K
kannanottaja
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hm:Alkuperäinen kirjoittaja jonna:Alkuperäinen kirjoittaja jonna:Mä en ainakaan koe olevani sossun tai minkään muunkaan elätti, rahaa saan tasan minimikotihoidontuen verran, 251e/kk eikä saada (tarvita) mitään muitakaan tukia, esim. asumis- sun muita. Minä tingin mieluummin omista vaatteista, matkustelusta jne. kuin eläisin leveästi töissäkäyvänä. Mä voin lähtee kesälomalle vaikka ihan omalle mökille, ei tartte etelään lähteä. Itse sain olla kotona kouluikään asti, ja minusta se oli ihanaa. Olin ujo lapsena, ja pojasta taitaa tulla mammanpoika, vaikka kuinka koittais sosiaalistaa sitä. En siis pakota sitä vielä hoitoon.
pikkasen lauseet sekasin, korjaan
no ette te kyllä köyhiä ole jos teillä on oma kesämökki. ne muuten maksaa aika paljon
Sama kävi mielessä. Minä jouduin 1970-luvulla kunnalliseen päiväkotiin kun molemmat vanhemmat kävi matalapalkkaisissa töissä. Mulla ei oo sisaruksia, mutten silti saanut uusimpia leluja, vaatteita tai harrastuksia. Meillä ei mihinkään kesämökkeihin ollu varaa, auto oli aina toistakymmentä vuotta vanha ja ulkomailla käytiin kerran - nousukauden aikana Mallorcalla