Tahkoojaplussat 88

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heh, huomasin, että kirjoitukseni vilisee kirjoitusvihreitä ja puuttuvia sanoja, sen siitä saa, kun yrittää kirjoittaa töistä muka nopeasti ;)

Nekku, juu, sitten se neuvolan hoitaja vielä tokaisi, että jos nyt sitten menet sinne yksityiselle, niin ei sinun varmaan sitten tänne neuvolalääkärille kannatakaan tulla, ellei ole mitään ihmeellistä. Niin vissiin juu, minulla on tosiaan tämä perussairaus, jonka lääkitystä pitäisi tarkistaa, ja ihan mielelläni käyn myös matkan jälkeen tarkistamassa tilanteen, joten tasan varmana menen kyllä neuvolalääkärillekin, jos en muuta niin kiusaksi ;) (En minä oikeasti ole ilkeä ihminen, mutta meni kyllä hermot tuohon juttuun ihan täysin.)

Eritevaroitus! Manna, kuten olen aiemminkin kertonut, niin minulla tosiaan silloin alkuvaiheessa (rv9?) oli juuri sitä vaaleanpunaista ja silloin epäiltiin limakalvovuotoa, kun ei muuta syytä löytynyt. Ja nyt minulla ovat kyllä esimerkiksi nenän limakalvot siinä kunnossa, että nenä on koko ajan kuivan tukkoinen ja niistäessä tulee joka kerta verta mukana, välillä paljonkin. Samoin ikenistä vuotaa selvästi helpommin verta, vaikkei varsinaisia ientulehduksia olekaan. Joten toivottavasti sinullakin on kyse vain kuivista limakalvoista, melkein uskoisin niin, jos on noin vähäistä ja lapsikin liikkuu hyvin.

Missä mamat?

Kiitos Manna, Piritta ja Nekku kans kuvakehuista :) Lämmittää aina mieltä. Vaikkei aina tunne itseään ihan niin hehkeäksi, heh. No, mostly kuitenkin ihan ok. Nyt tuli vaan sellainen fiilis, että pakko päästä kampaajalle ennenkuin vauva syntyy ja haluaisin värjätä hiukset taas vähän kun juurikasvua pukkaa. Eilen ja tänään vatsaa on taas kiristänyt, uuh ja puuh, kuten silloin joskus joulun tienoilla/alkuvuodesta jolloin oli mahdoton kasvuspurtti ja maha "räjähti" esiin ja venyi.

Juu Nekku ihan Miniä varten maalattiin se yks huoneen seinä. Tai siinä seinällä oli aikaisemmin yksi sellainen kaappihärveli mikä päätettiin purkaa (muuten ei olisi mahtunut mitään sinne pikkuhuoneeseen) ja seinä piti sit senkin takia korjata ja maalata niin pättettiin että keksitään jotain kivaa sille yhdelle seinälle valkoisen tilalle.

Manna, ymmärsin täysin huolesi kun tuli sitä tuhrua noilla viikoilla. Traumatisoitunut olen minäkin verenvuodon suhteen :/ Alussahan se on tosi tavallista, kuten Mimmukin kirjoitti, ja mehän (siis Manna ja minä itsekin, tais joku muukin) tuhruteltiin ja vuodettiin verta alkuraskaudessa ihan sinne rv 14 asti useamminkin, mutta näin mäkin huolestuin tuossa kuukausi sitten kun tässä näin myöhäisessä vaiheessa tulee vuotoa. En ollut kuullut että se olisi normaalia, mutta ilmeisesti voi olla. Siis mitään syytä ei mullakaan löydetty. Uskon, että kun vauva siellä potkii ja touhuaa normaalisti eikä vuodon kanssa ilmesty kipuja (ja varsinkin jos se oli ihan ohimenevää eikä ole sen jälkeen vuotanut?) niin on ihan ok eikä syytä huoleen. Oliko sulla eilen se neuvola? Mitäs kuulumisia sulla on kerrottavana meille sieltä? :) Nyt kaikkia lukuja yms. kehiin, musta on kiva lukea!

Pah tuota Sanden työhaastattelusekoilua, on muuten tapahtunut parille mun kaverille sama. Ovat olleet haastattelussa, alustavasti luvattu paikka ja jo suunnittelemassa muuttoa toiseen maahankin töihin kun on liinat vedetty kiinni ja ilmoitettu, että ei täytetäkään paikkaa. Nykytilanne on p**siistä :(

Oi oij joij oi niitä Piritan lomakuvia fb:ssa!! Upeat maisemat, huh! Onko Nekultakin luvassa fotoja?

Täällä ainakin minä. P taitaa hoivailla kuumeista Masaa. :-(

Laitoin teille kuvia lomalta. Upeita maisemia ollut P:n porukalla!!! Piti vielä sanoa, että tosiaan etenkin useamman lapsen kanssa lomailu vaatii kyllä jonkinlaista asennetta. Mutta suosittelen! Saa siitä valtavasti iloa. Mulla asenne ei ehkä riittäisi ei-lapsiystävälliseen kaupunkilomaan huitsin kuusessa, mutta tollainen perus-Kanaria sopii hyvin. Onneksi ehdittiin miehen kanssa riittävästi koluta vähän eksoottisempiakin paikkoja kahden. Eläkkeellä taas ehtii… :-D

Ääh, onko muilla Lotan ikätovereilla jotain uhma-aaltoa? Meillä kyllä L oma hyväntuulinen itsensä, mutta samalla huomaan taas uutta ja entistä "tiedostetumpaa" uhmaa. Oikein näen L:sta, kun yrittää tahallaan härnätä mua. Kiskoo hanskaa kädestä puistossa ja juoksee karkuun ja tekee kaikkea vastaavaa urpoa myös kotona. Eilenkin istui sitten portaissa ns. rauhoittumassa ja nauraa räkätti! Rasittava välillä. Kilttikin kyllä on. Tulee vain paha mieli, jos/kun joutuu antamaan negatiivista palautetta niin paljon. Yritän kyllä ihan superpaljon kehuakin. Nyt hänellä vähän kriisiä siitä, että Elli tulee "sotkemaan" leikkejä ja mä sitten joudun puuttumaan siihen, ettei vie kamoja E:n kädestä.

Ärsyttää, kun meillä hajoaa kaikki vauvakamat. Taannoin pistin mäsäksi itkarin ja nyt hajosi seisomalauta. Onko suosituksia hyvästä ja kestävästä seisomalaudasta, joka sopii Teutonioihin??? Meillä oli Lascal-merkkinen ja se oli mielestäni huono, en saanut sitä irti ja muovisena prakasi turhan heppoisesti.

Milloinkahan Sanelman pesue kotiutuu? Sektion jälkeen vissiin joutuu olemaan melkein viikon sairaalassa, vai?

Mä täällä varailen risteilyä toukokuun loppuun; mun vaihtariperhe tulee taas visiitille. Ovat olleet ennenkin täällä, joten nyt tarttis keksiä atmoltaan superhyvät retkikohteet ja ravintelit pk-seudulta. Auttakee! Porvoota ajattelin tai Fiskarsia, jossa en itsekään ole koskaan käynyt. Entäs ihania ravintoloita? Yume tuli mieleen. Merellistä atmoa hakusessa.

Odottajille hyviä vointeja ja Mannalle mielenrauhaa! Aattele Molly, ihan kohta Mini tulee.

Pitäisi lähteä lenkille mutta pistän tässä pari kommenttia.
Nekku, meidän hääpaikka Uunisaarihan on makea merellinen paikka jos haluaa ihan tässä pk-seudulla olla. Toukokuussa sinne pitää jo mennä veneellä ja on aika tunnelmallinen punatiilirakennus, mutta eivät taida tarjota ruokaa kuin pöytävarauksella? Noita saariraflojahan on monta mutta Uunisaari taitaa olla sieltä edullisemmasta päästä. Fiskarsissa ollaan käyty kanssa, siellä makeita käsityöläispajoja ja uuuh mikähän sen kartanon nimi oli sielläpäin jossa tunnelmallinen ravinteli, uuuh, muisti pätkii, ehkä palaan tähän. Tiitu ehkä osaisi neuvoa Porvoosta mestoja?

Mulla on tänään vapaailta, pääsen kaverini kanssa illastamaan. Ja huomenna mulla alkaa luennot, pitäisi taas saada aikaiseksi kirjallisia töitä ja caseja. Ehkä nekin on parempia kuin tämä kestotylsyys ja tekemisen keksiminen. Kaverit puhuu että kyllä se duuni ennemmin tai myöhemmin tärppää, mutta mä alan olla jo ihan epätoivoinen ja saamaton. Sori vaan kun valitan, mutta en pysty oikein muuallakaan avautumaan, mies on jo ihan kypsä kun mä kökin himassa ja valitan. Ristinsä ne kai kullakin, ei pitäisi valittaa.

Jaahas nyt ylös ulos ja lenkille josko siitä pää vähän selkiintyisi....

Kiitos Nekku ihanista kuvista. Varmaan kaikkien lasten lempipuuhaa tuo altaalla lotraaminen! :) Ja kyllä niitä hardship paikkoja kerkee sitten kolumaan taas. Tuossa vaiheessa helppo loma on paras loma ja kun saa itsekin nauttia keskellä talvea lämmöstä ja auringosta!

Piti muuten vinkata (mielipiteitä on tietysti monia) että ei kannata lukea tuota ylälaidassa mainostettavaa Kajsa Ingemarssonin kirjaa Keltaisten sitruunoiden ravintola, on ihan shittiä suoraan sanottuna ja niiiin niin niin ennalta-arvattavissa oleva tarina, hoh hoijaa...

Mitä pe"#¤%&/%¤#"#¤%ttä? Mihin mun kilometrin mittainen teksti katosi????? Nyt en ehdi uusimaan, yritän illalla.. Taas ilmeisemminkin peukalo IHAN keskellä kämmentä!!
Kiva kuula tosiaan. :D Voi änkeröinen.

Täällä paistaa aurinko, ihanaa! =)))

Jos työt eivät osu tällä hetkellä kohdalle niin olisiko se kakkosen aika sitten nyt? Jos se siis on vielä suunnitelmissa. Taloudelliset asiat varmasti aina järjestyvät, mökin voi pistää jäihin hetkeksi jne. Onko järkeä haikailla töihin alle vuodeksi ja sitten ehkä jäädä taas ä-lomalle? Käsittääkseni olet iäkkäin Tahkooja-porukasta eikä se ikä kenellekään vähene.

Moikka,

Puuh, mikä päivä. Mulla on ihan kauhea kiire töissä ja paljon sellaisia asioita, jotka pitäisi hoitaa todella nopealla aikataululla. Ja pari viikkoa pitäisi olla kevään aikana lomalla vielä. No, se on oikeestaan TOSI kivaa, koska ajattelin jotain vaunahankintoja silloin tehdä, laittaa uutta kotia jne. Vaunuasia on vielä auki, mutta Emmaljungia mietiskellään.
Minin huone kyllä oli kaunis ja punaisen sävy tosi kiva. Ei ollut sellainen baby-punainen, vaan tosi raikas ja kiva väri. Kaunis ja harmoninen huone:)Ja Mollyn masu tosiaan suloinen, kasvanutkin paljon. Mulla on myös pompsahtanu enemmän masu esiin ja tekee tiukkaa villakangastakin kanssa. Muutenkin jotenkin vaatteet ei istu:/ Mutta en aio kyllä ostaa mitään välimallin talvitakkia enää, vaan yritän sinnitellä jonkun edullisen kevättakin kanssa, jos löytyisi. No, katsotaan.

Mä en ehtinyt katsoa Nekun ja Piritan lomakuvia, mutta käyn kurkkaamassa. Taatusti näkemisen arvoista.

Neuvolassa kävin. Kaikki ok. Se pieni vuoto tosiaan tuli ja meni; sitähän oli _kunnolla_ alkuraskaudessa ja tämä oli vain häivähdys siitä. Sain mielenrauhaa takaisin, kun vauva liikkuu hyvin ja vuotoa ei tullut sen enempää. Rankat muistot vaan palaavat kovin helposti mieleen.

Mitähän Sanelmalle tosiaan kuuluu? Toivottavasti kaikki hyvin.

Sandelle mukavaa ja piristävää iltaa.

Ihana keväinen päivä! Upeaa. Toivottavasti lumet humahtaa äkkiä pois. Meillä jo sisukkaimmat krookukset puskevat pintaan lämpimällä seinustalla, vaikka muuten pihalla on puolen metrin lumikasat.

Sande, sulla on kaikki oikeus olla turhautunut, onhan työttömyys yksi elämän suurista kriiseistä. Ystävät ovat epäilemättä lohdutuksissaan oikeassa, mutta mä tiedän, että pahimmalla hetkellä sellainen vain ärsyttää, vaikka tarkoitus olisi hyvä. Mutta täällä eletään hengessä mukana! Olet sentään saanut hakemuksia paljon matkaan, ts. hakemisen arvoisia paikkoja kuitenkin on auki. Se on jo jotain. Toisekseen, nyt on kyllä sanottava, että olen taustailijan kanssa samaa mieltä. :-D Jos kuitenkin ehkä toivotte toista lasta, eikö niihin talkoisiin kannattaisi alkaa saman tien? Finanssit tosiaan järjestyvät tavalla, toisella tai kolmannella. Kyse on kuitenkin lyhyestä pätkästä elämää. CV:kin näyttäisi ihan ehyeltä, olisit vain ollut kotona lasten kanssa. How about? Hakisit töitä ja tahkoaisit samaan aikaan ja antaisit elämän päättää, mihin suuntaan menette.

Täällä on ollut vähän kurjat fiilikset, kun ystävä loukkasi itsensä tosi pahasti vkl:na. Mutta nyt näyttää (heh, tai siis ei tod näytä mutta kuulostaa) jo vointinsa paremmalta.

Meillä alkanee Ellin unikoulu huomenna. Sissus, kuulostaa utopialta, että tuo likka nukkuisi edes about yönsä! Vaatii todella kovaäänisesti maitoa ja on aivan närkästynyt, jos ei sitä saa tai pääse viereen. Tunnin välein tutitetaan. Tassuttelu ei tietty välttämättä sitä poista, mutta toivoa sopii, että jotain apua olisi. L lähtee serkkulikkansa kanssa mummin luokse vkl-retkelle ja me sitten täällä kuunnellaan yöt huutoa ilman stressiä siitä, että isompi herää.

Paljonkos Mailla ja muilla on hampaita? Eltsulla edelleen vain kaksi.

Manna, mulla oli tota samaa, omat vaatteet ei mitenkään istuneet, vaikka jotenkin olisivat päälle mahtuneetkin. Mä käytin ihan suosiolla mammavaatteita, myös paitoja jo melko varhain. Kiva, että sulla vielä lomaakin ennen ä-lomaa!

Nyt suihkuun. Missä kaikki? Stella? Oliks Sandella kiva ilta?

Täällähän minä. Yritän keksiä jotain "hyvää syytä" lähteä ulos kun keli on noin komea! Mun siis pitäisi lukea tenttikirjaa kun tänään alkaa luennot ja ton maikan tunneilla on yleensä ollut vain hyväksi että on tutustunut materiaaliin etukäteen. Puolet kirjasta kuitenkin vielä lukematta...

Ja tänks Nekku, suhun voi aina luottaa että löydät oikeat sanat:-).

Eilinen ilta oli ihan jees. Käytiin syömässä ja juttelemassa samalla, vaikka aika väsynyttä keskustelua se oli kun toinen oli työpäivän ja kosmetologin jälkeen vielä raahautunut keskustaan. Noh, teki ihan hyvää. Olisin voinut kitata enemmänkin valkkaria jos vaan kukkaro olisi antanut myöten, nyt on tosi tiukkaa ja ens kuussa joudun menemään miehen kukkarolle lainan lyhennysten iskiessä. Työttömyyskorvausta alan saamaan vasta ens kuusta...hiukan on pitänyt omaa kulutusta vähentää!!

Minä olen miettynyt kakkosta ja juu ikää on jo 38. Edellinen raskautuminen vei sen 2 vuotta joten siinä mielessä olis kai järkevää jättää pilsut pois jos meinaa joskus sitä kakkosta väsätä. Mutta epäilen että mies ei oikein olis suostuvainen vielä kun uumoilee että minäkin osallistuisin perheen elättämiseen kuten oli puhe vielä viime kesänä. Ennen POMMIA ja ennen sitä kaikkea härdelliä ja työttömyyttä. Sinänsä reilu oletus, mutta toisaalta olen kyllä maksanut omat lainani koko ajan sekä osallistunut ruokakustannuksiin. Ja hoitanut lapsen. Mutta taitaa ne kaikki lapsiperheet elää tässä samassa kurimuksessa, miettivät miten rahat riittää.

Ihanasti olivat mies ja lapsi eilen tehneet lumiukon meidän pihaan (ei tietoakaan krookuksista), porkkananenät ja kaikki. N oli kovasti sitä mieltä että ukko tarvitsee hatun ja siksi ukolla on nyt merirosvohattu (mmemme attu) kun ei muutakaan oikein löytynyt. Tänään olivat pkodin kanssa nukketeatterissa, saapi nähdä mitä sanoja sieltä on tarttunut mukaan:-).

Mulla on positiivinen ongelma. Mun housut on liian isoja! Parhaat farkutkin lököttää pepusta, vaikka vyötäröllä on edelleen makkaroita eikä paino ole pudonnut 3 kiloa enempää. Mutta vaan kovin ylpeä olen että saan itseäni niskasta pari kertaa viikossa verrattuna aikaisempaan lököilyyn.

Taidan käydä tsekkaamassa josko tuolla terassilla tarkenisi lukea ja juoda kaffet. Mukavaa päivää!