Tahkoojaplussat 41

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekku*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä taas....Ny on ruokailtu.
Ihania kuvia Vilistä ja Juskasta. Komeita miehenalkuja. Punaposkinen lapsi pulkassa on sitten suloinen näky. Meillä olisi vauvapulkka, mutta ei sitä lunta =(((

Nekku tulee varmaan pian kertomaan hyviä uutisia...Hinoa Hinoa!

Täh, mikä valokajastus taivaalta kimmeltää??? Aurinko? Aamulla kasin aikaan oli kuin olisi herännyt keskellä yötä...Meidän talon edessä on talonrakennus-työmaa, ja kyllä aamun pimeässä ja kaatosateessa niitä työmiehiä kävi sääliksi. Aloittavat huhkimisen jo aamuseiskalta. Huh.

Keiju, sorppa, luinkin jo, että olette Japseissa 9 päivää. On varmasti ihan hyvä määrä. Ja itsepä siellä voi päättää, miten paljon haluaa nähdä, kävellä ja huristella paikasta toiseen. Siellä on niitä ???-nimisiä paikkoja, ikään kuin bistroja, joista saa edukasta sapuskaa. Siis tosiaan: kaikenlaista ruokaa. Käykää aamutuimaan kauppahallissa katsomassa komeita tonnikaloja. Siitä oli just juttua lehdessä, oisko ollut Hesari..?

Poika huutelee...

Haa, ehditkin Nekku jo raportoida. Aivan loistavaa, että saitte "puhtaat" paperit! Upeaa, upeaa. On syystäkin onnellinen olo!

Mä en lainkaan tajunnut poistaa niitä kovikkeita kopasta, taidanpa kaivaa sen esiin. Muistaakseni siitä saisi kyllä semmottisen pussukan, jos kovikkeet poistaa. Nyt on niin lämmin, että poika tarkenee mielestäni kivasti ilman pussukoitakin. Makuupussi on tietty.

Ihanaa, mies on huomisen vapaalla, ja lähdetään perheen kesken vähän kaupoille pyörimään. Ei tartte ängetä sitten la:n ruuhkiin. Pitäisi päättää, minkä värikseksi maalataan 2. makkarin seinä...Kunhan maali on saatu seinään, Mattis pääsee nukkumaan omaan huoneeseen. Voi sit lukea ja katsella telkkua omassa makkarissa vähän rennommin, kun ei tartte varoa liika valoa tai ääniä.

Hei mut ny mää hiljenen! Hain Postista taas 5 kg aikakauslehtiä, jotka odottaa lukijaansa :)

Onnittelut Nekulle ja Lotalle hyvistä uutisista :)
Ihanaa!

Piritta, me ollaan tosiaan 9 päivää. Aikaero siellä on tosiaan maaliskuussa +7 h eli aika lailla mutta toisaalta me ollaan aika "paatuneita" Aasian matkaajia joten jetlag menee nopeasti ohi *kop kop*. 9 päivääkin on aika lyhyt aika mutta meillä ei ole oikein kunnon hoitajaa kisuille eikä lomaakaan enempää (eikä varmaan rahaakaan :)

Tosin oon huomannut että lämpimissä maissa (Thamaa, Singapore) siitä jetlagista selviää jotenkin nopsemmin kuin näissä "kylmissä" mm. Kiina. En tiedä mistä sitten johtuu, lämpö väsyttää tarpeeksi..??
Ja kiitos bistrovinkistä, mielellään otetaan lisää vinkkejä vastaan, Tokioon me siis mennään. Mua olis kiinnostanut joku muukin paikka esim. Kioto mutta mies halusi ehdottomasti Tokioon ja sinne saatiin se edullinen matka.
Mä luin tosiaan että varsinaisille kalamarkkinoille kannattaa mennä ihmettelemään 4-5 maissa aamulla, huh...(!!)

Heissan!

Sandemanille kovasti lämpimiä ajatuksia! Itsellä ei enää ole isovanhempia elossa, mutta edelleen on kovasti ikävä etenkin nelisen vuotta sitten kuollutta isoäitiä.
Ja Nekku, mainioita uutisia lonkkakontrollissa, onneksi olkoon!

Me oltiin eilen Helsingissä, kävin työkavereita moikkaamassa ja 2-v kummipojan synttäreitä juhlistamassa. Aika rankkaa on jo junassa istuminen, tänään tuntui etten halua lähteä yhtään minnekään kotoa. Tuntuu, että vauva on laskeutunut jotenkin alemmas, painaa enemmän esim. kävellessä. Mutta eipä tullut töihin ikävä, tavallinen vilske siellä tuntui olevan meneillään.

Punaiset vaunut on varmaan kivat! Hyvä, että muutkin hankkivat jotain punaista vaikkei sukupuoli ole tiedossa. Se on oma suosikkivärini ja niinpä olen ostellut muutamia kirkkaanpunaisia vaatteita, ja varmaan hankin lisääkin, vaikka poika tulisi.

Mä mietin myös, miten koira sopeutuu vauvaan, se on jo kohta 7-v narttu. Mutta luulen, että mun sopeutuminen koiraan on meillä kuitenkin se isompi juttu.

Nyt tämäkin koettu, nääs sähkökatkos töissä! Oli varmaan vartin verran sähköt poissa. Tosi groovia kun kaikki lukotkin toimii sähköllä...no ulos oltais päästy jos olis ollut tarvetta. Kokoonnuttiin sitten koko firma kahviautomaatilla ennen kuin kahvi on kylmää:-). Pikkuisen orpo olo kun ei mitään voi tehdä.

Lottikselle ja Nekulle onnittelut hyvin luutuneista lonkista:-). Iloinen juttu!

Isoäidistä tulee mieleen niin hauskoja muistoja että on haikee olo, sillä oli mm tapana tarjota lapsenlapsilleen lounaita kun kävi Helsingissä tai minä J-kylässä, istuttiin sitten tyttöjen kesken ja "ryypättiin"(viiniä lounaalla) keskellä päivää. Tykkäsi keskustella taiteesta ja väreistä ja ihmissuhteista ja mieluiten kahden kesken ettei ollut häiriötekijöitä. Todella aktiivinen vanhus, puhui unkaria ja saksaa ja ranskaa näiden kotimaisten lisäksi. Iso menetys meidän perheelle mutta oli jo väsynyt.

Tänään meinasin mennä hydroon, kun en muuta liikuntaa ole harrastellut. Toivottavasti paikat kestää. Tekis mieli jo kuivaharjoitella niiden vaunujen kanssa:-)) ja käydä lenkillä.

Huomenta!

Taidan puhella itsekseni täällä:-(.

Huonosti nukuttu yö takana. Kääntyminen vaikeaa, pakko oli ottaa tyyny jalkojenväliin, se auttoi hieman. Nivusissa särkee joku, ei auta venyttely, lieneekö sitä liitoskipua kun en meinannut soffalta päästä ylös? Tai sitten riehuin liikaa siellä vedessä kun liikkeet siellä tuntuu niin sulavilta (hylje) kun muuten alkaa olla raskasta (norsu).

Mies kyseli reissujen määrää maaliskuussa...kele,sanoin että jos huhtikuun rauhoittaisi eikä lähtis kovin kauas jos lähtö tulee ajoissa. Mutta mistäs hitosta sitä tietää kuinka kauan Ilppis viihtyy tuolla yksiössään??

Tänään ärsyttää vähän kaikki ja on valivali-fiilis vaikka onkin perjantai!! Sori, ahistaa vaan nyt kaikki...

Punainen on ihana väri pojallakin!! Varaudu vaan Sandeman siihen, että kaikki luulee, että vauva on tyttö. Joskus muistan ensimmäisen kanssa, että hämäs jos joku luuli meijän poikaa tytöksi. Vaikka mitä sillä oikeesti on väliä. Nyt viimeisen kanssa olin sairaalassa, kun nielas lasikuulan. Ambulanssinainen kysyi, että oi kun söpö, onko tyttö? Silloin olin vain ylpeä söpöstä urheasta pojastani. :)

Raskaus ja vauvat on todellakin yhteistä omaisuutta. Onneksi kuitenkin yleensä positiivisessa hengessä. Minä olen ainakin aina nauttinut huomiosta ja kehumisesta. :)

Mukavaa viikonloppua!

Huomentapäivää! Valita vaan, Sandeman, ei tuosta taudista muuten parane ;). Asiasta sadanteen: olen myös sitä mieltä, että punaiset vaunut sopivat kummalle sukupuolelle vaan. Mä ostan Leollekin aika paljon kirkkaanpunaisia ja esim. oransseja vaatteita, sopivat oikein hyvin.

Olen itsekin jo vähän vilkuillut vaunusivustoja, kun pitänee kesällä hankkia tuplat. Houkuttaisi sellainen kaikkein kevein malli, joka on markkinoiden kapein ja kolmipyöräinen. En kuitenkaan tiedä, miten sellainen vaunu toimii talvella, kun renkaat eivät vaikuta kovin isoilta. Kesällä ovat varmaan oikein hyvät. No, onneksi on aikaa etsiä, ja saattaa olla että tälläkin kertaa päädytään käytettyihin. Harmittaa kyllä luopua Hartaneista, mutta ei meillä ole tilaa säilyttää niitä. Meilläkin säilytetään vaunut pääosin kylmässä varastossa. Kopan otan sisälle, ja joskus sateen jälkeen otan vaunutkin eteiseen kuivumaan. Vievät vaan sitten koko eteisen.

Loistavaa, että Lotan lonkat ovat kunnossa! Hino uutinen!

Eilinen vauvakino oli kova kokemus. Leo oli liian väsynyt, joten huusi aika paljon ja rimpuili koko ajan sinne tänne. Jäi äidiltä leffa aika vähälle katsomiselle. Tosi harmi, ettei poikaa saa syliin nukkumaan. Odotan ihan kauhulla, mitä meidän Thaimaan lennoista tulee!

Tänään vien koiran hoitoon, että saan ihan rauhassa laittaa kämppää synttärijuhlakuntoon. Huomenna tulee jo yökyläilijöitä, joten pahimmat villakoirat on imuroitava pois ennen sitä.

Päivän kevennys:
Päivittäkääpäs omat tietonne:
Eipä ole aikaakaan, kun tajuntaamme iskoistui lyhenne EVVK.
Perheoikeuden professori Urpo Kankaan mukaan tämä on nyt jo
auttamattomasti vanhentunut ilmaus ja nykyaikaisempaa onkin käyttää
asiallista lyhennettä

KVG = kato vittu googlesta!

Ja eikun tätä käyttämään työelämässä!

Heippa!

Hyvältä kuulostaa Sanden vaunut! Me ostettiin eilen loput kamat, eli turvakaukalo (Gracon logic), sitteri, hoitoalusta ym. pientä sälää...nyt puuttuu enää vauva!

Ei ehdi tehdä mitään kun mies on kotona, täälläkin tulee vaan käännyttyä..nytkin ollaan lähdössä lenkille, joten palataan..

Ai niin, Nekulle ja Lotalle onnittelut!

Noniin, kohta on viikonloppu, jes! Taidan tästä liueta kotia kohti, että saisin otettua päikkärit ennen illan kyläilyä. Ensi maanantaina aloittaa mun seuraaja hommansa joten saapi nähdä miten usein pääsen tänne vierailulle.

Mukavaa viikonloppua sitten vaan kaikille!

JEEEEEEEE Lotta, loistavia lonkkauutisia! =)))

Hienoa, hienoa, vauvatarvikkeita hankittu! Ja punainen on pop munkin mielestäni molemmille!
Vilillä oli juuri eilen uusi collegeasu, jossa takki punainen ja housut tummansiniset, lisää punaista meidän pojalle, sopii tosi hyvin!

Kurjuus, jos liitoskivut alkavat vaivaamaan Sandeman. Toisillahan ne ovat vain hetkeksi tulevia ja nopsasti ohimeneviä, toiv. sulla ei ole samaa "laatua" kuin mulla. Saikulla rv 23->. :/ Kylläpäs taas pitää muistaa nauttia, kun pääsee ongelmitta liikkumaan, oli ne tuskaisia kuukausia kipujen kannalta..

Vili on mummilla hoidossa, että sain nukkua kunnon päikkärit, viime yö meni taas niin ja näin..
Kysehän ei ole siitä, ettei Vili nuku/nukahda, vaan siitä että herää niin usein. Pieneen kitinään ja ähkimiseen en reagoi, yleensä en varmaan edes herää niihin, mutta suurempaa kitinää seuraa aina kamala parku, jos tutti tai vesihuikka ei tule suuhun. (aamuyöllä pikainen maitopullon tyhjennys). "Tassukin" usein hiljentää Vilin, mutta itsekseen ei rauhoitu. Ed. mainituilla konsteilla nukahtaa kyllä puolessa minuutissa, mutta minä en..
Pitääkö antaa vain huutaa koko yö, jotta yöpalvelut olisivat menneisyyttä???? Stella, jos viitsit, kerrotkos hieman lisää teidän unikoulusta. Muiltakin otan kiitollisena kaikki neuvot ja vinkit vastaan!!!!! (Hih, toivottavasti kukaan ei vastaa mulle, että KVG!!!! :D)
Kaikkea muuta voin kokeilla, paitsi sitä sängyn siirtämistä omaan huoneeseen. (Piritta, valitettavasti meidän makkarissa ei ole vaihtoehtona sitä, että pinniksen voisi siirtää etäämmälle.) Nukkuukos/aiotteko te muut siirtää vaavit omaan huoneeseen? Juska, Leo ja Ilona ainakin kaiketi nukkuvat omassa huoneessa, Matiasko siirtymässä..? Entäs Lotta? Mitenkäs on Teemun ja Samun nukkumisjärjestelyiden laita? Ja Viltsun?
Sorppa, kun jauhan tästä samasta asiasta, mutta ainainen totaalinen väsymys, huimaus, päänsärky, muistamattomuus jne. eivät ole mukavia uusia tuttavuuksia..

Mä huusin huuto.netistä pilkkahinnalla hyppykiikun, Vili on siitä aivan innoissaan. Meni n. minuutti, kun hoksasi mitä siinä pitää tehdä. :) Olen kyllä kuullut monenlaisia mielipiteitä kys. keinusta, mutta me nyt pompitaan ainakin muutamia kertoja! =)

Meillä vaunut mahtuu hyvin eteiseen naulakon alle, joten ei säilytysongelmia.
Olen myös miettinyt kovikkeiden poistamista pehmeästä kopasta, mutten ole vielä saanut aikaiseksi.

Käytiin Vilin kanssa korvatulehduksen jälkitarkastuksessa. Piti käydä vasta tänään, mutta aikaistin sovittua aikaa, kun poju hieroi korviaan koko ajan. Tulehdushan se siellä vielä, tällä kertaa molemmissa korvissa :(, aiemmin vain oikeassa. Uutta kuuria siis. Voipi olla, että yöheräilyt johtuvat osaksi kipeistä korvistakin, vaikkei suoraa huutoa olekaan nyt karjunut.

Mukavaa viikonloppua kaikille, meillä ei mitään suunnitelmia.
Vauvauintiin ei vielä huomennakaan päästä noitten korvien takia. Pöh.

Aniliini, meillä se "unikoulu" oli vähän sinne päin eli oma sovellus, mutta toimi lopulta yllättävän hyvin. Näin me toimimme:
1. Sänky siirrettiin omaan huoneeseen - ovi meidän huoneeseen on auki, joten jonkinlainen yhteys säilyi. Siirtäminen auttoi siinä, etten herännyt pojan jokaiseen kyljen kääntämiseen.
2. Mies alkoi nukuttaa Leon iltaisin klo 20 ilman maitoa, pelkällä läsnäololla ja silittelyllä (aiemmin oli nukahtanut yleensä tissille klo 21 jälkeen). Joitakin iltoja Leo huusi hirveästi, mutta sitten tottui isänsä nukuttamiseen ja alkoi nukahtaa suht nopeasti ja kiltisti aina kun isä nukutti.
3. Kun Leo heräsi yöllä ja alkoi kitistä, niin annoimme kitistä yksikseen PAITSI jos kitinä muuttui ns. paniikki-itkuksi. Jos kyseessä oli pieni itkeskely, niin annoimme olla. Usein kävi niin, että 5-10 minuutin parkumisen jälkeen nukahti itsekseen. Jonkin aikaa meni siihen, että poika tajusi, ettei kukaan välttämättä tulekaan.
4. Pidimme ohjenuorana sitä, että jos poika alkaa itkeä kovasti, jompikumpi meistä (yleensä isä, koska äiti oli aina muistutus maidosta) nousi sylittämään, mutta ei ottanut katsekontaktia tai laittanut valoja päälle vaan pimeässä heilutellen ja hyssytellen rauhoitti pojan ja pani hänet takaisin sänkyyn.

Uudelleen nukuttamisessa oli/on apuna myös soittorasia.

Vaikka tuosta yllä olevasta voi saada sen käsityksen, että kaikki kävi sormia napsauttamalla, niin ei nyt kuitenkaan. Kyllä sitä koulutusta tapahtui varmaan parin kuukauden aikana, mutta koko ajan mentiin asteittain parempiin uniin. Meillähän Leo ei yömaidon jättämisen jälkeen (n. 6-kuukautisena) ole saanut minkäänlaista palvelua: ei tuttia, ei vettä. Vain syliä niihin paniikki-itkuihin. Onhan se kurja kuunnella itkemistä, mutta kyllä sitä muutaman minuutin jaksaa...

Meillä on kyllä nyt ollut ihania kuukausia takana. Leo nukkuu yleensä 20-6.30 putkeen heräilemättä. Noin kerran kahdessa viikossa saattaa herätä yöllä, mutta nukahtaa nopeasti uudelleen.

Toivottavasti teillä Aniliini on luvassa samanmoista mahdollisimman pian! Jaksamista!

Sunnuntaita!

Nyt huomaan että sitä alkaa odottamaan H-hetkeä (vaikka siihen voi mennä viikkoja..). Alavatsaa on alkanut vähän menkkamaisesti juilimaan, ehkä siellä jotain muutoksia pikkuhiljaa alkaa. Ainakin maha on laskeutunut selvästi alemmas. Ja ihme kyllä ei kammota yhtään vaan sitä odottaa ihan tosi innolla että saatais uusi perheenjäsen maailmaan!

Toivottavasti Aniliinilla ja Vilillä yönukkumiset paranevat pian, väsymys on kuluttavaa. Itse en vielä neuvoa osaa..=)
Nyt kun matkamessut on meneillään, ja joka puolella matkatarjouksia, aloin miettimään josko olisi varannut jonkun viikonlopun yllärimatkan kesäkuun alkuun hääpäivän kunniaksi..vaikka Roomaan, jonne olen hinkunut iät ja ajat. Mietityttää vaan tietysti vauvan mukaantulo, kun ei vielä ole mitään kokemusta kotonakaan olosta. Entäs jos ei sitten tunnukaan hyvältä ajatukselta lähteä, sitten on matkat maksettu jo.. Ja jos tuollaisen 4 kk:n ikäisen kanssa matkustaa, niin vaunut on tietty otettava mukaan, nukkuisko vauva niissä sitten hotellissakin? Kertokaahan jotain kokemuksia!

Sunnuntaita täältäkin! Tulihan se talvi vihdoin.

Katalla tosiaan h-hetki senkun lähestyy! Juu, sitä alkaa hiukan malttamattomana odottaa uuden ihmisen tapaamista ja me täällä jännätään mukana ja hingutaan synnytystarinaa vollotettavaksemme. Musta oli niin hassua, että neuvolan th sai kiinni vauvan päästä käsillä ja kopeloi sitä kiinnittymistä! ;-) Ja se vasta hassua olikin, kun synnytysalissa laittoivat sen pinnin beben päähän tunteja ennen syntymää! Hih, Kata, sulla toivottavasti pitää th:n kokoarvio paikkansa, huvittaa vain, kun oma tätsyni sanoi just samoilla sanoilla, ettei todellakaan mikään jättiläinen, ihan korkeintaan 3,5 kg syntyessäään… ;-)

Ajoin tänään NKL:n ohi ja kyllä mulla jotenkin lämpimästi tulvahtaa joka kerta, kun siitä menen ohi. Hinoja muistoja! Mutta oli myös aika, jolloin se oli surullisin tietämäni paikka.

Pirittahan oli Mattiksen kanssa reissussa syyskuussa, kun M oli about 3 kk. Eikös se ihan hyvin mennyt? Meillä L on nukkunut vaunuissa tai siis jopa pelkässä vaununkopassa, kun ollaan oltu muualla kuin kotona. Hyvin on mennyt. Nyt tarvii hommata matkasänky.

Mekin mietitään reissuamme. Hinku olisi tutuille paikoille Jenkkilään, mutta pitkä matka / aikaero vähän mietityttävät.

Mutta kuulkaas nyt on niin, että 3 vkoa harkittuaan Lotta ykskaks yllättäen pe-illalla tuumasi, että kaipa sitä voi lusikallakin syödä!!!! Arvaatte varmaan, että olen enemmän kuin iloinen. Istuttiin koko perheen voimin ruokapöydän ääressä, L jyrsi porkkanaa. Ei tosiaan ollut mikään soseaika edes, mutta päätin kuitenkin kokeilla, josko nyt maistuisi, kun oli niin onnellinen porkkanastaankin. Ja tyttö avasi suunsa päärynäsoseen tullessa! JEEEEEEEEE! Hedelmäsoseet maistuvat parhaiten, niitä saattaa vetäisi jopa puoli purkkia. Yritän kyllä antaa maissi-perunaakin, ettei vain ihan makeaa. Maissinaksuista on myös kovin innostunut. Mukeltaa niitä meidän seurana pöydän ääressä aivan innoissaan. Jesh.

Ai joo, toi KVG oli uus juttu mulle. Hehee, nauratti.

Aniliini, L nukkuu vielä meidän huoneessa ja meilläkin se tilanne, että just nyt ei saada siirrettyä. Mies pitää sen ”isäkuukauden” maaliskuun puolivälistä lähtien ja niiden viikkojen aikana ajateltiin pitää unikoulua ja vaihdella vähän huoneita. Tod. näk Lotta jää nykyiselle paikalleen ja meidän makkari muuttuu. Meillä se tilanne, että makkarit eri kerroksissa, joten itkuhälytintä varmaan tarvitaan. Ja hei Aniliini, mähän olen jauhanut nyt kolme viikkoa Lotan syömisestä ja sitä ennen varmaan useita kuukausia nukkumisesta, joten no worries. Siksihän me täällä ollaan, että näistä jauhetaan! Väsymys sucks. Meidän kavereilla on ihan Vilin ikäinen tyttö ja heillä yöt samanlaista hulinaa, vaikka siis kiinteitä on syönyt paljon kauemmin kuin Lotta. Mä tosiaan veikkaan, että liittyy ikään ja kehitykseen ja ihan varmasti Vilillä vaikuttaa toi korvatulehduskin. Oletko nostanut sängynpäätyä vähän koholle? Se auttaa tukkoiseen nenään mutta siis käsittääkseni myös korviin ettei tule niin kovaa painetta sinne.

Hei, pk-seutulaiset, onko se treffipäivä nyt tiistai?

Heipsis pitkästä aikaa!
Voi, että miten lähellä alkaa Katalla olla synnytyshommelit! :) Odottelen tosi innolla kuulumisiasi, kun menet sen kolme viikkoa mua edellä näissä jutuissa... Ja vai vaivaa se matkakuumekin jo! Mulla on vain vauvakuume, enkä suunnittelee ensi kesälle todellakaan kuin korkeintaan mökkireissua. Parempi, kun ei etukäteen tee mitään suunnitelmia, kun ei sitä tässä vaiheessa tiedä, miten asiat sitten sujuvat.

Täällä vain massu jatkaa pullistumistaan ja alan muistuttaa pikkuhiljaa jonkin sortin valasta. Rv nyt 34+3 eli ei täälläkään välttämättä h-hetkeen enää kovin pitkä aika ole. Mulla on ollut niitä (kaiketi sitten( liitoskipuja jo jonkin aikaa ja välillä ei meinaa päästä kävelemään ollenkaan. Sitten kun vähän aikaa tepastelee, alkaa helpottaa, kunhan ei sitten taas kävele liian kauan. Muuten olo on ihan ok, mitä nyt öitä ei ole pitkään aikaan saanut nukuttua, mutta siihenkin kummasti tottuu näköjään. Nyt ei onneksi enää tarvitse mennä töihin kuin pistäytymään!! Muutama hassu tunti ja sitten otan ylitöitä pois ja torstaina alkaa virallinen äippäloma! :))

Mukavaa alkavaa viikko kaikille!

Kiva kuulla Suvista! Tuut tosiaan ihan perässä, eikös aika sitten mennytkin loppujen lopuksi ihan nopeasti äippäloman alkuun?

Nekku, ihanaa että ponnistelut L:n suun avaamiseksi alkavat tuottaa hedelmää! Pitää muistaa kaivaa nää ketjut esiin ensi kesänä kun itse varmaan painiskelee samojen asioiden parissa..=)

Pirittahan se taisi olla Pariisissa (?) M:n kanssa syksyllä, jos tulet kuulolle niin virkistähän vielä muistiani, miten meni?

Tiistai kävisi treffipäiväksi ainakin minulle.

Olipas mukavaa Kata, että satuit olemaan kuulolla näin sunnuntai-iltanakin! :) Täällä on yleensä niin turkasen hiljaista viikonloppuna ja viikolla sellainen hulina, etten mä pysty millään sisäistämään teidän juttuja, kun en viikolla ehdi mitään lueskella. No, tilanne ehkä korjaantuu nyt, kun ei tarvitse olla töissä. Tosin yritän tehdä noita mun hommeleitani valmiiksi, ettei mene päivät ihan netissä istumiseksi. Ja kyllä, yllätyin oikein itsekin, miten nopsaan tämä aika on mennyt. Kesän lopulla tuntui, että äippäloman on ikuisuus jne. Mutta tässä sitä nyt sitten ollaan ja kohta on toivottavasti pienokainenkin sylissä!

Mua kyllä kieltämättä vähäsen jännittää tuleva synnytys. Kata sä tunnut ainakin olevan kovin luottavaisin mielin menossa siihen urakkaan! Voihan se tietysti olla, että tässä päivien ja viikkojen aikana alkaa kypsyä tilaansa niin, että sitä synnytystä alkaa oikeasti todella toivoa. Nyt vielä tuntuu siltä, että ei ihan vielä olis valmis. Ja ne vaatteetkin on vielä pesemättä! ;) Toisaalta en toivois, että kamalan paljon menis yliajan, koska miehen työtilanne on vähän sellainen, että huhtikuussa pitäis olla ilmeisesti visusti töissä!? Ja jos mennään parikin viikkoa yli ajan, niin sitten on jo vähän hankalaa olla kolme viikkoa kotona. Mutta eiköhän asiat järjesty, niinkuin on tarkoitettu? Turhahan niitä on etukäteen miettiä liian paljon.

Huiii, mitä lukemia mittarissa! –12 astetta täällä meillä. Hiukka hirvitti pakata likka ulos nukkumaan. Nukahti tosin jo ennen kuin laskin vaunuihin. Oli melkoinen kääryle, kun päällä oli äp:n kevyttoppis, se paksumpi toppis ja makuupussi. Kun herää, näen, onko liikaa päällä. Taas opettelua tuon pukemisen suhteen. Sellainen rehti villa-asu olisi varmaan hyvä, voisin harkita ostaa.

Löytyihän se Suvikin. Hyvä juttu! Aattele, säkin olet jo noin pitkällä kaikkien mutkien ja tuskailujen jälkeen.

Tulkaahan muutkin juttusille!

Viikon alkuja täältäkin! Pakkasta tosiaan on, hyrr! Miten ei voi olla mitään välimallia, joko +5 tai sitten -15??? Onneksi poitsu nukkuu sisällä, ei tarvii vaatetusta pähkäillä.

Hinoja oli tosiaan Lotan lonkkakuulumiset, hyvähyvä! Ja kiva kun hoksi, että lusikallakin voipi syödä.

Suvikin löysi linjoille, sullakin äippis alkaa pian. Ihanaa, pian saadaan synnytyskertomuksia luettavaksi.

Olin eilen mun kamun kanssa elämää ja eksotiikkaa messuilla täällä Kouvolassa. Ne oli ennen hää- ja juhlamessut, mutta nyt hieman muutettu. Siellä oli mm Teemu- maajussi Katinsa kanssa ja BB-Hanne. Heh, ja mun ex mallina häämuotinäytöksessä. Komea oli :) Oli kiva saada hieman irtiottoa arjesta kun olen ollut poitsun kanssa ihan koko ajan. Teki hyvää.

Mä muistelisin, että Piritan Pariisin matka meni silloin ihan hyvin, mutta Matias nukkui aika huonosti siellä. Oliko näin?

Meille ei kuulu ihmeitä, samaa rataa mennään. Ihanaa kun Juskalta tulee jo jotain sanoja (siis ei kyllä lausu oikein, mutta ymmärrän, mitä tarkoittaa) kuten Netta, hyvä, hyppää, napa, äittä, potta ja heppa. Nää on kyllä just näitä, että muut kun omat vanhemmat ei varmaan ymmärtäisi :) Siis niitä sanoja.

Tulkaahan turisemaan!

Huomenta!
Rauhallinen (onko raskaana olevilla muita?) viikonloppu takana, unet vähän vähissä, mutta muuten ihan ok fiilis. Tänä aamuna pompsahdin (rv28+0:-)) ylös sängystä eikä lonkkaan sattunut ollenkaan, jes!

Unikoulusta: kummitytön pikkusisko harjoittelee tällä hetkellä koko yön nukkumista. Pe-ilta kuunneltiin huutoa, oli sellaista kitinää ja sitten sovittiin milloin mennään seuraavan kerran rauhoittelemaan. Tyyliin ensin 5 min sitten 10 min, ei valoja, ei muuta palvelua kun rauhoittelu "nyt nukutaan, on nukkumaanmenoaika". Tunnin verran ehkä kesti tuota, sitten vika syöttö ja nukahti samantien. Nukkui sitten 9 tuntia!!! Ja ikää 5 kk. Isosiskonsa on samanikäisestä nukkunut samanverran. Toki on hermoja raastavaa kuunnella pienen itkua, mutta aikuisten on näytettävä lapselle milloin nukutaan ja opetettava talon tavat, ei lapsi sitä muuten hiffaa. Unikoulusta on kai hyvin kirjoitettu siinä "Lapsikirjassa" olikos se kirjailija joku Anna Wahlgren? Mutta toki jokaisen on löydettävä oma tapansa...

Suvillekin MORO! Hitsi säkin olet jo pitkällä, ÄL häämöttää jo tosi lähellä! Mulla on edelleen sellainen olo ettei tämä raskaus etene ollenkaan. Viikot vaan vierii mutta mitään ei tapahdu, keskiraskaus on tylsää...! Mää taidan olla liian malttamaton nyt jo, vikat odotusviikot voi olla hornaa.

Kata, me lähettäisiin heti lomalle jos vaan olisi rahaa! 4kk ikäinen on musta helppo matkakumppani, jos vaan muistaa tietyt rajoitukset, vaunujen roudaukset ja muut. Ruokahan kulkee mukana automaattisesti, lennot kannattaa olla varmaan päivällä ja suoria:-), hotellissa hissi, eikä mitään liian kunnianhimoisia nähtävyyssuunnitelmia jos vaikka lapsi on erimieltä;-). Mun ystävät on monet olleet reissussa juuri tuohon aikaan, osa purjeveneessä, osa Thaikuissa ja yhdet jopa hiihtämässä. Jos vaan on tottunut matkustaja niin ei lapsi minusta ole mikään este!

Tiistai on ok mulle, tosin joudun sitten ryntäämään töihin jo tunnin sisään, kun on sen tutkimusryhmän hampilääkäri jo 15.30. Olikos se klo 12 ok? Ja paikka sama kun viimeksi?

Hei!

Upea ilma, vähän on vaan vaikeuksia löytää tarpeeksi päälle mahtuvia vaatteita että tarkenisi pihalla. Eilen käytiin miehen kanssa hiihtämässä, tosin vaan sellanen 20 minuuttia kentän ympäri, mutta kuitenkin. Hengästyy niin kamalasti, ettei enempää pysty.

H-hetki alkaa Katalla tosiaan lähestyä... itsekin tajusin, ettei se ole kovin kaukana, kun perjantaina oli toinen synnytysvalmennuskerta. Olen sentään saanut vauvan vaatteet pestyä ja lajiteltua, vielä on suunnitelmissa ommella muutamia lakanoita ja tehdä pieni myssy, lapaset ja sukat. Eilen sain valmiiksi haalarihousut, joita olen jonkin aikaa neulonut, tuli tosin vähän iso koko, ettei varmaan pääse ihan heti käyttämään.

Mä en kyllä osaa ajatella minnekään lomalle lähtöä, kesän mökkireissu tuntuisi riittävän. Mutta varmaan myöhemmin keväällä mieli muuttuu, kun vähän tietää paremmin miten vauvan kanssa sujuu liikkuminen.

Heippa! Pakkanen lupailee hiihtokelejä, jee! Kun vaan joku huoltais sukset, kun en itse osaa... katson, että se on meillä miehen hommia :).

Kiva tosiaan Suvi, kun tulit linjoille. Hinoa, että äitiysloma on noin lähellä. Yritä olla turhaan miettimättä synnytystä, se menee sitten miten menee. Siihen ei juuri voi etukäteen vaikuttaa.

Kata, kyllä mä uskaltaisin 4-kuukautisen kanssa lähteä reissuun. Sen ikäinen on yleensä vielä niin helppo, kun nukahtaa "minne vaan" ja saa hiljaiseksi tissillä. Kantoliinalla tai rintarepulla on helppo kuljettaa esim. nähtävyyksiä katsomaan, jne. Totta kai hieman riippuu siitä, millainen yksilö teidän typy on, mutta yleensä ottaen tuntuisi siltä, että 4-kuukautinen on oikein sopiva matkakumppani. Itse kyllä jännitän lähteä vuosikkaan kanssa koneella, kun se on yhtä menoa ja meininkiä eikä rauhoittumisesta tai nukahtamisesta ole mitään takeita. Nelikuisena Leon kanssa sen sijaan olisi voinut vallan mainiosti reissata, ja ne muutamat kotimaan reissut mitä tehtiin, menikin tosi hyvin. Pitää vaan pakata mukaan reilu annos kärsivällisyyttä ja tehdä matka-aikataulusta sopivan väljä.

Siirappi... mä en kyllä muista yhtään. Vissiin synnytysraportti tuli silloin joskus, mutta muuta en muista. Hän hävisi linjoilta aika lailla synnytyksen jälkeen.

Tosi mukavaa, että nyt on kolme synnytystä tulossa ihan putkeen. Mä olen jo ihan fiiliksissä ja odotan toista synnytystäni! Vaikka eka ajatukseni olikin plussatestin jälkeen, että "voi pahus, taas pitää synnyttää".

Eilen oli Leon synttärikemut, ja yksi kaveri ennusti ultrakuvien perusteella, että olisi toinen poika tulossa. Hmmm... ei kai sitä voi rv 11+4 vielä nähdä? Tuosta ennustuksesta johtuen ehkäpä näinkin sitten koko yön unia ultrauksesta. Mun kohdussa oli sikiön lisäksi myös kissa ja kultakala! Ne kaikki pystyi ottamaan kohdusta pois ja laittamaan takaisin. Lapsivedessä kellui myös kasveja ja levää... Ultrauslaite oli vähän niin kuin sukellusvene, jolla saattoi ajella ympäri kohtua. Hmmm, levotonta?!

No, kemut meni oikein mukavasti ja Leolla tuntui olevan hauskaa. Loppuajasta poika oli ihan naatti, ja posket loistivat kirkkaanpunaisina.

Nyt täytyy mennä syömään, kova nälkä! Julia, hoi!