Tahkoojaplussat 88

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan vain nopsasti töiden välissä. Molly, minulla on ollut välillä ihan hillittömiä kutinoita. Ja sitten välillä saan ihan kevyellä raapimisella ihon nousemaan sellaisille punoittaville koholaikuille, jotka kutiavat entistä enemmän. Jalkapohjia tai kämmeniä ei kuitenkaan kutita eivätkä ole neuvolassa tähän mitenkään reagoineet, kun olen valittanut. Epäilen, että ainakin itselläni tämä kutina johtuu osittain ihan ihon kuivumisesta talvisäillä ja osittain pielessä olevista kilpirauhasarvoista. (Minulla on siis vajaatoiminta ja lääkitys, jota pitäisi nyt säätää ja jota nykyinen neuvola ei todellakaan osaa kunnolla hoitaa, mutta se on toinen tarina, johon en ehdi nyt paneutua. Muuten kuin toteamalla, että argh.)

Hiphei! Sanelmalle kovasti tsemppiä odotteluun. Mullahan meni viikon yli. Kohta pääset tositoimiin, usko pois!

Sande joutuu myös odottelemaan työasiassa, pah. Ärrrsyttävää..

Oon yrittänyt aktivoitua fb:ssa (kuten jotkut ovat ehkä huomanneet..). Vielä on vähän hakusessa fb:n etiketti. Mitä sinne seinälle kannattaa kirjoitella, mitä lähettää viestinä jne. KUn ei kovin henk. koht. juttuja kuitenkaan viitsisi laittaa. JOtenkin en osaa vielä kirjoittaa sellaista, että nyt lähdin kauppaan tms...

Mulla ollut alaselkä aika huonona välillä. Tukivyötä pidän koko ajan, mutta pitäis tehdä vähän jumppaliikkeitäkin. Muutenkin tuntuu, että maha on välillä raskas, kiristävä pallo - nyt jo!

Mies on omaksunut koti-iskän roolin tosi mainiosti. Tekee ruuat ja tietää, mitä pitää kaupasta hakea jne. Roolit kääntyneet edes vähäksi aikaa. Mää nautin ;).

Stella, nyt varatkaa tekin kaksinkeskeinen ilta/päivä/matka. Mä meinaan varasin eilen meille Tallinnan hotellimatka, jee. Yksi yö ollaan neljän tähden hotellissa (Imperial) huhtikuun lopussa. Ai, että miten odotan jo! Mun äiti tulee H:aa hoitamaan.

Jaa, työt kutsuvat..

Heippa!

Kiitos Mannalle ihanista kuvista! Masu (ja nainen) on kaunis :) Ihanaa kun vauva potkiskeleekin niin paljon, se on niin mahtava tunne! Talosta tulee absolutely hieno. Tietää sitten mihin lähteä kyläilemään kun on maisemissa, heh. Ja koirakuva oli ihana, lunta ympärillä ja kaunis auringonvalo!

Mulla on ollut kiireisiä päiviä, tai siis sellaisia "yksi ohjelmanumero päivässä" tapaamisia ja menoja ja se näyttääkin riittävän, sitten pitää jo levätä. Maha on varmaan kasvanut vielä lisää, vaikkei se vieläkään mikään älyttömän huge ole. Lauantaina ja eilen tehtiin jonkin verran hankintoja, mm. ostettiin se hoitopöytä, peitto, lakanoita, harja ja kynsisakset, harsorättejä ja jotain öljyjä ja sellaista. Pinnishän meillä on jo. Ja saatiin kavereilta heidän 3 kk vanhalle tytölle pieneksi jääneitä vaatteita, ihania nuttuja. Nyt alkaa siis olemaan kaikenlaista kun saatiin jo aikaisemmin tutteja, pulloja, pesulappuja, aventin pullojendesinfioijan ja rintapumpun. Tällä viikolla kasataan huonekalut, sitten pitää alkaa pesemään pinnasängyn suojusta yms. tekstiilejä jotta saa sisustaa ja viikata paikoilleen. Laitan sitten jonkun kuvan! :)

Kuulin kätilötuttavalta, että nykyään sanotaan että vauvalla pitäisi olla jo heti alusta tyynykin, esim. sellainen Ikean (aika iso mutta) ohut versio, jonka päälle vauva sijoitetaan selälleen silleen että tyyny on sen alla hartioista ylöspäin, siis niska ja pää on tyynyn päällä. Ei litisty takaraivo. Miten teillä muilla on ollut?

Kiitti Mimmu kommentista. Välillä kutiaa ja välillä ei mitään. Taidan odottaa ensiviikon käyntiin ja kyselen asiaa sitten. Konsultoin tulevaa neuvolatäti-ystävääni myös jo.

Äh, sori nyt jäi paljon kommentoimatta, täytyy lopetella. Sanelmalle on kestopeukut, että Okko sieltä pian suvaitsee lähteä liikkeelle :)

Mollylla 5 viikkoa laskettuun aikaan! Huijui! Kiitos kuvakehuista:)Kyläilyä, ehdottomasti, kun olet tälläpäin:)
Olette tehneet hyviä hankintoja. Ja saat nyt pikkuhiljaa laitella valmiiksi kaikki. Teidän onkin helpompi hankkia vaatteita ja tavaroita, kun tiedätte sukupuolen. Voi selkeästi ostaa tyttöjen juttuja. Ja tytöille onkin niin ihania vaatteita olemassa! Voih:) Oletko muuten ostanut sellaista unipussia?Mä mietin, että onkohan ne kivoja vauvan nukkua, kun voi potkiskella sellaisessa pussissa, jonka voi solmia jalkopäästä. Sitten on peitonpaksuisiakin pusseja, jotka siis korvaa kokonaan nukkumapeiton.
En ole muuten kuullut tuosta tyynyjutusta lainkaan. Kiva olisi kuulla muiden kommentteja. Sulla on tosi "kätevästi" tuo neuvolantätiystävä ja mulla taas kätilöystävä, joka on kyllä alansa todellinen ammattilainen myös. Hänen kanssaan on kiva jutella odotusjutuista ja synnytyksestäkin, kun hän on aina kiinnostunut ja valmis jakamaan asioita.

Kiva kuulla, että Hertalla sujuu töissä ja kotona. Ihana varmasti huomata ja todeta, että pärjäävät hyvin kotosalla. Ihanalta kuulostaa myös teidän tuleva pikkumatka. Selkäkivut ei kuulosta kivalle lainkaan ja kun vielä on vatsankanniskeluaikaa edessä aika roimasti. Onko vaiva uusi vai oliko jo ekassa raskaudessa? Auttaisko uiminen tmv. vastaava selän vahvistaminen? Onko tukivyöstä apua?

Voih tätä meidän koiraa. On niin iltavilli yleensä. Mikään ei tahdo mennä perille ja kuulo tuntuu häviävän ja kaikki jo opitut jutut tuntuu olevan ihan uusia asioita. Oikea uhmaikä koirallakin. Kyllä tuo otus on meitä opettanut ja edellyttänyt yhteisen linjan pitämistä. Naurattaa välillä, kun peräänkuulutamme miehen kanssa toisiltamme yhteistä linjaa ikäänkuin lapsen rajojenkin kanssa :) Ja sitten ylpeänä iloitsemme, kun koira on oppinut jotain uutta, heh*

Sanelma ei ole käynyt tänään iloittautumassa. Olisiko nainen NYT hommissa? Äh, mitä arvuuttelua kokoajan, mutta minkä tässä mielikuvitukselle mahtaa. Ollaa kuulolla..

Nyt nukkumaan..

Huomenta! Jännitys tiivistyy tosiaan, kun Sanelma ei käynyt ilmoittautumassa. Oiskohan... :).

Manna, mä suosittelen unipussia lämpimästi. Korvaa peiton ja lapsi pysyy lämpimänä. Pusseja on kesä- ja talvimalleja ja vaikka minkälaisia kuoseja. Leolla oli vauvana ihanan pehmoinen Candiden unipussi ja Kaisla käytti 0-1-vuotiaana Ruskovillan unipussia. Tuota jälkimmäistä suosittelen teille, koska teille on tulossa kesävauva. Ruskovillan unipussi on merinovillaa, joten se pitää kesällä viileänä ja talvella lämpimänä. Se on myös pitkäikäinen, meillä ainakin meni noin yksivuotiaaksi asti ja sitä saattoi alkaa käyttää ihan pikkuvauvasta lähtien.

Tyyny meillä on otettu käyttöön kummankin kohdalla noin yksivuotiaana. Kaisla ei oikein edes tykkää käyttää tyynyä pään alla vaan ryttää sen kainaloon. Leo nukkuu ihan normaalisti pää tyynyllä.

Mulla jatkuu yskiminen. Ärsyttää, kun tekisi jo mieli kuntoilemaan.

Hinoa Hertta, että teillä on matka varattuna. Kiitos kannustuksesta, meidänkin pitää aktivoitua!

Leolla nostaa taas uhma päätään. Kauheaa kiukuttelua heti aamusta. Hohhoijaa. Haluaa pukea itse, mutta sitten ei kuitenkaan pue. Kun yrität auttaa, herra saa kauheat naksut. Lopulta kaikki vaatteet ovat päällä, mutta sitten tuleekin pottatarve ja pitää alkaa riisua. Ja tämä kaikki hyeenan huudolla höystettynä. Ensin haluaa isin auttamaan, sitten kelpaakin vain äiti, eiku isi, eiku....

Tervehdys, Sanelma se odottelee Okon maailmaantuloa :) Edelleen. Noh, hyvä'ä kannattaa odottaa.

Ihmettelin kun mulle ei ole tullut kuvia mutta meiliboksi olikin ihan täynnä joten olisi ihana saada kuvia! Manna, se masukuvakaan ei siis tullut..vihje :)

Mai ryömii nyt kovasti, on hauskan näköistä ja itsekin tohkeissaan. Neuvolassa mitat 73,5 ja 8600 eli omilla käyrillään menee tasaisesti. Lääkäri on huomenna. On oppinut myös lyömään "ylävitosen" ja pärisee jatkuvasti, myös ruokapöydässä. Kaikki tuntuu olevan hänestä niin uutta ja kivaa.

Hei hinoa Piritta että saitte sen asunnon! On kyllä ihanaa kun saa unelmien kämpän, mäkin uskon kohtaloon tuossa asiassa.

Molly, Mailla ei ollut tyynyä mutta nukkuu kyllä aina pää sivulle kääntyneenä eli pää on ihan nätti. Voipi olla kyllä ihan järkevä neuvo.Ennenhän ei suositeltu tyynyä tosiaan ollenkaan. Unipussi ostettiin eilen ja yhden yön perusteella nukkuu kyllä paremmin. KUn potkii aina peiton pois, ei tartte nyt huolehtia siitä. Meillä on yöt muuttuneet huomattavasti levottomammiksi joten ihana jos tuosta unipussista olisi pitempiaikainenkin apu.

Kiitos kehuista leffan suhteen. Oli Manna just se missä itsekin olin. On ensi viikonloppuna Ruotsissa, sitten Tanskassa ja sen jälkeen lähtee muualle Eurooppaan. Mies kavereineen on jo uuden projektin kimpussa..tosin pienempimuotoisen.

Nekkukin perheineen palaa pian auringosta. IHanaa kun loma on mennyt mukavasti.

Vaikka mitä olis vielä kommentoitavana mutta ystävä odottaa meitä lenkille.

Sanelmalle tsemppiä synnytykseen jo etukäteen! Voikaahan hyvin.

Tulinkin kurkkimaan josko Keijulta olisi tullut päivitystä kuulumisiin kun huomasin että fb:ssa olit käynyt updateaamassa :) Varmaan on Mai tohkeissaan kun pääsee sujuvasti eteenpäin! Onko kissojen kimpussa sitten koko ajan ja jahtaa niitä? :) Tai onko keksinyt mitään muita kivoja yllätyksiä tai mennyt ns. kiellettyihin paikkoihin?

Tää kätilö onkin ihan uusi tuttavuus ja toisesta (pohjois)maasta kotoisin. Hän siis puhui tästä tyynyasiasta, että on kuulemma uusi suositus. Mietin, että mitenköhän "meillä" nykyään ja miten ootte muut toimineet. Muistaakseni täällä on ollut aikaisemminkin puhetta ja suurimmalla osalla ei tyynyä ihan pienenä.

Unipusseja meille on tarjottu kans ystäväpiirssä, niitä on kuulemma yllinkyllin tulossa meille, kiva kuulla muiltakin hyviä kokemuksia niistä. Kuten Manna mietit, niin tosiaan vauvat taitaa tykätä siitä. Eivät sitten sätki hereille kun vahingossa unessa huitelevat itseään kädellä päähän tms. Ja onhan se loogistakin kun miettii miten ahdasta ja mukavaa niillä on äidin mahassa :) Yhtäkkiä ulkomaailma onkin loputtoman iso ja turvaton. Kai?

Aiotaan kans kapaloida vauva, katsottiin sellainen uskomaton dvd-pätkä "the happiest baby on the block" missä puhuttiin viidestä ässästä. Täyttä huutoa kirkuva baby hiljeni ja rauhoittui refleksinomaisesti sen siliän tien kun kapaloitiin tiukasti ja käännettiin oikeaan asentoon ja shhh-ättiin korvaan. Jenkkihömppä oli mun ensimmäinen reaktio, mutta kaverit sitä suositteli ja sanoi että heillä tepsi - välittömästi! Ja nyt kuulin toisestakin tuttavasta joka oli vannoutunut viiden ässän fani. Jotain löytyy tästä asiasta netistäkin www.thehappiestbaby.com

Olisiko Sanelma hommissa...

Googlaamalla löytyi vielä tällainen linkki aiheesta: http://www.medscape.com/viewarticle/514376

Piti tulla vielä korjaamaan vähän, mä pelkään muuten, että pidätte mua ihan hulluna jos sen Dr. Phil-myyntipuheen katsoitte, hehee..

Moikkis!

Mukava kuulla Keijusta ja Maista. Neiti siis jo liikkuu:) Ihanuus! Olipas sattumaa, että olitte ostaneet unipussin juuri. Ja Stellakin suosittelee. Tuli mieleen, kun lion Mollyn tekstiä, että mä ole nähnyt vain unipusseja, jossa on ikäänkuin henkseliyläosa ja alaosa pussia. Eli kädet on vapaana, mutta vartalo on pussissa. Ja sitten ne ohuemmat on olleet ikäänkuin pitkä pusero, jossa on mahdollisuus solmia helma. Mutta voihan siis ikäänkuin makuupussimaiseenkin unipussiin vauvan laittaa, tietenkin. Valaiskaahan Keiju ja Stella muikan omia pussejanne:)?

Mä en Molly pääse tuon linkkiin nyt, mutta kapalointikin kuulostaa ihan järkevälle. Mun mielestä on lähes selvää, että vauva voisi rauhoittua kapalossa ja tiiviissä paketissa. Turvallisuuttahan se luo. Ikäänkuin holding-hoitokin;) Käyn tutustumassa aiheeseen.

Ps. Mä laitan Keiju sulle uudelleen sen mailin, ilman muuta! Onkin varmaan palautunut se posti, jos sulla oli laatikko täynnä. ja vastineeksi ihania Main ja maman kuvia, eikös? :)

Sanelmaa tulin kurkkimaan. Ei näy...

Manna, meidän unipussit ovat olleet sellaista henkselimallia. Ruskovillan pussi löytyy niitten nettisivuilta. Grobag on myös suosittu unipussimerkki. Unipusseja saa käytettyinä hyvin Huutiksesta. En viitsi myydä meidän pusseja vielä pois, jos joskus tarvii...

Leolla on nyt isompana, 2-vuotiaasta lähtien, ollut nukkuessa sellainen makuupussimainen pussi. Edelleen samasta syystä eli potkii tavallisen peiton päältä pois. Se on nimeltään Snuggle sac, löytyy esim. Babyidean sivuilta. Leo tykkää siitä tosi paljon. Joten siis: suosittelen kaikkia pusseja :).

Kapalointi kannattaa opetella, se auttaa monelle vauvalle. Meillä opettivat kapaloinnin synnärillä ja siellä oli ohjelappusiakin. Kapalo pitää tehdä tosi tiukaksi, jotta lapsi ei kiemurtele sieltä ulos.

Ja nyt kahvia.

Täällä edelleen. Isukin tilaus synnytykselle on nyt perjantaista eteenpäin. Huomenna olis hänellä vielä työkeikka :)

TAYSista ei vielä ole kuulunut mitään suraavan käyntiajan suhteen. Odottelua siis myös siltä kantilta. Eilen oli jonkin asteinen Limatulppa, osa 2- esitys. Tai siis tuli jotain epämääräistä kellertävän ruskeaa limaa pitkin päivää. Että ehkä tuolla alapäässä jotain tapahtuu. Mutta edelleen oikeat supistukset antavat täysin odottaa itseään. Jotenkin on sellainen aavistus itselläni, että noinkohan menee käynnistyshommiksi. Tänään Okko on vielä ollut tosi hiljaksiin liikkeiden suhteen, niin jotenkin alkaa vähän huolestumaan. No täytyy vaan yrittää olla cool.

Meillä ei ole tyynyä vauvalle. Neuvolassakin sanottu että ei tarvita. Eikä ole myöskään unipussia ainakaan toistaiseksi. Voi olla että jossain vaiheessa tulee hankintalistalle. Kapaloinnin haluaisin kyllä oppia, joten hyvä jos se tuolla synnärillä opetetaan.

Kiitos Mannalle kuvista. Ihan kunnon vauvamasu sullakin jo on. Ihana. Kuten koiruuskin!

Mollylla lähtenyt äippäloma hienosti käyntiin. Paljon hankintojankin jo tehtynä. Saas nähdä kuinka pieni ikäero meidän kääröille tulee. Jos me tässä vielä viikko odotellaan ja teille tulis pari viikkoa etuajassa niin melkein ollaan samoissa. Toivottavasti kuitenkin Mini viihtyy yksiössään vielä jokusen viikon.

Hertan tämän hetkinen arki kuulostaa kyllä piristävältä. Tuollaisen vaihtelun jälkeen tuntuu varmaan taas ihanalta jäädä kotiin. Ja reissukin vielä tulossa. Hinoa.

Kuinkas Sanden työpaikkaprojekti etenee? Onko vieläkään mitään kuulunut? Peukut on pystyssä.

Jaahas, täytyis vielä täytetllä veroilmoitus ja saada se matkaan. Sitten voikin löijääntyä loppuillaksi telkkarin ääreen.

Voikaa hyvin!

Huomenet! Jos vaikka ehtisi pari riviä raapustamaan, ennen kuin lapsoset kyllästyvät legoleikkeihinsä, joka päivä kyllä kuulumiset tulee luettua ja illalla aloitinkin jo kirjoituksen, mutta jo alkuvaiheessa sohaisin koko sivun kiinni ja samaan syssyyn Silja parkaisi sängyssään, niin taas jäi.. Seliseli.

Sanelma, hieno homma kun ilmoittaudut joka päivä. Se voi kuule hyvin O-R hiljentyä juuri siitä syystä, että alkaa hivuttautumaan. Mä olen yksi niistä, joilla ei kipeitä supisteluja tullut ennen kuin tuli. =) Eli sitten kun alkoivat todella TIESI, että nyt sitä mennään. Eli voi alkaa sitten koska vaan, vaikkei _mitään_ enteile. Mutta tämä nyt ei mitään auta, malttia vaan toivottelen.

Mitäs Mollyn vointi? Sun viikotkin on jo NIIIN huikeat! =) Eihän enää kutia?

Manna, tehän pääsette siis ihan pian muuttamaan, ihanaa!

Mai sitten ryömii menemään! Mun mielestä se on aina niin ihanan ja hassun näköistä, kun vauvat ryömivät, ovat sellaisia ihania möngertäjiä. Meillä on kumpainenkin lähtenyt heti konttaamaan, joten siksikin se ryömiminen ihastuttaa, kun sitä ei täällä kotona ole nähnyt.

Kiitokset kaikille kuvista, ihanaihana masu Mannalla, saadaanko muilta vatsapäivitystä! Tosi kiva oli nähdä myös tulevan kotinne kuvia, takka oli hieno! Ja Lotan ja Ellin iloiset kuvat, valloittavia. Nellan otos oli mahtava, näytti ihan kevätsäältä, mutta hyvin pääsin alkutalvenkin tunnelmaan, mahtava otos auringonlaskuineen.

Laitan myös muutamat kuvat. :)

Miten Sanden työjuttu? Missä sä palaveerasit eilen??

Kiva kun Herttakin aktivoitui fb:iin, innostukaas vielä "loputkin" ;)) Mäkään en jotenkin osaa tai halua kirjoittaa sinne mitään menee nyt kauppaan/nukkumaan, jos mun päivässä ei tapahdu kummia, niin yleensä jostain mitättömästä asiasta väsään statuksen. Kuten tänään. ;)

Mukavasista kun olet viihtynyt töissä Hertta ja kotijoukkojen elo on sujunut myös mallikkaasti! Tekisi niin hyvää omallekin miehelle (ja varmaan mielelle;) muutaman kk:n vaihto. Mutta jos mania ajatellaan, niin menetämme huimasti, miehellä puolet paremmat tulot kuin mulla. :/

Stella, en myöskään ole pitänyt näkemistäni unisex-haalareista kovinkaan paljon.Ihan kiva -linjalla. Mutta meillä kun veljen kanssa saman ikäiset lapset, mutta sukupuolet eripäin, niin varmaankin taas vaihdetaan. Ei vaan ihan täysin veljenvaimon kanssa kohtaa makumme vaateasioissa, muulla saralla synkkaa täydellisesti. =) Vähän turhan pinkkiä ja sytämellistä välillä. ;)) No, poikien vaatteissa ei sitä ongelmaa.

Heeheeeh, kikatin maha kippurassa Kaislan tippui -kommentointia. Arjen parhaita naurattajia. :D

Tuttua juttua Leon uhmistelu.Meillä ihmeen seesteinen vaihe nyt, mutta pari viikkoa sitten just tuollaista, että kaikki oli eipäs/juupas.

En muuten ollut minäkään kuullut tyynysuosituksesta. Meidän lapsille ollut noin puolivuotiaasta.

Mitäs meidän lomalaiset? :)

Me lähdetään nyt rattailemaan ystävien kanssa, lenkkeily on jäänyt ihan täysin, kun ollaan vaan pulkkailtu ja muuten vaan ulkoiltu. Ihana talvi on kyllä ollut, mutta odotan jo kovasti kevättä, enkä vähiten ien sulamista, jotta saan taas kuivasta asfaltista lenkkeilykipinän - ja mahdollisen vaikutuksen vyötäröön.

Mukavaa loppuviikkoa ja Sanelmalle supistelutoivotuksia!!!!! :)

Heip! Kaaoksen ja kiireen keskellä tulin vilkuilemaan Sanelman uutisia... Jaksuja odotteluun, kyllä se sieltä pian putkahtaa! :) Nauti nyt vielä siitä, että saat löhöillä ja laiskotella, kohta ne päivät on auttamattomasti takana. Itse sitä jotenkin oli liian malttamaton ja tylsistynyt, ei osannut vaan olla ja nauttia siitä. Voi mitä antaisinkaan nyt yhdestä vapaapäivästä :)

Mäkin hehkutan kapalon puolesta! Me käytettiin sitä pitkään molemmilla vauvoilla, sen jälkeen siirryttiin unipussiin. En oikeestaan tajua miksi unipussi vauvalle mitään rauhoitusta toisi, sitä vaan ei saa potkituksi pois päältä. Anyway, kapalo toimi meillä öisin kuin taika. Kädet kun tuppaavat vauvoilla huitomaan ihan mihin sattuu eikä sen takia tule unesta mitään. Se on tosi helppo tehdä. Me käytettiin sellaista "virkattua" pientä vilttiä, jossa on reikiä. Hengittää hyvin. Niitä käytetään täällä tosi paljon vauvoilla, erilaisiin tarpeisiin. Sairaaloissakin. En tiiä onko Suomessa sama juttu.

Tyynyä ei meillä ole vielä tähän mennessä ollut, nyt vasta ollaan alettu miettimään sitä.

Voikun ehtisin lukea ja kirjoitella enemmän, mutta vauvat heräilee... Hyvää vointia kaikille, erityisesti meiän odottajille. Huih, miten Mollyllakin on jo viikkoja kasassa ja h-hetki lähestyy! Ja Mannalla niin ihana masu jo! :)

Olihan Ansku käynyt täällä, meinasin missata. Kiitos ihanista kuvista taas, ilo katsella punaposkisia blondeja :)

Kiitos kysymästä, mä voin ihan hyvin! Kutiaa välillä, mutta on se kyllä niin lievää ja satunnaista ja eri paikoissa koko ajan ettei voi olla mistään vakavasta kyse... Siirsin tiistain ajan maanantaille ja katotaan sitten, voisin kyllä ehkä mielenrauhan vuoksi haluta verikokeeseen. Parempi todeta turhaksi kuin maalailla piruja seinälle.

Mä ihastuin kans Mannan ja miehensä tulevan kodin takkaan! Oli aivan mielettömän hieno. Niin yksinkertaisen kaunis, aivan ihana. Ja tosiaan, muuttopäivä se lähestyy! Kuten Pirittallakin yhtäkkiä :) Anskun talojuttu ei ole ratkennut mihinkään uuteen suuntaan?

Ai niin Manna ja Stella, mä en edes ole unipussia nähnyt vielä, ystävä vaan mainitsi, että niitä saadaan heiltä ja kuvittelin tietysti mielessäni että ne on jotain makuupussin tapaisia :)

Joko Stella voi paremmin vai vieläkö flunssa kiusaa sua? Hus pois viikonlopuksi.

Ja Sanelma vielä odottaa Okkoa. Näin unta viime yönä, että _Riina_ syntyi, eli siis tyttö tuli teille ja oltiin kaikki täällä jotenkin niin yllättyneitä, hih. No, saas nähdä tapahtuuko tänään mitään, eikös se kuu ole nyt sellaisessa asemassa :) Ystävälleni tehdään tänään suunniteltu sektio Tampereella (vauva perätilassa), olette ehkä sitten vierekkäin siellä vauvojen kanssa jos O-R tulee ihan tänään tai huomenna.

Tosiaan, saas nähdä paljonko sitä ikäeroa loppujen lopuksi tulee meidän ja Sanelman bebelle. Musta ei kyllä tunnu yhtään siltä, että tämä syntyisi pian. Ei näytä siltä, että maha olisi laskeutunut tms. Kivuttomia harjoitussuppareita tulee päivittäin muutama, enemmän jos olen rehkinyt.

Mulla on nyt koko ajan nälkä mutta ruokaa ei pysty ahtaamaan hirveän paljon kerralla. Välipalat on pop. Luin, että vauva kasvaa nyt 30 grammaa päivässä eli tarvitseekin ilmeisesti sitä energiaa.

Gissasta, Nasupista ja Tiitusta olisi kiva kuulla. Ja tietysti kaikista muistakin jotka ei ole ihan lähipäivinä kirjoitellut. Miten menee?

Ei kuulu siis vieläkään mitään duunista. Soitin jo ja jätin viestin että sais edes tietää jos ei ole valittu...no voihan ne svedut diskuteerata tai jotain, mutta alkaa käydä mun kärsivällisyydelle.
Eilen olin yhdessä toisessa haastiksessa josta lupailivat ilmoitella jos sovin heidän tuleviin suunnitelmiin about loppukeväästä tai kesälomien jälkeen. Kiva kiitti hei. Onhan noissa haastiksissa hyvä käydä mutta kun tapahtuiskin jotain!! Eli sais duunia! Sitten voisi taas alkaa suunnitella juttuja, mökkiä ja matkoja ja ehkä sitä pikkukakkosta, mutta nyt on kaikki niin jumissa. PÖH.

Nellalla ei ole vieläkään tyynyä. Uops. Nyt meinasin hankkia kun on siirtynyt pkodissa isojen sänkyyn ja samaa suunnitellaan täällä kotona. Tarvii hankkia uusi patja ja peitto ja lakanat kun kaikki on pikkuvauvakokoa. Sänky saadaan onneksi kierrätyksestä kavereilta.

Hih, Aniliini, Nellan kuva on otettu keskellä päivää, mutta talviaurinko oli vaan niin matalalla. Ei siis auringonlaskukuva.

Unisex-haalareista. Meillä on Nellalla tummanruskea ticketin haalari joka minusta on ihan sievä tytölläkin kun asusteet (hanskat, hattu) on vpunaiset. Ja tuntuu olevan laadukas kun muiden haalarit on iltapäivisin kuivurissa ja Nellan roikkuu lokerossa kuivana. Eihän ne mitään halpoja ole, mutta luulisi kestävän kahdenkin lapsen kulutuksen.

Sanelma, mulla oli yliaikakontrolli 41+4 koska oli perjantai ja halusivat tsekata tilanteen ennen viikonloppua. Käynnistys aloitettiin sitten maanantaina 42+0 klo 10 ja N syntyi 42+1 kun meni 40 minuuttia yli puolen yön. Ihan käsittämätöntä että mun pieni vauveli täyttää jo 2!!!

Unipussista: N nukkui äitiyspakkauksen makuupussissa kotonakin kun potki peiton pois. Että jos ei halua ostaa kallista unipussia niin tuotakin voi kokeilla.

Jaahas mies soitti, täytyy ruveta etsimään hirvipata-aineksia kun lähtevät huomenna raksaa aloittelemaan ja toivoivat murkinaa mukaan. Kiltti kotirouva täällä rupeaa vääntämään...

Heh, Sandeman, mun täytyi ihan tsekata se Nellan kuva taas, kun muistin ihan että selkänsä takana aurinko on laskeutumassa. Mutta mitä hullua, tytön kasvothan (omine aurinkoilmeineen) sitä talven auringonvaloa peilasivat, se väri on kuitenkin jotenkin niin ilaruskoinen, mutta kyllähän siitä päivätunnelma välittyy.

Voi juku, kun ne naapurmaalaiset soittelis iloista asiaa!!!

Mukavaa Nasuppi kun taas pyrähdit, ilo lukea kaikki rivit mitä sieltä ehdit kirjoittelemaan. :)

Molly, kyllä taloasia on ratkennut niin, että pesemme kätemme siitä kohteesta, ei vaan innosta enää lainkaan. Uutta kohdetta siis etsitään, vielä ei mitään näkyvissä. Enää ei edes harmita, huojennuttaa vaan.

Kiva, kun sun vointi hyvä Molly. Ja mielenrauhan takia käväset siellä verikokeessa, jos siltä tuntuu.

Milloinkas se gissan "poissaolo" oli? Joko olit reissussa vai vasta menossa?

Ruskean haalarin kelpuuttaisin, en vaan ole nähnyt. Missä niitä Tickettejä myydään ja miten suolaien hintaisia ovat?

Meilläkin molemmat vauvoina nukkuneet sisälläkin äp-pussissa.

Nyt unille, "vapaa leikkituokio" ruokailun ja unosten välissä julistetaan päättyneeksi. Hauskaa on lapsilla keskenään; Silja kiljuu, Vili nauraa kiljunalle, S innostuu siitä ja saa naurukohtauksen, jolloin lopulta molemmat kikattavat sydämensä kyllyydestä. IHAN MAAILMAN PARASTA!!!!! =))
Laululeikkilevyä lupasin vielä ennen nukahtamista makkarissa, mukavan rauhallisia sormileikkejä, eivät villitse vaan hillitsevät. :)

No nyt alkoi sitten se viimeinen viikko. Vähiin käy ennen kuin loppuu. Pitäis lähteä käväisemään kaupungissa asioilla ja sitten äidin kirjahyllylle lukemista valkkaamaan. Kaikki kirjat kun on nyt luettu, mitä kotoa löytyy. TAYSista ei edelleenkään mitään ole kuulunut. Tosin tämän päivän posti näytti tulevan ihan just, ja sitä en ole vielä tsekannut. Täytyy kipittää laatikolle.

Nyt täytyykin kiiruhtaa. Pitää vielä imuroida ennen lähtöä.

O-K pitää meitä vielä jännityksessä, äidistä ja isästä puhumattakaan ;). Jaksamista!

Unipusseista ja kapaloista olitte puhuneet. Mekin kapaloitiin silloin pikkuisena, auttoi iltaitkuihin silloin 2-3 kk ikäisenä. Kättärillä näytettiin miten tehdään, mutta kyllä sen osaa itsekin "päätellä". Mies meillä osas hyvin kapaloida. Kantoliina toimii myös rauhoittajana. Unipussikin (grobag) oli ja joskus käytetiin, mutten muista rauhoittiko se unia mitenkään. Ehkei kannata ostaa etukäteen, jos ei sille näekään sitten tarvetta.

Ei meilläkään ole vielä tyynyä. PikkuHoo pyörii sängyssään ihan ympäriämpäri, välillä pää jalkopäässä tai on poikittain kippurassa. Ei tyynyllä oikein ole virkaa. En mää oikein tuohon lättäraivoisuuteen usko...

Ticketin haalarit ON ihania, mutta suolaisia, juu.. Yli satasen vissiin vk-haalarit? Mä aion tänään mennä katsomaan Minymon hauskan värikästä haalaria (hinta vain 50 ja kuitenkin veden- ja tuulenpitävä, hengittävä). Tuo koko aiheuttaa vaan hieman päänvaivaa, kun haluisi, että menee sekä kevään että syksyn. KUinkahan paljon H ehtii kasvamaan? Oletteko te muut joutuneet ostamaan uudet vermeet syksyksi?

JÄnnä muuten, miten ihmisillä voi olla ihan erilaiset maut lastenvaatteiden suhteen. Tai onhan tietysti myös aikuistenvaatteiden kanssa sama juttu. Mä en Aniliinin tavoin oikein diggaa, jos on liian söpöä, tytöillä vain pinkkiä, röyhelöä ja sydämiä. Tai kyllä Hertallakin on tosi tyttömäisiäkin vaatteita, mutta tykkään myös uusretroista. Se on hiuksenhieno se raja tyttömäisen ja liian tyttömäisen välillä :).

Mutta en kyllä ymmärrä sitäkään, kun yhden ystävän kaveri oli päättänyt jo ennen lapsen syntymää, että minkävärisiä vaatteita heidän poikansa tulee VAIN käyttämään ja ilmoittanut tästä kaikille, jotka mahdollisesti ovat ostamassa poikavauvalle vaatteita... Just.

Mä olen tämän illan ja yön yksin kotona!! En ole Hertan syntymän jälkkeen ollut kertaakaan. H ja mies lähtivät mummolaan yhdeksi yöksi. Mitähän sitä keksis? Ainakin aion katsoa jonkun leffan kovalevyltä. Sinne on kertynyt paljon katsottavaa kun kaikki leffat kestää aina yli mun nukkumaanmenoajan (klo 22). Syödä mässytän tietysti samalla jotain epäterveellistä.

Sanelmalle supparitoivotuksia!

Heh, Hertalle hauskaa yksinoloiltaa! Suunnitelma kuulostaa hyvältä. Naurattaa siksi, että eilen just katselin yksin Greyn anatomiaa, kun lapset olivat nukkumassa ja mies kaveriansa tapaamassa. Kyllä harmitti, kun ei ollut karkkia tai muuta mässytettävää! Miten meillä naisilla onkin aina samat itsenhemmottelukaavat :).

Sanelma kärvistelee vielä. Mutta kuten sanoit, väkisinkin käyvät päivät vähiin. Mulla on nyt poikaolo sun suhteen. Kohta se nähdään.

Sandemanille hermoja odotteluun! Ei se varmaan tosiaan paljon lohduta, että pääsee haastatteluihin, jos yksikään ei johda työtarjoukseen. Mutta jospa ne svenssonit nyt päätyisivät hyvään ratkaisuun. Toivotaan! Sitten pääsisit rahaan ja tulevaisuuteen liittyvistä murheistakin. Been there! Kyllä nyt tuntuu hyvältä, kun on projekteja ja tietää, että jossain vaiheessa voi taas osallistua perheen elättämiseen.

Kiitos Aniliinille kuvista. Ovat kyllä yksiä ilopillereitä teidän muksut! Siljakin niin mahtavasti menossa mukana.

Mulla olisi kyllä kauhea hinku hankkia Ticketin tai Minymon haalarit Leolle/Kaislalle. Saas nähdä, kykeneekö sitä satsaamaan. Mulla on ollut vähän se periaate, etten osta niin kallista vaatetta niin lyhytaikaiseen käyttöön. Jos säilyvät ehjinä, niin jälleenmyyntiarvo on tietysti ihan hyvä. Huutiksessakin Ticketit maksavat aina yli 70 euroa.

Meillä on Kaislalla aika paljon uusretroa vaatetta, mutta kyllä vaaleanpunaistakin löytyy. Hypersöpöä osastoa on aika vähän. Toisaalta en ole osannut käyttää Leon vaatteita Kaislalla, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Leon kohdalla olen yrittänyt välttää pelkkää sinistä ja sellaisia hämähäkkimies/salama/pääkallovaatteita. Tykkään Leollakin uusretrosta ja esim. kirkkaasta vihreästä ja punaisesta. Valkoinen sopii kesällä Leolle tosi hyvin, mutta mitenkäs ne tahrat saa näkymättömiin...?

Mulla on edelleen ärsyttävä yskä ja nenäkin vuotaa. Ehkä sitten ensi viikolla paranen ja pääsen kuntoilemaan. Hinku ois hirveä.

Kiva Nasuppi, kun kävit päivittämässä kuulumisia. Tervetuloa uudelleen ;).

Nyt vielä tunti töitä ennen kuin lapset tulevat kotiin. Heissan!

Tervehdys! KIva kuulla Nasupista!
Pienokaiset pitävät kiireisenä..

Mai huutaa vieressä mutta pikaisesti..samalla hyssytellen. Nyt tuntuu vaan syli kelpaavan ja vierastaminen on muuten alkanut. Tänään oli 8 kk lääkäri, kaikki hyvin ja kehitys iän mukaista. Yöitkuihin lääkäri epäili syyksi kuitenkin vatsakipuja, onko teillä kokemusta disfatylista? Ainaki m h jk mn (Mai kirjoitti)ddddddddddddddddddddddd
Niin, siis jätän pariksi päiväksi parsakaalin ja kukkakaalin pois ruuista.

Molly, juu kyllä Mai on kissojen "kimpussa" , tannnnnnnm -( ei tästä tule mitään!), tajuavat siis mennä kyllä ulottumattomiin kun tarpeeksi kiskotaan karvoista =)
Mutta siis joo, johdot
ja ,kaukm o.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,kaukosäätimet kiinnostavat eniten.

ja nyt vaipanvaihtoon..haiskahtaa..palailen..

niin, kiitos Ansku kuvista! Ihania ilopillereitä nuo lapset ja sellainen sisarusrakkaus on ihan aistittavissa! Mannan meili ei vielä tullutkaan ;) ihanalta kuullostaa takat ja muut jutut.

Huomenta.

Ai vitsit, että mua nauratti toi Keijun viesti, hah Maillakin oli omat juttunsa meille kerrottavana dddddddddddddderkkuja vaan sinnekkin ;)

Mä en osaa kommentoida noita vaate asioita juuri ollenkaan. Unipusseja ei meillä ole ollut käytössä. Ja haalareistakin taidan valkata aina sen halvimman tai sitten Mummo on tehnyt.

Kiva, että Hertan työt on alkanut hyvin ja isäkin viihtyy ja tekee hommia kotona.

Sanelmalla odottajan päivät käyvät vähiin ennenkuin loppuvat. Mä veikkaan kans, et O-R siellä vaan rauhoittuu ja kerää voimia tulevaan. Mulla on ihan semmoinen muistikuva, et pojat olisivat olleet tosi hissukseen ennen synnytystä ja oma olokin oli väsynyt ja rauhallinen.

Anskulle mun piti viellä kommentoida omaa kommentointia siitä kiusaajapoika asiasta. Kun mä sanoin, että meillä istuu omat ja vieraat jäähypenkillä...ymmärrän kyllä ettet kehtaa ystäväsi lasta komentaa. Meillä on ystävien kesken semmoinen avunantosopimus, että silloin kun ollaan porukalla niin kaikki kaitsee kaikkia. Monesti on auttanut esim. jos pelkästään se että vieraampi ihminen sanoo mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Omille vanhemmilleen kun lapsukaiset aina kapinoi. Musta on ihanaa esim. jos jollain lapsella/äidillä on ollut totaali huono päivä me huomataan toisistamme, että nyt tolla mammalla alkaa pipokiristämään lapsensa kiukuttelu. Me voidaan vaikka sanoa, et istu sinä kahvipöydässä mä hoidan tällä kertaa tän napinan. Helpottaa äitiä sillähetkellä ja lasta kun se valmiiksi kiukkunen omaäiti ei mene sinne kiukuttelemaan lisäksi. En tiedä ymmärsittekö, mutta se mun kaikki tasapuolisesti jäähypenkille juttu tarkotti sitä, että mun on helppo laittaa kaverinlapset jäähylle kun mä tiedä, että tarvittaessa omat istuvat siellä myös ystävieni toimesta.

Ihana uusi koti on teillä Manna! Ihanat lattiasta kattoon ikkunat. Kyllä on varmaan ihana päästä muuttamaan. Niin ja takka, kaunis! Paljon muuten noin maksoi muuralilla muurattu takka suhteessa valmistakkaan?, meillä kun odottaa takkaremppa vielä edessä, kaikki säästöt on vaan kiinni perintöveroissa, joten sen aika on sitten joskus.
Kaunis odottaja olet Manna ja koiruus on aivan mahdottoman suloinen :) Kiitos kuvista!

Mollyllekkaan en ole kerinnyt viellä onnea sanoa ä-loman alkamisen kunniaksi. Laitahan sitten kuvia tytön huoneesta.

Voi kökkö kun Sandea pidetään jännityksessä. Mä niin toivon, että sieltä tulis kutsu jatkohaastikseen ja sitä kautta sitten töihin. PQ!

Mä vietän kotipäivää _yksin_. Aah, ihana rauha. Tosin tässä odottaa metritolkulla kouluaineistoa luettavana ja tehtävät päälle. Mut toisaalta mä omalla hullullatavalla pidän tosta tehtävien teosta ja aivonystyröiden vaivaamisesta, kunhan siihen vaan on aikaa ja sitä saa tehdä rauhassa muuten tulee stressi.

Ihana herätys oli aamulla kun molemmat kullannuppumme tulivat meidän sänkyyn ja oltiin sitten kutitusleikkiä ja loppujenlopuksi räkätettiin ja kikatettiin koko perhe peittojen alla. Mun ihana perhe :)

Meillä on viikonloppuna yhdet 30 pirskeet. Temppa lähtee setänsä perheen kanssa jo tänään mökkeilemään ja Samu menee sitten kummitätinsä luokse la-su väliseksi yöksi. Ihan kiva. Sunnuntaina ajateltiin pyörähtää Raksa messuilla.
Muutes, oli tossa jonkun aikaa sitten juttua koska lapsen voi viedä yökylään ja mulle tuli ihan huonoäiti olo, koska mä vein Teemun mummolaan jo ekaa kertaa 3 kk vanhana...nyt se tuntuu et voi kuinka pieni, mut silloin en mä nähnyt siinä mitään ongelmaa poika joi pullosta ja mummo oli mielellään poikaa ottamassa. Ihan hyvin heillä oli mennyt.

No niin, nyt noiden koulujuttujen kimppuun. Hyvää viikonloppua kaikille!!

Kiitti Mariska. Tosi hyvältä sovitulta systeemiltä toi muuten kuulostaa teidän ystäväpiirissä! Mä muistan kans pienenä, että esim. kesäisin mökillä kaikki aikuiset katsoi kaikkien lasten perään tasapuolisesti, ja kun mökkinaapurin kaverin äiti sanoi tiukasti niin sitä totteli (pitkin hampain) paremmin, vaikka sitä inhottavana tiukkiksena pidinkin sitten pitkään :) Sitä tuskin olisi voinut vähempää kiinnostaa mitä hänestä joku 6-vuotias ajatteli, hih.

Sandelle tosiaan pukutukset työn suhteen. Toivottavasti hoitavat asiat paremmin tuossa firmassa kuin meillä mun sijaista hakiessa. Tosi nihkeesti ilmoitteli hakijoille - ja myöhään! - sekä sille valitulle, että muille. Mua aivan hävetti millaisen kuvan antoivat lafkasta.

Hyvä Aniliini, että fiilikset on kuitenkin nyt hyvät tuon taloasian suhteen. Uusi kohde tulee jossain vaiheessa (toivotaan pian) vastaan ja sitten kun se on tarkoitettu niin se on tarkoitettu!

Mä olen saanut vaikka mitä kaikkea aikaiseksi parina päivänä kotona. Onkin ollut aika paljon rästihommia, papereiden mapittamista, kaappien siivoamista yms. Vkl tytön huone varmaan valmistuu vihdoin ja saadaan kaikki petivaatteet yms pestyä. Sitten otan kuvan siitä ja tästä hytkivästä pallomahasta ja lähetän teille :)

Main dddddddddddddddddtannnmmnnnnn-terkut hymyillytti tosiaan, ihanatyttö!

Miten Hertan yksinoloilta sujui? :) Ja mitähän meidän lomalaisille kuuluu? Olisikohan Piritta jo takaisin reissusta? Oliko se pitkä viikkis vai ihanko pidempi lomatmatka...

Sanelmalle edelleen peukkuja jos linjoilla käyt. Sille mun ystävälle syntyi muuten eilen TAYSissa tyttö *oih ja voih*.