Heipparallaa!!
Pohojanmaalta palattu, hyvin meni reissu. Vikana yönä Vili teki yönukkumisennätyksensä ja heräsi ainoastaan kerran neljän tienoilla ja nukahti heti uudelleen. Niitä lisää! "Normaalisti" havahtuu 2-3 krt yössä.
Miljuuna kommentoitavaa, muistankohan puolet..??
Keijulle myöhästyneet synttärionnittelut, muistaakseni melkein samana päivänä vanhenemme!!
Kiitokset ihanista kuvista ja Samun nauruvideosta, hauskaa oli pojalla! Laittelen vaikkapa illalla tuoreita kuvia, kunhan saan siirrettyä koneelle.
Ja kiitämme Vilin kanssa pottailu- ja läskinlähtöonnitteluista!

)
Meillä siis muutaman euron Otrhexin peruspotta ja hyvin poju siinä malttaa _toistaiseksi_ istua. Tai voin tunnustaa (kun kerran Stellakin), että kun sekä Vilin, että minun vatsat toimivat heti aamulla herättyämme, niin pojan vieressä pytyllä istuen on pottatuotosta tullut!

) Ja sikäli helppo nakki tuo pottailu, kun se vatsa kerran toimii heti aamutuimaan, muuten olisi hivenen hankala arvioida kakkausaikaa.. Niin ja kyllä meillä on lelu-(tai meikki yms.)arsenaali kätösten ulottuvilla, muuten saattaisi tukea vasten nousta pystyyn, kumma ettei lattialle lähde, pippeli taitaa ottaa ikävästi reunaan kiinni.
Hinoa Riinuska, että kurkku on kuosissaan!
Mä olen pessyt Vilin tukan ja vartalon saippuattomalla kamomillakylpyaineella. Vaahtoaa ihan hiukan, tulee ihana tuoksu ja jättää ihon mukavan pehmoiseksi.
Meillä menee suht hyvin kaikki ruuat. Sekä omat, että purkit (purkeista parhaiten keltakantiset 5 kk-lihasoseet, karkeampia pitää hieman soseuttaa, kotiruuista sormiruuat mieluiten), kaurapuuro ilman lisukkeita uppoaa myös hyvin. Eilen grillailtiin ja tehtiin Vilille oma kasvis-kananyytti, mausteena ripaus mietoa Garam Masalaa, kun oli yrttien lisäksi ainoita suolattomia mausteseoksiamme. Hyvin upposi. Makeista soseista päärynä menee tällä hetkellä hyvin (muut siis ei), tänään kerhoeväänä koko purkillinen, enkka! Jogurttipohjaiset menevät joskus, luonnonjogurtti maustettuna muutamalla lusikallisella tavallisella hedelmäjogulla on herkkua!
Hih, mua nauratti niin Nekun miehen "ai niin joo"-kommentti tai Nekun toteamus sen perään!
Meillä on 10 kk-neuvola ensi viikolla, sitä ennen 8kk ja seuraavaksi 1 v. Taitavat hieman vaihdella paikkakunnittain. Piritta, varaatko aina itse neuvola- ja lääkärineuvola-ajat? Meillä th laittaa nla-korttiin aina käynnin yhteydessä seuraavan ajan valmiiksi.
Hui, säikäytti Stellan supistelut, nyt hieman hys-hys-hyssytellen, vaikka asuntojen remontti- ja myynti sekä mökinrakennusasiat painavatkin päälle.
Mulle sopii mainiosti ennen jussia tapaaminen arkipäivänä Treella! Ihanaa nähdä teitä!
Vili on nyt nukkunut kolme tuntia vaunuissa, melkoisen pitkät päikkärit. Mä mietin myöskin tuota toisien päikkiksien lopettamista, kun ne illat venyvät ja venyvät.. Ja varsinkin jos nämä ekat unet ovat näin huisin pitkiä.
Pitänee harrastaa pyykkäystä, kun poju vielä uinuu.. Palaan!