Isompaa pesuetta haaveilevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minäpapu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minäpapu

Vieras
Isompaa pesuetta haaveilevat
Haidi 31v, poika-91 ,tyttö-94, tyttö-97...km 2/01, 5/03, 11/04
Safiiri 34v, poika -00, poika -03, tyttö -05
Papu 31v, lapset poika -94, poika -00, tyttö -04, km 09/06
Mirkku 32v, lapset poika -00, poika -02, tyttö -04
Marjuli v, lapset tytöt -98, -00, poika -03
Vielä yksi v,lapset poika -96, tyttö -98, poika -01
joox3 kaksospojat -98, tyttö -03, ukko -68, talo -77 ;O)
Iltaruska kaksospojat-88,poika-92, tyttö -93 km06

Plussanneet:
Kata 33v, poika-94, kaksoset (t+p)-99, tyttö-05, LA 1.6
ÄssÄ 28v, tytöt -00 ja -02, km11/06, LA 20.9.
Maisa 34V. Pojat -97, -99, -05
Tehotyttö 35v., lapset poika -96, tyttö -98, poika -05, km 10/06, LA 9.10.

Hyvä Papu !
Juu, en mä ainakaan huomannut että joku ois "poistunut keskuudestamme"...he.

Nyt on ihan pakko kirjoittaa, kun sattui eilen illalla tämmönen juttu;
Ukon kans taas telsuu katottiin sohvalla ja jossain ohjelmassa oli jotain vauvantekoprojektia meneillään - no, minä: eikö me hei voitais tehdä vielä yksi vauva, kun mä jotenkin niiiiiiiiin haluisin...?
Ukko: noo, tota....sä huudat ihan tarpeeks jo näillekin.
Ole vuosi huutamatta ni sitten tehdään. Ja se sanoi tän ihan pokka naamalla !

Hittohemmetti! Mun iskee paniikki....mitä jos se suostuukin vihdoin ?
Nyt ei ainaskaan sanonut totaalisesti ei.
Mulla tietty heti alkoi pyörimään mielessä kaikki mahdollinen asiaan liittyvä
( esim.oonko valmis lihomaan taas 20 kiloa, ja kuinka töissä pärjään, jos kokoajan väsyttää, yms...)
Hoh-hoijjaa! Mä tuun hulluks itseni kanssa.... siis oisin ihan valmis raskautumaan vaik heti, mutta ensin pitää tietenkin kierukka ( ukon vaatima ) poistaa ja sitten ties kuinka kauan menee, jos ikinä....

Mutta kauheeta, kuinka ajatukset ravaa, vaikka ukko ei tosiaan edes suostunut mitenkään....
Kääää-äk!

Heippa!!Hauskaa miten tuo naisen mieli seilaa eestaas!!! =)
Muistan kun plussaa näytti meillä tän vitosen kohalla,mä lensin persauksille ja tuumin että mitä tuli tehtyä!!!
JA ekat kaks kuukautta meni siinä aallon harjalla ja taas pohjalla.
Sitten oli seesteistä kautta ja nyt tullut taas aaltoilu!!=)

Miten mä pärjään näiden muksujen kanssa?ja Maisa on vielä NIIN pieni..Hänkin tarttis äitiä ihan jatkuvasti vielä.
No,asioilla on kumma tapa järjestyä,ja siihen haluan uskoa.
Täällä menossa siis rv 32 jo.
Supparit on kadonneet eikä mitään vaivoja,masukin suht pikkanen että välillä sen unohtaakin..Noo,ehkei Maisaa pukiessa sentään!!=)

Mulla kun ikäerot on aika isoja noilla muksuilla,esikolla ja kaksosilla on 4,5 v ja tuplilla ja Maisalla on 6 v.Nyt tulee vajaa 2....
No,onneks onkesä ja isommat kotona,ne on niin ihania tuon tyttelin kanssa,varsinkin nuo mun pojat!!
En tiiä miks tuo tuplista tyttö vähän kait kokee Maisan kilpailijaks ja esim leluista tulee riitaa välillä.

Mitään liitoskipuja ei ole,ei ole missään raskaudessa ollut,jumpalla olen käynyt vielä.Ja vaaka pamautti kyllä niin liki 60 kiloa että kohta pamahtaa uus kymmenluku!!=)
Ei väliä sillä mulla vasta tullut 4,5 kg.
Viimeks ei ollut sf mitta kasvanut lainkaan kolmessa viikossa,mutta musta vaavi tuntuu tosi isolta jo.
Ei se mitta kaikkee kerro.
Sydänääniä ei voitu kuunnella kun Maisa nosti NIIN kaameen äläkän siitä dopplerin suhinasta..
Ja jo pelkästään kun kiipesin tutkimuspäydälle,neiti alkoi konsertin.Siinä me oltiin kummatkin laverilla,likka äiteen kyljessä..Napanuora tuntuu olevan tooosi lyhyt hällä!!!
Saas nähä kun velipoika syntyy..
Kovasti vauvoista tykkää,kaupassa jokaikisen vauvan kyllä bongaa.

Käyn välillä täällä teidän jutut lukemassa ja muistelen omaa haaveilua...
=)

Hyvät jatkot kaikille ketjulaisille ja ihanaa kevättä!!

kata ja pesue

Se on meillä tuo sama 4,5 v ikäeroa kaksosten ja tytön välillä.
Mutta nyt taitas tulla enempi, jos ukko vaan suostuis...
en sitten tiedä, kauanko menis, ennenku raskautuis,
vai raskautuiskos ollenkaan ikinä enää.....

Tavoitteena mulla oli aikanaan mahd.pienellä ikäerolla lapset tehdä,
mutta eihän se niin vaan menny.
Nyt alkaa olemaan jo pojilla ja tytöllä samankaltaiset leikit, vaikka pojat on 8 ja tyttö kohta vasta 4.
Että pärjäisivät sikäli, vaikka äiti olisikin vauvan kanssa touhuamassa.

Hattua kyllä täytyy nostaa Katalle *^ joka viiden lapsen kanssa saa pian temmeltää...
minua pitävät ihan hulluna, kun neljättä ois hinku.

:)) ihana huomata että muutkin soutaa ja huopaa ajatustensa kanssa :D

meillä vanhin on nyt siis eskarissa, keskimmäinen täyttää kesällä viisi ja pahnanpohjimmainen täytti tammikuussa kolme. ikäerot ovat aikalailla 1v6kk.
no, nyt tulee väkiselläänkin enemmän, siis jos tulee...

välillä tuntuu kuin lapsiluku olisi tässä; ei enää yö-itkuja, valvomisia, ainaista vaipparallia, soseiden tekoa, kantamista jne jne. kaikki tuon kokeneet miten se toisinaan rassaa.
kuitenkin; silmää räpäyttämättä raskautuisin heti, jos se tyyliin "nappia painamalla" tapahtuisi.

olen hyvässä asemassa työpaikassani, sama työnantaja "jo" 13v.
kun aikoinaan jäin ensimmäistä kertaa äitiyslomalle, podin kauheita tunnontuskia siitä että jätän työt. meni muutama kuukausi esikon kanssa, ennenkuin tajusin (!) että voin jättää työasiat mielestäni.
no, kotona tuli lasten kanssa oltua yli viisi vuotta yhteen putkeen.
kun viimein palasin töihin, ajattelin että nyt alkaa taas innokas ja vauhdikas työelämä. no ei alkanu ei. vaikkakin työ on mielekäs ja haasteellinen ja sopii mulle kuin nenä päähän, ei se enää saa samanlaista tunnetta minussa kuin ennen.
päivittäin herään haaveistani; pienenpientä kääröä sylissäni keinutellen, puhellen pehmoisella äänellä ihan höpöjä, tunnin yöunien jälkeen ;)

*huoh* saa nähdä mitä tämä kierto tuo tullessaan.
edelliskierto siis tehdä paukautti uuden ennätyksen; 48vrk. liekö säikähdys tero-kuurista sai tädin viimein tulemaan, mutta varsin vaisuna. nyt sitten eletään kuukausi ihan normaalisti. tai ainakin seuraavan tädin käyntiin asti. jos täti ei tule sovittuna aikana, terot kehiin ja clomit perään :))
kävin niissä verikokeissa. olin työmatkalla, kun soittivat niistä tuloksista (kait?). mulla meni suurinpiirtein koko puhelu toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja kun jälkeenpäin mietin mitä tuloksia he minulle kertoivat, en muistanut yhtään :((
no, tänään papa-tulos tuli postissa; puhdas. katsotaan tuleeko tulosta niistä verikokeista, jotka otettiin selvittämään kilpirauhasen tilannetta...

no joo, pitkä sepostus oli tämäkin, anteeksi.

nyt lähden leegoilemaan lasten kanssa, ollaan lomalla!!!

Huomenta taas! Meillä myöskin alettiin heti tositoimiin,kierukka otettiin pois 21.3 ja sen jälkeen oli vuotoa 5 päivää, sen jälkeen kun on vaakamamboiltu niin kumia ei ole käytetty(mies on vakuuttunut että hän on oikea supermies ja heti tulee tärppi) . Minulla on vähän samanlaiset fiilikset Mirkun kanssa, välillä tuntuu että kyllä lapsiluku on nyt tässä mutta taas välillä on sellainen vauvakuume ja raskaaksi pitäisi tulla heti. Minulla on varmaankin vauvahaaveita vauhdittanut oma työtilanteeni,olen ollut samassa työpaikassa palvetalossa heti kuopuksen äippäloman jälkeen eli reilut kolme vuotta pätkätyöläisenä(aina jotain lyhyitä työsopimuksia mutta työt jatkuvat kokoajan) ja pomo on vihjaillut minulle ja eräälle toiselle pätkäläiselle että meidät vakinaistetaan mutta kävikin että tuli kaksi uutta vakituista työntekijää!! Silloin päätin että tähän en jää,olen päättänyt että jos vauvaa ei ala kuulumaan niin sitten lähden opiskelemaan! Jahaa täytyy alkaa valmistautumaan töihin lähtöön kuulumisiin!

Hih,kyllä on juu naisen mieli kummalline. Miekii täs mietin et jos sitä tulis raskaaksi nii sit lihois...hui kauheeta :D No,oon koittanu hullunaa painoo puottaa joten siitä ajatukseni,mut kumminkii...ihaku sit loppupeleis mitää merkitystä :)

Eilen käin kirjastossa ja sanoin miehelle et on käytävä lukee vauvalehtiä...hää siihe nauro vaa jotta enkö vois lukee jotai tekniikkalehtii mielummi;)?
Sit ku kotiuduin nii kehuin lukeneeni 4 vauvalehtee...taisivat kyl olla kaks+:ia. Mies siihe et no sait vissii sit yliannostuksen.

Tuntuu joteki et on vauvaa vastaa periaatteesta tai sit antaa miun vauhkota ja toivoo että unohtaisin moiset kuumeet.
Kumminkaa ei sano suoraa että ei.

Hattua kyllä täytyy nostaa Katalle *^ joka viiden lapsen kanssa saa pian temmeltää...
minua pitävät ihan hulluna, kun neljättä ois hinku.

Niih...Joox3,täähän oli se isompaa pesuetta haaveilevien ketju...=)
Mulle ihan sama mitä muut ajattelee.Suomessa on iso rikos jos on enemmän kuin kaks lasta.
Tähän törmää ihan jatkuvasti.

Joo-o kohta on iso pesue ja hullu taidan siis vähäsen olla....=)

-kata-

Joo, Kata -mä olen myös pannut merkille ton saman homman,
eli jokapaikassa oletetaan, että perheeseen kuuluu max.2 lasta.
Just oltiin siellä risteilyllä lasten kanssa, siis meitä yhteensä 5, ja saatiin 4 hengen hytti, olettivat, että meidän pian 4 v-tyttö suostuisi nukkumaan vielä aikuisten vieressä - ehei !
eikä tyynyjä, peittoja tai pyyhkeitä tietenkään ollut kuin 4 kpl.

Katsottiin myös ensikesälle reissuja, josko etelässä käytäis;
eipä ei...kaikki "lapsiystävälliset paikat " tarjoaa huoneita, joissa 2 aikuista, 2 lasta.
Lapsista pitäisi siis 1 kpl hävittää matkalla...hih!
( Palautuiskohan tuo sitten viikon-parin kuluttua kotiovelle, niinkuin kadonneet matkalaukut tekee...? )

Noh, anyway, asiaan: ukolle taas eilenillalla ruikutin, että "tehtäiskö vauva, sellanen ihan pieni ja sulonen vaan....?"
Johon ukko: ei me kuule tehdä enää yhtään lapsia, kai sen itekkin tajuat.
...jaa-a. Eipä ollu mitään kommentoitavaa tohon.

Olen kuiteski miettinyt, että poistatan nyt mulla vuoden päivät olleen hormonikierukan,
kun toimii mulla ihan samalla tavalla kuin muutkin hormonaaliset ehkäisytavat,
eli:
oon kokoajan pinna kireellä, turvoksissa ja rinnat kipeinä, ihan ku menkat alkais huomenna, vaikka saattaa tulla 1 päivän menkat joskus 3 viikon päästä....
Ja sänkypuuhiin on into lopahtanut kokonaan, josta kyllä meidän suhde kärsii aikatavalla...

Siispä suunnitelma A: kierukka pois, halut kohilleen, ukko tyytyväiseksi - ehkä se sitten suostuu siihen vauvaankin....
tai jos ei, on suunnitelma B:n aika....ollaan sitte vaan näin.

Miltäs kuulostaa ??

Toivotan muuten mämmikästä ja munarikasta pässiästä tässä itse kullekin =o} !!

Joox3: Toi siun suunnitelma kuulostaa hyvälle...varsinkin a versio ;) Sellasta meil harrastetaa,mie vaa kieruka sijaa lopetin renkaan käytön :)

Omat ajatukset pyörii vaavois ja raskaudessa...nyt kun tuo esikoine taas täytti vuosii nii tuli auttamattomasti mieleen odotus ja synnytys sekä tietty pieni käärö. Hymyssä suin istuksin ja muistelen...voi ku nuorikii sillo olin.

Iloista pääsiäistä! ...mie jatkan 11v. juhlien suunnittelemista ja valmisteluu.

iltaa vaan kaikile!

Täällä menkat tuli pari päivää etuajassa.Nyt on ruvennut tuntumaan että haluaa töistä lomaa.Mikä sen kivempi kuin pieni käärö sylissä.

No jatketaan harjoituksia,kyllä ne ukot vielö syö kädestä

Hei taas, olen sitten koko pääsiäisen hokenu miehelle että haluan vauvan ja ollut pahalla tuulella, taitaa olla täti tulollaan. Vauva kuume jyllää ja ajattelen vain että pakko tulla raskaaksi, pitäis varmaan saada ajatuksia vähän muualle... minttukaisan lisäksi minä myöskin kaipaan piiitkää lomaa töistä ja omaa tilannetta kun olen miettinyt niin nyt olisi ihanaa tulla raskaaksi ja sitten äitiyslomien jälkeen alkaisin opiskelemaan, ilta ja monimuoto opiskelu kiinnostaisi eniten, koska hoitajaksi opiskelin päiväopiskelijana ja se oli melko raskasta kun tytöt sairastelivat paljon ja jouduin olemaan paljon poissa koulusta sen takia. Mutta mutta nyt pitää alkaa kerjäämään miestä josko alettaisiin taas vauvanteko harjoituksiin, mies on kovasti tykännyt kun minulla on ainakin halut lisääntyneet kierukan poiston jälkeen (en tiedä johtuuko siitä vai sitten siitä kun vauvakuume jyllää)Mutta kovin sekava sepustus tuli koittakaahan saada selvää ja miehet haluamaan vauvoja myös!!

Iltaa rouvat!

Hauska lukea teidän miestentaivuttelu-urakoista :) eikös se niin ole että sodassa ja rakkaudessa ja vauvakuumeessa kaikki on sallittua XD.

Meillä vauvakuume on molemmilla, taivutteluja suuntaan taikka toiseen ei ole tarvittu. Nyt kun vielä tärppäisi niin olis ihanaa. Mut kun ei.

Mutta kyllä harjoittelu on kivaa XD.

Hih,näihä se on...kaikki sallittua,ainakii lähes ;)

Meinasin käyttää miestäin hyväks tän "kuukauden"...tähän asti käyny helposti ja säännöllisesti,ei edes harmitelllut ehkäsyn "unohtamista" :D

? Täällä on varppii aamupökkerö vielä, kun en tajunnu tota rekkautumista ?
No, joku viisaampi sen varmana mulle kertoo pian...eiks nii?
Vieläkö yksi ?? ( Anteeksi tyhmyyteni )

Meillä oli nyt pääsiäispyhinä aika kauhea huutoriitasanasota ja
siinä samassa ilmoitin miehelle,
että kierukan otatan pois.
Kohta kun kysyin, sopiiko se, niin ukko vastas, että sopii.
No eipä sitten ehitty koko aiheesta enää puhelemaan muuta,
mutta jäi vaan mietityttämään, että mitäs ny....
joko se ei enää ikänä sitten kiksuttele meikäläisen kanssa,
tai sitten se on ajatellu, että jos se vauva sitten tulee, niin tulee....
He.
Taitaa tuo viimonen olla meikän toiveajattelua vaan.

Tossa naapurin kanssa rupateltiin, että heilläkin ois EHKÄ tilauksessa vielä se kolmas lapsi ja ajateltu niin, että lapsi jo kävelee, ennenkuin rouva täyttäis 40 - vieläpä nuo ehtis, jos töpinäks laittavat!
Mulla se on jo myöhäistä saada vaavia ennen 40v-päivää,
sekin tuolla takaraivossa kokoajan koputtelee, joku ihme 4-kympin ( siis lue: 25-n! )
Kriisi....sitä kun oli ajatellu ehdottomaski takarajaksi lapsien tekoon....
ihme kyllä, ei se 40 v tunnukaan enää niin "vanhalta" kuin aiemmin.

Mukavaa alkanutta viikkoa itse kullekin ;O)

ööö...nyt miulla jotai aamuhöperyyttä ku meni ohi et mite et huomannu?Ei pitänykkää huomata rekkautumist enneku tulin lällättää ;) sillo nimittäi eka viesti,tällee.

Kiva ku siu mieskii hyväksy noi helposti tuon ehkäsyn lopettamisen,hyvä hyvä!Toiveajattelu on sitä positiivistä ajatteluu...näi mie ainakii haluun sen ajatella :)

Mukava huomata, että täällä on ollut varsinaista säpinää!
Jotkut pääsevät varsinaisiin tositoimiin ja toiset pehmittelevät (siis kovettavat... hih) ukkoaan. Nyt vaan yritetään napata seuraava plussa juna tähän ketjuun!!

Niin, kyllä se naisen mieli on muuttuvainen. Se ehkä onkin parhaita juttuja naisena olemisessa, mieltänsä voi muuttaa! Kyllähän tässä itsekkin olen taasen veivannut ja huovannut tuota vauva asiaa mielessäni ja nyt ajattelin että per*#@le, en luovuta vielä!
Ja tässä vaiheessa, kun niitä lapsia on jo, niin tietää sen totuuden, mitä se vauvan hoito on, ei tule maalailtua (ainakaan kauheesti) ruusunpunaisia unelmapäiviä ja öitä.

Ystäväni synnytti sitten komian pojan! Mieletön kokemus olla mukana! Hieroa selkää, pitää kädestä ja kaikkea mahdollista. Kyllä nyt tarvii ensimmäistä kertaa myöntää, ettei se miehellekkään ihan helppoa ole. Tippa linssissä sitten ystävääni ja tulevaa kummipoikaan halailin.
Vitsi, kun olisi tuo kirjoituspuoli paremmin hallinnassa.

Joox3; KUULOSTAA TOSI HYVÄLLE! Ei muutakuin raudat pois ja romut torveen!

Äh, kiire painaa täälläkin, pääsiäislomat kertyttää töitä... argh!

Kiertoilmaisuista puhuen, öö, hölmö olen, mutta mitä vieläkö yksi tarkoitit tuolla rekkautumisella? Oliskohan se juuri sitä lastin laittoa?? Huh huh, aamupäivää ja nyt jo taidan lähetellä omalle ukolle pehmoisia viestejä, eihän sitä ikinä tiedä mitä vois tapahtua....

Alkuperäinen kirjoittaja vieläkö yksi?:
ööö...nyt miulla jotai aamuhöperyyttä ku meni ohi et mite et huomannu?Ei pitänykkää huomata rekkautumist enneku tulin lällättää ;) sillo nimittäi eka viesti,tällee.

Kiva ku siu mieskii hyväksy noi helposti tuon ehkäsyn lopettamisen,hyvä hyvä!Toiveajattelu on sitä positiivistä ajatteluu...näi mie ainakii haluun sen ajatella :)

Huomasin siis, vaan en TAJUNNU....

Voi, Papu75*!
IHANAA, ihan varmasti...tai kauheeta...tai siis ihanaa...voin vaan kuvitella fiilikset siellä kun toiselle saa olla tukena ja turvana...ja sitten se ihana nyytti !
Nyyh.... Juu, ja onnea kummipojasta!

Meikä sitten pidemmittä puheitta tilasi ajan lääkärille, kierukka lähtee seksi- eiku keskiviikkona...
Iik !
Raportoin sitten taas tapahtumista ;O)

JES! Hyvä homma joox3!
Kyllä se oli sellaista ihanaakauheetahirveetätooosi ihanaa!! Tarvii kyllä sanoa, että oltiin ennestäänkin ihan hyviä kavereita, muttei kaksi naista voisi olla läheisempiä "tällaisen" yhteisen, intiimin kokemuksen jälkeen.
Eniten pelkäsin omia tunteitani, sitten kun vauva on maailmassa, mutta se oli ihan jees. Itkuhan siinä tietty tuli, mutta kyllä ne oli onnen kyyneleitä siitä, että poju pääsi turvallisesti ja terveenä tänne ja äippä on kunnossa.

Anteeks jos mie olin nyt jotekii oudosti ilmaissu itteni...siis rekkautumine=rekisteröitynyt käyttäjä ei vierailija :)

Juu,kovasti oon koittanu miestä peitoalla kiusii joka toine ilta ;)...eikö se olekkii hyvä tahti?

Kukkuluuruu:)
Mitä tänne kuuluu??? En ole moneen viikkoon ehtinyt lukemaan ketjua, saati et olisin kirjoittanut...kiirettä on pitänyt...olen sairastanut eikä loppua näy, koulussa yrittänyt käydä. Nyt saikulla pari päivää tai sitten useemman viikon, siläl työharjoittelu alkoi tänään ja voi olla ,että teen sen vasta kesällä.
Muutaman jutun tuosta yläpuolelta lukasin ,mutta voitte arvata että ihan olen pihalla...rekoista jotain puhuttiin???? yli hilseen menee, että pölisee. Kova lisääntymisvimmahan täällä taitaa edelleen olla:) hei no nyt ymmärrän...otette tietysti tilanneet rekkakuorman ovistikkuja:))))) tais mennä arvaus pieleen:)
Meillä on vielä yritys jäähyllä (ainakin melkein) se tuo mies niin tykkää noista siementenkylvöpuuhista näin keväisin:)))) vaan eipä tuo haittaa jos ne itämään lähtee, omat opinnot menee vuorostaan sit jäähylle...erikoistua ehtii myöhemminkin.

Aurinkoiset päivänjatkot...palaan linjoille tässä lähipäivinä kun kerran ns. pakkolomailen.

Yhteistyössä