PIKKUKAKKONEN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piitu 1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hipsu: tuolla toisessa ketjussa sanoivat että n. 3-4 päivää oviksesta on kiinnittymisvuotoa? Ainahan se voi vaihdella, eiköhän sekin liene ihan ihmisestä kiinni.. Ja voihan raskaana ollessakin tulla tuollaista tuhruvuotoa menkkojen aikaan. Peukkuja, toivottavasti olet raskaana!!

Lellukin sekoilee :D

Onko muiden miehet tuhlareita?? Meidän mies TUHLAA paaaaaljon enemmän kuin minä. Sehän ”huijasi” minua tässä taannoin: on tahtonut videotykkiä jo monta kuukautta ja sanoi että eihän se maksa kuin tonnin. Noh minä sanoin että ok sitten. Joo, eihän se tykki maksanut kuin tontun mutta kangas, teline, pimennysverhot maksoi sitten 800e. Hitsi miten ovelaa, eikö?

Neljä päivää olisi vapaata, huippua... Leivottiin huomista varten just mokkapaloja johon laitoin lakupaloja, saa nähdä millaista tuli. Meillä siis huomenna herkkupäivä :)

Missäs kaikki piileksii?

Täällä sitä odotellaan ekoja menkkoja tuon keskenmenon jälkeen. Oikein iskee ihan hirveä epäonnistumisen olo, kun ajattelenkin kuukautisia...plaah, niitä ei pitänyt tulla pitkään aikaan...ja nyt taas odottelen uudestaan ja pitäis sitten aloittaa tosissaan vauvan yrittäminen. Nyt on vähän sellainen pelonsekainen olo, että mitä tuleman pitää.
Sekin vähän jännittää, että koskahan ne menkat sitten tulevat. Nyt on kuukausi keskenmenosta ja en yhtään tiedä milloin pitää alkaa huolestumaan jos kuukautisia ei kuulukkaan. Ovulaatio oli 14 päivä. Sekin oli ihan outo juttu. Multa tuli ne ovislimat ja tuntemukset(heh) silloin 13 päivä ja uudestaan 14 päivä sama juttu. Ei ole koskaan käynyt noin vielä ennen. Aloin heti ajattelemaan, että tulikohan kaksi ovulaatiota?!Mutta eipäkai sellainen ole mahdollista. Jos kaks munasolua irtoaa, niin eikös ne lähde yhtäaikaa liikenteeseen, eikä päivän viiveellä. Näitä täällä mä pökiö pohdiskelen, kun ei ole muutakaan tekemistä.

Pikku neidin kanssa on ollut tosi raskasta. Tekee kaiken mahdollisen pahan ja pistää mut tosi tiukoille. Ihan hirveän hermoja raastavaa. Oikein poraan joskus iltaisin, että miten helkkarissa musta muka olisi kahden äidiksi, kun yhdenkin kanssa on ihan hiessä:) Kauhukseni menin vielä lukemaan, että mitkä kaikki persoonallisuushäiriöt saavat alkunsa 2-3 vuoden iässä. Ei saisi suuttua jos uhmaikäinen lapsi purkaa raivoaan yms. heti tuli mieleen monet kerrat, kun en ole jaksanut kuunnella raivoa. Pitäisi vain jaksaa selittää, että:"sinua harmittaa nyt.."Mutta ei tällä stressillä jaksa. Sitten siinä prosyyrissa sanottiin vielä, että tässä iässä vanhempien tunne-vaikeudet ja kykenemättömyys ymmärtää lapsen tunteenpurkauksia johtaa lapsen minäkuvan vääristymiseen.. Hän ei arvosta itseään ja kokee olevansa paha. Ja se on pohja monille persoonallisuushäiriöille.. VOI LUOJA!! Olisi pitänyt jättää lukematta:) Oikein järisyttävää luettevaa äidille, joka muutenkin tuntee olevansa ihan epäonnistunut:D

Mutta täytyy opetella sitä armeliaisuutta itselleen. Onhan tämä sentään maailman vaikein homma:) heh, tai ainakin niin juorut kertovat!

Voikaa hyvin ja onnea lapsen tekoon:)

Huomenia! Mun piti tehdä testi hieman etuajassa kun huomenna olis tilaisuus jossa olis hyvä tietää... Ja kp 28/28-30 vaihtui nyt rv 3+6:ksi !!!! Meniköhän oikein....

Huh, ihan epätodellinen olo - ja jo huono omatunto esikoisen puolesta - kääk, joko se alkaa? Päässä pyörii vaikka mitä ajatuksia... Mutta siis - ihanaa, toivottavasti kaikki menee hyvin! Se oli siis kiinnittymisvuoto se mun tuhru viime sunnuntaina :-)

Meitei, miten sulla - oireita? Mulla ei muuta toistaiseksi kuin pari kertaa häivähdys äklötyksestä ja kumman lämmin, vaikka yleensä palelen aina!

Tsemppiä kaikille!!!

Haaveilijat:

meitei 28/28, y/12/06, poika 11/05
Herukka 27/28, y08/06, tyttö 01/05
Mallu 32/33, y06/06, poika 01/06
Ipana 26/26, y06/05, poika 09/04
Tia 26/28, y07/06, tyttö 09/05
Myy 25/25, y09/06, poika 11/05
Piitu 25/33 y10/06, poika 12/04
Ilona 31/37, y2003, tyttö 07/06
mopsis 29/30, y10/06, tyttö 03/05
Niksu 27/27, poika 12/05, tjot 06/06 (tm 10/06)
Niiskuneiti 29/27, poika 04/06, tjot 09/06
Kapris 27/28, tyttö 09/05, y11/06 (km 10/06)
Ruusa07 31/32, tyttö 08/04, y7/06 (tm 10/06)
Saara 22/22, tjot 10/06, poika 06/06
Marsipaani 35/32, y08/06, poika 10/05
Omppu75 31/33, poika 03/04, y:ehkä vielä joskus..(km 11/06)
Min 23/21, tjot, tyttö 06/06
miima84 -- poika 05/06 (km12/06)
Craviz 24/22 tjot 12/06, tyttö 10/06
Ninni83 23/24, tyttö 01/04 ,(km 12/06)
Sofia84
Ulpu74 32/33, y01/07, poika 08/05
Leeni 25/25 y01/07, tyttö 02/06
Mae3 25/29 y10/06, tyttö 03/06
Mammaliini 28/27, km 02/04 ,tyttö 11/04, km 01/07
Mami74 32/33, y01/07, poika 08/05
Ompula 33/31, y01/07, poika 01/06
Ellelle 23/31, y02/07, poika 06/06
Lellu81 25/25 y01/07, poika 08/06
Odotus-puolelle siirtyneet:

Pinski-70, tyttö 12/04 (+08/06 )
Minni, poika 10/05 (+08/06 )
Rosalinda 27/30, tyttö 12/03 (+08/06)
Maya80 26/27, poika 11/05 (+09/06).
Nirppu, tyttö 10/05 (+09/06)
Moona, tyttö 07/05 (+09/06)
Puh 28/29, y08/06, poika 12/04 (+11/06)
Claire77, 29/29, y 11/06, poika 07/05 (+11/06)
Sinda 35/37, tyttö 08/05, y9/06 (+12/06)
takorautaa 35/36, tyttö 09/05, y06/06, (+12/06)
Ida81 24/30 y09/06, poika 09/04 (+12/06)
Pioni 30/35, y09/06, tyttö 01/06 (+01/07)
Mii83 23/25, y08/06, poika 11/04 (+01/07)
Liamalia 26/26, ya12/06, tyttö 09/05 (+02/07)
Punapiika 35/36, y01/07, poika 03/06 (+02/07)

Johan täällä on plussa-aalto =) Onnea Punapiika!
Minä ehkä ensiviikolla huvikseni testailen, ellei menkat ala. Ei ole kyllä mitään oireita, mutta eipä ollut esikoisestakaan. Tai no, palelin kamalasti. Aika viluinen olen nytkin muutamana päivänä ollut, mutta saattaa johtua ihan siitä, että ulkona on tosiaankin kylmä (aamulla -32) ja sisälläkin viileämpää kuin normaalisti.

Punapiialle paljon onnea!!! Kävipä onnellisesti kun taisit raskautua ensimmäisestä kierrosta, todella upeaa! Kyllä meillä on komea plussa-aalto menneillään täällä, nyt kaikki samaan junaan!!

Mammaliinille voimia jaksaa menetys ja voimia jaksaa eteenpäin. Sinulla ei ole mitään syytä tuntea epäonnistuneesi! Uskon että pelko keskenmenosta varjostaa tulevaa raskautta, mutta sitä pitää vaan yrittää uskoa että kaikki on hyvin. Hali täältä sinulle. Ja voimia myös vaikea uhmiksen kanssa, sulla samanikäinen lapsi kuin meillä. Meillä ollaan säästytty pahimmalta uhmalta toistaiseksi, mutta välillä kokeillaan, yleensä jättää kokeiluksi... Minun pitää myös tunnustaa "huono äiti" -puoleni, minä huudan kimpaantuessani, siis en suoraa huutoa montaa minuuttia vaan kimpaantuessani saatan huutaa että EI (ja en todellakaan näytä kiltiltä äidiltä). Meillä ollaan sovittu että ei tukisteta tai muuta ja se pitää, tapahtui vaikka mitä, pakko!

Ulpu voitaisiin laittaa samaan junaan tuonne Punapiian kanssa, toivottavasti on tärpännyt! :)

Ihanaa vapaa päivä! Siivottiin just ja vedetään namia masun täydeltä!

Piitu

voi kääk, testasin tänään ja tuli sellanen ihan ihan haalee haamu ...nyt on jo sellanen olo että varmaan kuvittelin sen siihen.mutta aikasemmin on kyllä ollu tasan ei mitää ja nyt oli tuo..en oikeen vielä jaksa uskoo, jos vielä ens viikolla näyttää haamua tai kunnolla plussaa nii sitte uskon.

Onnea Punapiikalle plussasta!!

Täällä kierron puoliväli on ohitettu, mutta en odota suuria ettei sitten tipu liian korkeelta. Tänään taitaa olla sitten.... hmm... kp 19....

Moikkailemassa :)

Onnea plussanneille! (mullakin oli kiinnittymisvuotoa noin 3 -4 pv oviksesta plussakierrossa)

Ja hurrrrrjasti tsemppiä ja plussaonnea Pikkukakkos-ketjulaisille - tämä oli vaan niiin hurjan mukava ketju piinailla :)

Pioni 10+5 muistaakseni

Voi paljon onnea plussanneille, aivan ihana aalto menossa!! :)))

Hipsi hipsu kyllä se varmaan plussa on, nyt on tuliset paikat!! Armoton plussajuna!! Saisko lippuja kyytiin vielä? Noh itellä ei uutisia, greippimehuakaan en jaksa koko aikaa juoda.. maanantaina on mulla taas eka seuranta ultra jolloin paljastuu tän kuun mahikset aika lailla. Laparoskopia taitaa kyllä taas odottaa kulman takana, pöh. Kunhan en jää tähän ketjuun ihan yksin, nyyh.. vaikka kaikille tietty toivonkin tärppejä :)

Ihanaa viikonloppua kaikille :)

Kiva kuulla Pionista, kylläpä se aika menee nopeaan, oletkin kohta jo viikolla 11! Kiva kun kävit morjestamassa, olenkin ihmetellyt kun katosit ihan totaalisesti?! Missähän Mii83 viilettää?

Ilona hyvä, asia on nyt silleen että minä en sinua jätä tänne yksi vaikka muut plussaisikin. Sitä paitsi uskon että sinä plussaat ennemmin kuin minä, kun minä en tiedä edes että ovuloinko ja jos ovuloin niin milloin. Minua ärsyttää eniten että jo viikkoa ennen menkkojen alkua tiedän että ne alkaa... Ei mitään toivoa siis, eipähän tarvia herätellä turhia toiveita... Mikäs oli muuten sinun kp tällähetkellä? Onko ovis lähellä?

Piitu

juu on tosi mukavaa kuulla vanhoilta ketjulaisilta sieltä "toiselta puolelta" ;) antaa toivoa!!

nyt mulla on kp 9 vissiin, joo niin on. ovis voisi olla ensi viikolla jos hyvin käy, mutten usko. viime kierrossa se oli vasta joskus kp20 tai jotain. no katotaan maanantaina sitten.
mä yleensä tiedän koska menkat alkaa mutta nyt viimeksi ihan varottamatta vaan vuoto alkoi, ihan kauhee pettymys, tuntui epäreilulta ilman varotusta ;)

piitu kyllä me molemman plussataan, pian, niinkuin muutkin - sehän on vaan enää ajan kysymys.......!!

Onnea Punapiika plussasta ja Hipsulle kans, kyllä se siitä vahvistuu!!!!

Antaa vähän itsellekin toivoa, kun punapiika sulla heti ekasta kierrosta tärppäsi. =D
Mulla ei mitään kerrottavaa. Mä nyt seurailen tuota aamulämpökäyrää kun saattaapi olla, että ovis on ollut vasta eilen. Eilen sain vihdoin ja viimein haalean viivan noiden monen ovisplussan jälkeen. Mutta katotaan. Tiistai aamuna mä kuitenkin joudun varulta testaamaan kun menen pieneen toimenpiteeseen. Tuolla tuo toinen aconi polttaa kaapissa. =D Jos sattuu, että tuo kp22 saatu ovisplussa olis se todellisin niin sitten tiistaina vois jopa näkyäkin jotain.

Plussatuulia vielä lisää, vaikka hyvätä näyttää tällähetkellä!!!!

Lellu kp30/?

täällä tuli eilen haalee plussa ja tänään aamulla alko kamala vuoto... mikähän siinä on, viime kuussa oli sama juttu???? masentaa ehin jo olla niiin onnellinen hetken. nyt jään sit taustaileen, ku ei yritetä sitä joulu vauvaa... kuukauden tauko näihin juttuihin voipi tehäkkin hyvää. en jaksa pettyy aina. varsinki, ku ilmeisesti meiän ongelma ei oo se munasolun hedelmöittyminen tai sen kiinnittimynen vaan sit se kehittyminen... masentavaa, oiskohan tähän jotain lääkettä???

Voi harmi Meitei!!! pahoittelut ja halit... On kyllä erikoista tuo haamuplussa ja sitten vuoto, toivottavasi tuohon on hyvä selitys. Kannattaa jutella neuvolantädin kanssa, siellähän ne osaa neuvoa tehdäänkö asialle mitään vai odotellaanko vielä. Ette olisi jättänyt tätä kiertoa käyttämättä, ei sitä kannata ruveta valikoimaan minkä vauvan sitä haluaa, jotenkin itseäni alkaa jo pelottaa koko sekundaarinen lapsettomuus... Mutta tsemiä mitä nyt sitten teettekään ja tule sitten meitä morjestelemaan kun siltä tuntuu!

Minä näin unta että menkat alkoi, liekö enneuni?! En ole koskaan nähnyt unta että saan vauvan... Jotenkin en edes halua tietää milloin ne alkaa, kun ne alkaa kuitenkin... Hulluna tekisi mieli tarkistaa kp, mutta vielä olen pysynyt aisoissa...

Kaunista pakkaspäivää kaikille!

Piitu

Ootko hipsu tehnyt jo uutta testia ja jos et ole niin koskas sitten?:) Toivottavasti plussa tuuri jatkuisi ja joku muukin saisin nyt sen plussan.

Harmi meitei että kävi noin, kannattaa tosiaan ottaa selvää...

Piitu mä en usko että oli enne uni, ehkä enempi semmoinen uni mis sun pelko kävi toteen, plussa onnea sinne!

Hyvää viikonalkua kaikille ja plussa onnea:)

moiks!
ajattelin aikasintaan ke tehä. sitte olis tasan kaksi vkoa myöhässä. nyt on pari päivää maha ollu jo ihan pömppä koko ajan (tais sitte oon vaan lihonu). Tuntemuksia on aina välillä ja sitte taas ei, mutta melkeen joka pvä jotain vihlasuja tms.Oon kyllä sitte ihan masis, jos edelleen on haamu tai nega...jotenki on vaan vahva fiilis tästä nyt.

Täällähän olikin tällainen ketju jo valmiina :) Aloitin keskustelun otsikolla vauva ja pikkukakkonen, mutta taidankin liittyä teidän seuraanne, jos vaan sopii?

Eli tässä hieman tietoa;

Meillä tyttö syntynyt 07/06 ja juuri tällä viikolla jätin pillerit pois. Ei mitenkään yrittämällä yritetä kun ei ole menkkojakaan tullut synnytyksen jälkeen ja imetän vielä osittain, mutta ihan tulkoon, jos on tullakseen-periatteella siis liikenteessä ollaan :)

Onko teitä muita joilla alle vuoden ikäinen vauva ja yritys jo käynnissä?

Mä liityn nyt sitten mukaan tähän ketjuun... alkaa vauvakuume nostaa taas päätään :) Mutta mulla on sama tilanne kuin Sadulla, eli osittaisimetän vielä eikä menkoista ole tietoakaan. Mun tapauksessa saattaa muutenki mennä vielä aikaa imettämisen lopettamisesta menkkojen alkamiseen, mulla on ennenki menkat olleet kateissa jopa puoli vuotta :( Senkin vuoksi päätettiin antaa kakkoselle ees mahdollisuus pian esikoisen syntymän jälkeen.
Mutta tietoja: tyttö syntynyt 06/06, ja tulee jos on tullakseen -meiningillä on oltu jo kuukausia, eli tjot 08/06. Päivitänkö itse tuohon listaan, vai miten olette toimineet?

Tervetuloa Satu ja katariina! Sadulle vastailinkin jo siellä edellisessä ketjussa:) Kiva kun löysit tänne. Mikäs päivä katariina teidän tyttö on syntynyt? Meilläkin on täällä kesäkuun vauva:) Päivitä vaan itsesi listaan seuraavasti:

oma nimi, oma ikä/miehen ikä, koska yritys on alkanut, esikoisen syntymäpvä

Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille!

Meitei: Pahoittelut sinulle! Sulla varmaankin oli alkuraskauden km. Jostakin olen lukenut, että jopa puolet raskauksista päättyy keskenmenoon. Mutta niistä suurin osa päättyy niin ettei nainen edes tiennyt olevansa raskaana. Mullakin on ollut yksi tällainen keskenmeno (siis että alkuun haamuplussa, parin päivän päästä vuotoa). Toinenkin km mulla oli (keskeytynyt km viikoilla 11+6).

Katriina ja Satu: Täällä sama tilanne kuin teillä! Poika syntynyt 06/06 (syntynyt 28. pvä) ja syksystä saakka pikkukakkosta ollaan toivottu. Imetän edelleen eikä menkoista ole tietoakaan. Olen tosin vähentänyt imetystä, mutta vuoden ikään asti ajattelin imettää.

Saara