Isompaa pesuetta haaveilevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minäpapu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva kuulla sustakin välillä Haidi! Kivaa ei ole kyllä kuulla, että sairastelut jatkuu, pöh. Toipumis ja paranemistuulia! Ja onnistuneita kevätkylvöjä?!?!

Aaaaaaa... no johan sytytti! (Enkä edes ole syntyjäni hämäläinen..) Rekisteröintihän se oli. Höh, mutta eikös ollut ihan hauska tuo mun arvuutteluni; Lastit sisään! (nauran ihan kippurassa toimistossa, porukka vissiin tuumaa, että tais olla antoisa loma, tai sit että oon loman tarpeessa! Tarpeessa kun tarpeessa....! Hih ;) Vaikea arvata millä saralla meikäläisen ajatukset liikkuu!
Hei, tässähän olis hauska kysely/galluppi; minkälaisia erilaisia "sanontoja" ja kiertoilmaisuja tiedätte sille että päästetään siemoset sisään?

Mun tiedossa on nämä: Omenainen olo, romut torveen, lasti sisään...(toi olis kanssa aika hyvä tuo rekkajuttu, varsinkin jos lasti on purettu sisään!!)
ei taida muuta tulla mieleen.

..jaahans.
Olinpas mäkin pöhkö. Tieteski rekisteröintiä...
Aattelin jo, että ei kai se oo raskautunu, enkä mä tajua onnittellakkaa....Mut ei.
Harmi .

Nii, joo, täs näitä tulee:
töhnät tötteröön, löllöt luuriin ( voi sanoa myös, jos on lauennu toisen suuhun ),
itiöt lokeroon....
ja rojut torveen, se kai on se yleisin.

Haidiiiiiii: parantumisterkkuja !!

Rojut ränniin on kait se tavallisin...mut meillä kun hoitojen vuoks on tutkittua ja ennen toimenpidettä vielä pestyäkin niin usein on kuulunut "laatutavara laukastu" / "valioyksilöt valloillaan"...no joo nää on näitä miehen egonkasvatus sanontoja:))) On vastaan tullut myös kiireessä...sisän ulos ja ravistus, miljoona pientä minuutissa!

Hieno joo*3!!

Mulla oli kierukka aikoinaan,mutta se jouduttiin ottamaan pois ku ei sopinu oli jos jonkinmoista oiretta.Lähinnä sitte ku veriarvot meni huonoiksi enkä jaksanu mitään.

Minä olin 8vuotta sitten doulana kaverille.Oli hieno kokemus.Onnea Papu75 kummipojan johdosta!

Mulla alkoi loma,joka menee rästi kotitöissä ja miehen "hyväksi käytössä".Pitelin tänään sellasta kolmen kuukauden ikäistä tyttövauvaa sylissä.Voi luoja että se oli siiiiiiiiiiiiiiiiis niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin iiiiiiiiiiiiiiiiiiiihana.Pieni kuin nukke ja söpön vaaleanpunainen.Isäntä sanoikin mulle taitaa olla vauvakuume.Kiusasin takaisin et taitaa sullakin olla jo,niin jätti kommentoimatta.Eikä tuo edes siihen mitään kommentoinu ku kerroin että välttämättä en tulis heti raskaaksi joten vois pikkuhiljaa alkaa yrittelemään.myhäili vain vieressä ja tuumas et niin.=)

Koettakaa saada rakkaat kanssa sisaret jotain tolkkua mun kirjoituksesta.

meillä tapahtuma ennen "rojut torveen" on polkemista....

joskus kun lasten kuullen on puhuttu polkemisesta, niin pojat on kysyny, että minne asti isi meinaa ajaa, siis pyörällä XDD

mulla on kaamee yskä. väsyttää. tänään käytiin ranualla katsomassa eläimiä. ihan kiva reissu oli, vaikka aika pitkä. onneksi meillä lapset tykkäävät automatkoista eikä 1000km päivämatkakaan saa narinaa takapenkillä :)

öitä!

Meillä puhutaan touhuumisesta ja nyt uutena "ripustetaa pyykkei"...tää kuvaa sit päiväl tapahtunutta ku täytyy kipasta tuonne alakertaa pois laste silmistä ;)

Tervehdys taasen kaikille!
Vähän aikaa kelasin tuota doula sanaa, mutta löytyihän se sieltä muistin perukoilta, vissiin jostain kirjasta sen aikanas lukenut. Mulla muutenkin tuo muisti on niiiiin laaja ja niin paljo asioita sinne tallennan, ettei millään tahdo kaikkea saada esille silloin kun olis tarvis! Raivostuttaa kerrassaan välisteen kun on tullut tosiaan luettua niin paljon kirjoja ja sitten kun jonkun kanssa juttelee jostain kirjasta niin kuollaksenikaan en saa nimiä mieleen. Paitsi Jamien !! Ou Jamie!! Onkos kukaan lukenut sitä Diana Gabaldonin sarjaa? Ah, se on niin ihana!

Mirkku, mekin käytiin Ranualla lauvantaina! Pojan kännykkä nyysittiin, mutta muuten oli onnistunut reisu. Se on tosi hieno paikka, ollaan käyty talvisin siellä, silloin näkee eläimet tosi hyvin!
Naureskelen täällä tuota teidän isännän pitkää polkumatkaa! ;)

Mennään katsomaan viikonloppuna pojua, mahdankohan ollenkaan pystyä pitämään näppejäni irti vauvasta! Kyllä se niin mahan pojasta ottaa vauvatuoksut ja nyt näkyy taasen paljon ihan pikkaisia vauvoja. Kaupassakin yrittää ihan "coolisti" kävellä vaan ohi, ettei jää siihen lässyttämään...

Jahas, jos sitä yrittäisi hoitaa työt reippaasti pois, niin pääsis tänään kotiinkin. Matkan pyykit siellä odottaa pesijää... jeejee

Nonnih...en kauan rypistellyt asian kans.
Nyt on kierukka huispois!
Vähänkö noi ihmetteli arvauskeskuksessa, kun pois otatin, enkä huolinnu mitään ehkäsyä tilalle...
Nuoti neiti lääkäri sanoi kivasti, että " niin, mikäs ehkäisymuoto olisi mukavin sitten, teillähän on lapsiluku täysi jo...eikö?"
No jaa, enpä tiedä,nii...riippuu kait kummalta kysytään.
Ja kun en mitää huolinu, ni varppii aatteli, että hullu se on...
Juu ei haittaa, aatelkoon mitä vaan.
Katotaan, alkaisko ne keväthormonit taasen hyrrimään meikäläiselläkin....hih ;O)

Ukolle soitin ja sanoin, että poissa on...jaha. sanoi ukko.
Eipä siinä sitten mitää.
( varmaan siis tiedossa keskustelua aiheesta vielä, kun ukko sulattelee tietoa eka...)

Ja kivasti siinä meillä on neuvola samassa, pieniä tuhinakääröjä näkyi 3 kpl...
1 vaaleanpunainen, ihan uusi vauva ja pari isompaa ( ehkä 2 kk )...Huoh !
Ehkä vielä meilkii joskus....

Huoh,taas niit aamui ku ei käynnisty sit millää. Kuudelt soi kello ja mie yhä istun kahvilla...keitin jopa lisää. No mutta,oli miul muutakii ;)

Kun mie iha innoissaa tääl odottelen "vahinkoo",ollaa pöllyytelty peittoi joka toine pvä/ilta ja nyt oon muutamastakii viestist lueskellu et ekan pitäs olla menkkoi jälkee jonki aikaa touhuilematta :O
Oonkos mie nyt iha tyriny tään homman ku oon ollu innokkaasti hommis kierron alusta asti?

Meinasin kyl tän kierron männä näi ja jos sit ei mitää tapahtunu nii ens kierto vähä hillitymmi,vai ? ;)

Oiskos ihan mun omaa mielikuvitusta kun ukko tuntui
katsovan mua jotankin "sillä silmällä" piiiiiiiiitkästä aikaa eilenillalla???
Mitäänhän siis ei tapahtunu, mutta josko pian....
Sanoin kyllä, että tajuathan sä nyt kun ei ole mitään ehkäsyä,
niin se vauva voi sitten ilmoitella tulostaan....
Ukko siihen: no, käytetään kumiukkoja sitte ( noitahan meillä on ennestäänki laatikot täynnä, vaan pari kertaa vaan käytettiin aikoinaankin, kunnes "unohtuivat" )
Eli ( mulla ainaskin ) toivo herää....

Mutta sitten surkeempaa asiaa: soitin mun ystävälle pitkästä aikaa,
ja kuulumisia kyselin, niin hän kertoi saaneensa juuri 2 viikkoa sitten keskenmenon.
Surkeaa, kauheaa, kamalaa ;O(
Hänelläkin se biologinen kello tikittää, on jo 42, eikä tosiaan kauaa ole enää aikaa
"tehdä" lasta.
Henkinen kynnys kuitenkin kasvoi huomattavasti edes yrittää uudestaan.
Toivottavasti kuitenkin yrittävät, ja toivon tietenkin, että tärppää!

vieläkö yksi? : et oo mitään tyriny, pidä miehesi iloisena ja pöllyttelette vaan niin ahkeraan ku vaan pystytte !
Turhat laskelmoinnit pois ja stressi vähenee.........silloin se "vahinkokin" paremmin sattuu kohille ;O) !
Varmoja päiviä kun ei ole olemassakaan ( ainakaan meikäläisellä, kun kierto on tosi epäsäännöllinen kaikkiaan.)
Mutta siis oikeesti, raskaaksi voi tulla vaikka ois kiertopäivä mikä....

Meinataa pudota ihan alas joten rustaan jotai.

Ajatuksii...yllätys,raskautumis sellasii;)
Mieshän yhä sitä mieltä jotta meille ei vauvaa...kuitekii tietää että mie tääl sivustolla pyörin ja yleensäkkii kaikki luen joka käsittelee vauvaa tahi odotusta :) En oo peitelly vaa eilekii kerroin et olin jopa käyny lukee yhel sivustolla keskosista yms.
Kummiskaan ei edes säikähtänyt tästä tiiosta ;) vaan illalla sit taas ilman kumii,hih.
Onkoha mies jotekii salaa antanu vauvalle myös mahdollisuuden...ei vaa haluu myöntää tai jotai?

Minuu vaa ainuastaa mietityttää se et nyt nuorin kummikii enskuus täyttää 6v...et mahd.tuleva pieni on yksinäinen ku sisarukset nii paljo vanhempii.
Ja miun ikä...nii en oo oikeesti vanha mut oon aikoinaa itellee tehny selväksi jotta lapset on jo suht isoi ku mie 30v. Eli oon aina halunnu tehä muksut nuorena...niiku nyt nää kolme oiskii nii.
Kyl on taas kummat jutut,mut näi nää ajatukset kiusaa...kai nyt yleensä ihmisil menee nuoruude suunitelmat uusiks,eihä siin kummosta. Kuka tietää 20v.mite elämä viskoo,silti miul kauhee ristiriita tällasesta :/

Joox3: Toivossahan on hyvä elää :) Pidän kovasti peukkuja jotta toiveesi toteutuu!
Keskenmenot on niin surullisii :( Miunkii tuttu ilmotteli jotta taas k.meno ja edelline oli syksyllä,sniif...kyl tuli miulkii tippalinssii iha toisen puolesta.

No,mutta...Missä on kaikki? Aika harvakseltaa näyttää nyt juttua tuleva.

Hyvää vkonloppua kaikille tasapuolisesti!

Hei vaan taas
Aamu meni tuolla sängynpohjalla, eikä suinkaan miehen kanssa, vaan mikreenin kourissa...nyt jo helpottaa, mut on se syvältä sanonko mistä.
Pariin vuoteen se ei ole kiusannut, mutta taas vaan tulee takas:( ennen mulla oli ns. hormonimikreeni joka esiintyi juuri pari päivää ennen menkkoja ja niinhän tuo tuli edellisiä menkkoja ennenkin. Nyt ei kyl pitäs viel menkat tulla, kun edellinekin kierto virui yli 60...täytyykin kaivaa kalenteri ja vähän katsella...hmm jos vaikka oliskin joku saanu kierron taas muuttumaan...sillon olis "vahinkokin" voinut käydä:)

On ne vaan kummallisia nuo ukot...meilläkin on sama juttu kun joox3, et mies kyllä tiedostaa tuon asian, että vauva mahdollinen jos kumit laatikon pohjalla pölyyntyy, mutta...ota siitä selvää!!! Sopimus oli, et senaikaa ehkäistään kun opintoni on siinä vaiheessa et ne ehtii loppuun jos tärppää, mutta kummasti vaan jää kumit pois...tästä kun miehelle vihjailen, hän aina tuumaa, että ei saa jäädä koulu kesken!
No eihän se kesken jää, siirtyy korkeintaan, mutta kuinka siis tulkita miestä???????????
Alkuperäisen suunnitelman mukaan "kumittelun" pitäisi kestää ensi huhtikuulle saakka:))))) mies ottaa vähän varaslähtöä:))) ei kai se sit niin kamala asia olis jos tärppi tulis...toisin noilla kierroilla mitä nyt on ollu, ei kovin montaa kiertoo vuodessa ehdi olla.

Heippatirallaa!

Vieläkö yksi, meillä on kanssa vanhimmilla 6v ikäeroa ja se on ihan toimiva. Ovat yhdessä ja yhdessä erikseen. Vanhimmasta on ollut apuakin, mutta meneehän heillä toki sukset ristiinkin välillä (kellä ei menis ikinä).

Juu, ei noista ukoista ota selvää. Ja sit ne kehtaa vielä väittää että naiset ovat vaikeita!! Meidän ukko otti ja taputteli mun (öööh, ei niin kesäkunnossamakkaramasua) masua ja höpötti jotain vauvajuttua. Siis täh??? Olis varmaan pitänyt kuunnella tarkemmin, mutta tempasin sit pesusienellä, johon totes, että kyllä se selkäkin tarvis pestä... (tuo pohjalainen tempperamentti välisteen kuohahtelee...) Siltikään ei varsinaiseen yritykseen suostu???? Joskus pitäis olla sellainen koje mikä kytketään miehen päähän ja sit se tulostaa sieltä selkokielisiä vastauksia esitettyihin kysymyksiin.

Mitäs likat, jos nyt kertakaikkiaan otetaan ja kaapataan seuraava plussajuna!?!! Täällon ukot kevättuulella, kierukat heitetty mäkeen ja kaiken näköistä pikku säpinää...

Me lähetään viikonloppuna katsomaan sitä tulevaa kummipoikaa (ainiin, taisinkin siitä jo mainita). Kävin eilen Hennesistä ostaa pojulle tuliaisia ja tietty hypistelin ihania vauvanvaatteita ainakin puolituntia (ellen enemmänkin). Muistatteko miltä pieni vauva tuoksuu? *nuuhku nuuhku* on se niin ihana tuoksu, puhdas pikku vauva! (öyk, täällä haisee vaan työ..)

Ainiin, paras juttu jäi melkei kertomati; meidän nuorimmainen 2,5v, totesi että ystävältäni nyt pompsautettiin vauva masusta!! En viitsinyt ruveta tarkemmin kyselemään mistähän neiti on päätellyt vauvan pompsautettavan. Ihan itse oli tällaisen pähkäillyt!

Mulle heti lippu siihen junaan ;O) !

Mankatkin alkoi kivasti juur tänään, joten eiköhän tämä elämä ja sänkysutinat tästä normalisoidu pikku hiljaa...
Josko tuo ukko sitten suostuis pian.
Se muuten hymyilee sillai suloisesti, jos telkussakin on joku isomassuinen nainen tai pieni vauva...ja monasti sanoo, et kato ku ihana!

Otat sitte sitä vauvantuoksua pussiin ja lähetät tännepäin, jookosta Papu ?!
Se on niiiiiiiiiin ihananihana tuoksu että...*sniffff*

Meidän tytsy 3,5 v. sanoi mulle viime viikonloppuna: " Äiti, sitku mä oon äiti, ni onks mulla noin pitkät ja pulleat tissit kans....ja monta vauvaa?"
Nauroin ihan maha vääränä, ja tyttö ihmetteli silmät suurina, et mikäs mulle tuli...

Voi joox3, nauroin silmät vesissä minäkin XD
kyllä lapset on ihania! ja totuushan tunnetusti tulee lasten suusta. meilläkin neiti on vahvasti sitä mieltä, että kun hän on iso, hän on pehmeä äiti. niinkuin minä; pehmeyttä löytyy :)
toisaalta, on ihanaa kun on ns. roolimallina lapselle, mutta samalla aika raskasta, kun itsekään ei täydellinen ole.
olen edelleen kuume-taudissa. sänkyhommat ei paljoa kiinnosta. pitäis pikkuhiljaa laskeskella tädin tulo-aikataulua... plääh.
jos ei 40 vrk mennessä ole tullut, heitän terot kehiin...

pitää mennä. vaikken paljoa kirjottaisikaan, kuulolla olen aktiivisesti ;)

hyvät viikonloput!

Voi vitsi! Noi lasten pähkäilyt ja toteamukset on kyllä ihan parhaita! ;)

Tuli tuosta Joox3;n tytön jutusta mieleen tämä kiertojuttu:
Mukavaa viikonloppua kaikille!

> äiti-testi
>
>
>Kävelin ulkona yhdessä neljä vuotiaan tyttäreni kanssa. Hän huomasi
>jotain maassa ja nosti sen ylös, ja oli laittamassa sitä suorinta tietä
>myös suuhunsa - juuri niin kuin lapset aina tekevät!
>Otin välittömästi sen pois häneltä ja sanoin, ettei näin saa tehdä.
>"Äiti, miksi?" tyttäreni kysyi.
>"Koska se on ollut maassa, etkä tiedä missä muuallakin, ja se on joka
>tapauksessa likainen ja siinä on varmasti matoja" vastasin hänelle.
>Tässä vaiheessa tyttäreni katsoi minua suurilla silmillään, jotka
>paistoivat valtavaa ihailua, ja hän kysyi "Äiti, mistä sinä tiedät
>kaikki tällaiset asiat? Olet kyllä tosi viisas". Mietin kiivaasti mitä
>tähän vastaisin, ja tulin seuraavaan tulokseen: "Kaikki äidit tietävät
>nämä asiat, se kuuluu Äiti-testiin. Äitien kuuluu tietää nämä asiat,
>tai jos ei tiedä, ei pääse äidiksi".
>Kävelimme eteenpäin hiljaisuudessa, asia jäi selvästi mietityttämään
>tytärtäni. Muutaman minuutin pohdiskelun jälkeen hän sanoi "Ahaa, nyt
>ymmärrän! Jos et läpäisisi Äiti-testiä, joutuisit olemaan Isä!"
>Vastasin hänelle hymyillen "Juuri niin, ymmärsit ihan oikein"!
>
>Kun olet itse lopettanut nauramisen, lähetä viesti muillekin äideille

Kyllä noi pienet osaa olla sulosii :)
Mei vanhin poika totes 3v et "kaikki naiset on upeita". Pitäis viel tuon ajatuksen koko elämänsä.

Plussajuna kulostaa hienolta ajatukselta! Oon ihan sata täysii mukana.

Juu ja noi miehet,kuka ymmärtää?
Miehellein tuos pväl soittelin ku meni puolille öin touhuilles et onko väsyttäny...hällä klo soi ain viide jälkee aamul. Ei kuulemma(hymyn kuuli äänestä).Ainut kuulemma vähän "pelottaa" jotta täytetää tää kylä. Juu,kyllähä varmaa jos tärppäs nii yks vaavi kylän täyttää :D
Ei kuitekaa sanonu sitä pahasti vaa sillee et sain nauraa vähä aikaa kippuras.

Papu:Kiva kuulla että toi 6v.ei ihan kauhee ikäero oo tai toi kyl lähes 7 jos tärppäis.
Toivottavasti juu tärppäis...vauva on nyt täyttäny ajatukseni ihan.

Apua, neuvoja kaivataan.

Meidän perheessä on jyllännyt joku kumma kuume-yskä-tauti.
Esikoinen oli 39 kuumeessa kaksi vuorokautta, ja yski niin kovasti että joutui välillä oksentamaan. Maanantaina kuume hellitti, vai jonkinlainen yskä jäi.
Minä tulin kuumeeseen tiistai-yönä, kuumeen vaihdellessa 38.2-39.2 välillä. Kauhea yskä, vaikka mulla sitä normaalisti ei ole kuin kerran kymmenessä vuodessa. No, kuume jatkuu edelleen (nyt 4vrk täynnä), eikä tuo lämpövaihtelu ole missään tekemisissä käyttämäni särkylääkkeen kanssa. Minä kun en voi historiani takia käyttää kuin tiettyä lääkettä, eikä se näköjään kuumetta laste, vie vaan olon "höntiksi". Kaiken lisäksi minulle on noussut vähän niinkuin suonikohjuja ihan hassuihin paikkoihin, esim. mahaan. Koskaan tällaista ei ole ollut. Alan olla kovin hermostunut, mikä minua vaivaa.
Lääkäriin on piiiitkä matka, päivystyksessä joutunee odottaan tunteja. En mene. Pitänee odottaa maanantaihin...
Viime yönä sitten keskimmäinenkin tuli kuumeeseen, hänellä ei tuota yskää juurikaan toistaiseksi ole. Ja kuume vaihtelee 37.5-39.0 välillä Pamol F:n avulla.

Anteeksi tämä omanapa-vuodatus. Alan jo kuvittelemaan vaikka mitä kamalia tauteja.. Yleensä kun minä olen aina se terve. Mitä nyt joskus pieni flunssa vaivaa, mutta ei muuta.

Vinkkejä? Auttakaa, pliiis....

Vaikuttais viruksen aiheuttamalta..Ne on nykyään tosi inhottavia.
Vaikuttavat ihan kaikkeen ja viisikin päivää voi kestää kuume.
Se että teillä kiertää tuo tauti,kertois sen että on tarttuva tauti ja sopii virukseen kun paranee itestään.

Monet ottaa kuumelääkettä ns.väärin.Pitäsi antaa kuumeen nousta mahollisimman korkeelle ja sitten vasta ottaa lääke.Näin elimistön omat immuunipuolustusjärjetelmä saadaan aktivoitua ja kuume laskee paremmin.
Jos otetaan liian aikasin,jolloin omat tappajasolut ei ehdi "peliin" mukaan,sillä tehään se juur että tauti iskee ja kuume alennetaan lääkkeellä jolloin kuumeen parantava vaikutus jää paitsioon.

Tuo suonikohju juttu voipi olla ihan että sulla lämmöt niin korkeet ja verenpaine että suonet vähn kuin pullottaa.

Mutta en vannomaan mee että tuo menee tuosta ohi,mene ihmeessä lääkäriin vaikka päivystykseen jos olo sellanen.

Ja mitähän se särkylääke on mitä syöt?Sillä Naprokseeni virusten kanssa esim on pahasta..Toiset virukset reagoivat tuon vaikuttavan aineen kanssa huonosti.Esim lapsille ei kannata virustaudissa antaa Pronaxenia,entiseltä nimeltä Napromexiä.

Oli sekava sepustus kun pikaseen pyörähdin,terassia pestään ja loton pamautin ja suit sait lluin kuulumisia!!

Heipat
kata

p.s paranemisia!!!

Kiitos kata viestistäsi.
Järki sanookin, että tämä on joku ärsympi virustauti, mutta mulla kun ei koskaan ole näin sinnikästä tautia ollut...
Särkylääke, joka ainoana sopii, sisältää ketoprofeiinia. Syitä, miksi en voi muista käyttää, en jaksa nyt tähän luetella. Ja todellakin, olen ottanut lääkkeen mielestäni oikein, eli kun mittari kapuaa yli 39. Mutta lääkkellä ei ole laskevaa vaikutusta. Menee meinaan monta tuntia, ennenkuin alkaa taas vähän laskea, ja lääke taas ei vaikuta niin kauaa...

No mutta. Nyt ei auta kuin sinnitellä. Hoidella omituisia suonikohjuja ;-)

Onnea lottokierrokselle!

Mirkku: Ainakin toi yskä-kuume jyllää parhaillaan iolmeisesti ympäri suomea... meillä toi esikko tuli kuumeeseen viime ma 9.4 ja tänään on eka kuumeeton päivä... verikokeella on tarkistettu että on viruksen aiheuttama. Paranemisia Mirkun perheelle!

Toi on Kata totta, liian pian lasketaan lämpöä vaikka just se kuume kertoo että kehon oma järjestelmä parhaillaan toimii. 38,5 on se lämpö jolloin pitää alentaa lääkettä
antamalla ( tietty kipua pitää lääkitä, ja esim. kuumekouristeleva on ihan oma lukunsa)

papu: Pikkasen putoilin tota pientä tarinaa elämän totuuksista xD

Muutenkin noi lasten jutut on niin aitoja ja ihania! Nuorempi tyttö tossa sanoi mulle yks ilta että: "Äiti, vaikka sulla on finnejä niin sä oot tosi nätti" =D

Nautitaan emot näistä muutamasta ihanan lämpösestä päivästä... ti-ke taas viilenee :/

Heti aamusta omaa napaa,noloo,mutta totta ;)

Mietin tuos vast eile et en näil kolmel muksul ikuna miettiny mitää oviksii yms parhait päivii ku koitettii raskautuu.
Nyt oon alkanu miettii kaikii konstei...suuripiirtei vitamiineistkii,mitkä auttas.Eihä miul oo vauva hinkuu,eihä :)
Tästä sit varsinaisee asiaan...miul kierto normisti 28-32pvää ja nyt ollaa hommailtu jokatoine pvä kp:lle 16, voiskoha tärpätä? Mies täs läks vkon reissulle et senpuolee ei nyt voi jatkaa enempää harjotuksii :(

Kyllä on ihanii ilmoi taas pielly...ulkoon on oikee iloksee ja muksut viihtyy kans.Ei saa enää viilentyy!

lämmintä ja aurinkoista viikonalkuu!

Päiviä neitokaiset!

Nuo on sitten inhottavia tuollaiset oudot kuumetaudit! Onneksi teillä Mirkku ollaan toipumassa, siihenkin menee tovi.
Meillä keskimmäinen oli viitisen päivää todella kovassa kuumeessa, ei yskää eikä nuhaa, välillä kovaa päänsärkyä. Ruokahalut meni kokonaan ja ihan oli poju mehut pois. Useampi päivä meni että siitä tokeni. Sitten tulikin hiihtoloma perään niin oltiin sitten kotona kaksi viikkoa ja poju oli eskarista putkeen pois sen kaksi viikkoa. Muut ei meillä tullut siihen (hyvä siivous??) mutta nuorimmainen "imuttelee" aina kaikki yskä/räkä pöpöt itselleen.

Kata, miksi tota Pronaxenia ei saa antaa virusten kanssa? Kääkkis! Ei meille lääkärit ole sanonut moista!! Päin vastoin, ovat kehottaneet ottaa! Tää on just tätä! Pitäis vaan pysyä noissa perinteisissä (panadol) lääkkeissä jotka varmasti tietää ja tuntee. Ja pitäisi hommata itselle se lääkekirja. Mitenkäs muuten on Katan vointi?

Vieläkö Yksi; kuullosta hyvin hedelmälliseltä touhulta! Nyt vaan tulet mukaan rautatielle, niin hypätään kaikki junaan kerralla! Plussapeukutuksia!! bd !

Käytiin vkonloppuna katsomassa vauvaa ja isäntä retuutteli onnessaan sitä kääröä, hyvä että sain itselleni lainkaan!! Ihan oikeesti, en ymmärrä, en ymmärrä...
Ihana vauva, nukkui ja söi, välillä napitteli ympärilleen, mutta muuten älyttömän tyytyväinen ja rauhallinen.
Lähetämpä täältä kourallisen vauvan tuhinaa ja tuoksua! *VIUH*

Jaha, ruokatunti lähestyy, jee!

Jaa, että junan kyytiin:)
Minkäs värinen se juna on...oonko aina yrittäny väärään junaan kun ei oo mittariin viiva heilahtanu? Tuosta se juna ajelee monta kertaa päivässä meidän ohi, ihan läheltä, ikkunasta näkyy, n.30m päästä kolistelee...eikä piruvie ota kyytiin.
Nyt sairaslomalla olis aikaa sitä junaa vahtia ja yrittää loikata kyytiin:)))
Nyt jos koskaan olis paras "vahinkoaika" sillä LA määrittyisi juuri ekan opiskeluvuoden loppuun, joten toista voisi sujuvasti siirtää, eiks oliskin kätevää?
Kyllä minä nauran itselleni...yritän kokoajan vakuutella miten tärkeää on saada koulu nyt käytyä jne. ja silti 100 lasissa toivon tärppiä ajatellen koulusta jostain ihan muuta...ymmärrättekö yhtään mitä tarkoitan???
Tuosta tulikin mieleen, että kun menen gynelle ensi kuussa, uskallanko sanoa, että kumi on ollut ehkäisynä...aloittaako lääkäri laskennan uudestaan...siis sen että vuosi pitää olla yritystä, ennen kun ottaavat vakavasti. Tyhmää tietysti omalla historialla miettiä tällaista, mutta tulipahan vaan mieleen, mikähän mahtaa olla käytäntö.
Sehän olis katastrofi, jos nyt käyttäs vielä vuoden "suojapukua" ja sit lääkäri sanos ,että yrittäkään nyt vuosi ihan rauhassa. Hui kamala...en halua edes ajatella!!!
Nyt minäkin pidän ruokatauon, vaikka kotona olenkin...yritän syödä säännöllisesti ja tehdä jotain tuon painon putoamisen suhteen.

Yhteistyössä