PIKKUKAKKONEN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piitu 1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
onnea plussanneille!! *Marialle onnea yritykseen ;) Meillä ei yritystä edelleenkään, kun ei kiertojakaan ole. Että mua pelottaa, etteivät menkat käynnistykään, kun kohta lopetan imetyksen kokonaan... no, toivottavasti oon taas vain turhan hermoileva ja pessimistinen... jospa tuo imetyksen lopettaminen auttais. Ja sit ainakin voi taas syödä teroluteja, et käynnistyisivät sitten lääkkeillä jos ei muuten...

Sirenia*: hyvä hyvä, jospa se oli vaan jotain alkutuhrua?

Täällä puolestaan on enempi kuin tuhrua =( Menkat alkoi aamulla. Kierroksi tuli siis 28. Siitä jos laskee 14 vrk taaksepäin, jolloin ovis on ilmeisesti ollut, niin eipä ollut petipuuhia silloin ei. Oltiin just siellä reissun päällä =(
Kohta mä alan stressata tällä. En vielä, mutta kohta. Kun mulla oli toiveena se, että kakkosen LA olisi ennenkuin esikoinen täyttää 3v. Saisin parempaa äippärahaa. Aikaa raskautua on enää jotain ½ vuotta. Mutta en stressaa ihan vielä...

Tsemppiä katriinalle, älä vaivu pessimismiin!

Ulpu

Ulpu, oletko koittanu ovistikkuja? Mä olen niitten avulla nyt ilmeisesti kolmannen kerran tullu raskaaksi joten voin kyllä suositella! Kuvittelin aiemmin ovikseni olevan ihan jonain muuna ajankohtana... kun ei se ovis läheskään aina ole 14 vrk ennen menkkojen alkua, mullakin 12-10pv ennen! Ikävää että sulla menkat alkoi:( Mutta ei sitten muuta ku ovista bongaileen taas!

Ulpu: Voi kurjuus, pahoittelut menkoista :( Mutta älä vielä stressaa, jos vaan osaat olla stressaamatta :) Minäkin yritän ainakin tän kesän ottaa rauhallisemmin tän vauvajutun kanssa, lakata laskemasta kiertopäiviä jne.
Ovistikut varmaan auttaisivat oviksen bongaamiseen, vaan toisivatkohan lisästressiä..?

Sirenia: Hyvä, että vuoto loppui alkuunsa. Useinhan sellaista pikkuvuotoa on raskaudenkin aikana!

Katriina: Sittenhän sen näkee, kun imetys loppuu, älä turhaan murehdi etukäteen. Helpommin toki sanottu kuin tehty: itse murehdin aina kaiken etukäteen :D Meillä kans taitaa olla imetyksen lopettaminen nyt edessä. En oikeastaan haluaisi, vaan kai se täytyy, että tuo hormonitoiminta jotenkin tasapainottuu.

Upea sää =)
Ulkona on varmaan kaikki olleet, kun on tullut niin vähän tekstiä tänne.

Kp 3. Pettymys on taas nielty ja positiivisen mielin eteenpäin. Lauantaina kuulin tosi kivan jutun: eräs nuori nainen, jonka kanssa olen tässä pikkuhiljaa ystävystynyt, on aloittanut vauvantekopuuhat poikaystävänsä kanssa. Siis tosi ihanaa! Tiedä vaikka päästäis olemaan yhtäaikaa onnellisia odottajia! Se olis kyllä mukavaa. Olisi joku, jonka kanssa höpöttää odotus- ja vauvajuttuja =) Hassua kyllä, meillä on hänen kanssaan about sama kierto ja samaan aikaankin vielä!

Nauttikaa auringosta, ketkä pystyy, meitsi paahtaa töissä!

Heips!
Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille!! :) Esikoisen kanssa ollaan lähössä just mummolaan joten en ees ehi lukea aijempia viestejä..
Mulla kouraisi massua yöllä tosta ihan keskeltä ja alkkareihin oli tullut pari tippa ruskeaa.. Nyt kp 20/26? menossa. Oon ihan kummissani. Etenkin koska mulla on lääkitys mikä estää menkat alkamasta kun vasta kierron jälkeen. Voih voih nyt taitaa olla kroppa ihan sekasin :(

Ilona: Jospa se on kiinnittymisvuotoa? :)

Ulpu kuulostaa jo siltä että uutta kiertoa kohti täyttä häkää! Oispas ihana jos saisitte samaan aikaan kaverisi kanssa muksut!!

Mites SIrenia? Alkoiko ne menkat vai ei vielä? Peukkuja bd bd bd bd

Hyvä Ulpu74, että asennetta löytyy, stressi ei ainakaan auta. Uutta kiertoa vaan peliin. Ja Sirenialle niitä tarrasukkia, esikoisen kanssa oli juuri tuota tuhruvuotoa noilla kierroilla ja plussa oli silti vahva ja kyydissä pysyttiin. Ilonalle samat toivotukset, pieni vuoto ei kerro mitään...

Omituisen oireetonta tämä alkuraskaus on tällä kertaa, vähän pelottaa tämä hiljaiselo. Mieheni tosin heti muisteli että sitä se oli esikollakin: vuoronperään minusta kuului kitinää kun oli huono olo ja kitinää kun ei ollut huono olo... Soittelin kuitenkin neuvolaan esikoisen asioissa ja varasin samalla itselleni ajan 26.6. Tekisi ihan älyttömästi mieli käydä vähän kurkkaamassa etukäteen mitä siellä näkyy, mutta tuntuu ettei toisen kanssa kehtaa hötkyillä samalla tavalla.

Plussaonnea!

Heh Piitu, oliskin.... mulla ei siitä ole kokemusta ekan lapsen kanssa. Tuli heti kamala masis kun näin sen ruskeen tipan. Tosin ei peli vielä ole menetetty, ilmoittelen sitten. En vaan enää jaksa uskoa tähän yritykseen, joskin tässä kierrossa on edetty huomattavasti rennommin. Mutta silti. En edes jaksa kommentoida muitten juttuja :( Masis masis masis

ilona: Ei se peli ole vielä menetetty! Sehän voi olla oikeasti vaan kiinnittymisvuotoa. Ei minullakaan ole kokemusta, mutta toivohan on sitten vasta menetetty kun kunnon vuoto alkaa! Eli nyt vaan odotellaan :) Ihan iisibiisi, odotellaan... ;) bd bd bd bd

Niin, toivossa olisi pakko elää... yritin hieman googlettaa aihetta ja sanottiin että periaatteessa tää voisi olla sitä, vastaa kuvausta. Ei voi olla menkat, koska tosiaan mulla lääkitys estää menkat ja tuhruvuodon, mutten sitten tiedä josko tuommoinen ruskea täplä olisi päässyt livahtamaan näytille ;)

Jes bongasinpa hyvinkin, se oli kait viime viikon su-ma, en siis ihan tarkkaan tiedä.. ja se kouraisu (repäisy) mahassa oli kun nukuin, aika hurja kokemus oli! Eihän se voi mitään olla!!

Ei oo menkat tulleet ja pari testiäkin on tullu tehtyä kun ei ota uskoakseen:D Ja plussaahan ne on kaikki näyttäneet. Ens viikolla varmaan soittelen neuvolaan...

ilona: älä nyt ihmeessä masennu, toihan vaikuttaa vaan hyvältä merkiltä jos kerran sulla ei menkat voi alkaa aiemmin:) Toivotaan parasta!!!

Hyvältä kuulostaa, Sirenia*. Kaikki varmaan konkretisoituu vasta 1.neuvolakäynnin jälkeen =) Ainakin itseni kohdalla oli esikoisenkin kohdalla niin, että sen uskoi todeksi vasta sitten.

Täällä ei mitään uutta, kp 5, kai. Odotuksen odottamisen on tehnyt jotenkin kivemmaksi se, että tiedän sen minun kaverinkin yrittelevän.

Kyydissä meilläkin on pysytty. En ole vieläkään tätä kyllä sisäistänyt, meinasin äskenkin ottaa viinilasin (!) kun sain tänään ison työprojektin valmiiksi. Ajatus kulki kyllä jo ennen kättä. No ei kai se maata kaataisi, mutta olin kyllä esikoisenkin kanssa alkuraskauden ilman alkoholia ja loppuraskaudessakin ne jäi satunnaisiin siemauksiin ja kuohariin juhlissa. Ehkä tästä täytyy kohta siirtyä tuonne odottajiin... Viikkoja taitaisi siis olla 5+. Tulkaahan pian perässä!

Wilma, mä kans kaupoissa käydessä välillä mietin että jaahas, uusi siiderimaku tullut, pitääpä kokeilla... ja sitte muistaa että eihän sitä passaakaan ottaa. Tosin eihän se maata kaatais jos hiukkasen maistais mutta en ekaa odottaessakaan ottanu yhtään joten varmaan samoin toimin tän toisen kans.

Ajattelin ens viikolla neuvolaan soitella, ehkä sit siirryn tonne odotuspuolle.
Mites te muut plussanneet? Millon ootte nla-aikaa tilailleet?

Moi. Mahtuuko vielä mukaan?

Meillä on puolivuotias suloinen tyttö (jota yritettiin kauan) ja nyt sitten päätimme että jätetään ehkäisy pois ja katellaan että saataisko työlle joskus veli tai sisko. Etenemme periaatteella " tulee jos on tullakseen" ja koitamme olla stressaamatta asiasta (helpommin sanottu kuin tehty), kun ei tämän asian kanssa todellakaan kiire ole...

Mutta kummasti vaan eksyin taas tänne palstalle:=)

Onnea plussanneille ja tsemppiä sitä vielä odotteleville!

t: Lellu

hei kaikille!
meidän esikoisemme on nyt vajaa 10kk ja kp nyt 26/28. tämä on tavallaan "eka"yritys kk, olemme siis olleet vain ilman ehkäisyä,muttei mitään pakon omaista yritystä. Täytynee tunnustaa että testasin acon10:llä jo kp 24, mutta se näytti negatiivista.Nyt kuitenkn on ollut häpyluu kipeä tänään ja vatsa on ollut jo useamman päivän kuin turta. tiedä sitten,mielikuvituksen tuotettako vain. Mutta tuosta toisen raskauden täpyyttämisestä.. mietin juuri hiljan, että muistaakohan sitä kaikkea,vaikka raskaudesta on näinkin vähän aikaa, ja eiköhän sitä saa täpyyttää toisenkin kohdalla ainakin yhtä paljon kuin ensimmäisen, onhan se kuitenkin aivan toinen raskaus.(oi kuinka älykästä tekstiä;)) mutta kuulumisiin!
=)

Lämpimästi tervetuloa uusille! Ja ihanaa, että Wilman ja Sirenian pikkuruiset ovat pysyneet matkassa :)

Täällä kp 24/24-29 ja tätiä odotellaan ihan heti huomiseksi varmaan. Nippailee ja juilii, näin se aina menee. En todellakaan usko raskautuvani tässä tai ihan seuraavissa kierroissa. Tää vähäinenkin imetys pitää ensiksi lopettaa ja sittenkin varmaan menee aikaa, että normaali hormonitoiminta palautuu... Mutta jännätään sen aikaa muita =)

Jee, nyt on kp 2/28-44 eli tästä se nyt alkaa!!! Vähän jännittää, että miten käy kun tärppipäivät osuu just juhannukselle ja ollaan silloin mökillä (ei yksin). Saattaisi olla maaliskuussa synnärillä ruuhkaa, kun eikö niitä suomalaislapsia just juhannuksena perinteisesti tehdä, heh. Esikoista siis yritettiin 9 kk, joten en nyt ala hötkyilemään, empä!!!

Kivaa, kun tänne tulee muitakin uusia. Ja +++++++ säteitä kaikille!!