Tahkoojaplussat 39

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kirppu: En ottanut malariakuuria, en syönyt myöskään kun olin sen puoli vuotta (kuka nyt niin kauan viittii niitä popsia), ei mun mieskään syönyt. Sanotaan, ettei tarpeen jos oleskelee kaupungeissa eikä viikko kaupalla maaseudulla. Offia mukaan! Hyttysiä oli kyllä Goalla jonkin verran, ehkä pari paukamaa sain. Hyttyset ilmaantuvat kun aurinko laskenut, sen verran viileää oli jopa Goalla iltaisin, että kuljettiin pitkissä housuissa ja paidoissa muutenkin.

Meidän hotelli Villa Bomfim oli ihan loistava! Aurinkomatkojen hotelliluokitus oli kuitenkin vain 2+ tähteä. Ilmastointi ei ollut eikä todella tarvinnutkaan.

Kyllä muakin jotenkin jännitti lähtiessä, että miten vältän mahataudin jne, mutta sitten kun oltiin siellä, niin nauratti, että mitä oikein olin ollut huolissani. Ei se nyt mikään takapajula tai sikolätti ole. Hienojakin ravintoloita on ja ruokaa tekevät sellaisella kunnianhimolla, että kannattaa nauttia! Onhan teillä ne Delhi-Goa-Delhi lennot jo varattu?

Iltaa! Ja taas se on viikko vierähtänyt ja perjantai! Muutaman viikon vielä kun jaksais... Kiva Riinuska, kun muistit mun sf-mittajutun ja kyselit. Mitta oli nyt ok, 26 cm. En mä oikein tiedä, miten se tätsy mittailee niitä mittojaan, kun nyt se heitto olikin periaatteessa viime mittauksessa, koska kaikki muut mitat ovat menneet alarajan tuntumassa. Onneksi en jaksanut tuosta asiasta edes huolestua. :) Riinuska, teille flunssan selätystä toivottelen!

Neuvolareissulla oli sitten muuta murhetta, kun painoa oli tullut reilussa viikossa yli 1 kg. Voipi tietysti johtua joulusta, vaikka en mitään ähkyjä vetänyt, paitsi aattona vähän. ;) Verenpaineet kuitenkin kunnossa, eikä pissassakaan mitään. Suvussa on vain ollut parikin pahaa raskausmyrkytystapausta, joten pistäähän se miettimään pikkuisen. Onneksi omalla äidilläni ei kuitenkaan sellaista hämminkiä ole ollut, joten ei kai se riski niin suuri tädin kohdalla ole?

Hertalle muuten tervetuloa takaisin Suomeen! Ja kiva, että reissu meni mukavasti.

Mukavaa viikonloppua! Toivottelee Suvi rv 31+1

Iltoja vielä,
kiitos Hertta vastauksesta. Selviämme siis offilla ja jätetään malarialääkkeet syömättä. Terveydenhoitaja evästi siitäkin, ettei offeja saa kovin raskaana/lapsella käyttää, koska sisältää DTD:tä? tms. myrkkyä, joka voi aiheuttaa sikiövaurioita. Eli sipaisen vaan vaatteisiin. Sisäiset lennot varasimme jo pari viikkoa sitten eli siitä ei huolta. Goan majoitusta aloimme venkslaamaan vielä, jotta olisi kiva paikka ja vielä ei varmuudella ole kattoa pään päälle :) mutta eiköhän jotain järjesty.
Mitenkäs muuten Delhin säät tammikuussa? Jostain luin, että saattaa iltaisin olla vain n. 10 astetta lämmintä eli pidempää vaatetta tarvitaan ilmeisesti matkaan. Agrassa olemme vain pari päivää ja siellä varmaan sää suht´ sama kuin Delhissä?
Huomenna on lähdettävä ostelemaan kaikenlaista varustusta reissulle, pikkumiehelle valjaat :) jne.

Hyvä, että Suvilla neuvolassa kaikki jees.

Hyvää viikonloppua ja vuodenvaihdetta kaikille!

Lauantaita!
Mä onnittelen taas Nekun puolesta meidän lapsosia, jotka ovat tänään huimat kuusi kuukautta!!! Apua, apua, mihin tämä aika on oikein mennyt? Musta puoli vuotta on sellainen ns. rajapyykki, että vauva-aika on ohi, ja alkaa sellainen varhaistaaperoikä tai jotain sinnepäin. Mutta onhan se kivakin, kun nämä kasvavat - tulee uusia taitoja ovat yhä hauskempaa seuraa.

Täräytettiin sitten "synttäreiden kunniaksi" lastentarvikekauppoihin, ja hankittiin kertarysäyksellä turvaistuin ja matkarattaat. Kyllä niihin vaan tänä päivänä aikamoisen omaisuuden saa ja saisi menemään. Turvaistuin on Brion Zento ja matkikset italialaiset Inglesina Espressot. Kun mää nyt missasin ne lime-ruskeet vaunut, otettiin matkarattaiden väriksi ärhäkkäät limet =)) Ihan hyviltä kärryiltä vaikuttavat, vaikka eivät tosin ole ihan niillä ominaisuuksilla joita olisin toivonut.

Mutta niin, sen kerran kun sain kehaista, että jopas meidän poika nukkuu yöt läpeensä, niin johan viime yönä kukkui pari kolme tuntia ilman mitään sen kummepaa syytä. Kunhan oli hereillä. Näitä ei enempää, kiitos :-)

Millonkas Kirppu te lähdittekään sinne Intiaan? Kauanko olette ja lähteekö koko pesue? Aika ihana olisi kyllä nyt lentää jonnekin kauas aurinkoon. Mä olen hiihtoihminen ja lumi on ihanaa, joten tällainen märkä, harmaa ilmanala on niin ankeeta.

Nekku, oliko sulla junassa vaunut mukana? Mietin vaan, että pitääkö vaunuista sanoo ennakkoon, vai voiko vaan täräyttää niillä junaan...? Mä matkaan ensi vkolla junalla, koska Blue1:n hinnat kipusi reilusti yli 100 euroon. Huvittaa noi halpalennot, kun itse lennot voi olla esim. 60 egee yhteensä, mutta sitten verot on toisen mokoman. Saan lehdistöalennusta vr:ltä, joten juna on tulee näin reilusti edukkaammaksi. Ja tykkäänkin junassa matkustamisesta.

Niinkö se Katalla oli jo vika työpäivä?? Ei kun onnittelut vain. Se on hieno hetki, kun voi sulkea konttuurin oven takanaan, eikä tarvitse vähän aikaan avata ;) Vaikka tässä on 7 kk oltu jo kotona, niin aivan yhtä taivaallista se on edelleen, enkä usko, että se muuksi muuttuu. Joten teretuloa vaan kotirouvakerhoon :)

Mukavaa vkloppua ja ennen kaikkea vuoden viimeisiä päiviä! Me ollaan huomenna ystävillä kylässä, nautitaan illallista ja kuohuvaa, kun lapset on pedissä, ammutaan rakuja ja valetaan tinoja sekä pelataan lautapelejä. Mukavaa siis tiedossa. Ja kivaa on se, että voidaan jäädä yöksi, niin ei tarvitse vedellä pitkää tikkua, kuka ajaa yöselässä pois.

Tavataan leidit taas vuonna 2007!!!!!!!!!!! (...ja hurjan suuret kiitokset kuluneesta vuodesta, olette olleet aivan loistavaa seuraa ja vertaistukea jo piiiiiittkän ajan!)

Heippa.

Joulut tuli vietettyä ilman suurempaa ähkyä. Aattona käytiin mun vanhempien luona aamupuurolla ja illalla sitten miehen vanhempien luona jouluaterialla. Tunnelma oli ihana ja jouluinen. Pukkikin kävi ja Teemu auttoi hienosti jakamaan lahjat joita olikin aika paljon johtuen siitä että meitä oli 15 ihmistä viettämässä joulua sielä anoppilassa. Joulupäivä ja tapani vaan oltiin ja se oli aivan mahtavaa, oli ihana viettää laatu aikaa perheen kanssa.

Pirita hinoa että Matias on oivaltanut että yön voi nukkua heräämättä. Toivottavasti nyt jatkaisi sitä samaa rataa. Mitä muuten syötte jo päivän mittaan. Onko illalla esim. puuroa jo? Mä yritin Samulle sitä vesi kikkaa, se sai siitä hikarit eli ilmeisesti nälkä sen herättää vaikka äiti itse herätteli jo toiveita katkeamattomista yöunista. Samu syö rintamaidon lisäksi kerran päivässä perunakasvis-sosetta n. ½ purkkia ja jotain herkkua eli hedelmää tai marjoja soseena toisen ½ purkkia. Illalla saa 2 dl maissivelliä. Ensi viikolla ajattelin ruveta tarjoamaan puuron iltapalaksi.

Ja oliko niin että Lottakin saa tänään ensimmäistä kertaa sosetta?

Nyt poistun keittiön puolelle syömään lihakeittoa joka on tuoksunut pitin aamupäivää mun nenään.

Ainiin teettekö uuden vuoden lupauksia. Minä lupaan laihduttaa (niinkuin aina) ;)

Oikein hyvää ja onnellista uutta vuotta 2007 kaikille tahkoojille!! Olette olleet ihania! Kiitos!

Minäkin haluan kiittää teitä kuluneesta vuodesta, olette olleet ihania ja korvaamattomia! Tukena kaikessa, aina.

Mä en taida tehdä uuden vuoden lupauksia. Yleensä mäkin meinaan laihduttaa, mutta nyt ei ole niin tarvetta sille. Tai ainahan pari kiloa vois nipistää :)

Älä Suvi stressaa neuvolan kiloista, vai huomauttiko se tätsy sua niistä? Mulle tuli välillä yli kilo ja sitten ihan lopussa oli taas tippunut alaspäin. Mulle se terkka huomautti tokassa neuvolassa, mutta sai multa hyvin kipakan vastauksen eikä kyllä huomauttanut enää.

Kohta se pauke alkaa, saas nähdä, miten poitsu uinuu ensi yön... Hauskaa iltaa!

Hyvää alkanutta vuotta! En sitten ennnen vuoden vaihdetta ehtinyt enää linjoille. Minunkin puolestani kiitos ja kumarrus seurasta ja tuesta menneenä vuotena! Olette ihania, joten jatketaan samaan malliin.

Uuden vuoden lupauksia en yleensä tee. En nytkään. ;-) Vuosi vaihtui kivasti ystäväpariskuntien kanssa. Mukana menossa neljä alle vuoden ikäistä, joten olihan se aikamoista hulabaloota ennen kuin uinahtivat. Ah, sen jälkeen olikin leppoisaa jatkaa juhlia aikuisten kesken! Ruokaa ja kuohuvaa. Jäätiin sinne yöksi, joten meilläkään ei arvottu kuskia. (Olisin tod. näk. hävinnyt arvonnan, jos siihen oli pitänyt ryhtyä…) Vuosi 2005 oli meille elämämme raskain ja vuosi 2006 onnellisin, joten tästä vuodesta toivon vain tasaisen ihanaa...

Nyt on Lotta saanut ekat soseet! Ihan ekalla kerralla kummasteli, kuten varmaan useimmat ja pottu-porkkana valui suupielistä ulos. No, jotain sentään meni alaskin. Eilen, kun kolmannen kerran sai sapuskaa, meni jo huomattavasti paremmin, n. 1/3 purkki. Tästä se lähtee! Missä vaiheessa olette alkaneet antaa myös hedelmäsoseita, esim. Mariska, kun sanoit Samun vetelevän molempia puoli purkkia?

Kuten P ja perheensä, mekin käytiin shoppailemassa perjantaina. Ostettiin syöttötuoli. :-) Tosin ei saatu vielä mukaamme, tällä viikolla tulee. Stokken Trip Trapp. Katseltiin myös noita turvaistuimia ja taidettiin päätyä Gracon Cosmiciin, mutta ei siis vielä ostettu. Onko kellään siitä kokemuksia?

Mäkin sanoisin Suville, että älä turhaan stressaa tosta painosta, jos muuten hommat kunnossa. Ei mulle ainakaan nlan tätsy siitä nipottanut, joskus tuli enemmän, joskus huomattavasti vähemmän.

P, Stella ohjeilla pärjäsin junassa hyvin. ;-) Lippua ostaessa pitää siis sanoa, että on vaunut mukana niin saat paikan sellaiseen vaunuun, jonka eteisessä on tilaa niille.

Mulle sopii ehdotettu 29.1. tapaamiselle.

Huomenia vaan täältäkin!
On palattu vihdoin vaiherikkaalta joulu/uusivuosireissulta eilen hyvissä ajoin.

Aattona käytiin haudoilla Hietaniemessä (mun ukki ja mummi on siellä), sitten ajeltiin miehen veljen luo puurolle ja sieltä vielä anoppilaan saunaan ja syömään. Iltasella ajoin meidät kotiin ja parhaat lahjat avattiin siellä:-). Mä sain myös autonavigaattorin vaikka olen TOSI hyvä kartanlukija ja vaikka omaa autoa ei olekkaan....! Mies siis osti itselleen ja naamioi sen mun lahjaksi, great. Noh, tämä on jo perinne. Hajonneen sauvasekoittimen tilalle pukki toi uuden (mies oli sentään huomannut että edellinen hajosi). Ja sitten jotain pientä sälää, hanskoja ja suklaatia. Ihan tyytyväinen olin, kun synttärilahjaksi sain sen Ipodin:-)).
Joulupäivänä matkattiin sitten K-suomeen ,mun vanhempien mökille, jossa mun sisaruksista sisko ja nuoremman veljen perhe (mm. Ilppiksen serkku 6kk). Uusi vuosi vietettiin sitten mökillä kaveripariskunnan kanssa (3 lasta), rauhallisesti, riistaa syöden ja meitsi aivan kuivin suin.

Ja sitten niihin tapahtumiin: eihän se mun alapää parantunut sillä yhdellä antibioottikuurilla, jouduin käymään ke ensin Mehiläisessä ja sitten K-S Keskussairaalassa:-((. Bartholin rauhanen tulehtunut, uusi antibiootti ja puudutuspiikki ja veitsellä rauhanen auki jotta nesteet pääsi ulos:-((( YÄKKKKKK!!!! JA AUTS!!!! Hyvänä puolena oli se että kipu hellitti ja Ilppis tsekattiin samalla (700gr, pää alaspäin, kohdunsuu kiinni, virkeä ja reipas lapsi). Kahta antibioottia olen nyt vedellyt kohta viikon ja ollut kuivin suin kun antabus-reaktio tästä vielä olisi puuttunut!

RV 25+1 ja masu alkaa kasvaa, ei oikein saa enää millään piiloon, enkä haluaisikaan. Huomenna on neuvolalääkäri joka varmasti huomauttaa painosta (on VÄHÄN syöty) mutta enpä ota siitä stressiä.

Uuden vuoden lupaukset: en tehnyt tänä vuonna, viime vuonna lopetin tupakanpolton vaihtelevalla menestyksellä. Mies yrittää kuulemma saada enemmän jahtipäiviä kun viime vuonna mutta saapas nährä, mua pikkuisen nyppii sen asenne, mutta toisaalta oli kyllä melkoisessa samppanjapöhnässä...! Ja KATA, mä symppaan sua täysillä tuossa alkoholinkatkuisen läträämisen inhossa, onneksi alkaa työt ja arki!

Mulla vielä pari kuukautta töitä jäljellä, mutta seuraaja aloittaa jo 22.päivä!! Huisaa!!

Niinpä se vuosi vaihtui raketteja paukutellen. Tuli valvottua peräti yhteen ja siitä johtui seuraavan päivän kankkusolo, päätä särki ja olokin oli ihan tokkurainen. Lupauksen tein ainoastaan isommalle pojallemme, yritän enemmän tsempata ja olla mukana lätkäharrastuksessa - tuntui olevan hyvin tärkeä lupaus lapselle. Kiireiltä en aina ehdi pelejä katsomaan :(

Onnea puolivuotiaille! Ja Lotta siis syö jo kiinteitä eväitä. Onhan ne ensimmäiset ruokailut semmoista röpöttelyä ja uudet maut tuo aina ihania ilmeitä :)

Lento Intiaan on perjanaina ja reissuun lähtee meidän oma perhe + Viltsun kummi. Pitää tänään alkaa jo haalimaan kamppeita kasaan ja käydä ostamassa isommalle lapselle oma rinkka matkaan.
Ihan koko talon pesue meillä lähtee maaliskuussa Kanarialle. "Lainalapset" eivät ole ulkomailla käyneet ja lento jännittää muksuja jo nyt, ovat ihan täpinöissään. On jotenkin ihana seurata sitä niiden intoa ja reissusuunnitelmien tekoa. Ihmetystä oli mm. siinä, että lentokoneessa saa kävelläkin :)

Nekku: meillä on myös istuimena Gracon Cosmic ja ollaan oltu oikein tyytyväisiä. Muutenkin meillä on ollut Gracoa (turvakaukalo ja matkarattaat) ja hyvin on pelittäneet.

Ootko Stella jo miettinyt miten laitatte autossa kahden muksun istuimet? Tuntuu hassulta, että takapenkillä on jakkara jakkaran vieressä :) ja itsekin pitäisi jonnekin mahtua + meillä isoin muksu kai etupenkille. Isomman auton ostoakin on mietitty, mutta enpä vielä tiedä onko oikeasti tarpeen. Vaunujuttuakin olen miettinyt. Viljami on siis kesällä vajaa kaksi eikä pitkiä matkoja jaksa kävellä. On kai siis jotkut tuplakärryt hankittava. Onneksi on vielä aikaa miettiä näitä...

Suvi,eipä tuo kilo mikään paha olo - no worries. Mulla meinaa verenpaine olla taas niin alhaalla, että huippailee. Mikäs se sitä nostikaan, laku? salmiakki? Voisi käydä pussillisen ostamassa, ihan vaan lääkkeeksi :)

Huomenta! Hyvää alkanutta vuotta!

Meillä vuosi vaihtui hyvin, hyvin rauhallisissa merkeissä. Oltiin kotona oman perheen kesken, tehtiin ruokaa ja katseltiin raketteja parvekkeelta. Se siitä.

Joo, Kirppu, kyllä me ollaan tuota istuinasiaa jo mietitty. Ollaan jopa mietitty isompaa autoakin. Meillä on kyllä Passat Variant, joka on ihan kohtuullisen kokoinen, mutta nytkin joululomalla se tuli ihan täyteen, kun otettiin vaunut ja koira mukaan. En tiedä, miten sekaan mahtuisi muka vielä toinen lapsi istuimineen. Täytyy kai hankkia vähintään peräkärry tai suksiboksi.

Meillä on istuimena Britax Two Way Elite. Toinen vaihtoehto oli Brion Zento, mutta Britax sopi meidän autoon paremmin. Kannattaa ehdottomasti koittaa istuinta autoon ennen ostamista, koska niissä ON eroja.

Mulla raskausoireet jatkuvat sekalaisina. Paha olo on vähän hellittänyt, mutta armoton väsymys ja vilu iskevät vähintään kahdesti päivässä. Myös rinnat ovat alkaneet nyt turvota ja nännit ovat kipeytyneet. Että kaipa tässä raskaana ollaan :). Tuleva ultra jännittää silti koko ajan vaan enemmän!

Mullekin sopii 29.1. tapaaminen. Olen miettinyt yhtä tiettyä ravintolaa Tampereella. Siellä olisi mahdollista järjestää meille rauhallisempi nurkkaus, ja se on lähellä asemaa. Voisin tehdä sinne varauksen, mutta jutellaan asiasta lisää s-postin puolella. Ketkä kaikki olisivat tulossa?

Jos junaan aikoo mennä ruuhka-aikaan, niin sitten kannattaa varata paikka palveluvaunusta ajoissa. Nykyjunissa on kyllä onneksi niin tilavaa, että vaunuille löytyy joku paikka, vaikka palveluvaunu olisikin täynnä.

Mua kyllä oikeasti masentaa tuo sää :(. Hinkuisin niin kovasti hiihtämään, mutta saa nähdä, tuleeko hiihtokelejä lainkaan.

Mulla on Kirppu myös verenpaine alhaalla, ja hemoglobiini ilmeisesti myös. Huimaa, ja olen ihan kalpea. Pitäisi vissiin mennä laku- ja lihaostoksille.

Tulkaapas loputkin kertomaan kuulumisia!

Hyvää alkanutta vuotta!
Huisaa, uusi vuosi ja uudet kujeet...ei tosin IHAN tammikuulta tunnu, kun vettä lorottaa taivaalta.
Hyvin vuosi vaihtui täälläkin, lapsia oli meidän kyläpaikassa peräti 5 kipaletta, joten ensin lapset petiin 21 ja sitten alkoikin aikuisten ilta =) Matias uinahti kiitettävän hyvin matkasänkyyn. Namiruokaa, kuohua, pelejä ja rakuja, siinähän se meni (04 asti...!). Vähän harmitti, kun yhden samalla kadulla asuvan pariskunnan (tunnemme myös) piti tulla "piipahtamaan", mutta olivatkin sitten alkuillasta aamuneljään...Isommassa porukassa oli toki mukavaa, mutta pitää myöntää, että sen harvan kerran, kun saisimme hyvien ystäviemme kanssa istua iltaa, niin olisin ihan mielellään niin tehnytkin.

Sande, sulla on tosiaan ollut koettelemus tuon rauhasen kanssa. No mutta onneksi sait apua, ja kun saivat sen tyhjäksi, ei lienee enää oireile. Ilppis oli varmasti ihana nähdä! Mä en varmaan osaisi ajaa navigaattorin kanssa, kun alkaisin vain riitelemään koko vehkeen kanssa :) Vähän samaan tapaan kuin Russel Mainio vuosi -leffassaan :-) Nooh, kokemusta ei ole, joten varmasti laite pelittää hyvin. Ipod se vasta ihana vehje onkin!

Meidän viime yö oli kerrassaan loistava. Ja se uni oli kaikille kyllä erittäin tarpeen. Matias nukkui 20.30-7.30, eikä välissä päästänyt ääntäkään. Siis ainakaan sellaista, mikä olisi meidät herättänyt :) Taisi poika olla aika uuvahtanut kyläilystä.

Mariska, Matias syö aamulla tissiä ja puuroa, päikkien jälkeen kasvispitoisen lounaan ja jälkkäriksi makeaa sosetta, ennen toisia päikkiä otetaan taas vähän tissiä ja sitten lihapitoinen iltaruoka noin 18.30. Iltavelli-pullo on 20 ja sit petiin.
N, mä annoin makeaa sosetta heti alusta asti. Toki kannattaa antaa vähitellen - meillä taisi ylipäätään olla aika reipas lähtö kiinteiden maailmaan. Nyt poika on ylisöde, kun könöttää syöttötuolissa ja suu ammollaan odottaa lusikallistaan kuin linnunpoika. Syö kyllä erittäin hyvin, nyt reilut puolitoista purkillista päivässä. Huomenna nla, ja veikkaan, että molempaa kasvua on tullut reilusti.

Kiitos junavinkistä. Mä ostan lipun aina automaatista, siksi mietin, että pitääkö jossain ilmoitella kieseistä. Mutta ehkäpä tällä kertaa jonotan luukulle. Voihan se aika jännää tehdä matkaa junalla, koska matias ei lienee kauheesti viihdy kumollaan vaunukopassa, ja sylissä 4 tuntia on aika pitkä aika. Lähdetään niin, että M voi ottaa 2. päikät sitten matkalla.

Me taidetaan jättää Treen tapaaminen väliin. Tullaan edellisenä iltana Vierumäeltä mökkeilemästä, joten varmaan viisain rauhoittua kotona seuraava päivä.

Pitäis raahautua taas kyökin siivoukseen. Päivänjatkoja siis!

Heippa pitkästä aikaa!

Ei meinaa ehtiä koneelle tälläkään viikolla, mies on vielä lomalla ja huomenna lähdetään Naantalin kypylään. Tosin minä nyt jätän kylpemisen väliin, kun meidän neuvolassa ei suositella enää viimeiseen kuukauteen. Menen kasvohoitoon sen sijaan.

Tulen tapaamiseen, jos olen voimissa ja yhtenä kappaleena, joudun katsomaan sitten lähemmin varmaan. Olisi kyllä mukava nähdä teitä taas!

Varsinaiset työpäivät on ohi tosiaan, ensi viikolla menen kyllä varmaan joka päivä töihin vielä sitä yhtä tutkimuksen julkaisua kirjoittamaan, joten sitten lupaan olla täällä joka päivä ;-) Nyt jää kommentoinnit vähälle, sillä olen lähdössä ale-myynteihin, joten palataan, tulen lukemaan kuulumisenne huolella jossain välissä!

No yhdessä hekotellen sitä pakettia avattiin, kun arvasin mitä siellä oli..oli vitsinä laittanut sen pakettiin kun edellinen tosiaan hajosi tuossa joulun alla. Oli kuitenkin juuri tuossa joulun alla (21.12) ostanut mulle toivotun Ipodin joten en ollut pahoillaan! Aikaisemminkin on todettu täällä että mun miehellä on hieman erikoinen huumorintaju:-).

Teillä kun on noita ipodeja, niin mitä plussia verrattuna tavis mp3:een? Ostin nimittäin isommalle poitsulle, 9 v. siis, pukinkonttiin mp3:n ja mietin tuota ipodiakin (en kuitenkaan perehtynyt siihen sen enempää). Tulikohan nyt virheostos? Ajattelin, että Ipod on ehkä liian kallis siihen popin kuunteluun mitä poitsu harrastaa (ja katoamisenkin riski aikasta suuri tuolla pikku sählällä :) ). Auttakaapa!

Ja tapaamiseen voisin kyllä tulla, kun en viimeksi päässyt. Alustavasti ruksasin jo kalenteriin lomapäiväksi.

Heippa hei! Töissä taas... Hieman käynnistysvaikeuksia 2 vkon loman jälkeen, unohdin työkännykänkin kotiin. Ei auta kuin tarttua hommiin.

Uusi vuosi meni kivasti mökillä, käytiin jopa avannossa. Kerrottiin sitten mun vanhemmille, tippa linssissä olivat kumpainenkin. Muuten ajateltiin odottaa vielä ensi torstain np-ultraan asti. Jospa sitten tämä olokin helpottuisi... Pahoinvointi on kyllä hitusen helpottanut, vaikka kyllä sai taas tänä aamuna taistella yrjöä vastaan. Ruuansulatus on tosiaan hidastunut ja vatsa on välillä kuin olisi oikeasti jo vauvamasu.. Lisäksi päänsärky on tullut uutena riesana. Odotan todella sitä energistä keskiraskautta! Toivottavasti ei ole mikään myytti sekin...

Kirpun matka lähestyy, hinoa! Delhissä ja Agrassa tosiaan sama ilmasto, iltaisin voi olla viileää. Ei kai Offissa sentään DDT:tä ole? Se on kemikaali joka on kielletty koko Euroopassa. No voihan siinä olla jotain muuta sitten...

Mä sain mieheltä joululahjaksi uuden hinon kännykän ja vanhemmilta ihanat untuvapeitot.

Onnittelut puolivuotiaille! Musta tuntuu, etten malttais odottaa vauvan syntymää. No ehkä tosiaan tästä raskausajastakin rupeaa pian todella nauttimaan, vaikka ihana tunnehan tämä on joka tapauksessa!

En taida päästä Treen tapaamiseen, ehkä sitten seuraavaan... jos uskallan.

Hertta 11+3

Kirppu, mä en vielä pysty kertomaan eroja tai hyviä puolia Ipodista, hyvä että osaan siihen ladata biisejä:-). Siinä mulle onkin hommaa äitiyslomalle kun järkkäilen biisejä eri soittolistoille ja imuroin meidän cdt sinne:-).

Pitäisi jaksaa orientoitua niiden vaunujen hankintaan, mutta oon nyt ihan evvk. Kova vai pehmeä koppa, Quinnyt vai Hartanit (veljellä sellaiset kovassa käytössä), millaiset pyörät, kaupasta vai netistä...äääh.

Meinaa pukkaa flunssaa...shit. Nenukki vuotaa ja yskittää. Johan se oliskin eka flunssa tälle raskaudelle.

Ihanaa Hertta on päässyt kertomaan vanhemmilleen:-). Se on ihanan liikuttava hetki.

Tampesteri taitaa jäädä mullekin väliin, en oikein taida keksiä hyvää tekosyytä olla pois töistä. Lounaat täällä stadissa on taas toinen juttu;-), joten uutta pk-meetinkiä vaan kasaan!

Navigaattori on musta turha kun ajaa tutuissa maisemissa, mutta kuulemma tuolla euroopan puolella ihan ykköspeli. Tunnistaa liikenneruuhkat ja kertoo vaihtoehtoisia reittejä etc. Eri asia on sitten miten turvallista on räplätä jotain masiinaa kesken ajon.

Hitsi vie kun pitäisi töitä tehdä, kukahan nämäkin tekis?
Kyllästyttää tämä olo, keskiraskaus on minusta ihan pelkkää odottelua ja mahankasvua, energiaa saattaa olla enemmän kuin alussa, mutta huomaa myös oman kropan rajallisuuden, eilinen siivouskyykkiminen ei tuntunut hyvälle. Mutta kohtahan mullakin on jo viimeinen kolmannes menossa...hui.

Hiphei!
Ei kyllä talvelta tunnu ei.

Mites se tapaaminen.. pitäskös meidän sittenkin pitää se taas Helsingissä kun aika moni ei pääse sinne Tampesteriin? Mä kannatan Helsinkiä, tulisin siis tapaamiseen ainakin silloin jos se on siellä, Tampereesta en osaa vielä sanoa.
Mitäs mieltä muut on? Ois kyllä ihana nähdä teitä!

Meillä on Gracon istuin, mutten muista tarkemmin mallia. Hyvä on ollut.

Käytiin poitsun kanssa kaupungilla kun ollaan oltu viikko kotona sairastamassa. Alkoi seinät kaatua päälle. Mäkin alan olla terveempi jo, yskä vaan riivaa.

Me suunnistettiin silloin Hkin- reissulla navigaattorin avulla itäkeskuksesta hotellille. Hinosti osattiin, ilman sitä oltais oltu aika hukassa.

Katalle mukavaa kylpyläreissua!

Juska kävelee jo muutamia metrejä itsekseen. Hoippuu välillä kuin humalainen ja kuhmuja tulee! On kovin innoissaan asiasta, joten silmät saa olla selässäkin :)

Heippa ja hyvää uutta vuotta! Meillä oli aattona ex-tempore-pirskeet, alkuilta oltiin miehen siskon luona naapurissa ja kun Vili helposti nukahti sinne, päätin olla raahaamatta häntä kotiin, (ja miehen sisko oli ehdottomasti sitä mieltä, että haluavat pitää lapsosen vieressään) ja kun mies sitten yllättäen pyysi ystäviämme rakettien katselemisen jälkeen "kyläilemään", niin saimme musiikkia kuunnellen rentoutua ja nauttia glögiä. Nyt on mitta täysi glögistä taas ensi syksyyn asti! Muutenkin ajattelin olla ihan kuivalla linjalla tovin, on tässä tullut pyhien aikana hieman lipiteltyä, Vilin nukahtamisen jälkeen. Ei mitään tipaton tammikuu-meininkiä välttämättä, mutta sinne päin. Kun en kerran ruokajuomana viinistä välitä, niin seurustelujuomana saapi olla sitten jotakin non-alkoholia!:)

Vili sai muuten ekat hampaansa pari päivää sitten. Eivät ihan kunnolla vielänäy, mutta tuntuvat kyllä.

Mä olisin mielelläni tulossa Tampereen tapaamiseen, Hkiä pitää harkita, kun on kuitenkin niin kaukana, eikä siellä asu ketään tuttuja, jossa voisi samalla piipahtaa..

Jaahas, pikkuherra on seuraa vailla, iskä ei ole vielä kotiutunut töistä, joten palailen. Olipas muuten omanapaista, sorry...

Moikka.

Tulin nopsasti moikkaamaan, Samu rupeaa olemaan iltavelliä vailla.

Onnea Vilille ekasta hampaasta, meilläkin kolahti lusikka tänään :)

Nekku: Mä annoin Samulle varmaan kolmannella kiinteän ruuan syöttökerralla jälkkäriksi hedelmää.

Mä en ole varma tullaanko tapaamiseen, mutta jos tullaan niin meille on ihan sama onko se tamppiksessa vai hesassa. Toisaalta jos hesaan saataisiin enempi väkeä koolle niin olisihan se kivempi?

Kirppu, oletko ajatellut viltsulle sisaristuinta tai seisomatelinettä rattaisiin? Mun kaverilla oli esikoinen 1v2kk kun tuli toinen ja hän pärjäs loistavasti sisaristuimen kanssa.

Juttuahan olisi taas ollut, mutta nyt mua kaivataan...

"Huomenta", onpas täällä ollut hiljaista tänä aamuna. Mälsää.

Noh, neuvolassa kaikki hyvin paitsi rautaa pitää ruveta syömään kun hemppa vaan 114. Olin ekaa kertaa myös neuvolanlääkärin vastaanotolla, tietty siellä oli joku harjoittelija mukana. Taisi olla lekurin seuraaja kun kokeili kaikki samat kuin lääkärikin, kysyi toki lupaa ensin. Mää sanoin että mua on ronkittu niin paljon ettei yksi lisää haittaa. Kilojakin on tullut nyt jo 6, osa varmaan jouluähkyä, mutta olo sen puoleen suht ok. Sf-mitta oli 22 cm, mutta kuulemma ei siitä vielä näe minkä kokoinen vauva on tulossa kun Ilppiksellä on vielä tilaa liikkua kohdussa. Perhevalmennukseenkin pitäisi mennä, saapi nähdä monessako ehditään käydä, terkka lupaili kyllä videota lainaksi kotiin jos ei ehdi paikan päälle. Ajat on ihan mölöt: klo 16.15-18.00, eihän me ehditä siinä vaiheessa edes töistä kotiin jos vaikka kynä tippuiskin klo 16.

Kuuntelin just lounaalla saarnaa siitä kuinka turvakaukaloon ei saisi laittaa lasta ennen kuin on vähintään 6kk, että vaununkopassa pitäisi makuultaan matkustaa. Hiukan yritin sanoa että teidän "vaavi" on jo 17 vee ja nykyään on käytäntö vähän eri, mutta väärässähän mä tietty olin ja vanhempaa oli syytä kuunnella! Tsiisus...

Ihan liikaa olis noita töitä, kele.

Terve! Linjoille ilmoittautuu räkäisen lapsen väsynyt äiti. (Toivottavasti Sande tauti ei ole yltynyt!) L on turkasessa flunssassa. Nenä ihan tukossa ja törisee. Syöminen on hankalaa ja nukkuminen myös. Toivottavasti menee pian ohi, on aika reppana, kun yrittää syödä, mutta muuten varsin hyväntuulinen ja viihtyy lattialla leluineen. Heh, hilpeästi roiskui oranssit soseet mamman päälle, kun samaan aikaan valui tytöllä räkää nenästä ja sitten aivasti… Siinä mietin, että varsinaista kotiäidin arkea. ;-)

Kiitos P:lle ja Mariskalle hedelmäinfosta! Taidan alkaa maistattaa niitä minäkin. Mut vain on jotenkin aivopesty siihen, ettei saa antaa liian aikaisin noita ns. makeita herkkuja, että ensin pitää tunkea naamariin pottua ja muuta. Mun pitäisi myös hankkia sellainen ns. taikamuki, josta voisi antaa vesihuikkaa. En viitsi enää opettaa Lottaa liiaksi pullolle, kun ei sitä tähän mennessä oikein ole omaksunut.

Mulle luonnollisesti sopii tapaaminen myös Helsingissä, mutta ajattelin vain, ettei aina oltaisi niin pk-keskeisiä. Mä tosin pyörin tuolla Hämeen suunnalla muutenkin, joten voin hyvin tulla moikkaamaan Stellaa, Juliaa ja Aniliinia toisenkin kerran. Eli mulle aivan sama. Toki olisi kiva saada kokoon iso joukko.

Kiitos myös Graco-kokemuksista. Meilläkin on Autobaby-kaukalo ja matkarattaat ja on osoittautunut toimivaksi konseptiksi, joten sikäli merkkiuskollisuus sopii.

Voi, noi kävelemään opettelevat on kyllä hauskoja näkyjä! Voi vain kuvitella, miten iso juttu se lapsellekin on. Silmiä selkään kaivattaisiin meilläkin jo; eilen L ehti tunkea nokisen hiilihangon pään suuhunsa ja puolen naamaa oli mustana ennen kuin ehdin hätiin… Nyt ropeltaa tätä tietokonetta, saa nähdä onnistuuko sammuttamaan. ;-)

Eipä taas harmaat aivosolut tuota tolkullisia ajatuksia. Mutta missä te kaikki ootte?

Täällä minä ainakin olen. On vähän yökkö olo, ja Leo sai myös flunssan, joten veto on pois niin mamilta kuin pojaltakin. Leo on kuumeessa ja yskii. Nenä ei ole onneksi vielä tukossa.

Mun aivosolut ei myöskään tuota nyt mitään järkevää. Huomenna on eka äitiysneuvola. Odotan erityisesti verenpaine- ja hemoglobiinitietoja, kun veikkaan niiden olevan alhaiset. Muuten neuvolakäynti tuntuu aika turhalta, kun viime kierroksesta on niin vähän aikaa. No, eipä siellä kai käydäkään samoja asioita enää läpi, siis ruokavalio- yms. juttuja.

Nyt kun olen ollut pitkään kotona, niin mulla on mennyt into kaikkiin kodinhoidollisiin puuhiin. Pelkkä imurin nostaminen kaapista esille tuntuu ylivoimaiselta tehtävältä. Ei sitä kuitenkaan kehtaa olla siivoamattakaan, kun näin "kotirouvana" pyörii.

Nyt pitää ruveta selvittelemään yhtä vakuutusjuttua. Palaan tänne sitten, kun on vähän enemmän kirjoitusherkkyyttä.

Ihme ja kumma, yskiminen ja duha ei enää vaivaa, ehkä se oli työallergiaa? Ja tänä väsymyksen selittää tuo alhainen hemppa. Sen siitä saa kun on vältellyt maksaruokia jouluna ja hedelmät jääneet vähiin. Täytyy kipaista apteekin kautta (jälleen) ja ostaa satsi. Onko teille suositeltu Obsidania vai mikä olikaan se parhaiten siedetty rautalääke ja oliko jotain taimausjuttuja? Ennen vai jälkeen ruokailun? Mua ällöttää ne tabut kun tiedän että vatsan toiminta häiriintyy...doh, ehkä se on vain pieni asia??

Mä jos olisin ä-lomalla niin takuulla tulisin plussatapaamiseen Tampesteriin, olis vähän vaihtelua, mutta kun olen vielä täällä toimistossa homehtumassa:-((.

Nekulle tsemppiä räkäisen Lottiksen kanssa, kummitytön sisko oli pahassa kunnossa ihan vaan flunssasta kun oksensi kaiken syömänsä (vielä täysimetyksellä) kun niin kovin yskitti. Heillä pyöri sitten pyykkikone yötä päivää samalla kun toinen yritti hengittää, syödä ja yskiä samaan aikaan:-(. Ei ole kivaa olla sairaan lapsen äiti. Pikaista paranemista siis!

Meillä täällä suunnitellaan firman pikkujouluja, jeps, jäivät tuossa joulutohinoissa pitämättä. Siirrettiin sitten helmikuulle. Saapi nähdä millainen on ohjelma, mulla olis silloin viikkoja jo 30, enkä taida olla oikein extreme-tekemisen puolella. Nojoo, kunhan suunnittelevat, katsotaan sitten osallistunko vai viittaanko kintaalla koko lafkalle...