Aika on vierähtänyt ihan huomaamatta. Olen kyllä käynyt lukemassa kuulumisianne, mutta ei ole tullut kirjoiteltua pitkään aikaan, kun ei ole ollut mitään uutisia. Kunnan tarjoama ultra (np-ultraa meillä ei siis tarjota eikä sit menty yksityisellekään) on vasta toukokuun puolella, samoin seuraava neuvola.
Housujen suhteen on samanlaisia ongelmia kuin muillakin. Vanhat menee kyllä vielä jalkaan, mutta esim. farkut painaa istumatyössä ikävästi. Mutta mitään varsinaista vauvamahaa ei todellakaan vielä ole, eikä äitiyshousuja voi siis vielä kuvitellakaan.
Lievä pahoinvointi vaivaa edelleenkin välillä, esim. hampaidenpesu aiheuttaa yhä yökkimistä. Eikä väsymyskään tunnu kunnolla helpottavan. Ei se nyt ehkä enää ihan niin lamauttavaa ole kuin jokin aika sitten, mutta mitenkään erityisen energiseksi en kyllä itseäni vieläkään tunne. No, toivottavasti sekin vaihe vielä tulee
Joku kyseli noista pakastevihanneksista. Itse olen pyrkinyt välttämään kuumentamattomia, koska neuvolasta saamassani vihkosessa näin neuvotaan tekemään. Mutta pariin otteeseen olen silti joutunut (kun en ole halunnut paljastaa olevani raskaana enkä ole keksinyt muutakaan syytä kieltäytyä tarjotusta ruuasta) syömään salaattia, jossa oli pakasteherneitä. Jälkikäteen on kieltämättä tullut hiukan huono omatunto, mutta kyllähän se vaatii jo tosi huono onnea, jos muutamasta pakasteherneestä onnistuu listerian saamaan! Mm. kylmäsavustetut kalat olen kuitenkin jättänyt kokonaan väliin, vaikka normaalisti kuuluvatkin suuriin herkkuihini.
Me ei olla edellekään kerrottu raskaudestani kuin kahdelle parhaalle ystävälleni. Ultran jälkeen olisi tarkoitus paljastaa asia vanhemmillemme sekä sisaruksillemme. Tai sit odotamme äitienpäivään asti. Tulisi tuleville mummuille aika ikimuistoinen äitienpäivä

Töissäkin on varmaan pakko kertoa sit joskus ultran jälkeen. Pelottaa vaan aikalailla kuinka johto tulee reagoimaan. Työpaikalla tulossa ensi syksynä/talvena isoja muutoksia, joten mun äitiyslomani osuu pahimpaan mahdolliseen saumaan
Ilona & Ipana 13+5