Tahkoojaplussat 37

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heh, jouluradio viritetty! Entäs Julialla ja Piritalla??? Koti kuin pommin jäljiltä, mutta tulin kuitenkin taas tänne. Eilinen meni keittiössä, kun tein suvulle sushia.

Riinuska, ihan mahtavaa toi Juskan pottatoiminta! Tai siis luulisin, että tuosta on apua kuivaksi opettelussa, kun saa sinne tulosta aikaan ja varmaan itsekin alkaa pikku hiljaa enemmän ja enemmän ymmärtämään homman jujua. Nämä nykyvaipat taitavat ovat niin mukavia, että kuivaksi opettelu on monilla työn takana. Meidän ystävien poika täyttää tammikuussa 3 v. ja on täysin vaipoissa, ei suostu istumaan potalle.

Muakin kiinnosti nuo Juskan syömät määrät siinä mielessä, että en tosiaan osaa arvioida, paljonko Lotta vetelee kerralla tissistä. Pullosta on mennyt max 80 ml ja kuten arvelinkin, eihän se ole paljon mitään, kun on kuitenkin iso tyttö. Ei osaa siitä vatsaansa täyttää. Mulla olisi iltameno parin vkon kuluttua ja L:n syöminen mietityttää. Itseasiassa, tämä on eka kerta, kun en itse olisi laittamassa (=syöttämässä) nukkumaan!

Tuntuu muuten melkoisen ufolta, etten ole ollut L:n luota pois kuin muutamia tunteja kerrallaan ja näin on mennyt jo 5 kk! Käyn tietty kaupassa, punttiksella, kampaajalla jne. mutta kavereiden luo ja melkein minne tahansa tyttö kulkee käytännön syistä mukana. Ei tää ahdista, mutta, ah, pakko sanoa, että jo odotan, kun pääsen illaksi ulkoilemaan ”yksin”! Julia on oikeassa, tekee tosi hyvää, että lapsonen on isänkin kanssa paljon kahdestaan. Omat epelini olivat eilen stadissa reissulla ja oli ihana olla yksin kotona. Eri asia kuin L olisi ollut pihassa nukkumassa. Me oltiin mummin ja papan luona 5 päivää eikä Lotta ainakaan siihen erityisemmin reagoinut, hihkui vain riemusta, kun näki isänsä naaman eron jälkeen.

Heh, tänään L sitten tunki sormet kukkaruukun multiin ennen kuin ehdin hätiin. Ja meno varmaan vain kiihtyy…

Ai, ai, musta toi Julian tampesterin murre on niin ihanan ”kuuloista” ja eritoten nyt, kun tiedän, kuka siellä tekstien takana on.

Kiitokset Riinuskalle taas Juskan syömisaikatauluista, antaa hieman osviittaa. Vili ei juo kerralla noin paljoa maitoa, menee n. 100-120 ml/krt.

Nekku, eikös ollut niin, että Lotta ei ole vielä saanut ollenkaan kiinteitä? Täysimetyksellä 6kk asti..?

Vaikka nuo lapsosemme ovat ihanaisia kullannuppuja, tekee hetkellinen irtaantuminen välillä hyvää. Vili on nyt alkanut hieman vierastamaan ja jos häippäsen näkyvistä vieraassa paikassa, alkaa leukojen väpätys ja sen seurauksena armoton parku.

No niin, nythän se muru vaunuissa huutelee, moikat!

Tervehdys pitkästä aikaa! Olin siis työreissuilla ja sitten tuli vielä siskon lapset meille viikonlopuksi, huh.

Kiva lukea kuulumisianne! Yritin muuten useaan otteeseen lähettää kuvaani, mutta meilissä jotain häikkää, onnistuiko? Vastaan Kirppu sulle pian. Vähän hirvittää mennä töihin, kun on ollut viikon poissa. Kiirettä tulee olemaan

Pahoinvointi on tullut mukaan kuvioihin. Tai siis sellaista kuvotusta välillä aamulla, välillä päivällä, illalla. Syön koko ajan! Ainut keino pitää kuvotus loitolla. Perjantaina on se ultra, iik...

Maanantaita (ja taas sataa..mutta ei haittaa!)

Viikonloppu meni kivasti, duunin pikkujoulutkin oli ihan ok, tosin olin jo puoli yhdeltätoista kotona. Tää viikko tuntuu kevyemmältä, kun on keskiviikko vapaata. Eilen illalla mahassa oli aika hiljaista ja piti valvoa vähän myöhempään että tunsi enempi liikkeitä. Sitä on kyllä heti tutka päällä, jos ei möyryämistä ala tuntua normaaliin tahtiin.

Julia, just viikonloppuna käytiin ostamassa se Diktadin sänky ja lipasto, tosin jätettiin se ylähylly pois. Nyt pitäisi vielä raahata ne mun autosta sisään (painaa ihan pirusti) ja koota, pikkujuttu siis..=) Vaatekaappi ja se pikku arkku pitää vielä hankkia. RIpustin viikonloppuna verhotkin ja kyllä siellä meidän lastenhuoneessa kaikki anti-vaaleanpuna-ihmiset pyörtyisi!

Masukuvia pitäisi ottaa taas niin voisi lähettää teillekin nähtäväksi. Jotenkin on jäänyt ottamatta monta viikkoa taas, oikein harmittaa. Pitääpä nyt ryhdistäytyä!

Jaahas, nyt aamuteelle, jos nuo työkaveritkin alkais saapumaan. Aamukammassa 15 työaamua!

HUomenta täältäkin!

Viikonloppu meni taas ja mitään en saanut aikaiseksi! Noh, sain kuitenkin kyläiltyä tärkeän mummon luona joka arvasi mun olevan raskaana jo silloin kun olin rv4+4:-)). Melkoinen noita-akka siis! Ja aivan mieletön tarmopesä 75-vuotiaana! Meitsi jää ihan kakkoseksi kun oon niin mukavuudenhaluinen. Pikkuisen lampsittiin metsäteitä pitkin mutta ulkoilukin jäi minimiin kun oli niin pimeää. Miehet saivat onneksi täydennystä hirvisaaliiseen jotta ei ollut ihan turha reissu.

Mä en ole ottanut yhtää masukuvaa! Ehdottelin kyllä miehelle mutta ei ole vielä saatu aikaiseksi. Eilen yritin saada yhteyttä Ilppiksen ja isänsä välille, mutta tietty kaveri oli ihan hiljakseen silloin kun isän käsi oli mun vatsalla:-((. Epäilen näet että potkut tuntuu jo vatsanahkan läpi jos sattuu oikealle kohdalle.

Mukavaa että Julia ja Nekku ovat palanneet, samoin Hertalle peukut pystyssä perjantaita varten!

Kata, mää voisin siis pyörtyä teidän toukan huoneessa;-)))??? Noh, sellaiselta v-punaiselta se kummitytönkin huone näyttää ja siellä pystyn ihan hyvin lukemaan iltasatua:-).

Tänään taas uudet viikot rv21+0 maanantain kunniaksi ja täällä töissä bonusneuvottelut, jaiks. Taas on ravisteltu hihasta jotain summia...

Maanantaita - melko synkeetä, mutta onneks on toi päiväsäde ilostuttamassa tuossa lattialla :)

Oltiin ikean reissulla eilen koko päivä. Ilona oli loistava ja saatiin kaikki ennalta suunniteltu hankittua. Musta ikeaan tahi muuhun vastaavaan jättiläiseen on turha mennä jos ei tiedä mitä suurinpiirtein hakee. Ainakin tällaselle anti-shoppailijalle on hirvitys lähteä päämäärättömästi sinne vain pyörimään.
Kata, me ei ostettu sitä diktadin kaappia kun oli meitin mielestä ihme kääpiö kamaa. Sori vaan jos sää oot siihen ihastunut ;) Ostettiin suht saman näköistä matskua oleva suurempi kaappi ja siihen kuuluva lipasto. Nyt saadaan kaikki Illin kamat hyvään järjestykseen ja pois mun kaapeista tilaa viemästä. Se arkku olis kans ihan kiva, ehkä sit ens kerralla se. Niin ja nyt uskaltaa netinkin kautta tilata tiettyjä romuja kun on ne livenä nähnyt. Kuvastosta käsin kun ei musta saa ihan oikeaa kuvaa värisävyistä jne.

Nekku, lohduttavaa kuulla, että ainakaan Lottis ei ollut moksiskaan iskän kanssa erosta olemisesta. Toivottavasti meilläkin menis niin.

Stella, musta Ilona on alkanut vierastamaan ja välillä aika paljonkin. Silloin jos Ilona on virkeä ja syönyt, niin ei ihan helposti mene hämilleen, mutta auta armias jos on väsynyt ja laitetaan jonkun muun kuin mun tai mieheni syliin niin johan pärähtää. Mummujen sylissä ei pääsääntöisesti itke, riippuu vähän miten usein ihan viime aikoina on ollut tekemisissä.

Sande, ottakaa ihmeessä pari masukuvaa! Musta ainakin on nyt jälkeenpäin hämmästyttävää katsoa kuvia, joissa mulla maha kasvaa. Niin ja sattumalta saatiin vielä tuntia ennen synnytyksen käynnistymistä viimeinen kuva. Tokaisin miehelle, että ota nyt kuva kun maha vielä on, enkä silloin tiennyt mitään siitä mitä tunnin kuluttua tuleman piti.

Pitää laittaa Ilona ulos nukkumaan ja vähän raivata tätä kämppää. Oon ihan tosissani ajatellut siivoojaan palkkaamista. Sais imuroida, luututa, pyyhkiä pölyt ja vaihtaa petivaatteet kerran kuussa. Mua ei vaan kiinnosta. Onko kellään kokemusta? Anopilla ja äidilläni on joskus vuosia sitten käynyt siivooja ja olivat ihan tyytyväisiä, paitsi sitten kun molemmilla alkoi tulla stressi siitä, että pitää siivota kun tulee siivooja!! Joo-o, totta on! Sitä varten se siivooja sinne on hankittu, haloo, sanoin mää.

Noh, siis nyt bebee nukuttaan ja hanskat käteen.

Ai niin piti sanomani niille, jotka tuskailee ettei mies jaksa porata kiviseinään taulun pidikettä, että niitähän on hemmetin hyviä ja pitäviä ja erikokoisia kiviseinään tarkoitettuja nauloja, jotka ei tarvi kuin pari tämäytystä vasaralla. Joka nainen osaa sen verran ;)
Mää oon huomannut, että on hyvä osata itse porakoneen käyttö, lamppujen vaihdot, maalaamiset, ruuvaamiset, lapiointi ja monta muuta pikkuhommaa. Ei tartte auttaa! ;)

Just aamulla ajattelin, että Katalla ei montaa aamua ole enää – eikä tosiaan olekaan. Eikö teillä tullut purnausta siitä, että pikkujoulut olivat lauantaina? Siis viikonloppuna.

Huh, tätä säätä. Kastuttiin pahemman kerran neuvolakeikalla. Lottis ei taaskaan edes huomannut, kun täti tuikkasi rokotuksen. 8200 g ja 68,2 cm. Kaikki mainiosti. Ai niin, toinenkin hammas puskee hällä alaikenestä.

Aniliini, juu, L on vielä täysimetyksellä ja ajattelin pitääkin sinne 6 kk saakka, kun maitoa riittää ja tyttö kasvaa. Teidän sosejutut kuulostaa mun korviini vielä monimutkaisilta! Tai siis, että se on taas uusi maailma, kun miettii, että missä vaiheessa mitäkin ja missä vaiheessa tarjoaa rintaa jne. Onneksi on täällä hyvää vertaistukea. Kuukauden päästä aloitellaan. Nyt tosin kyselin jo jotain ohjeita neuvolassa ja tyrkkäsi mukaan jonkun kirjasenkin.

Stella muuten, mäkin tykkään yllättävän paljon imetyksestä. :-) En olisi etukäteen uskonut. Erityisesti silloin, kun vain kotona rauhassa pötkötellään sängyllä. Kyllä se mullekin tulee olemaan outoa ja varmaan haikeatakin, kun se loppuu, mutta onhan se omalla tavallaan helpotus myös. Aika aikaansa kutakin.

Yö oli mainio, tutitin kerran klo 1.20 ja söi vasta vähän ennen neljää ja nukkui puoli seiskaan. Hinoa, hinoa!

Katan v-punainen huone on takuulla hieno! Musta tuntuu, että meillä on Lotan kamoja ihan joka nurkassa, mutta kun sillä poloisella ei ole omaa huonetta, on vain yritettävä kestää. Varmaan joskus ensi kesänä viimeistään on pakko tehdä huoneiden uusjako.

Onnittelut tauluja seinään saaneille! Meillä on pihakalusteet ja grilli kyllä kasassa katoksen alla, mutta pressu puuttuu… Sitä odotellessa. No, en voi miestä panetella, koska mullakin on to do –listalla vaikka mitä kotihommia. Julia, mä aion palkata siivoojan viimeistään, kun ollaan molemmat töissä! Ehkä jo aikaisemmin… Mun vanhemmilla ja siskolla käy ja tekee hyvää jälkeä, kun kahden viikon välein pyyhkii lattiat ja jopa jynssää suihkukaapin ja kaakelit. Mä inhoan imurointia ja olen niin suurpiirteinen ja vetelen about vain keskilattialta, joten sen tietää, että ei siitä juuri iloa ole. Yleensä imurointi on miehen hommaa, mutta sattuneista syistä on sekin nyt ä-lomalla mulle jäänyt.

Nyt syömään.

Kaikille uusi kuva meilissä:-).

Oon samaa mieltä Julian kanssa tuosta porakoneesta ja vasarasta. Minä meillä asennan, jos en saa miestä pakotettua tai jos hommaan ei tarvita kahta! Nytkin varasin kavereiden autotallia ovien hiomista ja maalausta varten. Äitiyslomallahan sitä ehtii tehdä kaikenlaista;-)).

Mulle kävis kanssa tuo siivoojan palkkaaminen, sais hinkata kylppärin seinät ja saunan ja pestä ikkunat ja lattiat. Mä oon niin huono niissä hommissa. Ja laiska!

Keskiviikkona olis tulossa appivanhemmat ja miehen kummitäti syömään, saankohan kiristettyä miehen imuroimaan???

Hihii, Toivontuottajat täälläkin viritetty - radio soi meillä lähes 24/7 =)) Nyt kun vielä saisi lunta maahan, olisi hieman jouluisempi atmös.

Kiva kuulla Julia teidänkin kuulumisia. Mitkäs oli Illin mitat 6kk-nlassa? Munkin pitäisi silmäillä enemmän Vauvan ruokakirja -opusta, siinä on varmasti hyviä ohjeita. Tällä hetkellä ostan kaupan lihasoseita, koska valinnanvara on huikea. Eilen poika söi innoissaan naudanliha-kasvis-pataa, joka haisi kuin synti, mutta oli ilmeisen hyvää :) Porkkanasoseen teen itse, kun valmistuu suitsait.

Kukas se kysyi ruoka-ajoista, Aniliini? En hirveesti tuijottele kelloa, lounas meillä on ens. päiväunien jälkeen eli noin 13-14. Annan samaan syssyyn kasvissosetta, jälkkäriksi marjasosetta ja vielä maitohuikat tissistä. Tällä mennään monta tuntia. Sitten päivällinen on 18-19 toisten unien jälkeen, jolloin annan lihaisampaa sosetta. Velliä ennen nukkumaanmenoa eli 20 jälkeen. Eilen annoin ekaa kertaa neljänviljanvelliä, joka maistui hyvin. Th sanoi, ettei viljoja pitäisi antaa ennen 6 kk, mutta kun kaupassa sellainen 5 kk-tetra oli, niin ei kai se hallaa tee. Tällä rytmillä ollaan menty nyt kk, ja hyvin tuntu toimivan.

Oltiin Itiksessä lauantaina ja poika matkusti ergorepussa mukana. Meni tosi hyvin, ja oli muuten helppoa, kun ei ollut kaupoissa tien tukkeena vaunuja. Poika viihtyi mainiosti pari tuntia, vasta kun uni alkoi painaa silmää noin 16, alkoi kitinä, koska poika ei selvästi oikein osannut nukahtaa reppuun. Kun vähän jeesasin ja paijasin, simahti. Toisaalta huomasi, että vaunut ovat kätevät tavarankantajat. Nyt kasseja joutui raahaamaan itse.

Huijui, taidan olla ihan iloinen, ettei M liiku vielä =) Sormet mullassa kuulostaa aika äidin painajaiselta....Nekku, miten muuten L hiffasi ryömimisen? Mietin vaan, että miten lapset sen hoksaavat...Pidän ehkä liikaa M:ta matolla, koska siinä liikkuminen on parkettia vaikeampaa. Pidän parkettia jotenkin kovana, mutta kaipa siinä liikkumisharjoittelut olisivat kuitenkin helpompia, kun sais kunnon otteen pintaan.

Hei naiset, nyt mielipiteitä hyvästä paistokasarista. On ainoa, mitä joulupukilta toivotaan, ja nyt ois kiikarissa saada hyvä sellainen. Häälahjaksi saatu Hackman on jo aika kulunut. Onko kellään Hackmanin Profpan:iä? Hiplailin sitä Stokkalla, ja vaikuttaa hyvältä, tosin mietin, onko sen paistopinta-ala liian pieni...? On sellainen korkean mallinen. Tools ois iiiihana, mutta järkyttävän kallis, jotain 160 egee....=(

Kivaa, kohta itsenäisyyspäivä. Onkos ihmisillä jotain traditioita päivän suhteen? Meillä ei mitään erityistä, yleensä on menty ystäville, jossa on sitten syöty hyvin ja raadissa kommentoitu linnanpukuja. Nyt ollaan ihan kotona, saunotaan, ostetaan vaikkas skumppaa ja ajateltiin perisuomalaisittain tehdä poronkäristystä pottumuussilla ja puolukkahillolla :)

Meidänkin poika on aikamoinen vierastaja. Eilen miehen vanhempien luona oli alahuuli aika herkässä. Poika vaatii "lämmittelyä", eli ei ihan suin päin pidä napata syliin tai tuijotella liian läheltä. Reviiri se olla pitää! Olen myös tosi iloinen, että mies on niin paljon pojan kanssa. Mulla on perinteisesti sunnuntai liikuntapvä, ja mies on koko ip:n poitsun kanssa. Täällä ne höpisee keskenään, kun kotiudun. Mäkin toivon, että poika olisi myös miehen punteissa kiinni, eikä vaan äidin :) Vaikka ilmeisesti siinä 6-7 kk vaiheessa tulee kausi, että äiti on paras maailmassa. Nooh, tuntuu sekin aika hyvältä =))

Aih, ihana kipale tulee jouluradiosta. Mä olen kyllä niiiin jouluihminen, ettei toista. Harmi vaan, että tuleva joulu poikkeaa niin täysin aiemmista, ollaan 31 vuotta vietetty joulua saman kaavan mukaan, ja nyt tulee sit ihan toisenlainen....Mutta kai vaihtelu tekee hyvääkin..Saanpahan harjoitella kinkun paistoa, hehhh..

Tänään sitten joulukortit postiin. Niissä riittääkin kirjoittamista. Kuulumisiin siis!

Julia, juu ei se vissiin se Diktadin kaappi kauhean iso ole, pitää katsoa vielä miltä vaikuttaa. Olenko liian optimistinen, jos ajattelen että vauvan kamat mahtuis pääpiirteittäin siihen, hoitolipastoon ja arkkuun??

Sandeman, hieno kuva! =)

Itsenäisyyspäiväksi ei ole traditiota sen kummemmin, mies haluaisi tehdä jotain isänmaallisempaa kuin vain linnan juhlien katsominen, mutta ei oikein ole keksitty mitään. Sankarihaudoilla Hietsussa käydään usein illan pimettyä, varmaan nytkin.

Ilmoittaudun mukaan siivooja-ajatuksiin, olenkin suunnitellut jo valmiiksi, että viimeistään siinä vaiheessa, kun on lapsi ja menen töihin, tulee meidän huusholliin ulkopuolista apua. Voisin ottaa kyllä siivoojan vaikka heti, ja 1-2 kertaa kuussa perusteellinen siivous olisi ihan hyvä apu. Muun ajan voisi siivota kun jaksaa.. Suurin ongelma on vaan meidän koira, se ei päästä sisälle ketään vierasta siivoojaa, joten sitä olisi sitten oltava pois koko perhe jaloista siivouksen ajan. Ja sitten se, että mistä sitä saa varmasti luotettavan siivoojan, siis sellaisen joka tekee hyvää jälkeä, ei riko/varasta yms. Vai olenko liian epäluuloinen...?

Paistokasareista en voi kommentoida mitään valitettavasti näillä kokin taidoilla..

Mahassa on vieläkin hiljaisempaa kuin yleensä. Kyllä sieltä jotain liikkeitä tuntuu välillä, mutta ei sellaista kunnon jumppasessiota ollenkaan. Huolestuttaa.

Heippa! Kiitos Sandeman kuvasta, siellähän sitä hymyiltiin viehkeästi :).

Kata, tuo liikkeiden tutkailu on tuossa vaiheessa tosi hermostuttavaa. Oletko saanut vielä neuvolasta sellaista liikkeiden laskulomaketta? Mä en nyt muista miten se meni tarkalleen ottaen, mutta siinä piti mennä makuulleen ja laskea liikkeet jonkin tietyn ajan kuluessa. Yksi keino mitä itse käytin oli se, että menin sänkyyn kyljelleen joksikin aikaa, ja sitten käännyin selälleen. Yleensä tyyppi alkoi heti liikkua, kun sai vähän "potkua persuuksiin".

Vai että jouluradiota kuuntelette. Mä en ole vielä sitä tehnyt, mutta olen askarrellut joulukortteja. Ihan kivaa, mutta vaivalloista.

Yhdyn noihin siivoojakeskusteluihin. Meillä on kans suunnitelmissa, että sitten kun molemmat ollaan töissä, tulee siivooja meille hommiin. Eipä silti, tuo Katan epäilys ei ole ihan tuulesta temmattu, nimittäin meidän yhden kaveriperheen kodista siivoojat varastivat koruja! Parasta varmaan olisi, että siivoojasta on jonkun tutun suositus.

Mä täällä emmin ja vatvon, mutta pakkohan mun on teille kertoa. Jos kaikki menee hyvin, niin Leosta tulee ensi kesänä isoveli ;). Arvatkaa vaan, onko pää sekaisin...

Matias sylissä, joten ei sormet taivu, mutta KÄÄKS STELLA!!!! PIRSKULES, MAHTAVAA, ONNEA! Himskatti teikäläinen on onnistunut olemaan aivan hiljainen koko asiasta! Raporttia tulemaan, kiitos :D

Ilppis-ihanahan se siellä oli kuvassa. Kiitos vain, aika onnistunut kasvoprofiili.

HÄHHHHHHHHH! Stella miten oot pystynyt olemaan noin hiljaksiin? Ilmankos nuo duuni ja päivähoitokuviot venyi huhtikuulle:-) Taitaa alkaa äitiysloma siinä maissa??
ONNEA!!! Raporttia, heti!
Vielä kun saatais Tahkoojien puolelta täydennystä niin johan olis taas uusia odottajia:-)

Ilppiksen kuva oli tosiaan yllättävän hyvä profiili, kun vertasin kaverin maha-asukin kuvaan, vaikka samalla laitteella otettu. Taitaa lapsesta tulla linssilude??

Bonuskeskustelut käyty, eipä juurikaan raportoitavaa sieltä. Ihan odotettua, ei palkankorotusta:-((. IHANAA päästä äippikselle täältä!!!!!!!! Mun aamukammassa on vaan pirun paljon enemmän piikkejä kun Katalla, 62 päivää...

No huh, mitä täällä onkaan tapahtunut!!!! Hei mieletöntä Stella, ONNEA, mahtavaa! Lisää, lisää raporttia ja detaljeja. Niinhän se taisi sitten teilläkin mennä, että toinen tuli ilman Clomeja ja oviksen sihtailuja. Vai? Muistaakseni olet joskus sanonut, että TJOT.

Äh, nyt ei pää taivu muihin juttuihin... Palaan siis.

Mun piti käydä vaan pikapikaa lukasemassa jutut, mutta nyt oli pakko kirjoittaa! Stella, miten sä olet meidät pitänyt ihan pimennossa????? Nyt raporttia ja vähän äkkiä :) Siis milloin Leosta pitäisi tulla veikka??? Onnea ihan hurjasti, toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Siivoojasta.. mä olen harkinnut monta kertaa. Kun uusi talo valmistuu, neliöitä on taas lisää. Ainakin ennen muuttoa maksan jonkun pesemään kaikki ikkunat.
Kotitöistä mä tykkään imuroimisesta, mutta en juuri muusta. Riittäisi kun kerran kuussa joku puunaisi kämpän kunnolla, itse siinä välillä sitten siivoilisi niin ja näin.

Kasarikyssäriin en osaa auttaa. Olen onneton kokki.

Siis mä en kyllä saanut Ilppiksen kuvasta mitään selvää, täh... Kauhean iso kuva ja siinä semmonen "möntti" (=ilppis:) Onkohan mun kuva erilainen kun muiden?

Ai niin noista remppahommista. Kyllä mä lampun osaan vaihtaa ja sulakkeet hoitaa, ehkä naulankin seinään pamauttaa, mutta kaikki muu saa jäädä miehelle. Meillä on vähän semmonen työnjako, että mies hoitaa ulkotyöt ja mä pidän kodin sisältä siistinä. Mun mielestä miehet on sitä varten, että ne tekee ne miesten työt :)

Itsenäisyyspäivätraditioita meillä ei ole. Mulla kun on semmonen työ, että olen usein pyhät töissä, ei oikein traditioita ehdi tulla. No, nyt arvatenkin mies koko päivän raksalla ja me poitsun kanssa kotona...

Kiva kun Nekkukin olet taas linjoilla! Ja Herttakin palasi reissultaan. Vielä kun Suvi saatais linjoille?

Hitto, mä olen vieläkin ihan puulla päähän lyöty Stellan uutispläjäyksestä, wau! Tiesinhän, että olette tjot- meiningillä, mutta hinosti pidit kyllä homman salassa.

Juu Riinuska jos pienennät sitä mönttiä vähän niin kuva tarkentuu:-). Ja onhan se möntti, kunnes tulee ulos;-)). En osannut sitä kuvaa pienentää kun on kännykällä otettu...

Heh, en mä ole teitä pitänyt pimennossa, kun olen itsekin ollut pimennossa lauantaihin asti :). Meillä siis tosiaan oli ajatus tjottailla, ja vasta joskus ensi vuoden puolella alkaa sihdata tarkemmin ja mennä pyytämään clomi-reseptiä. Tämä on oikeasti aikamoinen ylläri, koska elin siinä uskossa, että me tarvitaan toisellakin kerralla apuja. Ja toisaalta: meillä on ollut makuukammarissa melko hiljaista, sellaista korkeintaan kerran viikossa tyyliä.

Mulla oli viime viikolla aika heikko olo ajoittain ja väsytti tavallista enemmän. Raskauteen en uskonut, sillä olin tehnyt (varmuuden vuoksi) negatestin kp 38. Ajattelin, että oireet johtuvat muusta hormoniheittelystä (esim. imetyksen lopettamisesta tai menkoista). Sitten lauantaina (kp 53) päätin, että pakko kuitenkin testata vielä ennen pikkujouluja uudestaan, kun olo oli koko ajan kummallisempi. Kaksi tummaa viivaa sieltä ilmestyi! Kädet täristen näytin miehelle tikkua, ja sen jälkeen ollaan oltu ihan hoo moilasina.

Eli meikäläisen kierto teki tepposet, ja ovis oli ilmeisesti vasta joskus kp 30 tienoilla! En siis oikein tiedä millä viikolla nyt olen, mutta veikkaisin että seitsemännellä. Johonkin heinäkuun loppuun se laskettu aika sijoittuu.

Piti viikonloppu sulatella ennen kuin uskalsin tätä asiaa teille "ääneen" sanoa. Tuntuu niin epätodelliselle vielä, vaikka tänään on ollutkin tosi oksettava olo. Viime raskaudessa mulla pamahti rinnat isoiksi ja kipeiksi, mutta nyt sitä ei ole. Luultavasti siksi, että vastikään lopetin imetyksen.

Että semmoista! Suunnitelmat menevät nyt tosiaan uusiksi eli taidan jäädä kotiin ja siirtää bisnekset myöhempään elämään.

Asiasta sadanteen. Meillä on sama joululahjatoive kuin teillä Piritta, mutta en ole yhtään perehtynyt kasareihin itse. Joten ei tule apua täältäkään. Aika suolainen hinta hyvillä sellaisilla kyllä tuntuu olevan!

Riinuska, en mäkään erottanut Ilppiksen kasvoja ensin, mutta kun katsoo "kauempaa", niin kuvassa näkyy sivuprofiili ja kasvot katsovat oikealle :).

Piritta, ostettiin pari kuukautta sitten hackmannin Matador paistokasari. Olin niin tyytyväinen ostokseeni vaikka rahaa menikin paljon. Huomasin kuitenkin , että pinta meni ihmeelliseksi jo muutaman käyttökerran jälkeen.Nyt yritän saada aikaiseksi soittaa reklamaatiota. Asiallisen näköinen pannu, tilava ja hieno. Petyin kyllä loppupelissä pahapäiväisesti. Toivottavasti asia selviää. Ilmoittelen, jos käsitykseni pannusta muuttaa positiivisempaan suuntaan. :)

Pitkästä aikaa pikaisesti... Hitsi mitäs täällä onkaan tapahtunut? Stella, onnea oikein kovasti!!! Sehän kävikin sitten näpsäkästi! :)

Kiitos kaipailijoille! Meni vaan totaalisesti hermo, kun mut käsitettiin aivan väärin. En ole valittanut mitään vaivoja koko raskauden aikana ja sitten kun yhden kerran sen erehtyy tekemään, on heti kaikenlaiset haukat kimpussa! :(

Rv nyt 27+4 ja mulla on aamukammassa jäljellä öö.. *laskee* 25 aamua. Huisaa! Tosin stressi sen kuin yltyy, kun sijaista ei vieläkään ole edes tiedossa ja aamut tosiaan alkaa käydä vähiin. Mutta sehän ei mun pään vaiva pitäisi olla laisinkaan.

Yritin kehitellä hotmaililta nimetöntä s-postia, mutta kaikki osoitteet tuntuivat niin varatuilta, vaikka mitä yritin, en keksinyt vapaata osoitetta, josta mut kuitenkin "tunnistais". Pääsisin mäkin kuvarinkiin jne. Tosin en välttämättä halua nassuani paljastaa, mutta masuni kyllä voisinkin ja sitten myöhemmin vauvelin kuvan voisi laittaa teille nähtäväksi?

Tosi kiva, kun tämä viikko on risainen. Kyllä sitä vois jo jäädä mielihyvin kotiin...

Kiire palaveriin... mutta tärkeimmät pitää laittaa: ISO ONNNITTELURUTISTUS STELLALLE! Kiva jouluylläri teillä :) Ja heinäkuulle lisää beibejä....

Palailen vähän myöhemmin.

Onnea Stella!! Aika puuntakaa yllätit :). Mikäs teille tulee lasten ikäeroksi? Toivottavasti saadaan pian lisää odottajia toiselt puolelt.

Hitsi kun työt häiritsevät täällä surffailua. Kiva kuulla Suvista! Voi että kun säkin olet jo pitkällä. Menisipä tämä alkuaika nopeasti... Aamuisin oksettaa, olen ruvennut syömään jättiaamiaisia: puuroa, jugurttia, ruisleipää. Ja parin tunnin päästä taas kuvottaa... Mutta en valita!

Huomenna katsotaan linnanjuhlia meillä muutamien kavereiden kanssa. ystäväni vauveliinikin tulee, se on niin ihana!

Ai niin piti sanoa, että sorry, että saitte kuvani useampaan kertaan! Sähköposti herjasi, ettei saanut lähetettyä eikä jäänyt lähetettyihin mitään merkintää. En oikeasti ole niin urpo atk:n kanssa...

Huomenta naiset!
Aamu jo pitkällä mutta nyt vasta ehdin tänne. Taitaa Ilppiksen serkku tulla tänään maailmaan kun oli mennyt yöllä sairaalaan ja aamulla oli vedet menneet. Saa sitten anoppi ensimmäisen lapsenlapsensa maailmaan ennen joulua! Kunpa ei varpajaiset olis vielä tänään, haluisin miehen ihan itselleni täksi illaksi.

Huomenna olis appivanhemmat tulossa sitten syömään, vielä pitäis keksiä ruokalajit, on jäänyt vähän viime tinkaan. Mies lupasi kokata joten mulle jää sitten ne lisukkeiden keksimiset. Huomenna päivällä pitäisi käydä juomassa mukilliset glögiä kaverin luona mutta sitten pikapikaa kotiin tekemään ruokaa. Ehditään varmaankin just syödä ennen linnan juhlia. Vielä kun saisin uudet lisävarusteiset jouluvalot ripustettua tänään ja vähän joulukoristeita niin avot.

Vähän jumii mun vatsa tänään:-(, vihloo niin vimmatusti tuonne oikealle kun kävelee. Oliskohan eilisen prööt-olon jälkimaininkeja, pirskatti kun en syönyt edes intialaista enkä maustettua ja silti masu meni sekaisin! Kohta joudun jollekin kaurapuuroruokavaliolle kun masu ei siedä muuta???:-(((

Herttalle tsemiä kuvotuksen kanssa, terveelliset välipalat (omena/mandariini/porkkana) auttoi ainakin mulla ja tietty ne säännölliset ruokailuajat!