Mihinkähän mää taas oon itteni unohtanut kun en täällä mukamas ole ehtinyt pyörimään.. Mää vaan oon sellanen, että osaan aina järjestää menoja jos niitä ei jo ole. Noh, niin kuin aiemmin todettu; tää mammalomalaisen elämä on täynnänsä sosiaalisia aktiviteetteja.
Meidän ystäväpiirissä on ollut sitkeää vatsatautia sekä aikuisilla, että vauvoilla/lapsilla. Vaikuttaisi siltä, että meidän perhe on moiselta säästynyt, kop kop. Tosin viime yönä Ilona oli viiden aikoihin oksentanut sänkyynsä, mutta sen koommin ei mitään. Liekö joku super-pulautus vai vatsataudin poikasta. Ihmetellään.
Sanden ultrakuulumiset kävin vilkaisemassa, hino homma, että Ilppis voi hyvin
Kata, jokos oot hommannut ikean hoitopöydän jne? Meillä on se diktad-sarjan hoitotaso yläosineen ja ihan hyvä on ollut. Taso on syvä, mikä on hyvä, mutta ylin hylly on vähän kimurantti käytössä. Mää olen sullonut sen täyteen vaippoja, niitä saa otettua sieltä sokkona käsikopelolla.
Huomenna on tarkoitus lähteä ikeaan ostamaan ilonalle vaatekaappi. Katsotaan josko jokin muu kuin diktad-sarjan kaappi sopisi, se kun on niin pieni, että niitä saisi sitten olla kaksin kappalein. Samalla rahalla saisi kaapin, joka menisi ilonalla koko lapsuusajan.
Soseista oli puhetta. Teen itse kasvis- ja lihasoseet ja homma käy nopeasti nyt kun oon hokannut parhaat niksit. Marjasoseet olen ostanut, vaikkakin tarkoituksena on tehdä niitäkin kun tuo pakastin pursuaa puolukkaa ja herukoita.
Taisi olla äitiyspakkauksessa se sellainen vihkonen jossa on imeväisikäisen ravinnosta juttua. Siinä on hyviä ja helppoja ohjeita soseiden tekemiseen, muuten kun mulla ei ainakaan ollut hajuakaan kuinka paljon laitan esim. lihaa suhteessa kasviksiin. Ilona istuu mielellään hetken aikaa syöttötuolissa katselemassa kun kuorin ja pilkon kasviksia. Välillä annan sille jonkun kauhan tai muun käteen, jolla Ilona huitoo omaa leikkulautaa pöydän reunalla. Ihan mukavaa ajanvietettä sekin. Kait tääkin on semmoinen asennoitumisjuttu, että haluaako tehdä itse vai ei. Ajattelin, että teen sen verran ite kun mukavalta tuntuu, jos alkaa kyrsiä jossain vaiheessa, niin sitten lopetan sörsseleiden väsäämisen.
Sande, meillä on ollut sellainen vakuutus, joka piti ottaa kolme kuukautta ennen laskettua aikaa. Oli siten heti voimassa lapsen synnyttyä. Vertailu on helpompaa kuin kotivakuutuksien, mutta ei ihan mutkatonta. Suurimmat erot taitaa olla siina, että korvaako allergian aiheuttamia korvaavien ruoka-aineiden ostamista ja perusvoiteita ja siinä, miten korvausta haetaan; kerran vuodessa yhdellä omavastuulla vai useammin.
Nekku, hauska kuulla miten Lotta on vauhdissa kehityksessään. Mää koin samoin, että yht´äkkiä, parissa viikossa tapahtui mieletön hyppäys - tuli hammas, alkoi ryömiä ja nousta kontalleen.
Ilonalla muuten oli neuvola ke. Ihan ok on hommat, jatkaa kasvuaan alakäyrällä, mutta omaan tahtiinsä nähden kehitys ok. Th muuten sanoi, että on ihan sama mitä sosetta vauva syö, vaikka söisi samaa sosetta useamman kerran päivässä kun vaan syö. Kerroin, että Ilona oli viikon ajan syönyt huonosti, th arveli sen johtuvan hampaasta ja paikoittain punoittavista ikenistä. Mää taas arvelin, että olis vähän vatsataudin poikasta itämässä. Ehkä sitten molempia.
Mies on vähän peloissaan kun on lähdössä tiistaina espanjaan viikoksi, että miten Ilona siihen suhtautuu. Nyt kun mies on ollut paljon Ilonan kanssa, niin iltaisin Ilona kääntää päätänsä isukin puoleen tarkistaakseen, että siellä se on. Aiemmin katsoi aina mua. Kyllä sen huomaa heti kun mies on enemmän lapsen kanssa, että heti on enemmän siinäkin kiinni. Musta ihana juttu ettei aina vaan äitin perään, se kun tuntuu tässä vaiheessa olevan se juttu.
Eilen oli koko illan pois kotoa kun olin pelireissulla ja oli mukava kuulla, että Ilona ei ollut mun poissaoloani noteerannut lainkaan, vaan oli touhunnut iltapuuhansa ja syömisensä ihan normaaliin tahtiin. Kavereilleni oonkin naureskellen sanonut, että yritän saada Ilonan huutelemaan iskää mieluummin kuin, että olisi aina mun puntissa kiinni. Varmaankin toiveajattelua sen perusteella, että mää sen kanssa kuitenkin enemmän aikaani vietän.
Taidetaan lähteä ulkoilemaan koko perhe ja käydään kaupassa. Musta sekin on mukavaa kun lähdetään vaunuilla yhdessä kauppareissulle, matkaa on pari kilsaa suuntaansa jos ei tuohon ihan lähikauppaan tyydy. Ihanan rauhallinen lauantaiaamu on ollut, nautinnollista. Illalla miehellä on sählypeli (en sais kuulemma sählyks sanoa..) ja mennään Illin kans katsoon. Tuttuja on sielläkin katsomossa, joten hölöttämäänhän mää sinne menen
Stella, hih, meillä Ilonan joulukalenteri on puruleluna! Ei oikein vielä tajua

(se on sellaista ihme päällystettyä, muovin oloista joka ei ihan heti mene muusiksi).
Hyvää viikonlopun jatkoa!