Tahkoojaplussat 37

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipä hei täältäkin!

Ekana Stellalle onnittelut! Hinoa kertakaikkiaan. Toivossa elän minäkin, että aikanaan kävis niin, että keho on ottanut vauhtia raskaudesta ja uusi alkaisi helpommin kuin Ilonan kohdalla kävi.

Ollaan Ilonan kanssa oltu anoppilassa kolme yötä kun meidän molempien miehet on lomareissussa. Anopin kannettava tilttasi kun piti tulla kuulumisia katsomaan, siitä tämän kertainen hiljaisuuteni. Seli, seli...
Nyt ollaan toisessa mummulassa.

Kata, varmaankin mahtuu ihan hyvin hoitopöydän, kaapin ja arkun tiloihin vauvanvaatteet. Kaapissa tosin ei paljoa hyllytilaa ole. Päätä sitten kun näet ne.

Ilona on nukkunut 3 yötä parin tunnin pätkissä ja päivisin on puntissani kiinni. Liekö oltu liikaa menossa ja siihen vielä isän poissaolo. On ihan sylikissana ja nytkin kitisee, pitää laitaa unille. Onneks on sentään syönyt hyvin.
pakko mennä nyt.

Piritta maksoin 59 tosta ja oikee hinta 79. Huuh mun mielestä se on paljon! Mutta niin on kaikki suhteellista. Varsinkin nyt kun huomataan ettei se niin kovin hyvä ollutkaan. Tai sitten siinä on jotain vikaa...arrrhhgg! Kyllä on pimeetä!!! Masentaa! Mukavaa viikonloppua kaikille kuitenkin! Huh olipa huutomerkkejä....

Heippa!
En ehtinyt aiemmin kertomaan iloisia ultrauutisia. Siellä se välkkyi pienen pavun sydän!! Voi että ollaan onnellisia! Tippahan siinä tuli linssiin mulla kun oli niin liikuttava näky. Jännitti ihan hirveesti, miestä varmaan enemmän kuin mua. Saatiin kuvakin mukaan. On 1.52 "pitkä" ja vastaa viikkoja. Tai itse asiassa la vaihtui 21.7, mutta voihan se tuosta vielä muuttua. Olisi mun äidin 60 v. päivä, eipä ihanampaa synttärilahjaa voisi antaa... Oon vaan niin onnellinen!

Kiitos peukuista! Erityisesti Keijukaiselle. Tiedät kuinka paljon toivoisin sulle plussaa... Mä ainakin uskon siihen!

Mukavaa viikonloppua tytöt!

Ihanaa Hertta! Onnittelu ultrasta! On se vaan ihana tunne, kun saa tietyllä tapaa varmistuksen, että kaikki on kunnossa. Mä jännitin varmaan kaikista eniten sitä ekaa ultraa rv 6.

Kata, meillä on tuo loppuraskauden ultra ihan normisti täällä suunnalla. Meillähän ei rakenneultraa taas ole täällä ollenkaan tarjolla. Ensisynnyttäjät siis käyvät tuossa ultrassa, eli kaiketi se jonkunnäköinen synnytystapa-arvio on.

Piritta, sori että mulle tuli sinut mieleen viinistä. :) Sä vaan olet sellainen viiniekspertti ollut ja muistan, kun kerroit nautiskelevasi lasillisen. En ainakaan muista, että muut olisivat "tunnustaneet". Jännää vain tuo, että jossain sanotaan, että raskauden ja imetyksen aikana on kieltäydyttävä alkosta kokonaan ja sitten taas jossakin ollaan lepsumpia... Tiedä sitten, olisikohan niin että parempi kieltää täydellisesti, ettei jollakin se lasillinen sitten vaihdu kahdeksi jne...

Leppoisaa viikonloppua!

Huomenta ladies!

Oltiinpa tiputtu jo toiselle sivulle, hui!

Viikonloppu meni mukavasti ja rauhallisesti tällä kertaa. Perjantai vaan löhöttiin kotona, lauantaina sain vihdoin haravoitua pihan, eivätpähän syksyn lehdet häiritse sitten silmää kun Ilppistä hoitelen keväällä. Illalla mentiin syömään ja leffaan. Ruoka oli hyvää ja seurakin ok. Pikkuisen hermostuin illalla kun meitsi oli tehnyt kaikkensa mukavan illan eteen ja mies oli ihan puupökkelö. Itkun kanssa sitä sitten selviteltiin ja sainpa sanottua että pikkuisen huomiointia tähän suuntaan pliis! Tosi jees kun mä yritän puhua meidän tulevaisuudesta niin toinen miettii vaan seuraavan viikon töitä....grrrr. Noh, sunnuntaina alkoi sitten mennä perille ja piti kädestä ja halasi:-). Taas piti ottaa draaman kautta, kun ei muuten mene perille.

Maanantai ja taas uudet viikot, rv22+0:-). Ilppis heittelee voltteja ja leffassa ja eilen oli varsinaiset bänditreenit, taitaa tyypistä tulla rumpali kun setti alkaa olla hallussa:-). Eilinen Seurasaaren ympäri kävely oli jo melkoista hissuttelua kun vihloo niin pirusti nivusiin ja illallakin oli vähän vaikea olla. Toivottavasti ne vaivat ei nyt ala tästä kun oon niin rauhassa saanut odotella.

Tulkaa naiset linjoille kun on taas yksi harmaa maanantai-aamu!!

Tervehdys!

Kovaa jumppaa on parhaillaan täälläkin mahassa! Ja se hikka tuntuu monta kertaa päivässä, on kyllä hassua. Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä valvoin monta tuntia kun oli jotenkin varmaan vatsalihakset krampissa tai jotain, sattui vaan niin ettei voinut liikkua tuosta navan yläpuolelta. Onneksi meni eilen ohi päivän aikana.

Viikonloppu meni mukavasti, lauantaina shoppailtiin lastenhuoneeseen matto (sellainen vaalea karvalankamatto) ja haettiin se Diktadin arkku, nyt on muut paitsi vaatekaappi kotona paketissa, josko sitä tänään kokeilisi alkaa kasaamaan niitä.. Lauantai-iltana oltiin Katri Helenan joulukonsertissa, oli ihan kiva, tuli kyllä joulufiilis ja jäi soimaan päähän kaikki ihanat joulukappaleet! Eilen aloittelin lukemaan uudestaan siihen P%¤#"#/n tenttiin, joka odottelee taas ensi viikolla. Se on lopputentti, materiaalina meidän alan tieteellisiä julkaisuja iso pino. Saa nähdä pääsenkö siitä ikinä läpi =(

Hertalla oli mukavia uutisia, onnea!

Kaksi viikkoa jouluun, yhtään lahjaa ei ole vieläkään ostettu..perjantaina oon lomalla ja sitten ostan kiukulla ne kaikki, näin ainakin olen suunnitellut..onneksi muuten ei ole kyllä minkäänlaista joulustressiä, kiva vaan kun tulee pyhät ja saa rentoutua ja mässäillä!

Sandeman, tervetuloa hissuttelijoiden kerhoon, mä en ole kävellyt naismuistiin reippaasti niin kuin ennen..nykyään aina välillä joutuu istahtamaan jonkun kiven päälle lepäämään kun oikein kivistää. Mutta jaiks enää 2 kk olen kävelevänä mahana, sitten pääsee taas pikkuhiljaa omaan kroppaan ja ah, jopa urheilemaan!

Äh, unohdin täysin onnitella Herttaa mukavista ultrakuulumisista! Tosi hinoa!

Mä yritin taas eilen puhua vauvahankinnoista, mutta mies ei jaksa kiinnostua aiheesta, kun kuulemma aikaa on runsaasti. Jep, uhkasin jopa jättää kaikki hankinnat hänen harteilleen jos en itse pysty liikkumaan. Kele. Se laskee edelleen että onhan siihen vielä 5 kk aikaa ja mikäs niissä nyt on niin kiire. Sain vakuutusyhtiöstä lapsen sairausturva vakuutustarjouksen joka pitäisi palauttaa 21.12 mennessä, ehkäpä siihen saan vastauksen kun on deadline annettu?? Saamaton tapaus, tuo mun armaani. Taitaa taas olla parasta ottaa itse ohjat käsiin, kun kerran oli periaatteessa sitä mieltä että vakuutus olisi hyvä juttu.

Mulla on jo pari lahjaa hankittuna, tai itseasiassa puuttuu vain pikkusiskon kirja, ajattelin ostaa Remeksen uusimman, kun tykkää lukea dekkareita ja jospa mäkin saisin sen sitten kierrätettynä lukea:-). Oon ostellut pitkin syksyä kirjoja lapsille kun oon löytänyt hyviä, joten mulla on kotona varastot mistä valita:-).

Meidän mammat taitaa olla kiireisiä kun saadaan ihan kaksinpuhelua pitää... No, riittäisi täälläkin töissä puuhasteltavaa..=)

Mun pitäisi just maksaa tuo vauvavakuutuksen varausmaksu, 250 euroa..tuntuu ettei sitä muuta tee kun maksaa kaikenmoisia vakuutuksia, varsinkin autovakuutus nielee aina kivoja summia.

Tänään voisi käydä ostamassa joulukortit, tänä vuonna en edes haaveile tekeväni niitä itse, vaikka yleensä olen yrittänyt askarrella jotain ja ostanut sitten loput mitä on jäänyt tekemättä.

Juu Kata, kaksistaan saadaan näköjään höpötellä:-)

Joulukortit on ostettuna, jos vaikka saisi ne postiinkin ihan tässä. Täytyy vaan printata tarraosoitelappuja, onneksi tuli silloin häiden alla hankittua porukoitten osoitteita, eipähän tartte taas niitä etsiä.

Karmea finni ilmestyi suupieleen, auts. Onneksi niitä ei ole ihan kauheasti ollut, toisin kuin ystävälläni jonka la on viikon mun jälkeen, kuulemma kosmetologikin oli ihmetellyt ihon kuntoa.

Eikös tuo vakuutuksen varausmaksu ole samalla vuosimaksu? Meillä olis hintana 90€ odotusajalta ja sitten about 150€ vuosimaksu. Voisihan tuonkin summan tyhmemminkin käyttää.

Terve mamat! Katkaisen Sanden ja Katan kaksinpuhelun. ;-)

Hertalle ONNEA, hinoja uutisia! Toivottavasti olo ei äidy kovin pahaksi. Useimmilla onneksi helpottaa siinä rv12 tienoilla.

Meilläkin kiva vkl takana. La:na oli pikkujoulut, mutta oltiin jo puolenyön jälkeen kotona ja minä kun olin kuskina / lapsenkaitsijana ei ollut huonoa oloakaan. Väsymykseenhän tässä on nääs totuttu.

Eilen olin shoppaamassa. Piti ostaa vaatteita ratkaisuksi siihen paljon puhuttuun ei mitään päällepantavaa –ongelmaan. Pöh, toisin kävi, en mä löytänyt mitään kivaa! Tai housuja ja farkkuja löysin, mutta yläosia en. Kaikki muuten sopivat paidat kinnasivat tissien kohdalta, joten enpä viitsinyt vaivautua, kun tämä ei ole pysyvä asiaiantila. Sitä paitsi totesin olevani auttamatta nukkavieru ja muodin kelkasta pudonnut! Mulla olis yhdet pikkujoulut perjantaina, olen sitten tyylittömänä vanhoissa rytkyissä... En syty noihin nykyvirityksiin. Huomaan pitäväni enimmäkseen ns. klassisista jutuista, yksivärisistä neuleista, joissa on hyvä leikkaus jne. Taidan olla tylsä. ALEja silti odotellen… tai ulkomaanmatkaa.

Hirmuinen tuuli ulkona! Itkuhäläri vonkuu.

Mariskalla taitaa olla kova kiirus, harvoin ehtii enää tänne. Samukin jo maistellut kiinteitä! Lotta taitaa olla ainoa maitotyttö näistä pienistä enää. Uutena vuotena tarjoan juhla-aterian: kaksi lusikallista porkkanaa, heh. Stella, miten se sun kaveri, joka on raskaana, voi? Laita spostia, jos et halua tänne raportoida.

Hei, onko niin, että sillä 50 sentin joulumerkillä saa laittaa vain kuorettomat kortit vai saako olla kuoressakin? Tilattiin L:n kuvalla kortit, eivät ole vielä tulleet. Toivottavasti vastaanottajat eivät ole aivan äklööntyneet noihin lapsikortteihin. Musta niitä tai itsetehtyjä on ihana saada tai sellaisia, joissa on kerrottu kuulumisia vähän enemmän kuin hyvää joulua ja nimet alla. Tarttis metsästää pari osoitetta.

Taidan nyt puuttua Katan ja Sanden keskusteluihin, ettette ihan kaksin höpise :)

Meiltä puuttuu diktadin arkku, haluaisin vielä sen. Vaatekaappia meillä ei ole, mutta sänky ja lipasto ilman ylähyllyä löytyy.

Hertalle onnittelut hinoista ultranäkymistä, just niin kun pitääkin!

Mä en ota tänä vuonna joulusta mitään paineita. En edes tiedä, missä se vietetään.. varmaan käydään mun vanhemmilla päivällä ja illalla miehen siskolle. Joulupäivänä minäkin suuntaan baariin. Mies toki raksaa kaiken joulua. Aattona tosin lupasi pysyä kotosalla.
Kortteja en laita yhtään. Lahjat toiselle kummitytsylle ostettu, toiselle vielä ostamatta. Muille ei tarvii ostaa, joten tosi helpolla miettimisellä pääsen tänä vuonna.

No, loppui jutut lyhyeen. Ei mulla oikein ole mitään kirjoitettavaa. Tahkoojien puolesta yhä peukut tanassa, tällä erää Tiitun ja Gissan suhteen. Kumpa nyt...

Jaahas, Nekku ehtikin ensin.
Tuli noista joulukorteista mieleen. Kaveri on ollut muutamana jouluna postissa niitä lajittelemassa. Sanoi, että kaikki kortit laitetaan eteenpäin, oli merkki tai ei. Että ei niitä ehdi sillai karsia. Joten voisinhan mäkin sitte laittaa.... :)
Tuosta kuorellisesta joulukortista en tiedä, eiköhän sekin mene.

Tiistaita kaikille!

Kiva että katkaisitte Nekku ja Riinuska meidän kaksinpuhelun..=)

Eilen koottiin pinnasänky, on se vaan outoa katsella pinnistä meidän kodissa! Mutta onko oikeasti parasta käyttää äp-laatikkoa alussa sänkynä, onko siinä jotenkin turvallisempi olo lapsella? Musta olisi ihana käyttää suoraan pinnasänkyä, mutta jos se laatikko nyt on suositeltavampi alussa kun on pienempi niin täytyy laittaa laatikko sänkyyn sitten..vai onko tämä nyt niitä idiootteja kysymyksiä??

Tänään menen illalla kahden tyttökaverin kanssa syömään, kiva nähdä kavereita, tuntuu että päivät menee kyllä ihan vauhdilla vaan kotona ollessa, miehen ja koiran kanssa ja aika vähän tulee nähtyä ystäviä. No, ehkä äippälomalla sitten ehtii näkemään ainakin äiti- ja vuorotyöystäviä enemmän.

Joulukortteja ei tullut ostettua vielä, onhan tässä vielä pari päivää aikaa..en tiedä noista kuorellisista minäkään.

Jaahas, mahassa hikataan päivän ensimmäisen kerran, ja samalla potkitaan tahtia, mahtaa ärsyttää jatkuvat hikkaukset!

Mies ehdotti eilen, että lähdettäisiin Lappiin jouluksi kahdestaan..en sanonut juuta enkä jaata, kun en oikein tiedä mitä siitä ajattelisi. Mahtaako sit mitään mökkejä enää saadakaan, ja toisaalta kotona ehkä kumminkin olisin mieluiten. Sitäpaitsi rupeaa sitä jo miettimään kohta tätä vauvaakin, että jos jotain yllättävää tapahtuisi niin mieluiten olisi lähellä suuria sairaaloita..

Huomenta mamat ja mahakkaat!

Joulukortteja eilen kirjoittelin mutta totesin että pitää ostaa lisää. Tuttavapiiri laajenee avioliiton myötä näemmä. Mulla on ollut tapana lähettää joulukirje meilitse niille joille en korttia laita, kerron siinä vuoden tapahtumat ja fiilikset. Tänä vuonna onkin ollut paljon iloisia tapahtumia, kirjettä on mukava väsätä kalenterin kanssa ja todeta miten meitä onkaan siunattu tänä vuonna:-). Viime vuosi oli jotenkin paljon raskaampi ja täynnä epävarmuutta ja tänä vuonna on alkanut asiat loksahtelemaan kohdalleen:-)). Täytyy olla vaan kiitollinen näistä päivistä!

Niisk, nyt täytyy vaihtaa puheenaihetta kun rupean nyyhkimään täällä:-) Ne hormonit!!

Nekku, muistaakseni kaikki joulukortit menee samalla maksulla, oli kuoria tai ei. Joskus piti se kuori jättää auki, ei siis liimata, mutta kai siitäkin on jo luovuttu. Mä ratkaisen ongelman ostamalla kortteja joissa postimaksu jo maksettu:-)).

Pikaseen, Kata; meillä Juska on aina nukkunut pinnasängyssään. En edes tehnyt siitä laatikosta sänkyä. Toisaalta voihan se olla silloin ihan kätevä jos on vaikka 2- kerroksinen asunto. Yläkerrassa makkarissa sänky ja alhaalla voi nukkua vaikka laatikossa. Tai siis voihan se olla muutenkin kätevä, meillä ei vaan ollut käytössä..

Nyt suihkuun...

Hellou. Sippasihan se pieni ihminen viimein… Takana kehno yö eikä aamu ole alkanut sen paremmin unien kannalta. Heh, hilpeää sinänsä, että Lotta oli tosi känänen koko aamun, mutta riemu ratkesi, kun kaivoin imurin esiin. Hihkui ja heilui sitterissään koko toimituksen ajan! Halvat huvit. Oma olo yllättävän pirteä (edessä toinen mukillinen kaffetta).

Sande, just tollaset joulukirjeet on musta ihania saada ja lukea! Saas nähdä, vaikka itsekin sellaisen värkkäisin vielä tänään. Kiitos infosta postimaksujen suhteen, taitaa tosiaan olla vanhentuneita ohjeita mulla mielessä.

Mäkin muistan miten outoa tosiaan oli, kun pinnasänky oli yhtäkkiä siinä meidän makkarissa! Olin vielä töissä, kun se siihen tuotiin ja melkein pelästyin, kun ekana aamuna heräsin ja näin sen. ;-) L nukkui äp-laatikossa pari ekaa kuukautta, loota oli siis pinniksessä. Ei se mitenkään suositeltavampaa ole, mutta voi helpottaa, jos pienellä tuntuu tulevan torikauhu isossa pinniksessä. Onhan se tosi pieni mytty isossa sängyssä aluksi. Mutta olon saa sielläkin varmaan turvalliseksi, jos tekee peitosta kapalon tynkää. Eli riippuu lapsesta. Mun äiti ompeli siihen laatikkoon sellaiset reunapehmusteet. Itseasiassa tuli mieleeni, että saat niitä vaikka lainata, jos kiinnostaa. Ovat ”tyttöjen kankaasta” mutta simppelit, siis ei mitään hörselöitä.

Lapissa ainakin olisi lunta jouluna. Mutta tosiaan, lähin synnäri on sitten Rovaniemellä.

Nyt tukkaa kuivaamaan.

Päivää,
On tainneet joulukiireet imaista meidät rupattelijat. Ei sen puoleen, eipä tässä ole kummoisempia tapahtunut itsellekään. Niin maan vietävästi nukuttaa aamuisin, ja Mattiksen kanssa köllötellään/nukutaan kymppiin saakka melkein joka aamu. Ihana, kun poika tykkää rauhassa köllötellä, en saisi itseäni mitenkään ylös sängystä ennen ysiä. Tää pimeys!

Hertalle paljon onnea hyvistä mahanäkymistä! Siitä se ihana odotus lähtee :)

Meillä vkloppu meni kyläilyn ja shoppailun merkeissä. Paketit alkaa olla kasassa, ei oikein enää jaksaisi pyöriä ostoskeskuksissa. Mitä lähemmäksi joulua mennään, sitä aggressiivisemmiksi ihmisetkin käy....ja silloin on paras pysyä kaukana. Muistan aina taannoiset joulunaluspvät Itiksessä, kun ihmiset kiroili toisilleen parkkihallissa. Hyvä, ettei käsirysyt olleet käynnissä. Hirvee matsi paikoista ja hermoraunio, jos joku mateli tai muuten töpeksi autollaan.

Hahaa, mies on roudannut eilen ostamansa lahjat työhuoneen nurkkaan, jossa parhaillaan istun, ja koetan arvailla lahjojen muodosta, mitä pitävät sisällään...ja taidanpa arvatakin :) No, eipä tuo kovin hankalaa ole, jos olen toivonut vain muutamaa juttua.

Voi vitsi, piti ihan miettiä, miten M nukkui alkuaikoinaan. Taisi koisia meidän välissä alkukuukauden, ja sitten pikkuhiljaa siirrettiin pinnikseen. Nämä meidät lapsukaiset on jo niin isoja, ettei alkuaikoja oikein enää muistakaan, että mitä teki jne.. Kaikki jotka nykyään näkee Matiaksen, huudahtavat, että onpa se jo iso poika. Ja onhan se.

Joulukorteista. Kaikki menee samalla merkillä, kuorettomat ja kuorelliset. Munkin pitäisi kaivaa yksi postinumero vielä, sitten kaikki kortit on postissa.

Lapissa jossain tunnelmallisessa hirsimökissä takan loisteessa oiskin ihana viettää joulua. Jotenkin kerrostalojoulu ei ole "oikea" joulu mulle... Olen aiemmin viettänyt sen lapsuudenkodissa omakotitalossa, ja siellä se tunnelma on niin toisenlainen. Vaikka kerrostalossa on hirmuisesti hyviä puolia, niin kyllähän se vähän ankialta tuntui, kun perjantaina tulimme ystäviemme luota kotiin..Heillä kun on aivan ihana omakotitalo Sipoon suunnalla, ja näin joulun aikaan kynttilät, koristeet ja tekstiilit tuovat talon kauneuden vielä paremmin esille. Meillä on niin ahdasta, että hyvä kun edes koristeita sopii laittaa :-(( No ahtaus taitaa olla ihan omaa vikaa...

Taidan mennä vääntämään joulutorttuja, kaveri tulee ip:llä kylään tyttönsä kanssa.

Hei vain! Vähän hiljaiseloa mun puolelta, kun olen vanhempien luona käymässä eikä juuri tule koneella notkuttua. Ihan mukavaa olla täällä, kun isovanhemmat lellivät Leoa. Ja muakin... meidän äiti on himoneuloja, ja me ollaan saatu jo vaikka mitä pehmeää kotiin vietäväksi.

Meikäläisen aamupäivät menevät nykyään ihan harakoille. Aika kuluu sohvalla maaten, kun vointi on ihan yöks. Just ja just jaksan Leon perässä mennä. Äsken juoksin jo vessaan, mutta mitään ei tullut. Torkahtelen vähän väliä ja koko ajan on kylmä. Paljon, paljon enemmän oireita kuin viimeksi. Oiskohan merkki tytöstä? :) Eka himotuskin tuli eilen: oli pakko saada lihapiirakka!

Mun ystävästä ei ole kuulunut mitään uutta, joten oletan, että kaikki on hyvin. Mietin kyllä häntä päivittäin. Uskon, että kertoo heti, jos jotain menee pieleen.

Meillä Leo nukkui pahvilootassa pinniksessä. Siis silloin kun nukkui sängyssä. Yleensä hän oli perhepedissä eli meidän välissä. Ostin pahvilaatikkoon huuto.netistä sellaiset pupujussikka-reunukset. Niillä laatikosta sai oikein suloisen.

Onnittelut Hertalle ultranäkymistä! Se on liikuttava hetki, kun näkee sykkeen :). Ja toinen ihana hetki koittaa, kun sydänääniä kuunnellaan neuvolassa. Se oli mun mielestä jopa ihanampaa kuin ultraus.

Mä jäin koukkuun yhteen dekkariin, jonka poimin äidin kirjastosta. Täytyy mennä sen pariin, jos mummi viitsisi katsoa Leon perään. Kuulumisiin!

Vitsit sentään, mähän saan kohta tilata äippäpakkauksen! Juma, on päässyt ihan unohtumaan! :-)) Toisaalta siihen hakemukseen tarttee kai neuvolasta todistuksen ja mulla on seuraava neuvola 3.1, joten taidan malttaa odottaa sinne asti, enkä ahdistele neuvolan mimmiä ennen sitä. Jumpe sentään, Ilppishän kasvaa ja kohta voisi pärjätä jo mun ulkopuolellakin! Toivon mukaan pysyy kuitenkin sisuksissa huhtikuulle, sitten olis jo kevät ja tämä karmea pimeys ohi!!!

Työt on ihan EVVK, laskin jopa milloin mun sijainen aloittaa, vielä 22 työpäivää siihen, josko sitten pääsis siivoamaan sähköpostia ja hyllyjä?

Huomenna mies häipyy omille teilleen, ensin kokoukseen ja sitten viikonlopuksi Itävaltaan poikien reissulle. Onneksi on seuraa tiedossa ja viikonloppuna meinasin tehdä maksapateita jouluksi vaikka itse en niitä voikaan syödä. Saa edes johonkin työnnettyä tuota hirveä. Eilen jauhettiin ja pussitettiin useampi kilo jauhelihaa, greit. Oli onneksi sesongin viimeiset lihat, nyt saa jemmata välineet vaatekaapin perälle. JES!

Heippa!
Stella, "kiva", että löytyy muitakin pahoinvoivia! Me en ole ihan joka päivä oksentanut, mutta tosi oksuolo yllättää aina jos ei syö joka välissä. Näläntunnetta ei kestä yhtään! Eilenkin mies oli tehnyt ihanat ruuat. Nauti siinä nyt sitten kun oksettaa samalla kun syö. Iltaväsymys on myös aikamoista. Niin kait ne sanoo, että tyttövauva oksetuttaa enemmän...

Missähän muuten Kirppu? Ei ole vähään aikaan kuulunut. Ehkä järkkäilee Intian matkaa :). Meillä on lähtö sinne Goalle la. Aika ihanaa päästä aurinkoon! Aion kyllä olla megavarovainen, ettei tule vatsatautia tai mitään muutakaan.

Perjantaina sitten eka neuvola! Koska teillä on ollut np-ultra? Onko joskus rv 12 tienoilla?

Hertta 8+4

Hertta, neuvolasta antavat sitten ohjeet np-ultraa varten, mä sain itse soittaa (Espoo) ja varata sopivan ajan, jotkut on saaneet kirjeen paria viikkoa ennen. Mähän kävin pienen vuodon takia sitten lopuksi yksityisellä np-ultrassa rv12+0 jossa osoittautui että Ilppis olikin viikkoa isompi kuin menkoista oletin. Julkinen ultra olis ollut viikkoa myöhemmin.

Vai epäilee Stella ja Hertta molemmat tyttöä pahoinvoinnin perusteella! Noh, ystäväni oksensi ensimmäiset 16 viikkoa ensimäisensä kanssa ->poika, toisen kanssa 10 vkoa ->poika, kolmannen kanssa 2vkoa ->tyttö!! :-)) Että se niistä ennusmerkeistä.

Kyl määkin lähtisin aurinkoon...voi vide! Vaikka ihanaa olla täälläkin joulua ja lomailla koko joulun jälkeinen viikko. Mennään keski-suomeen ja sieltä vielä H-vedelle, jos vaikka omalle tontille menis polttamaan nuotiota:-)

Nekku, lainaisin mielelläni teidän laatikon reunapehmusteita, jospa tammikuussa saadaan jokin tapaaminen järjestettyä. Ehkä mä otan sen laatikon alkuun käyttöön, siinähän se menee pinniksessä.

Ikävää tuo Stellan ja Hertan pahoinvointi, mä pääsin kyllä tosi vähällä, oikeastaan se Thaimaan matkan aika oli ainoa sellainen jakso kun kuvotti eikä olisi tehnyt mitään ruokaa mieli, mutta ei kyllä oksennusvaaraa ollut silloinkaan. Hertalla on ihana matka edessä, tää on kyllä ihan huippuaika käydä lämpimässä auringosta nauttimassa!

Juu kyllä joulun vietto olisi mukavaa takkatulen äärellä ja lumisissa maisemissa sinänsä, mä olen vähän samaa mieltä kuin Piritta että kerrostalossa vähän tunnelma kärsii, kun ei ole esim. ulkotulia, ja tosiaan koristeet tuntuvat hukkuvat kotiin muiden kamojen sekaan. Kuusi me hankitaan kyllä joka tapauksessa, siitä tulee aina joulufiilis!

Ai että, miten ihanaa Hertta, pääset aurinkoon! Olettekos joulun yli siellä? Toivottavasti olo ei tuosta äijy, vaan voit nauttia lomasta täysillä. Näläntunnetta ei todellakaan alkuraskaudessa kestä millään, mä olin jatkuvasti jääkaapin kahvassa kiinni. Ihan hieno la teidän vaavilla, tai siis saattanee syntyä meidän hääpvänä 20.7. (eli siis sama kuin Nekun syntymäpvä, hehee) =)) Ja siis itsekin olen heinälapsi, 25.7.

Olipa ihana maistella ekoja itse tehtyjä torttuja. On ne vaan rasvaisia, mutta just siksi niin hyviä :)

Mitäs leidit ostaa miehilleen lahjaksi? Mä kävin perinteisesti ostamassa parit kirjat, joita mies eniten toivoo. Lisäksi ostin flanellipyjaman, koska saan sellaisen myös häneltä - on kiva sitten joulupvänä hengailla koko perhe pj:t päällä koko pvä :D Ja suklaatia tietenkin. Tällä hetkellä kaikki miehen _suurimmat_ toiveet liikkuu IPod-lisävehkeiden ja taulutv:n välimaastossa, joten niistä ei sitten meillä puhutakaan ;)

Stella, tuntuu tosiaan sulla riittävän oireilua erilailla kuin viime kerralla. Eli kaikki masussa hyvin :) Sympatiaa vaan sinne päin. Samalla hymyilyttikin, eri toten lihapiirakka-himo :-) Miltä muuten tämä uusi raskaus tuntuu? Leolle ja sisaruksella tulee kyllä pieni ikäero, alussa voi tuntua rankalta, mutta sittenpä on leikkikaveri lähellä.

Nyt mää lähren lukemaan, poika koisii partsilla.

Ja tämän ketjun viimeinen pikainen viesti!
Kata, mä olen kuullut tuosta, että vauvalla olisi aluksi turvallisempi olo nukkua siinä laatikossa. Mä olen hommannut siihen sellaisen söpön kankaan, niin ei ole ihan laatikon näköinen. Meinaan laittaa vaavin siis siihen aluksi. Sitähän ei tosin tässä vaiheessa tiedä, missä hän sitten todellisuudessa nukkuu. ;)

Mä olen saanut jo joulukortit kirjoitettua, mutta kun sais vielä miehenkin puumerkin niiden alle, niin sitten vaan postiin! Miten se jää tuo joulukorttiasiakin aina niin viime tippaan, joka vuosi sama juttu. Hauskaa ensi vuonna voi sitten lähetellä sellaisen pienen tontun kuvan sukulaisille jouluksi. :)

Eipä kummempaa. Aamuja taitaa olla tasan 20 jäljellä...
Leppoisaa viikon jatkoa toivottelee Suvi rv 28+5