Tahkoojaplussat 39

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riinuska

Vieras
Kirppu 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g (esikoinen poika -97)
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g (esikoinen Teemu 12/02)
La:t:
Kata 8.2.2007
Suvi 1.3.2007
Sandeman 16.4.2007
Kirppu 7.7.2007
Hertta 20.7.2007

Gissan ja Stellan lasketut ajat voipi sitten lisäillä kun selviävät tarkemmin!

Joulumieltä ei ole. Onkohan mulla koskaan ollutkaan.. ehkä sitten kun poika on isompi. Kyllä mä tykkään jouluna poltella kynttilöitä, kuusesta, hautuumaalla käynnistä, rauhassa olosta. Vaan kun se ei koskaan ole sitä kun tukka putkella viipotetaan sinne tänne. Tai sitten olen ollut töissä.

Sandelle isot synttärionnittelut! Toivottavasti saat vielä kivan yllärin iltasella. Hehee, sä voisit järjestää samanlaisen episodin kuin Teemu tässä taannoin. Mökkeydyt ensin johonkin huoneeseen huutaen ja tulet sitten sieltä vähän ajan päästä juhlimaan.

Stellaa ei kyllä käy kateeksi… Koitahan kestää tuota kestokrapulaasi. Ehkä se on tyttö tällä kertaa. :-) Ilppiksen sykkeet on sitten poikasykkeitä kun kerran Katan bebe ja L ovat jumputtaneet oikein perinteistä tyttösykettä. Tää on täyttä tiedettä, joten ei ole vastaansanominen, hih. Synnytyssalin hiljaisuudessa oli hauskaa, kun anturi oli kiinni koko ajan ja syke nakutti muistuttaen mitä oltiin puuhaamassa. Senhän pitää vaihdella eli liian monotoninen on merkki jostain, öö, en muista mistä. Lotalla taisi siellä vaihdella 120-180.

Katalle onnittelut tentin läpäisemisestä. Mulla oli aikanaan samanlainen fiilis muutamasta roikkuneesta tentistä, että olis tän nyt aikaisemminkin voinut hoitaa… Mutta G:n tuska töiden ohella ei ole unohtunut. Pölyttyköön nyt rauhassa kirjahyllyssä. Arvosanoista viis, niitä harva kyselee!

Kiitos kirjan nimestä!

Tosiaan lapsen nauru on aina ihanaa, oli oman tai vieraan. Se on just niin vilpitöntä.

Lotta on ollut huippuseuraa täällä isovanhempien luona. On muuten hoksannut heidän koiransakin. Lähtee vimmattuna ryömimään koiran suuntaan. Koiruus on onneksi vanha herra, lunki tapaus, joka on näihin pieniin tottunut. Kärsivällisesti antoi Lotan koskea turkkia.

Mä meen joulun verukkeella hakemaan nyt suklaatia, kun on kulhossa tarjolla oikein parasta sorttia eli Fazun sinistä. Palataan!

Pitkästä aikaa hei!
Lueskelin taas monen päivän jutut, kun on pidellyt tässä vähän kiiruita, joten hirveästi meni ohitse asioita taas... Sori!

Sandemanille onnittelut synttäreiden johdosta!

Ja gissalle onnittelut hyvästä hcg-arvosta! Usko vaan, kaikki sujuu hyvin! Tiedän ja muistan, että piinistely ekaan ultraan on pahinta, mutta sitten alkaa jo vähäsen helpottaa!

Alkoiko sulla Kata jo lomat? Plaah, mulla olis vielä neljä viikkoa töitä! Nyt siis rv 30+0. Jänskää, pitkällä sitä jo mennään. Neuvolassa käväisin tällä viikolla, mutta sf-mitta tekee nyt vähän siksak-liikettä, joten joudun ensi viikolla uuteen mittaukseen. Syke on ollut 130 luokkaa, paitsi kun vauveli innostuu hillumaan, on syke noussut 160 asti. Eilen oli taas masussa tosi vaisu päivä ja kaksi viime yötäkin olen nukkunut kohtuullisesti. Aamulla on pitänyt oikein tunnustella, että tuntuuko mitään liikehdintää masussa. Mutta kyllä hän jo tässä äsken taas möyrysi, joten eiköhän siellä kaikki kunnossa.

Jouluruoista, mua harmittaa pikkuisen, kun ei saa syödä graavilohta. Siitä tykkään kovasti, mutta en taida laittaa joulupöytään ollenkaan, kun mies ei syö sitä. Enkä viitsi itse ottaa pientäkään määrää, kun eihän se listeria ole kai mistään määristä kiinni. Yhtä hyvin sen voi saada pikkupalasesta, kuin syömällä koko paketin.

Kinkku on jääkaapissa sulamassa ja se pitäisi sitten lauantaina paistella. Laatikot paistan vasta aattona. Maksalaatikkokin jää tänä vuonna väliin. Ja se punaviini... No, mutta ensi jouluna saa sitten taas syödä kaikkea mahdollista, jos ei sitten olla uudelleen raskaana! :)

Mutta nyt olis tartuttava siivousten kimppuun ja miehelle on vielä lahjatkin ostamatta. Apua, en tiedä mitä se vois ollakaan. Mutta onhan tässä vielä aikaa ruhtinaalliset pari päivää. Ainiin, leipomuksista, olen leiponut pipareita (jotka syöty jo), torttuja ja pullaa. Vielä varmaan jotakin pientä pitäis vääntää. Mutta en ota stressiä! :)

Oikein ihanaa joulunalusaikaa äideille ja vauvoille! +isille myös

Unohdin vielä sen, että mulla oli Hb 141 neuvolassa. Täti sanoi, että se ei saisi olla yli 140. Onko kenelläkään ollut korkea hb raskausaikana tai muuten tietoa asiasta? Minkäs minä sille voin, että mulla on aina ollut hyvä veri. En syö mitään rautavalmisteita. Aiemmin arvot olivat nyt raskauden aikana luokkaa 125-134. Kaikkialla vaan puhutaan liian alhaisesta hb:sta, mutta entäs liian korkea? En ole löytänyt mitään tietoa asiasta.

Kiitos kiitos tenttionnitteluista! Ja Nekku veit sanat suustani, arvosanoista viis, kunhan saan sen G:n pölyttymään kaapin nurkkaan!

Suvi, mä olen myös lukenut että Hb ei saisi olla liian matala eikä liian korkea raskausaikana, mutta en osaa sanoa miksi. Sulla on kyllä tosi hyvät arvot, mulla keikkuu siellä 120 päällä, syön pari kertaa viikossa Obsidania.

Sain muuten lainaksi tosi hauskan kirjan, nimi oli jotain sinnepäin kuin Tyttökavereiden opas vauvavuoteen, niitä on ilmeisesti myös odottajalle ja taaperovuosiin. Siis ihan kevyttä lukemista, hihittelin itsekseni kun luin eilen, tuli hyvälle tuulelle!

Hih, puhuttiin juuri lounaalla raskaana olevan ystäväni kanssa että ens vuonna aloitetaan glögikausi jo lokakuussa kun nyt jäätiin paitsi. Eihän ne mehut maistu milleen.

Tänään saattaa olla tarjolla pizzaa meillä kotona:-) jotenkin ei jaksaisi lähteä mihinkään ravinteliin synttäreitä juhlimaan kun ei olla oltu kotona yhtäaikaa juuri ollenkaan tai sit vaan nukuttu yhdessä. Sovittiin sitten että kotipizzaa pliis ja kokista. Mies saattaa saada lasin punkkua.

Mun hbtä ei ole mitattu sitten ekan neuvolan jolloin oli 138. Aika erikoista minusta, kun voihan se laskea nopeastikin ja kun onhan tässä aika väsynyt. Täytyypä kysäistä ens kerralla.

Mukavaa että Suvikin muisti meitä, hitsi sullakin on viikkoja jo aika paljon!! Se oon varmaan vaan mä jolla aika pyörii paikallaan ja tuntuu ettei mitään tapahdu???

Hei vaan,
Sandelle kovasti synttärionnea!

Kyllä kotona oleminen vaan on ihmeellistä, heti kun ei tarvii mennä töihin niin nukuttaa koko ajan... Olen vaan soitellut joululaulukanavaa ja polttanut kynttilöitä.

No, eilen sain sentään pipareita leivottua, niiden lisäksi teen joulupullaa (sellaista mihin tulee kuivattuja hedelmiä sisään) ja torttuja. Ja tänään ajattelin tehdä sellaista piparipohjaista torttua, johon tulee päälle luumuhyytelöä, nam! Mä en myöskään ole yleensä paljon jouluruokia laittanut, leiponut vaan.

Mulla oli hb viimeksi neuvolassa 106, se on vaan laskenut vaikka syön rautaa päivittäin... liian korkeasta en kyllä ole kuullutkaan, luulisi ettei voi olla kovin vaarallista, mutta millähän sitä saisi alaspäin?

Nyt postilaatikolle tutkimaan, onko tullut lisää joulukortteja!

Heippa! Oltiin Pohjanmaan-reissulla maanantaista asti, siitä hiljaiseloni. Nyt päivittelen tässä illan mittaan kuulumisianne ja palailen kommenteille joulusiivousten lomassa. Vili on nukkunut vaunuissa jo kolmatta tuntia, makeat unet pojalla.... :)

Voi jösses, sain juuri kuvan kaverista joka oli käynyt kuvauttamassa itsensä valokuvaamossa, la kolmen viikon päästä. Siis sivusta kuvattu, päällä oli joku liina ja mustat alkkarit. Jösses. Ihan tuolle paljastelun asteelle en pystyisi taipumaan. Eri juttu jos ottaa kotona kuvia...

Kuinkas monen lapsen kuvia olette saaneet joulukorteissa? Meillä lähes kaikki lapsiperheet on tehneet niin, mitähän omaperäistä sitä keksisi ensi vuonna? Jossain vaiheessa meni lapsettomana tosi yli-hilseen ne kaikki lapsijoulukortit...

Taidan hipsaista kotiin täältä, kun huomennakin tulen tänne istuskelemaan..

Sande, yksi vauvajoulukortti tullut. Mä sanoin miehelle, että pitäis ihan piruuttaan laittaa koiran kuva tonttulakilla kaikille kun varmaan olettivat saavansa Juskan kuvan korttina. Toisaalta, on ne ihan kivoja.

Vai valokuvaamossa masukuvia. Me ollaan otettu musta ja mun kahdesta kamusta kaikista n 6 vkoa ennen laskettua aikaa kuvia. Päällä vain alusvaatteet. Voin kyllä sanoa, etten ilman raskautta keekoilisi kuvissa alusvaatteisiltani :) Mutta ihania kuvia vaan ei niitä ihan kaikille viitsi näyttää..

Kukaan ei muuten ole laittanut masukuviaan jakoon, vink vink :)

Kiva Aniliini kun olet taas linjoilla!

Murmeli, lisäähän sunkin la listaan.

Mulla mitattiin hb neuvolassa kerran kk:ssa. Alimmillaan se oli 104, normisti mulla on joku 135.

Kauppaan pitäisi munkin vääntäytyä. Onneksi mies tulee raksalta ja on pojan kanssa. Saa kaupassa rauhassa ajatella mitä tarvitaan. Se on aina vähän niin ja näin kun on poitsun kanssa kaupoissa.

Hei!

Anteeksi, että näin ulkopuolisena kommentoin (ehkä joku muistaa yli vuoden yrittäneistä).

Suvi sanoit siitä hb-arvosta. Mulla oli myös tasan 140 viime viikolla ja neuvolatäti oli vaan, että "hyvä, tosi hyvä!" Mutta jos se ei saisi mennä liian korkeaksi, niin satutko syömään multitabs 2+ ?? Siinähän nimittäin on myös rautaa. Ehkä saat rautaa ravinnostakin hyvin. Joten, jossain suositeltiin, että alkuraskaudesta ei söisi enempää kuin yhden multitabs tabun päivässä. En tiedä tarkemmin, mutta ajattelin vain vinkata, jos sinua jää vaivaamaan tuo arvo.

Oikein ihanaa joulua teille kaikille!
-kaisla 12+0

Vuoden pimeintä huomenta tytöt!

Töissä on väki vähentynyt, tuntuu että moni on ottanut lomaa tän viimeisen päivän jouluvalmisteluihin. Mäkin ajattelin piipahtaa kesken päivää Sellossa ostamassa viimeisia joulupaketteja. Eilen sain vähän siivottua, vaikka supistelikin hieman. Nyt kyllä huomaa että supistelut on alkaneet, iltaa kohden tuntuu aina enemmän ja kun enemmän hilluu ja rehkii ja samaten koiran kanssa ulkoillessa tuntuu massussa heti. Mutta oletan sen olevan ihan normaalia, ja tässä kun äippäloma alkaa niin voi ottaa vähän rauhallisemmin.

Ruokakaupassa käyminen taitaa jäädä huomiseen, vaikka kaupat varmaan pursuilee väkeä silloin. Samoin saa nähdä jääkö kuusen hakeminen siihen myös. Mies oli eilen vielä pikkujouluissa, joten ehkä ei ole ihan iskussa tänään.

Me ollaan otettu kotona masukuvia alusvaatteissa, vähemmän vaatteet päällä, siksi en ole vielä saanut lähetettyä teille, mutta yritän vielä saada toimitetuksi teillekin ihailtavaksi jonkun vaatteet päällä -otoksen =)

Aika moni on viime aikoina sanonut ettei mun maha mikään kovin iso ole, itsestä tuntuu että se on, mutta kai joillain on vielä suurempi pallo!

Tosiaan, vuoden pimeintä huomenta!

Mäkin laitoin teille kuvia spostiin. Meilläkin otettiin kuvia alusvaatteissa, joten niitä en sentään laittanut. ;-) Mahan koosta tuntuu aina kaikilla olevan mielipide. Omani oli neuvolan käyrillä mitaten pienehkö (ala- ja keskikäyrän välissä) ja sellaiseksi useimmat sitä kommentoivatkin, siis eivät mitenkään valtavaksi.

Aniliini, mites Vilin yöt, ovatko yhtään parantuneet? Meillä on ollut aika hyviä, vain 2-3 herätystä, joista 1-2 syöttöä, joten varsin mallikasta.

Koti on edelleen kuin pommin jäljiltä, mutta taitaa siivoaminen jäädäkin iltaan. Nyt tarttee kipaista suihkuun, lähdetään L:n kanssa vielä jouluglögeille keskustaan. Palaan myöhemmin!

Huomenta!

Mäkin laitoin nyt pari kuvaa s-postiin. Mun oli pakko laittaa yksi alusvaatekuva, sillä mulla ei ole masukuvia kovinkaan paljon. Koettakaa siis kestää ;). Täytyykin alkaa kärttää masukuvia tuttavilta, jotka ottivat kuvia musta raskausaikana. Ja täytyy muistaa ottaa tässä raskaudessa enemmän kuvia. Nekun monissa tilanteissa otetut masukuvat olivat niin veikeitä! Aniliinin poski poskea vasten kuva oli hurmaava :).

Tänään jatkan leipomusten parissa. En voi vieläkään käsittää, että ylihuomenna on jouluaatto!

Mäkin laitoin alusvaatekuvan, toivottavasti että nolostu :)
Kiitos kuvista, kyllä vaan raskaana olevat on kauniita!
(toivottavasti mun lähetys onnistui, olen aivan tura lähettään kuvia sähköpostitse...kuten ehkä huomasitte, lähetin sen myös itselleni...heh)

Juska on ottanut parina päivänä muutaman askeleen ilman tukea. Lähinnä niin, että nousee potalta seisomaan ja kävelee pari askelta siitä mun syliin. Saas nähdä koska uskallus riittää enempään.
No, toinen hitti on lakanoiden repiminen pois sängystä. Laitan poitsun unille, niin innostuukin riipimään lakanan sängystä ja sitten on niin hauskaa että! Tämän voi tehdä neljäkin kertaa ennen kuin malttaa käydä maate.

Kaupassa kävin illalla, ihmeen vähän porukkaa. Täytyy vielä käydä leipä- ja maito- ostoksilla huomenna.

Toivotan jo nyt kaikille ihanaa joulua masuinenne, vauvoinenne ja miehinenne! Rentoutukaa ja nauttikaa joulun rauhasta.

Voi ei, kävin lukemassa Gissan kuulumiset. Miksimiksi...

Mä olen ollut kovin allapäin viime aikoina. Tuntuu, ettei mitään hyvää tapahdu, vain huonoja uutisia viimisen puolivuotta. Pappa kuoli, mummi sairastui, äiti työtön, raksalla menee kaikki päin helvettiä.. Kahta ystävää yritän tukea kun joutuvat luopumaan lemmikeistään ja toisen vauva huutaa illat. Nyt eilen vielä pamahti yksi "loistouutinen". Se talo, mistä muutettiin, vuotaa vettä jostain katosta... Eli pahimmassa tapauksessa on homeessa jostain ja arvatkaa, ketkä on korvausvelvollisia????? Siellä on jotkut putket väärinpäin ja koska ovat pitäneet ilmanvaihtoa liian pienellä, vettä alkoi kertyä. Mies oli aikanaan kysynyt jostain, että haittaako kun putket on väärinpäin, ei kuulemma. Just... meillä ilmanvaihto oli aina isommalla, niin vahinkoa ei koskaan käynyt.
Nyt ei auta kun toivoa, että vahinko on pieni. Muuten en tajua, millä rahalla tästä selvitään...
Eilen tuli kyllä itku molemmilta. Tuntuu, että tässä olen saanut tukea niin montaa ihmistä ja samalla pyörittää yksin mun ja pojan arkea. Nyt mitta sitten täyttyi ja purkautui itkuna.. huoh.
Anteeksi nyt tämä valitusvirsi, oli pakko saada tämä ulos...

IIIIhania kuvia, kiitos! Nyt pitää joulun aikaan räpsiä kuvia kotona!

Riinuska, anna tulla valitusta vaan, ja virtuaalihali täältä, joskus elämä potkii piikkareilla päähän. Toivottavasti korvaukset ei kasva suuriksi. Toi raksahommakin varmasti aiheuttaa harmaita hiuksia, voin kuvitella, ainakin kun tuttavia kuuntelee, niin tuntuu että yleensä siellä asiat jotka voivat mennä pieleen menevät pieleen.

Ja Gissa, huoh. Eipä tuohon ole sanoja.

Hei ette kai te vielä katoa, mulla tulee tylsä iltapäivä...

Voi Riinuska, onpa sulla ollut raskasta. Tuo taloasia on varmasti viimeinen tikki:-(((. Mutta toisaalta ei kannata hermostua ennenkuin asia tutkitaan. Nyt vaan joku puolueeton taho tutkimaan vuoto ja korjauksen tarve, sekä ostajan vastuu (se ilmastoinnin määrä). Periaatteessa myyjä on kyllä vastuussa isommista virheistä kaksi vuotta, mutta varmasti yhdessä sopimalla pääsette ratkaisuun.

Mulla vähän matalapainetta myös, mies haluaa tänään baariin. Menköön perkele niin olis sitten ehkä kotonakin paremmalla tuulella? Pikkuisen hinkkaa kiinni nuo baari-illat kun ei sitten seuraavana päivänä pysty mihinkään. Noh, ehkä mä sitten räplään uutta ipodiania koko illan...great.

Hauskoja masukuvia teillä. Mulla ei sellaista vielä ole, ehkä täytyy joulutienoilla laittaa mies kuvaamaan.

Hiljaiseksi vetää nämä uutiset...

Kakku meni uuniin ja Leo heräsi päikkäreiltä. Kohta pitää lähteä joulukukkaostoksille. Saas nähdä, onko ryysistä.

Tosi kurjaa, Riinuska :(. Toivottavasti kosteusongelmasta ei tule katastrofia. Uskon, että on todella stressaavaa, koettakaa kestää. Ja muutenkin, sua on kyllä koeteltu tänä vuonna. Jos ikävät asiat tulevat kimppuina, niin toivottavasti positiiviset asiat toimivat samoin. Niiden vuoro on seuraavaksi.

Gissan uutiset surettavat hirveästi. Tuollainen syö ihmistä, kun toivonlamppu ensin syttyy ja sitten saman tien sammuu. Ja sama uudelleen ja uudelleen. Voi itku.

Heipsistä jälleen,
Aikamoista touhottamista tämän joulunalusaika, huh...Kivaa, mutta myös päätä rassaavaa, kun pitää miettiä ja muistaa kaikenlaista.

Gissan uutiset veti kyllä todella, todella surulliseksi. Juuri niin, miksi, miksi, miksi piti käydä näin. Gissa, olen äärimmäisen pahoillani puolestanne. Ei reilua. Toivottavasti saatte kaikesta huolimatta joulumieltä aikaiseksi.

Riinuska voimia sinullekin. Rankkaa jaksoa olette kyllä eläneet, mutta Stellan tavoin uskon, että positiiviset asiat tulevat sitten seuraavaksi. Toivotaan, että tämä putkijuttu ei paisuisi sen suuremmaksi murheeksi. Siis onko vesi valunut jo pitemmän aikaa, vai miten epäilet homehaittaa?

Käytiin eilen M:n kanssa mun työpaikalla, ja olihan se taas pyöritystä. Ihan veti se keikka energiat mataliksi, ja olin aika katki jo iltaysiltä. Mä olen aikamoinen räpättäjä työpaikalla, ja luonnollisesti Matias keräsi naisia ympärilleen :) Tulihan sieltä pieni paketti ja viinipullo, kun ei köyhä (just just) firma kyennyt järjestämään pikkujouluja.

Kiitos Nekku limesiika-ohjeesta. Ajattelinkin, ettei sen tuon vaativampi kokkaus ole. Teenpä sitten sitä =) Liekköhän me törmätään keskustassa, ollaan meinaan menossa koko perhe, tosin vasta illansuussa, fiilistelemään jouluvaloissa, ja katselemaan jouluikkunoita. Eilen hankittiin joulujuomat Alkosta ja suurinosa sapuskoista, joten ei tartte enää kärvistellä niiden kanssa. Ja tänä aamuna (pinta-)siivottiin, hyvä me! Suursiivouksen en ryhdy, mutta näin niin kuin pölyt ja liat pois :)

Ja N, tiedän kyllä hyvin, miten ihana tuo lapsen kikatus on =)) Matskulle ei tarvitse kummoista luritusta luritella, kun on jo kätkättämässä. Ja se on tosi tosi ihanaa. On poika kyllä ihan huippuiässä, taas. Ilmoitin ihan muitta mutkitta pomolle eilen, että mua ei sitten täällä näy vuoteen, ja eipä tuo siihen mitään. Kaipa näin perhelehden bossena pitää suht pos. asiana. Ja on niin hyvät sijaiset, ettei ole sillä lehdellä hätä päivääkään.

Tiedätteeks muuten mitä?? Meillä ei syöty viime yönä lainkaan!!!!!!!!! Poika meni unille kasin jälkeen, ja ekan kerran syötiin vasta vaille 07. Wau wau wau. Tuttia piti suuhun napsauttaa tosin pari kertaa, mutta onneksi kaikki saivat hyvin unen päästä kiinni sen jälkeen. Loistavaa. Toivottavasti jatkuu hyvänä vielä seuraavatkin yöt.

Ai pirskatti, Sandemanille oikein hyvät syntymäpäiväntoivotukset!!! Paljonkos tuli mittariin, 36? Ihanasti mies oli sua muistanut.

Mitäs vielä...Katalle onnittelut hyvin sujuneesta tentistä. Hino juttu.

Kai se pitää lopetella. Sori romaani. Koitan ehtiä vielä ennen aattoa postille. Nyt menen tsekkaamaan teidän masukuvia :) Tattista vaan.

Jaksamista ja hyvää mieltä kaikille! Erityisesti Stellalle voimarutistus, tuntuu kyllä todellakin kestokrappikselta, toivottavasti pystyt silti nauttimaan joulupöydän antimista.

Tulin pikaisesti toivottelemaan hyvää joulua kaikille, kohta startataan kauppahallin ja ruokakaupan kautta maalle jouluviettoon.

Toivottavasti siis kaikilla on mukava joulu ja kunnon joulumieli ikävistäkin asioista huolimatta!

Äh mä en saanut nauruterapialinkkiä toimimaan! Pirskatti!

Kävin just Sellossa ostamassa pikaisesti pari lahjaa, olihan siellä populaa ihan kiitettävästi, mut vielä mahtui sekaan. Sain kivuttomasti puhelinliittymänkin hankittua, kun ensi viikolla pitäis duunipuhelin palauttaa..

Hyvää ja rentouttavaa joulua kaikille, jos aika tästä hujahtaa joulun yli ennen seuraavia kommentteja! Nauttikaa läheisistänne!