PIKKUKAKKONEN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piitu 1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kp 13 täällä ja laskureitten mukaan ovis olis viikonloppuna. jospa sais miehen hommiin ilman kumia ;-) meillä on hääpäiväkin perjantaina :-)
eilen illalla mies tosin oli ihan poikki, stressaantunut, väsynyt ja selkäkipuinen, joten en tiedä onkohan siitä hommiin. jos se tokenis...
joo laskurista (pitääkö mun sellaisia laskeskella) laskin, että laskettu aika olis 8.2. olis kiva helmivauva! esikoinen on syksyvauva...
no joo!
hyvää helatorstaita kaikille!

voi harmi leeni ja ilona saatte kaikki sympatiat kyllä täältä päin. harmistus, tommoset uutiset aina masentaa ittensäkin...saa sitten nähä oonko itekin uikkaammassa täällä sunnuntaina samasta aiheesta. toivotaan etten, olis se jo näin puolen vuoden jälkeen aikakin jo tulla se plussa!!!!!

onnea helmi vauvvan yritykseen!!

Ompulalle vielä kerran ihan oikeasti ONNEA!!

Pahoittelut Ilonalle ja Leenille :( :(

meitei:tä jännäillään sitten. Sama tilanne täällä: aika kovat menkkakivut jo toista tai kolmatta päivää ja sellainen olo, että ne alkaa ihan justiinsa. Toiveet OLI korkealla, ei ole enää :/

kp25/24-29

Pahoittelut Ilonalle ja Leenille menkoista! Höh, minä kun jo luulin... Ei muuta kuin oikeasti sitä helmivaavia kohti!

Meitei kyseli oireita, minulla oli normi menkkakivut kp 25-26 ja luulin että kohta lorottaa. Mutta ei.. Mulla oli valkkarivuotoa oviksesta asti, se ei siis loppunut ollenkaan. Naama kukki kuin kukkaketo. Alavatsakipuja oli senkin jälkeen koko ajan, mutta vähän erilaisia. Sitä alapään kipuilua myös oli, sitä että tuonne alas (you know where) sattui niinkuin menkkojen aikaan. Ja kuumeinen olo päässä, sellainen tyhmä kuume houruolo (en kyllä mitannut lämpöä)..

Meiteille ja Huppiaiselle plussaonnea bd bd bd bd Tammivauva silmissä kiiluu :)

Joo, kyllä se tästä taas. Ilkeät tädit näköjään oikein yhteistuumin rynnistäneet paikalle :( Pahoittelut muillekin epämieluisan tätösen seurakseen saaneille!

Helmivauvelia siis aletaan täälläkin tavoitella. Nyt alkuun tää parin viikon lepotauko ja ei kun yritystä :) Plussajuna tilauksessa totta tosiaan.

Peukutukset vielä niille, joiden luokse täti ei ole ennättänyt! Ja kevätkylväjille tsemppiä ;)

Kp 32 testi näytti aamulla negaa (enkä jäänyt tihrustamaan mitään haamuja ku ois ollut kyllä niin haamu ettei paljaalla silmällä näe).
Meillä tilanne muuttunut sen verran, että sain juuri vakiduunin ja nyt melkein toivon, että ne menkat alkais, kun aika noloa alottaa uudessa työssä ja olla heti raskaana, mutta jos olen niin sitten ollaan onnellisia siitä, pelottaa vaan kun vatsa ei kyllä pysyis piilossa koeaikaa.
Onko kellään kokemuksia tommosesta?
Niin ja syy miksi ylipäänsä testasin oli a)menkat ei oo alkaneet ja b) lauantaista lähtien pientä menkkamaista juimua alavatsassa ja oli tossa alkuviikosta jotain viluväreitäkin, rinnat arat ja ainakin yhtenä yönä pissatti reippaasti.

Eli joko liian aikaista eikä näy vielä, kohdun ulkopuolinen tms ei toivottavaa tai sitten olen onnistunut psyykkaamaan itseni...? Harrasteltiin ovisliman jälkeisenä päivänä.

Jos ei ala kuulumaan menkkoja niin ens viikolla uutta testiä kehiin ja sitten elän työnantajan pelossa siihen asti kunnes paljastun. Epistä kun miehillä ei ole tämmösiä ongelmia! Jos olis joku ihan tavallinen määräaikainen duuni niin ei olis väliksi, mut tää on ihan unelmapaikka ja vakituinen ja kaikkee...koskaan ei voi vissiin olla hyvin...mitä mieltä ootte?

P.S. Huomasitteko muuten, että äippäpakkaus on vaihtunut ja Kelan sivuilla on kuvia uudesta?

Pahoittelut kaikille, joilla menkat alkoi ja onnittelut plussanneille!

Mulla oli varmaan ovis tässä taannoin. Mullahan ei ole vielä menkat alkaneet synnytyksen jälkeen ja tein huvikseni kuutena päivänä ovistestejä. Aluksi näytti haaleaa viivaa ja se lopulta tummui selvästi, mutta ei ehtinyt tummua yhtä tummaksi/tummemmaksi kuin kontrolliviiva (testit loppuivat). No, nyt tässä sitten vain odotellaan.

Meillä on kauhea muuttohässäkkä. Omakotitalomme valmistuu viimeinkin ja pääsemme muuttamaan kahden viikon päästä. Pakkaaminen kohta 11-kuukautisen pikkumiehen kanssa ei ole helppoa!

Joudun lähteä kesäkuun lopussa/heinäkuussa työnhakuun. Rahatilanne on sellainen asuntolainan takia. Ei auta kuin hakea hoitopaikkaa pojalle ja mennä töihin. Ehkäisyä ei oteta käyttöön vaan olen töissä niin kauan kuin mahdollista.

Saara

piitu mä pääsen kuin pääsenkin sun kanssa tammimammoihin... tänään kp 28/28 muutui rv 3+6, haalee haamu, mutta selvä kuitenkin ja sit vielä tehty ei niin herkällä testillä.

muille tsemppiä yritykseen meillä tän onnen saavuttaminen vei sen puol vuotta.

Voi meitei! Ihan superpaljon onnea!! Tosiaankin olet plussan ansainnut puolen vuoden yrittämisen jälkeen! Olipas mahtavia uutisia. Jotenkin olikin sellainen tunne, että saattaisit saada plussan :)

Onnea Meitei!
Näyttää vahvasti siltä, että meillekin tulee tammivauva, tosin jos yhtään menee niin kuin edellinen niin jää kyllä sinne helmikuun puolelle. Eilen illalla testasin ekstempore (eikä edellisestä pissareissusta ollut ku ehkä tunti) haamun. Piti oikein valon alla katsoa ja moneen kertaan enkä ollut varma kuvittelenko vai onko siinä jotain. Mutta kun mieskin näki siinä jotain niin kaipa se sitten on. Menossa jo kp 35 ja oviksesta on 19 päivää ja "menkkakivut" vaan jatkuu toista viikkoa...

Chocolate fountain ja meitei: Onnea plussaamisesta!

Kp 17. Puuhastelut jäi tässä kierrossa niin vähiin, että turha kuvitellakaan mitään. En edes yritä liftata tähän uuteen plussajunaan.
Ovista en huomannut, ja kun kierto on epäsäännöllinen, niin eipä tuota tiedä, että puuhasteltiinko oikeina päivinäkään. Saattoi mennä reissun päällä ollessa juuri Se Oikea Päivä.

Kiitos :)
Lähipäivinä olen huomannut (kun tässä on jo viikon elänyt sen ajatuksen kanssa, että mahdollisesti raskaana) että olisin kyllä erittäin erittäin pettynyt jos ei olisi ollutkaan positiivinen tai menisi kesken. Tuosta yhdestä aiemmasta viestistä saattaisi saada sen kuvan, että raskaus ei olisikaan toivottu. Mutta se ei pidä paikkansa, olin aika "sekavassa" mielentilassa, ja pelotti (ja edelleenkin pelottaa) et miten sitten siellä uudessa työssä otetaan vastaan.

Missä vaiheessa muuten pitää kertoa työnantajalle asiasta? Aika kihelmöivää ja jänskättävää. Pitää varmaan ostaa uusi testi ja huomen aamulla sitten koittaa hankkia se tummempi viiva/täplä mikälie ;) Jotenkin kuitenkin tuntuu varmemmalta kuin ekan kanssa, nyt ainakin tietää enemmän kuin ensimmäistä odottaessa.

Chocolate fountain: Ai missä vaiheessa pitää lain mukaan vai missä vaiheessa vaikkapa itse kertoisin tuossa tilanteessa? Sitä lain määräämää en muista enää, montakos kuukautta se nyt olikaan. 2kk ennen äitiyslomalle jäämistä?
Itse kertoisin rohkeasti aika alussa. Sanoisin, että "Vähän noloa, mutta nyt on kuule käynyt niin..." Eihän raskauden takia voi lopettaa työsuhdetta.
Riippuu koeajan pituudesta, että pysyiskö maha piilossa, jos et halua kertoa. Mitäs se on maksimissaan, ainakin kaupanalalla 4kk?

Ai niin, piti vielä kertomani, että en minäkään ole ollut tässä vakituisessa työpaikassani kuin vasta 9kk. Ymmärrän siis, että miksi sinua jännittää/nolottaa kertoa raskaudesta työnantajallesi.
Olin nääs jo itsekin miettinyt, että miten kertoisin. Siis jos olisin tullut raskaaksi alkuvuodesta ja ollut sitten jäämässä äitiyslomalle loppuvuodesta, jolloin olisin ehtinyt olla töissä vasta reilun vuoden. Työni on sellaista, että siihen opetetaan ja sitten pitää työskennellä itsenäisesti. Jos/kun raskaudun ja jään äitiyslomalle, niin joutuvat taas kouluttamaan uuden työntekijän...

Asioilla on tapana selvitä aina jotenkin. Mutta omasta mielestäni, jos asiat pitkistyy, niin ne myös mutkistuu...

Noh en ehkä viitti kuitenkaan ihan heti ekana päivänä tulla töihin ja kertoa, että hupsista olen sitten raskaana ja kerkeän olla töissä maksimissaan 8 kk...ihan ku jostain komediasta...kattoo nyt ainakin sen 12 viikkoa. Mulla on koeaika 4kk eli ei sitä masua kyllä ihan koko sitä aikaa piilotella. Mut jos vaikka ehtis vähän oppia talon tavoille jne ennen ku pudotan "pommin".

No en tietenkään tarkoittanut, että ihan ensi kättelyllä ilmoittaisin raskaudesta. "Päivää, olen se uusi työntekijä. Ja muuten, jäänkin sitten äitiyslomalle silloin ja silloin, pistäs kalenteriin..." =D
Siis varmaan kuitenkin 3 kk kuluessa. Ja tämä vain minun mielipide =)

Nykyisessä työpaikassani kertoisin varmaan myös samoihin aikoihin. Tai ehkä muutaman viikon myöhemmin... En tiiä. Huomaahan sen kuitenkin, kun on tarpeeksi viikkoja kasassa. Meitsi on vielä niin tikku-mallia, niin sen huomaa aika alussa jo.

Elli vaan: saitkos kaadettua miehen petiin ;) ?