Tahkoojaplussat 88

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gissa

Vieras
Tahkoojaplussat 87
Tahkoojaplussat 87

Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g ja 16.5.08, Hertta 48cm, 3470g.
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g ja 28.6.2008 Elli
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g ja 27.4.2008, Anna, 50 cm, 3600 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g. 30.4.2008 Silja, 51 cm, 3540 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g
Keijukainen: 10.7.2008, Mai 51 cm, 3740 g
gissa: 19.7.2008, Leo 50 cm, 3080 g
Tiitu: 11.8.2008, Linus 51 cm, 3880 g
Nasuppi: 20.9.2008 tyttö ja poika

Odottajien la:t:
Sanelma 5.3.2009
Molly 14.4.2009
Hertta 4.7.2009
Manna 7.7.2009
Mimmu 9.7.2009
Riinuska 16.7.2009

Uutta ketjua siis. Olitte kirjoittanut niin paljon, etten muista enää mitään.

Paitsi Mannan jutun masun kovettumisesta. On tosiaan supistuksia ja ihan normaalia. Jos eivät satu, eikä tule tasaisin väliajoin, niin ei tarvitse huolehtia!!

Onnea Keijun miehen saavutuksesta!

Olin ihan varma, että Mai ja Linus jo konttaavat, varsinkin Mai, kun on niin paljon pienempi. Leo tosiaan pyörii akselinsa ympäri ja peruuttaa. Nyt on selvästi tajunnut pari päivää köyristää selkäänsä, eli hakee kovin konttausasentoa. Nyt on portit asennettu, joten antaa mennä vaan!

Voi olla että kysyn nyt ihan tyhmiä, mutta mitä mieltä olette tämän ikäisen hoitoon jättämisestä? Eli mulla on la-su poissaolo parin viikon päästä, lähden siis la-aamulla ja tulen su varmaan ip:llä. Tässä ei mitään ongelmaa, mutta nyt mies meni kehittämään menoa samalle viikonlopulle, eli hänellä on la ja su koko päivän ohjelmaa n. klo 8-18. Voisko pojan jättää mun äidille noin pitkäksi aikaa? Siis mies tulee yöksi kotiin, eli hoitoaika olisi juuri tuolle aikavälille. Okei, tietysti voi, mutta oletteko te jättäneet? Musta tuo ei tunnu hyvältä...
Ajattelin, että itse voisin lähteä la vasta vaikka 9-10 aikaan ja sunnuntaina tulen varmaan viimeistään joskus neljän maissa kotiin, että vähän lyhenisi sitten. Kommentteja?

Piritta ei ilmeisesti halunnut paljastaa asunnosta enempää. Toivottavasti saatte kaupat syntymään.

Mollylle hyvää ensimmäistä äitiyslomapäivää!! Sulla taisikin olla paljon ohjelmaa, ehditköhän tänne ollenkaan :)

Mannan sisustusjutut kuulostaa mukavalta ja varmasti sitä onkin, jos ei tarvitse itse rakentaa :) Tietysti on silloinkin kivaa, mutta aikaa on liian vähän. Kivan tapetin olette pienelle valinneet, varmaan olisin itsekin tuollaisen ottanut, jos meillä ois tapettia. Itse kun en osaa tapetoida, niin paras valita maali, ei tarvitse odotella, että mies vaihtaisi seinän väriä.

Voi sentään, Leo saa syksyllä kaksi pikkuserkkua. Ihan huippua, kummitäti kertoi perjantaisissa hautajaisissa, että hänen molemmat poikansa saavat syksyllä perheenlisäystä. Hauska ajoitus, lasketussa vain neljän päivän ero. Harmi etteivät tulleet aiemmin, oisin saanut seuraa. Ihana juttu kuitenkin, nyt lähtee meidän kehto kiertoon. Ei tuntunut hautajaisetkaan niin pahalta, kun sai ilouutisia. Torstaina vielä toiset, voi ahdistus.

No niin, eipä muuta, pitää antaa pojalle tisua. Mukavaa viikkoa kaikille!!

No miltäs se kiireetön aamukahvi maistui ekana ä-lomapäivänä, Molly??? Veikkaan, että hyvältä. Pitäköön ne muut tunkkinsa siellä töissä, sä saat nyt ensin lomailla ja sitten tutustua siihen ihanaan tuuheatukkaiseen likkaan. Fiilistele nyt ihan täysillä siellä.

Sanelmaaaaa????

gissa, hoitoon jättäminen on sun omasta päästä kiinni; Leo pärjää aivan varmasti loistavasti isänsä ja sun äidin hyvässä huomassa. Ilmeisesti kelpuuttaa pullon mukisematta? Se nyt varmaan ehtona tuolle. Mä olin ekan kerran yön erossa Lotasta vasta, kun oli yli vuoden, mutta Ellin voisin antaa vaikka heti hoitoon, jos kehtaisin, mutta näillä yöherätysten määrillä joutuu nyt hoitamaan itse. :-D

Meillä Elli räkäinen, joten yöt ovat joko huonoja tai vielä huonompia. Paras pätkä on viime aikoina ollut 1,5 h. Käyn reissun vuoksi näyttämässä korvat lääkärille tänään.

Mun muistikuva on, etten enää synnytyksen aikana ole juuri liikkeitä tuntenut. Heh, tai sitten siinä on ollut vähän muuta ajateltavaa. Yleensä kai sanotaan, että hiljenisivät muutamia päiviä ennen synnytystä, mutta en osaa omalta kohdaltani sanoa. Ellihän teki supistusten muodossa tuloaan neljä yötä, mutta loppu menikin supersutjakkaasti.

Manna, olisi kyllä tosi kiva nähdä kuvia teidän pytingistä ja sun mahasta tietty kans! Toivottavasti kamera löytyy pian. Se lastenhuoneen tapetti kuulosti mun maun mukaiselta! Ja hei, mä haaveilen, että joskus saan ripustaa sellaisen oikein ison kranssin valkoiseksi rapattuun takkaan. Tohon nykyiseen ei sovi, höh.

Maaliskuu! Mieletöntä.

Ihanaa Keiju, että nautit olostasi - ja pääset tanssimaan. Oma harrastus pitää tolkuissaan, allekirjoitan.

Ellille on avautunut kokonaan uusi maailma, kun pääsee jo vauhdikkaasti paikasta toiseen. Tutkailee tyytyväisenä paikkoja. Saldona mm. kaatunut kukkapurkki, takkapuista revittyä tuohta, ympäriinsä levitellyt kierrätyskartongit jne. Että entropia taas kasvamaan päin tässä taloudessa.

Anilla oli ilm. kiva ilta? Meillä oli vieraita lauantaina ja tehtiin taas sushia ja ryystettiin kuohuvaa. Ystävillä kaksi ikätoverityttöä ja meni leikit loistavasti. Toi on niin parasta! Katosivat Lotan huoneeseen heti ensiminuutilla ja kävivät vain syömässä ja taas takaisin.

Heh, mä mikään seesteinen oo, mutta en varmaan pahin hermokimppukaan. Lapset on oikeasti opettaneet vaaaltavasti pinnanvenytystä ja kuuntelen joskus vähän kummissani joidenkin äitien keuhkoamista, miten raivona ovat jostain (mun mielestä!) ihan pikku jutusta. Töissä kyllä otan huolella kipinää kiukuttelevista aikuisista ja negatiivisesti ajattelevista tyypeistä. Mulle hermoja raastavimpia ovat hetket, jolloin jompikumpi ei nukahda päikkäreille / yöunille. Siihen mennessä on venyttänyt sitä pinnaa paaaljon ja ajatellut, että kohta helpottaa… Lähipiiriä seuranneena sanoisin myös, että (vilkkaidenkin) tyttöjen kanssa tosiaan pääsee ainakin tässä pikkulapsivaiheessa helpommalla kuin poikien kanssa. Tai siis leikit eivät ole niin, hmm, raivokkaita.

Nyt silittämään matkavaatteita. Matkalaukut tuotiin jo varastosta ja Lotta polleana halusi välttämäti pakata omat “koksinsa” (=crocsit). First things first.

Lomalainen linjoilla :)

KYLLÄ Nekku maistui kiireetön aamiainen, oikein arvattu :) Ja Piritta, ei sitä maanantai-angstia tosiaan tullut, hih! Aivan ihanalta tuntuu. Ehdin kyllä hyvinkin linjoille älomalla, parasta seuraa :)

Sanelman laskettuun enää kolme päivää! Hurjan jännää! :) Toivottavasti siellä kaikki hyvin nyt pienestä loppuviikon draamasta huolimatta. Odottelemme alkuviikon kontrollikuulumisia. Tai synnytysraporttia :)

Manna, kuulostaa just harjoitussupistuksilta noi, kuten Gissakin totesi. Mullahan oli ihan ensimmäiset muutamat rv 18-20 tienoilla ja muistan, että Sanelmalla samoin. Riinuskalla niitä on tainnut kans olla jo aika aikaisin molemmissa raskauksissa ja jäi vissiin Juskaa odottaessa sairaslomalle niiden takia ennen äloman alkua (oliko näin). Enemmän mulla oli niitä n. rv 24-30 satunnaisesti n.1-5 päivässä, runsaimmillaan rv 28 n. 10-20 päivässä. Sen jälkeen on vähentynyt mutta edelleen silloin tällöin. Tuntuu just tuolta kuin kuvailit. Ei ole vaarallisia, ei syytä huoleen. Tietty jos niitä alkaa olemaan yli sen 15-20 kpl päivässä tai jos ne on kivuliaita niin kannattaa jutella neuvolassa. Mä luin aikoinaan niistä jostain helistimen sivuilta ja lehdestä. Kuulemma vauvakin (tietysti) tuntee ne supparit, myös sellaiset mitä ei itse edes tunne, ne ikään kuin "hieroo" vauvaa otteessaan. Kohtu siellä valmistautuu tulevaan.

Tuliko hyvä väri hiuksiin? Ihanalta kuulosti teidän reipas 3 tunnin ulkoilu! Voih. Taidat olla Manna ihan hyvässä kunnossa silleen, siis peruskunto, kun jaksat tuolla lailla! Itse olen niin p*skassa kunnossa että oikein hävettää (ja vähän pelottaa sen puolesta synnytys), hengästyn ja väsähdän tosi helposti. Onkohan liian myöhäistä nyt vielä yrittää köpötellä lyhyitä lenkkejä korttelin ympäri tai käydä uimassa lyhyitä pätkiä?... Ehkä se pikkasen edes auttaisi nostamaan perusläähätystä jos päivittäin saisi aikaiseksi?

Ai niin Manna, piti vielä kommentoida teidän taloa ja sisustusta, kuulostaa kyllä tosi hienolta. Ihanaa kun saa itse valita kaikki. Vaikka se budjetti tietty aina pitää ottaa huomioon, mutta silti. Ja edelleen tulee aina uudestaan niin onnellinen fiilis teidän puolesta kun tosiaan hoito toi vihdoin raskauden ja saatte sisustaa sun masussa pyörivän (hih) vauvan huonetta tulevaan kotiin!

Kiva kuulla Keijun kuulumisia, onnea mini-leffan menestyksestä! :) Olisi hauska nähdä se. Ja ihanaa kun tanssit! Se ei olekaan sulle mikään pakkotreeni vaan nautit siitä niin paljon, mikäs sen parempaa.

Me ostettiin viikonloppuna uusi kamera, jee! Se on jotain normidigikameran ja järjestelmäkameran välistä, vaikutti tosi hyvältä - ja mikä parasta suht helpolta käyttää. Nykyinen vanhempi Ixus on ollut aivan finaalissa jo kauan, ihan naarmuilla ja jotain häikkää, epäluotettava. Lisäksi patterit loppuu ab 20 kuvan jälkeen. Uusi kamera oli siis ostoslistalla myös vauvan tuloa silmälläpitäen, nyt saatiin sekin ruksittua listalta, huh. Ilokseni mieskin oli tästä uudesta kiinnostunut, jospa hänkin ottaisi nyt tulevaisuudessa oma-aloitteisesti enemmän kuvia etten minä ole aina se joka on kameran takana tai pyytämässä, että ottaisitko mustakin yhden kuvan todistukseksi että minäkin olen ollut tällä reissulla mukana ;) Sit jäykkänä väkisin poseeraan ja kuvasta tulee ihan huono, haa.

Miten Aniliinin ilta tosiaan meni? Ja miten se talo?? Olin lukevinani jotain fb:stä...

Nekkukin lähtee perheineen ja ystävien kanssa reissuun ihan just, ihanaa! Mikä se teidän lähtöpäivä onkaan? Kuvia sitten sieltä jakoon meille muille eikö.

Mitäs muille kuuluu vkl jälkeen?

Ai niin, Nekulle kiitos kuvista! Tosi kiva katsoa kun tytöt kasvaa ja ne on aina niin ihanasti yhdessä kuvissa :) Tosiaan näkee kans, että ne on ulkonäöltään eri näköisiä, selvästi Lotalla enemmän sun piirteitä, eikö vaan, ja Ellillä miehen. Oliko niillä heti syntymästä selvästi toisen vanhemman piirteitä enemmän, tai siis onko ne pysynyt (nyky)itsensä näköisinä siitä asti?

Hiphei, me taidettiin saada meidän kodille ostaja! Eilen kävi pariskunta katsomassa, kiinnostuivat kovasti ja tänään ilmoittivat ostohalukkuudesta. Jee! Nyt pitää vaan olla intoilematta liikaa, koska ehtonahan on, että saamme tämän helmen tästä läheltä. Jessus, miten piinaavaa. Eilen käytiin kiduttamassa itseämme kämpän näytössä, ja oishan se just _se_. No eiköhän tällä viikolla tule päätös asialle. Toivotaan niin.

Miten mä muistelin, että Sanelman la ois ollut tänään! Kurja juttu, että jouduitte tekemään käynnin laitokselle jo ennakkoon. Hyvä, että vointi on nyt kuitenkin bueno kaikin puolin.

Oih, Mollyllä alkoi kissanpäivät. Aikas ihanata :-)

Heh, Nekku, toivottavasti mä en ole se keuhkoava äiti ;-) No en varmaan, en mä yleensä keuhkoile turhia, yleensä jos hermostun jostain näennäisen pikkuasiasta Matskulle, olen yleensä (ollut) rättipoikkiväsynyt. Nyt me nukutaan suht hyvin, joten huomaa, että pinnakin on taas normaalissa pituudessaan.
Toivottavasti Eltsun räkänenu paranee heti siellä lämmössä. Meilläkin nokat vuotaa koko ajan, välillä enemmän, välillä vähemmän. Kunhan ei sinne korviin menisi.

Manna, teidän tuleva talo kuulostaa tosiaan upealta. Onhan se aivan ihanaa, kun saa tehdä materiaalivalinnat itse. Parketti ei tod ole paras vaihtis lapsi- ja koiraperheeseen. Meidän lattiat on aivan lommoilla, onneks ei kaatunut kauppa kuitenkaan siihen, eeh. Ja kranssi takan seinustassa kuulostaa todella hyvältä! Just sellainen ihana, tunnelmallinen (perhe:)idylli. Tapetti kans kuulosti kauniilta.

Samaa sanoisin Gissa tuosta hoitoonjättämisestä kuin Nekku. Ihan susta itsestä kiinni. Lapsi pärjää vallan mainiosti. Mutta ymmärrän hyvin sun fiiliksen - muistan hyvin, kun Matsku oli 6kk, ja olin lähdössä konserttiin systerin kanssa ja M jäi mummin hoiviin. Ajattelin, etten millään voi olla pois pojan luota, kun M oli silloin vielä todella vierastava ja huusi mun perään. No hyvinhän se ilta meni, tietenkin.

Anna taitaa olla siirtymässä yksiin p-uniin, kun tänäänkin meni unille vasta 13 jälkeen. Ulkona ei millään malttaisi nukkua, kun on niin paljon nähtävää. Sisällä hyytyy nopeammin. No menisi tässä(kin) asiassa samassa tahdissa isoveljen kanssa.

Kiva kuulla Keijukaisen hyvästä mielestä :-) Ja hei, huippua tuo miekkosen leffamenestys - kyllä todella kelpaa paukutella vähän hekseleitä. Oma harrastus on todella hyvä juttu, henkireikä, kuten N totesi. Antaa virtaa ja pientä breikkiä kodin hulinasta.

Jees, palataan taas. Sanelmalle tsemppiä!

Heipsan tautikiireen keskeltä.. Mulla ja miehellä itseaiheutettua, voi käääk, mikä kanuuna, vieläkin, molemmilla. Onneksi miehellä vapaapäivä tänään ja huomenna, saadaan rauhassa lepuutella. Mutta hauskaa oli lauantaina, tosi hulvatonta! Ja pullo punaviiniä ja vähän muutakin upposti kitaani, äääh, ei vanha kestä. No, lapset siis yskäisiä, nuhaisia, Vili kuumeinenkin eilen ja niin ollen alati seuraa vaativa, kitisee ja on ihan allapäin, ressukka. Siljaa kävin justiinsa näyttämässä jälkitarkastuksessa, tulehtuneet on korvat. Raasu myös. :(

Eli se taloasia meni sitten justiinsa niin kuin Piritta sanoi, ettei kannata tuuletella ennen kuin kaikki on varmaa. Tai ei nyt mitään ihan peruuttamatonta, mutta palasimme lähtöpisteeseen, ikään kuin, nimittäin pesuhuoneesta oli vesieriste kaakeleiden alta vuotanut ja remontoida pitää. Jos tai siis kun teettävät sen ja jos myyvät samaan hintaan, niin ok, mutta enempää emme maksa. tarjoivat mahdollisuutta hinnanalennukseen jos teettäisimme remontin itse, mutta emme missään tapauksessa suostu. Rutikuiva tlo muualta, rei'ittivät aika huolella lattian betoniporineen. Eli odotellaaan, TAAAAAS. Yllättään neutraalisti kuitenkin suhtaudun, ei siis kumma kyllä mitään murskaavaa pettymystä. Realistinen suhtautuminen.

Sanelmaa huhuilen minäkin!

Jee, Ellikkä lähtenyt maailmaa tutkimaan! ja Leo sillä samalla peruutusvaihteella kuin Linus! ;))

Mollylla uusi kamera, mahtava juttu, nyt lempiharrastuksesi pariin - ja myös poseeraamaan! =)

Noh, nynne heräsivät, mies meni hätiin, mutta kuuluu äitiä karjuttavan. Palaan. :)

No täällähän minä! Kiirus päivä ollut, joten nyt vasta koneella. Vointi on ok. Huomenna aamulla neuvolaan pitäis mennä. Kotona eilen ja anoppilassa tänään olen mitannut paineita, eikä mitään hälyyttävää niiden suhteen. Mutta pientä edistymistä synnytyksen suuntaan on ollut, nimittäin eilen irtosi limatulppa ja tänään tullut vielä lisää. Jee, ehkä se tällä viikolla tapahtuu :)

Mollylle oikein loistavaan äippälomaa!! Nauti. Hyvin olitkin vastaillut Mannalle. Eli harjoitussupistuksia ja ei pitäis olla vaaraa, jos on kivuttomia.

Nekulle hyvää matkaa muuten! Mikäs olikaan kohde?

Ja Ansku nyt tiukkana taloasiassa. Pääsettekö vaikuttamaan materiaaleihin, jos myyjä tekee rempan? Mä ehkä ottaisin vastaan hintahyvityksen ja tekisin rempan itse (siis mies tekisi), niin vois olla varma että tulee kunnolla tehtyä ja ilme muutenkin olis mieluinen. Toivottavasti kaikkia tyydyttävä ratkaisu löytyy. Samoin kuin Pirittalla onnea matkaan asuntokaupoille.

Keijullakin hyvä mieli. Moni teistä kotona olevista on sitä hehkuttantu ja minä uskon, että tulen myös viihtymään kotona oikein hyvin kunhan alkukankeudesta selvitään ja alkaa rutiinia syntyä. Nyt vielä vähän epävarma ja jännittynyt olo tulevan suhteen.

Mollylle muuten tsemppiä liikkumiseen. Hyvin ehtii vielä kuntoa kasvattaa. Mulla on ainakin äippäloman liikunta tehnyt tosi hyvää. Kunto hieman kasvanut ja painokin laskenut. Ja kun masu kohta alkaa sullakin laskeutua, niin se hengittäminenkin helpottuu.

Mutta nyt lepäämään, että jaksaa huomenna aamulla herätä neuvolaan - ellei tule yöllä lähtö!

Moikka!
13 tunnin työpäivä takana:) Huiiih! Hyvin jaksan, kun ei ole sinänsä vaivoja. Kiitos suppari-infosta. Hiukan mietitytti, mutta ajattelinkin, että ihan normaalia on. Ihanaa, kun saa vastauksia kaikkiin kysymyksiin. Olette korvaamattomia.Vatsallaan nukkuminen ei muuten enää tunnu luontevalle ja nukunkin sellaisessa hassussa mykkyrässä puolikyljellään. Outoa jotenkin, kun vatsa on hiukan "tiellä." Mulla taitaa muuten olla pieni maha, kun olen saanut sen koosta niin paljon kommentteja. No, kaikilla omanlaisena ja todellakn ehdin kantaa vielä isompaakin, joten ihan tyytyväinen olen. Kohtu ainakin oli neuvolassa hienosti käyrillä, niin sen on tärkeämpää, kuin masun ulkoinen koko, eikös?

Mä olen Molly jaksanut lenkitellä ihan hyvin. En ihan hulluna viipota lenkillä, mutta niin, että välillä nostan sykettä. Yritän edes kävellen pitää jonkinlaista kuntoa yllä. Mutta en mäkään tosissaan ole missään "hyvässä" kunnossa.Koira pitää mut liikkeellä ja se on hyvä se. Painoa on varmaan nyt tullut kuitenkin ja torstaina olisi taas neuvola. Veikkaan, että viitisen kiloa on jo tullut näille viikoille. Ruoka maistuuu..

Sanelma vielä yhtenä, mutta nyt varmaan alkaa tapahtua. Hitsit, että on jännittävää..Tällä viikolla, uskomatonta!! Tsemppiä!!!

Wau Piritta, kuulostaa niiiiiin hienolle jos saatte nyt asunnon myytyä ja sen helmen itsellenne. Ihanaa olisi. Pidän peukkuja!! Olisiko jotain remppaa tiedossa vai onko kaikki mieleistä uudessa kodissa? Vitsit, kunpa nyt natsaisi!!

Harmitus Aniliini tuo kosteusjuttu, mutta; toisaalta hyvä, että nyt tuli selville. Samaa mietin, kuin Sanelma, että ehkä itse haluaisin teettää rempan tai ainakin sitten niin, että työvaiheita olisi mahdollisuus käydä seuraamassa rempan aikana. Tärkeää on, että noi homat tekee ammatti-ihminen, koska JOS tulee vielä myöhemmin jotain, niin vakuutusyhtiö kaivannee jotain sertifikaattia työn tekijältä. No, te tiedätte itse ja ootte varmaan miettinyt asiat. Mutta vielä ette ole kokonaan luopuneet kohteesta?
Kuulosti, että kivaa oli ollut viikonloppuna ja niin pitikin! Voih*Punaviiniä...Mä sain alkotonta (mehumaista!) punkkua eilen ja palautui mieleen punkun maku. Mutta se kuoharihimo..siitä en pääse irti :D

Nekulle mukavaa ja rentouttavaa matkaa!!! Ihanaa, että pääsette nautiskelemaan. Koksit jalkaan vaan ja menoksi:) Kiitos muuten kuvista; tytöt on niin sööttejä, iloisia lapsia. Lotta niin sun näköinen ja ilmeisimmin Elli mieheesi tullut enemmän. Suloisia!

Kiitos Sandellekin suloisesta kuvasta. Mahtava keli ja valotus, mallista puhumattakaan. Sitä aasinsiltana kameraan...Mä haaveilen digijärjestelmästä, manuaalinen mulla on, mutta en jaksa käyttää. Tosin, jos kamera vaan katoo yhtäkkiä, niin kannattaako mun edes hankkia:) Sama juttu Molly, että minäkin ruinaan miestä ottamaan musta kuvia, kun mä saan aina olla kuvaamassa. Ja mun mies ei mun mielestä osaa oikein visualisoida kivoja kuvia...Aina puuttuu jokin raaja tai osa päästä hänen ottamistaan kuvista.

Niin, Mollyn eka äippispäivä! Mitä kaikkea puuhasit? Joko huone on valmiina? Aikooko miehesi pitää isyyslomaa sitten vauvan synnyttyä heti?

Kiitos talokehuista. Saa nyt kattoa, että mikä on lopputulos. Jos ei vauva-asia olisi nyt number one, niin hanakammin keskittyisin sisustukseen. Yritän kuitenkin tsempata sen suhteen, että nyt keskittyisin myös raksaprojektiin, ettei myöhemmin kaduta, että "olisi pitänyt". Meidän valinnat on meidän näköisiä, mutta varmaan toisaalta aika "tavanomaisuudessaan" vastaavat myös useimpien mieltymyksiä, kun emme ole mitään extreme-sisustajia. Koti on meille tärkeä paikka, sellainen lämmin, kodikas ja turvallinen paikka, jolle voi sisustuksella luoda puitteita, mutta se todellinen tunne tulee asukkaista. Mä viihdyn kotona hyvin ja mielellään kutsumme kotiin kavereita ja ystäviä viettämään aikaa: pöydän ääreen ja sohville pitää mahtua läheisiä.

Nyt täytyy mennä suihkuun ja painua pian taas siihen omituiseen mykkyrään:) Sanelmalle tsempitykset kestona:) Ja pian se Mollyn minikin on lähtövalmiudessa!

Öitä!

Hellurei! Sanelmalle vain pikaisesti, että jännäilen täällä lähestyvää synnytystä, vaikken ehdikään kirjoittelemaan. Olet ajatuksissa! Tsemppiiii!

Mollylle ihanaa äippälomaa!! Miten aika voi mennä näin nopeasti?!?!? Vastahan sä plussasit :) Nauti täysin siemauksin, tämä viikko sulla ainakin kuulostaa kiireiseltä ja ihkulta!

Ja pienen valitusvirren ehtii aina vuodattamaan: mulla on ihan hirveitä alavatsakipuja, jotka tuntuu tosi kivuliaalta ovikselta. Vaikea kävellä, kun tärinä sattuu. Imetys alkaa lopahtamaan, joten odottelen menkkoja alkavaksi any day now. Huoh, näinköhän kroppa sitten heti heittäytyy hankalaksi. Olikin ihana vuosi, kun ei ollut niitä vanhoja vaivoja. Plääh.

Nyt äkkiä iltapalalle ja pehkuihin. Lupaan palata paremmalla ajalla kirjoittelemaan enemmän! :)

Ihania juttuja teillä tulossa...talonostoa, sisustusta ja matkoja! Puhumattakaan niistä tulevista perheenjäsenistä:-). Sanelmalle toivon nopeata ja sujuvaa synnytystä ja hyvää kivunlievitystä;-). Vaikuttaa ihan siltä että O-R on tulossa piakkoin.

Meillä on sellainen digijärjestelmäkamera Canonin eos jossa kaksi erikokoista putkea. On aika toimiva ja hauska vaikkakin aika iso kanniskeltavaksi mukana retkillä, mutta mies tykkää ottaa luontokuvia ja onkin kehittynyt myös noissa henkilökuvissa ja niiden rajauksissa paremmaksi kuin minä. Mä sain joululahjaksi pienen ixuksen jolla voin sitten ottaa tilannekuvia ja kuljettaa käsveskassa mukana.

Eilen kävin 2,5 tunnin työhaastiksessa. Tuon paikan mä haluaisin ihan OIKEASTI, toivottavasti tekevät hyviä päätöksiä:-). Nyt saa laittaa kaikki peukut ja varpaat pystyyn.

Ja ihanasti pankissa neuvottelemassa lainoista...plääh. Oli yhden lainan korkojakso päättymässä ja piti miettiä millä korolla ja millä ehdoilla sitä voisi jatkaa. Nyt kyllä kannattaa tarkistaa asuntolainojen korkoja kun korot on niin alhaalla. Mäkin vaihdoin yhden lainan koron 5,69->2,3, (marginaalit pysyi samoina) siinä tulee jo aikapaljon säästöä vuodessa vaikka vaihtaminen maksaakin jotain! Meillä on siis asuntolaina jaettu osiin kun otettiin kiinteää korkoa ja euriboria, hajautettiin riskiä. Noniin sellainen talouspläjäys teille tänään:-)

Gissa, mä olin ekan yön pois kotoa kun N oli 7kk. Oltiin kavereiden häissä ja muistan hiippailleeni vessaan pumpulle kun tissit oli täynnä:-). N ei juurikaan suostunut siihen pulloon mutta oli jo harjoitellut kiinteitä joten iltapuurot toimi. Luotettava hoitaja oli ihan a ja o, ihan oman mielenrauhan kannalta. Eikä se sun menosi ole tunnista tai kahdesta kiinni, kotijoukot pärjäävät varmasti. Mikähän meissä naisissa on kun aina ollaan valmiita karsimaan niitä omia menoja eikä miehille vastaava tule mieleenkään??

Oli niin monta asiaa mitä piti kommentoida etten enää muista että mitä. Palaan ehkä myöhemmin...

Heipsan ja terkut lekurikäynniltä,

Aloitan omanapaisesti kun just tulin kotiin. Kaikki ok, vauvan syke n. 128-132, sf-mitta 33, verenpaine 120/70 ja hemppa 109, virtsa puhdas ja kiloja tullut tähän mennessä 8,5. Tyttö taas mökää aikalailla, taitaa käydä ahtaaksi siellä :)

Sandea unohdin kiittää kuvasta myös, tosiaan mahtava valo! Ja ihana valokuvamalli :) Nyt on peukut ja varpaat tosiaan pystyssä, että saisit tuon työpaikan!! Milloinkohan siitä mahtaa kuulua jotain? Tiedätkö onko kilpailu kova? Paljon haastateltavia?

Sanelmaa saa nyt jännätä ihan tosissaan! Ajatelkaa, että aivan pian saadaan synnytysraporttia ja ehkä ensimmäiset kuvatkin? :)

Kiitos muuten liikuntatsempeistä, koitan ryhdistäytyä tähän loppuun!

Piritalle tsemppiä asuntokuvioihin, toivotaan että kaikki menee nappiin! Olisipa ihanaa! Aniliinin puolesta sen sijaan harmittaa, että pitikin löytyä sitä kosteutta. No, ehkä teilläkin asiat järjestyy jos hinta pysyy ja remppaavat tai järkkäätte itse jonkun sinne tekemään työt nykyisten omistajien piikkiin. Harmittaa varmaan vietävästi jos/kun olitte varmaan jo asennoituneet että siitä tulee teille uusi koti.

Mä kävin eilen uimassa ja manikyyrissä ja pedikyyrissä, sitten hoidin sosialisia kontakteja ja mailailin ja puhuin puhelimessa :) Tänään mammaryhmä, huomenna aamiaistapaaminen parin ystävän kanssa. Sain eilen myös viestin, että meidän minin vauvakaveri syntyi 3 viikkoa ennen laskettua aikaa! Ystävälläni siis LA lähempänä minua mutta tyttö päätti tulla eilen maailmaan.

Manna kyseli miehen isyyslomasta, aikoo olla kotona 2 viikkoa kun tyttö syntyy. Hänellä on kolmen päivän työmatka tuossa n. 5-6 tunnin lentomatkan päässä 3 viikkoa ennen LA:ta ja se vähän huolestuttaa mua... No, saas nähdä lähempänä sitten miltä tuntuu, joutuuko mies perumaan sen reissun. Mä haluaisin mennä varman päälle, ja tietty hän itsekin. Olisi aivan kauheeta jos missaisi tyttärensä syntymän! Tietysti vähän itsekkäistäkin syistä olen sitä mieltä.

Huonetta alan puuhaamaan tässä lähipäivinä tai viimeistään ensviikolla, nyt kun tuuppaa olemaan kaikenlaista muutakin ohjelmaa tälle viikolle :)

Nasupin ja pikkuperheen elosta olisi kiva kuulla lisää!

Heippa! Mökiltä palattu. Mukavaa oli, mutta minä ja Leo sairastuttiin. Pah. Onneksi ehdittiin vähän ulkoilla. Minä ja mies käytiin hiihtämässä ihanassa auringossa järvenjäällä. Oli mahtavaa. Mutta sitten tämä tauti. Kyllä rasittaa, että KAIKKI pöpöt päiväkodista tunkeutuvat meille. Joka kolmas viikko tässä perheessä sairastetaan. Ei ole kivaa. Leolla on kuumetta kolmatta päivää ja mulle nousi kuume eilen. Kurkku tulessa ja hirveä yskä. Yök. Valivali.

Mutta sitten iloisempiin asioihin. Kiitos ensinnäkin kuvista. Lotan tyttelit ovat niin iloisia ja suloisia! Ja Nellan kuva oli todella kaunis.

Sanelman la on ylihuomenna, jännää. Onneksi sairaalakeikka oli turha eikä ollut raskausmyrkytystä. Toivottavasti sitä ei tule. Kyllä kovasti odotetaan nyt vauvauutisia, hauskaa että saadaan sukupuoltakin jännätä.

Mannan koti kuulostaa hienolta. Maalaisromanttinen tyyli on kodikas ja ajaton.

Harmi, jos Aniliinin talokaupat menevät mönkään, mutta hyvä kun kosteusongelma selvisi. Jospa te vielä pääsette sopuun.

Sandella taas työhaastis takana. Kaksi ja puoli tuntia kuulostaa jo lupaavalta! Pidän peukkuja sojossa!

Mollyn äippäloman aloitus kuulostaa mahtavalta. Hoitoja ja aamiaistapaamisia, ihanaa.

Gissa, mä ymmärrän hyvin sun huolestuneisuutesi jättää Leo yön yli hoitoon. Mäkään en olisi omaa Leoani helpolla jättänyt :). Kaislan kohdalla sitä on ollut rennompi ja hän olikin eka kerran yöhoidossa 7-kuukautisena. Ihan hyvin oli mennyt, joten jos suinkin omatuntosi antaa periksi, niin kyllä Leo pärjää. Se vaan on kurjaa, jos joudut sitten koko ajan itse olemaan murheissasi. Mutta pikku breikki kyllä tekee aina hyvää, joten siinä mielessä kannustan lähtemään.

Mä taidan siirtyä sohvalle päiväunille nyt, kun lapsetkin nukkuvat. Jospa tämän taudin saisi häädettyä pian.

Oijoi Stella, ihanalta kuulosti teidän mökkeiily! Aika loistavaa, että teillä on tuollainen taivas melko lähellä kotia. Kurjaa sen sijaan kuumeilut, todella tylsää. Pkoti taitaa tosiaan olla aikamoinen pöpöjen levittäjä, se vähän pelottaakin tulevassa ajassa, kun lapset menee toisaalle hoitoon. Kotona kun pääsääntöisesti pysytään terveinä. Pikaista tervehtymistä!

Mä kävin tänään shoppaamassa Matskulle Stokkan tarjouksessa olleen Reiman vk-asun. Ostin sen viimeksikin ja osoittautui hyväksi. Väri yllättäen upposi muhun :-)
Mikä ärsyttää yli kaiken Reiman asuissa on se, että takki on just passeli, mutta meidän jäbä HUKKUU niihin housuihin. Silmämääräisesti ovat ihan eri paria mun mielestä. Edellisen setin (80cm) housut taitavat mennä vieläkin. Harmittaa, kun ovat niin erikokoiset, kun harvoin pystyy pitämään samaan aikaan setin osia.

No voihan nenä Aniliini! Kaksipiippuinen juttu, toisaalta nyt saisi tehtyä rempan edullisesti itsekin, mutta toisaalta säästyisi siltä vaivalta. Odottaminen on kyllä tylsää, kun sitä haluaisi jo päätöksiä aikaiseksi. Mikä teidän seuraava askel on asian suhteen?

Me jätetään tänään tarjous rivarista, joten jännäksi vetää =) Ois niin mahtavaa, kun kaupat tulisivat ja pääsisimme muuttamaan huhtikuussa, kun mies lomailee pari vkoa. No turha mennä asioiden edelle, tuossakin talossa on huono puoli se, että salaojitukset ja pohjan tuuletukset pitää uusia, mikä on todella kallis operaatio. Siksi tarjouksemme on alakanttiin, koska remonttia on edessä. Itse kämpässä ei tarvitsi kuin uusia portaat ja vessat, jotka ovat alkuperäiset eli 90-luvulta. Mäntyä mäntyä....

Sande puhui viisauksia koroista. Meillä on 12kk euribor, mikä ei ihan järkevin ole. Mietitään korkoa nyt tarkemmin, jos joudutaan ottamaan lisää lainaa. Mutta samassa tahdissa on tippunut myös säästötilin korko, hui sentään!
Peukut pystyssä S työpaikan johdosta. Kuulostaa lupaavalta, jos kerta tentittiin noinkin kauan, jee!

Ehtiiköhän matkalainen enää kuulolle? Lotan koksit oli ihan huippu, samoin kalitsa :-) Ja ihania kuvia tosiaan! Niin ovat sööttejä likkoja. Onko teillä huomenna järkevä lähtöaika? Me lähdetään sinne Ranskaan lauantaina ja lentoaika on IHAN pepusta. Huolella valittiin lukuisista lennoista sellaiset, ettei tartte kukonlaulun aikaan nousta - ja mitä vielä: lento aikaistui kahdella tunnilla, joten eiköhön vaan olla yöllä liikenteessä. Prkl. Harmittaa ihan suunnattomasti. Aamuneljältä _ei_ ole kova repiä itseä ja lapsia ylös pedistä =(

Aah, ihana hiljaisuus talossa. Loistavaa, että lapset alkavat nukkua samaan aikaan p-unia. Tässä saattaa jopa innostua tekemään kotitöitä, heheee.

Ai Nekun perheen reissu oli huomenna jo! Oikein ihanaa sellaista! Nauttikaa!

Miten mulla on mennyt ihan ohi, että Piritankin poppoo on lähdössä Ranskaan?? Muistan, että puhuit että lähtisit ehkä Pariisiin myöhemmin keväällä, eihän tämä ole se matka? Miten pitkään olette nyt ja mitä plänejä tarkemmin? Ihanaa, mä haluaisin kans matkustaa enemmän Euroopassa. Ehkä joskus vielä!

Stellan mökkiviikkis kuulosti tosiaan muuten aivan ihanalta paitsi sun ja Leon sairastelu :/ Kökköä. Pikaista paranemista sinne!

Heippa! Täällä taudista toivuttu, 5 päivää se multa vei. Mies ja poitsu eivät ainakaan toistaiseksi ole oireilleet, ihme. Kiitos parannustsempityksistä kaikille!

Kameroista oli ollut puhetta. Munkin mies ottaa mun mielestä huonoja kuvia, melkein kaikki heilahtaa kun on niin kiire kuvata :) Usein hän kyllä on kameran takana, mistä lie johtuu. Onkohan kellään muuten ollut video- tms kameraa ultrassa mukana? Olisi kiva näyttää isovanhemmillekkin tulokasta. Meillä on se ultra huomenna meinaan ja alkaa jo jännittää aika lailla...

Talokaupoille ja työpaikkahaaveille pidän peukkuja, toivottavasti kaikki järjestyy parhain päin!

Hyvin pystyin kuvittelemaan Mannan tulevan talon? Olikos se muuten ulkoa millainen, puuverhoiltu vai miten? Me taas ollaan juuri niitä kiiltävän kaapin kannattajia :) Onneksi makuja on monenlaisia. On se kyllä ihanaa saada valita omaan kotiinsa kaikki, tosin meillä raha rajoitti päätöksiä jonkun verran. Miksi se kaikista kivin on aina kallein??? Ja laminaatti on todellakin hyvä päätös. Meidän alakerran parketti on lommoilla ja viiruilla poitsun ja koiran jäljiltä. Yläkerran laminaatti ei ole kärsinyt yhtään.

Pirita, meillä on aina noin, että Juskalla housut on yhtä kokoa pienemmät kuin yläosa. Sen takia nuo takki-housut yhdistelmät on olleet meillä huonoja. Taitaa tulla samanlainen persjalkainen kuin äidistään (puhun nyt siis meistä :)

Mä olen huono antamaan yöhoitovinkkejä kun annoin poitsun yökylään vasta 1,5- vuotiaana. En vaan pystynyt. Olin toki poissa kotoa, mutta mies oli silloin kotona. Luulen myös, että kakkosen kohdalla maltan antaa aiemmin. Kyllähän sen toki tietää, että pärjäävät, muttei se silti ole niin helppoa.

Äh, kaipaisin itselleni noita Nekun hermoja. Mähän olen helposti kiivastuva tyyppi, lepynkin kyllä samaa tahtia. Pinna vaan palaa, ei mahda minkään. Anteeksi pyydetään ja halitaan ja selitetään käytös mutta kyllä sitä välillä itsekin ihmettelee omaa tulisuuttaan. Ei kait sitä omaa tempperamenttiään kauheasti voi muuttaa, kaippa munkin hermot pikkuisen on kasvaneet lapsen myötä, hope so.

Lähden hakemaan junnun tarhasta, pääsin tänään hieman aikaisemmin töistä. Huomenna vapaapäivä ja se ultra,hui.

Terkkuja töiden ääreltä :)! Toista päivää mennään. On ollut tosi kivaa ja kamalan nopeasti menevät päivät. On niin paljon tekemistä, mikä on vaan kiva. Stressihän tässä tilanteessa ei todellakaan tarvitse kehittää. En aio perehtyä mihinkään ylimääräiseen, vaikka toisaalta olis kiva päivittää vähän tietoja, mutta mitä turhia. Ihan tarpeeksi on tekemistä näissä mulle sovituissa hommissakin.

Pirittan asuntokaupalle peukut pystyssä samoin kuin Sanden työpaikalle. Toivotaan parasta!!

Ja Nekun perhe pääsee kohta aurinkoon, miten ihanaa! Ja Piritta Ranskaan, multa mennyt myös ihan ohi, että lähdettekin koko perhe? Pariisiin?

Ai niin, Hertan yöt ovat taas parantuneet. Muutamana iltana annettiin Pamolia ennen nukkumaanmenoa ja nukkui tosi rauhallisesti. Ajattelin, että särkeeköhän niitä korvia vieläkin. Viime yöksi ei kuitenkaan "lääkitty", mutta nukkui silti hyvin. Tällaista se kait on, vaihtelevaa näiden öiden suhteen.

Nyt kotiin!

Pikaisesti tännekin…

Mä luulen, että Sanelma on hommissa! Loman jälkeen täällä toiv odottaa ihania uutisia ja rapsa.

Hauskaa Hertta, töiden äärellä! Oletkin ollut ajatuksissa.

Juuh, aamulla lähdetään! Menolento on ihan kohtuullinen, mutta charter-lennolla se sitten tarkoittaa melko horroria paluuta (aamuyöllä). Huh, kun selvitään perille, sitten helpottaa. Aikamoista pakkaamista. Eltsun ruoatkin rahtaan mukana.

Sandelle peukut työn suhteen! Ja vitsit P, toivon, että natsaa asunnon kanssa! Anilla sitten pieni mutka matkassa, mutta hyvä, että otatte rauhallisin mielin.

Voi sairastamisia! Voimia ja paranemista. Lohdutuksen sana, ettei pk automaattisesti tarkoita infektiokierrettä, meinaan L on pk:sta tuonut kotiin vain täit ja yhden flunssan koko vuoden mittaisella “urallaan”. Meille ojennustauti ja flunssat ovat tulleet ihan muualta. Tuntuu, että toiset vain sairastavat enemmän kuin toiset. Meilläkin Elli sairastanut huomattavasti enemmän kuin L aikanaan, nytkin ollut flunssainen jo pari vkoa ja L:lla ei siis mitään. E:n korvat olivat ok, onneksi.

Nyt pelastamaan sapuska uunista! Voikaatten hyvin.

Sanelma tosiaan varmaan hommissa! Jännittävää. Ei oo kukaan saanut häneltä mitään tekstiviestiä? Mulla puhelin ei oo piipannut. Tottahan Okko-Riina nyt ajoissa tulee, jos ei laskettuna päivänä tasan niin päivän pari aikaisemmin. Äitinsäkään kun ei ole mikään huithapeli myöhästelijä.

Mä ajattelin Hertta sua kanssa maanantaiaamuna kun itse jäin kotiin ja sä menit ekaa päivää töihin. Miten pikku-Hoo on suhtaunut? On ollut varmaan kuin Hangon keksi kun olet tullut töistä kotiin? Ja mies kanssa? :) Taisi siis olla niin, että miehesi on kotona nyt nämä pari kuukautta?

Onpa jännää, jos Sanelma on päässyt vauvaa hakemaan. Voi kun se oliskin niin yksinkertaista :)

Niin, siis en vie poikaa yökylään, vaan jää kotiin isänsä kanssa. Päätin jo aikaa sitten, että mun pitää nyt mennä, vaikka pahalta tuntuu. Poika ei siitä kärsi, vähän saattaa tissiä kaivata, mutta muuten pärjäävät kyllä. Eikä siitä mitään tule, jos en koskaan saa lähdettyä. Mun murhe oli se, että miehelle tuli samalle viikonlopulle ohjelmaa ja Leo ois pitänyt viedä kahdeksi pitkäksi päiväksi mun äidin luokse hoitoon, illan ja yön ois ollut isän kanssa kotona. Sitä siis murehdin, mutta nyt miehen meno peruuntui, onneksi.

Sandemanin hienoa kuvaa munkin piti kehua, tosiaan upea valo!! Mä ostin ennen joulua digijärkkärin ja sen kanssa nyt harjoittelen. Tosin automaattitoimintoja olen vain käytellyt, ei nyt riitä kärsivällisyys säätöjen opetteluun. Perusixuskin löytyy mukaan otettavaksi. Meillä myös joudun oikein pyytämään, että ota musta kuva, näkyis että on se äitikin joskus lasta sylissään pitänyt. Sitten olen Mollyn tavoin ihan jäykkiksenä siinä kuvassa :) Niin, ja mikäli mies saa musta siedettävän kuvan, niin puoli päätä puuttuu, tai jotain :)
Sandemanille kaikki peukut ja varpaat pystyssä työnhaussa!!!

Aniliinille pahoittelut talonosto-ongelmien suhteen :( Voi harmi, toivottavasti selviää nyt parhain päin.

Nekulle ja Piritalle hyvää matkaa!!

Käytiin eilen tutustumassa vauvauintiin ja mua harmittaa, kun en aiemmin saanut aikaiseksi. Mä olen tosi huono menemään uusiin paikkoihin ja siksi se on aiemmin jäänyt. Nyt alkoi kuitenkin harmittamaan, kun on niitä harvoja juttuja, jotka löytyy suht läheltä, eikä tarvii lähteä kaupunkiin asti. Ensi viikolla aloitetaan. Oletteko muut käyneet, en muista että ois ollut juttua??

Ostin pari kappaletta Kirsi Valannin Syli -nojatuoleja ja nyt yritän sovitella niitä meidän olkkariin. Aika suuria ovat, meillä on varmaan vähän pieni olohuone. Pitää jatkaa sisustamista. Meilläkin on enemmän maalaisromanttista tyyliä, mutta pidän kyllä muunlaisestakin. Mun koti ei yrityksestä huolimatta kuitenkaan pysyisi pelkistettynä, vaan alkaisin tuomaan jotain ylimääräistä tyynyä ja kynttilää.
Millaiset listat teille Manna tulee? Niihin kannattaa hiukan panostaa, teidän tyylisessä talossa luovat tosi ihanan tyylin ja näyttää heti siltä, että on panostettu yksityiskohtiin. Hanat on myös yksi juttu mistä huomaa millä tyylillä on rakennettu. Siis mun mielestä :)

Pitää mennä, poikaa harmittaa

Moro,
Ei vielä ilmoitusta haastattelusta...olivat kutsuneet vain 3 tyyppiä joten todennäköisyydet ovat jo suuret, mutta pettymys sitä isompi jos ei natsaa. Seuraava steppi olis tavata pomonpomo Stokiksessa. HUI.

Gissa mehän oltiin Nellan kanssa vauvauinnissa, N tykkäsi hurjasti. Aloiteltiin kun N oli noin 5 kk ja lopetettiin viime marraskuuhun eli noin vuoden käytiin siellä. Kaksi vuotiaaksi asti olisi saanut käydä samassa ryhmässä. Vauvat on ihan innoissaan kunhan tottuvat isoihin paikkoihin ja muuhun hälinään mitä siellä hallissa on. Niiden järjestäjien ohjeet vauvan syöttämisestä kannattaa ottaa ihan kirjaimellisesti, meidän ryhmässä kävi yksi kakkaonnettomuus jolloin kaikki uinnit peruttiin ja allas putsattiin. Kuulemma on harvinaisia juttuja, n 3krt vuodessa. Alkuun mulla oli turvaistuin mukana mihin saatoin Nellan asettaa kun kävin itse pesulla mutta myöhemmin istui saavissa tai tuli mukaan suihkuun. Hyvä puoli uinnista on että ainakaan N ei pelkää vettä eikä suihkuttelua kuten esim naapurin likka. Toki paljon puhutaan korvatulehdusten ja vauvauinnin yhteydestä, mutta mitään ei ole todistettu ja se on samanlainen paikka kuin mikä tahansa julkinen paikka josta voi niitä pöpöjä saada.

Riinuskalla ultra tänään, jännää. Meillä ei ollut videokameraa mukana, mutta ottihan ne kuvia jonkun verran joita voi sitten näytellä. Se kuuluisa Bronohan tekee dvdn 4D-ultrasta, kuuluu kai (kalliiseen) hintaan. Puhelimella voi kuvata pienen pätkän jos haluaa?

P oli ostanut vk-asun, meillä onneksi syksyn asu menee vielä tän kevään. Ja talvihaalarista saa fleecevuorin pois niin on sellainen backuppi. Hirmuisesti nuo lapset kasvaa, mun pitäisi hankkia Nellalle uudet lenkkarit ja oon yrittänyt bongailla tarjouksia. Stockan gorekengät alkoi vasta koosta 23, kun tarve olis 22 tai 21, pyh. Milloinkas ne hullarit on?

Ihanaa matkaa vaan Nekulle ja tytöille ja Pn perheelle kunhan lauantai koittaa! Kunpa mäkin pääsisin jonnekkin...vaikka sinne Tukholmaan;-))).

Jeps taidan lähteä kauppaan ja siitä takaisin leipomaan ja ruokaa laittamaan.

Hurraa, meidän tarjous meni läpi!!!!!!!!! Nyt vaan nimiä papereihin, niin uskaltaa jo hiukka tuulettaakin :-) Huippua, olen ihan mielettömän onnellinen. Kaupat tehdään perjantaina, jos vaan meidän ostajat eivät peräänny. Toivottavasti eivät! Pientä hiertämää tuli siitä, ettei autohallipaikka siirry automaattisesti heille, mutta jospa se kauppa ei siihen kaatuisi. Apua, nyt jo hiukka jännittääkin....Muuttamaan pääsisi huhtikuun lopulla.

Tosi kauniit ovat nuo Valannin tuolit Gissa. Tykkään myös siitä sohvamallista, jossa on mun himoitsemat ylileveät käsinojat :) Me ei olla käyty vauvauinnissa. Osin johtuu siitä, että Matias oli vauvana niin arka, ettei siitä olisi tullut mitään. Toisekseen ollaan kait vähän laiskoja, sittemminkin, että pk-seudulla noi uinnit on kukonlaulunaikaan vkloppuisin...Nyt aletaan käymään koko perhe uimassa, kunhan Anna tuosta vähän kasvaa.

Ranskan reissu on siis skimbaloma. Ystäväperhe lähtee mukaan lapsineen, ja mummit lastenhoitajiksi. Samassa kohteessa oltiin kolme vuotta sitten. Lennot varattiin jo elokuussa - heh, ylipäätään koko reissu päätettiin tyyliin yhdessä minuutissa...Nyt on vähän epäilyttänyt koko matka, lasten kanssa se on pientä kaaosta koko ajan ja tavaramäärä on valtava. No kunhan niihin upeihin maisemiin pääsee laskettelemaan ja rinnebaareihin maistelemaan hehkuviiniä, niin eiköhän kaikki vaiva maksa itsensä tuplana takaisin :-)

Ohops, pitää hakea poika puistosta. Palaan.

Nonni, omat navat ensteks :)
Ultrassa kaikki näytti hyvältä, vauva vaan ujosti piti koko ajan nyrkkejään kasvojen edessä, että niistä nähtiin vain vilaus. Koko vastasi hyvin viikkoja, eikä mitään huolen aihetta löytynyt, ihanaa ja niiiiiiiin huojentavaa. Sitten, mehän ei missään nimessä haluttu tietää sukupuolta... Mutta. Pari viikkoa mulla on ollut todella vahva tunne siitä, kumpi tulee. Keskusteltiin miehen kanssa, että haluttaisiinko sittenkin tietää, mutta asia jäi vähän auki. Noh, kätilö sitten kysyi, että yritetäänkö katsoa sukupuolta. Oltiin sitä mieltä sitten, että katsotaan. (näin se mieli voi näköjään muuttua?!?) Aika satavarma kätilö oli sukupuolesta, mutta nähtäväksi se sitten jää kesällä. Ei haluta kertoa kenellekkään sukupuolta, joten pidän nyt teitäkin jännityksessä, anteeksi.. en halua edes sanoa, vahvistuiko mun epäilys oikeaksi, mutta ei kyllä kaduta että haluttiin tietää. Eihän se kuitenkaan ihan varmaa voi olla. Vaikka laitteet on tarkentuneet huimasti muutamassa vuodessa ja itsekin kuvasta katsottuna oltiin ihan samaa mieltä sukupuolesta. Semmoista, mutta ompa nyt hyvä olo kun pikkuisella kaikki hyvin.

Nekun perään vilkuttelen ja huutelen hyvää matkaa! Pirittakin pesueineen ihan kohta lähdössä, varmasti mukava reissu tulossa. Kiva kun teillä on "nannyt" mukana. Ja onnea talokaupan etenemisestä, huippua! Nyt kun menisi loputkin yhtä hyvin. Ja jo ensi kuussa olisitte uudessa kodissa, jee.

Sande, koskas ne lupailivat ilmoitella haastiksesta? Ilmoittavatko joka tapauksessa, kun teitä oli noin vähänkin?

Hinoa, että Hertta on viihtynyt töissä. Ei sitä tosiaan kerkeä pahempia stressejä kehittää kun on vaan niin vähän aikaa siellä.

Pitääkin googlettaa Gissan uudet tuolit, heippa!

Onnea P!!! Tosi hinosti jos tuo menee nyt putkeen!! On kai aika harvinaista että kaikki tapahtuu samaan aikaan, ja kaikki on tyytyväisiä. Voisit vähän valottaa sitten kämppää ja paikkaa, vaikka tuolla s-postin puolella?

Ja AH, mä oon niin kade että pääsette alppilandiaan. Ne maisemat ja tunnelma! Toki se noiden termiittien kanssa on erilaista kun ennen mutta silti vähän eri atmo kuin kotona!!