Suurperheelliset tammi-helmikuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Titti*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikaiset heipat!

Nimittäin pakko äkkiä todeta, että meidän neiti 1v3kk ihan samankokoinen kuin Mirkun tyttö :-) Ihan pyöreyttä löytyy täältäkin, vaikka miinuksella paino onkin..

Nyt ei ehdi muuta, anteeksi. Yritän joku päivä pyörähtää kunnolla.

Tehis

Meidän pikku öhmötti lähti sit jo kävelemään :D vielä on askel hataraa ja erittäin varovaista... mutta siitä se alkaa... :) hiljaa hyvä tulee...

Voih mä en vaan saa mitää aikaseks... muutto ois jo parin viikon päästä ja ehkä 1/5 on pakattuna :D *nauraa* Noh kuten jo sanoin kerran niin hiljaa hyvä tulee :D

Meil esikko koettelee rajojaan sit oikeesti urakalla ja sit se pitää meitä niin tyhmänä et me ei tajuta muka sit niin mitää... Seuraan säntillisesti netis niiden puh käyttöö ja ihmettelin mitä palvelu puh sil on ja tänään aloin tutkii puh lokii ni mutkien kautta hokattiin et poika tilannu uimahalli reissuilla limu automaatista limut puh laskuun... ja siin pitäs olla se esto et ei saa, mut eipä näy olevan... ja yks pv tilattu 2 limuu peräkkäin eli kelle lie siin sivussa tilaillunna... prkl... ja ne pullot ku ei oo halpoja tolla menettelyllä... aaargh noi masiinat pitäs oikeesti kieltää lailla... pitää vissin vähä opettajanki kans jutella jotta tietäs kelle kaikille se niitä limuja ostelee...

oi voi on sillee välistä pinna aika kirellä :( tänään varsinki esikon kans saanu olla et aaaargh ku opettajaki soitti et poika ottanu yhten toisen pojan kans... murrrrr.... noh ei auta murista... pojat on poikia... mut välil ne käy kalliiks....

Mut taidan tän murinan ja murmuttamisen lopetella nyt tältä erää ja painua unille ku öhmöttiki suvaitsee nukkua... yöt tosin alkanu mennä jo vähä paremmin... tosin tissutellaan välistä vieläki yöllis aikaan :(

mut nyt hyvää yötä mammat

Anskuli ja öhmötti

Pikahuomenet!
Mä vähän juksasin :-) Meidän neiti olikin 76cm ja 9,7kg, siis 1v3kk. Aikas pieni, mutta pippurinen pakkaus.

Kestämisiä Anskuli kännykkähärdelleihin.
Nimim. Oppirahat maksettu, eikä sitten ihan pikkusummia.. :-/

Nyt ei taaskaan ehdi, sillä FIIUUUUUUU neiti kakkosen kanssa ylimääräinen hammashoitolakäynti. VIime viikolla laitetut raudat irtoilee..
Yritän paremmalla ajalla TAAS joskus.

Tehis

Moiks tännekin!!

Mirkulle sen verran että isompien pesueiden suljetulla on pojasta ainakin yksi kuva jos vielä sinne löydät... ; )

Eipä mitään erikoista täällä, täytyy joutua kohta lounaalle ukkelin kanssa, palaillaan vaiks myöhemmin!!

Ps. Katasta ois kiva kuulla....

Moi!

Tänään lääkäri neuvolasta hienoja uutisia. neiti on alkanut taas kasvaa, tai pituus ei mene enää lasku suuntaisesti. Painoa olisi voinut tulla enemmänkin mutta varmasti viikon flunssa ja syömättömyys vaikuttavat ja lääkäri oli tyytyväinen neidin mittoihin. Eli hienoa!!! Ja neidillä mittoina siis ~72,5 ja painoa ~7,5kg. (ei ollut korttia mukana ja unohdin jo tarkat mitat...) Pituus menee -1käyrällä ja paino -2käyrällä.

Ohhoh, mies tulikin kotiin.... Taidan mennä seurustelemaan! Moikka!!!!!!!

Hienoa Milla!! Helpottaa kummasti kun ei tarvi jokaista suupalaa miettiä ja vahdata, eikö?? Muistan vieläkin reilun 11 vuoden takaisen tuskan ton esikoisen kanssa kun ruoka ei maistu eikä paino nouse... = (

Tehiksen pippurityttö on ihan samoissa mitoissa meidän kakkosen kanssa. Mites teillä muut muksu, onko yhtään samaa kokoluokkaa?? Mua ihan vähän huolettaa toi kakkosen pituus kun on vieläkin niin paljon lyhyempi kuin sisaruksensa ja ikätoverinsa. Toivottavasti murrosikä tuo edes jokusen lisäsentin enemmän kuin muille... Huoh, esikko on liian laiha ja kakkonen liian lyhyt, aina jotain huolehtimista... Oikeesti huolet on kuitenkin aika pieniä kun terveitä ollaan!! = )

Moi!

Ja eilisten hehkutusten jälkeen onkin hyvä aloittaa tämä päivä selvällä nuhalla. Pientä lämpöäkin tuolla pikku neidillä tuntuisi olevan.... Ja kiukku on just sen mukaista. Sylissä pitäisi saada olla koko ajan. :( Ja justhan meillä oli se influenssa!!

Eilen oli mulla sitä kuuluista ja suloista OMAAaikaa. Vein kakkosen Helsinkiin taidekerhon Kiasma-retkelle ja menin itse pyörimään sokokselle tunniksi, tai reiluksi. Noloa edes sanoa, mutta meinasin oikeasti eksyä sinne ;D Hetki piti miettiä mistä ovesta pitikään mennä ulos että pääsee nopeasti takaisin sinne Kiasmaan. Ja todellakaan en ole pitkiin aikoihin pyörinyt Hesassa (tai siellä sokokselle) itsekseni. Hauskaa kieltämättä.

Olisi todellakin kiva kuulla mitä kuuluu katalle tai vieläkö yhdelle. Eikös jälkimmäinen lupaillut tulla kirjoittelemaan kuulumisia...?? Että parempi olisi tullakin! ;D

Mun täytyy varmaan viedä neiti vaunulenkille jotta nukkuisi edes jonkinlaiset päikkärit. Nyt nukkuu vain sylissä. Että jospa sitä oikein pukisi OIKEAT vaatteet päälle ja uskaltautuisi ulos ovesta.

Titti, minkä kokoinen sun kakkonen on? Mulla on sellaisia isoja kakaroita että enemmänkin huolettaa että eihän toi esikon jalka esim kasva aivan älyttömän suureksi. Nyt käyttää jo 39 kenkiä! Muutenkin on kyllä pitkä tyttö. 164cm oli syksyllä. Niin ja neitokainen täyttää 11 toukokuussa.

Mies soitti tässä välissä ja aika kuluikin niin että pitää varmaan mennä että ehtii sinne vaunulenkille!

Milla, meillä on ihan kirppu tytöt, esikko (11 v) on 142 cm ja 30 kg ja kakkonen (9 v) on 130 cm ja 28 kg. Meidän suvussa kyllä ollaan tosi myöhäisiä kasvamaan että murkkuikä on tulossa vasta muutaman vuoden päästä ja silloinhan se isoin kasvukin on, sitä odotellessa... Kuitenkin vanhemmat on 180 ja 171 cm että ei niistä ihan kääpiöitä pitäisi tulla, kai...

Pojat kasvaakin sit ihan eri mallilla, kolmonen on nyt jotain 105 cm ja yli 18 kg (3v ja 4 kk) ja toi pieninkin alkaa olla jo kuusi kiloinen kohta, eilen nlalääkärikäynnillä käytin puntarilla kun se on tankannut nyt ihan sikana niin 5950 vaippa ja body päällä kun viime torstaina oli sen 5580... Nuo äijät... ; )

Ny alan ettii sitä suoramarkkinointikiellon numeroa, alkaa nyppiä kun joka päivä tulee ainakin viisi puhelua puhelinmyyjiltä, argh!!

Nii ja vieläkö yksi käy ainakin haavepuolella kertoilemassa kuulumisia, siellä mäkin enemmän kirjootan vaikka en enää haaveile...

No täytyypä varmaan taas joskus käydä vaklaamassa siellä haaveilu puolella, jotta tiedän paremmin mitä teille kaikille oikein kuuluu!! ;D Kuinka moni muuten meistä-teistä kirjoittelee siellä? Tai on sieltä aloittanut? Itsekin joskus siellä säännöllisesti kävin lukemassa mutta en ehtinyt alkaa kirjoittelemaan ja esittäytyä kun olinkin niin nopeasti raskaana...

MM ootteko ite kuin pitkiä kun neiti noin pitkä? Me ollaan aikas pitkiä molemmat mut kumma kyllä noi lapsukaiset ei vaan oo :) tosin isäntäki kyl teki kasvu pyrähdyksen vas tos 16v-> Meil toi esikko on vajaa 150cm ja se täytti marraskuus 11v... toinen on sit (pian 9v) 122cm ja hmm mitähän noi painaa... en ny muista... kolmonen (3,5v) on sit 86cm ja 11.6kg (jos en pahasti vikaan muista pituutta) ;o) ja öhmötti onki sit jo 75cm ja hmmm vajaa 10kg hih... en ny tarkkaan muistakaan :D

Meijän kirppu on tänään kyl ollu niiiiin kiukkusella päällä että...meil on yritetty sitä tissi vierotusta huonol loppu tuloksel... tosin päivisin ei enään niinkää oo rinnal...

Mä päätin eile ekstemporee ja kävin varaa tallinnan matkan hiihtoloma viikolle :) otan mukaan kaks pienintä ja isommat jää isin kans purkamaan muutolaatikoita uudes kodis :D aika reilua...

njoo mut ny alettava uni tissuttaa öhmö jos sais sen unille niin kerkeis jotai ieki viel tehä ennen unille menoa...

Anskuli ja öhmötti

Anskuli, täytyy meidänkin vaan toivoa että myöhemmin tulee meidänkin lapsosille kunnon kasvupyrähdykset!! Meillä esikon kaverikin on varmaan jo yli 160 senttinen, huvittavan näköistä kun toinen on päätä pidempi toista... ; ) Mutta haarukka onkin muistaakseni kuusi vuotta (siis 10-16 vuotiaat) milloin kenelläkin kehitys alkaa. Tuli juuri joo kotiin sellanen murkun opas... ; )

Anskuli, mä olen 172cm pitkä ja mies "jotain" 180. Mulle joskus lasten nla lääkäri sanoi tytön koululääk tarkastuksessa (sama lääkäri oli enne myös koulussa) että äiti jää perheen lyhimmäksi. No, katsotaan miten toi meidän nälkäkurki kasvaa, josko siitä tulisi kuitenkin mua lyhempi.... tuskin!

Ai murkun opas!? Milloinkohan se tipahtaa meidän luukusta?? Mä tosin ostin jo aikaa sitten sellaisen kirjasen missä on nuorelle ohjeita ja infoa murkkuiästä. Itsekin se olen tietty lukenut ja ollaan puhuttu aiheesta. Tosi kiva kirja, nimeltään joku "mitä tytöt haluavat tietää, mutteivät uskalla kysyä" tms. Ei jaksa mennä tuonne tytön huoneeseen penkomaan...

voi tota pikkuneitiä! Kun tultiin asioilta kotiin niin yritti kokoajan punkea ylös vaunuista ja nyt repii kaiken pois hyllyistä ja lelulaatikoista. Voih, koko ajan saa olla laittamassa tavaraa takaisin hyllyyn, leluista ei niin viis väliä mutta kiva kun valokuvat ja kirjat ja firman paperit seilaa ympäri olohuoneen lattiaa.

Keillä kaikilla alkaa hiihtoloma nyt? Mitä lomasuunnitelmia? Me yritetään lähteä sinne pohjoiseen, mutta paljon nyt riippuu siitä että tuleeko vauveli kipeäksi. Ei oikein voi mennä sinne mun isovanhemmille jos ollaan räkätaudissa. Ovat jo vanhoja ja aika sairaita. Ja kun kaikki lapset ja lapsenlapset vielä asuvat aika kaukana niin ei niillä ole ketään siellä auttamassa jos hätä tulee. Mutta ihanaa jos päästään lähtemään! Laitan Mirkullekin sitten "häirikkö postia" ennen lähtöä..... ;D

Huoh, nyt toi neitokainen yrittää tuonne portaisiin kiipeämään. Moikka!

Anskuli, teillä Öhmis ottaa hienosti kolmosen pian kiinni kasvussa!! Jääkin tuo kolmonen perheen pienimmäksi. Mun käverilla on samalla tavalla että pojista kaksi nuorinta kasvavat esikoisen kiinni. Se niiden esikoinen onkin sellainen "kirppu". ;D

Milla, tää opas taisi tulla Alwaysin kautta, tuli siteitä samalla... Meillä esikko täytti sen 11 jo marraskuussa että jos teillä sit sen jälkeen... Mut aika hyvin noi on jo koulussakin käyneet asioita läpi terkan kanssa.

Vitjat että nyt nyppii!! Kakkonen oli ottanut puhelimen kouluun ja sit yks poika oli räplännyt sitä aikansa ja nyt se on ihan jumissa, kysyy sitä PUK-koodia ja eihän mulla sitä ole enää tallessa... Likka on nyt ihan suru puserossa tuolla, ihan syystäkin!! Piru vie että ottaa päähän!!! Tytöt on lähdössä tänään mummin ja papan kanssa lappiin, ilmeisesti Saariselälle, nyt ei sit saa puhelinta mukaan. Mitähän sille pitäisi nyt tehdä??

Me muut ollaan ihan kotosalla loma, se alkaa meilläkin joo nyt. Tai siis tytöillä, eihän meillä nyt muuten mitään lomaa.. En tiiä tuleekos miehen teini sit tänne viikoksi, taitaa olla vuoro. Se ei vaan yhtään siedä muksujen itkua ja huutoa ja sit paiskii ovia jne, tosi kiva..

Jaahas, jos laittain lihaa uuniin että saa tytöt ruokittua ennenkuin lähtee, puoli neljä tulee mummi hakemaan.

Oli pakko tulla kirjoittamaan, että se murkun opas on nyt tippunut meillekin! ;D Näin sopivasti siis!! :D :D

Esikko lähti kauhealla ärripurrilla koris-peliin. Mun täytyi nukuttaa pikku neitiä ja esikon siis laittaa kamat itse kasaan... Ja kauhea haloohan siitä tuli. Väliin tuli aina kuiskimaan sinne makkariin että miksen mä ole sitä muistuttanut niistä kisoista ja miksen ole laittanut kamoja valmiiksi ja missä on se musta toppi ja miksi se valkoinen ei ole vielä pesty tai kuiva...???!!!! Rupesi oikein huvittamaan. Tänään viimeksi sanoin kun soitti koulusta (heti sen jälkeen siis) että tuuhan suoraan kotiin kun on se peli.

Nyt ruokaa laittamaan ja keittiötä siistimään (siistiminen ei mun lempi puuhaa, ruoan laittaminen ohan ok.)

Milla meillä toi kolmonen taitaa tosiaan jäädä perheen pienimmäksi, mut siihen vaikuttaa varmaan tosi paljon vilja allergia :( Kyl mä kuitenki uskon ja luulen et noi lapset kasvaa jossai vaihees enempi kun mäki oon kuitenki 172.5cm ja ukko hmmm 184.5cm... Ukko oli tasan mun mittanen ku tavattiin ja 8kk seurustelun jälkeen se oliki jo 8cm pidempi :D

Mut nyt toivottelen kaikille oikein ihanaa ystävänpäivää ja lähden leipomaan jotain pientä ja sit jeesaan porukoille autotallin tyhjennykses :P

Anskuli ja äkänen öhmötti

Ihan pikaseen piipahdan ja osallistus tuohon lasken koko-juttuun:

Meillä nuorimmainen nyt siis 74cm ja 9.8kg.
Juuri 5v täyttänyt neiti on jotain 120cm ja n.23kg, kenkä 33.
Tällä hetkellä eskarissa oleva 6v8kk poika on reilut 130cm ja 32kg, kenkä 36(37).
Tokaluokalla oleva esikoinen on n.130cm ja 28kg, kenkä 36.

Itse olin "vain" 165cm ja mies 186cm.
Meidän kakkonen menee siis ihan omilla kasvukäyrillään, niinkuin on aina mennyt. Yhteen väliin meni jollain kuvitteellisella +6 käyrällä, nyt taitaa olla joku +3-4 käyrä.
Myös isopi tyttö on selvästi ikäsiään isompi. Myös kehittyneempi monin tavoin; jo viime vuonna osasi saman tehtävät mitä eskariin meneville lapsille tehdään, ja tänä keväänä erityisope kysyi että tuleeko tyttö nyt syksyllä eskariin, sanoin että vasta vuoden päästä niinkuin muutkin ikäisensä.

Nyt on pakko mennä, liha kärventyy uuniin! Heippa!

pika pikaa.... Mirkku teidän kakkonen tosiaan on ihan omilla käyrillään! Iso poika.

Huvitti toi Anskulin miehen pituus pyrähdys... ;D Kuinkas nuorina te oikein tapasittekaan? Me muuten tavattiin ja ekaa kertaa seukattiin kun mä olin 15... sitten oli sellainen on/off suhde monta vuotta. Välillä vuosikin eroa seurustelujen välissä, kunnes 19vee sitten päätettiin olla tosissaan ja mentiinkin kihloihin ja muutettiin kimppaan.

Nyt mentävä. Kaveri odottaa. Tänäänkin mulla sitä kuuluisaa omaa aikaa. Tapaan kaverin ja mennään kahvittelemaan. Moro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Milla mä olin meidän tavatessa 16 ja mies täytti aika pian 17... Just tos laskeskelin et me ollaan polettu samoja polkuja pian 13,5v. Tosin meilläkin se on ollut mutkainen taival ja välis ollu erillään oloakin... mut kuiteski...

Mut nyt en jaksa olla koneel pidempään ku on vähä heikko olo :( viime yö meni yökkiessä ja tän päivän on kuumetta pitäny ja joka paikkaa kolottaa...

Paremmalla voinnilla taas lisää...

Mukavaa su iltaa kaikille...

Anskuli ja öhmötti

Mä olin 19 ja mies 22v kun alettiin seurustella, ja jo parin kk jälkeen muutettiin yhteen. Yhteistä taivalta takana siis n.15v, eikä olla kertaakaan erottu ;). Naimisissa ollaan oltu kesällä 13v.

Hih, ja mä olin 33 v kun tavattiin miehen kanssa!! XD

Vaavi nukahti juuri ekoille unilleen, yöllä olikin vähän levotonta. Kolmonenkin vaelsi oman ja meidän sängyn väliä ja ukkokin pomppi vähän väliä ylhäällä. Nyt onkin todella kiukkuinen olo!! Musta tulee todella kuin hanuriin ammuttu karhu kun en saa tarpeeksi nukkua, tai enemmän ehkä siitä että mua herätellään turhaan niinkuin äijä tekee, se aina höpöttelee yöllä kun yksinään on tylsä valvoa... Se raivostuttaa mua ihan sikana!! Ja eikös kolmonenkin alkanut sitä samaa sit aamulla, "äitiäitiäiti!!" Yleensä sekin on mennyt tyynesti kattoo lastenohjelmia että oon saanut vaavin kanssa vähän aikaa vielä torkkua mutta jostain syystä ei enää mene. Hö.

Millan kanssa meillä on suunnitteilla ihka oikea tapaaminen, tosi kivaa!!! Ukko sanoi ettei tästä ole kun 40 minuutin matka sinne, ei paha ollenkaan... Laitan vielä FB:n kautta lisää viestiä sulle!

Vaatesavotta odottaa mua tossa olkkarin lattialla, kävin eilen hakemassa vanhasta kotoa viimeiset lastenvaatteet varastosta, pitää lajitella roskiin, uffelle, kiertoon ja varastoon menevät vaatteet, siinähän tämä viikko kuluukin mukavasti, on meinaa aikamoiset kasat vieläkin vaikka säkkikaupalla niitä jo antanut etiäpäin!! Mut sit pääsee siitäkin hommasta, ihan kiva.

Hyvää viikkoa kaikille!!!

Titti ja Joni 2,5 kk

Moi

Oltiin aamupäivä Myyrmannissa Vantaalla kun piti tytön kengät käydä vaihtamassa. Aivan uusissa kengissä oli vetoketju rikki!!!!! Vähän sapetti, kun entisistäkin kengistä meni just vetskari.. Hoh hoijaa, nyt onkin ihan väsy olo. Veto veks. Kauhulla katselen kelloa kun lupasin siskolle että lähdetään jumppaan klo 16. Ei jaksais ei. Ja oikea rintakin on kipea. Siinä on jotain kipeitä muhkuroita. Täytyy yrittää imettää ahkerasti ettei vaan mitään tulehdusta tule. Ei muutens ole koskaan ollut aikaisemmin joten en edes tiedä onko tää oikea oire.... mutta on kyllä kipee. Sellainen kosketus arka. :(

Joo Titti, kiitti viestistä. Laitoin jo takaisin..... Ja tervetuloa vaan !!!!

Nyt laitan jotain safkaa itsellekin. Kauhee nälkä kaiken muun hyvän lisäksi....

Moi.

Täällä ollaan ihan loma tunnelmissa. Eilen oltiin HopLopissa ja kyllä lapsilla olikin hauskaa. Jopa toi pikki neiti oli aivan innoissaan. Konttaili ympäriinsä ja nautiskeli pallomeressä....Ja tokihan jokaista lattialta löytyvää palloa oli maistettava... Yäk! No ainakin vastustuskyky kasvaa.... Tai sitten ei. Kolmonen sitten iloisesti oksensi viime yönä. Saas nähdä onko jotain ihan oikeaa tautia vai vaan esim ruoasta kun syötiinkin siellä.... Ja tarttuuko muihin!! Nyt ainakin näyttää hyvältä. Kukaan ei ole oksentanut viime yön jälkeen.

Kävin muuten maanantaina siellä jumpassa kun siskolle lupasin. ;D Ja voi isä miten siihen rintaan sattui. Osuttiin sielä oikein sellaiselle tunnille missä piti hyppiä ja pomppia... Siinä sitten pidin tissistä kiinni ja pompin. Nyt on onneksi kivut pois, että ei tulluut siis tulehdusta.

Milla meillä käytiin läpi yhden yön öksöpöpö ja kaik sairasti sen peräkanaa... mä alotin ja neiti lopetti... esikko ainut joka valitti vaan pahaaoloa mut ei oksentanu, sil vaan kaamee yskä :( pitää varmaan lääkäris käyttää ku on jo pitkään jatkunu...

Joks kella on hiihto-talvi mikä lie loma alkanu? :) Meil moinen on vk 10. ja mä kruunaan loman lähtemällä 4pv tallinnaan pikkupoikien kanssa :D ja ens viikko meneekin muuttaessa... oi ja voi...

mut nyt jos alkas pakkaamaan...

Anskuli ja öhmötti

Yhteistyössä