Tahkoojaplussat 43

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman9503
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sandeman9503

Vieras
Morot, laitan uuden ketjun

Kirppu 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g (esikoinen poika -97)
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g (esikoinen Teemu 12/02)
La:t:
Kata 8.2.2007
Murmeli 20.2.2007
Suvi 1.3.2007
Sandeman 16.4.2007
Kirppu 7.7.2007
Hertta 20.7.2007
Stella 30.7.2007

Ei mulla oikeestaan muuta ole kun että tänne on luvattu ke-to väliseksi yöksi -37!!!!!!! En kyllä muista, milloin viimeeksi olis ollut näin kylmä.

Huomenna ollaan poitsun kanssa päivä Lahdessa kaverilla jos vaan auto aamulla lähtee käyntiin :)

Kataaa?????

Hitsit että nyt Kataa hiillostetaan...ne treffit beben kanssa oli kyllä sovittu vasta ensi viikonlopuksi, te ootte hätähousuja:-)).

Muistelen että Julialle annoin uraneuvoja joskus ennen Ilonaa, joskus hamassa menneisyydessä kun mietit että mikä susta tulee "isona". Silloin ehdotukset taisi olla linjalla kiinteistönvälittäjä-floristi, mutta molemmat taitaa olla melkoisia ajankäyttöongelmaisen yksityisyrittäjän hommia joten siihen kuvioon ei oikein Ilona enää mahdu. Täytyypä laittaa mietintämyssyyn:-).

Mun kaveri sai eilen toisen pojan, tuli juuri ajallaan ja helposti. Kunpa meilläkin menis niin! Tänään pääsevät jo kotiin, ajattelin mennä ens viikolla katsomaan.

Heissan,
tosiaan aika napakkaa pakkasta luvattu. Meillä jännätään aina näillä paukkupakkasilla, että jäätyykö vesijohdot. Sitäkin on joskus käynyt, kun mittarissa alkaa olla 30 astetta.
Juliallahan on aika rohkea veto. Musta on kanssa tuntunut, etten äippäloman jälkeen tänne tule, mutta pidän kuitenkin varalla takaovena.

Mikäs tuo Riinuskan sijainti oikein on? Mulle on jäänyt vähän hämärän peittoon? Mehän voitas järjestää jotkus omat treffit, ollaan suht samalla suunnalla ilmeisesti.

Tosi nopsaan päästivät Sande sun kaverin kotiin. Mä oon ajatellut, että mielellään pitäisivät sen 3 vrk laitoksella, ettei tuu mitään häikkää alkuun. Onko sitten kuntakohtaista tms.
Nyt pitää mennä verhoraatiin Ollaan valitsemassa työhuoneisiin uusia verhoja...

Haa, kiva olla huomion keskipisteenä!! Täällähän minä, on niin kiireistä tämä löhöilevä elämäntyyli, ettei nettiin ehdi ennen iltapäivää. Oltiin kaupoilla, kun piti saada sellainen ihme kun ulkolämpömittari..tähän mennessä ollaan pärjätty ilman, mutta beben tulon jälkeen taitaa tarvita vähän tarkempaa infoa kuin säätiedoitukset. Kotiin tultua iski ihan älytön väsymys, nukuin tunnin ja nyt vähän helpottaa, oli tarkoitus lähteä kaverin kanssa kahville Selloon, mutta peruin kun ei yhtään huvita mennä minnekään sohvan ja jääkaapin luota! Raskaana saa olla itsekäs..

Kylmä on, meillä tosin vaivaiset -18 astetta..koiran kanssa ei tarvi ulkoilla, kun sillä jäätyy käpälät näillä lukemilla vaikka oliskin villapaita ja takki päällä. Se taitaa toivoa että olis syntynyt jonnekin ihan eri leveysasteille muutenkin, tänään nautiskeli auringon paisteesta maton päällä.

Murmelihan tulee tosiaan ihan perässä, eihän sitä edes tiedä kumpi meistä sinne synnärille eka pääsee, vai meneekö Suvi ohi. En ehtinyt vielä lukea Suvin kertomusta, mutta ilmeisesti olet joutunut lasarettiin makoilemaan, tsemppiä sinne, onneksi tosiaan viikot on jo pitkällä.

Itsellä aika menee välistä nopeasti ja välistä superhitaasti. Olisin kyllä valmista kauraa jo NKL:lle, mutta toisaalta max pari viikkoahan tässä enää voi mennä, joten kyllä kai sitä jaksaa. Viime yönä vauva on onnistunut kääntämään kylkeä, nyt se potkii vasempaan kylkeen ja peppu on vähän oikealla päin, hassua!On nimittäin ollut samassa asennossa muuten iät ja ajat. Tarkoittaakohan tämä että se ei vielä ole kiinnittynyt?? Huomenna on neuvola aamulla (9.15, miten päästä ylös noin aikaisin?), joten ehkä siellä taas tilanne selkiää.

Jaahas nyt tulee ykköseltä sarja, jossa se mummo ratkoo murhia, joten kuulumisiin!

Ehtoota,
Pitelee kyllä kipakkaa keliä, mutta me ollaan kyllä ihan normisti ulkoiltu, ja poika vetelee toisia päikkiä partsilla. Jos arska paistaa, mua ei pidä mikään sisällä :-) Ja hyvin tarettiin, kun oli molemmilla niin paljon päällä kuin ikinä mahtui. Ihan lämpöinen poika oli, kun otin ekoilta unilta sisään. Poitsun omenaposket keräsi katseita kaupassa =)

Harmi, kun Suvi jouduit jo sairaalaan. No hyvissä käsissä olet, ja se on tärkeintä. Pääsetköhän sieltä käsin linjoille, ettet ihan joudu skuggaan...?

Julia tosiaan teit ison ratkaisun, ja erikoisenkin, kun irtisanominen meni noin päin. Nykyään kun aika moni joutuu lähtemään vasten tahtoaan, tänään taisi ilmoittaa M-real irtisanomisista. Perlos oli aika järkky pommi :-( Mutta niin pitää toimia, kuin itsestä parhaalta tuntuu, eikä kurjassa työpaikassa pidä ollakaan. On se kuitenkin niin iso osa elämää. Nythän voit sitten rauhassa katsastaa työmarkkinoita.

Voihan video Hertta, aikamoiseen saumaan sait haastattelun! Kyllähän raskaudesta on hyvä kertoa, musta siihen eri tarvita edes yltiörehellistä luonnetta. No mutta eipä sitä koskaan tiedä, miten asian ottavat, riippuu niin alasta ja ihmisestä. Jos he TODELLA sinut haluavat... :-)

Juu, taitaa vanhemman sisaren mustat sukat olla aika universaali juttu. Ainakin mun systerin esikoinen oli tosi mustis pitkään siskostaan, ja vieläkin ollaan, 3,5 vuodenkin jälkeen, helisemässä, jos pikkusisko saa enemmän huomiota jossain tilanteessa. Ei taida auttaa kuin extrapitkä pinna ja just tuo Kirpun mainitsema kahdenkeskinen aika ison kanssa ja mahd. paljon mukaan ottaminen pikkuveikan hoitamiseen.

Hm..kyllä mäkin vähän veikkaan, että Katalla menee ainaski vkloppuun...Saas nähdä :)

Tosta lapsen luonteesta. Just miehen kanssa vkloppuna mietittiin, että kun Mattis on superlungi tapaus, ihan epätodellisen rauhallinen, niin miten suuri sokki se olisi, jos meidän mahdollinen kakkonen olisi oikea rasavilli ;) Mä olen kuitenkin miestä räväkämpi ja räiskyvämpi, joten tokkopa molemmat vois miehen geenejä saada, hehh..
Lottiksen vilkkauteen vaikuttaa taatusti sen lahjakkuus motorisissa taidoissa. Musta kun tuntuu tällä hetkellä, että M ei opi ikuna ryömimään. Ei vaan näytä siltä lainkaan. Peppu on pystyssä vähän väliä, mutta muuten ei mitään uutta ollut pitkään aikaan. Olenko mä nyt ihan hätähousu..?

M syö keskimäärin 1 ison purkin ja 1 pienen purkin pvässä, ja sit puoli purkkia makeaa sosetta, + puuro + velli. Maitoa tarjoan aina ruoan kanssa. Ja tissiä kahdesti pvässä.
Mutta me aloiteltiin just puolikkailla purkillisilla, ja ehkä kuukauden jälkeen tuli aina lisäystä. Miten L:n syönnit nykyään sujuu?

Taidanpa väsätä maitokahvit, kun poitsu on unilla. Huomenna vois vaikka leipoa, kun lupaa pakkaspäivää. Äh, ja me unohdettiin ostaa eilen runebergin herkkuja! No laskiaispullia ei missata, sentään.

Kirppu, asutaan Kouvolassa. Kyllähän täältä Lahteen ajaa semmosen tunnin verran. Kuinkas pitkä matka teiltä olis meille?

Mä en uskalla Juskaa viedä ulos. Pakkanen kävi mulla henkeen, saatikka pikkupoitsulla. Kaupassa käytiin, mutta autoillen. Koiraa olen käyttänyt lähipuskissa kun poika nukkuu. Sekin palelee heti jos on yli -10, eli ei tarvii senkään puolesta ulos mennä. Tosin meillä on pakkasta nytkin yli 20, en tiedä, mitä Helsingissä on?

Jaahas, taas täytyy mennä...

Heippa! Hehee, mä täällä naureskelen teidän jutuille: mm. Nekun "aamun lopullinen ylösnousemus" ja "motoriikkahulinat" nostivat hymyn huulille. Samoin Piritan törmäilyt miehensä kanssa Matiaksen huoneessa. Ihan silmissäni näin tapahtuman.. Mietin vielä sun miehen tukkaa, että mahtoiko olla kovin pörrössä, kun siinä lehtikuvassa oli sellanen puolipitkähkö ja luonnonkiharainen (?). Kaikkea mäkin aikanikuluksi mietin!! :D

Vili syö yhden pikkupurkin ruokaa kerralla/perunan ja porkkanan sekä siihen pari ruokalusikallista maissia. Puuroannos on pienempi, ehkä vajaa desi. Eikä edelleenkään makeat laske, yritän aina puuron kanssa joihinkin lusikallisiin laittaa hieman makeaa, mutta monesti käy niin, ettei meinaa millään sen jälkeen avata uudelleen suutaan.

Mariskan perheelle voimia tautien selättämiseen, on kuluttavaa kun lapsoset sairastavat.

Stellalle ja Kirpulle onnittelut hienoista ultranäkymistä!! Vai että tytöntylleröinen poitsujen jatkoksi Kirpulle, ihanaa!! :)) Stella, aiotteko te kysyä sukupuolta, onko ollut aiemmin jo puhetta..? Toivottavasti pääset selkäsärystä, mullakin oli raskauden aikana siitä inhottavia kokemuksia, vaikkei ketään tarvinnut kanniskellakaan.

ARHHGGG näitä pakkassäitä, mä en saa tuota poikaa nukkumaan millään ilveellä. Pariin otteeseen on nukahtanut n. puoleksi tunniksi vaunuihin sisälle ja nyt kolmesta asti hereillä, äksyillen ja kitisten, mutta ei nuku, ei. Normaalisti päikkärit ulkona 2x2h, n. 11.30-13.30 ja n. 16-18. Yöunille 21-> välillä menee meilläkin nukahtamiseen kaaauuan, meidän sänkyyn nukahtaa helpohkosti ja nopeasti itsekseen, mutta omassa sängyssä on sitä motoriikkahulinaa välillä kolmekin varttia!!

Ihanaa, miehellä on leppoisampi työviikko tällä vk:lla, tullee joka yö kotiin. Ja isyyslomaakin on vielä pitämättä, on lähiaikoina koko viikon meidän kanssa, ei vielä tiedetä tarkkaa ajankohtaa.

Miehestä sujuvasti seksiin, mä olen tainnut sanoa aiemminkin, että mä olen tosi tyytyväinen meidän s-elämään tällä hetkellä, monestihan on niin, että lapsosen ollessa pieni, se harrastus jää ihan minimiin, mutta meillä ei ole niin käynyt, päin vastoin.. Raskausaikana viimeiset pari kk meni "ihan ilman" ja sitä ennen tosi harvakseltaan.

Mulla oli tosi paljon kommentoitavaa, kun en ole taas pariin päivään kirjoitellut, muistaispa vaan kaikki..

Niin, Suville ja vaaville tietysti tsemppiä loppumetreille, miksi sitten sairaalaan jouduittekaan.. Mulla on pikkuisen tyttökutinaa Suvin suuntaan, vaikka taisi itselläsi olla poikaolo jossakin vaiheessa. Nähtäväksi jää. Molempi parempi, vai miten sitä sanotaankaan.. :)

Katan ja Murmelin lähtö sen kuin lähenee, ollaan täällä jo ihan tulisilla hiilillä! :)

Kiva kuulla Julian ja Ilonan kuulumisia, me jo mietittiin, että mihin olette joutuneet. Hienoa, että sosiaalisen elämän pauloihin! :)

Mä kävin töissä tänään viemässä hoitovapaa-anomuksen, ajattelin mennä töihin tammikuussa -08.

No, pitää mennä keksimään poitsulle ajanvietettä, murisee sen verran vaativasti leikkipaikallaan olkkarin lattialla. Toivottavasti jaksaa nyt valvoa yöuniin saakka, saas nähdä minkälainen yö on, kun päiväunet ovat olleet ihan olemattomia. Viime yö ei kehuttava, nukuttiin kaikki tod. huonosti, Vili heräsi vähintään sata kertaa!!!!!!!

Täytyi vaan tulla kiroamaan tätä pakkasta. Meillä jäätyi käyttövesiputki...tai silleen et kylmävesi kulkee, mut lämmin ei. Ja Samulla on sopivasti maha sekaisin antibiooteista..huoh. No vedenkeittimestä saa nopsaan lämmintä vettä, mutta silti mulla on aikamoinen k***ä otsassa. Mies yrittää epätoivoisesti paikantaa jäätynyttä kohtaa tuolla meidän välikatossa, reppana varmaan jäätyy sinne.
Soitettiin me semmoiselle ammattilaiselle joka lämmittelee noita putkia vastusten avulla tai jotakin..kiva liksa: 100 € hälyytyslisä ja 200 € tunnilta. Eikä ole taetta kauan kestää ja onko toivottu lopputulos, mutta lasku tulisi joka tapauksessa. Otettiin se vittuiluna ja päätettiin yrittää vielä itse.

Suville tsemppiä sairaalaan. Katalle voimia myös viimemetreille. Ja Murmelille myös.

Nyt ei aivokapasiteetti riitä muuhun jorinaan. Vointeja kaikille ja hyviä yöunia äideille ja lapsosille :)

Huomenta!

Vai on putki mennyt jäähän Mariskalla, tosi tylsää. Tuo on niitä omakotiasumisen huonoja puolia kun itse joutuu kaiken selvittämään. Toivottavasti kohta löytyi ja saatte jälleen lämmintäkin vettä! Ja kaikki tuollaiset jobbarit osaa kyllä rahastaa ihmisten hädällä, 200€ tunti on kyllä ihan huippua!

Viime yö meni taas pelastusarmeijalle. Krooh. Näin ensin jotain maailmansota-unta ja heräilin tuolla kolmen maissa, mies kuorsaa kun raukalla on flunssa. Kävin veskissä ja yritin olla herättämättä Ilppistä -> no such luck. Tunnin verran kääntyilin hereillä kun juniori jumppasi, sitten kai vaivuin johonkin horrokseen kunnes kello soi 6.30. Krooh.

Pakkanen on tainnut jäädyttää koko kaupungin, onneksi pääsin miehen kyydissä Munkkaan, kun näköjään lähijunat jäässä. Ratikka sentään kulki hienosti. On se kumma tämä talvi kuinka se MUKA aina tulee yllättäen ja IHAN joka vuosihan sellainen on!! Ei muutakuin lisää vaatetta päälle ja lakki/hattu/päähine/pipo!!!

Voin kuvitella Mattiksen omppuposket:-) hitsi se kaveri on kyllä syötävän hauskannäköinen!

Meninköhän nyt lupaamaan liikoja kun lupasin ottaa kummitytön (3,5v )ja siskonsa (6kk) hoitoon yhdeksi illaksi meille, kun vanhemmilla on hääpäivä? Oh well, on sitä kai isommastakin katraasta selvitty? Ja jotkuthan tekee sitä päivittäin. Tosin ei ehkä tälläisen masun kanssa? Mutta tuollaisia keikkoja varten kummitädit vissiin on keksitty? Ja meillä kun ei sitä ystävänpäivää ole koskaan vietetty/juhlittu, yleensä mies on ollut reissussa.

Taidan hakea vähän kahvetta, josko tästä heräisi...

Heissan,
ei muuta kuin kylmenee, -32 mittarissa!
Eilen löysin sentään miehen ulkoiluhousut, jotka mahtuivat päälle, ja pysyivät henkseleillä ylhäällä vaikkeivät sentään menneet kiinni. Niillä tarkeni sentään vähän aikaa käppäillä ulkona. Putkien jäätyminen on kyllä rasittavaa, varmaan niitä paukkuu enemmänkin näillä säillä. Mies juuri vihjaisi, että jos jättäisi pyykinpesun tältä päivältä kun ei ole mitään kiireellistä, taitaa muutenkin tulla huippulukemia sähkönkulutukseen.

Tsemppiä Hertta haastatteluun, oliko se tänään? Vaikea valinta tuo raskaudesta kertominen... itse ehkä katsoisin ensin, onko suunnitteilla vielä toista haastattelua tai lisävaiheita valinnassa ja kertoisin vasta sitten, mutta jos on vaan yksi haastattelu niin ehkä kertoisin kuitenkin heti. Olisi vaan kiva tietää miten suhtautuvat ilman raskautta :)

Täällä muuten esitettiin synnytysvalmennuksessa sellainenkin vaihtoehto, että yhden yön jälkeen lähtee kotiin, ja sitten kätilö tulee kotikäynnille pariin otteeseen. Jostain syystä kuulosti siltä, että haluavat vaan porukan äkkiä pihalle, kun on niin ahdasta. Tosin ehkä johtui siitä, että edellisessä lauseessa kätilö oli maininnut, että huoneista on välillä melkein pulaa...

Nyt pitää mennä keittelemään teetä, vähän viileältä tuntuu täällä sisälläkin.

Vai tekee se pakkanen tuhojaan... kurjaa Mariska tuo putken jäätyminen. Helpotusta ei liene luvassa, kun mittari näyttää vakavasti miinusta. Käytin koiran aamulla (-28) niin, että mulla oli kolme takkia ja kolme pipoa :). Tarkenin hyvin.

Joo, Murmeli, kyllä ne siellä sairaalassa suosittelee tuota nopeaa lähtöä, mutta mun kokemuksen mukaan lähinnä sellaisille, jotka synnyttää toista, kolmatta, jne. kertaa. On aika harvinaista, että ensisynnyttäjällä lähtee kaikki heti niin hyvin sujumaan, että hänet uskalletaan päästää kotiin. Sen sijaan mulla ehti olla kaksikin huonekaveria, jotka synnyttivät toista kertaa, ja lähtivät ihan mielellään kotiin heti kun pystyivät.

Itse pelkään, että joudun käytäväpaikalle TAYSissa heinäkuussa, kun se on synnytysten ruuhkakuukausi ja vielä kesää... Jotkut synnyttäneet joutuvat esim. yleisiin oleskelutiloihin siksi aikaa, että vuodepaikka vapautuu. Toivottavasti Murmeli pääset 2A-osastolle, se oli mukava osasto.

Nyt tuli sisko käymään, täytyy mennä.

Moikat kaikille,

pakkanen paukkui meillä yöllä -34. "Aika kuiva keli", sanois meidän mummo.

Ekaksi tsemppiä Hertalle haastatteluun!
Ja Mariska, olen hengessä mukana putkien sulattelussa, kun meillä on sama probleema. Kun mulla on yöunet mitä sattuu, niin kävin laskemassa hanasta vettä pari kertaa ja aamuyöstä oli keittiöstä ja kodinhoitohuoneesta lämminvesiputket jäässä. Onneksi tiedetään jäätymispaikka suunnilleen ja meillä on hyvä putkimiehen opettama kikka miten putket saa sulamaan. Toisesta päästä pistetään lämpöä sisään suojaputkeen hiustenkuivaajalla ja toisesta päästä vedetään ilmaa imurilla... ja kas, vesi tulee jälleen. Arvatenkin ensi yönä edessä samat kuviot.

Aamulla oli myös järkytys, kun yksi muksuista huusi, että "HIIRI!". Minä ponkaisin keittiön tuolille antamaan tappokäskyjä ja isäntä juoksee takkahalon kanssa hiiren perässä. Onneksi meidän kisu ahdisti hiiren nurkkaan ja saatiin hiireltä nirri pois. :D Varsin tapahtumarikas aamuyö-aamu meillä. Hiirutkin tulee sisään, kun eivät tarkene hirsiseinien välissä enää rapistella. Voi kääk, ällöä!!!

Piritta, ei huolta ryömimisestä. Viltsu ei ryöminyt lainkaan, vaan lähti n. 10 kk (muistankohan oikein?) suoraan konttaamaan.

Riinuska, meiltä Kouvolaan taitaa olla reilut 60 kilsaa. Mähän voin ajella sitten kun jään äippälomalle kuokkimaan teidän pihaa (sanoo ihminen, joka viimeksi jäi suppareista saikulle ja pisti miehen lapiohommiin... :) )

Meillä on huomenna vapaailta lapsista. Mennään katsomaan euroviisukarsintoja paikan päälle. Ihan kivaa, vaikka ei esiintyjistä/ohjelmasta sen kummemmin hajua olekaan. Pääasia, että pääsee kotoa jonnekin muualle vähän tuulettumaan! Jää kauheen vähälle mitkään menot. Aina on vaan työ- tai kotijutut. Eilen kävin kyllä vähän kaupoilla ja löysin pienten huoneeseen ihanaa Marickenin verhokangasta, jota on ihan pakko saada. Pesänrakennusvietti taitaa raskauden myötä taas iskeä....

Mutta nyt on pakko tehdä muutamat työjutskat, painaa hommat pahasti päälle...

Hei noista hankinnoista tuli mieleen: missä vaiheessa ostitte imetysliivit (koko??) ja oliko teillä noita imetyspaitoja? Kun olen kuullut vähän ristiriitaista tietoa imetyspaitojen tarpeellisuudesta.

Taitavat siksi päästää kotiin sairaalasta ajoissa kun useinhan noilla toista synnyttävillä on leikki-ikäinen kotona joten lastenhoidon järkkääminen ja miehen vuorottelu sairaala/koti voi olla hankalaa. Plus imetysasiat taitaa olla hanskassa tai ainakin sormikkaissa??

Taidan lähteä syöpöttelemään, onneksi toimiston lähellä on monta pikaruokapaikkaa eikä tartte pitkään ulkona kävellä...

Hello! Kääk, olenko ihan kamala, kun laitoin Vilin ulos nukkumaan?? Meillä varjossa mittari näyttää -22, mutta etupihalle vaunuihin paistaa aurinko. Pojulla on body+puolipotkarit, collegeasu, fleecehaalari, toppapuku, kypärämyssy+paksu lakki sekä huput päässä, ja upotin käärön vielä äitiyspakkauksen makuupussiin. Vaunuissa myös lampaantalja ja villaviltti heitetty koko kärryjen yli, luulisi tarkenevan??

Eilinen meni sitten niillä kaksilla puolen tunnin pikaunilla ja 20.30 sippasi yöunille, ja taas heräiltiin moneen otteeseen. Mies muutti yöllä toiseen makkariin, että jaksoi aamusella anivarhain nousta töihin. Vilille on hampaita tulossa, liekö se taas vakuttaa, kun on muutenkin melkoisen kitiseväinen normaaliin aurinkoiseen hymypojuun verrattuna. Vilillä on nyt 4 hammasta alhaalla ja ainakin yksi tulossa ylös.

Voihan kökköjen kökkö noita putkien jäätymisiä ja ihan ryöstöhintoja veloittavat putkien lämmityksestä! :/

Sandeman, mä ostin yhdet imetysliivit ennen synnytystä, kuppi kirjainta isompi kuin normaalisti. Hyvin menivät ja myöhemmin ostin parit lisää, mutta saman kokoisia kuin normaalisti. Varmaan aikas yksilöllistä. Toisilla paisuu superdollyiksi maidon noustessa, että pitää olla varmaan aika lailla normaalikokoa isommat liivit. Mulla ei raskausaikanakaan rinnat juurikaan turvonneet (onneksi, sillä oma 85D on ihan riittävä!!!!). Yksi imetyspaita mulla oli, mutta myin sen aika pian pois huuto.netissä, en kokenut tarpeelliseksi ja materiaali oli inhoittavaa. Jos olisi ollut mukava puuvillainen, olisin saattanut käyttääkin. Imetysyöpaitaa olisin kaivannut tai sellaista samanlaista nappilistallista "kaapua" kuin sairaalassa, mutten tullut koskaan hankkineeksi. Olisi ollut kätevä, sillä jouduin aina imettämään istuma-asennossa.

Voi ei, hiiret ovat munkin kauhistus!! Kääk, ei niitä meille! Ihan menee tuhansia kylmiäväreitä pelkästä ajatuksesta.. 8() Muita karvaisia tai karvattomia öttiäisiä en inhoa, mutta jyrsijät ovat kammoni, joten sympatiat Kirpun väelle.

Hyvä juttu, että Murmeli on löytänyt mieheltä käyttökelpoiset toppahousut. Mihin te muut mahakkaat olette sonnustautuneet näin kovalla pakkasella? Heinäkuussa kun ei todellakaan ollut ongelmia vaatetuksen kannalta. Ilmankin olisi pärjännyt! ;)

Mähän synnytin heinäkuussa Loimaalla, eikä siellä ollut onneksi juuri silloin ruuhkaa. Sain olla nautinnollisesti ihan yksin huoneessa siihen asti, kunnes sain lapsoseni seurakseni. Mutta TAYS onkin eri juttu kuin Loimaan aluesairaala! Loimaalla sanottiin, että niin kauan kuin huvittaa, heillä saapi olla, pois ei ajeta. Mä olin ennen synnytystä 3 päivää sairaalassa käynnistyksen takia ja 4:nä päivänä syntymän jälkeen vasta lähdettiin, kun oli hienoisia imetysongelmia. Eli 7 vrk yhteensä. Ja täytyy kyllä edelleen kehua, etten kyllä osaisi kuvitella, että jossakin muualla olisimme voineet saada vielä paremman alun elämälle, kaikki sujui mallikkaasti ja kätilöt olivat toinen toistaan mukavampia!

Nyt pitää mennä kurkkaamaan sinertääkö pojun nassu!

Terppa!

Tuosta pukeutumisesta, mä ostin Anttilasta ennen talvea jo 44 koon toppahousut 20 euroa (normikokoni ennen raskautta 36), ja niitä oon käyttänyt koko ajan ulkoillessa. Nyt ei enää nappi mene kiinni, mutta toimii silti. Pitkä toppatakki, jonka ostin raskautta silmällä pitäen H&M:stä, menee edelleen kiinni ihan hyvin.

Imetysliivejä on kahdet, toiset kaarituelliset sain kaverilta, ne ei mahdu jos yhtään kasvaa koko, toiset kaarituettomat ostin Stokkalta, ne taas on hitusen reilut, joten saa nähdä miten käy. Imetyspaita ei niinkään tunnu kovin tähdelliseltä minusta.

Tänään oli neuvola taas, ei uutta, 20.2 on eka sairaalakeikka jos ei synny sitä ennen. Ensi ti seuraava neuvola. Kovasti jumppasi taas mahassa kun täti paineli. Painoksi arvioi 3400 g.

Kirpulle hauskaa Euroviisu-iltaa, varmasti on ihana päästä tuulettumaan!

Nyt lähden pukeutumaan kunnolla uloslähtöä varten, koira ja mies jääkööt sisään (hannarit), mutta mä tarvitsen raitista ilmaa! Meillä on kyllä asteet noussut päivän mittaan, enää -15 näytti olevan.

Palataan!

Sandelle imetysvaatteista. Mä tein itse muutamia imetyspaitoja, mutta kaappiin jäivät, ei tullut käytettyä. Ihan tavallisilla, trikoisilla paidoilla voi imettää tai toinen hyvä vaihtoehto on venyvä toppi tai t-paita, jonka päällä napitettava paita. Mun mielestä imetyspaidat ovat siis ihan turhia ja jopa hankalia. Kerran oli sellainen päällä ja koin, että oli hankalaa ensin etsiä rinta imetyspaidan reiästä ja sitten vielä avata imetysliivien luukkua...

Mä hankin myös parit imetysliivit etukäteen. Hyviksi koin sellaiset pehmeät kaarituettomat liivit, joita saattoi hyvin pitää yölläkin, kun eivät painaneet. Mulle kävi sillä lailla, että ostin yhdet nätimmät liivit kokoa D, mutta rinnat sitten paisuivat ja jouduin hankkimaan imetyksen alussa yhdet E-kupilliset. Niitä en onneksi tarvinnut kuin noin kuukauden päivät, kun pystyin jo siirtymään D-kuppiin. Mun normaalikoko ennen ekaa raskautta oli C, mutta tippui imetyksen jälkeen B:hen.

Huomenta!

On tainnut pakkanen jäädyttää tietokoneenkin piuhat, sen verran hiljaista on ollut.

Tänään vähän virkeämpi olo vaikka unta sinänsä ei sen enempää kuin viimeksikään, viime yönä ei sentään sodittu! Miehellä on todella ärsyttävä yskä ja kröhi aikansa mun vieressä ja sitten pakkasi kamansa ja meni sohvalle nukkumaan. Raukka ensin köhii ja sitten vielä joutuu nukkumaan soffalla. Noh, omapa oli ideansa, mä olisin saanut unen päästä kun hain korvatulpat. Toivon mukaan saa lääkärin tänään ja vahvempaa troppia, kaikki perusapteekin yskänlääkkeet on testattu.

TÄNÄÄN on Katan LA. Hitsit mä jännään sun puolesta. Vaikka kaikki menee varmasti hyvin.

Noista imetysliiveistä vielä, joku sanoi että ne kannattaa ostaa ihan vikoilla viikoilla kun rinnat tästä vielä saattaa kasvaa? 90B on tälläkin hetkellä niin masentava luku, että niitä kirjaimen isompia saakin etsiä erikoisliikkeistä. Jostain syystä mulle on tullut lisää ympärysmittaa (75->90) eikä niinkään kirjainkokoa (edelleen B).Hämärää.

Mites sitten tuo rintapumppu? Onko teillä sellainen peli? Stockalla olis nääs tarjouksessa sekä imetyspaitoja että rintapumppuja, ja yritän päättää niiden tarpeellisuutta täällä. Hitsi, mistä mää sellaisia tiedän? Onneksi täällä saa hyviä neuvoja:-)

Näpit jäässä täälläkin kirjoitellaan. Katalla hyvää LA-päivää! Mahtaa olla jännät paikat.

Työhaastattelu meni mielestäni hyvin, kirjallinen tehtävä ei niinkään. Mutta hyvä fiilis jäi jok tap. Haastattelun loppuhuipennukseksi kerroin sitten raskaudesta. Onnittelivat ja kyselivät, onko ensimmäinen. Vaikka hyvin menikin, niin en usko, että saan sitä paikkaa, luulen, että pätevämpiäkin hakijoita on kun on kuitenkin tosi suosittu firma ja vielä vakipaikka. Mutta ei se mitään, olen tyytyväinen itseeni, kun haastattelu meni putkeen.

Eilen oli myös neuvola. Siellä se laukkasi pikkuisen sydän kuin raviheppa! Ja napanuora viuhusi. Tulipa taas hyvä mieli :). Muutenkin kaikki hyvin, paitsi hemppa on vähän alakanttiin 114. Lisärautaa pitää ruveta muutaman viikon päästä popsimaan. Painoa oli tullut 2 kg 2 kuukaudessa eli ok. Onneksi ei enempää vielä tässä vaiheessa.

Mäkin näen paljon unia, joka yö melkoiset seikkailut. Onneksi kyllä nukun hyvin, ainakin vielä kun vatsajumppaus ei ole vielä alkanut.

Kääk, nyt lappaa työkavereita mun huoneeseen, paltsun aika. Moro!

Mä laitoin Lotan ulos kaiken uhallakin, ulkona -16. Viime päivät on nukkunut vain imetystyynyn päällä mun sylissä päikkärinsä. Tänään ei kelvannut sekään, vaikka silmät liputti puolitangossa. Aika rankkoja päiviä olleet mulle, kun ei ole sen siunaaman rauhaa. Toki onhan se aika ihana vain istua siinä ja vaikka lukea, kun toinen tuhisee sylissä. Ihanan lämmin paketti ja kai hälläkin oli siinä hyvä ja turvallinen olo. Mutta mä EN saa tota nukkumaan päivällä sänkyynsä, ei tajua koko konseptia yhtään. Vaunuhuijaus sisällä meni kerran läpi.

Viime yö tosin oli huippu, yksi ainoa herätys = syöttö klo 2.30 ja sitten unta kuulaan meillä kaikilla klo 7 asti! Jee. Lisää noita.

Mun on ollut pakko ottaa iltaisin käyttöön uudet ”nukuttamisrituaalit”, kun muuten ne motoriikkahulinat on ihan mahdottomia. Annan tutin ja rauhoitan Lotan sylissä. Laskee päänsä mun rintaa vasten ja laitan sänkyynsä ennen kuin nukahtaa. Pakko tehdä noin, koska muuten rehaa siellä maailman tappiin saakka ja konttaa edestakaisin ja ympäri, ei osaa rauhoittua. Periaatteessa en haluaisi alkaa nukuttelemaan, mutta kai tää on taas vain joku vaihe. Ei malta edes syödä nykyään makuullaan (pl. yö), kun kampeaa itsensä siitäkin konttausasentoon… (P, ei L:n 2,5 vkoa vanhempi serkku ainakaan liiku kuin napansa ympäri, joten no worries.)

Kiitos sapuskatiedoista Vilin ja Matskun mammoille! Eilen Lotta söi koko purkillisen naudanlihakasvissosetta. Selkeästi paremmin uppoavat lihasoseet vs. kasvikset.

Miten Mariskan talon putket? Voi ankeus.

Mulla ei ole ollut yhtään imetyspaitaa, enkä sellaista ole osannut kaivata. Paitapuseroiden pitämistä sen sijaan jo kaipaan. ;-) Imetysliivit ostin ä-lomalle jäätyäni. Kandeekin mennä erikoisliikkeeseen, osasivat ainakin Funky Ladyssä hyvin neuvoa/arvioida sopivan koon. Esim. mulla 70 -> 75 raskauden aikana, mutta myyjä sanoi, että ympärys pienenee heti ja oikeassa oli. Kuppi sen sijaan kasvoi… Mun kaarituettomat taitaa olla F70!!!! Mä ostin eka kaarituettomat (hyvät yölläkin) ja systeemien hiukka tasaannuttua parit kaarituelliset. Nyt pitäisi ostaa kokoa pienemmät, mutta taidan sinnitellä näillä.

Mulla on se Aventin pumppu ja on todella hyvä verrattuna esim. Ainuun (auts, mua sattui, oli hidasta, herui huonommin ja vaati voimia), jota jouduin pari kertaa lainaamaan. Suosittelen. Toisille pumppu on aikas vähäisessä käytössä ja ankeammallakin pärjää, mutta tämä lehmä on iloinen Aventistaan. En olisi pärjännyt aluksi päivääkään ilman pumppua ja vieläkin käytän aika usein, kun tarvii valmistella eväät. (Aventeissa tosi hyvä jälleenmyyntiarvo, että jos oma käyttö jää vähälle, saa aina myytyä eteenpäin. Tuon totesin, kun yritin saada ostettua käytettyä, kun tarvitsin "varaosan". No, Stockalta sain sitten pelkän varaosan halvalla.)

Hertta, parhaasi teit ja varmaan itsellä kivempi olo, kun raskaudesta kerroit. VAIKKA mun mielestä meidän naisten asema raskausriskirasitteena on niin hanurista, että kiva olisi olla kertomattakin.

Tänään on tosiaan Katan DL.

Nyt lakoan sohvalle. Saisi riittää nää pakkaspäivät, kun ollaan enemmän ja vähemmän jumissa täällä kotona. Mitähän unohdin taas?

Hei, imetyspaidasta haluaisin sanoa, että omakohtaisesti koin sen kätevänä jos piti imettää julkisella paikalla. Kotonahan sillä ei ole mitään väliä mitä päällä, mutta julkisesti oli kivempi kaivella se tisu sieltä aukosta ulos, kuin nostella paidan helmoja niin että maha näkyy. Alkuviikkoina meillä kävi niin paljon vieraitakin, että sillonkin oli kätevä. Hyvin pärjäsin kahdella paidalla!

Kaikkea hyvää teille kaikille! :)

Ihanaa, talvi tuli!! Miten kaunista ulkona onkaan, ihan huippukeli. -9 astetta tuntuu jo varsin lämpimältä menneiden päivien pakkasiin.

Huhuu, Kataaaaaa!!! Onkohan rouva jo punnerruspuuhissa...? Huisia.

Tosi kurjia noi jäätyneet putket =( Kerrostalo on kyllä talvella mahtava juttu, kun ei tartte miettiä lämmitysjuttuja tai lumenluontia. Kesällä vois sitten asua muuallakin.

Kirppu, missä te asutte...siis HIIRIÄ!! Onko teillä joku hirsitalo tms...? Mä en muuten ole oikein paikallistanut edes, missä päin asutte. Vai kenties mennyt multa vaan ohi? Mä kammoa kyllä kaikkia pikkueläväisiä, jopa leppiksiä.

Lottishan vetelee jo hienosti pöperöä. Hyvä hyvä! Aika erikoista kyllä, että Vilille ei kelpaa makea sose. Luulisi, että olis juuri toisinpäin. Olet varmaan A kokeillut kaikkia mahdollisia soseita, sellaisiakin, joissa on sokeria?

Mä aion ostella jo 8 kk-soseita, noi 5-6kk soseet alkaa olla liian vellimäisiä ja mauttomia. Muutenkin Bonan soseet tuntuu aika onnettomilta jotkut, ts. niissä ei ole mitään makua. Tietty sitä on vaikea saada noihin lastenruokiin, mutta silti.

Ihmeellistä muuten, että Mattis nukkui eilen sisälläkin kaksi tuntia. Olin nimittäin varautunut lyhyihin ja rikkonaisiin uniin, mutta siellä se vaan koisi. Nostin vaunut eteiseen, ja poika sinne makuupussin päälle tutin ja rätin kanssa, ja sinne nukahti heti. Ei Nekku teillä vaununukutus sisällä jeesaa lainkaan...?

Mulla oli kaksi imetyspaitaa, ja koin ne kesällä tarpeellisiksi. Olimme kuitenkin paljon liikenteessä, joten paita päällä imetys oli helppoa ja "suojattua". Omaa röllövatsaa kun ei oikein tehnyt mieli esitellä. Ostin henkkamaukasta, joten satsaus ei kovin kalliiksi tullut. Mulla on rintavarustus ollut aina aika pieni, myös imetysaikana, joten sinänsä paidan käyttö oli helppoa. Tosin paidan on hyvä olla reilunkokoinen, oma S-kokoinen tuntui välillä vähän kittanalta.

Imetysliiveissä musta on tärkeä kiinnittää huomiota luukun hakasen kiinnitykseen. Eli sellainen on paras, jossa on ikään kuin koukku, johon hakanen napsautetaan. Sen hoitaa yhdellä kädellä toisin kuin sellaisen, jossa luukun hakanen menee "väliin"...Tajuaakohan kukaan..? :)

Pumppu on hyvä olla varuilla. Toiset tarvii, toiset ei. Mulla oli varuilla, mutta en tarvinnut lainkaan, koska mun maitotehdas kävi aika optimitasolla. Varmaan ihan hyväkin, etten tarvinnut, koska mulla oli se Ainun käsikäyttöinen, joka ilmeisesti huonohko. No sain halvalla alesta.

Mitäs vielä...Hertallakin kaikki hyvin masussa, hino juttu. Kiva, että haastis meni hyvin, vaikka osuikin aika hankalaan saumaan. Musta noi työhaastikset on aina opettavaisia, oppii paljon monella tapaa. Oli ihan reilua kertoa raskaudesta (vaikka ymmärränkin hyvin N:n pointin), koska jos sen salaa ja työhön valitaan, niin on se musta aika noloa sitten kertoa, että btw, jään kohta mammalomalle. Niillä voi kuitenkin olla esim. tärkeitä projekteja tai työhommia, joita olettavat uuden ihmisen tekevän. Mutta tietty, kukin toimii ja näkee asian tavallaan.

Juu, pitäis lähteä siistimään paikkoja. Ystävät tulee kyläilemään illansuussa.

Ja nyt siis jännätään Katan ja tyttösen tapaamista......

Kataaaaa!!!??

Putket on sulatettu, saatiin ne itse sulatettua. Eristettä laittettiin lisää ja nyt toivotaan että se riittää.

Mulla on se Ainun-pumppu. Mä oon saannut sillä ihan hyvin pumpattua. Imetyksen alkutaipaleella se oli enemmän kuin tarpeen...
Imetyspaitoja mulla ei ole yhtään. Imetysliivejä 3 kpl. Niitä sitten ahkerasti pyykkäilen...ovat kyllä suoraan sanottuna jo sen näköisiäkin. Yleellisyyttä saada vedellä pitsirintaliivit taas päälle kun tää imetystouhu loppuu. Mulla kasvo kuppi koko c kupista D:hen. Ympärysmitta pysyi samana. Kun lopetin Teemun imetyksen niin mulle ei enään käyneet vanhat liivit. Tissit oli niin eri muotoiset (ajokoirankorvat) kun ennen raskautta ettei niitä voinut pitää...

Mulla oli niin paljon taas kommentoitavaa ja nyt mun pää on ihan tyhjä..öh...

Samu tuolla käkäilee, ei nuku yöllä, ei nuku päivällä...äidillä musta silmän aluset...hohhoijaa. Toivottavasti Lotan hyvät yöt jatkuvat...

Huomenna lähdetään miehen kanssa sinne tukholmaan katsomaan Suomi-Tsekki peliä. Toivottavasti tulee hauska matka (ja romanttinnen ;) )

Muakin kiinnostaa missä Kirppu majailet. Tässä lahden lähellä? Ja sitten mulla on mennyt jotenkin ohi Aniliinin asuinseutu? Riinuska oli Kouvolasta
Loputhan ovatkin sitten PK-seudulta tai Tampereen suunnalta.

Vointeja, mä lähren pakkaileen...kivaa :)

Hei!

Neuvolassa on käyty, eipä mitään uutta. Verenpaine oli vähän noussut, kuuluu kai asiaan tässä vaiheessa. Muuten vaan jatketaan odottelua.
Kata ei ole käynyt ilmoittautumassa, jännää!

Mä olen ostanut yhdet imetysliivit valmiiksi, kuppi tosiaan hiukan isompi kuin nyt ja ympärys sama. Tosin kuppikoko yllätti sekä mut että myyjän, tähän asti käytössä ollut C mutta nyt piti olla E että oli edes hiukan väljyyttä! Katsotaan sitten, onko hyvän kokoiset ennen kuin ostan lisää. Yhden imetyspaidan ostin myös, ja rintapumppu on luvassa tutulta, pitäisi vaan käydä hakemassa.

Nyt päivätorkuille, oli sen verran väsyttävä neuvola- ja kaupunkireissu!