Suurperheelliset SYYS-LOKA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tehotyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tehotyttö

Vieras
Listan äipät ja mitä muuta löytyy kotoa :-)

Anskuli 29v. ja mies 30v., pojat 11/97, 9/05, 4/08 ja tyttö 5/00
Kata,34v. ja mies 38v, poika -94, kaksoset-99 (tyttö ja poika), bonaripoika-99 sekä tyttö-05 ja poika -07
Lina 30v. ja mies 31v., poika -04, kaksoset -07 (tyttö & poika)
Mallum, 35v. ja mies 36v., p 01/06 ja tupla p 12/07
Marjuli 30v. ja mies 30v. lapset -98 tyttö, -00 tyttö, -03 poika ja -08 poika
Maxiina 36v. ja mies 30v., poika -02, tyttö -05 ja poika -07
Milla Maqia, 33v, mies 34v, lapset tyttö-98, poika-01, poika-03 ja tyttö-08.
Mirkku33,33v. ja mies 37v., lapset -00 poika, -02 poika, -04 tyttö ja -08 tyttö
Safiiri 36v, mies 39v, lapset poika -00, poika -03, tyttö -05 ja tyttö -08
Tehotyttö, 36v. ja mies 44v., lapset poika-96, tyttö -98, poika -05 ja tyttö -07
Tinttis 30v., mies 31v., poika 12/03, tyttö 4/06 ja tyttö 12/07
Vieläkö yksi, 31v ja mies 33v., muksut: poika-96,tyttö-98, poika-01 ja poika -08
Katruska 31v, mies 29v. pojat 09/00, 03/02, 01/04, 09/06 ja tyttö 07/08

Vauvojen syntymäajat

28.9.2007 Maxiinan pötkylä
25.10.2007 Tehotytön tytteli
13.12.2007 Tinttiksen Nuppu
10.2.2008 Safiirin Nelkku
02.04.2008 Anskulin öhmötti ;o)
1.5.2008 Mirkun piiperö-neiti
28.05.2008 Millan piipero
31.05.2008 Vielä(kö) yhden Nökö
22.07.2008 Katruskan Justiina

No,vois hyvin kiinnostaakin Tehis tuo kahvittelu.
Mulla puhaltaa muutoksen tuulet lujaa nupissa,jotain uutta keksittävä...
Sitä vauva-asiaakin pyörittänyt,mut rehellisesti täytyy sanoa että ehkei uus vauva ole nyt asiallista.

Me ollaan oltu otuksen kanssa yhessä vasta reilu 6 vee.Eikös 7 vuoden kohdalla ole yks rajapyykki...vaikeuksien kautta voittoon!!

Tehis voitais ens viikoksi miettiä vaikka,onko sulla päivällä väliä??
Tällä viikolla on Maisan 3 vee lääkärikäynti kun kesällä jäi.Kitarakurssit ja mitä lie vanhempainiltaa....
Paa vaikka osoite mulle tekstarina sitten niin pääsen TomTomin avulla kyllä perille!!

Ja Katruska,säkin asuisit ehkä lähettyvillä... eikös meillä ole suurperheiden sivutkin tuolla msn puolella??
vai miten se oli...=)
Vois vaihtaa asuinpaikkatietojakin vähän "salassa".....

Nyt meen kyllä päikkäreille näitten pienten kanssa.Joona tuossa soittaa kitaralla unilaulua meille...Ei ihan uneta kyllä tuo kissin I was made for loving you...
Tanssijalkaa alkaa vipattaa vaan!!

Heippa!

Anskuli,teilläpä on tosiaan pitkä poika,Nuppu oli 8kk neuvolassa 68,5cm ja painoa 9540g,tuo kyllä onkin meidän lyhin tuossa iässä ja melkoinen pullero. =)
Nuppu liikkuu huimaa vauhtia mittarimato-tyylillä ja suuntana on aina isompien lasten huoneet ja niissä kun tuppaa olemaan aina lattiat täynnä ties mitä,niin tarkkana saa kyllä olla ettei laita suuhunsa mitään pientä.

Kyllä meilläkin meni viikonloppu vähän riitelyksi. Me taistellaan tasaisin väliajoin,siitä kumpi nousee viikonloppuisin ylös lasten kanssa. Mies herää arkisin kuudelta ja viikonloppuaamuisin haluaa nukkua pidempään,meillä herää vanhin ja pienin aina seitsemältä ja minä siis niin ollen myös herään aina seitsemältä. Mä olen kyllä aamuvirkku,eikä mua sinänsä harmita aikaiset herätykset,mutta olisihan se nyt joskus kiva nukkua edes yhdeksään. Ja enemmän mua harmittaa se että se olen aina minä,jonka vastuulla on koko aamuhärdelli,meillä kun on kaksi vaipoissa ja kaksi syötettävää(tuo keskimmäinen kun ei puuroa suostu itse syömään,vaikka muuten syökin reippasti itse),niin ja sitten se olen tietysti minä,joka aina yöllä nousee ylös,jos lapsilla on joku hätä ja kyllä joka yölle osuu aina vähintään yksi herätys. No tästä aiheesta mä vähän avauduin miehelle sunnuntaiaamulla,kun olin väsynyt rikkinäisen yön jäljiltä...tuon miehen tuntien,saan lähiaikoina nukkua yhtenä aamuna pitempään ja sen jälkeen vaaditaan taas uusi riitä ennen kuin alyää taas nousta lasten kanssa.

No tästä tulikin nyt melkoinen valitusvirsi tällä kertaa...
Nyt pitää hakea Nuppu sisälle...

Tinttis ja P-03,T-06 ja T-07

Unohdinkin pyytää anteeksi Tinttis, etten huomannut katsoa sun jo listalla olevan :-) Mutta hyvä hyvä, että olit jo!!!

Kata, ensi viikko taitaa olla vähän huono, kun näillä näkymin appivanhemmat tulevat tämän viikon perjantaina ja ovat varmaan sen viikon ainakin. HURRAA HURRAA :-)
Eli sitten sillä seuraavalla olis vapaata.. Ex-kermittejä pitäisi tulla ti 23.9., mutta keskiviikko ja torstai vapaita.
Erittäin mielelläni ottaisin vastaan vieraita 6.10. alkavalla viikolla ti-to. Isäntä on Kapkaupungissa ti-la. Eli oiskos sillon viimeistään?

Nuo aamuheräämiset on kyllä välillä vähän rasittavia..
Meilläkin tuo pikkukulta on tosiaan aamuvirkku, puoli 7 viimeistään herää. VÄlillä jopa niitä viiden aamuja ollu...
Meillä viikonloppusin aina vuorotellaan aamut. Eli toinen nukkuu lauantaina ja toinen sunnuntaina oikein pitkään. Sovitetaan muihin juttuihin aina tuo nukkumisvuoro..
Nykyisin tuo iskä on ollut niin kultainen, että ottaa pikkuneidin seurakseen aamutoimiinsa kuuden jälkeen ja minä saan nukkua seitsemään, juhlaa :-) Siis normaaliaamuina, kun sattuu kotona olemaan ja lähtemään normaaliaikaan..
'
Nyt uutisia katsomaan, moiks.
Tehis

Unohdinkin pyytää anteeksi Tinttis, etten huomannut katsoa sun jo listalla olevan :-) Mutta hyvä hyvä, että olit jo!!!

Kata, ensi viikko taitaa olla vähän huono, kun näillä näkymin appivanhemmat tulevat tämän viikon perjantaina ja ovat varmaan sen viikon ainakin. HURRAA HURRAA :-)
Eli sitten sillä seuraavalla olis vapaata.. Ex-kermittejä pitäisi tulla ti 23.9., mutta keskiviikko ja torstai vapaita.
Erittäin mielelläni ottaisin vastaan vieraita 6.10. alkavalla viikolla ti-to. Isäntä on Kapkaupungissa ti-la. Eli oiskos sillon viimeistään?

Nuo aamuheräämiset on kyllä välillä vähän rasittavia..
Meilläkin tuo pikkukulta on tosiaan aamuvirkku, puoli 7 viimeistään herää. VÄlillä jopa niitä viiden aamuja ollu...
Meillä viikonloppusin aina vuorotellaan aamut. Eli toinen nukkuu lauantaina ja toinen sunnuntaina oikein pitkään. Sovitetaan muihin juttuihin aina tuo nukkumisvuoro..
Nykyisin tuo iskä on ollut niin kultainen, että ottaa pikkuneidin seurakseen aamutoimiinsa kuuden jälkeen ja minä saan nukkua seitsemään, juhlaa :-) Siis normaaliaamuina, kun sattuu kotona olemaan ja lähtemään normaaliaikaan..
'
Nyt uutisia katsomaan, moiks.
Tehis

Täällähän ollaan oltu aktiivisia! Nyt en kyllä millään muista/jaksa lukea ja kommetoida kaikille joten "tylysti" hyppään yli.................................................noin ;o).

Parisuhderyppyjä lienee ilmassa, täälläkin.
Mulla aika-ajoin tulee niin tukahtunut olo ja riittämättöyyden tunne, että voisin silmää räpäyttämättä ottaa pienimmän ja lähteä... ainakin 5 minuutiksi :o)))))))!
Vaan oikeesti, mä olen kestämätöntä seuraa ja asuinkumppanuutta, jos alkaa ahdistamaan liikaa. Mä tunnetusti olen perusvesimies, ja sehän meinaa sitä että tarviin tilaa ympärilleni. Ja jos mua ahdistetaan nurkkaan, lähden litomaan, kauas ja kovaa.
Eli ei kauheen hyvät fiilarit täällä. Olio ei ole mitään tavallisuudesta poikkeavaa tehnyt, eli en usko hänessä minkään vika olevan, vaan mussa. Mä vaan oon sellainen että annan itseni 200% aina sen hetkiselle elämälle ja tilanteille, ettei mulle itelle jää mitään itsestäni; ei aikaa, ei rauhaa, ei mitään. Sekavaa. Katotaan nyt.

Muksut kasvaa. Esikoinen höpäjää edelleen tunnilla, katotaan mitä keksitään open kans. Kakkonen käy toistaiseksi sitä eskaria. Tähän mennessä ei vielä läksyjä ole kotona näkyny kun kuulemma tekee tarhassa kaikki (?!) mikä musta taas on aika uskomatonta, tietäen kuinka hän viime talvena vihasi tarhassa-oloa ja kynähommia. Muilla eskarilaisilla kuulemma kotitehtäviäkin saattaa jäädä... mene ja tiedä. Hoitajien kanssa en suuremmin ole jutellut, musta tuntuu että se olis kuin veren kerjäämistä nenästä.
Isompi tyttö viihtyy edelleen kotona, eikä tarhaan ole hinkua. Toki ihanaa viiden uhmaa alkaa olla havaittavissa, mutta toistaseksi aika tasaista ollut. Tänään neiti menee mummon(mun äiti) luo tuohon 5km päähän. Mummokin on jossain määrin alkanut enemmän oleen kiinnostunut lasten hommista. Enkä tarkoita nyt sitä että lapsia pitäisi hoitaa en, vaan sitä että ei istua mökötä talossaan ittekseen (on sillä avokki vaan on niin kummallista että heillä voi mennä päiväkin ettei kumpikaan puhu toisilleen??). No joo.
Isi viihtyy piiperön kanssa kotona. Olen yrittänyt saada 4kk neuvola-aikaa vaan meidän neuvola on muka niin varattu että seuraava aika menee melkein 5kk ikään. Pituutta ollaan kasvettu kovasti, mutta tarkkoja lukemia ei siis ole. Veikkaan kuitenkin että Anskulin öhmötin lukemia hätyytellään. Kaikki 68cm vaatteet on pakattu jo pois ja käytössä on 74cm :o)) että ei enää pikkuvauva. Tuossa yksiäkin housuja mittailin kun kokolappu oli kadnnut, niin meidän tytyllä lienee pitkät jalat (niinkuin kaikilla meidän lapsilla) ku lahkeen sisämitta 21cm oli jo sen verran lyhyt että nilkat näkyy....:o).
Ja tuo ukko. Kovasti puuhastelee kaikkea ja piiperö on mukana, mutt jostain syystä mun fiilikset on pakkasella. Eli meillä ei vielä(kään) ole minkäänlaista äksönia makkarin puolella, jos muuallakaan. Mä en vaan ole kiinnostunut. En tiedä.

Tää on aina sama juttu raskauden jälkeen. Helposti menee puolikin vuotta ettei mitään fiiliksiä. Jotkut viisaat sanoo että se on vaan hyvä, koska luonto on suunnitellut sen niin, ettei ainakaan uusi raskaus pääsis alkamaan, kun vauva on vielä pieni. Mut silti, onhan se aika kummallista että noinkin pitkä aika eikä mitään.... tai onko?

Mulla muutenkin kaikki heittää aikalailla. Oon väsyny välillä, jopa niin että pyörryttää. Töitä on ihan sikana. Työpäivät venyy helposti sellaisiksi 16 tuntisiksi, tänään aloitin työt 5.05, ja tiedän etukäteen että ennen puoltayötä en lopeta, muutaman tunnin taukoja lukuunottamatta. Mun oma kello käy lujaa, yöllä herään hirveään hikoiluun, jalat vatkaa ittekseen, on pakko nousta kävelemään, ja kun kerran on pystyssä, on sama alkaa töitä tekeen. Iltaisin jos en vaikka teksikään töitä, ennen kahtatoista en varmasti konetta saa kiinni, ja jouda nukkumaan. Ja vielä piiperö kun syö kahden tunnin välein yöllä ja vaihdattaa vaipan joka kerta, niin vähiin unet käy...

Jaahas, tulipas tästä taa pitkä. Mä alan töihin.
Ja vaikkei mua näy, niin taustalla aina haahuilen ja luen kuulumisianne!

Mirkku33 "The Panda"

En käsitä mitä tä kone tahmaa....arghhh kun on hidas!!!!

Joo,TeHIs käy oktuo viikko,taikka uskosin ainakin vielä.Miskan tutkimuksista ei tiiä mutta kattoo lähempänä.

Mirkku,veit sanat suustani!!
Täällä toinen vesimies joka juur viikonloppuna ukolle paasasi ahdistuksesta.
Mä oon niin monesti pakannut tavarat kun ahdistus on iskenyt ja mennyt hotelliin lasten kanssa.
Tosi järkevää....mutta kun ei kertakaikkiaa voi toista kattoa kun tuntuu että oma pää hajoaa.

Tuntuu niin hassulta lukea teidän vauvojen painoja,he kun ovat normipainoisia ja tuon Miskan painon kanssa taisteltu että nousisi.Tosiaan ikää pojalla 1 vee ja 4 kk ja 9 kilon yli ollaan vasta päästy.
Pitutta onkin 76 cm mutta meillä käytetäänvaatekokoa 74 ja osa 80 cm.
Ostin viimetalvena 86 cm talvipuvun...Pah se mitään vielä sovi,pojalla Jonathanin 74 cm välikausipuku käytössä ja ihan hyvä vielä.
Eli talveksi olisi se 80 cm varmaan hyvä.

Tuo nukkumisasia on tosi rankkaa...
Mä en tohdi oikein sanoa mitään,sillä ukko todellakin vuoden heräs Miskan kanssa öisin.
Ja sitten se että tä lauma nukkuu niin pitkään eli 8-10 asti jollei herätetä.
Tänään miska heräs poikkeuksellisesti 8 kun revin ylös kaverin.Maisalla se lääkäri klo 14 ja siihen aikaanhan tuo nukkuisi.Niin koitan saada kaverin unille jo 11 aikaan.

Nyt lopetan tä kone on niin ärsyttävä kun teksit laahaa perässä yhen lauseen.Ehdin kirjoittaa kolme,neljä sanaa ennen kun se lyö ne tauluun.
Luulen että jotain si viruksia tässä...

heippa!

kata

Huomenet!

Voih mikä keli. KÄytiin just sopivasti illalla ostamassa mulle, oliolle ja isoille muksuille uudet sadetta ja tuulta pitävät puvut urheiluliikkeestä. Meni hermot, kun ei nuo muksut niitä sadevarusteita erikseen suostu millään päällensä laittamaan.
Meillä olikin mukava reissu; äippä ja isot muksut vaan :-) Paitsi se loppusumma ei paljon ilahduttanut. Neiti Kakkonenkin totesi siinä kassalla kuultuaan summaa, että HYVÄ ÄITI :-D
Onnistuin ostamaan ukkelillekin tosiaan itselleni sovittamalla oikean kokoisen.
Tänään se vitsailikin, että en viittis käydä "Stressmannilla" vähän paitoja ja housuja koklailemassa, kun on jotain tarjouksia siellä ;-)

Meillä kans neidillä (10kk) vielä 74-senttiset käytössä. Hällä painoa oli 10kk neuvolassa 8,3kg eli tuota samaa kirppulinjaa mennään kuin Katan Miska :-)

Ihania nukkujia kyllä nuo Katan muksut. Ei viherrä täällä posket, ei ainakaan paljoa, en ainakaan myönnä :-D

Huh tuota Mirkun rytmiä. Aikas pitkää työpäivää joudut tekemään. Mutta niinhän se on, että kummasti sitä ihminen vaan venyy, kun on vähän pakko. Väliaikaisesti vaikka aidan seipäänä!
Monesti sitä jaksaa just sen voimalla, kun tietää että on väliaikaista. Sullakin nuo yöheräämiset sentään toivottavasti on sitä.. ;-)

Täällä rauhaisa aamuhetki. Pikkuneiti lähti tirsoille ja poitsu katsoo hetken Postipatea. Meinattiin pitää pieni muskari, kun neiti herää ja vähän sämpylöiden leipomista suunnittelin näin sadepäivän iloksi. Perhekahvilakin tänään olisi, mutta ei nyt yhtään huvittanut sinne raahautua..

Tehis (P12, T10, P3 ja T10kk)

moikkelis.
Meillä eskari on tuonu jonku kerran läksyjä ja on niin polleena, kun saa tehdä tokaluokkalaisen vieressä niitä :-)

Sinänsä kiva kun kuulee, että muuallakin välillä otetaan yhteen, kun itsestä tuntuu, että meillä vaan. Niinku isäntä sanoo, että mä oon niin taitava saamaan ihan mitättömistä asioista kohtauksen aikaseksi. Eipä se tajua, että siihen tulee koko viikon väsymykset ja ahdistukset vaikka se räjähtää mulla jostain pienestä. Oon leijona horoskoopilta ja ukko jousimies. Oon sellainen etten kestä tyhjää velttoilua vaan jos jotain pitää tapahtua niin sen pitää tapahtua heti. Laiskaks toki en voi moittia miestäni. Kyllä mä viikonloppuisin vaan jään sänkyyn loikoon jos en jaksa tai halua nousta ja odotan, että joku muksuista tulee suureen ääneen herättään muka niin äijä heräis siinä samalla. On seki väsyny, mutta kuka on käskeny tehdä niin paljon töitä!! En ainakaan minä ja vähemmälläki pärjättäis.

Toi on kans yks, että hyvä ku oli synnytyksestä kulunu kaks viikkoo niin olis suurinpiirteen pitäny jo ruveta touhuun. Ja ei todellakaan napannu!! Ja mies siitä möksötelly ku ei liiemmin haluja ollu, otti itseensä. Eikai se ny herranen aika miehestä johdu vaan ihan muista tekijöistä. Nyt kai odottelee aloitteita meikäläiseltä. Synnytyksestä nyt vähän reilu 1.5kk :)

Mirkku normaalia tai ei mut mulla vähän saman suuntaista... Kaik makkarin petipuuhat on jääny vähä niinku taka alalle... Mulla näin on olu kahden viimeisen raskauden jälkeen... Ja mullakin menee se puoli vuotta hyvinkin et motivaatio kateis koko touhuun... Mulla varmaan joku itsesuojelu vaisto pääl kun kakkosen jälkeen raskauduin aika pikaseen, ois tullu n vuos aikas päivälleen ikä eroa, mut se raskaus päättyi heti alkuun :´(

Voih mun pitäs alkaa kehittää jotain hyödyllistä tekemistä... ois aikaakin vähän ennen ku tulee kakkonen koulusta... tosin ennen kun voi oikeesti alkaa touhottaa pitäs saada öhmötti unille, mut tossa se vaan sitteris nakottaa ja tuijottaa vuoroin mua vuoroin töllöö :D iso pikku mies kattelee kummi karhuja ni öhmöttiäki kiinnostaa :)

mut on kai täs oikeesti pakko saada jotai aikaseks... ei jäis miehelle huomiseks ihan niin kauhee työ... tosin mies jo luvannu pyhittää huomisen siivoukselle ja mä lähen pikkusten kans evakkoon piipahtaan entisil kulmil... eli pari tuntia junassa istumissa luvassa jos en saa kaveria houkuteltuu mukaan jotta autol mentäs...

mukavaa ti päivää

Anskuli ja
ja
ja
ja
ja ja ja :D

Niin, mun unohtu kans tuohon makuukammariasiaan kommentoida..

Siis mulla oli kans halut hukassa todella pitkään. Lähinnä se puuhaan ryhtyminen ei yhtään napannu. Kyllä se sitten maistui, kun vauhtiin pääsi :-)
Eikä vieläkään mikään hormonihirviö kyllä täällä riehu. Mieluiten sitä iltasella kellahtais unten maille. Vaan onhan se kivaa, kun pinnistelee itsensä niihin puuhiin! Meilläkin neiti edelleenkin herää myös öisin tissille, joten kyllähän se siihen omaan jaksamiseen vaan väkisinkin vaikuttaa.

Mutta ihan huoleti voi olla, vaikkei halut ole vielä kohdillaan!

Täällä yksi skorppari kiltin kaurismiehen kanssa :-) Ei oo helppoo hälläkään...

Tehis

Juu, ja kun tuli noi horoskoopit esiin, niin mä oon sellainen "vapaa sielu" ja jossain määrin boheemi veskari, ja mies sitte rauhaa rakastava, tunteellinen rapu, joka siis todella puhuu ja pussaa ;o).
Kyllä noissa horoskoopeissa on musta vinha perä; isompi tyttö on veskari kans ja ukko sanoo että kylläpä onkin äitinsä tyttö (kun tulee känkkäränkkä :o))!

Pakko jatkaa duunia, moro!

Moikkis.

Taaskerran, tapani mukaan menin neuvolaan vääränä päivänä. Klon aika oli kyllä oikea. Nyt meni pojan kuulotutkimus -jo toisen kerran- ohi. Millonkohan tämä oikein loppuu??? Olen kyllä ihan normaalistikin aika hajamielinen ja "sellainen luonnonlapsi" joka ei kelloa tunne, mutta nyt synnytyksen jälkeen tää on aivan karannut käsistä.... Todella noloa...

Tässä talossa asustelee oinas (minä) ja leijona (mies) ja täällä onkin aivan hämmästyttävän rauhallista. Tosin ekoina vuosina otettiin oikein kunnolla yhteen , siis ennen lapsia , jopa niin rajusti että on meiltä hajonnut astioita ja pari puhelinta. Siis lankapuhelinta.... Mutta nykyään ei enää oteta samalla tavalla yhteen. Meillä oikeastaan aika seesteistä. Aina väliin toista nyppii ja se huutelee, mutta harvoin ollaan edes tappelu-tuulella yhtäaikaa.

Noista makuukammari asoista, niin jostain luin että imetys aiheuttaa naisille haluttomuutta. Tiedä sitten totuutta. Meilläö on perinteisesti rkan vuoden aika hiljaista makkarissa, mutta kyllä ne halut sieltä sitten taas palailevat. sitä odotellessa..... ;D

Anskuli, tarkoitin just että onko kuvat sieltä teidän tuurin matkalta. Ihania kuvia. Lapset näyttvät niin veikeiltä.... :D

Nyt kahveen laittoon.....

moikkelis.
Meillä eskari on tuonu jonku kerran läksyjä ja on niin polleena, kun saa tehdä tokaluokkalaisen vieressä niitä :-)

Täällä tulee kans vettä ku aisaa.. Kateeks käy ku Tehis ku oot kaupoilla käyny. Mä en saa aikaseks ku hätseen käytyä ruokakaups. Syy toinien ehkä se ku tarttee tää pikkuväki raahata joka paikkaan. Vauveli ja 2v menis kärryissä mut toi nelivuotias on sellanen säheltäjä ja koheltaja. On eräänki kerran eksyny marketeissa ja sit aina odottaa sitä kuulutusta, että "neljävuotias aatu poika odottaa äitiä infossa". Siellä se itkee suureen ääneen että äiti on sen jättäny, vaikka ite onnistuu sen katoamistempun tekemään niin lahjakkaasti :)

Sinänsä kiva kun kuulee, että muuallakin välillä otetaan yhteen, kun itsestä tuntuu, että meillä vaan. Niinku isäntä sanoo, että mä oon niin taitava saamaan ihan mitättömistä asioista kohtauksen aikaseksi. Eipä se tajua, että siihen tulee koko viikon väsymykset ja ahdistukset vaikka se räjähtää mulla jostain pienestä. Oon leijona horoskoopilta ja ukko jousimies. Oon sellainen etten kestä tyhjää velttoilua vaan jos jotain pitää tapahtua niin sen pitää tapahtua heti. Laiskaks toki en voi moittia miestäni. Kyllä mä viikonloppuisin vaan jään sänkyyn loikoon jos en jaksa tai halua nousta ja odotan, että joku muksuista tulee suureen ääneen herättään muka niin äijä heräis siinä samalla. On seki väsyny, mutta kuka on käskeny tehdä niin paljon töitä!! En ainakaan minä ja vähemmälläki pärjättäis.

Toi on kans yks, että hyvä ku oli synnytyksestä kulunu kaks viikkoo niin olis suurinpiirteen pitäny jo ruveta touhuun. Mies ihan intona ku oon pienempi...heeee. Ja ei todellakaan napannu!! Ja mies siitä möksötelly ku ei liiemmin haluja ollu, otti itseensä. Eikai se ny herranen aika miehestä johdu vaan ihan muista tekijöistä. Nyt kai odottelee aloitteita meikäläiseltä. Synnytyksestä nyt kohta 2kk...

SORRY!!!
lähtipä toi juttu sit kahteen kertaan ku välillä piti mennä jotain touhuaan enkä sit tajunnu että olin jo laittanu sen... VOI MUA ja mun pönttöä päätä!!!

Mä aloin hei Katruska miettii että mulla jotain noitajuttuja kun tosi tutun oloista tekstiä!!
Ja tosissanimietin että kuka kirjoitti juur samanlaista juttua,täällä kovasti telepatiaa!!!
Aika hauska!!
Me ollaan kaikki ihan sekopäitä...
Sitä tä teettää.
Mutta hei tosi lohdullista että muutkin saa riidan tyhjästä.MÄ vähän kärsin siitä kun tuntuu että todella välillä turhasta kinaan ja miks??
Sitten puhuttiin viikonloppuna ja tehtiin matkaa sisimpään ja todella koitettiin puhua asioista asioiden nimillä.Eikä syyttää toista.
Tuli oikein hyviäkin juttuja esiin..

Maisan lääkärineuvola oli ihan yhtä tyhjän kanssa.Korvat,simmut jne katto ja kysy onko jotain.Ei o.kaikki ok.Sitte ulos.
Pah...Turhaan uniaikakin venahti.

Mä niin tarvisin kans kunnon ulkoiluvaatteet.
TAi joka syksy tuntuu siltä.
Ihanat Haglöfsin vetimet löysin mutta tä mun budjetti ei oikein sallis moista.Taikka sitten tiiä...
Ostan aika kevyesti lapsille kallista mutta itelle tuntuu turhalta ostaa kalliita,mutta menee ne halvempiinkin.

Nyt ruokaa pöytään....

ja seksistä...siis mikä se on??tai mitä??
Tä jääkausi on jäädyttänyt kai kolot umpeen,ei mitään äksöniä ole ollut viikkoihin.
Jos nyt viikonloppuna koittais avata "putken".
=)
Kivaahan se on,en tiiä mikä mulla on ollut.Ei voi hormoneja syyttää ees....
mä oon niin veemäinen kai vaa!!

Heh, ihan tosissani luin Katruska sun jutun uudestaan ja puolessa välissä aloin miettiä, että hittolainen, musta tuntuu, että olen tän jo kertaalleen lukenut?? Tarkistin vielä että joo, on se tullut sen jälkeen kun omani laitoin, joten uusi kirjoitus on... heh heh, se en tällä kertaa siis ollutkaan minä... ;D

Alkuperäinen kirjoittaja kata...:
ja seksistä...siis mikä se on??tai mitä??
Tä jääkausi on jäädyttänyt kai kolot umpeen,ei mitään äksöniä ole ollut viikkoihin.
Jos nyt viikonloppuna koittais avata "putken".
=)

Piti oikein lukea pariin kertaan. Ja laitan ylös jonnekin... tää oli niiiin hauskasti sanottu!! ;D

heh... tuo katan jääkausi kuulostaa kyl tutulle :)

Milla ne kuvat on otettu pv ennen koulun alkua kun tääl oli sellanen lasten puistotapahtuma... siel tehiin js jonki näkösii kasvomaalauksii ja kampauksii... oli ihan ihme et iso pikku ukkokin anto oman nasunsa maalata...

Voih mä yritän kovasti suunnitella ison pikku ukon syntymäpäiviä... meinaa vaan laiskuus iskee :) noh jos jotai keksis...

nyt on pakko lähtä ettii netistä valmiita kakun päällisii ku kuulin et sellasiiki ois olemassa...

Huomenna taas kerhoilemaan...

Anskuli

Huomenia!!
vai hauskuuksia laukoilen,vaan niin tosijuttu on ettei tottakaan!!=)

Synttäreistä tuli mieleen,meillä onneks syksy rauhallisempaa aikaa.
Bonaripojalla on elokuussa ja sitten loppuukin jouluun asti lasten juhlat.

Mun esikko on joulukuinen mutta muut kesän lapsia.Eli toukokuussa on kaksoset ja Miska,heinäkuussa Maisa.
Kesään sijoittuu monen nimpparitkin joten kesä on todellakin yhtä juhlaa!!

Ukkeli on marraskuinen ja minä tammikuinen.
Kyllähän sitä 16 juhlaa tulee vuoden aikana,plus äitien-ja isänpäivät....mammat ja papat.
Onneks on osa samanapäivänä,kuten kaksosten ja liki Miskan,2 pvää eroa.
Bonarilla ja ukolla nimpparit samana päivänä.
jne...

Mun serkku saa tammikussa KAHDEKSANNEN lapsensa!!Voi jee...mitäs mäkin tässä taivastelen,mulla omia jo viis...SIlti tuo kuulostaa huimalta.
Serkku mua 6 vee vanhempi ja vaimonsa 5 vee.

Nyt kahveenkeittoon,Maisa juur heräs ja pikkujäbä koisii vielä.
Ai joo Tehis ja muut.Isot sympatisa teille jotka jaksatte herätä jo kukonlaulunaikaan.Taikka ei siinä kai paljoa kysellä,herääko vaiko ei..
Oon ite tosi huonouninen,siks onkin ollut aina ihme että lapset ovat niin pitkäunisia.
Kukaan ei ole herännyt oikeastaan ikinä ennen 8.

Muistan esikon aikaan kun kaveripuhui että heillä aamu alkaa 6 aikaan.Olin ihan todella naiivi ja ihmeissäni miten joku lapsi voi herätä siihen aikaan.Jesse veti 11 asti yöunia...
Meni kyllä 10 nukkumaan ja joi pullon 5 aikaan,mutta todella 11 vasta heräsi.
Tätä meni ihan reilu 1 vuotiaaksi.
Sitten parilla tunnilla väheni unet.Mutta samaa tyyliä muut jatkaneet.

Nyt kahveelle vaan,aamua alkamaan!!
Moikat!

Huomenet!

Hyvä kyllä tuo jääkausi :-D
Voiskos sitä ilmottaa vaan oliolle, että ei kiitos nyt, kun on tuo jääkausi päällä ja paikat vähän tukkeessa jääkerroksesta?!

Meillä lasten synttärit ajottuu välille huhti-loka. Ja kaikki siis eri kuukautena tietty ;-) Nimppareita ei meillä vietetä. Pienellä paketilla itse muistetaan, mutta ei muuten. Synttäreitä sitten kunnolla.
Tuohon huhti-loka väliin sitä pitäis sitten seuraavaakin varmaan "tähtäillä" ;-)

Jos on monilla outoja vaiheita menossa jääkausineen ja olioriitoineen, niin joku outous täälläkin on iskenyt. Vähän vaan erilainen..
Mä oikein ihmettelen ja eilen oliollekin totesin, että olen jotenkin aivan OUDON TYYTYVÄINEN elämääni tällä hetkellä ;-) Siis mä vaan tykkään nyt olla se ihana pullantuoksuinen äiti täällä kotona. Aivan outoa mulle! Yleensä näin syksyllä iskee kauhea himo opiskella taas jotain uutta. Nyt ei pienintäkään kiinnostusta vääntää lisuria valmiiksi, niinku piti. Piti myös alottaa opetushallinnon opinnot (=rehtoripätevyys), vaan EI. Mä vaan rakastan näitä lapsia niin paljon ja haluan nauttia tästä hetkestä ilman mitään suorituspaineita mistään! Olenko viimein päässyt eroon sitä järkyttävästä kunnianhimosta ja opinnut OIKEASTI nauttimaan elämän tärkeistä asioista. Tätä olen teoriassa tehnyt tähänkin asti, mutta käytännössä kuitenkin jäänyt vähän vielä vajaaksi :-) Ihan naurattaa, että taas ilmottauduin yliopistoon täksikin lukuvuodeksi ja linjana siis kasvatustieteiden tohtori -koulutus. Vai saiskohan siitä hatun päähän, kun omat lapsensa kunnialla rakastaen kasvattaa?
Ei paljon muuten taida opintopisteet kertyä, eikä osatyö eli lisuri valmistua.
Mikähän mua sitten oikein vaivaa? Onko tämä tyyntä myrskyn edellä ja kohta iskee kauhea neljänkympin kriisi päälle?

Juu, ja varmasti joku kriisi on jo ihan lähellä, sillä appivanhemmat saapuvat perjantaina ja ovat seuraavan viikon sunnuntaihin asti. Onneksi siinä on yhdet kaverin pippalotkin, niin pääsen sinne tuulettumaan :-)

Ei tuossa aamuheräämisessä tosiaan vaihtoehtoja kauheasti ole. Tuo kuusi on sentään ihan kohtuullinen. Tuo poitsu (3v) heräsi samanikäisenä klo 4.30. Olin vielä silloin pari kuukautta keväällä töissä. Pikkasen olin tööt. Monesti olin kahdeksan aikaan, kun siskoni saapui poitsua hoitamaan, siivonnut jo huushollin ja sisko aina pyöritteli silmiään :-) Aikansa kutakin, ja vaikka aidan seipäänä, ajattelin vain silloinkin.

Päästäisköhän tänään jopa ulos.. Aivan kuin sateet lakkais. Taidetaan lähteä pyörä-&vaunulenkille, vaikka vähän sateliskin.

Ai niin, et Kata sattumalta tänään ole illalla käymässä siinä kaupungissa, jossa meidän piti tavata.. Käydään nimittäin iskä heittämässä sinne, kun hyppää työkaverin kyytiin ja lähtee reissuun. Meillä kun toinen auto menee korjaamollemollemolle. Joku katalysaattorihäikkä ilmeisesti, pöh.

Nyt loppu romaani.

Tehis

Voi jehna,oon vanhempainillassa tänään...Muuten olis voinut tuosta pyrähtääkin!!

Ja tosi hienolta kuulostaa tuo sun olotilasi,ihan kadehdittava tila!!!=)
Sillä mulla kai myöhäinen 30 kriisi sillä juur kuvailemaasi oloa ja menoa täällä.PItäis saada sitä ja tehä tätä ja kauhee vauhti päällä.

Jospa mäkin lähempänä 40 sitten rauhoitun....
Toivon ainakin.

Ja työelämä kutsuu kovasti,en muista kerroinko,menen päiväkotiin loppukuusta ja jotenkin musta tuntuu että nyt haen sitä "omaa alaa" ja sinänsä psykiatrisena sairaanhoitajana on melko laaja kirjo missä toimia.
Tä olis nyt ennalta ehkäisevää työtä.

Ja kyllä vaan Tehis,pitäis saada hattu päähän kun lapset kunnialla kasvattaa!!Ehottomasti!!
Ja jaksuja viikonloppuun!!
Nyt lukasen säpon hätäseen,taas moikkiiiiss!!

Täällä ollaan kans aikaisia herääjiä, joten kiva lukea että muillakin. Esikoisen täytyy olla sairas jos nukkuu yli kuuteen, muutoin herää aina puoli kuus tai jotain. Viime aikoina on onneks oppinu sen että voi loikoilla sängyssä ja lukea eikä ala ramppaamaan portaissa ja pitämään meteliä.
Mut muutoin kautta linjan mä tykkään että meillä herätään kohtuu aikaisin (aina puoli kahdeksaan mennessä), enkä koskaan ole ketään joutunut herättämään kouluun/tarhaan.

Tehis, mä oon hoksannu saman tyytyväisyyden tunteen, liekö neljänkympin tasauta vai mitä? no onhan sinne täyteen kymppiin vielä matkaa...
Tää työtilanne ei ollut siis missään nimessä yksinomaan mun "valinta". Mä olisin voinut mielellään olla kotona vauvaa hoitamassa, mut mies halusi pois töistä, niin pakkohan se silloin oli... ja kun mun duuni on tässä kotona niin mikäs siinä. Joskus kiireisinä aikoina vaan nyppii ihan satasella tää hoppu ja hätä, lasten kanssa se on niin sujuvaa olemista ja menoa ilman kelloa (tai no, onhan siinäkin oma hommansa, mut kaikki varmaan tajuaa mun pointin, eiks jee?).

Eilen ole kello 23.45 ku lopetin työt, tänään 6.10 kun aloitin taas. Pidän mä päivän aikana parit parin tunnin tauot, vaan tosissaan saa töitä tehdä. No, tuleepahan syysloma tehtyä sisään ;o)).

Gotta go!

vitsi kun mua naurattaa tuo Tehiksen korjaamollemollemolle... =)

Juuri kun valitin aamuherätyksistä,niin eikös sitten eilen aamulla nuo lapset nukkuivat kuin yhteisestä sopimuksesta pidempään. Herättiin koko porukka klo 8.00,kun mies soitti,kyllä otti päähän,kun kerrankin lapset nukkui pidempään,niin sitten mies herättää meidät!! No ei se tietenkään voinut tietää,että meillä vielä nukutaan,huonoa tuuria vaan,mä en muista milloin viimeksi mies olisi soittanut töistä kotiin ja sitten kun soitti,niin mä kiukuttelin aamuherätyksestä.
Tänään sitten Nuppu heräsi normaaliaikaan klo6.55. Tuo esikoinen heräsi ekat kaksi vuotta klo 6.00,niin että siinä mielessä olen ihan tyytyväinen että nykyään meillä herätään "vasta" seitsemältä.

...no nyt en ehdikkään enempää,neiti Nuppunen hermostuuu...

Tinttis

Yhteistyössä