Suuret perheet maalis-huhtikuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla Maqia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mirkku Pikaista paranemista... tosi ikävää tollases tilantees ku ei lääkäriä ole ns kävenulottuvilla... tollasta kun ei oo kiva pitkittää eikä varmaan saisikaan...

Juu meillä vietetään pian synttäreitä... aika kuluu aivan liian nopeesti :( meil ei oo koht enää vauvaa :´(

On toi öhmötti kyl oikeesti niin kumma tapaus :D se nytki tos iso veikalle itkee krokotiilin kyyneliä ku ei asiat mee niin kun se haluu :) On luonnetta kehittyny kummasti...

Mut jos tästä alkaisi valmistautumaan kerhoiluun... Sais ittesäki "hereille"... hih... :)

Mukavaa maanantaita kaikille...

Moi.

Paranemisia heti alkuun Mirkulle ja pirteyttä Anskulille! Kuinka aikaisin teillä oikein herätäänkään? Tuolta fb:sta olen lukenut että aikaiseen piltit teillä herättää..... Ja hienoa Mirkku ettei teillä ollut mitään tuossa motoriikassa. On se kai ihan hyvä aina tarkistaa. Sut olen pongannutkin tuolta kestovaippainfon sivuilta. Vaippoja (?) olit myymässä. Niin on pieni tämä Suomi.... ;D Teillä sitten pian kävellään. Meilläkin neiti on kovasti rohkaistunut ja ottaa jo askelia. Kädestä "taluttaessa" kävelee sujuvasti. Miten teillä, kiipeilläänkö? Maisku on ainakin oikea vuorikiipeilijä! Koko ajan kiipeämässä jonnekin....
Kestovaipoista puheen ollen. Voi jepulis, mä olen kyllä aivan hurahtanut niiden maailmaan. Olisi varmaan tullut paaaljon halvemmaksi vaan ostaa kertiksiä... ja vienyt paljon vähemmän aikaa!! Mutta ne kuosit ja se niiden pehmeys. Enää ei oikein voi kunnolla edes laittaa kertiksiä vauvalle kun noi kestot on niin paljon ihanamman tuntuisia! Muita "kohtalotovereita" ??
Nyt heräsi sen verta kiinnostus, että kävin katsomassa sitä teidän "kotiketjua" .... Joo-o, ihan hienoa että ollaan heti huolehtimassa toisten asioista.... tämä oli kyllä taas sarjassa "NÄITÄ" . -että älä välitä Titti. Edelleen varovasti veikkaan että mä sain enemmän haukkuja viime vuonna.

Miten Katan reissu meni? Varmaan ihanasti.

Kakkosen asiat on edenneet siten että koulupsykologi käy tapaamassa poikaa muutaman kerran kouilussa ja tekevät joitain testejä joilla kartoitetaan tilannetta. Ja sitten me vanhemmat tavataan psykologi ja saadaan "tuomio". Vähän pelottaa, että josko sieltä tulee tuomioksi vain huono kotikasvatus..... Ja että saan haukut että olen etsinyt diagnoosia vain oman maineeni puhdistamiseen..... Mutta siltikin olen tyytyväinen että tilanne etenee.

Nyt viihdyttämään meidän "vauvaa" ...

Kiitos tsempeistä, enemmän lohdutitte kuin noi "omat" tuolla.. : }

Ainahan sitä asettuu tämmöisissä paikoissa alttiiksi arvostelulle mutta se varsinkin ottaa päähän kun ihan aiheetta ja asiasta sen enempää tietämättä vinoillaan. Niinkuin se äitipuolijuttukin, huoh.. Mitähän mieltä mun olisi pitänyt olla 20-vuotiaasta joka tahallaan tuli kipeenä meille käymään tunniksi ja tartutti vauvankin flunssaan?!? Silitellä päätä?? Mielestäni olen "lapsipuolteni" kanssa onnistunut ihan tarpeeksi kun ovat halunneet minut itse esim Facebook-kaveriksi, tuskin sitä olisivat tehneet jos olisin veemäinen ämmä??? Joo, se siitä, harmittaa vaan vieläkin niin pirusti..

Täällä ollaan aloitettu jo maissia maistelemaan! Eipä kauheasti uppoa mutta pääseepä makuun. Perjantaina siis vasta tulee sen 4 kk mutta kun painokäyrä oli pituuteen nähden vähän alaspäin menossa niin ajattelin pikkuhiljaa aloittaa nuo ruoat. Voipi kyllä olla että kun pituutta on vaan niin paljon niin siksi paino ei ihan pysy perässä. Taitaa mennä samalla lailla kuin isoveljensä, vuorotellen venytään pituutta ja sit taas leveyttä.

Katalla oli ilmeisesti hyvä reissu! Tulehan kertoilemaan miten siellä meni!

Mirkulle paranemisia, toivottavasti saat pikaisesti apua. Mites bisnekset sujuu??

Milla, älä huoli, ei varmasti kotikasvatuksessa ole mitään vikaa!! Tietenkin se pelottaa mutta kyllä siellä asiantuntijat varmasti huomaavat missä on oikeasti vika ja saatte yhdessä apua arkeenne.

Anskuli, mikäs olikaan virallinen synttäripäivä? Tällä viikolla?? Voi vitsi, tosiaan aika menee lujaa!! Me eilen haikeana mietittiin että meidän enkelityttömme jo kävelisi ehkä, iso tytsi olisi jo jokatapauksessa... Nyt alkuvuodesta hän ei ole ollut paljoa mielessä, tietty kun on nyytti ollut hoivattavana mutta kun tytön silloinen la lähenee niin se tulee enemmän mieleen, miettii millainen yksivuotias hän olisi.. Noh, näitä päiviä on onneksi aika harvassa mutta aina välillä.

Jep, eipä ihmeempiä täällä, kesää odotellessa...

Milla mä oon kans hurahtanu kestoihin :D ja ny oon suunnitellu josko alkasin ite niit ompeleen :D hah mitähä siitäki tulee...

Titti virallinen pv on 2.4 to. eli ei enään pitkä aika... niisk... meijän vauvasta tulee virallisesti taapero :´( eli ei enää vauvaa...
Voin kyl kuvitella teidän fiilikset enkelivauvan suhteen... jostain syystä se laskettu aika ja syntymäpäivä tuo asian mieleen vaikka sen muuten saisi arjen huminassa piettyä "pois mielestä"....

Mut ny tulee kiire :D pitäs olla jo koht kaupungis ja lapset viel uni puvuissa :D

Paremmal aikaa enmpi

Anskuli

Voih, siellä ollaan pian ihan synttäri tunnelmissa!! Tuleeko teille isotkin juhlat? Muistanko väärin vai kävelikö Öhmötti jo?

Mä en osaa 7 halua noita kestoja itse ommella, mutta ihan päivittäin käyn katselemassa eri kauppojen sivuja ja suunnittelen aina uuden vaipan ostoa. Siihen kun lisätään vielä se että käyn katsomassa s-postit, fb:n, maksan laskut netissä ja käyn lukemassa tämän ketjun kuulumiset ja joskus vierailen tuolla 2+palstalla ja as-palstalla.... Niin ja jos tartten jotain infoa niin netissähän se.... Miehellä meinaa mennä hermot tän riippuvuuden kanssa. No täytyyhän meilläkin olla jotain ongelmia.... Noniin, *avaan sateenvarjon*
Mutta joo, noista vaipoista.... just tänään tuli uusi vaippa postissa ja toisen olen jo tilannut.... Täytyyhän noita eri merkkejä kokeilla! Nyt testaan nupsukoita. Onkos sulla Anskuli joku lemppari-merkki..?

Aivan ihana pv. Ulkona oikein lirisee ja lorisee kun lumi sulaa. Ihanaa. Muksut on varmaan taas aivan läpimärkiä kun tulevat sisään. Maiskukin nukkuu niin nätisti päikkäreitä tossa ulkona. Oliskohan se oikein aika päiväkahveille...?

;D

Kysyjille; bisnekset sujuu hyvin, omasta kierrosta vaippoja pannaan eteenpäin, ja uusia tehdään tilaajille :)). Olen tosi innoissani tästä omasta putiikista, tuotteita saa tehdä ihan kivasti, muttei kuitenkaan liikaa että jää lapsillekin aikaa. Mun hommille kun yleensä varaan vain ilta-ajat kun mies tulee kotiin, päivällä olen "vain" lasten kanssa, eli silloin en tee hommia lainkaan, jos nyt en materiaalihankinnoilla satu käymään muiden ostosten ohessa :)).
Mut, jos bongaa mut infolta, niin saa nakata yvtä, jos uskaltaa ;) *vinkvink*

Milla Aateltiin pitää suht pienikokoiset synttärit; ukit, mummit, kummit, serkut jne. Tosin aika isot noinki tulee :D Huomiseks aattelin kerhoon leipoo jotai pientä hyvää... Öhmötti kävelee joo... on kävelly jo n kk:n... Nyt se vaan tahtoo yrittää pistää jo juoksu askelia väliin ja se se on hurjaa menoa :D kiipeily on nyt uus aluevaltaus... joka paikkaan pitää nousta ja sit huudetaan kun ei alas päästä :) Sohvalta on oppinu jo oikein päin tulemaan alas kun pari kertaa yritti tulla nurin kurin ni se ei oikeen onnistunu :D Kestois oon tykästyny popolinin vaippoihin... ja niis mul on mm all in one ja harkkahousuu... Mut pääasias meijän vaippavarasto koostuu tsi taskuvaipoista, jotka teetätin kaverilla isolle pikku ukolle muutama vuos sitten... Nyt ois tarkotus alkaa niiden mallin mukaan kokeilla josko osais iteki väsätä :D voiha se olla et mun kärsivällisyys ei riitä :D mut jos niin kay niin sit pitää ostaa valmiina :D all in one vaippoja en taida uskaltaa ees yrittää ite tehä :D harkkahousuja vois kokeilla...

noh tulipas taas juttua :D

Mut jos tästä menis jeesaan ukkoo ku se on sitä mieltä et pitäs pakastin siirtää olkkarista meijän makkariin :D

sit pitä alkaa leipomaan huomiseks jotain ku vaan keksis mitä :D
ideoita otetaan vastaan :)

Anskuli ja öhmötti pian 1vee taapero

Moi.

Taapero, voih, ei enää vauva vai? Mulla oli kanssa noita popolinin aioja. Myin just pieneksi menneet pois. Mulla on ollut pääasiassa noita aio vaippoja ja sitten villiksien kanssa siävaippoja. Nyt ajattelin kokeilla kaikkien kehumia taskuja.... En tiedä onko ne sitten oikeasti niin ylivertaisia kuin kaikki väittää, joten pakko siis kokeilla ihan ite! ;D

mirkku,täytyypä laittaa yksäriä jos satun sut näkemään siellä "livenä" paikalla.. Milloin sun kaupasta oikein saa ostettua niitä vaippoja? Oliko sulla niitä taskuja kanssa...?? Joo vähän olen liikaa pyörinyt vaippa asioilla...

ja sitten sitä kuuluisaa omaa napaa.... Oltiin tänään hulluilla päivillä. Kylläpä olikin porukkaa. Mä kävin ostamassa sen T2H-puvun. Ei meillä ole ennen ollutkaan ticketin pukua joten nyt koekäytetään. Musta se kangas tuntui jotenkin aika hennolta ja ohkaselta, että voi olla että palaan vanhaan reimaan nopeastikin.... Meillä pojat on ollut oikeita super kuluttajia, kaikki minkä olen ostanut niin on melkein saatu puhki. varsinkin kakkonen kuluttaa.... ja mikä mukavinta niin sisävaatteet se purekelee ihan reikäsiksi. Varsinkin jos sitä hermostuttaa tai on jotain asioita jotka painaa... Oikein kiva!

Nyt täytyy varmaan käydä tuolla Me&I-sivulla katselemassa vaatteita. En päässyt tänään kutsuille niin joudun katsomaan malliston tuolta netistä.

Milla ja piipero 10kk tai pirpanaksi sitä nykyään kutsutaan :)

Niisk... minun vauva on jo taapelo... hih pikku herra syntyi aika liki tasan vuosi sitten :D

Nyt valmistautumaan kerhoiluun...

mukavaa to päivää kaikille :D

Anskuli ja Öhmötti

Suurensuuret onnittelut taapero-Jesselle!!!!!!

Me ollaan jo käyty esikon hammaslääkärissä tänään, meni jopa tämän poppoon kanssa ihan hyvin. Oikomishoitoa nyt takana about 2 vuotta, ihan hyvin etenee. Kakkonen meneekin ensi vuoden tammikuussa kontrolliin, siis tutkitaan tarviiko hänkin oikomishoitoa. Nyt ainakin näyttäisi siltä. Jokusen vuoden saa siis vielä ravata siellä.

Me saatiin vanha asunto myytyä!! Ensi tiistaina tehdään kauppakirjat, sit loppuu meillä köyhäily ja penninvenytys... = ) Vanhassa kotona on siis vielä aika paljon tavaraa, tulee kiire saada kaikki sieltä pois. Onneksi anoppi on eläkkeellä, se on luvannut katsoa poikien perään että saadaan hommat hoidettua.

Meidän pienokainen tulee huomenna jo 4 kk!! Tosi vauhtiville on hän, täytyy sylissä jo pidellä kaksin käsin kiinni ettei lähde lentoon!! Ihan älytön on siis touhottamaan. Nyt on alkanut ihan hirveästi jutella kaikille, Fb:ssä olikin se video kun juttelee likan paidassa olevalle papukaijalle ja tänä aamuna höpötti mun kaffekupille!! Tosi mainio veijari!! = ) Eilen vanhassa kotona laskin sen masulleen parketille niin 90 astetta jo pystyi navan ympäri menemään. Kolmonenhan konttasi 6 kk 1 vk, saa nähdä onko tällä yhtä kiire...

Milla, miltäs näyttää voinnit teillä? Eli sitä lauantaita vielä varmistelen? Meillä pojat ihan aavistuksen niiskuttaa mutta en usko että tuo enää tarttuu kun aamuisin vaan ovat hieman tukkosia. Mutta sinä saat päättää missä kunnossa teille saa tulla!!

Siis minne ihmeeseen on kadonnut mun teksti???!! Kirjoitin tänne päivällä onnitteluja Öhmötille ja vaikka mitä muuta ja nyt ne on kadonneet jonnekin ?? Vai onko joku (modet) poistaneet sen?? Voi prrrkle... Anteeksi!

No, onnittelut Öhmötille nyt uudestaan!

En jaksa kaikkea uudestaan kirjoittaa, jos siinä vaikka oli jotain "tulenarkaa" miksi se on kadonnut. Tai ehkäpä ne modet? tai joku muu kohtalo?? tykkäsivät että mun kaikenmaailman jonninjoutavat jorinat on ihan hyväkin poistaa muita kiusaamasta...!

Yritän huomenna uudestaan!

Mirkku, laitan sulle viestiä tänään tai huomenna viimeistään!

Öitä!

Huomenta

Öhmötti kiittää ja kumartelloo...

Milla noi linjat on välil kummat ku me nielee tekstit ennen ku ne tänne ilmaantuu ;)

Mun pitäs lähtä hoyhen ostoksille... pitäs alkaa virpoma oksia lasten kans väsäillä...
pääsevät mummit ja ukit virpomaan :D

Mä täs kerään mielenkiintoo lähtee kerhoileen... jotenki vaan ei jaksas... muutenki tää aamu käynnisty niin kivasti... mies otti mun puhelimen jossa oli herätys viereesä ja aamul se si tuumas et hän lähtee potkii akin ylös... no eipoä siin muuta ollu ku se et ukko oli nukahtanuki uudelleen ja pojan kyyti oli menny jo 10 min ennen ku se läks poikaa herätteleen... noh onneks anoppi ei ollu viel töis ni se vei pojan kouluun... et pistä mies asialle... kuinkaha ne voi joskus keskenään jättää... hoh hoijaa... :D

mut nyt jos alkas ees pukeutuu ja yrittäs ees kerhoon selviytyä :D

Mukavaa pe päivää kaikille

Anskuli

Mooooikkis!

Aivan ihana ilma. Tarkoitus olisi ulkoutua kakkosen ja nelosen kanssa. Ajattelin käydä ostamassa nurtsin siemeniä takapihalle ja yrittää vielä kerran saada se kasvamaan. Meillä lapset, omat ja naapurin ja varmasti myös naapurin tuttavienkin lapset tallovat takapihan joka vuosi sen näköiseksi että..... Ja kaivavat mun kukat ylös, tallovat istutukset yms.... Parhaina päivinä olen bongannut naapurin tytön ja oman pojan (kakkosen tietenkin) oikeasti kaivavan kukkia penkistä pois ja siirtävän niitä "parempaan paikkaan" !! Ja naapurin poika ja oma poika (kolmonen) kaivavat ja siirtävät joka kesä kivet mun kukkapenkkien ympäriltä pois ja etsivät muurahaisia. Hohhoijaa, ja sitten vielä ihmetellään että miksi meidän piha näyttää aina niin kamalalta!!?? Ja jos lapsilta sanoo, että hei menkää omaan pihaanne kaivamaan istutuksi niin vastaus on aina," meidän äiti suuttuu jos mä teen tän siellä" No täytyy myöntää, että mä en oikeati jaksa suuttua. Kivaa että lapsilta löytyy luovuutta.... ;D Välillä toki rasittaa se että takapiha on aina kuin pommin jäljiltä. Nytkin olen sitä pari päivää siivonnut kun kaikki puutarha kalusteet on ihan kurassa ja ties missä kun koko naapurusto on siellä leikkinyt koko talven.

Mitenkäs muut voivat? Aika on hiljaista täällä. Osa porukasta tuntuu hävinneen ihan kokonaan... Huhuu!! Missä olette?

Vielä kuppi teetä ja ulos!

Milla kera kakkosen ja kävelevän naperon.

Heipä hei täältäkin... ja ihanan aurinkoista alkanutta kevättä...

Täällä on ollu pari päivää niin ihanat ilmat, mutta huomiseksi kuulema jo luvattu lisää lunta... ja vasta entisistä päästiin...

Ikävää milla et teillä piha kokee muodonmuutoksen joka vuosi... lapset on ihania kun ne työllistää... ei käy äidin elämä liian tylsäksi :D

Me alotettiin siskon kanssa kunto kuuri... Myt alkuun käydään kerta viikkoon kävelemässä sellanen vakkari lenkki josta tulee n 4 km. pieni lenkkihän se on mutta alku kuitenkin... tosin kävelin tänään jo ennen lenkkiä kaupungilla kierrellen väh 3-4 km sit se lenkki siihen päälle ja sit kotiin viel kävellen reippa 2 km eli olen tyytyväinen tämän päivän kävelyyn :D jos huonennakin kävelis kaupunkiin ja takas ja muullonkin kun sinne menee... ei olis pahitteeks :D tehtiin siskon kans myös tavoite että 2010 kesään mennes saatas pois jokunen kilo... siskolla tosin kun niit ylikiloja ei oo ku kielen käres niin sillä ny se ei oo kovinkaan suuri haaste... mulla ku niit riittää ni on tavoitettakin vähän enempi... noh jos ees osan sais :D

mut nyt pitää toi mein riiviö alkaa tainnuttaa... sil ku on taas virtaa ku pienessä kylässä... oi ja voi...

Mut kirjoitelkaahan muutkin kuulumisianne jos vain suinkin kevään auringonpaisteelta kerkeätte ;)

Anskuli ja öhmötti

Mäkin olen reipastunut kun ilmat ovat lämmenneet. Kävin lasten kanssa kävelyllä tai mulla oli sauvat ja pojilla pyörät. Juoksin sitten sauvat kainalossa poikien perässä. Lenkki ei ollut pitkä, mutta ihan hyvin sain hien pintaanja sykkeen nousemaan. ;D Täytyy ottaa uusiksi. Maiskulle jos vielä hankkis ne oikeat juoksurattaat niin voisin ottaa sellaisen lenkin useemminkin.

Jahas, nyt ukkeli soittaa täytyy lähteä kauppaan!

Hih mä sain otettua itteeni tänään viimein niskasta kii ja tein elämäni ensimmäisen kestovaipan iha ite :D Mut on kyl sit niin räväkkä vaippa et näkyy pikku ukko kaivolta kotiin ;o) Viel ois kahteen vaippaan matskut, eli nekin pitää viel väsätä :D Sit aattelin kokeilla kuinka onnistus ite tehä harkkahousuja... Joutuu kyl varmaan aika lailla ite suunnittelemaan ja miettimään kuin ne parhaiten onnistuis :D

Mitäs tänne muille kuuluu?

Anskuli

Helou!!

Eipä kauheesti tänne enää ehdi, tai ei kai jaksa.. = )

Täällä kasvetaan ja kehitytään ihan hienosti! Ensi viikon vkl ollaan jo 5 kk, hurjaa!! Eilen poika meni jo navan ympäri koko ympyrän, pyllyä nostelee ahkerasti ja vetää jalkoja masun alle ja välillä yrittää jo etunojapunnerrustakin. Meillä kolmonen lähti tuosta tilanteesta suoraan konttaamaan, eli ei ryöminyt ollenkaan. Saa nähdä miten tämä sit...

Syöminen on vähän hankalaa, reilu lusikallisen saan menemään kerralla vaan. Mut ei kai tässä kiirettä kun maitoa tuntuu riittävän. En ole vielä kokeillut ollenkaan pulloa joten aika kiinni ollaan vielä vaavissa mutta vika kerta tää niin ei haittaa, ehtiihän sitä sit rientää koko loppuelämän.. = ) Nyt on yötkin vähän rauhoittuneet, pari-kolme herätystä on ja nukkuu siis kerralla 10-12 tuntia. Päivisin sit ei kovin pitkiä unosia otakaan mut ei haittaa kun kerran öisin nukkuu. Mut siis loistavasti menee ja poika on niiin suloinen!! = )

Mites Milla, onko episodi siellä voitettu?? Täällä ei ole näkynyt ainakaan vielä mitään. Pidetään peukkuja!! = )

Anskuli ollut ahkera, näytti olevan joo aika värikkäät pökät!! Mutta hienot!! = )

Missähän kaikki muut kirjoittelijat on?? Kun olin vielä odotuspuolella niin täällä oli vielä hyvin porukkaa... Tietty tää katras teettää töitä ettei jatkuvasti tänne ehdi. Mutta olisi kiva kuulla muidenkin kuulumisia!

Moikkis!

Titti, täällä ollaan ainakin toivottavasti ihan voiton puolella.... lääkkeet on syöty ja kaikki mahdollinen tehty. Eiköhän tämä tästä iloksi taas muutu.

Jänskättää kun ollaan menossa ensi viikolla tapaamaan koulupsykologia. Nyt on saatu pojan kanssa seuranta valmiiksi ja testit on tehty. Ja psykologilla on asiaa meille vanhemmille. Viikko pitää jaksaa odottaa tapaamista. No sittenhän kuulee mitä mieltä hän kaikesta ja pojasta! on.....

Maiskuli (11kk) kävelee jo aivan sujuvasti. Jopa kengät jalassa hiekalla! Ja voi sitä riemua kun pääsee ulos hiekkikselle. Alkaa vilkuttamaan kavereille jo pitkältä ja huutamaan tervehdyksiä. Ja hirvee nauru ja kihertäminen koko ajan päällä. Tänään oli niin tohkeissaan ettei ehtinyt edes kunnolla hiekkaa syömään.... ;D Mun vaan käy niin sääliksi noita tytön "ihqui" kenkiä. Ne on niin söötit ja vaaleenpunaiset... ja nyt ne menee tuolla hiekkiksellä ihan kamalaan kuntoon.... ;( Olis pitänyt ottaa kuva niistä!
Käytiin viime perjantaina neuvolassa punnituksessa ja tadaa! Paino nousee hyvin, samoin pituutta oli tullut hyvin. No kyllä neiti on mun mielestä saanutkin ihan vähän pyöreyttä.. Siis noin "sormituntumalla".
Yöt on rikkonaisia. Tai neiti nukkuu kyllä jos mä vaan nukun vieressä. On vähän läheisriippuvainen.... siis äidistä!

Meillä onkin matkalle lähtö ihan pian. Torstaina pitäisi olla koneessa. Ja mitään en ole vielä tehnyt matkan eteen. Passit tarkistin.... kesävaatteet on vielä kellarissa pahvilaatikossa. Pitäisi hakea tänne ja katsoa mitkä sopii päälle (siis mun päälle....) ja haiseeko ne ihan kellarille....
Pihahommia on tullut tehtyä. Muutama taimi odottaa istutusta takapihalla ja ruukut kesäkukkia.... Parvekkeen laitoin tänään. Vihdoinja viimein kävin ostamassa sinne pöydän ja tuolit. Pojat oli niin täpinöissään siitä että niiden piti päästä sinne syömään iltapalaa... Pojat pääsivät siis "ulos syömään" tänään....

Mäkin olen ihmetellyt että minne kaikki on kadonneet! Onhan sitä väliin kiirusta yhdellä jos toisella, mutta kai sitä edes joskus ehtisi jotain kuulumisia kirjoittaa. Höh, ollaanko me niin tylsää seuraa....?

Nyt mä jatkan laskujen maksua ja menen sitten pehkuihin.... Öitä!

Milla kera nukkuvan perheen

Hienoa Milla että kaikki siellä ok!! Ja reissuun lähdössä, voi että mä oon vihree... = ) Noh, me lähdetään ehkä helatorstain aikoihin Ruotsiin, jee... ; )

Mites muuten Milla, onkos sulla toi pihanhoito enemmänkin hallussa?? Kun meillä tässä uudessa kämpässä näköjään nurtsi on pelkkää mutavelliä, mitähän sille nyt pitäisi oikein tehdä?? Hiekkaa, multaa, siemeniä?? Mä en tod omista viherpeukaloa, en siis yhtään tiedä mitä tekisin. Vinkkejä, anybody??

Tsemppiä vielä ensi viikolle psykologin tapaamiseen, kaikki menee varmasti ihan hyvin!! Ja Maiskulille pusuja!!

Viherpeukalo, öh...minäkö? Heh, paremmin peukalo keskellä kämmentä! ;D Mutta on hauska istuttaa ja tehdä. Muksut tykkää kanssa. Meilläkin on nurtsi kulunut pois, me nakattiin vaan siemenet sinne ja linnut onkin nyt ruokailleet ihan jatkuvasti tuolla takapihalla sen jälkeen.... että ehkä olisi pitänyt laittaa vähän multaa kanssa.. oikeaoppisesti niin tehdäänkin, eli ensin multaa maahan, tasoitetaan, sitten ruohonsiemenet sinne ja haravalla "harataan" vähän siemeniä peittoon. Päällä ei saisi kävellä ja kastella pitää muistaa säännöllisesti. Korjatkaa jos olen ihan väärässä... Näin me joskus tehtiin ja hyvä tuli.

Hih, oltiin eilen Tina Turnerin konsertissa miehen kanssa. Ekaa kertaa kaksin missään Maiskun syntymän jälkeen! Täytyy sanoa, että oli ihanaa. Ja Tina Turner. Voi jestas mikä Rauta Rouva! Ja mikä lavakarisma, äänestä nyt puhumattakaan! Mun äiti oli lastenvahtina ja kaikki oli mennyt hyvin. Mies oli ihan vähän pettynyt kun kaikki lapset oli mennyt niin hyvin nukkumaan. Oli nimittäin odottanut edes pientä selkkausta. Mutta siis hyvä näin!

Onkos kukaan käynyt lukemassa tuota "sukupuolineutraali kasvatus"-ketjua? Mielenkiintoisia puheen vuoroja siellä... Meillähän kakkonen poikkeaa massasta aika tavalla, joten silläkin luin sen läpi. Meillä kun ei poika ole kiinnostunut monistakaan perinteisesti miesten ja poikien jutuista kuten autoista ja urheilusta, enemmän on ollut kiinnostunut kukista ja arkkitehtuurista... ja sisustamisesta! Ruokaa laittaisi ja kotia leikkii vieläkin... Onhan tuolle joskus ostettu lahjaksi lasten pyykkikone, astioita, nukenvaatteita ja nukenvaippoja yms.... Ja siskon prinsessapuku oli ahkeraan käytössä yhteen aikaan. Että näin meillä... Kyllä tuo kakkonen on ollut se lapsista joka on eniten antanut päänvaivaa, hyvässä ja pahassa!

Nyt teeveden laittoon! Maisku nukkuu ja lapset on ulkona. Mies töissä. Ihana rauha!

Täällä netistä luen uutisia sikaflunssasta.... lähtö on torstaina ja johan sieltä Espanjastakin yksi tapaus on löytynyt.....No katsellaan miten tilanne kehittyy. Ainakin näillä näkymin me noustaan koneeseen torstai iltana.

Yhteistyössä