Mitä kallista ekaluokkalaisenne saa joululahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Heli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Heli"

Vieras
Olen ihmetellyt, kun joku on lahjaketjuissa sanonut, että ekaluokkalainen saa yhden isomman kalliin lahjan ja pikkusisarukset saavat sitten useampia halvempia paketteja. Mikä tällainen kallis lahjaa sitten oikein on? Tietokone, puhelin vai mikä?

ei saa mitään "kallista" lahjaa, siis silleesti mitä tässä varmana tarkoitetaan....
Hän saa 3 pakettia legoja, tietsikkapelin, angry birds pussilakanasetin ja aku ankan vuosikerran.

Meillä saa iphone 5 mut täällä jenkeissä se ei maksa varmaan lähellekään sitä mitä suomessa ja täällä kaikilla on taskussa samantapainen tai samanlainen puhelin.

vähän isompi legopaketti n. 65e + postikulut kun tilattiin se. Yleensä on ollut viime jouluina yksi isompi legojuttu koska niistä tykkää kovasti. Saa sitten kyllä muutakin pienempää.

[QUOTE="femine";27714480]Olen ilmeisesti auttamattoman vanhanaikainen... Mutta kertokaa mulle mitä ihmettä EKALUOKKALAINEN tekee omalla läppärillä tai älypuhelimella?![/QUOTE]

Samaa ihmettelen täällä :)
Itsellä ekaluokkalainen poika myös. Eikä omista älypuhelinta eikä tosiaan saa läppäriä joululahjaks

Meillä ekaluokkalainen poika ei saa mitään kovin kallista, vaan useampia edullisempia lahjoja. Tarpeeksi hyvä kännykkä on jo, samoin pleikkari löytyy. Pleikkariin saa kyllä pelin siskon kanssa yhteiseksi, lautapelin, Angry Birds -pehmoleluja, Legopaketin, Angry Birds -pyyhkeen ja pussilakanasetin ja puseron. Toisesta mummolasta tulee lisäksi iso Lego-paketti ja toisesta villasukat ja kirja. Kummeilta vielä jotain. Olen varma, että tykkää näistä.

Kalleimmat on varmaan n. 100 euroa oleva legopaketti, 69 euroa oleva wii-peli ja 60 euroa maksava soitin. Taidan jättää ostamatta kun suunnittelin et lapsille yhteiseksi ipad.

Meillä tokaluokkalainen poika ja saa kalliimpana lahjana lego-paketin, ovh. yli satasen, mut ostettu jo aiemmin syksyllä -40€ alesta. Viime vuosina on saanut yhden tuollaisen isomman legopaketin joululahjaksi. Ja jääkiekkopeli tulee kans kummeilta. 6v veli ei nyt kyllä saa mitään isompaa lahjaa, paljon vaan pieniä. Pikkusisko 4v tulee saamaan pari isompaa lahjaa: nukkekoti (mun vanha, jota ei koskaan ole nähnyt) ja reilu 40€ lahja. Olenkin miettinyt että pitäiskö tuolle keskimmäiselle olla kans joku isompi, mutkun en tiedä mikä.

Mä en kans tiedä mitä ekaluokkalainen tekee malla kannettavalla tai hienolla puhelimella. Meidän tokaluokkalaisella on ihan peruspuhelin ja kelpaa.

[QUOTE="femine";27714480]Olen ilmeisesti auttamattoman vanhanaikainen... Mutta kertokaa mulle mitä ihmettä EKALUOKKALAINEN tekee omalla läppärillä tai älypuhelimella?![/QUOTE]

Meillä ekaluokkalaisella on tietokonetunteja (sisällytetty äidinkielen tunteihin). Aloittivat noi tunnit jo eskarissa kun opettelevat kymmensormijärjestelmää. Tavoitteena noilla olisi, että kymmensormijärjestelmä olisi opittu peruskoulun loppuun mennessä. En muista ton projektin/menetelmän nimeä, mutta on käytössä muutamassa koulussa Suomessa. Mun nelosella oleva lapsi taas on siinä samassa projektissa ja tekevät paljon esitelmiä wordilla ja power pointilla. Eli meillä läppäri on oikein hyvä sijoitus ja lapset saivat sellaisen viime jouluna.

Meillä ekaluokkalainen täytti eilen 7 ja sai siten kaikki toivomansa angry birds-jutut kummeilta ja mummoilta synttärilahjaksi. Nyt onkin sitten pikkuinen pula, mitä hälle ostaan joululahjaksi... ??

Isommat veljet ( 10 ja 12v) saavat kosketusnäyttöpuhelimet ja teinit, tyttö-15 toivomaaansa vaatetta ja rahaa, poika-17v toivomansa mailan ja rahaa. Kullekin on ollut tapana ostaa suurinpiirtein yhtä arvokasta ja sitten yhteiseksi jotain kallimpaa. Tänä vuonna ongelma onkin sitten tämä kuopus!

Ekaluokkalainen saa nukketalon ja siihen kalusteet ja nuket, näihin meni 200€. Lisäksi lego friends sarjaa satasen edestä. Tietokonetta ei vielä tarvitse vuosiin. Ekapeliä pelaa joskus tällä kotikoneella ja se riittää. Puhelin taisi maksaa kympin :D

Meidän ostamista kallein mahtaa olla se tietty beybleid mitä jätkä toivoi (n20e)
Älypuhelimen sai syksyllä kun isänsä osti itselleen uuden luurin. Simpukkapuhelinta kyllä toivoi. Puhelin onnlähinnä pelikäytössä ja musan kuuntelussa.
Mun systeriltä saa n.40e.maksavan lego jutun ja isovanhemmilta.n.30e.maksavan.

Ei se hinta vaan se että on se toivottu juttu

Meillä jo tokaluokkalainen ja saa kosketusnäyttöpuhelimen, mutta se on sellainen perusmalli Nokia Asha. Sitten ehkä Lego Friends -paketin ja kummeilta ja isovanhemmilta jotain.

Vaikka ois varaakin, niin en halua lähteä tuolle linjalle että jo ekaluokalla pitää olla kaikenmaailman läppärit ja kosketusnäytöt ym. Sori, mutta ootte ihan pimeitä ja kuljette niinku lampaat tossa materialismissanne :D Pelkäättekö, että aletaan kiusata, jos ei oo sitä sun tätä niinku kaikilla muillaki?

Mä oon kanssa sillä linjalla et ekaluokkalainen ei tarvitse omaa läppäriä,eikä kosketusnäyttöä..mun mielestä ei oo mitään järkeä opettaa lasta näin pienenä tohon tavara hysteriaan joulun osalta,kyllä ne sit isompana osaa vaatia ja paljonkin..Ihmettelen vaa et mitä te ostatte niille muutaman vuoden päästä lahjaks,ei mikää kosketusnäyttö oo enää mitään,tietokoneet on jo ihan surkeita lahjoja..Entäs teineinä,en pysty ees ajattelee..

Yhteistyössä