Tahkoojaplussat 37

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Terve täältäkin!

Mukava että Suvikin on kaivautunut linjoille vaihteeksi! Sullakin aamut vähissä jo.

Stellan jymy-yllätys on kyllä hauska, itsekin saa sitten miettiä alkaako ehkäisemään ensi vuonna vai mitä. Ei me (ainakaan nyt etukäteen ajateltuna) ihan perään toista yritetä, mutta tuntuuhan se hassulta käyttää ehkäisyä, kun on tarvinnut koeputkihedelmöitystä raskaaksi tuloon...

Äh, lounas pukkaa päälle, palataan!

Lämpimät onnittelut Stellalle!! Ihana uutinen. Näin niitä pikkukakkosia alkaa jo tulla :)

Mariska, kiitos Samun kuvasta! On tosiaan pojalla mahtava tukka, taitaa olla leijona ihan noin horoskoopiltaankin :) ??

Sandelle kiitos myös ultrakuvasta, mullekin se tuli kovin isona ja oli vähän vaikea saada selvää..olikos siinä sivuprofiili?

Nekku, kiva kun olet taas linjoilla! Ostin nyt eilen sen Lundanin kirjan..

Piritta, tanssiohjelmaa: hyvä hyvä, oikea kaveri voitti :)) Itse asiassa oli melkein se järjestys minkä arvelinkin, paitsi että luulin Jamielin tippuvan ihan ekaksi.

Kiitos kaikille onnitteluista! Tosin ne tuntuvat nyt vielä vähän siltä, että häh, mistä te mua onnittelette...

Kuvotus, kylmä ja väsymys ovat läsnä, ei huvittaisi tehdä mitään muuta kuin maata peiton alla sohvalla.

Näköjään meillä meni niin kuin sanotaan, että yksi raskaus "innosti" kehoa toiseen raskauteen. Tosin eipä meillä sen ekan raskauden aikaansaaminen niin kovin kauan kestänyt, vaikka se siltä silloin tuntui. Nyt kun seuraan läheisen ystäväni ja tietysti haavepuolen tahkoojien kurimusta pitkän yrittämisen kynsissä, niin omat taannoiset muka ongelmat vaikuttavat olemattomilta.

Nyt ei ajatus kulje yhtään, joten taidan mennä torkkumaan Leon esimerkkiä seuraten.

Vitsit kun mäkin pääsisin torkuille! Krooh...
Justiinsa kävin kyselemässä tarviiko mun pitää tän vuoden talviloma ennen äippistä vai voinko jättää sen ä-loman jälkeen. Toivottavasti voin pitää sen JÄLKEEN, kun ei isolla masulla oikein talvilomailla tai ainakaan talviURHEILLA niin kuin olis tarkoitus.

Löysin pari helppoa ruokaohjetta, uuniin vaan ja suitsait, ei tartte koko päivää viettää huomenna keittiössä. Kasarit on meillä vähän huonossa hapessa joten en voi kommentoida noista uudemmista omia kokemuksia, muistaakseni joku tefal on ollut meillä ihan toimiva. Paksu pohja ja jämäkkä kahva on musta tärkeimmät ominaisuudet.

Huomenta!

Miten itsenäisyyspäivän viettonne menivät? Me otettiin todella rennosti, katottiin leffa, käytiin vähän ulkoilemassa ja sankarihaudoilla neljältä katsomassa seppeleiden laskut. Puhuttiin just että ollaan kun mitkäkin mummo ja pappa, joka ilta yhdeksältä sängyssä, luetaan hetki ja nukkumassa viimeistään kymmeneltä...=)

Tänään on neuvola kymmeneltä, eli ei tässä oikein pääse työn makuunkaan (ikäänkuin muuten ahkeroisin täällä...) ennen kuin pitää lähteä sinne. Tänään on muuten rv 31 täynnä! Nyt on ruvennut kyllä eka kertaa tulemaan jo pieni kärsimättömyys, olisi ihanaa että vauva syntyisi pian. Myöskin olen ensimmäistä kertaa alkanut kaivata omaa vartaloa, tavallisia vaatteita ja sitä että voi harrastaa liikuntaa normaalisti ja ottaa lasin viiniä silloin tällöin..=) Tosin TIETYSTI noita ehtii sitten tehdä ihan tarpeeksi, pieni hetkihän tämä on naisen elämässä.

Se tentti minkä kävin tekemässä ei mennyt läpi =(, joten ei kun lukemaan vaan ja ennen joulua vielä uusi yritys, aargh.

Huomenta!

Eilinen meni kyllä ihan hulinoidessa, siivottiin, käytiin katsomassa uusinta kummipoikaa, mun ystävän luona skumppalasillisella, sairaalassa katsomassa Ilppiksen serkkutyttöä(!) ja sitten vielä vedettiin illallinen meillä appivanhempien ja miehen kummitädin ja veljen kanssa. Linnan bileitä katseltiin ja pukuja, mutta eipä jäänyt oikein mitään mieleen, oli kai passaus päällä juuri mielenkiintoisimmilla kohdilla. Linnan jatkojen kohdalla sanoin jo että NYT voisi kääntää kanavaa, haloo, joku eduskunnan karaokekerho esiintyi??? Voiko olla tylsempää??

Totesin että oli viimeinen sulisvuorokin tälle mammalle tiistaina. Ei taivu masun kanssa etukurotuksiin ja lisäksi taitoin vielä nilkan, ei kauhean pahasti, mutta illalla jouduin turvautumaan Panacodiin että sain tuskalta ja säryltä nukuttua. Sen ei kai pitäisi pahasti vaikuttaa Ilppikseen, ainakin potkuja tulee normaaliin malliin. Ainakin tuolla endopuolella ovat naiset saaneet luvan käyttää sitä särkyihin.

Tulkaahan linjoille naiset!

Heippa!
Ääh, Keijun tilanne mietityttää, hipihiljaa itsekseni pidän kuitenkin peukkuja ylhäällä. Toivosta en luovu, ennen kun täti ilmaantuu..toivottavasti pysyy vuoden poissa! Ja syystä :)

Linnan juhlia katsoin sivusilmällä, mutta eihän siinä paljoa ehdi kun pojan perässä pitää juosta. Muutaman kivan puvun näin sitten iltasanomien sivuilla. Jatkojen katselu loppui multakin siihen järkkyyn karaokeen!
Päivällä käytiin mun mammalla kylässä ja mun äitikin oli siellä. Mies toki raksalla, missäs muualla..

Katalle tsemppiä tentin uusiolukuun, mälsää.

Huomenna mies lähtee pikkujouluihin ja tulee la iltana myöhään takaisin. Mä odotan mun vuoroa, joka on joulupäivänä. Sanoi kuka mitä tahansa perhejoulun vietosta, niin minä lähden ratalle! Lähden mun parhaan ystäväni kanssa, ei olla oltu yhtäaikaa pariin vuoteen. Ensin minä olin raskaana, sitten hän.

Tulkaahan toki turisemaan kaikki, kuinkas sen tuoreimman plussaajan vointi??? Stellaaa...

Huomenia! Linnan juhlia tuli katsottua ja samalla turistiin ystävien kanssa. Puvuista ei nyt mikään erityisesti jäänyt mieleen, ihan hienoja oli useitakin. Meni aika myöhään ja väsytti tulla töihin, onneksi huomenna mulla on vapaapäivä.

Tänään menen tanssitunnille, en ole ollut kahteen viikkoon. Vähän jännittää kuinka jaksan, on meinaan aika rankkoja tunteja. Toisaalta ärsyttää, ettei ole liikkunut ja vaan syö ja syö. Maha ihan turvoksissa. Nyt olen oksentanut kahtena aamuna, aika inhaa. Ajattelin että jäisi vaan sellaiseksi kuvotukseksi mutta ei. Ehkä siellä mahassa on jotain elämää... Huomenna selviää!

Keijun tilanne mietityttää täälläkin, voi itku. Inhottava tuollainen tilanne. Tsemppiä joka tapauksessa!

Tervehdys! Eilinen meni täällä oikein rennosti. Kun Leo meni ekoille päikkäreille, niin mä ja mies nukuttiin myös. Laiskoteltiin iltapäivään asti, minä jopa pyjamassa. Väsytti ja palelsi niin perkuleesti, että olin peiton alla värjöttelemässä koko ajan. Illemmalla sitten ryhdistäydyttiin, otettiin vieraita vastaan ja katsottiin Linnan juhlia. OIkeastaan ainoat hienot puvut jotka jäivät mieleen oli mun mielestä Krissellä ja Satu Taiveaholla. Hirvityksiä oli useita (esim. Laura Malmivaaran roikkuva mekko), ja kieltämättä ihmettelin, miksi Virpi Hämeen-Anttila ei ollut edes tukkaansa kammannut... :).

Voi harmi, että Keijun kierto lähti vielä temppuilemaan. Ei ole reilua! On kyllä harmillista, mitä kaikkia vastoinkäymisiä voikin tulla eteen.

Tuli tuosta Riinuskan joulupäivästä mieleen, että meikäläinen ei sitten ehtinyt kunnolla juhlia oikein kertaakaan. Tosin tällä hetkellä ei haittaa.

Hertta, oireiden pitäisi kertoa, että kaikki on hyvin! Eli yritä olla tyytyväinen oksentelusta ;).

Meikäläisen oireet ovat väsymys, kylmä ja kuvotus. Eilen nousi pari kertaa jotain melkein suuhun asti, joten saa nähdä, joudunko minäkin halimaan pönttöä jossain vaiheessa.

Pitäisi saada itseään niskasta ja kuntoilla nyt kun vielä voi. Huono tekosyy, mutta muhun vaikuttaa tuo pimeä keli ihan hirveästi. Ei tee kerta kaikkiaan mieli lähteä mihinkään iltaisin. No, jospa sitä menisi edes juoksemaan koiran kanssa. Nyt sitäkin voi tehdä, kun ei ole tissit kipeytyneet.

Niin - tulkaapa turisemaan sieltä!

Juu linnan juhlat on kumma juttu, joka vuosi niitä odottaa, mutta mä ainakin hyydyn tosi nopeasti sen ihmisjonon seuraamiseen kumminkin. Ei jäänyt mieleen ketään erityisesti, mutta näkyihän siellä kauniita pukuja useita. Ja hirveitä, se Laura Malmivaaran säkki esimerkiksi oli tosiaan aika hirveä.

Tulin juuri neuvolasta, kaikki ok, kohtu kasvaa edelleen lähes keskikäyrällä, nyt oli jäänyt himpun verran alle. Ajattelin soittaa tänään naikkarille ja varata tutustumiskäynnin tammikuun alkuun. Kiva käydä siellä katselemassa, varsinkin kun en oo käynyt niissä ultrissakaan siellä, enkä edes vieraillut kenenkään luona koskaan. Meidän perhevalmennukset neuvolassa alkaa vasta 15.1, eli ei turhan aikaisin.. Bebe on, niinkuin jo viimeksikin, oikeassa asennossa pää jo ihan alhaalla, peppu pystyssä. Kiva että neuvolassa on aina ollut kaikki kunnossa, mutta tunnen itseni ihan oudoksi kun ei ole ikinä mitään kysyttävää..Nyt sitten niitä käyntejä on oikeasti kahden viikon välein tästä eteenpäin.

Hyvähyvä, Kata! Ei aina kaikilla tartte olla kysymyksiä tai ongelmia raskaudessa! Mä tosin en kysyisi edes omalta neuvolan mimmiltä kun ei se osaa vastata kuitenkaan. Paremmin mä täältä tai googlelta saan vastauksia:-).

Tuota laiskottelua mäkin odotan viikonlopulta. Nyt kun eilen saatiin kämppä siistiksi niin ei ole sitä ainaista siivoomistakaan. Voisi vaan nukkua, krooh. Tosin mies lähtee taas varpajaisiin perjantai-iltana joten eipä siitä olekkaan mitään iloa lauantaina...

Milloinkas Hertan ultra on? Tuut sitten heti kertomaan meille työläisille, mitä siellä näkyi! Mulla seuraavaksi onkin neuvolalääkärin vuoro, mutta vasta 3.1 ja taidan vasta sitten laittaa Kelan paperit vetämään, kun eihän tässä ole kiirettä, muulla kuin sen vakuutuksen ottamisella. Täytyy varmaan soittaa Fenniaan ja kysellä tarjousta.

Terskis!

Kiitos Sandelle Ilppiksen kuvasta, mun mielestä se oli hyvin onnistunut ultra kuva...ei meidän pojista ole noin selviä kuvia saatu..

Ja mitämitämitä...Stella, Onnea Onnea pikkukakkosesta, huisia! Ihanaa!!

Mä olen ihan joulutunnelmissa. (ainoastaan ulkona tuntuu hassulle kun asteita +5 ja aurinkopaistaa...ihan kevät ilma) Eilen laitoin keittiön jouluverhot paikoilleen, kapan olen onnistunut jemmaamaan jonnekkin mistä en sitä osaa etsiä, joten tänä jouluna meillä on vain sivuverhot...tuovat ihanaa tunnelmaa nekin.

Itsenäisyyspäivä meni meillä ihan kotioloissa. Ystäväperhe kävi päivällä kahveella ja illalla syötiin "paremmin" sekä katseltiin linnankemuja. Täytyy näin lahtelaisena kehaista Aino-Kaisa Saarisen pukua, joka oli todella nätti.

Poikien kanssa on mennyt ihan kivasti. Ainoastaan nuha on pyörinyt sitkeästi meidän nurkissa..
Samu oppi syömään tuttia, mikä helpotti meidän olemista tosi paljon. Illalla ei tarvitse kun syönnin jälkeen viedä sänkyyn ja laittaa tutti suuhun niin ukko on unessa. Nyt viime yönä meillä oli vitsauksena nenän tukkoisuus johon poika heräsi monta kertaa.
Soseitakin olen jo Samulla maistattanut ja hyvin tuntuu uppoavan...on vaan kovin sotkuista touhua kun usein Samu työntää lusikan perään nyrkit suuhun ja sen jälkeen huitoo ympäriinsä soseisilla pikku kätösillään..

Siivooja asiaa, mä oon muutaman kerran ennen isompia juhlia (häät, kolmekymppiset yms) tilannut kotiin siivoojan.. Hyvää jälkeä ovat tehneet, ainoastaan ikkunoiden pesu oli ihan ala-arvoista. Tosin olen ikkunanpesun suhteen tarkka ja en voi sietää minkäänlaisia raitoja pestyissä ikkunoissa.
Kovin moni on kertonut tuon että siivoaa kun on siivooja tulossa. Mä järjestin paikat ennen siivoojan tuloa ja siivooja vain puhdisti talon. Jotenkin sitä ajattelee ettei vieraan ihmisen jäljiltä osaisi mitään löytää jos sen antaisi tavarat järjestää.
Mulla on vaan tullut semmoinen tunne että kun olen lasten kanssa kotona niin talo on kuin pyöremyrskyn jäljiltä, nyt olisi siivojasta apua. Silloin kun kävin töissä niin talokin oli paljon siistimpi kun ei ollut ketään sitä sotkemassa...

No niin nyt tulikin vihainen karjaisu sängystä, nenä tukossa ja pännii...täytyy mennä.

Kiva kuulla Kata, että sulla oli asiat hienosti neuvolassa! :)

Vähän samantapaisia ajatuksia täälläkin välillä. Nyt tietysti taas hyökkää joku kimppuun, mutta senkin uhalla... Mä olen ottanut muutaman kerran tässä raskausaikana lasillisen viiniä. Eikös Pirittakin niin tehnyt? :) Mutta kyllä mä odotan sitä aikaa, kun sitä saa ottaa vaikka pari lasillista. Tosin imetysaikanakin taitaa olla tuo alkomahooli kiellettyä, joten ehkä sitten joskus vuoden päästä!? Olen nimittäin päättänyt, että imetän vauvaa mahdollisimman pitkään, jos se vain on mahdollista.

Ja vaikka kuinka mielelläni olen raskaana, olen myös jonkun kerran ajatellut, että olis ihana vetää farkut jalkaan. Aivan ihanahan tämän masunkin kanssa on pyöriä, en siis valita!!

Varasin muuten viimeisen ultran sairaalaan. Se on tammikuun lopulla. Se on ilmeisesti ns. synnytystapa-arvio ja sitten kai sinne synnytyssaliinkin pääsee kurkistamaan.

Tänään on rv 28 täynnä ja vauvalla 90 % mahdollisuudet selvitä hengissä, jos nyt syntyisi. En toki toivo, että hän vielä syntyisi, mutta kyllä mielelläni hänet ottaisin jo esim. helmikuussa vastaan. Mun hermoilla ei kyllä mennä mitään kolmea viikkoa yli ajan! ;)

No mutta mukavaa loppuviikkoa kaikille! Saisinkohan mä leivottua ne piparit vihdoin viikonloppuna? Miten ihmeellä mä olen aivan järkyn saamaton??

Huomenta! Kerrankin saan ilmoittautua tänne suht pirtsakkana; tässäkin taloudessa on nukuttu. ;-) Huippua. L söi klo 3.15 ja heräsi klo 7.10! Se on meille hyvin se.

Kjell Westö voitti Finlandia-palkinnon, loistavaa! Olen tainnut häntä tänne aiemminkin hehkuttaa. Leijat Helsingin yllä oli mulle TODELLA vaikuttava lukukokemus, mulle jäi ne hahmot ja fiilikset pyörimään päähän moneksi päiväksi saatuani kirjan loppuun. Hesarin arvostelussa sanottiin, että Westö ikään kuin hiipii tarinoihin sisälle ja se on musta loistavasti sanottu, niihin hahmoihin vain kasvaa kiinni eikä haluaisi päästää irti. Öö, sori, en muista onko täällä muista Westö-faneja, Stella ja Piritta ainakin lukevat paljon.

Piritan ja Matiaksen kanssa meni taas eilinen iltapäivä rattoisasti! Ihan loistavaa seuraa. P, mä kuvailin vielä illalla miehelle Mattiksen ihania poskia ja sitä tyytyväistä ilmettä, kun on sun sylissä. ;-) Sanoin, että tarttis varmaan ottaa kamera joku kerta mukaan.

Lotta ryömii yhä kiihtyvällä tahdilla ja heti kun silmä välttää on ropeltamassa kaikkea ei niin sallittua eli digiboksia, dvd-soitinta, kaukosäätimiä, nokista takkasettiä sekä kukkaruukkuja… Nousee jo hetkittäin lupaavasti konttausasentoon ja huojuu siinä sitten hetkisen. Eiköhän tässä vielä hetki mene ennen kuin hoksaa, että niinkin pääsee liikkumaan.

Sande, tein Valion reseptillä uunipottuja savukalatäytteellä tässä yks päivä. Oli huippuhyviä, tattista vaan vinkistä!

Hyvä Suvi, että palasit ja komeasti on viikkoja jo kasassa! Mäkin vetelin ekan kolmanneksen jälkeen aina toisinaan lasillisen viiniä juhlissa tai juhla-aterialla. Imettäessä kyllä saa juoda viiniä, äidinmaidossa on sama promillemäärä kuin sun veressä ja haihtuu siitä samaa tahtia, joten on ihan eri asia kuin raskaana ollessa, jolloin sikiö saa alkoholin suoraan istukan kautta. Eli ei tarvii edes pumpata ns. pahaa maitoa pois, kun haihtuu siitä. Ja tämä ohje siis oman synnärini kirjallisista ohjeista, jotka sieltä sai mukaansa.

Aha, nyt likka heräsi. Palaan!

Huomenia!

Perjantai, jee! Mukava kuulla että Nekulla hyvin nukuttu yö takana. Täällä vähän valvoskelua yöllä, mutta onneksi nyt on viikonloppu. Mulla rupeaa olemaan täällä töissä sellainen olo, että päivät valuu käsistä, pitäisi tehdä hommia loppuun ja siivota huonekin jossain vaiheessa. Onneksi en ole mikään ylitunnollinen tyyppi, että kun vuosi vaihtuu niin vaihtuu myös meikäläisen työt, muut tekee sitten loppuun ne mitä täällä jää kesken. Ikävä kipata duunikaverien päälle lisähommia, mutta toisaalta, evvk enää vaikka jäis tekemättä.. =)

Voisinpa lukea tuota Westön tuotantoa, jos kerran noin kehutaan. Mä luen kyllä tosi paljon, mutta ei ole tullut tutustuttua aiemmin. Nyt luen just Waltarin Mikael Karvajalkaa, en ole lukenut Waltaria sitten kouluaikojen, ja ajattelin että voisi taas kokeilla.

Jos tuo sade loppuu tämän päivän puolella, niin ajateltiin miehen kanssa mennä Espalle joulutorille katselemaan illalla, ootteko Helsingin plikat käyneet? Vai vastako se on juuri avattu, en muista.

Vauva on muuten ihan tosi kova hikkaamaan, viime yönäkin hikkasi ainakin kolmeen otteeseen..kai se nieleskelee niin innokkaasti sitä lapsivettä. Onkos teillä Suvi ihan rutiinina tuollainen ultra vielä raskauden lopussa? Meillä ei kyllä mielestäni mitään tuollaisia ole, ellei sitten jää epäselväksi vauvan asento tai pidä tarkistaa jotain muuta. Yritin eilen varata sitä naikkarin tutustumiskäyntiä, mutta en päässyt edes puhelimella läpi soittoajan aikana. Ärsyttävää kuunnella sitä jonotuspimputusta 45 minuuttia turhaan.

Reilut kaksi viikkoa jouluun, kääks. Ensi perjantaina olen lomalla, ja aion yrittää ostaa urakalla joululahjat. Muuten sitä nyt ei hirveästi stressiä kehity, kun varmaan tulee äitien lihapadoilla vierailtua.. Olis kyllä kiva siirtää enemmän joulun viettoa omaan kotiin, ehkä nyt kun lapsi tulee maailmaan, niin seuraavana vuonna voisi tehdä omat jouluruoat.

Huomenta vaan täältäkin!

Suvi, olen mäkin jokusen lasillisen nauttinut viiniä nyt raskausaikana, joten täältä et ainakaan saa sitä saarnaa:-). Muutenkin olen vähän suurpiirteinen mm tuossa salmiakin määrässä, mulla kun ei sitä korkeaa verenpainetta todellakaan ole, pikemmin päinvastoin. Aamulla saa aina hetken odotella istuallaan että pää pysyy mukana heräämisessä, ettei tule pyörtymisiä.

Taitaa mulla olla limakalvot kovilla kun niistäessä tulee verta, tosi groteskin näköistä. Jokapaikassa on niin kuiva huoneilma, vaikka tuolla ulkona sataakin edelleen:-(.

Mää vietin eilen suklaalevyn ja Rajattoman joululevyn ja kirjan kanssa itsekseni laatuaikaa, ah. Mies oli varpajaisissa mutta onneksi autolla ja tuli ajoissa kotiinkin. Maikkarin linnanjuhlia tuli seurattua toisella silmällä(ilman ääntä), onko kenelläkään havaintoa ketä ne huimat tanssijat oli? Naisella tummanvihreä puku ja aivan karmea meno päällä, taisi olla vähän pohjia? Miehen kanssa epäiltiin muodostelmaluistelijoita tai jalkapallojoukkuetta, mutta ei sitten saatu selville. Kova meno oli päällä.

Huomenta.
Mun tulee jotenkin niin paha mieli kun luen tahkoojien kuulumisia. Ottaa päähän, että miksi se on välillä niin vaikeaa. Ei oikein löydy sanoja, millä lohduttaa, mutta toivottavasti tietävät olevansa ajatuksissa.

Sande, musta ne kuuluttajat puhuivat jotain ammattitanssijoista linnan juhlissa. Ehkäpä olivat juuri ne? Kovasti näyttivät vievän tilaa muutoinkin ahtaalta tanssilattialta :)
Mä katsoin myös sivusilmällä koostetta ja tulin siihen tulokseen, että Tiuran ja Taiveahon puvut olivat mun mieleen.

Mä en juonut mitään alkoa raskausaikana. Mä kun en juo viiniä muutenkaan koskaan, enkä ole tissuttelija, niin siksi. (joinpas ehtoollisviinin:) Mä yleensä otan sitten kunnolla, en yhtä tai kahta... Todellakaan en tuomitse niitä, jotka raskausaikana ottaa silloin tällöin lasillisen. Eihän se ole ollenkaan pahasta.
Salmiakkia söin mäkin, mullakin RR oli enempi alhainen.

Mulle tuo Westön tuotanto ei ole tuttua. Mä olin ennen himolukija, mutta nyt Juskan synnyttyä on jäänyt vähemmälle. Mä vaan luen niin erilaisia kirjoja. Esihistoriallisia tai toisen maailmansodan aikaisia. Tai sitten tositarinoita esim lapsista (tiikerin lapsi, pimeän poika, Nancy, onko tuttuja kelleen?)

Mies lähti kohti Viroa ja pikkujoulua, plääh. No, mä alan laittaa päälle, sitten kohti kuntosalia!

Huomiseksi on luvassa italiailaista naminami-ruokaa ja Bondia:-). Oli röyhkimys, peruin sovitun illallisen kaverien luona kun mies oli vähän nihkeenä lähdössä ja plänäsin sitten uuden laatu-aikaillan miehen kanssa kaksin. Toivottavasti osaa arvostaa mun "uhrauksia". Ystäväperheen äiti (2 lasta) ei kuulostanut kovin innostuneelta mun "laatuaika"termistä, kun en tiedä milloin ovat viimeksi itse päässeet kaksin mihinkään. Auts. Olin vähän ilkeä ja itsekäs mutta otan tämän nyt MEIDÄN viikonlopuksi, kun mies on sitten taas reissussa ja on ollut niin stressaantunut koko syksyn.

Riinuska, jos ne tanssijat olivat ammattitanssijoita niin mä olen ruuneperi. Ihan NIIN hyvin eivät mielestäni tanssineet vaikka tietty ahdasta oli. Mutta voin toki olla väärässäkin. Ja siis ruuneperi:-)))

Huomenta!
Mullekin tuli tosi surullinen olo, kun luin tahkoojakuulumisia. Piru soikoon :(.

Mullekaan Westön kirjat eivät ole tuttuja. Leijat meillä on hyllyssä, mutten ole saanut aikaiseksi tarttua siihen (vielä). Odotan joululahjaksi useita kirjoja, ja siellä saattaa olla joukossa se Finlandia-voittajakin. Mies jo vahingossa paljasti ostaneensa mulle Zadie Smithin uusimman englanniksi ;). Odotan innolla sen lukemista!

Nyt tuntuu siltä, että ONNEKSI en joudu olemaan töissä. Nimittäin pahoinvointi ja väsymys on näin aamupäivisin pahimmillaan. Koko ajan saa nieleskellä, ja silmät painuvat väkisin kiinni. Tässä raskaudessa on myös alavatsan vihlaisuja, joita ei ollut ekassa.

Viinistä. Mäkin join satunnaisesti pienen viinilasillisen raskausaikana. Imetysaikana join sitten jo enemmän. Alkon sivuilla ja imetystukilistalla on juuri tuollaiset ohjeet kuin Nekku kertoi. Eli että alkoholia saa huoletta juoda, koska se ei kulkeudu vauvaan. Mutta tietysti juomista kannattaa rajoittaa siinä mielessä, että vauva aistii, jos äiti on huppelissa, ja tietysti vauvankäsittelytaidot voivat heikentyä.

Meidän neuvolassa sanottiin, että lasillisen jälkeen kannattaisi odottaa pari tuntia ennen imettämistä eli on tästäkin ristiriitaisia näkemyksiä.

Sandeman, mulla on kans limakalvot koetuksella. Odotahan, kun alat imettää, sitten ne vasta kuivuvatkin... mulla ainakin tuli päivittäin verta nenästä eikä mitkään nozoilit auttaneet.

Nyt alkaa olo vähän kohentua, joten ehkä alan touhuta jotakin. Jos sitä vaikka siivoaisi taas vaihteeksi.

Mä yritän nyt ajatella muuta ja kommentoin sitten teidän juttuja :/

Mä katselin niitä tanssijoita jo edellispäivänä ykköseltä ja tosiaan taisi olla hieman pohjia. Taisivat kyllä kuvitella tanssivansa hyvin ja horjahtelusta päätellen kuvittelu johtui alkoholista :) En tiedä keitä olivat, mutta harvoinpa sitä pääsee matti meikäläinen nolaamaan itseään ihan telkkarissa, hävetti niiden puolesta...

Mä luen myös todella paljon, pitää varmaan koittaa noita teidän vinkkejä seuraavaksi. Taitaa kyllä olla turha hakea niitä mistään kirjastosta, kun ovat varmaan kaikki lainassa. Nyt luen jotain amerikkalaista hömppäscheissea, sellasta kevyttä, ei tule uniin :)

Alkuiltapäivää,
Ja lämpöistä perjantaita! Mun mielestä alkaa olla jo aika pelottavaa, jos ilmasto lämpenee niin, ettei lunta enää näillä leveysasteilla nähdä tulevaisuudessa. Näin lenkillä puita, jotka puski esiin uusia silmuja...!

Taidettiin nukkua niin pitkään M:n kanssa aamulla, ettei poika nuku nyt millään p-unia. Ja taisinpa laittaa pojan päälle liikaa vaatettakin. Ihan hikihatussa raukka. Nekku, meillä syötiin sitten samaan aikaan viime yöllä, meillä 2.30 ja kuuden jälkeen nostin viereeni, ja syötiin ja nukuttiin vuorotellen 10 asti. Miten sitä nukuttaakin näin joulukuussa!

Keijun ja Gissan puolesta on kyllä todella paha mieli. Mutta siis, Gissa, en todellakaan heittäisi vielä pyyhettä kehiin, onhan siirrosta vasta niin lyhyt aika. Nyt vaan odotellaan sitkeästi sinne joulun aluspäiville. Keijulle en voi kun lähettää roppakauppa voimahaleja.

Heh, mitenkähän Suville tuli ensimmäisenä viinistä Piritta mieleen =)) Kyllä minä nautin viiniä silloin tällöin raskauden aikana, ja ihan normaalilta tuo Matias vaikuttaa. Eli siitä vain nautiskelemaan, tekee vain hyvää! Kun puhutaan suurista alkomääristä, niin se on sitten jo ihan eri juttu.

Niin siis, Nekku ja Lottis, kiitos vain eilisestä lounasseurasta. Lottis on aivan hurmaava hymytyttö. Ursulan vuohenjuustosalade oli juuri niin hyvää kuin olin kuullut kehuttavankin. Westön kirja pitäisi hankkia, valinnan tehnyt proffa puhui kyllä niin hienosti Westön kirjoitustaidosta, että onhan tuo kirja jo pakkokin lukea. Suomalaisessa se oli mun mielestä tarjouksessakin. Nekku, en todellakaan ole himo kirjojen lukija, luen intohimolla lähinnä ruoka- ja viinikirjoja :) Yksinkertaisesti en löydä kirjoille aikaa, kun olen niin kiinni mun aikakauslehdissä. Luen niitä ihan laidasta laitaan.

Ai, musta ne Linnan supertanssijat oli vaan mukava piristys muutoin niin hillityssä tanssilattiameiningissä. Kyllähän ne ihan hyvin osas pyöriä. En kyllä osaa sanoa, keitä olivat. Krissen puvusta mäkin tykkäsin, samoin Saarelan ja Eijariitta Korhosen. Tiurakin taisi olla ihan nätti. Se Backmanin karaokepläjäys oli kyllä aika ughh....

Voi Stella, sun olo kuulostaa kyllä sellaiselta, että peiton alle vain! Nythän tuo alkuraskaus on varmaan kaksin verroin haastavampi, kun on taapero mukana kuvioissa. Toivottavasti pääset pian vilutuksista ja kuvotuksista eroon. Mulla toi viluisuus oli jotenkin arsyttävin oire, hyvä kun suihkuun pystyi menemään.

Äh Kata, uusiotentit on syvältä =( Mikäs oli tentin aihe? Peukkua sitten vain seur. kertaan.

Kiitos Ankara paistokasari-vinkistä. Taidetaan päätyä siihen Profpaniin, mietin tota Matadoriakin, mutta sen hinta hieman epäilyttää. Sen on jossain saanut halvimmillaan 50 eurolla, ja se laatukasarista aika vähän. Ikävä, jos teillä oli heti feilua sen kanssa. Reklaamaatiota vaan, niin saatte uuden tilalle.

Pääsisköhän tänään kuivin jaloin kauppaan...Illalla mennään ystäville Sipoon perukoille glögeilemään. Nyt kuiteski lounasta vääntämään. Poika vaikuttaa hyväntuuliselta vaikka nukkui vaan 45 min...Saas nähdä.

Mukavaa vkloppua!

Mites mä nyt täällä taas???

Mulla on se sama perinaisellinen onkkelma, jonka kanssa Sande taannoin tuskitteli: ei mitään päällepantavaa!!! Enin osa mun vaatteista on ns. työvaatteita. Niinpä kuljen päivästä toiseen mustissa poolopaidoissa tai jossain virttyneissä trikoovetimissä. Argh. Eilen kiertelin Kampin keskuksessa ja ai, ai, ai, olisin voinut viedä puolet Gant Storesta mennessäni. On yks mun lempimerkeistä.

Sande, mies kävi kattomassa Bondin ja sanoi, että oli siinä lajissa paras näkemänsä. Mutta niinhän ne kriitikotkin on ylistäneet. Mä en ole ollut leffassa kertaakaan L:n syntymän jälkeen. Tarttis korjata vahinko.

Ei mullakaan riitä sanat noihin Tahkoojien kuulumisiin. ;-(((((

Ne tanssijat taisi olla naisvoimistelun (?) maailmanmestareita tms.

Hahaa, Piritta, sä olitkin lehtifriikki – tietenkin. Mä toivon, että Joulupukki toisi Westön kirjan.

Antakees ideoita 5 euron joululahjaan kavereiden pikkujouluihin? Pää lyö tyhjää.

Taas on mentävä, L kuuluu olevan vaunuissa hereillä ja virtaa täynnä.

Kiitos kaikille lohdutuksesta!
Riinuska, taas löytyi yhteistä :) Mä tykkään kans kovasti kaikista Torey Haydenin kirjoista, myös siitä Tiikerin lapsesta. Se kun on itse ollut töissä noiden lasten kanssa niin tietää mistä kirjoittaa! Muistaakseni häneltä on hiljattain tullut uusikin kirja?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Pikkujoululahja: löydettiin Hampurista magneetti-joulupukkeja. Oli tosi hauskannäköisiä, luulis että täältäkin löytyis jostain krääsäkaupasta. Tai sitten kalanruotopinsetit:-) hekoheko.

Loppuu kyllä sanat tahkoojien alakuloa lukiessa. Been there, mutta silti TODELLA tylsää että kuukausi toisensa jälkeen aina sama tulos:-((.

Lukemisesta: mulla pitää olla aina joku kirja kesken. Mutta suht kevyttä että sen voi keskeyttää usein kun luen junassa ja bussissa työmatkalla. Eli dekkarit on ihan oivia noihin tilanteisiin, mä oon ihan toivoton noiden kaunokirjallisuuden klassikoiden kanssa. Waltarit ja muut on skipattu:-(.

Kävin äitini kanssa lounaalla, kyseli oliko mulla uusi jakku? TODELLAKIN ostan sellaisen uuden joka ei mahdu edes kiinni...että se niistä vaateongelmista. No comments kun yritän joka aamu miettiä uusia yhdistelmiä näistä mun olemattomista mammakuteista. Nyt ne vanhat rintsikatkin puristaa niin ettei voi laittaa päälle, pakko käydä hakemassa lisää sipulipusseja ettei tartte samoja pitää viikkotolkulla (yäk).