Tahkoojaplussat 41

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekku*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nekku*

Vieras
Kirppu 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g (esikoinen poika -97)
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g (esikoinen Teemu 12/02)
La:t:
Kata 8.2.2007
Murmeli 20.2.2007
Suvi 1.3.2007
Sandeman 16.4.2007
Kirppu 7.7.2007
Hertta 20.7.2007
Stella 30.7.2007

Vitsit miten ihana keli ulkona ainakin täällä meillä päin! Ihan kuin kevät, linnutkin laulaa. Ootteko muuten huomanneet, että päivät on jo pidentyneet? Jee.

Aniliini, kiitos aivan valloittavan ihanista kuvista! Vili on tosi suloinen poika ja istuu todella tukevasti. Ei onnistuisi meitin Lotalta sama kuin ihan hetken. Onko teillä sellainen ns. vauvapulkka vai tavallinen? Jos ilmat viilenevät, ostan sen lampaantaljan, kun meillä vaunuja ei saa sisään ja olisi tylsä laittaa kylmän päälle päikkäreille, saa sitten taljan sisään. Nyt on niin helppoa, kun nostaa vain kopan lämpimään.

Meillä oli huippuyö, mikä siis tarkoittaa, että söi klo 01 ja 5.30 ilman minkään sortin välitutituksia. Rock’ roll! Yritän jättää tutin käyttöä muutenkin niin vähälle kuin mahdollista, vaikka ei se meillä ole muutenkaan ollut käytössä kuin nukahtaessa ja joskus autossa/kaupassa, jos menee hermo. Öisin syötön jälkeen en anna sitä. Yösyötöistä ei ole toivoa päästä eroon ennen kuin syö kunnolla kiinteitä, on tosiaan silloin nälkäinen ja pyytää ihan perustellusti sapuskaa. Aniliini, mites Vili, syökö siis määrällisesti paljon öisin? Äh, mä muuten muistin, että olihan meillä noita kamalia öitä putkeen paljonkin, mutta se oli joskus lokakuussa. Onneksi ovat unohtuneet ja niitä tulee nyt vain harvakseltaan. Mietinkin sua eilen ja ajattelin, että toivottavasti saat apua, kun miehesi on paljon reissussa. Onneksi äitisi on lähellä ja available! Hyviä unia toivottelen ja onnistunutta tassuttelua.

Nlassa käyty ja saatu konsultaatiota syömisestäkin. Th oli sitä mieltä, että ei saa tehdä syömisestä kurjaa ja voi vaikka pitää pari päivää kokonaan taukoa. L tosin on kyllä nykyisin hyväntuulinen tilanteessa ja ainoa (mutta ei aivan pieni!!!) onkkelma on se lusikka. Th ei siis osannut antaa uusia jippoja, joita en olisi täältä kuullut tai muuten vain kokeillut. Flunssa ja liikkuminen ovat hiukkai verottaneet L:n painokäyrää, 6 vkossa oli tullut vain 400 g. Nyt 8595 g, 71,7 cm, jotta hyvässä lihassa silti.

Sande, huomasin A-T Lastenturvan mainoksen Hesarista, kuten ehkä itsekin, siellä mm. kaikki vuoden 2006 Teutoniat hyvässä alessa.

Loistouutisia Stellan kaverilta. Hinoa!

Isoäiti lähti tästä maailmasta tunti sitten:-(((. Tosi haikea fiilis ja suru. Koetan nyt sinnitellä täällä töissä kun kotona yksin voisi hajota, täällä elämä jatkuu ja kaikki on kuin ennenkin. Ilppis-ihanainen kutittelee äitiä ja lohduttaa.
En nyt pysty kommentoimaan muita juttuja, sorry.

Voi Sande, halauksen lähetän minäkin. ;-(((( Isoäiti sai kuitenkin lähteä ilman kipuja tai kärsimystä - ja takana oli pitkä elämä. Teillä on nyt sitten kovin kirjaimellista tuo sukupolvien ketju, kun yksi lähtee, toinen tulee täyttämään paikan. Se on sentään jotenkin lohdullista. Voimia.

Kirjoittelin tuonne vanhaan ketjuun, ennen kuin hoksasin tämän. Kopioin sen tähän lukuunottamatta Sandemanille tarkoitettuja myöhästyneitä lohdutuksia..
Ja pari lisäystä.

Jokos Mariskan huushollissa ollaan flunssa selätetty?
Missäs Kirppu kahden muun kadonneen lampaan lisäksi? Siirappia ja Suru-Iloa kaipaan edelleen...!!!

Nekku, koskas se Lotan lonkkakontrolli onkaan?

Piitkästä aikaa hieman pirteämpänä, vaikkakin valvottu on taas. Nyt kokeilin sitä tassuttelua ja se apu siitä oli, että Vili nukkui koko yön omassa sängyssään ja joi maitoa ekan kerran vasta kolmelta, seuraavan kerran seiskalta. Mutta heräsi kyllä moneen otteseen, mutta tassu rauhoitti ja tutti/vesitilkka toi unen. Jatkamme tätä.
Taitaa olla tosiaan palvelu pelannut liiankin kanssa, Vili on ennen juonut maitoa öisin 4 dl, nyt riitti yksi purkki (2 dl) aamuun asti. Eiköhän tämä tästä..
Ylimääräinen huone olisi, mutten kyllä millään vielä raaski/halua siirtää Viliä sinne nukkumaan. Joskus ennen rippikoulua sitten.. =) Mä olen kyllä itse välillä siirtynyt tietokonehuoneeseen nukkumaan, kun mies on kotona, mutten silloin kun ollaan Vilin kanssa kaksin kotioloissa.

Oltiin pitkällä vaunulenkillä, aurinko paistaa ja pari astetta pakkasta, mahtava ilma, vaikka purevasti tuuleekin.

Hei, mitä puuroja annatte vauvoillenne? Mä en käsitä, miksi Vili ei syö puuroa, kun pottu-liha-kasvissoseet menevät kuin kuumille kiville. Hedelmä- ja marjasoseet taas eivät. Kokonaisia mustikoita maiskutteli ilolla menemään. Ja pieniä banaaninpalasia. Tänään kun annoin banaanimössöä, yökkäsi niin, että lensi lattialle asti. Olen kokeillut varmaan kaikkia tarjolla olevia puuroja tav. kaurapuuron lisäksi, mutta laihoin tuloksin. Tänäiltana ajattelin kokeilla mannapuuroa maissilla höystettynä, jospas se menisi, kun maissi on suurta herkkua!

Vili tosiaan istuu jo tosi tukevasti, nyt on alkanut ottamaan kädellä vastaan, jos horjahtaa. Mutta välillä muksahtelee silti. Meillä sitä vastoin ei liikuta (siis ei mitään elkeitä ryömimisestä) ja kääntymisenkin kanssa on niin ja näin. Vili on kuukauden aikana kääntynyt ehkä 5-6 kertaa ja nekin kerran on yhtä poikkeusta lukuunottamatta ilman vaippaa. Että kovin eri aikaan lapsoset oppivat eri taitoja. Niin pitääkin. :)

Meillä on ihan tavallinen pulkka, eikä Vili kyllä siinä pysy istumassa, jos ollaan liikkeessä. Oli siis ihan makuuasennossa, vaikkei koko pulkkailuaikaa nukkunutkaan. Puunlatvoja ja katuvaloja oli kiva tarkkailla. =)

Lohdutusta täältäkin Sandemanille! Koita jaksaa. Ja itkeä tirauta, se usein vähän helppaa. Mullakaan ei ole yhtään isovanhempaa jäljellä, mutta ihanat muistot on ja nehän eivät koskaan kuole! Vaikka tietää, että väistämättä kuolema tulee, niin se on vaan niin lopullista..

Aniliini: Kirppuhan on siellä Intiassa. Mitenköhän ovat siellä pärjänneet. Mielenkiinnolla odotan kuulumisia. Mutta tosiaan Suvista ei ole kuulunut aikoihin.

Meillä on töissä pari ihmistä ihan burnoutissa. Tänään yks purskahti itkuun toimistopaltsussa. Hänelle taitaa olla kyllä muitakin huolia kuin vain työ. Mä en kerta kaikkiaan suostu stressaamaan työasioilla. Tällä hetkellä olen niin onnellinen muuten elämässä, ettei paljon työt paina. Vaikka kiire on melkoinen jne. Sitä paitsi palkka nousee aika kivasti tästä kuusta alkaen. Ja aion vielä hakea yhtä erittäin mielenkiintoista työpaikkaa, jos vaikka onnais (lähestyvästä äitiyslomasta huolimatta..).

Koska olette kertoneet töissä? Mä en oikein tiedä koska kertois. Toisaalta alkaa tympiä tämä turvonneen mahan peittely, mutta toisaalta kasassa vasta pian 14 viikkoa.

Ai niin, Juskan kuvista kiitokset. Iso ja komea poika on! :)) Laitelkaas muutkin tuoreita kuvia jälkikasvustanne ja itsestännekin.

Tuntuu tosi surulliselta Sanden puolesta....... :(

Tervehdys pikaisesti!

Sandemanille lohtuhaleja, koita jaksaa, onneksi Ilppis on lohduttamassa.

Aamun neuvolassa terkkari arvioi että tytsy mahassa olisi nyt vähän alle kolme kiloa, ainakaan ei kuulemma voi millään olla mikään jättiläinen. Muutenkin kaikki oli ok, pää on tosi alhaalla muttei kiinnittynyt. Tosi hassua ravata nyt viikon välein nla:ssa! Huomenna tulee 37 viikkoa täyteen.

Meillä on suuria mullistuksia kotona sikäli, että mies vähän miettii uusiksi työkuvioitaan ja on nyt luultavasti kotona seuraavan kuukauden ainakin, ja ehkä pidempäänkin. Varmaan mukavaa jos ei kyllästytä toistemme naamatauluihin..no tuskin ihan heti, me ollaan yleensäkin totuttu olemaan tosi paljon yhdessä, ja jos tuo vauveli ei nyt enää viittä viikkoa mahassa viihtyisi niin tulisi ohjelmaa..

Kuvia pitääkin käydä katsomassa, kiitos etukäteen!

Minä taas..

Noloa, miten saatoin unhoittaa Kirpun reissun? Kuulumisia innolla odotellen..

Meilläkin on töissä yksi tyyppi joka stressaa _ihan kaikesta_ , päällimmäisenä työasioista. En tiedä, onko hänellä juurikaan sosiaalista elämää, ei miestä, ei lapsia, vanhemmat kuolleet, sisarukset asuvat ulkomailla... Että kai sitä sitten jotakin täytyy olla mielessä ja murehdittavana. :(

Mä kerroin töissä esimiehelle (naiselle:) joskus hieman ennen rv12, kun "ramppasin" ultrassa edellisen km:n takia kolmeen otteeseen ja muille sitten joskus rv15 ->. En siksi, että olisi mitään vielä näkynyt, mutten malttanut olla hiljaa..

Nyt annan suunvuoron muillekin ja menen syömään tässä kirjoittelun lomassa valmisteltua kaikkea-mitä-kaapista-löytyy-muhennosta. Riisiä-nakkeja-sipulia-raejuustoa-herne-maissi-paprikaa runsailla mausteilla! :))

Kiitos kiitos rakkaat ystävät. Vähitellen täällä sopeudutaan ajatukseen. Yritän nyt komentoida muita juttuja ja siirtää ajatuksia pois...

Unet on kyllä jääneet vähiin, ravaan vessassa ja mietin syntyjä syviä. Ja sitten kun saan nukahdettua niin pimeät unet vaivaa. Eilenkin sahasin (!) omia alahampaitani irti jostain syystä. Johtui varmaan siitä tutkimukseen liittyvästä hammastarkastuksesta joka on ens viikolla. Eipä mulla ole aikaisemmin ollut mitään hampilääkärikammoa...

Hertta, mähän kerroin töissä jo ar-ultran jälkeen. Kuvittelin että se olis pysynyt pienemmässä piirissä, mutta hetihän se levisi. Jälkeenpäin ajatellen olisin voinut odottaa vielä jonkun aikaa. Kyllä sitä ehtii.

Tänään oli lehdessä että suosittelevat Goalle malarialääkitystä kun oli sairastuneita siihen vakavampaan versioon. Jokohan se Kirppu on päässyt sinne asti?

Täytyykin visiteerata siellä AT lastenturvassa, käytiin siellä la, ja hyvä kun päästiin sisälle asti kun oli populaa niin pirusti. Kellään ei tainnut olla kokemuksia noista icoon-vaunuista?

Grrr, mä kiehun tuon meidän piskin kanssa! Kyllä on taas NIIN lähellä kastrointiin lähtö, että! Koko ajan vinkuu ja hakee huomiota, ja pyörii jaloissa. Yritä tässä sitten siivota...

Sandemanille osanotto ja rutistus!

Niin, Aniliini, meillä ei tassuttelu aluksi oikein toiminut, kun Leo meni siitä paniikkiin. Paremmin toimi "perinteinen" unikoulu eli huuhdatus, vaikka se ei kivaa olekaan. En muista enää tarkalleen ajankohtaa, mutta meillä auttoi, kun Leo siirrettiin toiseen huoneeseen. Ei se unikoulun pitäminen ole kovin helppoa, jos lapsi on vieressä. Mutta: kokeilemalla se oma ratkaisu löytyy.

Tosi kivoja kuvia, kiitos Aniliini ja Riinuska. Pulkka näytti houkuttelevalta, toivottavasti tulee pian sopivia kelejä, niin voidaan meillekin hankkia pulkka. Juska näytti jo kovin isolta pojalta :).

Mäkin luin tuosta malariasta. Toivottavasti Kirppu & co. pysyvät siltä turvassa.

Katan h-hetki se vaan lähestyy, hauskaa!

Hertta, mä kerroin töissä vasta n. rv 16-18. Silloin oli pakko, kun maha paljasti. Osa oli jo arvannutkin.

Nyt täytyy jatkaa kämpän puleerausta sunnuntain synttäreitä varten. Teen tänään perusteellisempaa siivousta ja sitten lähempänä vielä uuden imuroinnin. Huoh, ei maistu ei mutta kun on pakko...

Suruvalittelut täältäkin Sandelle! Elämään kuuluvaan, mutta aina niin rankkaa. Hautajaiset tosiaan on ne pahimmat. Voimia sinne ja tosiaan onneksi Ilppis piristää äidin mieltä.

Kiitos paljon Keiju kuvien välittämisestä etiäpäin!

Aniliini, Juskahan oli tooooosi huono (ylläri...) syömään puuroja. Ei kelvannut mikään, mutta sitten alkoi kelpaamaan ne kaupan tetrapuurot. Vähitellen aloin laittaa puolet sitä ja puolet peruspuuroa. Nyt syö tavallista jossa seassa hedelmä-/marjasosetta. Kait jossain vaiheessa pitäisi vähentää sitä sosetta. Luulen nääs, että tarhassa saa ihan vaan peruspuuroa.

Stella, taitaa koiruus tietää että pian huomionosoitukset taas vähenee :) Meidän koira on itse rauhallisuus, mulla on hurjan huono omatunto kun en ehdi rapsutella sitä tarpeeksi. Iltaisin poitsun mentyä nukkumana otan koiran usein kainaloon ja paijailen.

Mä kerroin töissä raskaudesta heti np- ultran jälkeen, eli jotain rv12. Ihan siksi, että meillä voi töissä tulla asukkaiden kanssa riitatilanteita, enkä raskaana ollessani halunnut mennä väliin. Tästä syystä työkamujen piti tietää tilanne.

Jee, mä sain tänään Juskan syömään mun tekemää ruokaa! Tosin puolet oli kaupan soossia, mutta silti. Edistystä.

Mulla on vissiin puolet työkamuista burn outissa.... Oikeesti, niin lepoa vailla, mutta kun eihän työpaikka PÄRJÄÄ ilman niitä. Just. Ne on just ne kaksi vanhinta, joista kaikki haluaa jo eroon, koska ovat niin ilkeitä. Niiden takia meidän yhteishenki on olematon eikä sijaiset tule toista kertaa kun kohdellaan huonosti. Pari vuotta, niin ovat eläkkeellä... Se on kyllä pitkä aika kun jo yksi työvuorokin niiden kanssa on ikuisuus. Voisin paasata aiheesta ikuisuuden, syke nousee jo nyt. Huh.

Mahtava keli tosiaan, ihan kun olis maalis- huhtikuu?????

Joopa. Meikäläinen oli taas keksinyt uuden sanan, huuhdatus...

Niin, en tiedä, vaistoaako koira uuden tulokkaan. Meillä on tuon 2-vuotiaan uroksen kanssa ollut aikamoista painia. En olisi ikinä uskonut, millaiset tahtojen taistelut sen kanssa saa käydä. Olisi pitänyt uskoa, kun monet sanoivat, että ottakaa narttu, urokset ovat mahdottomia (nuorina). Onhan tuo aivan ihana koira monella tapaa ja tosi rakas meidän perheelle, mutta nyt kun väsyttää ja itkuherkkä fiilis raskauden takia, niin hermo napsahtaa poikki jokaisesta uppiniskaisuuden osoituksesta. Eihän se mun höyryämiseni asiaa auta millään lailla, pahentaa vaan, mutta en voi itselleni mitään.

Riinuska, mä olen nyt antanut parina päivänä Leolle itse tekemääni makaronilaatikkoa. Hyvin on syönyt! Yritän tästä lähtien totuttaa poikaa kotiruokaan. Se vain tarkoittaa sitä, että täytyy tehdä kotiruokaa :).

Meillä koira on 3-vuotias narttu, ja jännittää kyllä miten menee kun vauva tulee taloon, koira kun on saanut kaiken huomion itselleen tähän saakka, ja on varsin mustasukkainen tavallisesti. Ajattelen kuitenkin että eiköhän se sopeudu, kun huomaa että laumaan on tullut uusi jäsen, ja onneksi vauva on aluksi pieni ja liikkumaton eikä samantien juoksentele ja riehu ympäriinsä.

Raskaudesta kerroin pomolle joskus 12 viikon jälkeen jo, muille pikkuhiljaa vähän myöhemmin. Eipä sitä loputtomiin pystynyt sisällään pitämään, ja yllättävän aikaisin joku aina arvaa.

Jee! Täällä tuuletusta, sillä mannapuuro-maissisose menivät mukisematta ja hyvällä halulla alas. Muutaman päivän kuluttua sekoitan maissia kaurapuuroon, jak. :) Kumma juttu kyllä, ettei Vilille kelpaa makeat mössöt, mutta siitä ei varmaankaan tarvitse murehtia. C-vitskulähde täytyy kyllä keksiä.. Ehdotuksia?

Vili "laulaa" pinniksessä unilauluaan, toivottavasti nukahtaa itsekseen.

Riinuska, meidän päiväkodissa saa halutessaan puuroonsa hillosilmän. =)

Nyt unille, öitä!

Ihan ekaksi Sandelle osanotto suruusi.
Taustalla lueskentelen teidän juttuja ja toivon teille kaikille mukavia hetkiä mahanne ja lastenne kanssa. Noista I`coon vaunuista on reilu puoli vuotta kokemusta ja tykkään aivan sairaasti. Niin kätsät ja hyvännäköiset!!Se etupyörä on aivan loistava,ei siis kääntyile ympäri vaan "kurvailee" :) Työntöaisaa saa säädettyä todella helposti ja siinä pituutta riittääkin vaikka 2 metriselle työntäjälle.
Meillä mukana tuli kantokassi, jossa kovat vahvikkeet sivuilla ja pohjassa. Helppo ottaa pois jos haluaa pitää lämpöpussina. Tuossa kantokassissa vai miksi sitä nyt sanotaankaan ,niin on fleecevuoraus, joten pärjää vähemmällä vaatekerralla ulkona nukkuessa. Lapsi voi tosiaan olla joko kasvot meno suuntaan tai sit työntäjään päin. Meillä joggereina tuo I`coon rattaat.
Itse oon ainaki todella tyytyväinen. Käy toki kokeilemassa jos vain mahdollista.
Toisen puolen tahkoojille peukut pystyssä ja toivon todella plussia teille kaikille.

Lisäystä edelliseen:vauvatar ainakin myy noita vaunuja ja ainakin itse sain huomattavasti halvemmalla sieltä kuin muualta. Tuovat kotiovelle maksutta,palvelu pelaa hyvin. Riinuskallaki tais olla kokemusta kyseisestä liikkeestä:)

Sandemanille osanotto ja lohduttava rutistus. Surullista ja lopullista mutta muistot tosiaan jää. Usein ikäihmisen kuolema on rankempaa omaisille. Mullakaan ei ole ketään enää elossa, meidän suvussa kaikki on saaneet jälkikasvunsa vähän vanhempana joten kovin nuori olen ollut kun isovanhemmat on kuolleet.
Voimia!

Huomenta!

Eilinen meni jo paremmin kun jotenkin onnistuin tsemppaamaan itseäni siihen että isoäidin oli paras päästä pois kun elämänhalu oli jo mennyt. Karmeinta oli vaan sanoa ääneen: mun isoäiti on kuollut tänään:-(. Joka kerta purskahdin itkuun. Tosi noloa ja toisaalta ihan luonnollista. Eiköhän tämä elämä mene taas eteenpäin vaikka hautajaiset on varmaan karmeat.

Mutta piristäviin uutisiin: meillä on VAUNUT! Kiitti Nekku vinkistä, käytiin sieltä Lastenturvasta hakemassa Teutonian spirit s3- yhdistelmät pehmeällä kopalla (599€). Noita Icoon vaunujakin olis ollut (kiitos Nappis mielipiteestä) mutta miehen mielestä tuo kurvaileva eturengas oli epäilyttävän näköinen:-). Vaihdettiin myös takarenkaat vaunuihin kun jostain oli saanut päähänsä että ilmakumirenkaat pitää olla (??). Mutta ne oli pieniä myönnytyksiä miehen fiksaatioille ja siis tärkein unohtui: Ne on PUNAISET! Myyjä oli ihan "jaa teille on tyttö tulossa", me vaan "eipä ole tietoa ja mitä väliä jos onkin poika?. Itsetunto-ongelmia voi sitten kehittää muustakin kuin että on lapsena ollut pojalla punaiset vaunut:-)).

Vaunujen säilytyksestä: missä pidätte vaunut? Kun meidän eteinen on tosi pieni eikä ne oikein mahdu olemaan siinä, niin vein ne eilen pyörävarastoon joka on siis kylmä. Otin pehmeän kopan sisään, mutta siis ratasosa on siellä varastossa. Onneksi eilen oli vielä kuivaa joten ei kastunut eikä mitään sinne viedessä. Tuleeko niihin vaunuihin haju/home-ongelmia jos säilytetään kylmässä? Muistaakseni Kirppu puhui jotain homeesta?

Sande, meille myyjä sanoi vaunuja ostaessa että muistattehan sitten säilyttää lämpimässä varastossa, ettei tule hometta. Että ehkä varmempaa ottaa sisälle. Voittehan laittaa ne vielä kasaan?

Nappis, oikein muistit. Eli vauvattaresta tilattiin meidän vaunut ja palvelu pelasi hyvin kotiovelle asti.

Nyt kiirus, palaan varmaan vasta huomenna paremmalla ajalla!

Onnittelut Sandemanille vaunuista! Ja punaiset on tosi jees! Pyh ja pah, sanon mä tyttöjen ja poikien väreille. Kunnon punainen näyttää sitä paitsi hyvältä poikien/miesten päällä. Se onkin aikamoista tiedettä kun vaunuja rupeaa valitsemaan. Meidän ainakin täytyy säilyttää (tulevat) vaunut pyörävarastossa. Eteiseen ei tod. mahdu eikä raijaaminen toiseen kerrokseen kiinnosta myöskään. Mutta homeenmuodostuskaan ei kuullosta kivalta... Jos pitää huolen, etteivät kovin kastu ja vie kopan sisälle?

Hassu homma, miten raskaudesta tulee tosiaan julkinen tila (kuten Sandeman joskus mainitsi). Eilen kerroin ystävälleni uimahallin pukuhuoneessa. No, eikös naapurikopilla oleva nainen ruvennut kertomaan, että se onkin "kivaa" olla helteillä raskaana, hää ko oli v. 2005 ja kyllä oli tuskallista jne. Varmasti kun vatsa alkaa todella näkymään, niin kommentteja tuikituntemattomilta alkaa tulla lisää. Jotenkin vaan tuntui hassulta. Että nyt mä kuulun johonkin "äitiklubiin", jossa tuntemattomatkin voi ryhtyä juttusille kun kyse on raskaudesta tai lapsista.

Täytyy vissiin hommata uudet kokouikkarit, kun ajattelin ruveta säännöllisesti käymään uimassa. Nykyinen on jotenkin kutistunut vaatekaapissa tai jotain...

Heippa!
Sandemanille osanotot isoäidin poismenosta. Ikävää =(( Toisaalta on hyvä, että kuoleman pystyy näkemään niin, että näin on paras ja nyt hänen on hyvä olla. Mutta kyllä siihen toipumiseen aina oma aikansa menee, etenkin, jos ihminen on ollut läheinen.

Meillepäin ei kuulu mitään uutta, eilen nautittiin upeasta valosta ja ulkoiltiin. M tosiaan istua tönöttää rattaissa ja on jotenkin tosi hassuakin. On selvästi itsekin innoissaan, kun näkee hyvin ympärille. Mä käytän sellaista fleecehuopaa alla rattaissa.

Kurjaa Aniliini, että Vili valvottaa. Matskullakin noita olen-yöllä-hereillä-ilman-syytä-vaiheita oli pari, ja ne tosiaan korvensi aikalailla. Eikös Vili ole jo aika kauan syönyt kiinteitä? Mielestäni voisit jo aika ns. kovalla kädellä jättää yöpalvelut, vaikka se onkin rankka jakso, kun sen aloittaa. Mutta tässä jos missä, pitää ajatella itseä. Voisko sänkyä siirtää vähän kauemmaksi teidän sängystä, jos et halua siirtää omaan huoneeseen...? En tiedä, olisiko vaikutusta, mutta voisi ainakin kokeilla.

Tarkoitin Ifin kohdalla sitä, että jos haluaa (perinteiset) 10 X 15 -koon kuvat, silloin kuvat pitää itse rajata. Muutoin kuvien valmistus on automaattinen prosessi, eli kuvatiedostojen koon mukaan kuvista tulee tietyn kokoisia paperikuvia. Ja mä en tod. halua pieniä kuvia, tai sitten niitä uusia, jotka ei sovi normialbumeihin. Mutta Ifi on niin nerokas as.palvelija, että kuvat saa lähettää sinne takaisin :)

He hei Sande, ja jihuu, onnittelut vaunuista! Teitte varmasti hyvät valinnan. Pöh, sanon minäkin, punaiset ne vasta rokkaa! Icoon herätti munkin mielenkiinnon, kun aikoinaan käytiin Lastenturvassa. Mutta siellä kun käy, niin ainakin ale-aikaan kannattaa tietää, mitä hakee. Muuten hukkuu siihen halliin ja ihmipaljouteen.

Aniliinille puuroista, M syö Semperin omena-kaurapuuroa tai sitten sitä toista, eli päärynällä höystettyä. On hirmu kätsä tehdä mikrossa aamuisin. Ostin noita ns. ekaksi puuroksi, koska hedelmät tuo makeaa makua. M syö kyllä kiitettävän hyvin, kiukku tulee enemminkin siitä, jos äiti ei tajua lappaa ruokaa suuhun tarpeeksi nopeeseen tahtiin :-)

Ai Keiju te olette menossa Japaniin! Wau! Olen kerran käynyt, ja onhan se aikamoinen tajunnan laajentaja. Siis ihan toinen maailma. Hm..tästä on vissiin joskus puhuttukin. Toivottavasti olette pitempään kuin viikon, sinnepäin mennessä mulla ainakin painoi jetlag aika rankasti, ja toisekseen, siellä on NIIN valtavasti nähtävää ja koettevaa, että vk ei riitä alkuunkaan. Ja viehän lennotkin aika siivun matkasta.

Ja sitten vielä treffeistä: mulle sopis tiistaina. Ma ollaan kyläilemässä.

Himputti, tämä meidän eevertti ei enää nuku mitään 3 tunnin päiväunia...Max 1,5 t aamupäivällä, ja toiset iltapäivällä. Ja mä en ehdi siinä ajassa tekemään mitään =))

Se on siis menoksi.

Aloitan omanapaisesti HYVILLÄ UUTISILLA!!! Lonkkakontrollissa kaikki hyvin. Tai siis sama pieni jäykkyys/epäsymmetria tuntui, mutta se on nyt ”akateemista”, kun silloin niin tarkkaan tutkittiin. Hyvin ovat luutuneet. Vielä katsotaan 1,5 v. iässä. Kyllä taas käsittämättömästi mieli keventyi. Huh heijaa. Jouduttiin odottamaan kirurgille pääsyä, meitä ennen meni meidän jälkeen ultrattuja, joten olin aivan varma, että on lähettänyt kuvat konsultoitavaksi Lastenklinikalle ja siksi kestää. No, tulivat vihdoin sanomaan, että radiologin lausunto oli hukassa ja siksi jouduttiin odottamaan. Sain siinä odotellessa fyysisiä oireita, mua pyörrytti ja oksetti. Lotta oli oma aurinkoinen itsensä onneksi. :-)

Sandelle onnittelut hinoista kieseistä! Kirkkkaanpunainen on mainio (Ferrari!)väri eikä mun mielestä mitenkään sukupuolisidonnainen. Katan vaunuissa en välttämättä sen sijaan poikaa lykkisi. ;-) Me ollaan oltu vaunuihimme huipputyytyväisiä, ovat niin kevyet, kapeat ja ketterät. Just eilen poistin kovikkeet kopasta ja munkin mielestä se tuntui haikealta, kuten Piritta pari päivää sitten kirjoitti! Meillä vaunuja valitettavasti joudutaan pitämään ulkona. Ovat tosin sateelta, auringolta ja tuulelta suojassa katoksen alla. Pehmeän kopan olen nostanut sisään lämpimään ja pakannut likan siihen ja sitten nostanut vaunuihin. Nyt onkin uuden opettelu sen suhteen. Toistaiseksi ainakin ovat tosi hyvin tuota säilytystä kestäneet, kun eivät sentään säiden armoilla ole.

Sovitaanko tärskypäiväksi tiistai? Kata, tuon sulle ne reunukset, saat katsoa, haluatko ne ottaa.

Juu, raskaus on kummasti julkista omaisuutta. Mutta niin ovat vauvatkin – ihan hyvällä tavalla tosin. Aina kun olen L:n kanssa liikenteessä joku tulee kutittelemaan tai kyselemään. Ihan hauskaahan se on. Ja huomaan kyllä itsekin jääväni juttusille vieraiden äitien kanssa, jos satutaan bussiin vaunut vierekkäin tms. ;-)

Tuolla toisella puolella oli muuten ketju, jossa tuumattiin, että eläkeläiset kiilaa. Valitettavasti olen kyllä huomannut samaa. (Toki usein mummelit on uteliaina kurkkimassa vaunuihinkin!) Mutta esim. tänään olin melko täydessä bussissa ja ajattelin, että on varmaan kaikkien kannalta fiksuinta, että mä jään vilkkaalla pysäkillä ensin pois siitä, kun olin tien tukkeena siinä keskellä. No, eikös siinä sitten kaikki puskeneet väkisin ohi ja kiroilivat, kun en väenpaljoudelta heti saanut vaunuja käännettyä menosuuntaan! Ja kun menin kahvilan kassalle eläkeläismamma tosi tylysti muhun vilkaisemattakaan teki oman tilauksensa mun editseni.

Nyt kahville. Mä olen NIIN onnellinen.