Nyt oon viel enemmän järkyttyny:O
Siis 900e kauppaan,mitä ihymettä teil oikeen syödään.
Mä ku pidin tuota tän alotuksen listaa ihan normi listana,josta siitä ois voinu säästää:/
Meillä 2+3 ja kauppaan menee jotain 500e.Vauva tosin vasta kuukauden ikäinen,et ei pitempiaikaista kokemusta 5hengen perheen menoista.
Joulukuuhun asti meil meni 400-500e kauppaan,riippuen siit pitikö pesuaine/vaippavarastoja lisätä.Tuostakin määrästä osi viel paljon karsittavaa karkit esim.
Ei se koko 900 ole ruokaan mennyt, vaan se kattaa kaiken mitä ollaan kaupasta kotiin kannettu.
Mutta osansa varmaan tekee kauppasumman suuruuteen se, että mä ostan monasti sitä mitä tekee mieli, hinnasta viis. Eli en juurikaan juokse tarjousten perässä ja osta sitä mikä on halpaa, vaan sitä mitä tekee mieli.
Omenoista valitsen parhaimman makuisen, enkä edullisinta. Sama koskaa karjalanpiirakoihin, jogurtteihin ja oikeastaan ihan kaikeen. Normaalisti ostan Creme Bonjourin sulatejuustoa koska se on niin hyvää, mutta nyt ostin jotakin halpista, joka oli varmaan noin 30-40% edullisempaa. Tänäänkin ostin yhden paketin kalliimpaa pastaa, koska se on niin hyvää...vaikka se sitten tosiaan maksaakin enemmän.
En myöskään suunnittele normaalisti mitenkään ruokalistoja etukäteen ja kaupassa käymme monta kertaa viikossa...jolloin tulee aina ostettua heräteostoksia ja herkkuja. Ja nimenomaan niihin herkkuihin menee kuussa varmasti monta kymppiä...en usko totta puhuen että satanen riittää.
Ja varmasti tuosta tämänpäiväisestäkin saisi vielä sästetty, mutta mä olen tosiaan jo säästänyt ison summan, kun olen tuohon päässyt