Suurperheelliset tammi-helmikuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Titti*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Katruska, ei kai kuukautisten alkaminen sitä tarkoita, että maito olisi huono laatuista!? En ole moisesta koskaan kuullutkaan. Mun kaverilla alkoivat kuukautiset ihan pari kuukautta synnytyksen jälkeen ja hän kyllä imetti vuoden ikään asti. Eikö se kuukautisten alkaminen vain tarkoita sitä että keho on valmis uuteen raskauteen? Tms... Jos haluat vielä kokeilla poppaskonsteja imetyksen suhteen niin lämmöllä suosittelen vauva-teetä. Saa luontaistuote kaupoista. Lisää maidon tuotantoa eikä sisällä mitään haitallisia aineita. Esim on kofeiinitonta. Ja ihan hyvän makuista. ;D Jos et kuitenkaan enää halua / jaksa stressata imetyksestä niin huokaise helpotuksesta ja anna pullosta vaan kaupan maitoa. Sehän on hyvää ja sisältää kaikki vitamiinitkin! Takuu varmasti. Ja miten helppoa... Ei se imetys tee hyvää äitiä vaan joku ihan muu, kuten välittäminen ja vauvan viesteihin vastaaminen.

Meillä kakkonen kuumeessa. Olikin oikein juoksu aamu kun sain autolla ajella ympäriinsä viemässä kolmosta toim.teraan, miestä töihin ja lopuksi esikon kouluun.... Normaalisti ollaan kahden nuorimmaisen kanssa vaunuilla liikenteessä, mutta kun ei tuota sairasta voi jättää yksin kotiin niin otin auton mieheltä ja esikko jäi kakkosen vahdiksi. Sillä on näin perjantaisin onneksi kymppiin koulu joten ehti just ja just kouluun autolla kuskaten. Nyt tässä keittelen ruokaa kotona oleville. Vauvalle sosetta ja pojille makaronia. Kastike onkin tehty valmiiksi jo eilen. Mies kokkaili illalla.

Ai niin, sieltä iltiksestä soietttiin mun perään ja poika saa paikan helmikuun alusta. Eli sopivasti kun mun äippäLOMA loppuu. Sitten alankin tekemään sitä kahta kolmea päivää viikko. Vauvan ehdoilla.

Milla

Mistähän mä juuri luin, taisi olla joku vähän vanhempi vauvalehti, että ravintoa tärkeämpää vauvalle on kosketus!! Joten turha tosiaan stressata imettämisestä, hyvähän aika toikin on jo!! Syliä vaan tarpeeksi vaaville niin hyvä tulee ilman tissiäkin!! ; )

Mitäs tänne muuta, ei kyl meinaa oikein keritä enää tänne.. Ja kun ei oikein ole mitään ongelmiakaan vaavin kanssa niin vähän tylsää vaan kertoo että hyvin menee, hienosti nukutaan ja syödään jne jne... Juunou...

Paranemisia Millan kakkoselle ja onnittelut tarhapaikasta!! Niin se arki vaan alkaa sielläkin...

Ei mulla muuta ihmeellistä, palaillaan!!!

MM, mun äiti vaan meinas, että kuukautisten aikana maito erimakuista ja heikkolaatuisempaa. Hän on vaan aina tietävinään ehkä kaiken, kaikella rakkaudella mammaa kohtaan. Näinpä sitten uskoin äitiä, ehkä ei kannattas kaikkea ihan purematta niellä. Mut toi stressaaminen ainaki vaikuttaa siihen erittymiseen.. Toi mun äiti neuvo just kans jotain teetä. Koivunlehtiteekin kuulema erinomaista. Ajattelin, että 6kk on kuitenki suht hyvä saavutus. Mä nyt rimpuilen tässä välimaastossa vielä, että maitoo tulee aamuyön tarpeeseen, muuten pullotellaan. Muistan vaan ku haaveilin ennen tytön syntymää, että nyt sit imetän kyllä niiiiin pitkään ku mahdollista.. Ens viikol neuvola ja katotaan onko neidille tullu pituutta, se on ny ollu ihan laskusuunnassa.

Toi hyvien uutisten kertominen Titti on just monesti hankalaa. Mulla parhaan ystäväni vauva (4kk) on itkeny ja valvonu yöt alusta saakka, kaveri ihan väsyny ja masentunu. Sano sitten hälle, että meillä menee tosi hyvin tytön kans, on tosi tyytyväinen ja nukkuu ilta 22-05 tai kuuteenki saakka. Oikeen myötätunnosta tekee mieli kaivella jotain negatiivista. Mut täytyy muistaa nauttia ajasta, jos kaikki menee hyvin. Eikä kyl tarvi heti niitä piruja olla maalaamassa seinällekään :)

Hyvää viikonloppua kaikille! Täällä olis suunnitelmissa viedä muksut luistelemaan ja hiihtelemään. Siis koko porukalla ulkoileen jos sää vaan suinkin salliii :)

Uppista! Oltiinkin tipahdettu ihan neljännelle sivulle!! Missä kaikki ovat?? !!

Täällä ollaan sairastettu influenssaa. Tai näin sen itse diagnosoin. Oireet:nopea korkea kuume, yskää, lihassärkyä, yleistä sairauden tunnetta(?? ) No nyt ollaan jo voiton puolella. Kakkonen on täysin terve, välillä vain yskii, mä olen ok. Tänään on vaivannut väsymys ja tukkoinen nenä. Vauva on jo kuumeeton, mutta nenä valuu kuin niagaranputous. Esikko on terve, vihdoin! Olikin pari päivää kuumeeton jo, mutta auttamattoman puolikuntoinen. Ei jaksanut edes rappuja kunnolla kävellä ylös. Kolmoselle ei toivottavasti enää nouse kuumetta. Eilen illalla yllätti paria tuntia ennen nukkumaan menoa. Muuten olikin ollut ihan ok koko päivän. Mies on sairas, muttei suostu sairastamaan. No on jo iso mies enkä rupea sitä holhoamaan. Tänään on kyllä aika kiltisti maannut kuumeen kourissa vuoteessa. Tunti sitten lähti hakemaan jotain toimituksia kun kuume laski (varmaankin lääkkeillä) Että näin meillä.

Esikoisen kanssa ollaan väännetty kättä läksyistä ja siitä pitääkö niitä tehdä jos on kipeä. Siis tv:tä voi toki töllöttää tai kirjoja lukea, mutta heti jos ehdotan englannin suomennoksi tai maantiedon kartta tehtaviä niin päätä särkee armottomasti.... -huokaus-

Ikävän paljon ollaan sairasteltu talven aikana. Toivottavasti vastustuskyky palautuu normaaliksi ja päästään tästä sairastelu kierteestä!

Tulkaas nyt kertomaan mitä teille ja pesueillenne kuuluu! Ihan vaikka vain niitä ihania uutisia, ett'ä kaikki on hyvin! Ja toivottavasti näin onkin... ;D

t.toipuva Milla

Täällä ollaan, ei vaan meinaa keritä joka paikkaan...

Mun täytyy nyt koputtaa ainakin kolme kertaa puuta mutta me ei olla sairastettu yhtään!! Mikähän supertauti sieltä on vielä tulossa meille kun ollaan säästytty toistaiseksi kaikelta...

Hienostihan täällä edelleen tosiaan sujuu, välillä vaavi heräilee useammin tankkailemaan öisin mutta aina nukutaan yli kymmeneen, yhteensä 11-12 tuntia!! Poitsu on alkanut nyt vähän jokeltelemaan, ihanan kuuloista!! Hymyjä tulee harvakseltaan, aika totinen on poika, ihan kuin esikkokin, rauhallinen ja viilipytty. Nyrkit on löytyneet suuhun, kokeilin tuttiakin kun niin hanakasti syö käsiään, tissi ei aina kelpaa jos masu on jo täynnä, saa siitä kauheet hepulit. Kyl se muutaman hetken sitä tuttia jopa söi!!

Huomenna olis jälkitarkastus, sterilisaatioon ajattelin varata ajan, eiköhän nää jo riitä... Vauvalla on neuvola vasta 4.2. , ei siis hajuakaan missä mitoissa mennään. Vaipoissa siirryttiin jo midi-malliin (5-8 kg) että kyllä se kasvaa...

Ristiäiset on vika päivä, nimikin on jo valmiina ollut jo kauan. Yksi nimi pulpahti tässä kyllä viime vkl esiin joka olisi miellyttänyt meitä molempia mutta ei sitten viitsitty ruveta enää vaihtamaan kun kaikki jo tietää nykyisen nimen.

Nyt mentävä laittaa ruokaa, palaillaan!!!

Titti ja poika 7 vk!!

Heipä hei pitkästä aikaa munkin puolesta...

Jessellä oli tänään 9 kk nla 3vk myöhässä mut kuitenkin... pituuta oli kertyny jo 75cm verran ja painoa 9,530kg eli iso mies jo... Seuraava nla onkin 1v syntymäpäivänä :) Lauantaina miehen veljen syntymäpäivillä herra päättikin et läppäri on niin kiva juttu ja sen takia voi jopa kävellä tuetta :) n 7-9 askelta se siinä sit viipotti ku hokas et ei juma konttaamalla pääsee nopeemmin :D eli tästäpä se alkaa... ja vauhtia riittää..

Ite vaan jotenki lopussa kun yöt menny osittain valvoessa kun ed mainittu pikku mies jatkaa sairasteluaan :( ja tottakai väsy vaikuttaa maidon tuotantoon ja se alkaa olla niin vähissä et ei riitä edes yö unilla vaikka päivä tissuja on jätetty pois, eli ollaan jo joku aika menty aamu ja ilta tissul... mut toisaalta kyl toi purevan kaverin tissuttelu alkaa jo tehä tehtäväänsä ku välil meinaa kärsiä syöttääkää...

Mut nyt taidan lähtee penkoo kirppari tavaroita... ni ei tarttis vkl:na ei oota myydä :D

Anskuli ja öhmötti [link=http://lilypie.com][img noborder]http://lilypie.com/pic/081126/2tZD.jpg[/img][img noborder]http://b1.lilypie.com/mBSrp2.png[/img][/link]

Moi!

Missäs kaikki ovat?? Täällä ollaan taas elävien kirjoissa. Kaikki ovat jo terveitä ja yötkin ehyitä. Nyt on vuorossa vauvan rytmin hienosäätöä. Eli yritetään opettaa neiti menemään nukkumaan aikaisemmin jolloin heräisikin aikaisemmin. Ei muuten mutta kun joutuu joka aamu heräämään kesken unien ja siksi ei jaksa aamulla syödä mitään. Ja kun meillä on se painon nousu ongelma.... Just tänään miehen kanssa katsottiin että kylläpä toi meidän vauveli on kevyt keijukainen. Niin laiha. Noh, eiköhän se paino nouse. Nyt on toki vielä siarauden tuomaa laihuutta.

Käytiin lasten kanssa tänään kylässä siskon luona ja mies jäi kotiin kakkosen kanssa. Olivat viettäneet sellaisen isä-poika illan. :D Poika ainakin oli innoissaan. Ihana tulla kotiin kun täällä tuoksui vasta leivottu leipä. Mies oli leiponut leipää meille yllätykseksi iltapalalle! Aivan ihana ylläri. Oli niin kamala nälkäkin...

Hitsi, mulla alkaisi työt maanantaina. Saa nähdä miten onnistuu neidin kanssa. päikkäreiden nukkuminen on se oikea ongelma, jos mitään ongelmia siis edes tulee. Siellä on aivan mahtavat tilat kyllä leikkiä ja olla, mutta se miten saan neidin nukkumaan oikeat kunnon päikkärit on vielä kysymysmerkki. Ja jos se onnistu niin sitten en tietty voi töitä tehdäkään. tai vain sen aamupäivän. Katsellaan, katsellaan. Ei mitään stressiä! Olisi vain pari "projektia" jotka hakuaisin saada työn alle mahdollisimman pian.... Niin siis en ole menossa töihin "vieraalle" vaan siellä omassa firmassa olisi tarkoitus puuhastella. Joten ei oikeasti ole mikään stressin paikka. Ihan lasten ehdoilla edetään.

Nyt nukkumaan! Öitä!!

Milla

Voih ei meil koskaan odota tuore itseleivottu leipä kotona jos en sitä itse leivo :)

Minä seilaan ristiriitaisissa tunnelmissa täällä... käytiin eilen katsomassa asuntoa ja se oli tosi kiva ja siinä olisi yksi huone enemmänkin kun tässä... päätettiinkin ottaa se, mut mulla koko ajan selanen epävarma olo ja kaikkee... lasten koulut ainakin toisella muuttuu ja sit kun rivarista takas kerrostaloon ni on se vaan kynnys... tässä vaan kun on kosteus niin pahasti jo pinnoissa et pakko kuitenki jossai vaihees lähtee ja ku öhmötti on koko ajan nuhas ja korvakierteis ni voi johtuu ihan siitä sekin... tähän kotiin ja alueeseen ku kerkes niin jotenkin kiintyä... ja naapuristakin sain itselleni uuden ihanan ystävän :´( oi voi kai mun pääs on jotai vikaa ku ei osaa enää ajatuksia ja tunteitakaan käsitellä :D noh joka tapaukses jos ei mieli muutu niin tänään tehään sopimukset ja ens kuun aikaan muutto... muutto matkaa tosin ei ole kun n 6km että sinänsä eihän se paljon meijän tilannetta muuta :D jotain positiivistakin ajattelua tähän...

voih kylläpäs mun teksti on sekavaa... mut josko siit jotai selvää saa vaik ei niin tervejärkiselle enään kuulostakaan :D heh...

nyt kahvin keittoon talo on täynnä pullaa, pullaa ja pullaa kun kävin leipomolla ni tarttu mukaa iso pussillinen pelkkää pullaa XD saa koko suvulle pullat viiä :P

Anskuli ja öhmötti pian 10kk

Moro!! On hiljaista joo... Huomenna ois ristiäiset ja mitään en ole oikein saanut aikaiseksi. Pullakamat oottaa pöydällä mutta napero kitisee koko ajan jos ei ole sylissä että ei oikein pääse hommiin. Noh, eiköhän se kohta nukahda, silmät on ainakin jo kiinni tässä sylissä.

Milla, meilläkin oli esikon kanssa tuota painotaistelua, puolivuotiaana neiti oli 7285 g ja 67,5 cm. (8-kuisena 7985 ja 72 cm, pieni pyrähdys..) Jos oli kipeä niin ei syönyt mitään, aika ressiä sillon pukkas. Vielä nytkin oli koulun tarkastuksessa alipainoinen (-14 käyrällä) mutta kun se ei vaan liho niin ei voi mitään. Nyt siis 11 v, 142 cm ja 30,2 kg. Aika tirri. Ja kakkosella on kyllä kilot kohdallaan mutta erittäin pienikokoinen on, 9 v ja 129 cm. Toivottavasti aikuisena pääsisi edes 160 senttiseksi, mullakin kuitenkin mittaa 171 ja isällään 180, en sit tiiä mistä tuollainen lyhytkasvuisuus tulee. Mutta kattellaan, mäkin oon vasta 15 v ollut tämän mittainen, myöhäisiä ollaan että vielä on aikaa kasvaa tyttösillä. Pojat onkin sit ihan eri maata, isänsäkin on tietty 191 senttinen, tää neljäskin on nyt jo 61 senttinen ja ikää 8 viikkoa!! Kauhea jätti... ; ) Ihmeellisiä on nää mittojen maailmat, ei voi mtn...

Argh, tää näyttö taitaa olla menossa rikki, on ihan sininen, käy silmiin tosi ikävästi... Ukko tuli himaan, taitaa potea krapulaa.. Otti kuitenkin vaavin kainaloon ja meni makoilee, nyt mentävä tekee se pullataikina... Moro!!

Moi.

Anskuli, tietty muutatte jos olette saaneet uuden ihanan asunnon jossa on tilaa 8tai ainakin enemmän tilaa) ja jos vanhassa on kosteus ongelma! Onko Öhmötti ollut nuhassa siis koko ajan sen jälkeen kun tuonne muutitte vai...? Mutta ymmärrän sua kyllä niiiiiiin hyvin. Meillä on jossain vaiheessa tulossa muutto eteen, mutta ei huvittaisi yhtään! Täällä on ollut niin kiva asua ja lapsilla koulut ja kaverit on nyt täällä. Ollaan asuttu tässä yhtiössä jo pian 10 vuotta! Välissä vaan vaihdettiin isompaan asuntoon kun kolmio alkoi jäämään pieneksi.... Mutta toi muutto... Toisaalta olisihan se ihanaa saada enemmän tilaa ja onhan toi oma asuntokin ihan unelmissa ja suuunnitelmissa.... Sitä onkin suunniteltu varmaan kaikki nämä 10 vuotta..... näin se aika vaan kuluu! Myötätunto halaus sulle ja onnea uudesta asunnosta. Toivottavasti kiinnyt siihenkin yhtä nopeaan ja se muuttuu kodiksi! ;D

Titti, äkkiä leipomoon siitä! ienen vauvan ja suurperheen äidillä nyt on muutakin tekemistä kuin leipoa kakkuja! Ihana juttu että mies jaksaa hoitaa vauvaa krapulasta huolimatta. Ja voimia huomisiin ristiäisiin. Nimi kai näkyy fb:ssä .... ? En mitenkään utelias... EN!!

Nyt syön ja jatkan puuhasteluja. Moikkis!

Hiiiiiiiop....

Joo me ny sit päätettiin jättää nää nurkat muiden huoliks ja käytiin kirjottaa alle vuokra sopparit uteen asuntoon... eli ei auta ku alkaa pakkaileen pikku hiljaa :D

Pojal onneks pysyy koulu samana muutosta huolimatta... mut tyttö joutuu aikas varmasti vaihtaa koulua, viimeistään syksyllä...

juuh mut ny pakko lähtee unille ku on ihan tööt olo... jostai syyst aina väsy olo...

Anskuli ja öhmötti 10kk1pv :)

Moi!

Mäkin olen kärsinyt väsystä viime päivinä tai iltoina paremminkin. Yleensä jaksan vaivatta tuonne puolille öin ja reippaasti ylikin, mutta nyt on uni yllättänyt ysin puol kympin välillä. Mistähän moinen johtuu...? Eikä yhtään auta se että vauveli heräilee ilta yöstä ja haluaa äidin kainaloon. Olohuoneessa sylissä nukkuu hyvin, mutta sängyssä (aivan sama onko omassa vai meidän) heräilee ja huutelee ihan jatkuvasti kunnes menen sinne nukkumaan. :( Toivottavasti on ohi menevä vaihe vaan. Ja toiv. ei jouduta mitään unikoulua pitämään!!

Saas nähdä onko neiti kasvanut paremmin. Siirryttiin itse tehtyihin ruokiin kokonaan. Kaupan ruoatkun tuntuu olevan niin vetisiä soseita. Ainakin ruoka on maistunut paremmin kaksi kolme viikkoa. paitsi silloin kun oltiin kipeinä tietty, silloin ei neiti syönyt juurikaan mitään viikkoon.

Täällä suunnittelen hiihtolomaa.... Varmaan lähden ajamaan lasten kanssa "maalle" ja ollaan alku loma siellä ja loppu viikko sitten koko perheen voimin kotosalla. Ehkä tehdään päivän reissuja jonnekin. Särkänniemessä ollaan suunniteltu että käytäisiin. Onkos siellä pohjoisessa (Oulun seutu) millaiset ilmat? Tai kuinka purevia pakkasia siellä on?? Heh, onko kukaan sieltä suunnalta...?? lapset olisivat halunneet Rukalle ja Kuusamoon, mutta kun ei ole nyt mitään mökkiä siellä odottamassa niin en halua itseäni kipeäksikään maksaa.... aika kalliita ne on tähän sesonkiin. Ja Kun se on vielä "toisella puolella Suomea" noin niin kuin Oulusta katsottuna. ;D Ajomatkana ei pitkä mutta.... ehkäpä taas kesällä! Ennen hyttysiä....!!!

Mulla on täällä suursiivous urakka päällä jo toista päivää. yritän käydä kaappeja ja laatikoita läpi ja heitellä vanhoja rikkinäisiä kamoja ja lasten vaatteita (ja leluja) roskiin. Huh huh. Kylläpä meille on kerääntynyt tota ROSKAA.

Anskuli, onnea uudesta asunnosta. Milloin teillä on muutto projekti edessä? Voimia pakkaamiseen. Ette kyllä kauaa ehtineet siellä olla!

Milla ja kiukkuinen piipero 8kk 1vk

Milla reilu puoli vuotta kerettiin tässä torpassa asuttaa :) mutta en viiti lasten terveydellä leikkiä enkä kyllä omallakaan... ja päästäänpähän noista puliveivareista eroon... ei tartte miettii millasii piilopulloi kesän aikaa pihasta löytyy...

Muutto on tän kuun aikaan eli varmaan hyväl onnel päästään jo tos puolenvälin jälkeen viemään kamoja... huomatavasti helpompaa kun on aikaa muuttaa ja lyhyt matka ei tartte niinkää vaivata kavereita tms kun isojen kantamisessa... meinaan noita mies puolisia kavereita :D tohon mein sohvaan ku mä en koskekaa... se iso suomalainen kulma sohva... kolmes osas kyllä mut ku yks osa painaa jo samanverran ku normi sohva :D Pakkaaminen kiinnostaa kun hatullinen P....a mut tuleepahan samalla tehtyy suursiivous ja jos jotai raskis roskiinki heitellä :D ja kierrätykseen...

mut nyt meen koettaa saisinko pikkuset nukkuu ja jos jonku leffan kattos ja käpertys ukon kaikkuun :)

mukavaa ke iltaa kaikille...

Anskuli ja öhmötti

Kopsu toukokuisista;

Moi pitkästä aikaa!
Meille kuuluu hyvää, vaikkakin nuorimmainen on jo toisen korvatulehduksen saanut.
Kontataan hurjaa vauhtia, noustaan tukea vasten ja lasketaan hallitusti alas. Kävellään tuettuna varsin hyvin, ja kiivetään syöttötuolistakin pöydälle :/.
Ikää nyt 9kk, pituutta jotain 75cm, ja karvan verran alle 10kg. Neuvola esni maanantaina, silloin saan tarkempia mittoja.
Yksittäisiä sanoja tulee, äiti varsin selvästi, isomman siskon nimi ymmärrettävästi, samoin isi. Veljien nimet on vielä sellaista ööö-mölinää :)).
Näin se aika kuluu. Yritys pyörii vauhdilla, vaikkei putiikki ole edes lähimainkaan valmis :D. Mutta en valita, sen kyllä ehtii tehdä; nyt palvellaan tilaustöissä.

No niin, terve taas superit :)).
MM; Oulun seutuvilla on reilusti lunta ja lisää tulee, onneksi. Pakkasia ei juurikaan ole ollut, mutta just nyt on sellaiset -15. Jos kurvaatte lähiviikkoina tännepäin, laitas mulle säpoa, tulkaa käymään!
Titti; laitatkos nimeä tänne näkyviin, mä kun en tonne fb tule...kiinnostais tietää.
Anskuli; onnea uuteen kotiin! Mites teillä miehen kanssa, oletteko keskusteluväleissä? Käykö hän katsomassa lapsia/ottaako luokseen? Olisi välillä vaan ihan hyvä jos saisit hengähtää hetken, tuo yksin lasten kanssa oleminen ei niin maailman helpointa kuulemma ole.

Nyt pitää mennä, nuorimmaisella meinaa räkätauti päälle, ja yskii tuolla limaa kurkusta... moi.

No heissan Mirkku!! Kiva kuulla sinustakin! Onkos burnis helpottanut?? Hyvin on teidän neiti kasvanut, toivottavasti korvat ei rupea vaivaamaan enempiä.

Meidän poika on siis Joni, on se jo tuolla haavepuolella tullutkin esille. Eilen käytiin mitat ottamassa neuvolassa, ikää siis 2 kk ja 5580 g ja 60,2 cm. Eli pitkä ja hoikka poika. Ihan erin mallinen kuin kolmonen, se oli 59,5 cm ja 6,7 kg samanikäisenä, on muutenkin paljon rotevampi ollut pienestä pitäen. Mutta niin tytötkin on täysin erilaisia olleet pienestä pitäen, jännä juttu...

Mikäs toi Anskulin miesjuttu on? Jotain jäänyt multa huomaamatta?? Vai menikös nyt ihmiset sekaisin... Ohvallahan taisi aikoinaan ero tulla miehestä, en nyt kyllä muista että muilla olisi???

Jaaha, mukulat tappelee taas, kolmonen on niin pirun hankala että haastaa riitaa kaikkien kanssa ja muksii Jonia aina siinä sivussa. Kivaa... = (

Mirkku33 kyl mä miehen kans yhdes olen vielä :D ja yhdes koko perhe muutetaan...

En tiedä olenko sit jossain vaihees antanut sekavilla soperruksilla väärän kuvan... KUn välil meen iteki sekaisin omista teksteistä sanoista ja kaikesta... On vaan jotenki niin väsy... ollaan yritetty tissis vierotusta alotaa ja herra tuntuu sen vaistonneen niinpä se viihtyisi tissillä useammin kun normaalisti ja yötkin meinais olla vaan rinnal :( siin sitä sit ite väsyy... mut ku ei tota vaan voi enää kauaa imettää... se puree niin paljo syyessään et on nännit ihan kipeenä :( mut josko täst päästäs pikku hiljaa... yö unille on saatu jo ilman tissin mahtia mut se vaan herää yöl sit vaatimaan...

Mun pitäs saada jostain kestovaippahousuja... onko kellää ollu käytös??? suosituksii otan vastaan jos tarjolla :D

mut nyt meen ruokkii muksut ja illemmal mun porukoille saunomaan... Onneks seuraavas asunnos on sauna... tosin ei oma mut ees saunavuoroon mahdollisuus :D

Mukavaa viikonloppua kaikille

Anskuli ja öhmöhmöti ;O)

Moikkis!

Ei kai Anskulilla mitään onkelmia ollut miehen kanssa...? Tai sitten mullakin on jokin asia mennyt pahasti sivuun....Nyt Anskuli heti paikalle selvittämään asiaa!!
Ohva... mitenköhän siellä oikein jaksellaan? toivon niin hartaasti että asiat olisivat järjestyneet tai että ainakin nyt jo olisi valoa tunnelin päässä.... Aina välillä mietin Ohvaa ja lähettelen virtuaalisia voimarutistuksia. :(

Täällä taas ukkonen paukkuu ja salamat viuhtoo... Kun perheen äiti (eli minä ;) ) piiskaa lapsia siivoamaan. Nämä mukelot on kyllä niin laiskoja korjaamaan omia tavaroitaan lattioilta. Voi pyhä lehmä sentään!! Just kakkonen tienasi esikon viikko rahoista euron kun meni viemään roskia jotka esikko siis autuaasti unohti keittiön pöydälle. ( Siis roskapusseja roskikseen). Lupasi ne hoitaa samalla kun lähtee luistelemaan. Ja tuossa eteisen lattialla näkyy olevan samaisen neidin hattuja ja käsineitäkin, vaikka ne oli kuulemma jo kaikki kerätty.... Ei jaksa ei jaksa aina....

Meillä pikku-neiti on ihan väsy, vaikka onkin nukkunut jo kahdet kivat päikkärit. Pitää varmaan laittaa nukkumaan hetkeksi enen yöunia....

Ja Mirkku laitan viestiä jos tullaan sinne. Tarkoitus on ainakin alustavasti tulla Ouluun pariksi päiväksi. Siis mun ja muksujen. Mies jää töihin. Heh, salaa kuitenkin pitää kunnon lepo loman kotona ;D

Nyt jatkuu kodin ja lastenhoito.... ;D

no siellähän se Anskuli jo olikin käynyt kommentoimassa. Ihanaa että joku muukin puhuu sekavia enkä aina mä yksin..... ;D

Ööööh, mitä on kestovaippahousut? Käytän kestoja neidillä ja olen kyllä silti aivan ulalla mitä mikäkin termi tarkoittaa.... Mä käytän lähinnä villiksiä ja sitten noita aio:ja. Laiska kun olen.... Jos jotain sellaisia tarkoitat niin voin jotain merkkejä suositellakin.. esim hilit, royal-kestot ja bellapuu myös käytössä ja hyviä ja toimivia ainakin meillä. Ihanan pehmeitä, ihanat kuosit eikä ohi vuotoja.

Nyt mentävä....

No voihan!! Mä sekoitin ihmiset, sorry Anskuli!!! Nää nikit tahtoo joskus mennä sekaisin vaikka mielessään tietää ketä tarkoittaa :/. Ohvan kuulumisia kaipaisisin myös minä.

Vaippahousut, juu, meillä on käytetty satunnaisesti, mutta edelleen tykätään enempi sivukiinnitteisistä taskuista. Nyt, kun antibiootit on päällä, meinaa massu olla löysällä, niin housuja olis ikävä riisua, niin noi sivukiinnitteiset on hyvät, mutta ne voi pukea housujen tapaan. Ja käytössä oma malli siis ;).
MM tuossa suosittelikin joitain merkkejä, mutta meille nuo on olleet auttamatta liian kapeita pepusta, ja taasen liian leveitä haarasta. Oma mallini onkin kehitetty pääosin runsaammille muodoille, mutta testiporukassa oli mukana tosi hoikkasiakin vauvoja, ja silti kehuivat, eli kai se sopii sitten aika monelle.

Mirkku ei se mitään :)

Ohvan kuulumisisa täälläkin kaipaillaan... OHVAAAAA mis oot :) (auttaako huhuilu?)

Joo siis mä oon miettiny tos isomman kans niit kestohousuvaippoja... tosin harkkahousut on nyt ollu jollain muotoa käytössä mut kun niissä ei ole oikein nimeksikään imua... pienemmäl sit nää neppari mallit :D mut lisää pitäs hommia niitäki :D tolle meijän pullasorsalle käypäsiä ;O) pitäs kaiketi palkata joku ompelemaan ku haluisin kaikkii yli ihanii ja puoliakaan ei saa valmiina :D kankaissa siis... heh

no joo mut nyt jos alakas nautti omasta rauhasta... isommat kattoo töllöö, pienimmät nukkuu ja ukko läks käymään jossai ku kveri sano tarttevasa jeesiä... noh kai se sielt joskus kotiutuu... oli vaan suunnitteil koti ilta leffan ja herkkujen parissa :( noh ehkä huomenna...

mut nyt moi moi

Titti; juu burnis on jo aika hyvin selätetty. Vielä tosin tulee öitä ettei uni tule millään, silloin leivotaan :D. Mut ei enää kovin usein, mut silloin tällöin.
Ihana nimi teijän poijjalla! Aivan varmasti suloinen pikkumies!

nostetaan meitä..... Ja samalla ilmoitan mitä ystävillisimmin että Mirkku voi tulla meillekin leipomaan... ;D Aivan hirvee makean himo täällä!!
Kävin tänään salilla. Olin varannut ajan ja mulle tehtiin ohjelma. Kyllä tuntuu hyvältä. Nyt alan sitten käymään siellä. Saan tota lihaskuntoa parannettua ja toivottavasti linjoja pienennettyä. Mulla ei ole paino tippunut yhtään imetyksen aikana. Samoissa lukemissa on. Mulle ei tullut raskaudesta yhtään kiloa, mutta päällä on muutama ylimääräienne mitkä kertyivät ennen raskautta ja niistä haluaisin jossain vaiheessa eroon.
Ja oli niin ihanaa tulla kotiin. Mies oli siivonnut ja tyttö tehnyt ruoan. Ja leipä on uunia vaille valmis! <3 <3 Vielä kun saisi jotain kakkua tms niin päivähän oliis täydellinen ;D

Humenna neuvola. Vähän jännittää.....

Milla

MM; meillähän samat jutut; tällä viikolla aloitan kuntosalin, alkuun 2 krtaa viikko. Tarkoitus saada tuo lihaskunto takaisin alkuperäiseen malliin.
Meillä oli tänään neuvola, 74cm tasan, 9,8kg. Pituuten nähden hoikahko tyttö, mutta silmin katsottuna ihan pyöreyttä löytyy ;). Kovasti touhuaa, ja haluaa jo kävelemään, äiti vain ei anna :D! Neuvolan täti sanoi, että ihan selvästi meidän perheen lapsi, nopea kehittymään :)).

Yhteistyössä