sairastelut sai tämän aikaan. Ja nyt tosiaan tuntuu, että en muka koskaan ehdi/jaksa tulla tänne. Jos vaan mukulat antaa rauhan, menen mieluummin päikkäreille. Kovin yllättävää;-)
En siis oikein ehdi taustaillakaan. Nyt sitten oli taas vajaan viikon tauon aikana tullu ihan hirmuisesti tekstiä. Aapua!

Kiva, tänne on tullut uusi tulokaskin. Tervetuloa Sussukka! Tämä on ihan mieletön porukka ja ihania persoonallisuuksia. Tuskin minäkään enää olen koskaan aktiivihaaveilija, mutta roikunpa täällä, jos vaan ei pois häädetä. Tosin koskaan ei pidä sanoa ei koskaan.
Eli kolme lasta on. Yksi eskarilainen, kohta 4,5v, kesällä 3 v ja nelkku tulossa parin kuukauden kuluttua. Joten minulla nämä lapsukaiset ovat vielä kaikki aika pieniä eli senkin puoleen kiirettä varmaan enemmän kuin muilla.

Joskus aikaisemmin kirjottelinkin, että tuo hiihto kärpänen on purrut minuun. Siinä mielessä ollut aivan mieletön talvi, mutta mutta... Tuo maha kummasti haittaa jo harrastuksia, joten aika vähälle on jäänyt. Haaveilenkin jo ensi talvesta. Kai se sitten minun säkällä on ihan lumeton. Niin ja suksia en ole omistanut varmaan 15 vuoteen. Tänä talvena vasta ne hommattiin. Ja luistimetkin minulla jopa on. Ne on ollu ehkä pari vuotta. Pakkopullaa tuo kaikki taisi olla minullekin koulussa. Meillä vaan mukelot tykkää molemmista ihan hirveästi. Ja äiti on nyt kokenut jonkun herätyksen.

Nyt pakko vähäksi aikaa poistua. Täytyy lähteä hakemaan eskarilainen.

Pikana Jooxille.....kai sä tiiät, että olion lauetessa simppoja jää putkiin jemmaan, joten viimeistään teidän toka keilailu on kuljettanut ne rööreihin jääneet simpat olion limojen mukana ihan just sinne minne ne kuuluukin, kauas kukkupurkeista ;}

Tästä syystä vissiin johtuu monesti keskeytetystä yhdynnästä alkaneet raskaudet.

Vielä täällä
Lähden kohta hakemaan sellasen vartin perehdytyksen ja sillä meen sit tän illan. En siis suoraan tallista hyppää hoitohommiin toisaalle. Kun näin nopealla varotusajalla lupauduin niin antoivat armoa senverran, että 4 maissa kun olen työmaalla se riittää. Ehdin siis tehdä kotona hommat ja sapuskaa...siis jos en istu taas tässä kokoaikaa:)
Onneks on tuttu paikka ja tutut ihmiset, ei ole mitään paniikkia kun saa vaan ajantasasen selvityksen missä mennään. Haasteita varmaan tänään, sillä muutamia testaajia löytyy kun ns. uusi ihminen menee töihin. Kyseessähän on kehitysvammaisten asumisyksikkö, missä iltavuorot tehdään yksin...jee...kukaan ei puhalla niskaan. Leikin siellä siis perheenpäätä...aika normia kotimeininkiä ruokaa, pyykkiä, ulkoilua jne.
Jaahas nyt pikapikaa sinne perehdytykseen klo 13 sovittiin...hyppään pieneen laina pököttiin ja hurautan kylille:)

kai sä tiiät, että olion lauetessa simppoja jää putkiin jemmaan, joten viimeistään teidän toka keilailu on kuljettanut ne rööreihin jääneet simpat olion limojen mukana ihan just sinne minne ne kuuluukin, kauas kukkupurkeista ;}

tää oli niin mahtava selitys :) nauroin ihan kippurassa ja luin muutamaan kertaan että pääsin kunnolla jyvälle hommasta!!

Safiiri, me muutetaan suomenkielisinä ruotsinkieliseen pitäjään...saas nähdä joko ruotsinkielikin vähän paranis. Muuten mulla toi suomen kartta sieltäpäin vielä vähän hakusessa:)

Kipsi pois sormesta, herkkulääkäri kyllä kieltäytyi ottamasta piikkejä vielä pois sormesta...parin vkon päästä ne otetaan paik.puudutuksessa - mutta hoitsut ei saanut aikaa samalle lääkärille. ilmeisesti muutkin on halunnut herkulle...arghh!

"Joten minulla nämä lapsukaiset ovat vielä kaikki aika pieniä eli senkin puoleen kiirettä varmaan enemmän kuin muilla. "
Vähän tarkennusta omiin sanomisiin. Siis onhan täällä muitakin, joilla useampi "pieni" lapsi. Siis yritin kai sanoa, että minulla on kiirettä enemmän kuin osalla täällä. Lapsien kanssa siis. No ei tuo silti selitä kaikkea. Ehkä se on tämä raskaus laiskuus.
Höh, kylläpä taas minulla leikkaa. Mitään hassuja sattumuksia ei ole tapahtunut, enkä ole mitään unohtanut. Kai. Mutta sen olen huomannut, että puhun välillä vähän sekavia. Tai siis en osaa tuoda asioita esille sillä tavalla kuin tarkoitan.

Täällä oli viimeksi sijainen neuvolan lääkärinä. Melkoinen herkku sekin. Mutta ei voi mitään, oli se silti noloa levitellä siinä värkkiään.

Joox: täytyy sanoa, että kyllä se teidän olio melkoista uhkapeliä pelaa. Mutta taitaa tietää sen tasan tarkkaan.
Ehkäpä pian saadaan iloisia uutisia.

Haluatteko kuulla jotain tosi hauskaa. Puolison yrityksessä työskentelevä ei ole normi palkaansaaja vaan osaomistaja, ei voi liittyä palkansaajien työttömyyskassaan. Puolison yrityksessä työskentelevä ei ole yrittäjä/yrityksen omistaja, ei voi liittyä yrittäjien työttömyyskassaan.

Joo, ja tiedättekö mikä on seksikkään ja perverssin ero?
No, seksikästä on jos kutittelee sulalla... perverssiä on jos tekee sen kanalla.

Kauheeta, jos joku herättäis kutittelemalla kanalla :)
CSI:ssä oli kerran sellainen kuminen koiranlelu-kana työnnetty naisen kurkkuun. Vähänkö nauratti kun huomasi mikä se oli...

Jeps, mut nyt tyttöä hakemaan eskarista.

Terrrrrrrrrkut lenkiltä - kylmä tuuli oli!

Papu mä tiesin ton työttömyyskassa-jutun kyllä,
omakohtaista kokemusta on kun liiton työttömyyskassasta perivät
kymmeniä tuhansia takaisin multa joskus...oiskohan ollu jotain 32000 e tai joku ihan älyvapaa summa joidenkin ihme korkojen ja sakkomaksujen kera...
taistelin tietenkin niitä vastaan,
kun itse olivat aikoinaan päätöksen maksuista tehneet,
ja kun aikani taistelin ( 3 vuotta...) niin maksoin sitten n.1800 e
heille ja oltiin sujut sillä...

Joo, se noista.

Sexikkään ja perverssin ero X`D ... ehhehehehhheee!!

Joox, törkeetä, onneksi ei tarvinnut tuollaisia kipeitä summia ruveta makselemaan. Viduddaa vaan niin törkeesti, että on tällainen väliinputoaja, ei mitään turvaa :(
Ukko joutui hieman koetukselle viime yönä... kun kikattelin ihan hervottomasti lukiessani tosi hyvää kirjaa. Vaikka kikattelin hiljaa, niin koko patja tärisi ihan hervottomasti XD Meni reppanalta yöunet ...

Yhteistyössä