Tahkoojaplussat 41

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekku*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aamupäivää!
Hurr, tosiaan pakkasta pukkaa - viimein. Olikin Nekun tavoin pähkiminen, että mitä kummaa pojan päälle unille. Mummi on neulonut pojalle hellyttävän villapuvun, joten laitoin sen toppiksen alle, se riittänee. Otin kopasta kovikkeet pois, ja se onkin aika pro vehje, kun sen saa vaunuihin kiinni.

Meille tulikin "vapaapäivä", kun kyläily ystävän luona Keravalla siirtyi to:ksi. Taidan perehtyä tilaamiini 145 kuvaan....Tulivat viimein oikeassa koossa, jippii!

Huominen sopii kyllä, mutta klo 12 on vähän hankala meille. M nukkuu just silloin päikkiksiä (11-12.30), enkä voi talvitamineissa ottaa häntä sisään nukkumaan...En halua laittaa kapuloita rattaisiin, joten mun puolesta voitte hyviä treffata, ja mä koitan sännätä paikalle asap.

Hinoa, että Lottiksen ruokailut alkaa sujua. Arvelinkin, että se ottaa oman aikansa, ja pian suu toimii jo kuin variksenpojalla. Se vasta hauskan näköistä onkin :) On kyllä nastaa, kun nämä lapset saa ruokapöydän ääreen, mekin syödään yleensä kimpassa, ja M lukeaa tuolissa omaa kirjaansa tai sit tuijottaa haltioineena pöydässä olevaa kynttilää tms. Ja maissinaksut maistuu, tosin on vähän sotkemista niiden kanssa.

Kiva Suvi, kun ehdit kuulolle. Niin se mammis alkaa sullakin, onnittelut!

Juu, me oltiin siis Pariisissa, kun M oli just 3 kk. Silloin nukuttiin kyllä tooodella huonosti, ja koko reissu meni aika väsyneesti. M siis imutteli pitkin yötä, joka taisi olla sitä tiheen imun kautta, sekä myös oireilua vieraasta paikasta. Oli myös ekoja kertoja matkasängyssä, joten siihen nukahtaminen ei ihan helppo nakki ollut. Muuten lentäminen ja kaupungilla käyskentely meni ongelmitta. Mukana tosin pitää olla matkarattaat, näissä vanhoissa kaupungeissa ei ole hissejä tai liukuportaita kuin parit hassut. Mähän olin niin naiivi, että luulin toisin...

Mutta teitähän, Kata, on kaksi, joten liikkuminen on siten helpompaa, kun toinen voi aina jeesata kärryjen kanssa. Toisekseen, lapsi olisi 4 kk, joten mahdollinen tiheen imun kausi olisi todnäk ohi. En osaa tuosta nukkumisesta oikein sanoa..ottaisin matkasängyn mukaan kyllä. Mä en varaisi lentoja ehkä etukäteen, koska sit harmittaa, jos jostain syystä ei voikaan lähteä matkalle. Yleensä Roomaa on kyllä kehuttu lapsiystävälliseksi paikaksi, ja jos lähtee kesäkuun alussa, ei ole liian kuumakaan.

Vitsi mua nauratti toi Aniliinin KVG =)))) Pitääpä ottaa käyttöön moinen tehoilmaisu, heh! Toivottavasti teillä yöt rauhoittuu pian, pidän peukkuja! Stellan vinkit kuulosti hyviltä, en oikein osaa mitään lisätä. Lapsea on kurja huudattaa, siksikin, ettei tiedä, jos oikeesti on hätä. Ja varmasti noi korvatkin ovat vaikuttaneet asiaan.
Musta tuntuu, että meillä nukutaan osin siksi niin hyvin, koska kehityksessä tai suussa ei tapahtu oikein mitään: ei ryömitä, tosin kovasti treenaillaan, ei vieläkään orastavaa hammaskasvua tai vastaavaa. Saa nähdä, milloin M siirtyy omaan huoneeseen, nyt on nukkunut hyvin, joten ei siirrolle ole kiirettä. On niin helppo napata poika syömään ja viereen nukkumaan 6 aikaan, ei tartte lampsia toiselle puolelle huushollia.

Höö, mää vaikenen nyt. Palataan siihen huomiseen vielä!

Heippa! Lähdin pe-aamulla Turkuun ja viikonloppu menikin tosi nopeasti. Turussa ystäväni naispari odottaa myös heinäkuun vauvaa. Oli hauska jutskailla. Hän on vain ollut tosi huonossa kunnossa, ei mitään pysty syömään. Tiputukseen ehkä joutuu. Mulla taas ihan loistava olo! Oksentanut en ole yli viikkoon. Ostin kahdet mammahousut kun oli niin hyvät alet HM:llä. Enää muutamista housuista menee nappi kiinni, joten tulevat pian tarpeeseen.

Onnittelut Lotalle sekä hyvistä lonkkauutisista että lusikoinnista! Reipas tyttö!

Mekin aiotaan lähteä matkalle marraskuussa kun miehellä 40 v. synttärit ja silloin vauva olisi nelisen kuukautta. Euroopassa kuitenkin ollaan tai ehkä Tunisiaan. Saa nähdä mitä mies päättää. Joten eikun matkaan vaan Kata!

Kerroin nyt sitten tänään töissä kun mulla oli palaveri esimiesten kanssa. Iloiset onnittelut tulivat! Nyt voi sitten rauhassa antaa mahan pullottaa. Jotenkin vaan on outoa puhua tästä asiasta ääneen. Kaikenlaisia kommentteja ja kysymyksiä satelee. Että olenko se minä joka olen tässä tilanteessa? Kyllä on onni potkaissut meikäläistä.

Mä en pääse huomenna lounaalle. Kaksi päivää vaan työpaikalla tällä viikolla ja koko viikon hommat pitää saada tehtyä...

Hertta 14+3

Hellou. Mulle sinänsä sama, mihin aikaan nähdään; Lotan aikataulua on turha lähteä veikkailemaan. Nääntyykö työläisemme Sande, jos nähdään vasta klo 13? Tai P, milloin aikaisintaan ehdit, otetaan se aika sitten?

Missäs kaikki luuraa? No onneksi Hertta pistäydyit =) Kiva, että sait kerrottua töistä, se on tosi huojentavaa. Mä kerroin rv 17, muistan tuon viikon, kun lähdettiin saman tien Ranskaan lomailemaan, ja piti pähkiä, voiko laskea vai ei. Mitenkäs se toinen työpaikka, meinaatko hakea? Aika harmi, jos kohdalla on sattunut unelmien työpaikka, niitä kun ei joka kulman takana ole.
Tiedän Hertta hyvin tuon tunteen, kun pohtii, että "mitä, voiko olla totta, olen todella raskaana". Se oli monesti mun mielessä raskausaikana. Että mikä onni ja kiitollisuus. Vieläkin, kun katselen Matiasta, ajattelen, miten mahtavaa, että meillä on tuollainen poika ja siitä on niin kovin, kovin kiitollinen. Oma pikku perhe tuntuu tosi ihanalta.

Tultiin just pitkältä lenkiltä. Luonto on niin kaunis, kun aurinko kimmeltää ja on lunta. Matiaskin oli niin söde punaisine poskineen. Tais luonnon tiirailu väsyttää, kun nukahti heti partsille, kun palattiin. Nyt mammalla on kuuma maitokahvi ja rivi tummaa suklaata edessä :-)

Tulkaas vielä kuulolle!

Halloo, ketä tulossa huomenna? Nekku, Kata, Piritta(myöhässä)??? Muita? Mulle kävis tosiaan se klo12, kun muuten menee pasmat sekaisin töissä ja Ilppis huutaa nälkäänsä:-). Joku muukin päivä käy mulle, esim torstai tai perjantai jos huominen menee tiukille.

Sain muuten vakuutuksenkin läpi Fenniassa, aika paljon siinä on vaan rajoittavia tekijöitä ja ei-korvattavia juttuja. Pääasia on vaan että on joku suoja jos Ilppis sairastelee.

Grrr, soitin Kelaan ja kyselin että onko hakemuksessa tarvittavat paperit kun käsittely kestää, nooh, odottavat työpaikalta Y17-lomaketta jossa kerrotaan että työnantaja maksaa palkkaa 3 kk. Olis voineet EHKÄ ilmoittaa että sellainen puuttuu että olis asia edennyt???? Onneksi tajusin itse soittaa ja kysyä. Eipä tullut meidänkään palkanlaskennassa mieleen lähettää sitä ajoissa...ggrrrrrrr. Ottaa päähän että kaiken saa aina doublechekata:-(.

Himskatti, kun nämä sivut oli jumissa....

Mutta siis: Mä epäilen, että oltais ytimessä vasta 13.30, koska lähtöön uppoaa aina jokunen hetki. Ja on vaikea ennustaa, nukkuuko tyyppi 1,5 vai 2 tuntia, kuten tänään...Toiset unet voi aina nukkua rattaissa ja vähän heikommin, mutta näistä ekoista päikistä koittaisin pitää kiinni, ettei päivä mene ihan plörinäksi. Voittehan te tavata esim. aikaisemmin, ja otetaan sitten uusi (päivä)tapaaminen, kun Sandekin on äippiksellä, ideaa...? Mä tuuppailen huomenna tekstaria Nekulle.

Moi kaikki!

Vesileppiksessä käynti sujui hyvin. Samukin nautti vesileikeistä ja viihtyi hyvin pärskyttelemässä.

Sandelle esitän osanottoni isoäidin pois menosta.

Meidän yöt vois sujua paremminkin, mutta eivät ole enään yhtä kaaosta niinkuin pariviikkoa sitten. Stellan unikoulu ohjeistus kuullosti järkevältä. Mä voisin olla johdonmukaisempi, mutta jo parin vuorokaudenkin valvominen käy mun psyykkeeseen niin paljon että jo Teemunkin kannalta mun on pakko saada jollainkonsteilla unta ja usein se onkin sitten Samun vaatimuksiin taipuminen eli huvitissittely. Mulla kun ei ole sitä mahdollisuutta että voisin päivällä nukkua..
No joo aikansa kutakin, kyllä tää jossain vaiheessa loppuu...

Ajattelin siirtää Samun omaan huoneeseen ½ vuotta täytettyään...etten heräisi kaikkeen mahdolliseen tuhisemiseen. Teemun siirsin vasta 10 kk ja hän "tajusi" jo reagoida siihen melko voimakkaasti..

Nyt lopuu läppäristä akku...

Moi!

Toka valmennuskerta takana, katottiin ihan hyvä Jari Sinkkosen video isyydestä. Se tätsy siellä on niin tehokas että vetää aina kahden tunnin luennon tunnissa..ihan jees =)

Niin tämä tapaaminen menee vallan vaikeaksi..ehkä sitten siirretään taas? Meitä on nimittäin nyt perin vähän paikalle tulossa, Sanden ja Pirittan aikataulut ei varmaan ehdi kohtaamaan kumminkaan.

Iltaa!
Anteeksi, en taitanut muistaa esittää surunvalitteluja Sandemanille isoäidin poismenon johdosta! Todella ikävää! Miksiköhän on kamalan usein niin, että suvussa joku kuolee ja toinen syntyy ihan lähekkäin? Oma mummoni on myös iäkäs ja minä päivänä tahansa voi lähtö hänellä olla edessä, kuten tietysti jokaisella nuoremmallakin. :(

Tänään neuvolassa. Paino pomppasi taas pari kiloa ylöspäin, kaikkiaan on nyt tullut n. 10 kg, mutta nyt kuukaudessa vähän liikaa. Verenpaine myös pikkuisen liian korkealla, ja sitä pitää seurata. Hemoglobiinikin oli laskenut, kun mullahan se oli aivan liian korkea. Vauva on jo kääntynyt pää alaspäin. Tosin ehtiihän tuo vielä kiepsuttaa itsensä monta kertaa ympäri. ;)

Ensi viikolla on viimeinen ultraus ja synnytystapa-arvio. Hitsi, mua jännittää se jotenkin aikas paljon. Lähipiirissä on hieman ikäviä kokemuksia, kun arviot lapsen mahtumisesta ja koosta ovat menneet aivan päin honkia. Voi kunpa siellä olisi asiansa osaava lekuri, eikä taas joku älypää. Mä vain tunnun vetävän puoleen noita älykääpiöitä aina asiassa kuin asiassa. Kuten Nekku sanoit, niin vaikeuksien kautta sitä ollaan jo tässä vaiheessa menossa, mutta mitä vaan voi edelleen tapahtua. Jotenkaan sitä ei jaksa uskoa, että kaikki todella menee hyvin, ennenkuin se lapsi on elävänä sylissä!! En mä silti pelkää, koska kaikella on aina kuitenkin tarkoituksensa, enkä itse voi sille mitään jos jokin pieleen menisi.

Terkuin Suvi 34+4

Mun puolesta voidaan siirtää tapaamista. Mä voin vaihtoehtoisesti mennä huomenna työpaikalla käymään, nääs olen siirtänyt sitä viikkotolkulla. Perjantai passaa mulle tällä viikolla. Entäs muille? P on torstaina muistaakseni kyläilemässä. Tosin sama päikkäriaikataulutus on silloinkin, vai miten? P, nukkuuko M siis sisällä noi ekat päikät?

Tarjosin Lotalle äsken kaurapuuroa – ja sehän maistui. :-) Sauvasekoittimella vähän hienonsin Elovena Plus –hiutaleita ja sitten valmiiseen sotkin päärysosetta. Ei tietenkään sitä nyt desitolkulla syönyt, mutta suu ammollaan odotti lusikkaa. Loistavaa! Huippua tossa on sekin, että mä siis syön samaa tavaraa itse jokaikinen aamu, joten on helppo siinä samalla antaa omasta annoksesta osa tytölle aamuisin. En tosin taida vielä ottaa aamupuuroa ohjelmaan.

Mariska, tuttuni, kolmen lapsen konkariäiti kertoi juuri, että hänen on aivan pakko reagoida 6 kk vauvansa yöllisiin ”vaatimuksiin” ihan välittömästi, kun muuten toiset lapset herää ja sitten ei ole kenelläkään hauskaa seuraavana päivänä… Lohduttautui kuten sinä sanoen, ettei ne yöherätykset onneksi ikuisesti kestä. Mä niin toivon, että L alkaisi omin neuvoin nukkua yönsä, kunhan saadaan lusikoitua riittävästi apetta päivän aikana. Yleensä siis herää selkeästi nälkäänsä.

Kiva, että Mariskan poppoon reissu oli onnistunut. Mun piti jo aikaisemmin kommentoida teidän talosuunnitelmia, että hyvältä kuulostaa. Tai siis jos kerran viihdytte siinä talossa ja sillä paikalla, on varmaan fiksumpaa (ja tod. näk. edukkaampaakin) tehdä lisää tilaa siihen kuin lähteä kokonaan muualle. Sittenpähän olisi vielä enemmän teidän näköisenne juttu. Mutta että moiseen urakkaan ryhtyy on sitten taas toinen juttu! ;-)

Juliaa kaipailen kuten muutkin! Siirappi tosiaan raportoi tytön syntymän vapun jälkeen, mutta sen koommin ei olla taidettu kuulla.

Tää menis nyt valmistautumaan yöpuulle.

Huomenta!

Siis ihan hölmöä, eikö mulla ole lounasseuraa tänään? Mun äippikseen on vielä jumalattomasti aikaa:-(. Yli 30 työpäivää! Torstai tai perjantai voisin syödä myöhemminkin (esim silloin 13), tänään rajoittaa tuo hammaslääkäri.

Bioottikuurien aiheuttaman hiivan hoito menossa, yäk, mitä mömmöä! Ikuna en oo siitä tykännyt, mutta parempi kai hoitaa pois. Seuraava neuvola on ens maanantaina, mielenkiintoista nähdä miten sf-mitta kasvaa kun maha tuntuu olevan jo pallo. Painoa ei varmaankaan ole tullut hirveästi lisää, hoppas. Tai siis Ilppis saa kasvaa mutta maman läskit mieluummin ei!!

Linjoille sieltä, tytöt!!

Sande, 30 päivää hurahtaa vielä niin nopeasti ettet uskokaan! Musta nää viimeiset viikot on mennyt ihan hirveää vauhtia. Tänään 37+5, jaiks!

Ihana talvi-ilma ulkona, lähdetään just miehen kanssa aamukahville jonnekin, on se aika kivaa lomailla ja laiskotella yhdessä kotona..mies taitaa olla tästä ainakin kuukauden vielä kotona.

Katsotaan josko perjantai onnistuisi, mulla ei ole silloin mitään. Mites Piritta? Sandekin pääsisi myöhemmin.

Hyvää tiistaipäivää kaikille, nyt tuli lähtö!

Voi että, kun te Kata, Sandeman, Suvi ja Murmeli olette jo niin pitkällä! Olisipa edes puolivälissä. Nyt kun olen kertonut ihmisille, niin kyselevät tietysti kaikkea, minne menet synnyttämään, kauanko aiot olla kotona jne. Vielä on niiin pitkä aika jäljellä, ettei viitsisi edes puhua tuommoisista asioista. Vaikka kyllähän 5 kk nopeasti tavallisesti menee... Pinnasänkyä ja lipastoa/hoitopöytää olen kyllä Ikean sivuilta katsellut. Muistaakseni Kirpulla oli joku Hemnesin lipasto. Sen sarjan huonekalut miellyttävät silmää.

No, niin laitoin tänään sitten menemään sen työhakemuksen. Saa nähdä tuleeko kutsua edes haastatteluun. Hakijoita tulee varmasti olemaan paljon. Toisaalta olisi niin paljon helpompaa jäädä täältä tutusta paikasta lomalle kuin ruveta nyt opettelemaan uusia juttuja ja tsempata kauheasti, että olisi hyvä ja pätevä. Nyt voisi ottaa vähän löysemmin rantein loppuajan ja tietäisi mihin palaa.

Nyt tulee vaan omaanapaa, mutta en tainnut kertoakaan teille, että meidän asunnon osalta putkiremppa ajoittuisi todennäköisesti elokuun lopusta marraskuun alkuun (10 vkoa). Että sitten vaan evakkoon 1 kk vauvan ja kissa kanssa, jee. Ja mitenköhän tuohon aikaan löytää lyhytaikaista ainakin osittain valmiiksi kalustettua asuntoa. No, kaippa asiat jotenkin järjestyy. Kunhan varmistuu, niin laitan varmaan teidätkin kyselemään meille kämppää :)

Nyt täytyy taas jatkaa hommia..

Heippa! Mulla on vissiin alkanut maha kasvaa, kun niin hitsisti ahdistaa kaikki vaatteet. Pistokipuja on ollut ympäri vatsaa, joten kai se on niin tulkittava, että pikkuinen alkaa raivata tilaa itselleen. Viimeksi siirryin äitiyshousuihin muistaakseni n. rv 16. Tällä kertaa siirtynen aikaisemmin, tai no ainakin otan bellybeltin käyttöön.

Harmillista Hertta tuollainen putkiremontti! Toivottavasti joku lukaali järjestyy. Hankala ajankohta tuo kylläkin on, kun kesä on jo ohitse ja uudet opiskelijat ovat kaupungissa. Ehkä joltakulta ulkomaille syksyksi lähtevältä (opiskelijalta) voisi irrota kalustettu asunto. Onnea muuten työpaikan hakuun!

Me laitettiin lehteen ilmoitus, että etsitään Leolle kerran viikossa hoitopaikkaa. Ajattelin, että ois mukava ennen toisen vauvan tuloa saada vähän omaa aikaa - käydä kuntoilemassa päiväsaikaan tai opiskella tai miettiä niitä firmajuttuja. Saatiin yllättävän monta vastausta, ja tämä viikko menee hoitajakokelaita tavatessa. Äsken käytiin yhden eläkeläisnaisen luona. Vaikutti ihan mukavalta ja Leokin tuntui tykkäävän tädistä. Saa nähdä, tuleeko valinnan vaikeus!

Niin mun on kans pitänyt kommentoida Mariskan perheen taloaikeita, että kuulostaa hyvältä, jos nykyinen muuten miellyttää ja jos laajennuksen saa hyvin tehtyä. Mä alan kyllästyä meidän talonetsintäpuuhiin, kun päätösten tekeminen on vaikeaa, ellei mahdotonta, ja hyviä vaihtoehtoja on aika vähän tarjolla. Voipi olla, että jäädään tähän vielä pitkäksi aikaa.

Heissan!

Huh, nukuin parin tunnin päikkärit ja vieläkin väsyttäisi! Toivottavasti ei ole taas hemoglobiini lähtenyt alas, eikä myöskään mikään flunssa tulossa...
Huomenna mulla on viimeinen neuvolalääkäri, painoarviota yms. varmaankin tulossa, jännää!

Hertta, mustakin tuntui alussa hassulta, kun ihmiset heti kyseli, missä aion synnyttää ja kuinka pitkään olla vauvan kanssa kotona. Vasta viimeisen kuukauden aikana on synnytys alkanut kiinnostaa, eikä kotona oloonkaan osaa ottaa kantaa ennen kuin tietää millaista vauvan kanssa on.

Kiva kuulla, että hoitajakokelaita on tarjolla, voisi kuvitella että olisi vaikea löytää sellaista. Mutta ehkä kokoaikaista olisikin hankala löytää. Muutenkin kuulostaa tosi hyvältä, että saa pienen hengäsdyshetken aina välillä ennen toisen vauvan tuloa!

Nyt varustautumaan pakkaseen, koiran kanssa kävelylle!

Kiitos Piritta Matiaksen kuvasta! Niin iloinen poitsu :)

Riinuska, joko sulla on suosikki Huippumalleissa? Mulla taitaa olla..tosin sellasta selkeetä ei vielä ole.
Kauheeta kun musta tuntuu että se lihaksikas tapaus on ennen ollut kundi... (!!!) Toivottavasti olen väärässä :)

Öitä!

Huomenta tytsyt!

Ei sitten lounasteltu eilen, olisko perjantai ok?

Hampilääkäri oli aika mielenkiintoinen, sylki- ja plakkinäytteitä raapivat suusta ja tsekkasivat jokaisen ienkolon ja paikat. Lekuri kehui mun suuta upeaksi ja ettei tälläisiä näe kovin usein:-). Jep, sen tiesin kyllä etukäteen, mutta olihan se mukava kuulla. Tän hetken suositus olis kuulemma sähköhammasharja ja hammaslanka jos haluaa pitää suun kunnossa.

Täällä tulee lunta! Sopivasti juuri meidän lumityövuorolla:-)). Aamulla harjailin meidän käytävänosan kun miehellä kesti lähteminen, mutta siihen taitaa mun lumityöt jäädä kun tällä kertaa liitoskivut vaivaa tuossa häpyluussa. Tuntuu ihan kun joku olis pamauttanut lapiolla sinne, kävely on hankalaa:-((. Mites Kata, onko sulla ollut viime hetken vaivoja? Mulla taitaa tämä kroppa olla niin vanha ja raihnainen että venyy ja paukkuu sieltä sun täältä. Välillä tosin on sellainen olo kun aamulla herää, että eihän mulla mitään mahaa olekkaan ja raskaus oli vaan unta. Mutta aika nopeasti Ilppis sitten herää ja sen jälkeen ei ole enää epäilystä:-))).

Stella, on varmaan hyvä ajatus saada Leolle hoitopaikka, saat omaa aikaa ennen kakkosen syntymää.

Hertan putkiremppa kuulostaa hooceelta (hardcore) vauvan kanssa:-(. Vielä kun nuo oletetut remppa-ajat usein venyy....

Hihii, mäkin pääsen osallistumaan nyt näin päiväseltään! Kivaa! Sandeman, mullakin on vähän joka paikka kipeä. Liikkeelle lähtiessä ei välillä meinaa päästä mihinkään, kun sattuu niin kamalasti tuonne alakerrastoon. Mä en kyllä jaksa uskoa, että synnytyksen jälkeen ei ole kipua! Mulla varmaan ratkeaa kaikki lihakset jne! ;)

Aivan kamala juttu se pikkupojan hukkuminen Lapuanjokeen. Sitä olen tässä tihrustellut eilisiltana ja vielä tänäänkin. Muutenkin mulla on tosi herkkä olo ja ihan mitättömästä asiasta tulee vedet silmiin. Onneksi ei tarvitse enää olla töissä, kun sielläkin välillä meinaisi tulla tilanteita, että alkaa itkettää. Tosin siellä pystyi jotenkin paremmin lujittaa itsensä ja olla ammatillinen. Nyt kotona voi sitten päästellä kaiken patoutuneenkin itkun tulemaan...

Onko sulla muuten Kata ollut suppareita minkä verran? Kivuliaita? Mulla oli toissayönä sellainen kipukohtaus, että ajattelin jo että nyt tais tulla lähtö, mutta se alkoi sitten hetken päästä helpottaa. Ei kyllä mielestäni tuntunut supistukselta. Samoin oli kertaalleen viime yönä, mutta seki meni ohitse. Mielestäni tuo kipu ja supistus ovat kaksi eri asiaa. Harjoitussuppareita on kyllä kiitettävästi sadellut, varsinkin iltaisin. Ne eivät sitten ole juurikaan kivuliaita, vaan masu vaan kovettuu.

Sandemanille tsemppiä äippäloman odotteluun. Kyllä se aika tosiaan loppujen lopuksi nopsaan menee, vaikka ei se nyt siltä tunnukaan. Onko sulla vielä lomia jäljellä ennen äippistä, vai jäätkö vasta sitten ihan suoraan äippikselle?

Tosi mukavaa kun tuo talvi nyt vihdoin tuli. Hirveitä pakkasia ja lumituiskuja en kyllä silti toivo. Sellainen max -15 astetta ja pikkuisen lunta lisää. :)

Tällaista täällä Suvi rv 34+6

Suvi, mä jään suoraan äippikselle ellen sitten saa saikkua ennen sitä. Lomat (2 x talviloma+ kesäloma) meinaan pitää sitten vanhempainvapaan päälle, ja sitten katsoa josko taloudellinen tilanne antaisi myöden että Ilppis menis hoitoon vasta elokuussa. Siten olisin 4 kk hohdokkaalla hoitovapaalla ja siihen päälle vielä 2008 kesäloma niin sitten oltaiskin jo elokuussa-08, jolloin pitäisi olla uusi duunikin plakkarissa koska tänne palaaminen voisi olla kamalaa....

Eilen mies kyseli isyyslomansa pitämisestä. Onko teillä ollut miehet heti sen 3 viikkoa kotona vai jotenkin porrastaneet sitä? Kun meillä tod.näk ei pysty pitämään kaikkea kerralla. Onko apu ollut tarpeen koko sen 3 viikkoa?

Mä olen jäänyt pois Pn Mattis-kuvan postituslistalta:-(. Tahtoo kuvan!

Heippa!
Mustakin aivan kamala se hukkumisjuttu... Huh. Äitinä kun ajattelen, että kohta pitää luottaa oma lapsi vieraiden hoitoon.. Ainahan niitä vahinkoja ihmisille sattuu, mutta tuossa oli vaan liian karmea opetus. Varmasti on vanhemmat ja hoitotäti aivan shokissa.

Lunta tosiaan tupruttaa taivaan täydeltä,kiva kiva.

Hertan putkiremppa tulee kyllä pahaan aikaan, ikävä homma. Mutta eiköhän ne asiat jotenkin järkkäänny. Ellei sitten muuten, niin me tosiaan huhuillaan teille asuntoa :)

Kiitos Matiaksen kuvasta! Ne silmät on kyllä valloittavat.

Mustakin hoitopaikka Leolle kuulostaa hyvältä. Saat hieman omaa aikaa ennen toisen vauvan syntymistä. Mä huomaan välillä olevani aika väsy viihdyttämään poikaa jatkuvasti ja toitaa silläkin olla tylsää vaan äitin seurassa. Käydäänhän me toki kylässä, mutta silti. Vetovastuu on mulla koko ajan. Kun isä sitten illalla kotiutuu, niin poika on onnesta soikeena. Varmasti ikävä on molemmin puolinen.

Missäs Kirppu muuten luuraa? Kuinka kauan heidän piti siellä reissussa olla? Eikö se ollut toissa perjantaina kun lähtivät matkaan, eli melkein 2 viikkoa sitten?
Ja Julia tosiaan, huhuu??
Mä en edes muistanut, että Siirappi on saanut tytön kun ei sitä ole meidän listassakaan. Mihinköhän nainen hävisi??

Meille ei uutta muuta kun että taidetaan olla siirtymässä yksiin päikkäreihin pikku hiljaa. Eilen nukkui vain 12.30-14.30 ja oli illalla aivan yliväsy. Jos nukkuu yhdet unet, pitäisi aamulla nukkua ainakin kasiin ja päivällä 3h unet, että jaksaisi iltaan. Toisaalta mulle passaa nämä kahdet unet oikein hyvin.

Piti vielä palata kommentoimaan tuota mun kirjoitusta tuosta hukkumisjutusta. En mitenkään tarkoittanut, että minulle ei voisi käydä vahinkoa kun niin kauhistelin pojan hoitoon jättämistä. Vaan mulle on yleensäkin kova paikka viedä poika hoitoon ja sitten lukee vielä tommosia lehdestä. Ettei nyt kukaan käsittänyt väärin.

Sande, meillä mies oli ensin viikon kotona ja myöhemmin kaksi. Vai oliko se toisinpäin??? No, mutta kahdessa osassa kuitenkin. Toisen pätkän piti talviloman yhteydessä, niin tuli pidempi pätkä.

Juu, mä en ymmärrä, miksi perhepäivähoitajalla saa olla kuusi lasta hoidettavanaan! Ja yleensä ne on vielä tosi pieniä lapsia. Eikös sen jo lakipykälätkin sanele, mutta kun kunnat vain säästävät ja säästävät! Kenellä on siis vastuu?? Jos hoitajalle tumpataan liikaa lapsia, ei mielestäni vastuu ole yksin hänellä! Ihan karmeaa!

Meillä isukki jää varmaan kotiin kun vauva syntyy tai viimeistään, kun tulemma kotiin. Ja hän pitää putkeen koko loman. On onneksi töissä niin paljon jouston varaa, että on mahdollista. Mä pidin tämän talven lomat jo pois alta. En olis jaksanut ilman lomia kyllä olla töissä loppuun asti! Pidän sitten nyt kertyvät lomat vanhempainvapaan jatkoksi. Hoitovapaasta en vielä osaa varmuudeksi sanoa, mutta tämä kaveri menee aikaisintaan vuoden päästä siis hoitoon. Töissä multakin kaikki kyselivät, miten kauan aion olla kotona. En ole kenellekään osannut vastata, koska en itsekään tiedä vielä miten kaikki sujuu ja miten on esim. taloudellisen tilanteen laita. Mitä vain voi tapahtua vuoden aikana, joten parempi kun ei mitään vielä tässä vaiheessa lukkoon lyökkään. Varmaan sitten syksyllä olen viisaampi ja sittenhän asiasta pitää töihinkin ilmoitella. Kyllä mä pikkuisen aikaa kotona mieluusti olisin, mutta saa nyt tosiaan nähdä. Kunhan nyt saataisiin ekaksi tämä vauva kotiin asti. Siinä onkin ihan riittämiin pohtimista tällä hetkellä! ;)

Huomenta päivää!
Juuh, ei me sitten nähtykään eilen! Ovenraossa jo oltiin Matskun kanssa lähdössä, kun laitoin tekstaria Nekulle, että vieläkös te siellä kahvittelette :) No Nekkuhan siihen, että tärskyt peruttiin, heeh...I didn't know...No me lährettiin silti vähän soppailemaan, tulihan sieltä yhdet farkut mukaan ja pojalle pari paitaa. Eli ei mikään turha reissu :-) Perjantai ei käy mulle, lähdetään heti päikkien jälkeen Vierumäelle. Ja huomenna kyläillään ystävän luona ja jumppaillaan.
N, Matsku nukkuu siis ulkona molemmat päikkänsä, ja nukkuukin hyvin, siksi en voi ottaa sisälle nukkumaan. Eilenkin oli aika taiteilu talvivaatteiden kanssa, kun välillä oltiin sisätiloissa. Kärsivällisesti poitsu jaksoi hengailla mukana.

Sori, Sande, kopipeistasin muiden osot sun Ilppis-meilistä, ja siksi jäit listasta veke. Laitan kuvan sulle kyllä.

Mun piti sitten sulattaa tänään pakastin, en ole tehnyt sille vehkeelle mitään sitten kun muutettiin (ööh 11/04...), ja siellä on todellakin enemmän jäätä ja huurretta, kun laki sallii! Siis 5 centtiä, "sallitun" viiden millin sijaan....Niin siis, tänäänhän on melkein plussa-asteita, joten homma siirtyy - taas. No, puuha on suosikkikotitöistäni mapissa ö, joten eipä kiirettä.

Kiva Stella, että saat Leon välillä hoitoon. Tekee varmasti hyvää molemmille, ja onhan se sullekin kiva, kun voi yhden päivän ajan täysin keskittyä itseen ja levätäkin.

Meillä mies piti 3 vkoa isyysvapaata alussa, ja sitten oli vielä putkeen kesälomalla, joka oli kyllä tosi luksusta. Mä koin sen kyllä tosi kivaksi, koska alussa sitä miettii ja ihmettelee lukuisia asioita, joten oli ihan mukava, että meitä ihmettelijöitä oli kaksi. Ylipäätään yhdessä oli ihana olla ja ihastella pientä nyyttiä. Kesällä on tietty vähän helpompi ottaa vapaita.

On kyllä nastaa, kun tuli lunta. Maisema on NIIN paljon kauniimpi. Meidän lähiluistinratakin valmistui, jospa sitä viimein pääsis testaamaan uusia luikkareita. Ja hiihtoa kaipaan edelleenkin...Ei ihan huvita törmäillä Paloheinässä, jossa tungos on infernaalinen.

Muakin kauhistutti toi pikkupojan hukkumistapaus. Siis ihan kamalaa. Oman lapsen myötä sitä tajuaa vielä syvemmin sen järkytyksen, kun oma lapsi kuolee. En voi edes ajatella moista. Mua järkytti tossa sekin, että joen ja hoitajan pihan välillä ei ollut MITÄÄN aitaa....en ainakaan itse vanhempana uskaltaisi jättää taaperoani hoitopaikkaan, jossa on vettä noin lähellä ilman suojia.

Hauskaa muuten, miten M harjoittelee ryömimistä. Pääsee jo hitaasti eteenpäin, mutta välillä sitten pysähtyy huilaamaan. Käsivarret on kuin räpylät ja niillä puskee vauhtia. Suloista! Ja meikä tietty hihkuu ja kannustaa vieressä.

Juu, mä meen nyt katsomaan tennistä, ja oops, ajattelin pestä vähän lattioita. Saavutus sekin!

Juuh, meikä sähläs eilen oikein huolella, kun unohdin laittaa P:lle tessun. Mulla meni konsepti niin sekaisin pakkasesta, kun mietin, voinko laittaa Lotan ulos. Ja muutenkin tyypillistä, että unohdin, mulla on muisti niin hatara tätä nykyä. Niin, laitoin kyllä ulos naparetkeilijän varustuksessa ovensuuhun, meillä oli –15. Huiiiii! En tiedä, mikä on syy ja mikä seuraus, mutta Lotalle nousi eilen yhtäkkiä kuume iltapäivällä. 39,4!!! Oli aivan voipunut. Olikin taiteileminen saada hänet uneen sisällä, onnistui sentään lopulta. Arvatkaa vain, tuliko mulle kaamea olo, kun mietin, että olenko mä vilustuttanut sen!!!! Mutta järkeilin, että ei ole mahdollista, koska tyttö oli täysin lämmin ihan joka paikasta, kun hänet sisään toin. Kaveri veikkasi vauvarokkoa tai hampaiden tuloa kuumeen syyksi.

Kumma juttu, itse sitä olisi ihan pois pelistä, jos olisi kuumetta tuon verran, mutta Lottis oli oma itsensä illalla, kun oli saanut päikät nukuttua. Yöllä oli vielä kuumeinen, annettiin troppia, ja aamulla koisasi kasiiin saakka. EI mitään enää ja tuolla se on taas ulkona! Mittasin lämmön just ennen kuin laitoin nukkumaan, tasan 37, mikä on näille pienille normaalilämpö, käsittääkseni.

P, siksi mä siis kysyin Mattiksen nukkumista ulkona, kun mä siis yleensä nimenomaan lähden matkaan Lotan nukkuessa ja herää sitten perillä. Meillä menee paremmin niin, sillä L ei juuri hereillä vaunuissa viihdy - eikä varsinkaan talvikamppeissaan. Huh se eilinen pukeminen oli aivan horroria! Mä taidan mennä ostamaan sellaisen untuvapussin Lotalle. Sinne ei juuri tarvii laittaa muuta kuin sisävaatteet sisään. Maksaahan se mutta säästää aikaa ja hermoja. Olis hyvä just kaupungillakin, kun vetskari vain auki.

Mäkin järkytyin siitä pikkupojan kuolemasta. On TODELLA omituista, ettei paikassa ollut aitaa. En mä asuisi moisessa paikassa pienten lasten kanssa ilman aitaa!

Jee, Matsku pääsee etiäpäin!

Mittees vielä? Suvikin lomailee. Eikös vain olekin huippua? ;-) Meillä mies piti 2 vkoa isyyslomaa heti L:n synnyttyä ja musta se oli kiva homma, saatiin niin tasaveroinen startti hommaan. Jäljelle jääneen viikon pitää nyt isäkuukauden yhteydessä.

No pöh, ettei perjantai käy. Ensi viikolla mulle käy ma ja pe.

Onpa hyvä, että Lottis "palautui" niin nopeesti. Et sä tosiaan ole pystynyt vilustuttamaan tyttöä ulkona, tuollainen äkillinen korkea kuume voi johtua monesta syystä, varmasti ihan jo hampaista. Mä kokeilen aina Matskua, kun tulee ulkoota sisälle, ja on sellainen mukavan lämmin. Se on musta varmin testi siihen, onko tarjennut.

Joo, voisinhan mä tietty lähteä matkaan Matskun unien "loppupuolella", poika vaan tuppaa yleensä heräämään, kun lähdetään liikenteeseen (kerrankin näin päin!), ja nukkuu siis rauhallisimmin paikoillaan parvekkeella. Meiltä menee keskustaan n. 20 min, ja poika heräisi heti kahvilassa, joten siksi en voi heti lähteä. M voi kyllä syödä lounasta perillä ja muutenkin istuskella syöttötuolissa ja ihmetellä.
Untuvapussi kuulostaa kyllä järkevältä ja kätevältä.
Palataan tärskyihin vielä, ehkä pe sitten? Alkuviikko on meillä buukattu.