Suurperheelliset MARRAS-JOULU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla Maqia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikavilkutus kaikille ja erityis-iso supparilähetys Tittille!!
Meille tuli eka hammas, ikää tasan 7kk. Oma yritys kaasuttelee jo lähtöviivan tuntumassa, nettisivut aukeaa vasta vuodenvaihteessa jolloin myös kaupassa on tavaraa jo jonkin verran. Mutta siitä lisää tuonnempana ;).
Joulua alan tekemään pikkuhiljaa meillekin, nyt kun esikoisen synttärit on saatu alta pois. Ihanaa! Paljon, paljon jouluvaloja kaikkialle!!

Heips taas!

- Joo, selityksiä on jos jonkinlaista, miksi koulusta tulo kestää 2h. Monesti hoksaa ite, että mitä hittoja mä taas kuuntelen tota ruuneperiä, sääntö on sääntö ja sillä sipuli! Poika hoksaa kyllä heti sen raon, ku mammaa voi vedättää. Mut tarttee olla tosi tarkka, koska noi pienemmäthän imee kaiken tolta vanhimmalta.

- Eilen justiinan neuvola. Hän on siis kutakuinkin 4.5kk. Pituus 63c ja paino 6.7kg. Eli nyt kuulema toi pituus on menossa alas.. käyrä veti suoraan alaspäin. Että "annatko sä sille d-vitamiinia?" -Juu en anna... Mikä motiivi olis olla antamatta lapselle d-vitamiinia??? Paitsi inhimillisiä unohduksia voi sillon tällön kai sattua.
Tarttee kuulema ruveta syöttään tytölle kiinteitä. Vaik mun mielestä jos neiti syö rintaa 3h välein ja nukkuu yötkin (joskus...) suht hyvin, niin onko niillä kiinteillä sit niin kiire??? Hampaita varmaan tekee kun pientä lämpöö ja kränäisyyttä nyt. Puserot kuolassa aina :) Mutta niinpä sitä sit miettii, että enköhän tän viidennen kohdalla jo osais toimia sillain kun itsestä tuntuu. Tyttö on erilainen ku pojat. Kaikki jäpikät alkoi syömään pottua 3.5kk ikäisenä, koska rintamaito ei ihan selkeesti enää riittäny..

- Ostin isojen poikien huoneeseen uuden joulutähden. Juu muuten hyvä, mutta enpä ollu hoksannu tarkastaa johdon pituutta, se on n.1metri, eikä siis yllä lattialla olevaan pistorasiaan. Mietin vaan, että onko uusissa taloissa sit monesti noita pistorasioita katon rajassa, vai mikäköhän logiikka tossa lyhyessä piuhassa...

Taitaa noissa uusissa taloissa aika usein olla pistokksset myös katossa ikkunan kohdin... ainakin kaverit ovat niin laittaneet, just jouluvaloja varten ja muutenkin noita "sisustuslamppuja" ajatellen. Mutta mä uskon että syy liian lyhkäsissä johdoissa on puhtaasti kaupallisuus, saadaan myytyä muutama jatkojohto enemmän... tai sitten ihan vaan tyhmyys.... Saisko siihen tähteen vaihdettua johdon? Mä olen ainakin joihinkin lamppuihin vaihanut pidemmät johdot kun muuten tarvitaan noita jatkojohto-virityksiä.

Mirkku, laita sitten osoite sun kauppaan niin päästään pällistelemään! Minkä alan kauppa teillä on? On toi aina niin ihanaa suunnitella liikeideoita. Kaikki se jännitys ja innostus...

Täällä taas sateinen ja harmaa päivä. Nyt varmaan kannattaa hakea pois pihalta kaikki loput lasten tavarat etteiv'ät jää uudestaan lumien alle.

Milla

Niin ja Katruska, meille annettiin ihan sama ohje vauvan kanssa, että kiinteitä kun paino ja lopulta myös pituus käyrä alkoi laskea. Ja noilla ohjeilla on menty kaikkien kanssa. Neiti söi tosiaan meilläkin parintunnin välein tissiä, nukkui yöt hienosti, ei ollut erityisen nälkäisen oloinen, mutta käyrät vaan tippui. Toivotaan että käyrät ovat lopettaneet jo syöksylaskunsa,,, meillä ei siis edes heti auttanut tuo kiinteiden aloitus, se vaan vähän tasasi sitä tippumista. Neiti on kyllä aika sirppana ja kevyt kuin keijukainen. Multakin udeltiin tota d-vitamiinin antoa ja oli kieltämättä vähän huono-omatunto kun ne joskus unohtuu ja aloitinkin niiden antamisen vasta reilusti yli kuukauden ikäisenä vaikka suositus on kait se 2vk vanhana.

Nyt kahvin laittoon....!

Joo kykkä noit selityksii lapsilta löytyy... Mut kyl tänään meidän neiti teki sit sen viimisen tekonsa ja itelläki meinas jo itku päästä ku ei taas mee niin mikää jakeluun... neidillä loppu koulu 13.00 ja aattelin et en stressaa ja luotan et se tulee kotiin... olin kaverin luona ottamas omaa aikaa öhmiksen kans ja iskä ootteli koulukkaat väliveljen kera... mies luuli et neiti kahteen koulus niin ei hahmottanu jonki uupumista... noh neiti soitti mulle kahen mais et hän lähtee just koululta... mä olin et siis häh... no joo se selitti et leikki ja sit jotai ja ja ja... noh totesin et sä oot sisä tilis et mis oot... noh sit alko no ku mä saatoin kaverin ja ja ja ja... eli siis se oli tunnin leikkiny kaverin tykönä... eli se siit mun eile antamasta arestista... ihanaa ku lapset kunnioittaa... no huomisesta lähtien se haetaan koulusta ja laitan kyseisen kaverin äidille viestiä että jatkossa neiti ei saa ilman lupaa huom meidän aikuisten yhdessä sopimaa lupaa mennä sinne... Neiti on niin johdatltavissa et tää tyttö vie sitä ku pässiä narussa... ei vaan jaksa... oikeesti tiiä mitä sattuu ku ei ilmota mitää ja tekee niinkun haluaa... :(

Mehän saatiin kans kauhee ukaasi 5 kk neuvolas et pitäs antaa kiinteitä ja ku sanoin et miks ku maito riittää... sano et viim puoleen vuoten pitäs alkaa, noh eihä me ny ihan tehty niinku täti sano :) mt sit siin vaille 7 kk me niit kiinteitä alettiin ottaa kuvioihin ja ny niit menee kohtalaisesti... aika tisu hiiri toi ny on vieläki, et näin jatketaan joku aika... kattoo ny mitä 8kk nlas tulee vastaan :) poika ny kuitenki kasvaa ja kehittyy hyvin...

Milla tääl kans armottoman harmaa ja sateinen päivä :( jotenki joulu fiilis kateissa... tänään kyl jouluvaloa kotiin ostin et josko pikku hiljaa alkas saada tunnelmaa harmaudesta huolimatta...

Mut ny antaa jotai syömistä muksuille jos sais ne vaik ajois nukkumaanki tänään...

Anskuli

Hih, kävinkö mä oikeesti eilen täällä rutisemassa ettei tämä herra halua syntyä... Neljältä yöllä alkoi meinaa ekat epäsäännölliset supistukset ja klo 11.01 oli poika maailmassa! Painoa 3518 g ja pituutta 51 cm. Suloinen rusinanaama on! Palailen enemmän kunhan pääsen kotio... Ja kiitos Milla onnitteluista naamakirjassa!

Oli taas aamulla kuntoutusryhmän palaveri pojan tarhalla... Huoh... kylläpä onkin raskasta. Ja samalla sitä ihmettelee että mitä sitä onkin tehnyt väärin kun on kasvattanut lapsia...? Pojan kanssa ennään hurjaa vauhtia takapakkia... toivottavasti pysähtyy toi alamäki ennen kuin rysähtää... Noh, ei auta itku mäessä, pakko jatkaa eteenpäin.

Taidan juoda kupin kahvia ja no yrittää piristyä.

No höh ei oo Milla kivaa...

Meil on tänään neidin hojks keskukstelu... sas nähä mitä ees on...

mut jos ny alkas siivoomaan ku koti on ku pomin jäljiltä... tää viikko ku on ollu yht matala lentoo...

Anskuli

Suurperheelliset MARRAS-JOULU
Listan äipät ja mitä muuta löytyy kotoa :-)

Anskuli 29v. ja mies 30v., pojat 11/97, 9/05, 4/08 ja tyttö 5/00
Kata,34v. ja mies 38v, poika -94, kaksoset-99 (tyttö ja poika), bonaripoika-99 sekä tyttö-05 ja poika -07
Lina 30v. ja mies 31v., poika -04, kaksoset -07 (tyttö & poika)
Mallum, 35v. ja mies 36v., p 01/06 ja tupla p 12/07
Marjuli 30v. ja mies 30v. lapset -98 tyttö, -00 tyttö, -03 poika ja -08 poika
Maxiina 36v. ja mies 30v., poika -02, tyttö -05 ja poika -07
Milla Maqia, 33v, mies 34v, lapset tyttö-98, poika-01, poika-03 ja tyttö-08.
Mirkku33,33v. ja mies 37v., lapset -00 poika, -02 poika, -04 tyttö ja -08 tyttö
Safiiri 36v, mies 39v, lapset poika -00, poika -03, tyttö -05 ja tyttö -08
Tehotyttö, 36v. ja mies 44v., lapset poika-96, tyttö -98, poika -05 ja tyttö -07
Tinttis 30v., mies 31v., poika 12/03, tyttö 4/06 ja tyttö 12/07
Vieläkö yksi, 31v ja mies 33v., muksut: poika-96,tyttö-98, poika-01 ja poika -08
Katruska 31v, mies 29v. pojat 09/00, 03/02, 01/04, 09/06 ja tyttö 07/08
Titti 38 v, mies 44 v, tytöt 11/97, 07/99, pojat 09/05 ja 12/08

Vauvojen syntymäajat

28.9.2007 Maxiinan pötkylä
25.10.2007 Tehotytön tytteli
13.12.2007 Tinttiksen Nuppu
10.2.2008 Safiirin Nelkku
02.04.2008 Anskulin öhmötti ;o)
1.5.2008 Mirkun piiperö-neiti
28.05.2008 Millan piipero
31.05.2008 Vielä(kö) yhden Nökö
22.07.2008 Katruskan Justiina
3.12.2008 Titin poitsu

Listoihin sit virallisesti pääsin itseni laittamaan!! Jipii!!! ; )

Arki alkaa sujua jo mukavasti, poika on kovin rauhallinen ja hyväuninen, viime yönä sain nukkua noin 9 tuntia!!!! Kahdella herätyksellä mentiin! Poitsu oli jotain kolme tuntia tuossa hereillä ja katsella tillitteli vaan ympärilleen, ihanaa... Toivottavasti tuo rauhallisuus jää koska kolmonen on sellainen raivopääduracellpupu etten toista samanlaista varmaan jaksaisi... Voisiko jousimiehen merkki tehdä tuota koska esikko on kanssa jouskari ja se on aina ollut megarauhallinen...?? Rukoilen täällä nyt joka päivä että tämä tahti jatkuisi. ; )

Huomenna jo eka neuvola, saa nähdä onko syntymäpaino jo saavutettu... Laittelen sit vaikka lisää kuulumisia.

Tervetuloa joukkoon Titti! Miten siellä arki vauvan kanssa on alkanut sujumaan? Miten isommat ovat ottaneet pienen vastaan? Mustasukkaisuutta ilmassa...?

Anskuli, miten meni hojks?

Ja sitten sitä omaa napaa.... Tänään oli neidin 6kk neuvola. En päässyt sinne itse kun olinkin yllättäen kipeä. Eilen oli kuumetta ja tänään aamulla vielä veto aivan pois. Mies onneksi pääsi viemään tytön sinne niin ei tarvinnut taas peru aikaa. Ja niitä samoja surullisia uutisia taas. Painoa ei vieläkään tule tarpeeksi, jotenkin en kyllä ollut yhtäään yllättynyt. Neiti syö niin huonosti, vain muutamia lusikallisia kun mä annan, mutta isän kanssa sitten voi mennäkin melkein purkillinen!! Neuvolan täti sitten tuumailikin että jos isä hoitaisi syöttämiset silloin kun on kotosalla eli iltaisin. Voisi jopa alkaa paino nousemaan... Eli meidän neidin pituus on nyt 69,4cm ja paino 6670g. Aika keijukainen on. Toisaalta kaikki muksut on olleet keijukaisia .... mutta nyt neidin painokäyrä menee siis jyrkästi alas päin...

Täällä on lapsilla videa ja juniori kielto. Tuli katseltua niin paljon viime viikolla että ajateltiin miehen kanssa ettei ole ollenkaan pahitteeksi pitää muutaman päivän taukoa. Niin ja tv:tä saa katsella vain vanhempien seurassa. Oli toi eka luokkalainen katsellu juniorilta jotain ohjelmaa joka herättää ajatuksia illalla eikä pysty nyt nukkumaan. Siis katsellu silloin kun mä makasin kuumeessa sängyssä ja nukuin ja mies oli töissä. Olipa fiksua istuttaa lapset tv:n ääreen yksikseen. Hyvä minä!! Aplodeja!!
No nyt noi mukelot juoksevat sitten pitkin asuntoa... ja hermot menee! Ei jaksaisi koko ajan keksiä niille rauhallista tekemistä tms. Vieressä pitäisi istua koko ajan tai muuten homma lähtee lapaseta. Mikä ihme noihin muksuihin on mennyt??!! Kiva kun en voi niitä oikein pihallekaan potkaista kun tässä meidän taloyhtiössä jotkut ovat ottaneet oikeudekseen parkkeerata pihalle ja sitten täällä on ihan älytön auto trafiikki ja näin pimeellä saa olla aika varuillaan.. viime talvenahan meidän poika (silloin 4,5v) meinasi jäädä auton alle kun oltiin lähdössä kauppaan Mies sai just vedettyä sen alta pois kun naapuri peruutti. Kiva kiva. Ja onnettomuus sattui aivan heti kun kotiovelta poika tuli pihalle. Jotenka ihan aiheesta pelkään että tuolla jotain sattuu.
No tulipa vuodatus taas!

Mitä teille muille kuuluu?

Milla

Heippa!
Oon ollut vähän "kadoksissa",syksyt aina jotenkin rankkoja ja oon ollut jotenkin poissa pelistä.
Mies on tehnyt ja tekee edelleen liian pitkiä päiviä,tosin lähtee töihin vasta 8-10 välillä että aamut aika iisejä.Mut tulee vasta ilta 8 suunnilleen.
Eli illat on todella lyhyitä.

Ja koululaiset ja kaikki harrastukset sun muut kuljetukset olleet mun harteilla.puuh.

Mut jotain saanut itellenikin,mies osti vuosikortin kuntosalille ja oon siellä koittanut kaks,kolme kertaa viikossa käydä.
Ihan lihaskunnon kannalta sillä alkoi tuntumaan että voimat käyneet vähiin.
Ja vähän tasapainoa tälle elollekin.

Miskaa edelleen tutkittu jonkin verran,sitä juomattomuutta.Nokkamukista juo suht kivasti ja tavis mukista.
Mut nyt ke mennään lääkäriin,nukkumatti ja verikokeet,torstaina sitten leikkaus.Nielurisat viedään.

2 viikkoa on vuotovaara ja infektiovaara,eli ennen joulua ei enää oikeinmissään käydä.
Onneks on joululahjat sun muut hommattu.
Vuoden vaihde ollaan aivan superihanassa huvilassa,mun isä sen taas järkännyt.Viime hiihtoloma oltiin siellä ja nyt mennään viikoks taas.
kolmessa kerroksessa tilaa,poreallasta sun muuta.Hiihtoputki ihan vieressä ja laskettelukeskus.Mönkkäriajelua ja hevostelua...

Että kivaakin tiedossa kun selvitään tuosta leikkauksesta.

Mut sitten tammikuussa taas leikkaus,kivekset ei ole laskeutuneet.
Eli ne operoidaan puolessa välissä kuuta.

Helmikuussa on sitten jo esikoisen rippileiri,Kuusamoon menee leirille.

No,jätän vuoden vähän aukikin,ei kaikkea parane suunnitella.
Mulla alkaa olal vähän positiivisempi mieli kuitenkin jo,Joulua ootan ja näitä kivoja juttuja.
Ukkelin kanssa oli aika jääkautta mut se vähän alkanut sulamaan...=)
Koitetaan kohdata tarpeeks usein.

Mutta Onnea tänne Titti vaavista,ihanaa!!!
Miten aika on mennyt...juur aloit odottamaan.

Milla,tosi on tuo jos isukki ruokahommiin sitten vaan.hoikka on teidän tyttö.
Miska edelleen taistelee jos 10 kiloa menis rikki ees sitte 2 veenä!!=)
Nimittäin nyt oli 1,5 vee mitat 9,7 kg ja 82 cm.
Ja tuo juniori kielto hyvä,musta kaikki ohjelma sieltä ei ole ollenkaan hyvää.Miellä ei saa arkena kattoa kuin 15-17 välillä sitä.
No,nä pienet on ihan jumissa Jummi Jammiin,se tulee 10 aamulla ja jos siinä juur heräilevät niin olen antanut kattoa sen.

Mitäs vielä,olikos Anskulilla ongelmaa koululaisen kotiutuminen...nä on niitä niin ikäviä juttuja.
lÄksyt meillä ollut hukassa ja..kova työ tehty ja paasaus.
Tsemppiä ja pitkää pinnaa!!

Nyt mentävä iltatoimet vaiheessa...

OIkein ihanaa joulualusaikaa!!!
=)

Kata!!!! Kiva kuulla sustakin toooodella pitkästä aikaa! Kiva kuulla että "elämä alkaa voittaa" . Ja ni kaudet tulee ja menee pitkissä suhteissa... vai miten se nyt oli...? Meillä on menossa sellainen kuivakausi.. Mies ei ollenkaan niin hyvillään.. Onneksi ymmärrystä riittää. Ei vaan jotensakaan yhtään huvita, alkaa oikein ärsyttää kun ajatteleekin koko asiaa. Pakko varmaan jossain vaiheessa "herätellä" itseään ennen kuin toi mies aivan nääntyy.
Tsemppiä teille keskiviikoksi!! Voima halauksia. Tuus kertomaan miten kaikki sujui, heti kun jaksat / ehdit...

Joo, juniorila tulee kyllä kaikkea p****aa, se on totta. Eikä meillä sitä yleensä niin paljoa edes katella, mutta nyt tosiaan lapset saivat sitä ihan yliannostuksen kun en täysillä kuumeessa ajatellut. Normaalisti mä vielä ainakin puolella korvalla seuraan lasten katsomia ohjelmia jotta näen ja tiedän mitä katsovat, mutta nyt oli joku päässyt yllättämään... arvatenkin se kod lyoko tms... (esikko sitä joskus katseli kun pienemmät oli ulkona)

Heh, ohjelmista aasin siltaa myöden omaan iltaani. Katselin just ton maikkarin maanantai leffan Hide and seek ja täytyy myöntää että oli jännä. Arvasin kyllä oikeastaan ettei kyse ollut mistään yliluonnollisesta, mutta silti lopputulos yllätti. Jotenkin ajattelin että se tyttö olisi ollut sairas... Mutta kyllä toi Robert on niin "ihq" näyttelijä!! Ja Dakota Fanningilla on niin ilmeikkäät kasvot.

Nyt nukkumaan, ennen kuin ukkeli alkaa tuolta yläkerrasta huhuilemaan. Se on alkanut pitää huolta että mä nukun tarpeeksi.... Mulla kun tuppaa nämä illat aina venyä... Öitä!

Meillä hojks meni vähän niinku oletinki... eli neiti aika höselö koulussa... eli ei malta oikein välil keskittyä ja sitä rataa... selitykset matkan kestosta ym oli täyttä potaskaa jälkkäreitä ei oo oikeesti ollu ym ym ym eli en tiiä mitä tehä sen kans... Pe ja tänään tuli kotiin suht nopeesti tosin pe ukko oli vastas... tänään tuli kotiin n 15 minsas :) noh en tiiä luokka kamun äidille jätin numeroni mut ei oo kuulunu sielt mitää... sielläki meinaan tää mein neitin alibi ei mee suoraan kotiin... et mis lie neidit luuhaa... aaaargh...

Joululahjatkin on liki ostettu jippiiiiiii... ei ois enään ku omille pojille jotain ja sit mun iskälle ja appiukolle... niih ja ukon :)

Mut nyt pakko lähtee nukkuu et jaksaa aamul herätä... kirjoittelen huomenna lisää ja puran taakkaa sydämeltäni on vaan niiiin p.... olo :(

Anskuli

Tervehdys kaikille!
Tittikin on löytänyt joukkomme, kiva! Mites elo pienen kanssa on alkanut sujua? Melekin kateellinen olen, mulla kun on jo krooniseksi painunut vauvakuume :D!!

Ja Kata, sinusta ei olekaan vähään aikaan kuulunut, mutta muistelinkin ettei syksy sinun lemppareita ollut lainkaan. Tuo kuntosali on ihana koukuttaja, tarkoitus itselläkin aloittaa aktiivisemmin käynti taas, kunhan tuo tissitakiainen antaa vähän liekaa enemmän ;)

Ja Anskuli; meillä kakkosluokkalainenkin on varsinainen höselö, joten vertaistuki-hali täältä suunnalta. Onneksi ope on aika pitkämielinen ja -pinnainen, mun kaveri IRL, ja vaikka soittelee tuon tuostakin että miten hommat menee, on kuitenkin aina jaksanut jotain positiivistakin sanoa.

Ja MM; kuivakausi täälläkin, edelleen :/. Halut hukassa.

ON; kakkonen on eskarissa edelleen, tekee hommat nopeimmin ja toi.terassa jaksaa keskittyä tekemään jotain juttua jopa 1,5 tunniksi, liikkumatta paikoiltaan, eli ei se ehkä ihan vain tuossa pojassa vika ole jos keskittyminen herpaantuu eskarissa, kun ryhmässä on muutama "mölyapina" :D! Eskarin hommat on kuulemma liian lällyjä, joten olen koittanut ehdotella josko pojalle keksisivät joitain haasteellisimpia juttuja, jaksais ehkä paremmin keskittyäkin.

Isompi tyty on kotona edelleen meidän kanssa, ja välillä huomaa kuinka alkaa tylsistyä. Sitten keksitään aina jotain kunnon juttua, tai mennään jollekion kaverille kylään. Välillä tosin mainitsee haluavansa tarhaan, nyt kun kakkonenkaan ei enää ahdistu siellä.... pitää ihan miettiä kuinka tekis...

JA kuopus; iso tyttö. Tänään iltapäivällä on neuvola, palaan sit tarkempoien mittojen kans. Kiinteitä syö purkkiasteikolla 3-4, tissiä alkupaloiksi ja jälkkäriksi :) ja yöt läpeensä ;). Nyt pitäisi saada nuo yöt tasaisemmiksi, luulen että hyppyytää vain minua, oikea nälkä tuskin on.

Ja itsestä sananen; burn-out. Kunet joku tuossa aiemmin varoitteli, ei sovi liikaa töitä tehdä, ja tuollainen 15-16h päivälle on nähtävästi liikaa.... nyt siis saikulla ja valmistelen oman yrityksen nettisivuja ;). Myyntiartikkeleina kestovaipat, lasten ja naisten vaatteet, joista jälkimmäiset mittoje mukaan. Paljastuipas! Kiinnostuneille vastailen maililla ghaii@webinfo.fi, laita viestiisi joitain tunnisteita, jotta hoksaan kuka olet.

Ja viela lopuksi, mulla on uus kone ja nappis ja nyt meni hukkaan skandinaaviset, joten kirjoitus voi olla mita vain, plus paljon virheita!

Mirkkukin ilmoittelee itsestään! Mukavaa. Ikävä tosin kuulla burnoutista. Saitko pitkänkin sairasloman? Varmasti väsyttää pitkät päivät ja vauvan aiheuttamat valvottamiset, normaalin arjen pyöritys (siis isommat lapset) ja vielä oman yrityksen perustamienn! Nyt lepäät ja kunnolla!!1 Mutta edelleen olen sitä mieltä että oman yrityksen perustamienne on kyllä aivan ihanaa... Ja sen pyörittämisessä on omat ihanuutensa ja kurjuutensa... Onko sulla ollut aikaisemmin omaa yritystä?

Ja juuh, musta varmaan kuulet pian... nimittäin noissa kestovaippa asioissa... ;D

MM; olen kaksi viikkoa saikulla, ja sit olis viikko töitä ennen kuin jään vuosilomalle ja hoitovapaalle.
Yritys pyörii jo ja tilaustöitä tehdään; jouluksi kaikki saa tilaamansa tuotteen :).
Aiempaa yrittäjä-kokemusta ei ole joten kaikki on ihan uutta. Todella paljon on ollut selvitettävää asiaa, ja aika hyvin kaikki nyt onkin jo reilassa. Kirjanpitäjä on tietty, se puoli kun ei itsellä hallussa oikein ole.
Mutta uskon että tämä kannattaa; osa-aikainenn yrittäjä siis olen, ja kaikki toiminta tehdään lapsentahtisesti; etusijalla lastenhoito ja toisella yritys.

Heipä hei ja ihanaa jouluna alus aikaa kaikille...

Nostelen täs meitä pikkasen :)

Mites muilla joulu kiireiden keskellä? joko on joululahjat osteltu?

MEillä täs sitkutellaan eteenpäin hitaalla temmolla... itellä jotenki mieli maassa ja joulu fiilis tyystin kateissa... lahjat kylläkin liki main ostettu... enää ois onissa esikko ja kuopus kelle jotain ja sit 2 kummilasta ja ukon veljen tyttö... noh onha noissaki tietty jo oma hommasa...

mut Ihanaa joulun alus aikaa kaikille

Anskuli ja neikko

heippa!

Onnittelut titti munkin puolestani!

Anskuli, kyllä kuulostaa niin tutulta.. Mulla tokaluokkalainen ei ole tälläkään viikolla tullut yhtenäkään päivänä ajoissa koulusta. Nyt sillä olis tyyliin 10min aikaa, ennenku on ns.myöhässä. En tiedä mitä mä keksisin sen kans. Eilen lähdin taas hakemaan sitä toiselta puolelta kylää. Loppujen lopuksi löysin ne koulunpihasta leikkimästä. Poika taas selitteli kaikenmaailman.. "olis me soitettu sulle, mutta ku akku loppu jne..." Ei näköjään auta karkkipäivän menetykset, pelikiellot, juniorikiellot ei mitkään... Se ei tee tätä muuta ku sillon ku iskä on iltavuorossa. Se laskee niin, että mamma on kotona pienten kans, eikä viiti lähteä ettimään. Kaverin äidille sanoin kans, että pojalla sääntönä ensin koulusta kotiin ja sit keskustellaan jatkot. Sovittiin, että ilmoittelee jos menee koulusta sinne... Auttakaa!!!

Mä kateellisena luen juttuja, ku te ootte hankkinu joululahjaa ja muuta. Mull ei ainuttakaan pakettia vielä!!! ...prkl...

Huomena olis ilmeisesti ideapark päivä! Mukelot on menossa mummolaan, isännän kotiin siis. Paitsi justiinaa kai roikotan mukana. Mut ihan jees kuitenkin, että päästään kolmisteen edes.

Meille piti huomena eka tulla vieraita, mut se peruuntu just. Sit sovittiin näin. Hyvä ku kerkesin tossa aamun leipoo mokkapaloja ja lehtitaikinasta lihapasteijoita. Nyt pidän tässä omaa kahvihetkee, ja käsi meinaa väkisin vaan mennä noihin leivonnaisiin, rasvaisiin juuri....

Huh, joulua tarvis alkaa laittaa. En tod aio ite väsätä kaikkea, kuulema imelletty perunalaatikko ja porkkanalaatikko täytyy isännän mielestä tehdä. On kuulema apuna siinä. Ja sen päivän ku näkis... toinen on aika poropeukalo keittiön puolella.

Jotenkin on sellanen puolinainen olo, lapset laskee öitä koska pukki tulee. Jostakin sen innostuksen ku itselleenki sais. Onhan tässä aikaa onneks vielä.
Jaksamisia kaikille!

Moi.

Täältä tälläinen pikainen tervehdys....

Me ei ollla yhtään lahjaa vielä ostettu... jotain saattaa kaapin perukoilta löytyä, mutta lauantaina mennään miehen kanssa ostoksille. Meilläkin muksut on menossa lauantaina mummilaan! Tulevat vasta sunnuntaina kotiin. Siis pieni neiti tiettyy jää kotiin, isommat menevät........
Me ei kauheasti koskaan ostella lahjoja. Siskon muksuille ja miehen siskolle ja vanhemmille. Ja siinä olikin kaikki! Me ei lahjota topisiamme, tänä vuonna ostetaan "joululahjaksi" itsellemme uusi tiskikone ja ehkä myös kauan haaveissa ollut toinen jääkaappipakastin. Ollaan aika tylsimyksiä...

Hitsi, kävin tänään kaverin kampaamossa ja vaalensin tukan. On aika hassun näköinen ja ihan naurattaa katsoa itseään peilistä!! Mulla ei ole koskaan ollut vaaleeta tukkaa... Heh, tunteekohan mies mua ollenkaan...??! En nimittäin puhunut sille yhtään mitään aikaisemmin vaan ajattelin yllättää! Voi olla aikamoinen shokki. Ensin meni syksyllä tukka poikki (oli alle pyllyn) ja nyt värikin on täysin vaihtunut.

Nyt takaisin hommiin...

Voima haleja kaikille niitä tarvitseville!!!!

Heissan!!

Täällä tänään pirteä olo, vaavin kanssa nukuttiin 11 tunnin unet kolmella herätyksellä!! Päätä vähän vaan jomottaa kun hartiat on jumissa, eilen oli ihan kammojysäri!! Onneksi mies pystyy vähän ensiapua antamaan hieromalla. Vauva on ihan järisyttävän rauhallinen, raivoisan kolmosen jälkeen tuntuu ihan oudolta, onkohan toi ihan tervekään.. ; ) Juuri se tuossa tappelee kakkosen kanssa, ihan hirvittävää huutoa ja tappelua aina niillä, sentään kakkonen kuitenkin jo 9 vee... Huh.

Jaaha, täytyy lähtee väliin ennekuin jotakuta sattuu oikeesti... Palataan!!

Titti pikaseen kysyn ja muiltakin jo isompia lapsia omaavilta; tappeleeko ne?!
Meillä kakkonen oli päivän aikana ottanut esikoisen tekniikkalegotraktorin ja purkanu sen, ja tietty toinen hermostu ja niin oli käsirysy päällä :(. Ei auttanu vaikka itte "fiksusti" korotin ääntä ja yritin saada pojat erilleen... menin sitte väliin ja irroitin ne toisistaan; toisella valu veri nenästä ja toisella iskuja siellä täällä.
Suutuksissani sitten kasasin hirmu läjän kakkosen romppeita ja tukkiin komerron. todella fiksua. Sanoin että saa ne sitten takas kun oppii arvostamaan toisen tavaroita ja olla koskematta niihin.

En tiiä. Pojilla on ihan mahdotonta joskus. Kakkonen tekee tollasta ilkeyttä isommalle, joka sitte hermostuu ja on nyrkit pystyssä, ja silti häviää lähes aina isommalle kakkoselle :(. Ei millään jaksais tuommosta. Paljon ollaan puhuttu miten suhtaudutaan toisten tavaroihin ja omaisuuteen ja periaatteessa kaikki on selvää, mut sitte miks näitä tilanteita tulee.... :/

Nyt ei muuta, anteeksi oma napa.

NIin,Mirkku,tappelu kysymyksees...voi voi,tappelee!
Isoin ja tuplista poju tappelee vähän väliä,osa leikkitappelua kyllä.Mut välillä tosissaankin.
Sinänsä ihanaa että koskaan ei mitään vakavaa ole sattunut heidän kesken,on joku sellanen säädin että muistavat kuitenkin ettei kovaa satuta.

Bonaripoika ja kaksosista poju kun on samanikäiset,heillä hitsaa tosi usein.Ehkei enää niin paljoa mut aiemmin varsinkin.
Bonari löi rautalapiolla tuplapojua huuleen...se yks pahimmista tapauksista,4 tikin juttu.

Mutta pojat keskenään tappelee kyllä enemmän.Tuplista tyttö harvemmin on missään sodassa kenenkään kanssa,hällä kiivas kieli ja se kyllä viiltää välillä.Ja kova ääni!

Mutta joo-o,kyllä täällä ainakin välillä on sodat käynnissä.

Miskan leikkaus meni ok..oli tosi reipas poika.Tosin unet sekosi ihan täysin,ei tahtonut osata nukkua ollenkaan sairaalassa.Ja samassa huoneessa oli 2 kymmenvuotiasta vanhempineen..
Ja tiiätteks.sekajoukot vanhemmissa!!
Siis eli vanhempi on sukupuoleton kun lapsi on sairas.Ei kaameen kivaa ollut kun en vessaan en päässyt ilman poikaa,ja huoneen vessa oli VAIN potilaille.Vanhempien huoneessa olis pitänyt käydä mut poikaa ei voinut kiikuttaa letkuissa sinne.

No,pissaamatta ja samoissa vaatteissa päivä ja yö...=/
Mutta oli aivan ihanaa eilen tulla kotiin.
Pojulle ajan kipulääkettä ja suht ok on.

nyt kiljuu tosi,sormi sattui...

menoks

Yhteistyössä