Tahkoojaplussat 37

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riinuska

Vieras
Kirppu 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g (esikoinen poika -97)
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g (esikoinen Teemu 12/02)
La:t:
Kata 8.2.2007
Suvi 1.3.2007
Sandeman 16.4.2007
Kirppu 7.7.2007
Hertta 20.7.2007

Mä vasta hokasin että Kirpun vanhimmalle ja juniorille tuleekin sitten 10 vuotta ikäeroa! Ja nuoremmille kivasti pari vuotta:-).

Mää oon ihan uunona täällä kun en saanut nukuttua viime yönä:-(. Nukuin tunnin verran kun tulin kotiin viiden jälkeen ja sitten uni olikin kaikonnut kun puoli 11 sammutettiin valot. Mies yritti komennella nukkumaan : nyt nukkumaan, molemmat! ;-)), mutta ei se oikein tehonnut. Ilppis vetää vikat voltit kun mua jo nukuttaisi. Noh, päädyin sitten lukemaan vielä tunnin verran sängyssä ja nyt väsyttäisi taas...! Se on vissiin tuo pimeys joka muhun vaikuttaa.

Mihinkä Suvi on kadonnut? Ei tuollalailla saa vaan häipyä!

Hitsi, kohtahan Juskalla ja Leollakin on 1-vuotissynttärit! Niin se aika vierii...meitsillä tulee parin viikon päästä mittariin 36 vee...hui.

Huomenta!

Veit Sandeman sanat suustani, viime yön nukuin niin ylihuonosti, että on ihan zombi-olo. Olin tänä aamuna lopputentissä yliopistolla (joka ei mennyt ihan toivomani mukaisesti), ja ilmeisesti on sen verran aikaa (=pari vuotta) kulunut sitten viime opiskelujen, että jännitin mokomaa tenttiä eikä uni tullut silmään. Yöllä valvoin ja pyörin, ja asennon vaihtaminen aiheuttaa aina sarjan muksimisia mahassa, tuntuu ettei siellä olla tyytyväisiä mihinkään nukkuma-asentoon. Yritä siinä sitten saada unta kun tulee monoa kylkeen. Vaikka yritän yölläkin vaan ajatella positiivisesti, että ihanaa kun se meidän vauveli on terve ja liikkuu.. Ja miehelle tuli jotain supertärkeää liikeasiaa illalla, jota se lähti vatvomaan kaupungille (siellä ne suhteet kuulemma luodaan, juu-u. No, niinhän se taitaa olla ihan oikeastikin, joku esittelee jollekin jne.) Tuli sitten kahden aikaan vasta kotiin, ja se ei sitten helpottanut että meitä oli kaksi pyörimässä, kun mies nukkuu aina tosi levottomasti ja huonosti jos on ollut jossain. Ja se haju, yöks.

Mutta onneksi olen taas omassa työhuoneessa, kyllä helpottaa, ei tuo opiskelu kyllä enää iskisi meikäläiselle yhtään.

Jotenkin on ollut vähään apatiaa ilmassa tällä viikolla muutenkin, liekö tuo ilma vai huonot yöunet, taikka ehkä molemmat. Ei oikein jaksaisi kiinnostua mistään. Lauantaina meillä on firman pikkujoulut, rehellisesti sanottuna tekisi mieli jäädä kotiin, mutta työkaverien painostuksesta olen nyt menossa alkuillaksi ainakin. Ne alkaakin jo kuudelta, joten eiköhän sitä näin selvinpäin ollessa tule melkoisen aikaisin kotiuduttua. Perinteisesti meidän pikkujoulut eivät ole olleet niitä kaikista hulvattomampia, vaan kyllä ne drinksuliput on olleet ne ehdoton vetonaula, ja sitten ollaan kiireesti häivytty muille maille pienemmällä porukalla. Vaan tänä vuonna sekin ilo kun on poissa, niin syömiseen on sitten keskityttävä..

Sorppa kun mä vaan valitan nyt, ehkä lounas saa mut paremmalle tuulelle..

Alakuloa liikkeellä. Tulisipa jo se parantava lumi!

Mulla on sellainen olo, että hajoaa pää kaikkiin mietintöihin. On työasioita, Leon hoitoasioita, miehen työasioita, taloasioita, ties mitä! Mä en voi sietää sellaista tilannetta, kun on monta keskeneräistä ja päättämätöntä juttua.

Siitä tulikin mieleeni, että aloin jotain pari kuukautta sitten neuloa kummitytöllemme ponchoa ja myssyä joululahjaksi. Arvatkaa vaan, ovatko ne jääneet kesken...!

Tosiaan, Suvi, ilmoittauduhan nyt, jotta emme huolestu enempää!

Mikäs päivä sulla Sandeman olikaan synttärit? Mulla on 15. päivä.

Kiitokset Gissalle kuvasta! Sanon samoin kuin muutkin, että mitäs tuota nyt nolostelit.

Jaahas, jatkan vaatekaapin siivousta. Se on masentavaa puuhaa, kun perinaisellisesti joutuu toteamaan, että "mulla ei ole mitään vaatteita".

Olisi kiva saada Julia ja Aniliinikin linjoille, hopihopi.

Päiviä,
Voitteko uskoa, äsken meillä heiluttiin poran kanssa! Mies teki duunihommia kotona ja varovasti piti kysyä, että josko nyt taulut pääsis seinään. Tavan mukaan kokeiltiin ensin taulukoukkuja, jotka ei oikein iske kiviseinään, joten se oli sitten poran paikka. Että voin tulla iloiseksi noin pienestä asiasta.

Matias ja Lotta ovat tänään sitten 5 kk. Hurjaa tätä ajan kulua! Eilen oltiin nlassa, ja poika on kyllä kova vierastamaan. Hirmuiset porut päästi, kun terkka tuli vähänkään lähelle. Kunnon välimatka piti olla :) Th nauroi, että tämähän menee ihan oppikirjojen mukaan, koska useimmiten lapset alkavat vierastamaan viisikuisina. Huutoa riitti kyllä sittemminkin, kun tuli piikki reiteen :( Pituutta on 66,5 ja painoa rapiat 7,2 kg.
On se vaan äidin kulta, tiukasti tarrasi musta kiinni, kun oltiin lähdössä, eikä juuri heippoja kuulunut =)

Kiitos muuten uusista kuvista. Nätti morsmaikku olet ollut Sande. Tyylikäs puku. Gissan kuvaa en ollutkaan vielä käynyt katsomassa. Tulikohan M:n kuva aikoinaan teille perille..? Kaipa.

Wautsi Wau, Juska on jo pottaillut. Hinoa, että hoksasi niin pian potan idean. Itsekin ajattelin mahd. aikaisessa vaiheessa tarjota pottaa, koska toi vaippajäte on aika masentavaa viikosta toiseen.

Stella, oispa tosiaan kiva, jos voisit olla vielä pojan kanssa kotona, ja saisit pkodin sitten lähempää kotianne. Aika hurjalta kuulosti tuo bussimatka hakuineen ja viemisineen. Pitkässä juoksussa alkaa varmaan tuntua aika raskaalta. Mutta se tarkoittaisi myöhempää yrityksen perustamista sulle/teille, vai miten? Musta tuntuu, ettei mua näy töissä vielä aika päiviin. Olen todennut, että mun elämäntehtävä on kasvattaa tuota poikaa :) Kirpun kysymykseen siis voisin sanoa, että itse toivon, että poika voisi olla kotona ainakin kaksivuotiaaksi, jopa 3 v., koska Ankaran tavoin ajattelen, että vasta siinä iässä lapsi alkaa kaivata lisävirikkeitä ja muuta lapsiseuraa. Mutta....nämä ovat ikuisuusaiheita, ja harvoin päätökseen vaikuttaa vain oma halu.

Poika heräili, joten pitää siirtyä keittiön puolelle. Ostin kaupasta pojalle jo lihasoseita, saas nähdä, miten ne maistuvat. Tuskin itse alan niitä tekemään, tuntuu aika isolta vaivalta. Kaupat kun on täynnä kaiken maan makuja. Hienosti muuten kiinteet pidentää yöunia, viime yönä poika heräsi vasta neljän jälkeen. Mahtavaa!

Jeps synttärit sattuu 21.päivä ja jouskari olen minäkin..mies on kaksonen ja Ilppiksestä tulee oinas/härkä, ihan on riittävästi näitä temperamentteja meitin perheeseen. Puuttuisi vielä että tulis pikkukakkonen joka olis skorpioni!! Tosin en kyllä kamalasti usko tuohon horoskooppilätinään mutta onhan se mielenkiintoista nähdä mitä lapsesta kehittyy.

P, noista soseista, ainakin itsetehtyihin hedelmäsoseisiin kerääntyy yleensä enemmän säilöntäjäämiä kuin kaupan soseisiin, mutta ei taida päteä lihasoosseihin. Mäkin ehkä mieluummin käytän sen ajan vaikka seurusteluun kuin niiden muussien valmistukseen keittiössä. Ellei sitten satu että itsekin tykkää jostain nakkiperunasoseesta:-).

Stella, mun vaatekaappi on myös täynnä, mutta päällemahtuvaa on vähän. Tosi kökköä, mutta ei jaksais enää kauheasti investoida jättivaatteisiin. Hampurista ostin pari paitaa jotka menee varmaan loppuun saakka kun ovat nyt vähän isoja.

Juliasta ei tosiaan ole kuulunut moneen päivään...

Onnea Matiakselle ja Lotalle!

Mulle on myös tullut nyt sellainen olo, ettei tee mieli ostaa uusia vaatteita. Olen niitä jonkin verran ostanutkin, ja nyt alkaa olla sellainen "loppusuoran" olo, että eihän tässä enää ole kuin pari kuukautta.. Voi sitten nekin rahat laittaa vauvakamoihin vaikka.

Nyt huomaa muutenkin, että ajatus rupeaa kääntymään siihen, että kohta meillä oikeasti on se vauva tässä, mietityttää miten sitten asiat menevät, miten minä reagoin ja miten mies reagoi mihinkin, mitä jos iskee babyblues päälle, jaksanko..kai tämä on ihan normaalia käydä näitä ajatuksia läpi loppuviikkoina, valmistautua tulevaan. Tuntuu jotenkin kamalalta, kun lukee synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, että kunpa itse välttyisi sellaiselta. Onneksi ei ole aikaisempaa masennushistoriaa sen kummemmin. Kaikkea sitä murehtii etukäteen.

Vitsi, ulkona on pimeää eikä kello vielä puolta neljääkään, huokaus. Jos lähtisi kotia kohtia tästä, koiralla oli eilen oksutauti, ja se oli ihan reppanana, pitää mennä katsomaan mikä on tilanne tänään. Vasta yksi matto oksennuksessa..

Ja ai niin, päivän positiiviset uutiset: tänään 30 viikkoa täynnä, eli enää yksi neljännes raskautta jäljellä! Huisia!

Iltoja! Täällä ollaan, eilinen meni Tamperestissa kyläilyn ja shoppailun merkeissä (Vilille löytyi ihania vaatteita, itselleni en jaksanut tällä kertaa edes katsella mitään). Tänään ollaan hoideltu pankki-, posti-, kirjasto- ja kauppa-asioita, kiirettä siis pitänyt. Palailen huomenna paremmalla ajalla, nyt uinumaan! :)

Huomenta,
ja kivaa joulukuuta!Onko eka luukku avattu?

Ihan mahdotonta lentämistä töissä ja ei ehdi tännekään ajan kanssa paneutua. Täällä on siis useampikin jouskari, mulla tulee 20. päivä 33 mittariin.

Kiitti Piritta ja Ankara kommenteista, taitaa se meilläkin olla niin, että Viljami saa odottaa omasta takaa leikkikaveria. Siinähän ne (meinasin automaattisesti kirjoittaa "veljekset") lapset keskenään touhuaa, kun pienempikin kasvaa. Mulla taitaa olla jotenkin alitajunnassa se, että tääkin on poika. Tyttö ois ihana... mutta enpä uskalla toivoa, ettei tule "pettymystä" kuten viimeksi. Siis en oikeesti ollut pettynyt, mutta oli ollut koko ajan tyttöolo.
Mutta nyt taas töihin, palailen myöhemmin.

Huomenta!

Damn, joulukalenteri unohtui täysin aamulla! Mitähän kivaa suklaista siellä olisi ollut?

Ostin eilen miehelle joululahjan! Vitsit että olen tyytyväinen että löytyi helposti! Ostin sellaisen Rapalan kalastustarvikesetin jossa oli erilaisia pihtejä, puukko ja muuta sälää. Eipähän tartte mun enää irrotella haukia koukusta sormin, vaan saa äijä itse hoitaa senkin homman! (on siis kalalle allerginen mutta tykkää kalastaa)

Hitsi sentään jos Kirpulla oli tyttöolo ja tuli poika ja mulla on poikaolo ja tulee tyttö?? Voisko tuosta päätellä jotain että ne "olot" tarkoittaa juuri päinvastaista? Mites oli teillä muilla? Oliko Kata ainoa joka tietää etukäteen? ÄÄH, sori en vaan muista.

Ihanaa kun on perjantai, vaikka se tietääkin istumista autoon ja pitkää pimeässä ajamista:-(.Jospa siellä perillä olis edes vähän lunta...

Aamupäivää!

Joulukalenteria ei vielä avattu, suklaa ei maistu aamulla =)

Mulla ei ollut mitään "oloa" sukupuolesta, eikä kyllä olisi varmaan vieläkään jos ei tiedettäisi.. mies kyllä oli sitä mieltä että tyttö sieltä tulee jo heti alussa. Samoin ystäväni oli varma että tyttö tulee. Mulla ei oikein ole uskoa mihinkään oloihin tai muihin. Mutta tässä on linkki pariin leikkimieliseen sukupuolitestiin, jos käy tänään aika pitkäksi töissä:
http://www.holodeck.com/pregnancy/chinese-cal.html
http://www.childbirth.org/articles/boyorgirl.html
Tässä taitaakin olla samat joku kääntänyt suomeksi: http://www.geocities.com/huuhaat/

Näiden mukaan tyttö pitää paikkansa meille;-)

Ja Sande, me otettiin syntymättömän lapsen vakuutus Veritas henkivakuutuksesta. Luepa tämä vertailu jos mietitte mistä ottaa vakuutus (meillä oli pähkättävää kun If:llä ei ole syntymättömän lapsen vakuutusta, ja me ei haluttu siirtyä pois sieltä muuten): http://www.vakuutusneuvonta.fi/pdffiles/lvve2006.pdf

Kata, Ai mitenniin JOS aika käy pitkäksi?
Hih, poika olisi tulossa molempien huuhaiden mukaan, toisessa 52% todennäköisyydellä. Hekoheko. Kuulemma Ilppiksen ultrakuvakin näyttää pojalta. ÄÄh, ihan sama! Kumpikin käy, mutta onhan tälläinen spekulointi hauskaa!

Sandeman, mulla oli koko raskausajan poikaolo ja poika tuli. Mutta lähipiirissä on mennyt myös ristiin, joten eipä sitä voi varmaksi sanoa ;). Usein sanotaan, että pojasta ei tule pahaa oloa ja että maha on edessä ja pyöreä. Mulla pitivät paikkansa, mutta sitten taas tiedän, että samoilla "ennusmerkeillä" on saatu tyttöjäkin.

Meillä ei ole vakuutusta Leolle. Otetaan se ehkä vasta vähän ennen hoitoon menoa. Nyt näyttää siltä, että Leo menisi hoitoon vasta 1.4. ja mä aloitan silloin vasta työnteon. Ihan jees! Alkoikin jo vähän hirvittää hoitoon vieminen.

Joulukalenterien luukut tuli avattua. Meillä on kolme tylsää kuvakalenteria. Yritin esitellä niitä Leolle, mutta eihän hän piitannut niistä pätkääkään.

Juu, varmasti on niin, että lapsi alkaa kaivata seuraa vasta siinä 3 vuoden tienoilla ja siihen asti äiti riittää hyvin. Mun mielestä on kuitenkin ollut kiva seurata, kun muskarissa Leo on oikeasti kiinnostunut muista lapsista ja käy tutustumassa heihin. Jonkinlaiset lapsikontaktit ovat varmaan hyvästä jo pienenä.

Tänään on edessä kaupunkipäivä. Mennään vähän lounastamaan mun ystävän kanssa ja tehdään loput jouluostokset. Ihanaa olla niiden suhteen kerrankin ajoissa!

Mukavaa perjantaita kaikille!

Niin, piti vielä sanoa soseista, että Leolle ei kelpaa kaupan liha- tai kalasoseet. 5-kuukautisten soseet menevät joten kuten, mutta 8-kuukautisten soseet eivät uppoa (paitsi satunnaisesti spaghetti-jauheliha). Niinpä mun on pakko tehdä soseet itse. Keitän kerralla ison satsin kasviksia ja esim. kananpojan paistijauhelihaa, muussaan ja pakastan osan. Se on lopulta ihan kätsyä. Lihoja on pakastimessa minigrip-pusseissa. Valmiit hedelmä- ja marjasoseet maistuvat onneksi oikein hyvin.

Aloitettiin muuten hapanmaitotuotteet ja Leo tykkää tosi paljon Bulgarian jogurtista ja viilistä. Oikein maiskuttaa ja ahmii :).

Kaikki ovat ilmeisesti jo viikonlopputunnelmissa, joten minäkin toivotan hyvää perjantai-iltaa! Vielä jos hetken tässä koneella istuisi ja lähtisi sitten kotiin päin. Tänään ollaan vaan kotona rauhassa, huomenna mulla onkin ne työpaikan pikkujoulut.

Aika väsy ollut koko viikon, tai sellainen ettei oikein mikään innosta ja huvita. Kai tämä kuuluu näihin raskauden mielialoihin. Onko se nyt se auvoinen keskiraskauden aika takana, toivottavasti ei, on ollut niin mukava olo viimeiset pari kuukautta..

Vihdoin täällä! Laitoinkin teille jo spostia. Tietokoneesta ei (muka) vikaa löytynyt. Ongelma siis se, että sippaa kesken kaiken eikä suostu käynnistymään kuin satunnaisesti kuten nyt. Tässä on jo duunin it-tukea ikävä; ei olla varsinaisia bittinikkareita kumpikaan. Mulla menee hermo välittömästi, jos nää ei toimi, kuten pitää.

Olin aivan vierotusoireissa, kun en päässyt lukemaan kuulumisianne ja nytkin pelkään, että tää toosa sammuttaa itsensä hetkenä minä hyvänsä. Luin siis vain todella kursorisesti juttuja. Ensinnä Sandelle isot onnittelut rakenneultran kuulumisista (ja volteista vatsassa)! Niitä jännään kyllä teidän jokaisen puolesta – ja aina huokaisen helpotuksesta, kun saadaan hyviä uutisia. Ihanaa.

Meidän kuulumiset tiiviissä paketissa eli Lotalle tapahtunutta: Täytti eilen 5 kk kuten Mattiskin (< onnea!) Oppi viime viikolla ryömimään, löysi varpaansa ja minä löysin sen alaleuasta ekan hampaan. Melkomoista. Ryömii ja hyörii ja pyörii. Menee erityisesti lattialistoja ja kaukosäätimiä ja kaiuttimia kohti aivan kiihkoissaan. Ja varpaat ilmeisesti maistuvat hyvältä, kun niitä imeskelee. Ai niin, on myös nukkunut karvan verran paremmin, mistä ollaan isosti iloisia. Neuvola on maanantaina, ja L saa piikin. P, tuliko Mattikselle jotain oireita siitä?

Se hyvä puoli netittömyydestä tosin oli, että sain aloiteltua valokuvaprojektia. Siis sitä, joka mun piti tehdä jo ä-lomalla ennen Lotan syntymää! On puolitiessään, sillä tyssäsi siihen, että albumi loppui enkä ole vielä ehtinyt ostaa toista. Olen myös siivonnut vaatekaappia, UFF:lle menossa kolme säkkiä. Terapeuttista. Ja sitten aloin lukea sitä Lundania mutta en päässyt kuin sivun, kun jo vollotin. Ei mitenkään verrannollista, mutta tuli siinä omakin tragedia taas niin elävästi mieleen.

Mä syön tässä ohessa porkkanaa ja juon Golden Capin Talviomena-siideriä. ;-) Melko omituinen yhdistelmä. Digiboksi toimii jotenkuten hikisesti siten, että kuva pikselöityy. Ehkä kuitenkin saan selville BB:n voittajan. Meille käy aina niin, että kaikki kodinkoneet huutaa hoosiannaa samaan aikaan. Plääh, rasittavaa, jos joutuu lähtemään laukkaamaan kauppoja uusien toivossa.

Jassoo, voisinkin alkaa keskenäni pelaamaan muistipeliä, jossa pitää yhdistää tahkoojien naamat, nimimerkit ja nimet. Ei ihan helppo peli. Keijulle tanakasti PQ!

AIVAN täyttä omaa napaa, sori kaverit. Kun kone kerran pelittää, painun lukemaan kuulumisianne. Öitä!

Wautsi, Lottahan otti kerralla aimo harppauksen kehityksessä! Niin se menee, sitten pitkiä aikoja, jolloin ei tunnu mitään tapahtuvan.

Mä olen ihan ihmeissäni poitsun potalle oppimisesta. Ei toki osaa ilmaista, että hätä on, mutta aina kun vien sinne niin jotain tekee. Eilen en jaksanut viedä alakertaan potalle, niin istutin yläkerrassa pöntölle. Kakat teki sinnekin kuin vanha tekijä! Samoin tänä aamuna. Hino homma. Nyt kuitenkin lakkaan nämä meidän ulostushehkutukset :)

Hyvä Sarppa!

Lauantain jatkoja!

Laavantaita!
Kivaa Nekku, että olet päässyt linjoille. Palsta kaipaa jäseniään! Me oltais kanssa ihan pulassa, jos kone tilttais, en koskaan jaksa perehtyä mihinkään manuaaleihin. Mies kai jotain ymmärtää.

Huimaa, miten Lottis onkin saanut kertarysäyksellä uusia taitoja! Onnittelut tytsylle. Hino homma. Etenkin ryömimisen oppi tosi aikaiseen, eikös se taito tule joskus puolen vuoden jälkeen...? Tai en mä tiedä. Lotalle on tainnut olla hyötyä siitä, että "joutui" olemaan heti alusta niin paljon lattialla. Matias viihtyy kyllä lattialla, muttei älyttömän kauan. Nyt on ilmeisesti oppinut kääntymään myös mahalta selälleen, koska pari kertaa herra on löytynyt toisin päin, jos olen käynyt esim. keittiössä. Pojalle ei tullut mitää oireita piikistä, kuten ei edellisestäkään. Hampiita ei pojan suussa vielä näy.

Ihanaa, mies siivoaa =)))) Kävin spinningissä, ja sillä välin mies on heilunut. Ja tuossa heiluu edelleen imurin kanssa, niin sitä pitää. Lupas viimein porata pyyhetangon kh:n seinään - upeeeeeta. Ei tarvinnut odottaa juhannukseen.

Mä en ole yhtään perillä BB:stä...Hesari kuiteski kertoi, että Sari voitti, eli ilmeisesti se blondi...? Nytistä olen vaan lukenut toimittajien ivailuja ;)

No mutta Juskahan on etevä! Saat Riinuska olla ylpeä pojasta.

Poika muuten veteli innoissaan broileripastaa eilen. Uskomatonta, mitä kaikkea vauvoille tehdään ja ennen kaikkea, miten Matiaksen ruokavalio on monipuolistunut. Ihan hurjalta tuntuu. Nukkuu tosi hyvin näiden lihapatojen voimalla :) Annan usein vasta illalliseksi liharuoan, joten koisii sitten hyvin.

Jaahas, poika taitaa herätä, joten me lähdetään hieman shoppaamaan. Adios!

Ai niin, kalenterin luukut on avattu meilläkin, Matskulla on oma Nalle Puh -kalenteri pinnasängyn yläpuolella. On siitä aivan innoissaan.

Mihinkähän mää taas oon itteni unohtanut kun en täällä mukamas ole ehtinyt pyörimään.. Mää vaan oon sellanen, että osaan aina järjestää menoja jos niitä ei jo ole. Noh, niin kuin aiemmin todettu; tää mammalomalaisen elämä on täynnänsä sosiaalisia aktiviteetteja.

Meidän ystäväpiirissä on ollut sitkeää vatsatautia sekä aikuisilla, että vauvoilla/lapsilla. Vaikuttaisi siltä, että meidän perhe on moiselta säästynyt, kop kop. Tosin viime yönä Ilona oli viiden aikoihin oksentanut sänkyynsä, mutta sen koommin ei mitään. Liekö joku super-pulautus vai vatsataudin poikasta. Ihmetellään.

Sanden ultrakuulumiset kävin vilkaisemassa, hino homma, että Ilppis voi hyvin :)

Kata, jokos oot hommannut ikean hoitopöydän jne? Meillä on se diktad-sarjan hoitotaso yläosineen ja ihan hyvä on ollut. Taso on syvä, mikä on hyvä, mutta ylin hylly on vähän kimurantti käytössä. Mää olen sullonut sen täyteen vaippoja, niitä saa otettua sieltä sokkona käsikopelolla.
Huomenna on tarkoitus lähteä ikeaan ostamaan ilonalle vaatekaappi. Katsotaan josko jokin muu kuin diktad-sarjan kaappi sopisi, se kun on niin pieni, että niitä saisi sitten olla kaksin kappalein. Samalla rahalla saisi kaapin, joka menisi ilonalla koko lapsuusajan.

Soseista oli puhetta. Teen itse kasvis- ja lihasoseet ja homma käy nopeasti nyt kun oon hokannut parhaat niksit. Marjasoseet olen ostanut, vaikkakin tarkoituksena on tehdä niitäkin kun tuo pakastin pursuaa puolukkaa ja herukoita.
Taisi olla äitiyspakkauksessa se sellainen vihkonen jossa on imeväisikäisen ravinnosta juttua. Siinä on hyviä ja helppoja ohjeita soseiden tekemiseen, muuten kun mulla ei ainakaan ollut hajuakaan kuinka paljon laitan esim. lihaa suhteessa kasviksiin. Ilona istuu mielellään hetken aikaa syöttötuolissa katselemassa kun kuorin ja pilkon kasviksia. Välillä annan sille jonkun kauhan tai muun käteen, jolla Ilona huitoo omaa leikkulautaa pöydän reunalla. Ihan mukavaa ajanvietettä sekin. Kait tääkin on semmoinen asennoitumisjuttu, että haluaako tehdä itse vai ei. Ajattelin, että teen sen verran ite kun mukavalta tuntuu, jos alkaa kyrsiä jossain vaiheessa, niin sitten lopetan sörsseleiden väsäämisen.

Sande, meillä on ollut sellainen vakuutus, joka piti ottaa kolme kuukautta ennen laskettua aikaa. Oli siten heti voimassa lapsen synnyttyä. Vertailu on helpompaa kuin kotivakuutuksien, mutta ei ihan mutkatonta. Suurimmat erot taitaa olla siina, että korvaako allergian aiheuttamia korvaavien ruoka-aineiden ostamista ja perusvoiteita ja siinä, miten korvausta haetaan; kerran vuodessa yhdellä omavastuulla vai useammin.

Nekku, hauska kuulla miten Lotta on vauhdissa kehityksessään. Mää koin samoin, että yht´äkkiä, parissa viikossa tapahtui mieletön hyppäys - tuli hammas, alkoi ryömiä ja nousta kontalleen.

Ilonalla muuten oli neuvola ke. Ihan ok on hommat, jatkaa kasvuaan alakäyrällä, mutta omaan tahtiinsä nähden kehitys ok. Th muuten sanoi, että on ihan sama mitä sosetta vauva syö, vaikka söisi samaa sosetta useamman kerran päivässä kun vaan syö. Kerroin, että Ilona oli viikon ajan syönyt huonosti, th arveli sen johtuvan hampaasta ja paikoittain punoittavista ikenistä. Mää taas arvelin, että olis vähän vatsataudin poikasta itämässä. Ehkä sitten molempia.

Mies on vähän peloissaan kun on lähdössä tiistaina espanjaan viikoksi, että miten Ilona siihen suhtautuu. Nyt kun mies on ollut paljon Ilonan kanssa, niin iltaisin Ilona kääntää päätänsä isukin puoleen tarkistaakseen, että siellä se on. Aiemmin katsoi aina mua. Kyllä sen huomaa heti kun mies on enemmän lapsen kanssa, että heti on enemmän siinäkin kiinni. Musta ihana juttu ettei aina vaan äitin perään, se kun tuntuu tässä vaiheessa olevan se juttu.
Eilen oli koko illan pois kotoa kun olin pelireissulla ja oli mukava kuulla, että Ilona ei ollut mun poissaoloani noteerannut lainkaan, vaan oli touhunnut iltapuuhansa ja syömisensä ihan normaaliin tahtiin. Kavereilleni oonkin naureskellen sanonut, että yritän saada Ilonan huutelemaan iskää mieluummin kuin, että olisi aina mun puntissa kiinni. Varmaankin toiveajattelua sen perusteella, että mää sen kanssa kuitenkin enemmän aikaani vietän.

Taidetaan lähteä ulkoilemaan koko perhe ja käydään kaupassa. Musta sekin on mukavaa kun lähdetään vaunuilla yhdessä kauppareissulle, matkaa on pari kilsaa suuntaansa jos ei tuohon ihan lähikauppaan tyydy. Ihanan rauhallinen lauantaiaamu on ollut, nautinnollista. Illalla miehellä on sählypeli (en sais kuulemma sählyks sanoa..) ja mennään Illin kans katsoon. Tuttuja on sielläkin katsomossa, joten hölöttämäänhän mää sinne menen :)

Stella, hih, meillä Ilonan joulukalenteri on puruleluna! Ei oikein vielä tajua :) (se on sellaista ihme päällystettyä, muovin oloista joka ei ihan heti mene muusiksi).

Hyvää viikonlopun jatkoa!

Lauantaita!

Jee, jee, hyvä Sarppa, hänen toivoin voittavan, kun Riinuska aiemmin kyselit.. Aito blondi!! :)))

Me oltiin vauvauinnissa taas aamusella ja kyllä nukuttaa! Vili vetelee jo toisia pitkiä päikkäreitä vaunuissa, naapurissa tehdään remonttia ja muuttoa, mutta mölyt ja kolinat eivät tunnu herraa haittaavan..

Kylläpäs Kata ja Sande ovat tosiaan jo pitkällä raskauksissaan, laittakaahan niitä masukuvia, voin myös niitä tässä kaivella ja lähetellä.

Toivottavasti Keijun kisu on ennustavaa sorttia.. =)

Juskalle onnittelut hienoista pottauutisista, hyvä poika! Vilin serkkutyttö on Juskaa n. kk:n nuorempi, oli juuri eilen onnistunut pisuttelemaan pottaan.

Toivottavasti Nekun kone pelittää vastedes.

Hei Suvi, tulehan sieltä vaikka s-postilistalle, siellä ei kukaan tule kommentoimaan ylimääräisiä! ani-liini@suomi24.fi

Vili maistoi tänään ruusunmarjaa, tuli mojova irvistys, eikä oikein hyvin uponnut. Huomenna uusi yritys. Pottu-porkkana-maissi on herkkua, maissin lisään purkista itsekeitettyjen pottujen ja porkkanoiden sekaan. Mihin kloaikoihin annat Piritta Matiakselle kiinteitä? Ja Riinuska, jos taas jaksat kaivella muistiinpanoja nelikuisen Juskan ruokailuja, niin kiitän ja kumarran. Mä olen antanut Vilille kasvissosetta ekojen päikkäreiden jälkeen n. klo 12. Sitten makeaa ip:llä ja illalla taas kasviksia n. 19-20. Ei maistu niin moneen kertaan, joten tänään annoin sitä ruusunmarjaa ap:llä ja seuraavaksi ajattelin antaa vasta illalla kasvissosetta. Kokeilua...
Joskus olen antanut illalla ennen nukkumaanmenoa peruna-porkkanavelliä/tuttelia 50/50.

Montakohan asiaa unohdin kommentoida, mielessä oli vaikka mitä ja nyt pää huutaa tyhjyyttään.

Mies meni käväsemään töissä, illalla mennään miehen siskolle koko perheen voimin kyläilemään, mutta sitä ennen menen väsäämään pizzaa. Mukavaa lauantainjatkoa!! :)

Ai niin, tietysti unohdin toivotella toissapäiväisille viisikuisille onnea! Ja Lottahan se epeli on, kun nyt jo lähti ryömimään. Meillä löytyi kanssa varpaat, mahtavat maistua hyvälle, kun ovat suussa tämän tästä. Vili ei vielä käänny. Muutama viikko sitten, kun laitettiin kyljelleen, ponkaisi pojovasti siitä masulleen, mutta taito on unohtunut hetkeksi. Kääntyy kyllä "akselinsa ympäri" ja liikkuu niin ollen lattialla tosi hurjasti, muttei vielä pyöri.

Heippa! Kivaa, että Nekku pääsi takaisin linjoille, ja että Juliakin muisti käydä päivittämässä kuulumiset!

Mä tulin äsken miehen firman pikkujouluista. Tulin vapauttamaan lapsenvahdin ja mies jäi juhlimaan. Ihan mukavaa oli eikä yhtään haitannut, etten päässyt jatkoille. Leo oli ollut vähän itkuinen, oli kai vierastanut.

Vai että on Lottakin lähtenyt liikkeelle, sepä hauskaa :D.

Mäkin katsoin BB-finaalin, vaikka en ole kovin hyvin perillä talon tapahtumista. Ihan ok, että Sari voitti, vaikka en kyllä oikein tykännyt kenestäkään finalistista.

Suvi, olisi kiva kuulla susta!

Nyt taidan hipsiä telkkarin eteen. Öitä!

Huomenet.

Aniliini, laitan parin päivän Juskan syömiset kun oli 4kk:tta.

klo
4.55 140ml
8.00 200ml
9.50 sosetta
11.10 190ml
14.40 200ml
15.30 0,5 prk sosetta
17.40 140ml
20.10 190ml

klo
1.30 200ml
7.50 100ml
9.10 200ml
12 sosetta + 180 ml
14.50 180ml
17.45 0,5 prk sosetta
18.50 180ml
20.50 180ml velliä

Eivät ole peräkkäiset päivät. Soseitahan söi 2kk tosi huonosti ennen kuin lähti homma käyntiin. Maitopoika oli :)

Ihanaa, mies tulee tänään kotiin, ikävä jo!