Tahkoojaplussat 43

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman9503
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Helouta.

Varasin sitten ajan H-heimolle synnytystapa-arvioon viikolle 37. Onpahan sitten levollisempi olo kun on tuttu lääkäri (leikkasi mun endon) ja varma mielipide Ilppiksen kunnosta ja mun lantion koosta. Helpotti sekin pohdinta heti kun sain ajan:-).

Huomenna aamulla olis verikoe NKLlla siihen tutkimukseen liittyen. Saapi samalla sitten hbnkin vaikka neuvola on ens viikolla. Antoi viimeksi mukaan k*sipurkin johon pitäisi saada näyte aamulta, tosi kivaa kanniskella sitä mukana labraan asti. Toivon mukaan mies heittää mut aamulla sinne...

Taas oli tullut yksi lapsi maailmaan, 16 tuntia ja 40 tikkiä, auts. Ei kuulostanut kovin hehkeältä äidiltä. Kivunlievityksestä en tiedä, Kättärillä tykkäävät kai olla aika luomuja?

Voi plääh. Tyttöjen isä on sairastunut eikä meillä ole tänään pulkkamäkiseuraa:-(. Ehkä mun pitää käydä ostamassa jotain hyvää meille kahdelle (siis mulle ja miehelle) sitten ja pitää extempore-ystävänpäivägurmeet...vielä kun saisi punkkua useamman lasillisen ja brie-juustoa!

Hei pitkästä aikaa ja hyvää ystävänpäivää, ystävät!

On pitänyt kiirettä töissä ja vapaa-aikana. Olen kyllä käväissyt joka päivä tsekkaamassa jutut ja erit. Katan tilanteen. Jokohan kohta?

Mä en ole vielä tuntenut liikkeitä (rv 17+5). Ei ole jotenkin ollut aikaa hiljentyä kuullostelemaankaan. Kaikenlaista möyrinää kyllä välillä on. Kovasti kyllä odotan niitä liikkeitä, mutta kun ei oikein tiedä miltä ne oikeasti tuntuvat. Välillä tulee olo, että onkohan se vielä elossa.

Kuppikoon kasvusta piti Sandemanille sanoa, että kyllähän se kuppi on myös aina vähän suurempi mitä isompi ympärys, kyllä 90b:n kuppi on isompi kuin 70b:n. Mä olen myös joutunut ostamaan uusia rintsikoita. 70b on nyt 75c.

Oletteko muuten saaneet kyselyn istukkaveren luovuttamisesta lääketieteelliseen käyttöön (tai jokin vastaava)? Mä sain ekalla neuvolakäynnillä. Koskahan siihen pitää vastata jos aikoo antaa luvan?

Ensi ti on eka neuvolalääkäri. Mitä siellä tapahtuu? Kokeilee vissiin jotenkin alakautta?

Mulla on muuten ristiselkä jo nyt ruvennut vähän reistailemaan. Välillä on kipukohtauksia ja varsinkin selällä makaaminen ei ole hyväksi, menee jumiin. Mulla on luonnostaan notkoselkä eikä tuo etupaino, vaikka sitä ei vielä paljon ole, tee hyvää. Oonkin löytänyt joitain jumppaliikkeitä, joita pitäisi tehdä joka päivä. Ehkä se jooga tekin hyvää.

Sandemanin kaverin 40 tikkiä kuullostaa aika horrorilta... Ystäväni (jonka synnytyksessä siis olin) sai vain yhden tikin. Mutta vauva olikin alle 3 kiloinen.

Jahas, pakko jatkaa hommia. Ei ole kuulunut mitään siitä työpaikasta jota hain, vaikka päätös ehkä tehty eilen illalla. Jep, jep :(

Sandemanille: Olen itse menossa ultraan ja synnytystapa-arvioon huomenna kun viikkoja on kasassa 36+3. Voin sitten tulla kertomaan olikos mitään hyötyä, paitsi että näkee vauvan pitkästä aikaa :)
Meillä epäilys suuresta koosta ja mahdollisesta perätilasta.
Mutta mukavaa ystävänpäivää teille kaikille! (Kirjoittelin itse joskus viime keväänä muutaman viestin tahkoojiin, ja sitten kävi se perinteinen, eli tulin raskaaksi. Tosin nimimerkki taisi olla joku muu.)

Laita oikea käsi eteen ja kierrä se itsesi ympäri. Tee sama vasemmalla kädellä, rutista! Ja halaus minulta sinulle on perillä! Hyvää ystävänpäivää kaikille tahkoojille! Kiitos että olette olemassa :)

Heippa! Todella kiirettä pitänyt tämän alkuviikon, mutta huomenna helpottaa. Olen tavannut kamuja oikein urakalla, käynyt uimassa ja vesijumpassa, hammaslääkärissä ja missä lie kissanristiäisissä, sekä hoidellut kaikkia "päällekaatuvia" asioita, mutta illan tullen ryhdistäydyn ja luen kuulumisenne.
Nyt pitää taas rientää polskuttelemaan. Mutta siksi pikaisesti pistäydyin, jotta saan toivottaa teille oikein valloittavaa ystävänpäivää!
Laitoin teille myös aiheeseen liittyen s-postia! :))

Mukavaa ystistä!

Eikä vielä mitään uutta..muksu ei mitä ilmeisimmin ajatellut, että tänään olisi hyvä päivä syntyä..No, ehkä huomenna =) Toivossa on hyvä elää.

Mä mietin jossain vaiheessa tuota loppuajan ultraa, mutta Bruno sanoi rakenneultrassa kun kysyin mielipidettä, että hänen mielestään ei erityisen tarpeellinen jos kaikki kunnossa, niin jätettiin se sitten. Saisihan siitä kyllä neuvolaa paremman kokoarvion, sillä kyllähän sitä itsekin miettii nyt kun aika vaan kuluu, että mitenköhän iso tyttö sieltä loppujen lopuksi tulee. Toivottavasti ei yli neljää kiloa. Toisaalta en usko, että muutama sata grammaa nyt tekee suurta eroa, eikä se nyt enää voi hirveästi kasvaa, eihän?? Sandemanin tutun 40 tikkiä kuulostaa karmealta, auts!

Mahassa rupeaa kyllä olemaan ahdasta, ja voi jessus miten vauva myllää välillä, eilenkin varmaan kaksi tuntia meni ennen puolta yötä, ennen kuin se rauhoittui nukkumaan. Virtsarakko on kovilla, välillä tuntuu puolen tunnin välein, että olisi tarve, mutta kun vessaan menee, niin hyvä että muutama tippa tulee.

Videokamera on JVC:n kiintolevyllinen malli (jos joltain pro-tyypiltä kysyy niin ei varmaan mikään hyvänlaatuinen, mutta meille ihan riittävä), eli siihen mahtuu muutama tunti kuvaa, ja sitten pätkät voi suoraan polttaa DVD:lle tietokoneella (on valmiiksi DVD-muodossa) tai editoida jos haluaa. Tuntui kumminkin helpolta. DVD-videokameroihin menee tosiaan sitten aina ne miniDVD:t vaan.

Hertta, neuvolalääkärissä tosiaan kurkataan kohdunkaula ja kohdunsuu, menee about 5 min...(näin ainakin meillä..).

Me lähdetään tästä kohta miehen veljentytön (ja samalla tulevan kummin) kanssa ystävänpäivän kahveille, joten huomiseen!

Hyvää ystävänpäivää kaikille!

Täällä on nautittu talvesta ja käyty järven jäällä hiihtämässä! Tosin aika hiljaista hiihtelyähän se mun kohdalla on, mutta kuitenkin pienen pätkän jaksaa. Josko se sitten vaikka pistäisi vauvaan vähän vauhtia? Ainakin kovasti potkutteli lenkin jälkeen kun itse yritin lepäillä.

Vai Sande ei saakaan pulkkamäkiseuraa, harmi! Mä olen harkinnut pulkan hankintaa veljentyttöä ja muita lapsivieraita ajatellen, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. 2-v veljentyttö poikkesi meillä sunnuntaina, kotona kuulemma juttelee aika paljon tulevasta serkkuvauvasta, mutta täällä ei kiinnittänyt mitään huomiota mahaan.

Loppuajan ultra voisi kyllä olla kiva, itse en ole menossa. Toistaiseksi en ole edes kuullut minkäänlaista kokoarviota, neuvolalääkärissä 36 viikolla vaan katsottiin kohdunkaulan tilanne ja lääkäri arvioi, että kyllä täältä ulos mahtuu. Ja vauva on terkkarin mukaan ollut jo monta viikkoa oikein päin, ei kai voi muuta kuin luottaa siihen sitten.

Nyt pitääkin lähteä neuvolaan taas...

Huomenta,

päivän eka ilmeisesti.
Kertoilenpa heti omaa napaa. Katottiin illalla leffaa ja syötiin tilattua roskaruokaa. Mulle tuli niin kauhee ähky ja tuntui, että ruokaa olis ollut ihan kurkkua myöten täynnä, masukin jotenkin painoi... Yöllä näinkin sitten unta tuosta ähkystä johtuen, että puhelimeen vastatessani (semmoinen läppämalli ja avasin läpyskää hampailla autoa ajaessani) nielaisin vahingossa puhelimen. Heh :) Loppu-uni meni sitten tuskaillessa, että miten sen puhelimen saisi tuolta rööreistä pois ja lääkärillekin piti mennä. Eli kyllä on ihan älyvapaita nää unet...

Sandelta jäi sitten pulkkamäet väliin. Hurja tosiaan se kaverisi tikkimäärä. Eipä tarvitse istumisesta vähään aikaan haaveilla, hui!

Meillä oli kanssa se JVC:n malli kokeilussa. On varmasti järkevämpi, jos aikoo tuotoksia editoidakin. Me päädyttiin tuohon simppelimpään vaihtoehtoon, kun tiedetään, että meillä jäisi polttamatta ne filmaukset dvd:lle...

Kiva kuulla Hertastakin. Tuo istukkaveritutkimus on mulle ainakin ihan outo. Mulla alkoi niitä liikkeitä tuntumaan tällä viikolla eli pian on 20 viikkoa. Ihanaa, kun tuntee pientä muksetta eli eloa on :) Masu on varsinkin iltaisin jo melko pyöreä. Nyt oon pitänyt 42!!! kokoisia suoria housuja töissä, mutta pitää pian vaihtaa mammamalliin. Miten Stella ja Hertta teillä on vaatteiden kanssa mennyt?

Pitää ihan jakaa tääkin juttu vielä (tää kun on meillä aikas harvinaista), mies oli ystispäiväksi tuonut viisi, punaista, oikein pitkää ja isoa ruusua, herkkusuklaata ja ystävänpäiväleivokset. Lutusta! Noloa, mutta itse en ollut hommannut yhtään mitään... pitää viikonlopuksi keksiä jotain. Ajattelin, että laitan ruoaksi hyvät pihvit. Oisko täällä kokki kolmosilla hyviä lisukeideoita, jotain vähän erilaista?

Nyt pitääkin käydä kurkkaamassa s-postia, mitä Aniliini on kirjoitellut...

Ai niin Kata, ois kiva nähdä millainen siitä teidän lastenhuoneesta tuli. Jos viittisit kuvia laittaa, vaikka sitten, kun asukaskin on paikalla.

Huomenta,
Kävin aamulla verikokeessa Naikkarilla, katselin ympärilleni vähän siihen tyyliin että kohtahan tänne pääsee tositoimiin:-). Saan sieltä sitten paastoveriarvot kotiin, kun ei niitä ole multa mitattu tavallisen neuvolan piikkiin. Kun ei ole ollut tarvetta.

Eilinen meni sitten miehen hemmotteluun, ostin italialaisia antipasto-juttuja ja avattiin jopa punkkupullo, jälkkäriksi laskiaispullat ja kaakaota. Eihän se ollut mitenkään muistanut koko ystävänpäivää (kuten arvasin) ja siksipä ostin itselleni tulppaaneja että on sitten tuoreita kukkia edes. Eiliset pluskeskustelut (kehityskeskustelut) pomon kanssa oli miehellä päällimmäisenä niin ei kai se nyt muista omaa raskaana olevaa vaimoa? Noh, ehkä se petraa jonain toisena päivänä? Kovasti suunnitteli tulevaisuutta ja jopa toista lasta:-)). Kunhan nyt saataisiin tämä ensimmäinenkin pihalle. Tajusi kyllä nukkumaanmennessä kiittää herkuista ja halia ja pusia pitkään:-).

Kirppu, pihvien lisukkeeksi mä tykkään laittaa erilaisia vihanneksia esim kesäkurpitsaa, sipulia, herkkusieniä, herneenpalkoja, paprikaa tms pieneen marinadiin johon balsamicoa tai soijaa, mustapippuria ja ehkä vähän suolaa. Nopea kypsennys pannulla, saa jäädä vähän koviksi että on hampailla hommaa:-). Nami.

Mullakin on sellainen istukkaveriluovutuslappu, mutta kaippa sen ehtii palauttaa sitten synnärille mennessä, ainakin niin siinä muistaakseni luki. Mun puolesta kaikki mikä/mitä musta jää ylimääräistä ja ei ole Ilppikselle haitaksi niin voidaan luovuttaa tieteelle. Mulla on myös elintenluovutustestamentti vaikka sitä tuskin tässä tilanteessa tarvii (hoppas) mutta onpahan aina mukana ja voin sitten muita auttaa kun musta ei enää tule kalua....

Eilen mietittiin huonekalujen paikkoja lastenhuone/meidän makkari, tiukaksi menee, mutta kaippa sinne sekaan mahtuu? Kun tähän samaan syssyyn pitäisi ostaa miehelle asekaappi, joka ei TODELLAKAAN ole mikään sisustusartikkeli. Menee samaan luokkaan pakastimen kanssa.Huoh. Voi kun olis 30 neliötä enemmän tilaa...miehelle autotalli, mulle kodinhoitohuone ja kunnon eteinen. Huoh.

Moikka.

Ilona nukkuu ja mää oon ollut puhelimessa hoidellen hieronta-, pankki- ja lääkäri-ajanvarausta. Kaikki hanskassa ja vielä aikaa tännekin :)

Sandeman, meillä Vammalan aluesairaalassa synnyttäneille kuului ns. viimeinen lääkärintarkastus ihan loppuvaiheessa, jossa siis synnytystapa-arvio. Ensimmäinen lääkäri arveli Ilonan kooksi alle kolme kiloa, siitä johtuen uusi kontrolli, jossa eri lääkäri sai uudet mitat, jotka osoittautuivat oikeiksi neljä päivää myöhemmin. Musta oli tosi kiva päästä siihen tarkastukseen, mutta mun tapauksessa myös th oli jo osannut arvioida koon ja sen, että on raivotarjonnassa. Tämä th oli myös erimieltä ensimmäisen lääkärin tekemästä painoarviosta ja oikeassa oli.

Nekku, meillä ne huonot yöt alkoivat siitä Lapin matkasta. Liekö sattumaa vai viimeinen tikki siihen kun muutenkin olin ilmeisesti vähän liikaa menossa Ilonan kanssa. Nyt vähän pelottaa viikolle 12 suunnittelemamme Lapin reissu.
Kattelin muuten VR:n sivuilta josko mentäisiin autojunalla, mutta kustannus olis reilu 600 euroa kun autolla se on max 250€. Järkyttävä hinta. Niin ja juna menis vaan Rovaniemelle asti, mistä pitäisi vielä ajaa 150km pohjoiseen. Siihen päälle junan lastausaikojen tuomat sähläämiset ja odottelut, niin ehkäpä me sittenkin mennään omalla autolla. Hyvinhän meidän edellinenkin matka meni, mutta on siinä aina pieni jännitysmomentti, että miten tyttö nukkuu.

Kiitosta vaan Stella ja Nekku kun rohkaisevasti onnittelitte mua työ-ratkaisuista. Kyllä mää oon sitä kuulkaa jauhanut ja jauhanut mielessäni ja läheisteni kanssa ja kaikki ovat sitä mieltä, että pois vaan. Mikähän siinä on, että oon muutoin hyvinkin topakka ja itseluottamusta omaava, mutta kun kyse on työelämästä, niin jotenkin mulla on sellainen asenne, että en mää mitään osaa ja ei mua kukaan halua palkata. Tiedän, että on oltava parempi ja jämäkkä asenne kun töitä taas aikanaan alan hakemaan, mutta kyllä se vaatii pientä psyykkausta. Kai mää olen lukenut liikaa noita työpaikkailmoituksia ja niistä saanut kuvan, että pitää olla joku ihme taikuri, että saa yhtään mitään työtä. Hoh.

Riinuska, ei meilläkään kakkonen vielä työn alla ole, mutta päätös tahkoomisesta (toivottavasti ei tällä kertaa kuitenkaan) on tehty ja se on kesän lopulla / syksyllä. Suunnitelmiahan saa aina tehdä...ja toivossa on hyvä elää ;)

Sandeman, mulla oli mietinnässä tuo istukkaveren luovutus. Olisin luovuttanut sen anopille luuydinsiirtoa varten. Asiaa jonkun verran spekuloitiin ja lopulta lääkäri sanoi, että siitä ei olisi hyötyä sillä verta saadaan vain lasten hoitamiseen riittävä määrä. Mun olis pitänyt mennä synnyttämään Helsinkiin, muualla ei istukkaveren keräystä tehdä. Onneks anopilta sitten kuitenkin saatiin kerättyä riittävästi kantasoluja omasta luuytimestä.

Mieheni tuli illalla vessan ovelle kun pesin hampaita ja sanoi ettei vielä saa pestä. Käski sänkyyn lokoilemaan silmät kiinni ja kun avasin silmäni niin hän tarjosi mansikoita kermavaahdolla sydämen muotoisesta rasiasta. Ohhoh! sanoin mää.... Joo ja kermavaahdolle oli muutakin käyttöä, hih. Yllättävä veto, vaikka miehelläni vähän romantiikan tajua onkin.

Nonni, ny se Ilona jo ilmottelee ittestään, gotta go.

Kotona ollaan taas. Mutta höh, pikkulikka on kipeä ja aika reppana. Mumminsa sai jostain flunssan ja niinpä sitten L:kin nousi illalla/yöllä kuume. Oli kuuma kuin kekäle yöllä, en silloin mitannut, mutta varmaan oikeasti 40 astetta eikä Panadolkaan sitä hetkessä laskenut. Yöllä sitten itkettiin molemmat, L kurjaa oloaan ja äitinsä sitä, kun ei poloista osannut auttaa. Nukkui meidän välissä ja klo 5.30 uni viimein voitti ja nukuttiin kasiin. Nyt aamusella on ollut jotenkin liikuttava, kun on aivan reporanka ja silti koittaa olla urhoollisen aurinkoinen. Katseli mun keittiötouhuja BB:n sitteristä silmät lupsuen, siinä olikin varmaan hyvä olla ns. puoli-istuvassa asennossa, kun nenäkin törisee. Nyt taisi sipata sänkyynsä.

Oma olo melko hontelo, mutta just nyt ei väsytä niin paljon, että menisin nukkumaan. Hetken rauha sentään. Päätä kolottaa. Huh.

Istukkaverinäytteestä en ole kuullutkaan, mutta mulla sama periaate kuin Sandella ”luovutuksista”, tieteen ja avun nimiin kaikki, mikä ei mua tai lasta haittaa. Mulla myös elintestamentti, mitäs minä niillä, jos kuolo korjaisi. Tuntuu lohdulliselta, että joku muu voisi siten saada lisäaikaa. Vertakin luovutan, tosin nyt karanteenissa raskauksien vuoksi. Ja jos vielä joskus lisää lapsia saadaan, ajattelin, että voisin luovuttaa äm:a, kun siitä kuulemma sairaaloissa on huutava pula. Eikä ole poissuljettua, että joskus luovuttaisin munasolujakin, jos luovuttajaksi kelpaisin. Jos sillä yhdellekin lapsettomalle parille avun toisi, se olisi sen arvoista.

Ystävänpäivää ei ehditty viettää, kun tulin kotiin vasta klo 22. Mutta sohvalla odotti miehen lahja, ihana Pentikin silkkityyny. Minä puolestani kaivoin pakaaseista shampanjapullon. Siitä siis puolet itselle eikä kovin kekseliäs lahja, mutta tuo kuohujuoma on ”meidän juttu”. Waudet Julian miekkosen ylläriä!

Toivotaan, ettei L ota Ilonalta mallia öihinsä. Toisaalta, eipä sitä sitten mihinkään voi mennä, jos pelkää rytmin sekoittumista. Sehän on onneksi melkein pahin tuliainen reissuilta. ;-)

Noi ”mummilakeikat” tulee kalliiksi mulle, kun siellä ehdin aina shoppailemaan… Nytkin tongin Ideaparkin läpi ja poikkesin vielä Iittalan tehtaanmyymälässä. Auts. Mää tykkäsin Ideaparkista! Ootteko käyneet?

Sande, tervetuloa lapsiperheeksi = paikat tavaraa väärällään… Lisä(säilytys)tila ei haittaisi. Meilläkin koko eteinen ihan turvoksissa, kun vaunut on nyt talvella nostettu sisään.

Mäkin tykkään pihvien kanssa vihanneksista tai salaatista. Pääsee piffi enemmän oikeuksiinsa eikä tuu ähkyä liikaa. Ah, Sande resepti kuulostaa niin hyvältä, että on ehkä pakko laittaa vkl:na!

Jokohan Kata on treffeillä…

Hassu tuo Kirpun uni! Itse näin unta siitä, että olin matkalla Vietnamin halki junakyydillä, söin pehmistä. Sitten löysin jostakin joen, johon oli kuollut valkoinen koira. Hmm...

Kirppu, mä olen käyttänyt vielä toistaiseksi vaatekaappini isoimpia housuja. Kohta ajattelin ottaa bellybelt+masutuubi-yhdistelmän käyttöön. Pulaa on tarpeeksi pitkistä paidoista, ja toiveena olisi tähän raskauteen löytää edes yhdet sellaiset äitiyshousut, jotka ei ahdista!

Nekku, mä olen käynyt pari kertaa Ideaparkissa ja onhan se aikamoinen ostosparatiisi, ainakin kauppojen määrällä mitattuna. Sen sijaan viihtyisyyden kanssa on vielä vähän niin ja näin. Ans kattoo, tuleeko parannusta.

Kurjaa, että Lotta on kipeänä :(. Sitä on äidinkin sydän aina murskana, kun pikkuisella on paha olla.

Voi hitsi, mä olen melkein kateellinen, kun teillä on noin romanttisia miehiä, että ostelevat kukkia, lahjoja, mansikoita jne. Meistä ei kumpikaan ole kovin romanttinen, perinteisessä mielessä ainakaan (siis kukat, suklaa, kynttilät -tyyliin), joten en mäkään mitään odota, mutta JOSKUS ois kiva saada jotain ylläriä. Nooh, mun miehellä on omat tapansa ottaa huomioon, vaikka niitä joutuukin ehkä suurennuslasilla etsimään ;).

Raskauden ajan ruokavaliossa mua harmittaa ehkä eniten se, ettei voi syödä tonnikala- tai naudanlihapihvejä mediumina. Kypsinä ne taas eivät ole mistään kotoisin. Sandemanin vihannesresepti kuulosti tosiaan herkulta. Mä olen kyllä sellainen perunafani, että tykkään pihvin kanssa niistäkin, muodossa tai toisessa, mutta vähän tuhti annoshan siitä tulee.

Nyt onkin taas ruokailun aika, joten pitää mennä. Lotalle paranemisia ja Katalta odottelemme jälleen raporttia päivän tuntemuksista ;). Vai josko rouva olisi jo laitoksella...?

Täältä sitä raporttia taas..tänään siis 41 viikkoa täynnä, ja siinäpä se, eli ei uutta vieläkään. Supistuksia tulee EHKÄ vähän useammin, mutta aniharvoin ne tuntuvat miltään. Saas nähdä saako tässä odotella vielä toisen viikon..

On teillä ollut romantiikkaa tytöt eilen! Meillä menee usein nuo tuollaiset päivät ohi, mutta kyllä mies huomioi sitten ihan muuten "vapaavalintaisina" päivinä ihan tarpeeksi. Ollaan kai vähän huonoja suunnitelmallisessa romantiikassa..

Nyt pitää päästää mies koneelle, se tuossa kärttää päästäkseen jatkamaan jotain osakejuttujaan. Moro!

Heips!
Ohhoh Julian miestä, aikas ihana. Meillä mies tuli yhdeksältä kotiin työpäivän + raksan jälkeen likaisena ja väsyneenä ja ensimmäiset sanat oli "mulla ei ole sulle mitään ystävänpäiväjuttua"... Oli tosi säälittävä, heh. No, ei ollut mullakaan sille. Ei me yleensäkkään järkätä mitään tuommoista, mutta niin kuin Stella sanoit, olishan se joskus ihan kiva. Romanttisin miehen teko on kosinta reilu vuosi sitten. Tietää kyllä, että mä en ole mikään romantiikan ystävä. Jotain pientä ja huomaavaista niin menee, mutta kaikki lääps lääps jutut saa mut kiemurtelemaan vaivaantuneena.

Nauratti Stellan ja Kirpun unet. Mä nään kanssa ihan sekoja unia vaikken raskaana olekkaan.

Mullakin on elinluovutustestamentti. Viekää kaikki vaan sitten kun mä en enää niitä tarvi. Lehdessä oli juttua, että miksei homma ole sähköisenä. Ne kortit ovat ehkä lompakossa tai kotona jossain laatikossa ja löydetään tarvittaessa aivan liian myöhään.

Lotalle pikaista paranemista! Lapsen sairastaminen on niin kurjaa, varsinkin jos itsekin on kipeä. Joulukuun kamala flunssa vielä tuoreessa muistissa..

Nyt ruuan laittoon ja seiskan lukuun, Juska uinahti päikyille.

Katalle piiiiiitkääää pinnaa :)

Pikainen moi taas,
Ja näin jälkijättöisesti ystävänpäivätoivotuksia tärkeille ystävättärille! Olette hienoja ihmisiä! Mun monet ystävät, jotka ei harrasta nettikeskusteluja, ovat vähän kateellisiakin meikäläiselle, kun omaan tällaisen ystäväpiirin online :-) Eikä tosiaan vain online!

Meidän ystis meni vähä ohi, ei kummatkaan haluttu panostaa sen koommin. Käytiin kaupassa ja ostettiin molemmat itsellemme saunasiiderit ja levyt suklaatia. Kotioloissa yleensä muistetaan toisiamme vähän juhlavammin. Julian miekkonen oli järjestänyt kyllä mahtavan "iltapalan" :). Nekunkin siippa oli muistanut ihanalla lahjalla.

Mun on pitänytkin kysyä Stellalta, oletko jo visitoinut Ideaparkia. Mä kyllä varmaan tykkäisin, koska olen tällainen shoppausfriikki, kun sille päälle satun. Mun samaa tautia poteva ystävä kävi päiväreissulla siellä ja ihastui täysin. Hm...ehkä sinne joskus tahkoojatapaaminen..? :)

Höh, kurjaa, että L on pipinä. Se on tosiaan äidille kova pala, kun näkee toisen ikävän olon. Voimia! Toivottavasti kuume on jo laskenut.

Kirpullahan oli rankka uni :) No, mitenkäs mulla viime yönä..olin menossa ystävän kanssa Bon Jovin konserttiin Tikkurilan Samba Areenaan (!!). Konserttia ennen oltiin ystävän kanssa syömässä, ja kesken ruokailun huomasin, että näytän jotenkin omituiselta. No, olin unohtanut laittaa silmiin ripsaria...Kun kävin sitä lisäämässä hotellihuoneessa (God knows why..), kaveri oli kadonnut sillä välin, enkä muistanut hänen puh.nroaan, enkä 118-nroa...Heh... :D Tarina jatkui kyllä, muta tuskinpa kukaan jaksaa enää lukea =)) Miten unet voikin olla joskus niin uskomattomia ja todentuntuisia!

No juu, me lähdetään nyt kaupungille ja sieltä systerin luokse. Ollaan koko aamu makoiltu sängyssä peittojen alla, syöty suklaata ja luettu kirjaa. Luen justiinsa Paholainen pukeutuu Pradaan -pokkaria, ja onhan se aika mielenkiintoinen. Kummasti mua kiinnostaa, millaista elämää muissa toimituksissa elellään, vaikka omassa onkin hieman toisenlainen ätmös :) Päätoimittaja ei ole ihan niin vaativaa laatua....

Hm...Onko Kata ilmoittautunut tänään...?

Stella ja Kirppu on kunnostautuneet "pimee uni" sektorilla:-)). Mulla yöt on menneet ähkimiseksi ja pyörimiseksi, ei kivaa.

Stella eikös sieltä tampesterista löydy henkkaa ja maukkaa? Sieltä mä olen äippähousuni hakenut (ja lahkeenpituuttakin riittää) samoin kuin paidat. Mä en kestä liian lyhyitä paitoja yhtään ja heti alkuun ostetut paidat on kovalla kulutuksella. Kaverilta sain pari H&M neulettakin jotka toimii loistavasti tämän ajan!

Kummitytön koko perhe on nyt sitten kuumeessa, äiti oli kovasti odottanut että saisi syödä rauhassa yhden lämpimän aterian, mutta eilen tuli masentunut viesti "terveisiä perheestä, eilistä ruokaa yhdellä kädellä". En sitten viitsinyt kertoa meidän herkutteluista. Niin että symppaan kyllä Nekkua, kun pieni on kipeä!!

Suunnitelmallinen romantiikka tiettyinä päivinä ei ole munkaan miehen paras laji, muuten osaa kyllä järjestää nuotioiltamia tai metsäretkiä jossa huolehtii kaikesta:-). Eilen juuri mietti että mitäs jos Ilppis syntyy meidän hääpäivänä?? Riski siihenkin on olemassa kun LA on 16.4 ja hääpäivä 8.4.

15 aamua enää töitä. Vitsit että mää tuuletan....

Jokohan se Suvi on saanut käärönsä? Niin salaperäisesti katosi sairaalaan ennen aikojaan...

Kata, mä olen vakuuttunut siitä että viikonloppuna pikkukeiju tulee maailmaan. Malta vielä hetki.

No onpas ollut ihanaisia ystävänpäivämuistamisia teillä! Meillä ei sen kummemmin vietetty koko ystävänpäivää, mitä nyt yritin muistaa vastailla ystävien toivotuksiin. Mies saattaisi olla romantikko enemmänkin, mutta itse olen aina sellaisesta vähän vaivautunut. Mutta voisihan sitä silti joskus kukkia tuoda tai jotain...

Mä olen myös tykännyt H&M:n äitiysvaatteista, tai siis niillä tuntuu tavallisetkin t-paidat olevan niin pitkiä että menee vieläkin mahan yli hyvin. Ja H&M:ltä taitaa olla farkutkin, joita olen pitänyt melkein koko ajan.

Jänniä unia teillä... mä näin viime yönä unta, jossa meillä oli pikkuinen tyttövauva, syntynyt samana päivänä (mies vaan haki vauvan jostain), ja mä olin jo menossa Turussa bussilla vanhempien luo vaunujen kanssa. Hmmm... ei taida käydä noin helposti kuitenkaan.

Piritta, mä luin sen Paholainen pukeutuu Pradaan joskus syksyllä ja jäin koukkuun, piti oikein kerralla ahmia! Leffaa en kyllä ole nähnyt.

Juu, kyllähän täällä tietty H&M on, ja viime raskaudessa ostinkin sieltä kahdet housut. Ongelma vaan on se, että sellaiset resorilliset äippähousut on alkuraskaudessa liian lörpät ja loppuraskaudessa resori valuu mahan päältä koko ajan. Sit mulla on sellainen ongelma, että mun lantio on liian kapea (ns. poikamalli :)). Housut ei vaan istu/pysy ylhäällä. Parhaat mulle taitaa olla under-the-belly-malliset, ja niitä ajattelin nyt tähän raskauteen metsästää jostain.

H&M:llä tuntuu olevan ihan tavallisten vaatteiden puolella nyt aika paljon väljiä ja pitkiä paitoja. Sinne, siis!

Kiitokset lisukevinkeistä.
Noita vihanneksia taidan laittaa itselleni, mutta mies on sen verran "äijä", ettei vihreistä kovinkaan piittaa. Sille pitää kehitellä varmaan joku perunajuttu. Olisipa muutenkin yhtä "äijää".
Aloitettiin kodinhoitohuoneessa remppa ja isäntä teki purkutyöt, mutta muuten odotetaankin ensi viikolle remonttireiskaa tekemään työt loppuun... kiva, jos omasta taloudestakin löytyisi vähän osaamista tuohon remontointiin.

On muuten tuskaa katella sitä työmaata ja yrittää hoitaa pyykkishow siellä. Toisaalta tässä on nyt ollut aikaa tehdä hyvät suunnitelmat kaappien paikoille, pistorasioille yms. Mitenkäs teillä on hoidettu märkien/lumisten ulkovaatteiden kuivatus? Olen yrittänyt suunnitella toimivaa ratkaisua tuohon khh:een ja taidan päätyä sellaiseen kuivaustankoon (semmoinen kiemurainen). Parempia idiksiä?

Tuosta istukkaverestä piti ihan googlettaa, kun alkoi kiinnostaa. Sitä ei kuitenkaan ilmeisesti voi luovuttaa muualla kuin kättärillä? Eli ei multa onnistune. Verenluovutusta harrastan normaalisti n. kerran, pari vuodessa. Elintestamenttia en ole tehnyt. Tää kuulostaa nyt omituiselta, mutta jotenkin ajatus tuntuu "pahalta"... en tiedä miksi.

Tuon HM keskustelun innoittamana taidan kipaista töiden jälkeen hankkimaan parit vaatekerrat. Paidat tosiaan käy lyhyiksi...

Nyt hilpasen pk:lle. Olettekos juoneet kahvetta raskausaikana? Mä en ole aikaisemmissa raskauksissa juonut, mutta nyt menee se pari kuppia/pvä. Ei kai siitä mitään haittaa ole...

Hekoheko, tajusin juuri että jos Ilppis menee yliajalle, voi hyvinkin syntyä vappuna:-))! Johan olis miehellä isot varpajaiset...

P ja Murmeli, luin kanssa sen Paholainen pukeutuu Pradaan. Viihdyttävää sänkylukemista:-). Mä odottelen nyt ä-lomaa että pääsen päiväleffaan yksinään katsomaan kaikki tyttöleffat joihin mies ei suostu lähtemään mukaan. Täytyy varata jotain dvdeitä himaan myös synnytyksen jälkeen kun kuitenkin makoilee soffalla kun toisella on tissi suussa 2 h välein. Johonkin kaunokirjallisiin teoksiin ei varmaankaan jaksa keskittyä?

Äh, työkaverit kävi kysymässä tyhmiä, teki mieli sanoa KVG! Mistä pirusta mä voin tietää missä joku lentokenttähotelli on? Vain siksi että asun itse 20 min kentältä?? Jotenkin rupeaa ärsyttämään kaikki kommentit täällä, kun päivät vähenee ja kynnys aloittaa mitään järkevää suurenee koko ajan.

Jokos me uskallettaisiin sopia maaliskuun tahkoojatapaamista? Mää oon hätähousu, tiedetään...

Kirppu, istukkaverta voi luovuttaa vain Naikkarilla ei käsittääkseni Kättärillä. Jotenkin liittyy veripalvelun hoitajien koulutukseen, veren kuljetukseen ja yms "kivoihin" resurssitekijöihin. Että voi olla että meidänkään kohdalla ei saada talteen jos Ilppis päättää syntyä huonoon aikaan (ei virka-aikana?).

Huh, että väsyttää... Vielä pitäisi mennä tänään tanssitunnille.

Kyllä mulle ainakin annettiin tuo istukkaveriluovutus-lappu ja Kättärille olen menossa. Aion antaa luvan vaikka eihän sitä tiedä, jos tulee jotain komplikaatioita tms. etteivät sitten otakaan.

Mä olen käyttänyt äitiyshousuja jo pari viikkoa. HM:n ja Lindexin aleista löysin muutamat kivat. Sitten ostin parit kirpparilta ja sain kaverilta, mutta ne on vielä liian isoja. Muutamat omat vanhat housut ja hameet mahtuvat. Belly beltistä en tiedä, onko se kätevä? Entä miten sitä tuubia oikein käytetään? HM:stä ostin juuri kaksi kivaa raidallista pitkää paitaa (ei äitiysosastolta), jotka peittävät mahan. Mä tykkään pukeutua enkä ajatellut raskaanakaan kulkea missään "rääsyissä" tai pärjätä yksillä housuilla. Mutten kyllä mitään kalliita äitiyskuteita ajatellut ostaa. Onneksi todella iso maha on kesällä, jolloin pukeutuminen on varmaan helpompaa. Onko muuten Kapphalilla äitiysvaatteita?

Stella taisi kysyä rakenneultrasta. Mulla on kahden viikon päästä rv:lla 20. Kyllä onkin aika mennyt nopeasti, puoliväli lähestyy vääjäämättä! Jes!

Mulla meni ystävänpäivä totaalisesti ohi. En ole sitä päivää omaksunut ollenkaan, vähän teko-tuontijuttu mun mielestä. Mutta ihanan romanttisia teidän miehet! Meilläkin saisi tuossa puolessa kyllä vähän skarpata, kiitos.

Suvin kuulumiset kyllä kiinnostaisivat!

Hahaa, luulitte jo että mulla on uutisia, eikö?? Mutta ei ei, kunhan vielä pistäydyin illan viimeisenä laittamaan viestiä!

Eritevaroitus! Tänään saatoin nähdä palan sitä kuuluisaa limatulppaa, alushousuihin oli tullut klöntti sellaista venyvää silikonin näköistä ainetta, ei kylläkään mikään jättiläisklimppi, mutta vastaavaa en ole nähnyt kyllä ennen. Muuten ei uutta, alavatsaa nippailee välillä ja supistuksia (kivuttomia) tulee ja menee harvakseltaan.

H&M:n äippävaatteet on kyllä hinta-laatusuhteeltaan ja valikoimiltaan parhaimmat, mä ostin niitä resorihousuja, farkkuja ja mustia housuja, jonkun hameen ja paitoja sitten sieltä ja normaaliosastolta. Mäkin tykkään pukeutua ja siitä, että on vaihtelua, joten en voisi ikinä pärjätä raskausaikaa ilman garderobin uusintaa..sitäpaitsi kalliita niistä ei saa tekemälläkään H&M:llä! Ja pitää sitä ihmisellä jotain iloja olla! Mun yksi kaveri saa lapsen kesäkuussa, ja se ei ole ostanut mitään, käyttää jotain jättiläisvillapaitoja (anteeksi, mutta ne ovat hirveitä!), eikä edes halua ottaa kuvia mahastaan, kun kuulemma ei kestä katsoa peiliin!? Pakko sanoa, että minusta aika omituinen suhtautumistapa, vaikka kukin taaplaakin tyylillään.

Ja juu, lähetän teille kuvia lastenhuoneesta vaikka sitten nyytin kanssa!

Hassua kun otitte puheeksi tuon Paholainen pukeutuu Pradaan, juuri yksi ystävä kehui sitä ja lupasi lainata mulle! Mä olen lukenut aivan älyttömästi kirjoja nyt äippälomalla, kun tulee yleensä valvottua puolilleöin, eikä telkkaria jaksa koko aikaa tuijotella. Nyt oon ahminut romantiikan saraa, dekkarit on jääneet vähemmälle jostain syystä. Tosin Remeksen uusimmat pari teosta lainasin just äidiltä.