Tahkoojaplussat 45

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman9503
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käytiin vähän Leon kanssa kaupungilla asioilla, ja nyt tulin tarkastamaan, oisko jo kertomuksia... ei. No, ehtiihän sitä :).

Juu, meillä kestoillaan. Aluksi kestoiltiin melkein 100-prosenttisesti ja nyt noin 70-prosenttisesti. Kestovaippaviidakko on niin suuri, että kannattaa varata aikaa tutustuakseen erilaisiin mahdollisuuksiin ja kannattaa myös varautua siihen, että oman setin löytymiseen voi mennä aikaa. Meillä oli aluksi harsoja ja PUL-taskuja sekä muutama muotoon ommeltu sisävaippa. Nyt käytetään melkein pelkästään taskuvaippoja. Aion kestoilla myös kakkosen kanssa. Pitäisi vaan jaksaa shoppailla lisää vaippoja, kun nykyinen arsenaali on niin pieni, että saa alvariinsa pyykätä.

Muuten mä en koe olevani mikään erityisen ahkera äiti. Tein kyllä aika pitkään soseet itse, mutta nyt Leo syö melkein pelkästään purkkiruokaa. Aikuisten ruokaa sentään pyrin laittamaan joka päivä. Kierrätystä meillä harrastetaan aika hartaasti. En kuitenkaan olen sellainen "elämäntapaintiaani", niin kuin jotkut kestoilijat, jotka ekoilevat kaikessa missä pystyvät. Hatunnosto multakin niille, jotka pystyvät. Mä teen parhaani, ja se on jotain sinne päin :).

Mukavaa, että Lotan yö oli nyt ihan hyvä. Kyllä se siitä, hiljalleen.

Heippa!

Onnea paljon Murmelille ja koko perheelle! Kutina tytöstä piti paikkaansa. Pian vaan kertomuksia meille luettavaksi.

Mies kävi eilen katsomassa isäänsä. Lääkäri oli sanonut, että jos olisi tullut 2h myöhemmin, olisi tod näk kuollut! Ohhoh. Jalkaa joudutaan ehkä leikkaamaan lisää.. Aika näyttää. En tiedä, mikä kuoleman olisi aiheuttanut, oliko verenmyrkytys vai veritulppa vai joku muu. Miehen isä ei nähtävästi osaa oikein lääkäriltä kysellä tarkkaan. Miettivät emäntänsä kanssa terkkulan /lääkärin haastamista oikeuteen.

Kestovaippoja en ole kokeillut. Ei ole yhtään mun juttu. Harmittavaa toki on kertisten kauhea määrä roskiksessa. Ihailtavaa on, että joku jaksaa niitä käyttää.

Stella, Leo nukkuu sitten jonkun verran enempi kuin Juska. Meillä siis yöunet n 10h ja päikkärit 2h.
Tosin J heräsi eilen aamulla jo 6.40 ja tänä aamuna 5.40.... en antanut periksi ja vihdoin nukahti klo 7 ja nukkui ysiin. Meillä ei aleta ennen seiskaa nousemaan, pöh. Outoa kun vähän aikaa sitten nukkui melkein kasiin ja se oli hyvä aika herätä. Jaksoi silloin hyvin valvoa päikkyihin asti. Toivottavasti aikaiset heräämiset on vain hetkellistä.

Hyi, meillä kävi taas kakkaepisodi. Oltiin mun mammalla kylässä ja Juska teki kaikki tarpeet pottaan. Laitoin vaipan olkkarissa ja kun lähdin vessaan takaisin tyhjentämään pottaa, oli koira syönyt kaiken. Yöööööök! Oikeasti niin kuvottavaa. Vieläkin puistattaa.

Hyvä, että Samun korvatulehdus on historiaa, toivotaan ettei niitä tule enempää.

G: kuinkas paljon kenenkin jälkikasvulla on hampaita?
Juskalla on 8, viimeisin tuli marraskuun alussa muistaakseni. Nyt on ollut hammastuskista siis taukoa, koskahan alkaa poskihampaita pukata.

Jiihaa, lisää tyttöjä tähän mailmaan! Onnea siis Murmelinkin perheelle. Aika hassua tosiaan, että nyt on kaksi paria Tahkooja bebejä syntynyt samana päivänä.

Vauvojen kokoeroja mekin naureskellaan mun ystäväpiirissä kun ääripäät, eli Ilona ja eräs poika kohtaavat. Ikäeroa on kaksi viikkoa Ilonan hyväksi ja poikapa painaa neljä kiloa enemmän! Siinä on äidillä kädet ja selkä kovilla kun nostelee yläkäyrän huipulla menevää poitsua.

Kaljanystävä täällä ilmoittautuu :) Sandemanin kanssa olen samaa mieltä, että ainoa juotava alkoton on Nikolai. Muissa on prossia 0,2-0,5, vaikka eipä sekään haittaa tee jos saunakaljan nauttii, mutta keten todettu tuhanteen kertaan; kaikki tekee valintansa ihan itse.

Kantoliina kokemuksista oli puhetta. Meillä se oli viime kesänä ihan pelastus. Ilona rauhoittui siihen aina. Materiaali on sellaista aavistuksen joustavaa ja se on musta parempi kuin joustamaton (sellainenkin meillä oli lainassa). Käytän kantoliinaa vieläkin silloin tällöin. Varsinkin kesävauvalle (jos vaan vauva siinä viihtyy) se on loistava keksintö.

Kirppu, ällös huoli tuosta puheen kehityksestä. Siinä(kin) on vaihteluhaarukka melko suuri kun vertaa lapsia toisiinsa. Siskoni esikoinen puhui hyvin jo 1,5 v ja kuopus ei puhu vieläkään kovin hyvin ja on 2v.

Nekku, viisi yötä ja syöttö jo pois on musta hyvin! Tsemppiä vaan lisää. Meillä vastaavaan saavutukseen meni kaksi viikkoa..
Mää olin etukäteen sitä mieltä, että lapsen ei anneta leikkiä syödessä, mutta käytäntö on osoittanut sen turhaksi pipoiluksi. Ilonalla on lähes aina oltava viihdykkeenä lelu kädessä kun syö tai ainakin katselee jotakin. Aikanaan varmasti ehditään opettamaan pöytätapoja ;)

Ilona teki viime yönä uuden ennätyksen; nukkui 21-40 - 06.45!!! Sitten joi 200ml ja nukkui vielä 1,5 tuntia. Mieletöntä! Tahtoo lisää näitä :)
Jotain kökköä silti pitää aina olla matkassa - miehellä nuha ja kuorsasi niin maan perkeleesti. Heräsin siihen pari kertaa, mutta siltikin on pirteä olo. Ihanaa.

Ootteko muut huomanneet, että yht´äkkiä vauva (vai joko voi puhua lapsesta?) onkin paljon pidempiä jaksoja hereillä päivä-aikaan? Ilona on viimeisen viikon aikana alkanut olemaan hereillä jopa neljä tuntia putkeen. Erityisesti aamuherätyksen jälkeen jaksaa olla huomattavasti pidempää hereillä kuin aiemmin. On ollut vähän säätämistä ruoka-asioissa kun vanhat ajat eivät pidä kutiansa. Höh, miten sitä "urautuu" tommosessakin niin, että kun tulee eri rytmi niin on hetken vähän sekaisin, että mitäs nyt seuraavaks taas tapahtuukaan.

Ilonalla on muuten vierastaminen alkanut menemään selvästi ohi, eilen oli itkemättä kummiensa kanssa mun reenien ajan. Edistystä :)

Jahas, kutsu käy vaunuista! Se on moro.

Onnea Murmelin perheelle tytöstä! Kaippa meidän Sandemanin kanssa täytyy ne pojat sitten pungertaa? Saas nähdä..

Köh-köh, oon ollut kotona tämän päivän flussaisena. Aamulla käytiin kuitenkin r-ultrassa. Kaikki on hinosti! Vauva on kasvanut niin kuin pitääkin. Kovasti potkiskeli ja pyöri ympäriämpäri, suloinen! On ollut ihan huippufiilis. sukupuolesta ei sanonut mitään eikä me siis kysyttykään. Sitä paitsi odotustilan ilmoitustaululla oli lehtileike, jossa sanottiin, ettei r-ultrassa kerrota sukupuolta. En tiedä onko sitten Kättärin virallinen linja.

Kestovaippailusta olen kyllä kuullut vain positiivista niiltä, jotka on sitä harrastanut. Ettei ole työlästä ja tulee halvemmaksikin. Sopivan vaippamallin löytäminen voi tosiaan kestää. En mustakaan mitään "elämäntapaintiaania" saa, vaikka kierrätys on itsestäänselvyys. Eikä varmaan pullantuoksuista (paitsi jos pakastepullat käy) äitiäkään, oon tosi laiska leipomaan.

Lauantaina olisi kaverin (sinkku) 35-vuotisjuhlat. Mietin, että jaksaiskohan lähteä ihan bailamaan. Voisi olla hauskaa.

Joko sovitte seuraavasta meetingistä? Uskaltautuisinkohan mukaan..

Moi taas valitettavasti pikaiseen! Ja vain omaa napaa...

On tämä kaaosta näin alussa, tuntuu että yhtäkkiä koko elämä on upside down ja hyvä että syödä muistaa..joten suokaa anteeksi jos olen hieman poissaolevana välillä! Raskaampaa tämä on kuin etukäteen ajattelin nämä eka päivät kotona, vaikka olenkin superonnellinen tytöstä. Varmaan väsymys ja hormonit tekevät osittain tehtävänsä. Typykkä syö ehkä noin puolentoista tunnin välein, ja yleensä pitkään ja hartaasti. Annan myös Nannia lisäksi ettei ihan koko aikaa tarttis imettää, ja lisäksi rinnanpäät on NIIN kipeät että hyvä ettei itku tule välillä..siksi lähetänkin juuri miehen vuokraamaan Folkhälsanilta sähköistä kunnon rintapumppua, Naikkarilla ainakin sellaisella oli ihan tosi helppo pumpata ja säästää vähän nännipoloja. Pelottaa meinaan että menee niin huonoon kuntoon ettei voi imettää ollenkaan. Johtuu varmaan tiheästä imetyksestä ja siitä, että vauvalla on jo tosi voimakas ote. Hyvä juttu on tietenkin se, että imetys sujui ensi sekunnilta kuin vettä vaan.

Synnytyksestä..tosiaan torstaina mentiin aamulla osastolle, toisen lääkkeen jälkeen alkoi supistukset säännöllisenä noin klo 15, viiteen mennessä ne oli kipeytynyt reippasti ja tulivat muutaman min välein. Kuudelta olin suihkussa tunnin, siellä oli helpompaa, vaikka ensin ei tehnyt mieli yhtään liikkua sängystä. Seitsemän aikaan sain jotain miedointa lääkettä kankkuun, ei tehonnut, kahdeksalta takaisin suihkuun ja yhdeksältä sain tehokkaamman piston, ei petidiiniä mutta jotain toista, ja sillä kesti yhteentoista ihan hyvin. Sen jälkeen kun supistukset alkoi taas palailla niin siirryttiin synnytyshuoneeseen vähän ennen puolta yötä. Oli ihan mahtava helpotus päästä sieltä normaaliosastolta synnytyspuolelle, jossa oma kätilö koko ajan oli seurana ja oli muutenkin niin paljon miellyttävämpää olla yksin omassa huoneessa kuin jossain tavallisella osastolla jossa jengi meni nukkumaan yhdeksän aikaan eikä voinut kuin käytävillä vaellella yksin..

Synnytyshuoneessa kestin ilokaasulla neljään asti aamulla, supistukset oli tosi kipeitä, mutta jotenkin siinä ilokaasuputkessa roikkuminen ja sinne hönkäilyyn keskittyminen auttoi jaksamaan. Itse isokaasusta ei tullut isompia vaikutuksia, oikein pitkien suppareiden jälkeen huimasi parikyt sekuntia kun otti maskin pois. Tosi hyvä kokemus oli tuo ilokaasu! Ja sitten kun mulla oli koko ajan tippa valmiina, ja tiesin saavani epiduraalin heti kun sormeni nostin, niin sekin auttoi jaksamaan aina vielä pari supparia eteenpäin. Neljältä olin tosi väsynyt ja otin epiduraalin, sitten kivut lähtivätkin, torkuttiin ensin kuuteen, laitettiin epiduraali uudestaan ja jatkettiin unia. Ja ai niin, silloin neljältä kohdunsuu oli vasta 4 cm auki, eli hirveän pitkä aika meni noihin ekoihin sentteihin, kun to aamulla osastolla oli 1,5 senttiä auki. Epiduraalin aikana kohdunsuu kuitenkin avautui tosi hyvin, ja aamukahdeksalta se oli auki jo 9 cm ja vauva tosi alhaalla.

No..aiemmin vauva oli kytketty ensin normaaliin sykemonitoriin, ja yhden sykkeen laskemiskohdan jälkeen toiseen laitteeseen, joita naikkarilla on kaksi, ja jotka rekisteröivät lisäksi jotain tarkemmin ja ilmoittavat kaikista poikkeuksista. Joitain hälytyksiä tuli pitkin yötä, mutta verikoe vauvan päästä näytti että happiarvot ok. Aamulla sitten tuli vakavampia hälytyksiä, ja kahdeksalta lääkäri kävi huoneessa, ja sanoi että kiireellinen sektio, 30 min aikaa, tai jotain sinnepäin. Se oli ensimmäinen kerta kun sektio-sana maninittiin, joten olin todella yllättynyt, juuri oltiin kätilön kanssa puhuttu miten kohta pääsisi ponnistelemaan jo. Itkuhan siinä pääsi ja sitten mua kiidätettiinkin jo leikkaussaliin, mies meinasi ensin mukaan, mutta meinasi pökrätä jo käytävälle, joten menin sitten yksin. Pelotti julmetusti, mutta hyvin meni kaikki!

Nyt on pakko lopettaa,, jatkan huomenna...=)

Meikkis taas ekana… Huhuu, missä ootte?

Jee, vihdoin kuultiin Katasta ja tarina jatkuu, jahka mamma ehtii ja jaksaa! On sulla ollut urakkaa viime viikolla, huh huh sentään!!!! Oletko kokeillut rintakumeja ja Lansinoh-rasvaa nänneihin? Onhan nuo ekat päivät aikamoisia. Onneksi se elo kuitenkin on niitä samoja hoitorutiineja, että pian se sitten helpottaakin ja sitä osaa ottaa itsekin lunkimmin.

P, juu perjantai on loistopäivä syntyä. ;-)

Hertalle isot onnittelut ultraetapin saavuttamisesta! Mahtavaa. Ei me vielä sovittu seuraavaa miitinkiä, mutta tule ihmeessä mukaan. Varmaan sitten kun Kata pääsee nyyttinsä kanssa ja Sande lomailee, vai miten?

Ja sitten meidän napoja… Kaiken uhallakin hehkutan: L meni nukkumaan klo 20.30 ja eka inahdus klo 4.30 ja siinäkin riitti tutitus. Heräsi klo 6.20. Unikoulu ehkä sittenkin viikon jälkeen alkaa purra! Olisipa niin. Kovin aikaisinhan Lotta herää, mutta ei voi mitään, on niin täynnä virtaa ja iloinen tuohon aikaan herätessään, että eipä siinä muu auta kuin nousta uuteen päivään.

Julia, meillä siis yösyöminen kitkettiin pois kertalaakista. Ei armoa, vain tassuttelua. Kyllä se eka yö etenkin oli kurja, mutta mä olin päättänyt, että nyt sekä minä että tyttö ollaan tähän valmiit. Se oli varmaan eniten mun päästä kiinni; kaipa yösyöminen oli lopulta enemmän tapaa kuin tarvetta. Yksin en tästä selviytyisi, mies on ihan täysillä mukana, ollaan hoidettu kaikki yöt täydellisenä tiimityönä – ollaan noustu yhdessä tassuttelemaan ja menty iltaisin aikaisin nukkumaan. Vähän niin kuin projekti voisin sanoa. ;-) Sehän toki jatkuu, ei tämä varmaan tässä ollut, mutta edistytty ollaan.

Heh, lohdullista kuulla, että Ilonakin tarvitsee leluviihdytystä toisinaan sapuskoidessaan! Mäkin oli sitä mieltä ennen, ettei mitään temppuiluja... Noh, asia kerrallaan ja poytätavat vasta myöhemmin.

Lotalla on neljä hammasta, 2 ylhäällä ja 2 alhaalla. Ylähampaat ovat vasta tulossa ja niissä näyttää olevan reilunlainen väli. :-) Se on pysyväishampaistoa hampaita ajatellen hyvä juttu, mutta maitohampaina voivat näyttää koomisen harvoilta.

Ai niin, piti vielä sanoa kierrätyksestä, että niinhän sitä luulisi, että on itsestäänselvyys, mutta ystäväni justiin tuskittelee paritalonaapurinsa kanssa, että voisiko asiasta ystävällisesti huomauttaa. Hänen naapurinsa siis tuuppaa sekajätteisiin kaiken, siis myös sanomalehdet!!!

Äp:ssähän on tänä vuonna yksi kestovaippa, mutta kestoileva kaverini sanoi, että on hänen mielestään aivan susihuono. Tylsä homma, jos näin on. Jos Hertta tai Stella omani haluaa, luovutan eteenpäin enemmän kuin mielelläni!

Nyt hampaiden pesuun.

Huiiii Katallahan on ollut kovat paikat...onneksi olit hyvässä paikassa ja tarkassa seurannassa...! Hih, pidät oikein hulluja jännityksessä tuolla jatkokertomuksellasi:-))

Mää meinasin tänään mennä ruinaamaan saikkua. Vähän on sellainen lintsari-olo mutta yhtään en jaksaisi enää näitä työpaikan pyörityksiä. Huono olo vaivaa, kaippa Ilppis on niin ylhäällä vielä että ahistaa keuhkoja, yöllä huomaan hengittäväni vain suun kautta kun tuntuu ettei nenästä saa happea tarpeeksi.

Upeeta että Hertalla ultrassa kaikki hyvin!!!! Jes! Eipä kai ne Kättärillä kerro sukupuolta, virallisesti ei myöskään Naikkarilla, meille taisi sattua sellainen kätilö joka olisi suostunut kertomaan, mutta kun ei me haluttu. Ehtiihän sitä. Vaikka täytynee tunnustaa että olen yrittänyt viime ultrailuissa pikkuisen tihrustaa näkyiskö siellä jotain, mutta EI.

Ja treffit...on edelleen sopimatta, kunhan tuo Kata toipuu ensi järkytyksestä niin sitten voisi olla sopiva hetki. Ja TIETYSTI, Hertta tulet mukaan! Tampesterin meetingistäkin oli puhetta ennen kuin mä jakaudun, mutta oliskos siellä päässä joku aktiivinen järkkäilijä?

Huh huh, kyllä on Katalla (ja varmasti miehelläkin) kysytty voimia noinkin pitkään koitokseen. Vaan lopussa kiitos seisoo :) Sillä sen kai kestääkin. Lisää juttua odotellaan.

Nekku, joo kertaheitolla mekin yösyötöistä luovuttiin, mutta annettiin pulloa jo neljän aikaan aamuyöstä ja siitä päästiin pikkuhiljaa hivuttamalla aamu kuuteen.
Hehkutampa kaiken uhalla minäkin! Ilona on nukkunut kaksi yötä noin 21.30 - 7!!! Järkyttävän hinoa.

Miehellä on tänään vapaapäivä, eikä ainakaan vielä ole puhelin soinut, että joku olisi saikulla!!! (Näin on käynyt kolme viimeisintä kertaa..)Mää lähden ihan justiinsa hierojalle, ah mitä ylellisyyttä ja tulee todella tarpeeseen kun niskat ja selkä on ihan jumissa. Venyttelen lähes joka ilta, mutta tietyn pisteen jälkeen niitä ei vaan ite enää saa auki.
Illalla on tiedossa lisää "herkkua"; meillä on vippiliput Tapparan peliin. Mies sai yhdeltä bisnes tutultaan. Saas kattoo miten Ilonalla menee mummun kanssa, joka palaa viikon Lapin reissulta.

Tampereelle miitinki järjestyy oitis kun vaan helssinkin päästä ilmoittautuu väkeä mukaan!! Stella ja mää kyllä hoidetaan asia.

Äh, painoin jotain ja teksti häipyi, ankeeta =(

Mutta siis, oli tosi kiva kuulla Katasta ja tyttösestä. Rankka synnytys sulla kyllä ollut ja pitkä. Onneksi sait epiduraalin ja ilokaasusta oli iloa, ettet mitään ihan sietämätöntä kipua ole joutunut kokemaan. Ekat pvät kotona menee kyllä myllerryksessä, mutta kuten Nekku totesi, se alkaa yllättävän pian rullata. Pikkuhiljaa vauva tulee tutummaksi ja itsekin alkaa oppia rutiineja. Ja meiltähän voi aina kysellä kaikkea :)

Kiva, että imetys sujuu, se ei ole mitenkään itsestäänselvyys. Taitaa isoilla vauvoilla olla enemmän imutehoakin kuin reilut kolmikiloisilla, silloin nännitkin on kovimmilla. Ota Kata paljon lukemista soffalle mukaan, siinä nimittäin kuluu useampi tunti :) Musta tuntuu, että vietin koko ensim. kuukauden yksinomaan sohvalla makoillen ja imetellen. Ja se sentään oli vuosisadan helteisin heinäkuu!

Kiva kuulla Hertta, että ultrassa kaikki hyvin. Iso helpotus. Toi r-ultra on muutenkin hurjan jännä kokemus, kun vauveli on jo aika isokin. Juu, toki seur. miitinkiin mukaan! Ehkäpä tässä kuussa jossain vaiheessa taas tavataan? Isomahainen Sande on pakko nähdä, hih :)

Hinoa hinoa lapsosten hyviä unia!! Ilona nukkunut mainiosti, samoin Lode. Pian L jättää kuule tuon 04 herätyksenkin veke, ja posottaa aamukuuteen asti.

Aika hurja Riinuska tuo appesi tilanne. Siinä on ollut pienestä kiinni. Toi kakkaepisodi...ei voi sanoa kuin iso YÖKKKKK...! Eikö koiralla ole makuaistia..??

Siis täh Nekku, naapuri tunkee sanomalehdet sekäjätteisiin?? On aikoihin eletty, eihän tossa ole mitään järkeä. Kierrätys on tehty niin helpoksi, että on se kyllä aikamoista ajattelemattomuutta - ja laiskuutta, ettei jaksa sen vertaa tehdä. Kyllä tosta voisi jo sanoa, niin kuin hienovaraisesti.

Eilen mietittiin miekkosen kanssa, että mitä puuhailtais sen isäkuukauden aikana. On aika ainutlaatuista, että molemmat ollaan lomalla. Tietty se vähän kaihertaa, että mun kesäloma on silloin....ei nimittäin tunnu ihan samalta kuin niin, että jäis töistä lomalle. Levillä ollaan 1,5 vkoa ja sit käydään varmaan Tukholmassa ja kylpylälomalla. Mitään kovin suurta ei varmaan raaskita tehdä. Mun ystäväkin taitaa perua meidän Madrid-suunnitelmat, koska 3 lasten hoitoa on vaikea sumplia...Ja tavallaan musta ois kiva tehdä jotain ihan perheen kesken. Koittaakin kuitenkin nekin ajat, että sellainen aika on kortilla.

M on kaksi hampia. Pienet nekin.

Tänään pitäisi täytellä Kela-lappuja. Raskasta puuhaa. Palataan!

Kiva kun Kata oli ehtinyt linjoille! Pitkä urakka tosiaan, mutta lopussa kiitos seisoo :) Samaa mieltä siitä, että nuo ensimmäiset päivät ovat aika sumuisia, mutta pikku hiljaa arki alkaa rullata. Varsinkin se kotiutumispäivä oli no...sanotaanko tunnepitoinen. Ja mies perhana kosikin vielä! :)

Piritta, mä luulen, että koiralla on makuaisti. Sen mielestä parhainta on kaikki mätääntynyt ja jo sopimaton syötäväksi. Onneksi ei sentään syö sieniä luonnosta, meidän ex- koira teki niin. Ei ollut kovin hyvässä hapessa kun veti kärpässieniä, kuolo meinasi korjata!
Tsemppiä kelan lappuihin, ne kun ei ole selkeää suomenkieltä. Koska sun miehesi isäkuukausi alkaa?

Hertalle onnet hinoista rakenneultranäkymistä! Musta se ultra oli tosi kiva kun vauva oli niiiiiiin ihmisen näköinen jo. Kyllähän sitä olisi voinut käydä jälkikasvuaan ihailemassa ultrassa vaikka joka viikko. Mun synnärilläkään ei ole tapana kertoa sukupuolta. Me ei kyllä kysyttykään. Kun kävin viikolla 27+ ultrassa suppareitten takia niin kysyin, että näitkö kumpi tulossa. Että jos näit, älä kerro kumpi, mutta että näitkö. Lekuri sanoi, ettei ollut katsonut ja ettei häneltä kannata kysyä kun on ultrannut itsensä raskaana ollessaan, tulkitsi väärin :)

Kierrätyksestä. Marmatan parille kamulle aina kun käyn heidän luonaan kun heittävät tyhjät lasipurkit roskiin! Ja niitähän riittää... Uskomatonta mun mielestä. Mä olin ennen fanaattinen kierrättäjä kun oli ne energiajätteet ja sitten kun porukka oppi sen, niin se lopetettiin, murr. Kyllä mun mielestä ainakin lehdet ja lasit (tietty patterit ja vanhat lamput) pitää kierrättää.

Hinoa, että unikoulutus tehoaa Lottaan. Ihana sun mies kun jaksaa auttaa öisin vaikka käy töissäkin. Näin ainakin olen käsittänyt? Yksin sitä tulisi annettua helpommin periksi.
Miksi muuten pysyväishampaistoa ajatellen on hyvä, että maitohampaat ovat harvassa? Juskalla ainakin on mahtavat raot hampaiden välissä.

Tämä hoitovapaan aikainen "palkka" on niin surkeeta, että olen 3 viikkoa kuukaudesta ihan onneton sen takia. Kun siis viikkoa pidempään en saa niitä rahoja riittämään... Saan käteen noin 270 euroa + 100 euroa lapsilisää, huhhei. Eihän tuolla käy kaupassa kun pari kertaa, saati kun Juskalle pitää ostaa jotain. Itselle ei paljoa ostella. Eikä missään käydä. Mies tietty maksaa laskut ja antaa rahaa, mutta on jotenkin inhottavaa (vaikkakin täysin luonnollista tässä tilanteessa) pyytää sitä. No, ei mulla silti ole töihin ikävä. Kaikkea ei voi mitata rahassa. Tuon pienen miehen seura on kultaakin arvokkaampaa! Toisaalta ihan kiva mennä syksyllä töihin, en mä halua ikuisuuksia olla kotona. En ole oikein kotiäiti tyyppiä :) Puhunkos nyt ihan ristiin... toivottavasti edes joku tajusi.

Unohtui. Huomasin eilen, että Juskan varpaanvälit on auki! Kyllä hoitajaäitiä nyt hävettää. En ole siis kuivannut tarpeeksi hyvin ja pojalla aina sukat jalassa. Ja nyt onkin tooooosi helppoa varpaanvälien hoito. Juska potkii ja sätkii eikä ole ollenkaan yhteistyökykyinen.. Tän kerroin siksi, ettei muille käy samoin. Jospa sitä muistaisi tästä lähtien ne pikkuruiset varpaat.

Vitsi kun ahdistaa tää lappujen täyttäminen. Olen jo tunnin roikkunut Verotston sivuilla laatien itselleni uutta verokorttia. Se on helppoa - ja vaikeaa. Mulla on numeroiden kanssa jotenkin poikkeuksellisen huono älykkyys. Sain nimittäin itselleni tosi pienen veroprosentin, kun taas eilen ystäväni sanoi, että sillä ei tippunut juuri lainkaan (aika sama tilanne)....! Miten se on mahdollista...? Onhan meillä tietty asuntolainaa, joka vaikuttaa, mutta silti. Mä en edes tiedä, paljonko saan lomarahaa...Mullahan alkaa hoitovapaa jo kesäkuun puolesta välistä, joten pikkaisen kirpaisee todellisuus. Ja juuri rahanmäärä...kuten Riinuska hyvin asiaa valaisit. No mutta olen samaa mieltä, että tämä on NIIN ainutlaatuista ja ihanaa aikaa, että syödään sitten vaikka leivänkantoja, jos niikseen tulee. Miehen isäkk alkaa 23.3.
Juu...jatkan taas.

Hei, asiantuntijat! Kertokaas nyt tyhmälle, että miten tuo isyysloma nyt menee. Jos haluaa pitää isyyskuukauden (joka siis vanhempainloman loputtua), niin kuinka paljon isä saa pitää heti alussa?

Huh, onpa Katalla ollut urakka. Varmasti sektio oli järkytys ainakin aluksi, kun noin pitkälle olitte kuitenkin synnytyksessä päässeet. Mutta olisihan tytössä ollut ponnisteltavaakin :). Tsemppiä ensimmäisiin kotipäiviin!

Olette jälleen iltapäiväkahvi- (ja Fazerin Sininen) –seuranani…

NIIN, sitä tosiaan ihmettelee, että kuinka vaikeaa on viedä edes lehdet paperinkeräykseen! Samaa sanoin kaverilleni, että mun mielestä tosta voisi jo vähän vihjatakin. Ja valitettavasti luulen, että Riinuskan kavereiden tapaan aika monet pistää lasipurkit roskiin, mikä on aika kaameaa, etenkin jos antaa valmiita vauvanruokia. Niitä purkkejahan kertyy hillitön määrä jo viikossa.

Pää niin laho, että unohtuu aina sata asiaa. Julialle piti sanoa, että L:lläkin valveillaolojaksot ovat tosiaan pidentyneet ja keikkuu virkeänä 3-4 h.

Apua, mä olen myös miettinyt, että se töihinpaluu tulee kuitenkin eteen älyttömän nopeasti! Auts. Mä palaan töihin vuoden 2008 alusta, joten Piritan ja mun kotonaoloaika on puolessa välissä! Tuntuu, että vastahan mä töistä lähdin. Jotenkin se oma ajanlasku alkoi uudelleen tytön syntymästä ja huh, että aika on mennyt siivillä. (Lodella ja Mattiksella ei muuten helmikuussa olekaan syntymäpäivää, hehee. Mutta nyt ovat meitin vauvat 8 kk.)

Täh, P, miten sulla alkaa hoitovapaa vasta kesäkuun puolessa välissä??? Tai siis onko sulla niin paljon pitämättömiä lomia? Mulla alkaa (mielestäni) kitukuukaudet jo 20.4. tai sitten mä olen taas ymmärtänyt väärin, mikä tosin ei noissa Kelan jutuissa olisi mikään ihme. Mä ajattelin hakea uuden verokortin vasta, kun loma-ajan palkka ja lomarahat on maksettu, niistä maksan vielä ”tavallisen” prossan mukaan. Ja meitsi aivan yhtä uuno numeroiden kanssa… Toivottavasti tytär olisi perinyt isänsä matemaattisuutta edes vähän.

Ai niin, jos maitohammasrivistö on kovin tasainen/ahdas se tietää usein ahtautta/oikomisen tarvetta pysyväishampaistolle, ne kun vievät leuasta enemmän tilaa.

Olen tosiaan isosti kiitollinen, että mies on ollut öisin tassutteluseurana siinä pinniksen laidalla. Yhteinen hyvä tavoite meillä. Yhtä aikaa aamuisin koko poppoo noustaan ja mies on sisäistänyt, ettei se arki välttämättä kotona ole sen kepeämpää kuin töissäkään, vaikka L helppo onkin. Ja olenhan mä tähän saakka melkein yksin hoitanut syötöt ja tutitukset, mikä on ollut tietty ihan ymmärrettävää.

Hertta, käsittääkseni isä voi pitää sen 3 vkoa heti alkuun, ei se isäkuukauteen vaikuta. Sitten isä vain kaappaa sun vanhempainvapaasta vikat 12 arkipäivää ja saa bonuksena 12 lisää. Sun pitää siis silloin olla töissä eli esim. vuosilomalla.

Moikka!

Murmelille onnea, ja tosiaan meidän vauvat on täsmälleen samat ikäisiä typyköitä!

Täällä nukuttiin viime yö paremmin, kaksi kolmen tunnin jaksoa ja aamusyötön jälkeen vielä pari tuntia. Huomasi heti että oli paljon pirteämpi kuin eilen. Tänään testasin tuota sähkökäyttöistä vuokrarintapumppua eka kertaa, tosi kätevä vehje, ja tulihan siinä puolessa tunnissa 100 ml pumpattua. Se on semmonen kerta-annos meidän tytölle tällä hetkellä. Neiti syö siis aivan järkyttäviä määriä, ja seurauksena kakkaa koko ajan non stoppina! Eilen meni yhdellä vaipanvaihtokerrallakin neljä vaippaa, kun aina tuli uuteen vaippaan uudet kakat ennen kuin päästiin edes hoitoalustalta pois..=)

Niin, ei siihen synnytyskertomukseen hirveästi ole lisäämistä, leikkaus oli tosi nopeasti ohi, sain nähdä ihan pikaisesti tytön, ja sitten jouduin olemaan heräämössä pari tuntia, oli pitkiä tunteja kun odotin vaan että pääsisin vauvan luo. Sainkin sitten hänet viereeni perjantaina puolen päivän aikaan, ja heti otti topakan otteen rinnasta ja alkoi imeä. Tuli siinä taas tippa linssiin.

Perjantaina en noussut sängystä, lauantaina otettiin katetri pois ja kävin vessassa kaksi kertaa päivän aikana, oli vielä tosi hutera olo. Lauantaina tuli vähän mielialan heilahduksia, tuntui että liian haastavaa yrittää eloa runnoutuneena ja vielä opetella hoitamaan vauvaa, mutta taisi siinä synnytyksen jälkeiset hormonimyrskyt olla osallisena. Sitten lauantai-illasta aloin piristymään ja vaihdoin eka kertaa vaipat, sunnuntaina olikin sitten jo ihan toinen olo kun pääsi sängystä liikkeelle. Nyt sitä onkin lähes normaali olo, tietty haava on vähän kipeä eikä reippaille kävelyille pääse vieläkään kivun takia, mutta muuten ihan loistava fiilis, ja maha on hävinnyt tosi dramaattisesti jo!! Huomenna meen poistamaan tikkejä. Että kyllä tästä sektiostakin toipuu, ei saisi vaan mitään raskasta nostaa muutamaan viikkoon, eli ei tarvitse lähteä yksin vauvan kanssa autoilemaan eikä muuta sellaista. Vauvan paino on ainoa mitä saa nostaa.

Tuosta kotiinpaluupäivästä on vielä sanottava, että tietenkään ei oltu kumpikaan luettu turvakaukalon vauvan turvavöiden säätöohjeita, ajateltiin että ei siinä nyt mitään ihmeellistä voi olla, mutta kappas, kyllä siinä hermo meni yhdeltä jos toiseltakin, riisuttiin itsemme ja vauva kaksi kertaa välissä, ja oltiin jo pikku riidan partaalla, ennen kuin jotenkin oltiin saatu vauva toppapukuineen mahtumaan vöiden alle..että sellainen romanttinen kotiinlähtö ;-)

Pakko kehua Naikkaria, oli aivan mielettömän positiivinen kokemus kiitos ihanien ihmisten! Aivan mahtavia kätilöitä täynnä koko paikka! Mies kiikuttikin viikonlopun aikana kakkuja sekä synnärille että meidän osastolle. Kätilöt sanoi että hauskaa kun sun mies on niin innoissaan että liitelee maan pinnan yläpuolella..se kyllä oli ihan euforiaa täynnä koko mies. Mies juhli varpajaisiaan kaksi iltaa viikonloppuna, ja hieman otti päähän että oli vielä kotiutumispäivänäkin yhtä väsynyt kuin minä..

Ja sitten pitää vielä valittaa siitä kuuluisasta miehen veljen vaimosta: tyyppi ei kertakaikkiaan tajua että tässä kaipaa vähän omaa rauhaa (tai ainakaan ei niiden seuraa), ja soitti eilen ensin niin monta kertaa että lopulta vastasin, vaikka laitoin viestinkin ettei oikein jaksa/ehdi vastailla, ja tänään olisi nyt tunkemassa kylään illalla..laitoin viestin että viikonloppuna oltaisiin ehkä pirteämpiä, mutta katsotaan, ihme jos ei ne paukkaa sisään jo illalla. Ärsyttää tommonnen epähienovaraisuus! Ja tietysti rehellisyyden nimissä on sanottava että jos pitäisin kyseisestä henkilöstä, ei kyläily tuntuisi niin ikävältä..voi miksi ei saa valita toisen sukulaisia??!

Edelleen pyörin vain lähinnä oman navan ympärillä (anteeksianteeksi!!), mutta tuossa kun pikaiseen luin viestejä niin juu tapaamiseen vaan heti kun jokunen viikko tässä menee ja tulee jotain rutiineja päivään.

Me kierrätetään metalli-, lasi- ja pahviroskat, sekä tietty lehdet. Nyt lähti vaan meidän talonyhtiöstä metalli- ja lasikeräysastia, että joutuu raahaamaan kaupalle. Tilapäisesti meillä onkin metallikierrätys nyt pannassa, mutta pitää aloittaa taas. Se on kätevä, kun meillä tulee paljon metallisia koiraruokapurkkeja. Huomattiin vaan, että olis pitänyt ajatella enemmän näitä roska-asioita kun keittiöremonttia tehtiin. Seuraavan kerran pitää hommata kunnolliset ja tarpeeksi tilavat roska-astiat, ja tarpeeksi monta!

Vanhempainlomista olitte jutelleet, uskon kyllä että äippäloma kiitää vauhdilla. Tuntuu helpottavalta tietää että suunnitelmissa on ainakin pari vuotta kotona. Nyt ollaan miehen kanssa vielä ainakin kkk yhdessä kotona, mies nyt sitten varmasti vaihtaa työpaikkaa, mutta uuden homman kanssa joutuu odottelemaan vielä jonkun aikaa, ja vanhaan kuulemma ei aio palata enää. Mutta kivahan tuo on, ja johan tässä on viisi viikkoa oltu kotona yhdessä!

Hyvää torstai-illan jatkoa mimmeille!

Mä roikun täällä nyt väkisinkin...Kiva, että Kata olit piipahtanut tässä välissä jutskaamassa. Nauratti, kun kerroit teidän kierrätyksistä sun muista, kun on varmaan mielessä nyt hieman toisenlaiset asiat :) Mutta hyvin olet päässyt jo juttuun mukaan, vaikka täysin uusi maailma on teidän elämässä alkanut.
Hei muuten, kuvaile nyt ihmeessä, millainen typykkä sieltä masusta tuli ulos. Onko tukkaa?? Poskia? Vaalea, tumma? Jommankumman piirteitä..? Mua kiinnostaa ainaski!
Ihana tuo tuore isukki kyllä =)) Tuommoisia ne on, menevät ihan sekaisin. Tosi kiva kuulla, että Naikkari-kokemus oli positiivinen, niinpä ne monet sitä paikkaa kehuu. Mäkin suuntaan sinne ehdottomasti, jos toinen lapsi meille syntyy.

Toi veljenvaimo kuulostaa kyllä pahimman laatuiselta painajaiselta. Siis miten hän ei naisena nyt voisi ymmärtää, että tuore perhe haluaa toipua ja olla rauhassa uuden perjeenjäsenen kanssa...? Meidän monet ystävät kysyi varovaisesti, voiko tulla kylään vielä silloinkin, kun synnytyksestä oli 2 vkoa. Onhan se ihanaa, että ollaan niin innostuneita uudesta sukulaisesta, mutta silti on tosi tärkeä kuunnella vanhempien mielipidettä ja fiiliksiä.

N: Mulla on juu lomia siinä välissä. Eli viime ja tämän vuoden kesäloma, yhteensä 10 vkoa + talviloma 5 pvää. Eli kitukk alkaa 14.6. ja mikä mukavinta...vajaasta kuukaudesta ei makseta tukea...jep jep. Näin olen ymmärtänyt.

Nekku jo sanoikin, että isä voisi siis viettää 3 vkoa heti vapaata, kun bebe syntyy. Ja sit tämä isäkuukaus lisäksi, jos haluaa. On vaan hiukkasen tylsää, että vuoden alusta tuli lainmuutos, että isän bonusvapaan voi viettää milloin vaan. Mies ehti jo ilmoittaa lomastaan hyvissä ajoin töihin, joten loma tulee nyt putkeen, vaikka ois ollut kiva säästää osa esim. kesälle.

Niin munkin piti sanoa, että tosi hienoa Nekku, että mieskin nousee yöllä tassuttelemaan. Se on todellista tiimityötä. Me noustaan vuorotellen, jos on tarvetta. Yleensä on yksi tutitus, ja mä teen sen, että isukki saa tarvimaansa unta.

Vielä pitäis viimeistellä verokortti-asia... Onneksi poika meni unille, en meinaan muuten pystyis keskittymään bruttolaskuihin, koska olen niin uuno niissä. Huomiseen!

Heippa.

Ihan ensiksi oikein paljon onnea murmelillekkin tytöstä. Helmikuussa saatiinkin aikaiseksi oikein tyttöarmeija. Kiitos Kata synnytystarinasta, aika pelottava kokemus varmaan tuo yhtäkkinen sektio. Mutta onneksi kaikki kävi hyvin ja suloinen typsy näki päivänvalon. Mua nauratti toi teidän turvakaukalo episodi...me ollaan myös kiistelty samoista asioista..:)

Hinoa että Lotankin yöt rupeavat sutjaantua. Meillä oli viime yönä 24-01 kitinää, mutta sitten kun sai unesta kiinni niin nukkuin puol seiskaa..jolloin myös oli eka imetys..jospa se tästä...pliiiiiiis!!
Mulla ja Teemulla on nyt sitten vuorostaan kamala flunssa, mulla taitaa olla kuumettakin..hohoijaa..jospa tää kierre näiden flunssien jälkeen loppuis. Tänään jouduin vielä töissä maksamaan palkkoja kun tuuraaja on edelleen sänkypotilaana. Toivottavasti en tehnyt mitään virheitä kun on pää ihan jumissa.

Onneksi sulla ei Sande ole enään pitkä aika siihenkään kun pääset äippikselle. Ja senkus haet saikkua jos siltä tuntuu. Eivät ne sieltä työpaikankaan suunnasta tunnu kovin mukavilta sua kohtaan. Joten huono omatunto pois, varmasti on jo hankalaa ison masun kanssa.

Samulla on kaksi hammasta alhaalla ja ylhäällä, lisäksi on monta hammasta jotka jo valkoisena kimmeltään ienten läpi. ONNEKSI ei ole vielä testannut niitä mun rintaan.
Teemulla on maitohampaat tosi tiukassa, hamppilääkäri on jo sanonut siitäkin kun alaleuka on huomattavasti yläleukaa pienempi että oikominen on varmasti edessä.

Kierrätyksestä, me kierätetään mahdollisimman paljon. Mutta aina on parantamisen varaa. Riinuska miten niin ei ole energiajätettä? Meillä on ainakin...
Seuraava hankinta olisi semmoinen kunnon talouskomposti, johon saisi siis biojätteet. Nyt ne menee meillä kaatopaikalle tuottamaan sitä pahaa kasvihuone kaasua.

No niin nyt mä käperryn sänkyyn peiton alle potemaan tätä kamaluutta pois. Yöpöydälle silppuan valkosipulia, koska se auttaa mua hengittämään yöllä. (Nuhaset kannattaa kokeilla)

Ekaksi Murmelille onnitteluhalaukset tyttösen johdosta! Ihanaa, kun vaaleanpunaisia pikkupalleroita "ilmaantuu" remmiin mukaan!! =))) ONNEA!!

Katalla huima synnytyskokemus! Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin.

Nyt kommentoin kaikkea, mitä muistan sekalaisessa järjestyksessä, toiv. en saa aikaiseksi kovin pitkää romskua!

Mä sain vauva-lehden tilaajalahjaksi intianpuuvillaisen kantoliinan, jota tuli kokeiltua muutaman kerran, mutta koin rintarepun mukavammaksi ja turvallisemmaksi. Varmasti sidontatavassa vikaa, mutta aina vauva oli huonossa asennossa tai itsellä ei ollut yhtä helppoa liikuskelu kuin reppua kanniskellessa.

Kestovaippoja ostin ennen Vilin syntymää, mutta olivat hälle ilmeisemmin jotenkin väärän mallisia sillä aina heti ekat pisut tulivat vaatteille saakka. Kokeilin monessa eri vaiheessa, joten väärää kokoakaan ei voi joka kerta syyttää, aluksi olivat kylläkin varmaan liian suuria. Olisi pitänyt sinnikkäämmin etsiä "omaa" mallia. Meni into koko juttuun, mutta huuto.netissä sain hyvän jälleenmyyntihinnan vaipoista. (Kannattaa Stella ja Hertta kurkata sieltäkin, ellette halua upouusia, käytetyissä taitaa olla parempi imukykykin..)
Kierrätystä suosin muutenkin, paaaaljon vaatteita ja tarvikkeita on Vilille ostettu käytettynä, mutta täysin uudenveroisina (mm. vaunut, sänky, hoitopöytä, leluja yms.).
Lajittelen myös, biojätteille ei vain ole paikkaa... :(

G: Vilillä 5 hammasta. Alhaalla neljä ja oik. yläkulmassa pilkistelee yksi.

Vilikin muuten syntyi pe-päivänä, joten monta perjantaivauvaa on jengissä!

Mä olen nukkunut kaksi edellistä yötä melko hyvin, mutta ainoastaan siitä syystä, että äitini "palveli" Viliä yöt. Oltiin siis Pohjanmaan reissulla mun äidin tädin luona yötä ja mummi nukkui Vilin kanssa parisängyssä ja mä saman huoneen lattialla patjalla. Havahduin joka kerta, kun Vili inahti, mutta vaivuin saman tien uneen. Ensi yönä alkaa/jatkuu unikoulu, huomenna lisäraporttia. Niin, Vili ei parantainut reissussa tapojaan, heräsi vajaat 10 krt molempina öinä.. :/
Niin, Nekku, eikös Lotalla kuitenkin ole tutti yöllä, vain yösyötöistä luovutte unikoulun avulla? Entäs vettä, ei vissiinkään, tuttia ja tassuako vain...??

Kiitokset olutinfosta, huomenna viestitän kamulle.

Nyt en muista muuta, mutta kyllähän tässä jo olikin. Nyt menen hetkeksi perehtymään Oliviaan, kun sitä niin kehuitte niin piti ostaa. :)

Heippa! Odottelen tässä Idols-finaalin tuloksia... Vauhdikas päivä takana. Leo oli hoidossa ja minä shoppailin alusvaatteita. Sen jälkeen oltiinkin ilta kahdestaan, kun mies on työpaikan illanvietossa. Leo kiukutteli mulle oikein perusteellisesti - sen siitä saa, kun karkaa yhtäkkiä paikalta moneksi tunniksi.

Kiva oli lukea Katan synnytyskertomusta. Aikamoista menoa! Loppu hyvin, kaikki hyvin. Ja Kata: kyllä sä tuossa tilanteessa saat puhua täällä vain omaa napaa, kyllä me ymmärretään :), mutta herttaista, että jaksoit ottaa osaa kierrätyskeskusteluun! Ja mitä tulee tuohon vauva-arjen alkuun, niin kovin samanlaiselta kuulostaa kuin meillä. Mulla kipeytyi nännit aivan hirveästi, suorastaan huusin, kun poika tarttui tissiin. Mutta aika tekee tehtävänsä: imuote paranee, kestävyys kehittyy, jne. Kannattaa rasvata nännejä ahkerasti ja yrittää ahkerasti saada vauva syömään ns. hampurilaisotteella. Ja kakkateatteria oli meilläkin. Leo kakkasi myös melkein joka vaippaan. Ja se hormonimyrsky sairaalassa oli tosiaan jotakin valtavaa!

Mitäs sitten... niin, tapaamisesta. Olisi tosi kivaa päästä tapaamiseen myös, mutta maaliskuussa multa ei varmaankaan onnistu Helsinkiin lähtö. Olen tulossa Espooseen 19. päivä, mutta se on yksi seminaari (liittyy mun entiseen työelämääni), joten silloin en ehdi tapaamaan. Sitten 20. päivä me lähdetäänkin jo Thaimaahan. Huhtikuun alku olisi tapaamiselle parempi, mutta mun takia ei tarvitse suunnitelmia muuttaa. Tampere toki käy koska vaan, jos tänne tulee porukkaa pk-seudulta päin. Hertta ei varmaan pääse, kun on töissä, ja Kata ei välttämättä uskalla lähteä vielä huhtikuussa pienen vauvan kanssa (vai?). Mutta me kyllä Julian kanssa järkätään, jos Tampere kiinnostaa!

Aniliini, mä olen ostanut aika ison osan meidän kestovaipoista huuto.netistä ja myynytkin pienempiä pois siellä.

Leolla on kuusi hammasta, neljä ylhäällä ja kaksi alhaalla. Hampaissa on aikamoiset raot, ja se on vinkeän näköistä :D.

Juups, tässä tuli sekalaisessa järjestyksessä kaikenlaisia kommentteja. Varmaan ois vielä muutakin, mutta aivot ei oikein enää toimi. Huomiseen, siis!

Jaa siellä sä olet Hertta :)
Mä tanssin kans siellä joskus vajaan vuoden mutta siitä on jo yli 10 v. aikaa (hui kauhistus!)
Nyt oon Footlightissä ja oon tykännyt kovasti. Käyn myös yhdessä yks. tanssikoulussa.

Mä näin viime yönä unta Tahkoojaporukasta. Oltiin jossain mökillä koko kööri (?)
Piritan ja Nekun mä muistan siitä unesta parhaiten =)

Mukavaa viikkistä kaikille!

Huamentapäivää! Täällä taas kun hiihtokeli sucks...ja Ilona nukkuu.

Tää on ihmeellistä, nimittäin Ilona nukkui jo kolmannen yön noin ilta ysistä aamu seittemään. Mää oon ihan polla sekasin kun ei väsytyä yhtään! Nyt olis virtaa vaikka muille jakaa. Lähdenkin puoliltapäivin katsastamaan ystäväni kanssa hääpukuja Morsiusgalleriasta (ystäväni menee naimisiin kesällä).

Aniliini, meillä on ollut unikoulussa tutti apuna. Kun Ilona heräsi tai ei meinannut nukahtaa, niin laitettiin tutti suuhun ja kaadettiin makuuasentoon ja taputeltiin uneen (Ilona siis nousee AINA herättyään seisomaan). Viime aikoina on mennyt niin, ettei Ilona huolikaan tuttia iltamaidon jälkeen, vaan nukahtaa ilman, mutta jos ja kun herää yöllä niin sitten rauhoittuu helpoiten tutilla. Vois varmaan koittaa siihenkin väliin vaan taputtelua, mutta nyt kun ollaan päästy näilla konstein astetta helpommalla, niin jotenkin ei uskalla olla laittamatta sitä tuttia...jos sitten alkaiskin huuto, eikä enää rauhoittuisi uneen.

Vielä kantoliinasta - musta se intianpuuvillainen, joka ei jousta, on huono. Joustavan kantoliinan sai mun mielestä ihanan tukevasti itseään vasten, eikä vauva reippaallakaan kävelylenkillä heilunut ja hytkynyt. Sellaiseen kantoreppuun on kyllä helpompi asettaa vauva, mutta saakos niitä käyttää ihan vastasyntyneelle?

Stella, ihan kateeks käy kun olet päässyt alusvaate ostoksille. Tarttis kans kävästä. On tuo rintavarustus nyt niin moneen kertaan vaihtanut kokoa, että kaipaan sopivampia liivejä. Tuntuu, että kaikki vanhat ovat huonoja.
Mihin päin Thaimaata menettekään? Mulla matkaopaskaveri Hua Hinissä.
Mullakin on maaliskuu melko buukattu kun on Lapin reissu viikolla 12 ja sitten piipahdan kaverini luona Saksassa. Sitten onkin jo Pääsiäs-pyhät.

Ai niin, eilis ilta sujui mainiosti. Ilona oli ihan lunkisti mummun ja papan kanssa ja oli syönyt puuronkin kiltisti. Just oli nukahtanut kun me tultiin kotio.
Niin ja Tapparakin vielä voitti! On muuten hiukkasen muuttuneet nuo vippi-tarjoilut siitä ajasta kun meillä vielä oli vip-kausarit (=Kirvesklubi-jäsenyys). Silloin sai mustaamakkaraa ja kahvia, nyt oli tarjolla kolmet ruokasetit ja juomia limpparista viineihin. Niin ja puolialastomia naisia...hieno show, not! Kävelivät ympyrää korkkareissa ja semi-läpinäkyvissä babydollyissa ja nunnankaavuissa ??!!

Hyvää viikonloppua kaikille :)

Sitähän mäkin nauroin, että Kata kirjoittaa kierrätyksestä kaiken uuden keskellä! Keskity nyt vain omaan ja tyttäresi napaan, me ollaan loputtoman kiinnostuneita. Miltä tuntui, kun ekan kerran näit tytön?

Mullakin on mielettömän hyvät kokemukset NKL:stä, ja jos vielä olen samassa jamassa, muualle en suostu menemään. Itse asiassa mun mielestä Katankin kokemus osoittaa todella rautaista ammattitaitoa, seurasivat hyvin tarkkaan vauvan vointia ennen kuin tekivät leikkauspäätöksen. Toisaalta et ehtinyt aikaisemmin sektiolla stressata ja sitten kun tapahtui tapahtui nopeasti.

Katallakin sitten meni vähän pieleen vauvan kokoarvio kuten mullakin. Aika jännä sikäli, että meillä molemmilla oli mahat alakäyrillä ja Kata nyt muutenkin on niin ”taskukokoinen” enkä mäkään mikään valtava kai ole. Eikä ollut mitään ”syytä” isoon kokoon, sokereita tai muuta. Vaikka typynne olisi syntynyt lasketun ajan tienoilla, olisi ollut kuitenkin sen 4 kg. Ovat olleet tosi sykkyrässä vatsassa, onneksi ei teillä ollut lonkkaluksaatiota.

P, ai joo, sä pidät kaikki lomat pois. Sehän sen selittää, kuten myös se, että sun äippis loppuu myöhemmin, mutta kun Matskun syntymäpäivä hämää. Mä jätän tulevan kesän loman plakkariin, että on sitten lomaa varastossa vähän, kun hoitovapaalta ei kerry. Jos yhtään lohduttaa, tuo lainmuutos isyysvapaasta ei koske meidän miehiä, koska ehtivät pitää isyysvapaata vuonna 2006. Näin sanoi ainakin mulle Kelan täti.

Mariska, mä epätoivoissani silppusin Lotan sängyn viereen sipulia (tosin tavallista) lentsun aikana ja luulen, että siitä oli apua.

Hei, Lotta on ollut hyvä unikoulun oppilas. Viime yönä veti enkat, nukkui hiiskumatta klo 20.30-5.30. Sitten nostin viereeni, sapuskoi ja meuhkasi meidän välissä tunnin ja nukkui kainalossa klo 7.45 asti!!!! Ollaan miehen kanssa aivan haltioissamme, uskomatonta oikeesti. Nautitaan nyt niin kauan kuin tätä kestää… Toivottavasti tytön systeemit ei sotkeennu, kun isoäitinsä tulee illalla hoitamaan ja laittaa nukkumaan.

Aniliini, Lotalla tosiaan tutti edelleen käytössä. Niitä on sängyssään kaksi ja luulen, että öisin toisinaan laittaa itse suuhunsa, osaa sen kyllä näppärästi. Meillä ei ollut mitään vesipullokikkaa, ainoastaan tutti ja tassuttelua.

Ai, Julia linjoilla! Hei jee Ilonankin öitä. Rock!!! Ihan huippua.

Mäkin haluaisin jo alusvaateostoksille, mutta en vielä viitsi. Kaikki imetysliivit on ihan kulahtaneita ja jo liian isojakin, mutta olkoon. Aika koomista tosiaan, että daisat sen kuin vaihtavat kokoa. Mulla taitaa tällä hetkellä olla puoleentoista vuoteen lähimpänä ”omaa kokoa”, sen verran turposivat jo raskausaikana. Mitä pienemmät sen paremmat. Öö, mies tosin toista mieltä…

Biksut kävin ostamassa, kun varattiin vihdoin matka: viikko Madeiralla. Naurettiin vähän miehen kanssa, että tähän on tultu – pakettimatkailuun. No, lapsen kanssa helpointa ja kiva sentään vaihtaa maisemaa. Lähdetään parin vkon kuluttua. Ah, kun pääsiskin Thaimaahan taas! Luulen, että olisi Lotalle vielä liian kuumaa. Leo on jo niin iso, ettei varmaan tee tiukkaakaan.

Huomenta!
Ihanaa, perjantai! Sitä hehkuttaa näin kotonakin, koska tietää laatuaikaa miehen kanssa sekä koko perheen kesken. On taas läjäpäin uusia reseptejä kokeiltavaksi vklopun aikana.

Hih, nauratti Julian kommentti, että polla on sekaisin, kun ei väsytä :D Mutta on se niin totta, kun saa nukkua hyvin, elämä näyttää niin paljon valoisammalta. Jos M nukkuu koko yön heräämättä, kuten viime yön, mulla hiipii aina joku ihme pelko, että jotain on sattunut (nii-in, omassa sängyssä, jossa ei vaaran vaaraa...). Ja tänään nukkui vielä puol kasiin! Olin varma, että on tukehtunut rättiinsä tai jotain.
Lottiksen unet vaikuttaa ihan supersuper hyviltä! Kiva, että saitte koko poppoo nukkua hieman pitempään aamulla.

Noista lomista vielä. Mun on pakko pitää kaikki lomat putkeen =( Firman politiikka. Toki mäkin säästäisin hamaan tulevaisuuteen, koska onhan se ankeeta palata töihin tammikuussa, ja kesälomaa on vain 2 vkoa... =((( No, olen ajatellut pitää toisen pätkän hoitovapaata kesällä niin, että olen kesä- ja heinäkuun vapaalla. Enpä ois varmaan tajunnut tuota, ellei mun kamu ois vinkannut.

Madeira kuulostaa hyvältä kohteelta. Monet tuttavat käyneet, ja kukkasaarena orastava kevät on hyvää aikaa. Varmaan ihan kiva lämpötilakin siellä. Lomakohteet kyllä hieman muuttuvat lapsen myötä, haluaa itsekin valita vaivattomimman vaihtoehdon. Mietittiin kaupunkilomaa, kuten Amsterdamia, isäkuukauden ajaksi, mutta ei ehkä sittenkään. Lapselle sellainen on vähän boring, vaikka pieni onkin. Eikä sitä itsekään nauti samalla tavalla.

Stellan Thaikku-reissu kuulostaa aikas ihanalta. Oletteko 2 vkoa? On se vaan lapsellekin aika jännää, kun pääsee polskimaan rantaveteen ja tekemään hiekkakakkuja. Mä niin odotan meidän Italian matkaa, kun Matias pääsee ihan uusiin maisemiin ja kokee uusia juttuja.

Nyt maksamaan laskuja...