R
rietas
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27008797:Ei kyse ole vain nykyihmisistä. Ei meillä turhaa ole sanontaa "Kell' onni on, se onnen kätkeköön". Meillä suomalaisilla on yleensä tapana pitää oma elämämme omana tietonamme, varsinkin jos se elämä on onnellista.
Ärh, tuo on totta, mutta niin tyhmää! Ikään kuin pitäisi hävetä sitä, jos on onnellinen ja tyytyväinen, ja jotta muutkin olis tyytyväisiä, pitää ennemmin valehdella, että "no ei tässä nyt mitään kurjuutta kummempaa".
Ihan niinkuin se olis toisilta pois, yhden onni? Tai miksei voi olla onnellinen kaikkien onnellisten puolesta? Miks meillä on se asenne, että parasta kun kaikki vaan ollaan hiljaa hyvistä asioista ja yhdessä voivotellaan kaikesta mikä (muka) on huonosti?