Tahkoojaplussat 80

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman ejk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sandeman ejk

Vieras
Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g ja 16.5.08, Hertta 48cm, 3470g.
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g ja 28.6.2008 Elli
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g ja 27.4.2008, Anna, 50 cm, 3600 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g. 30.4.2008 Silja, 51 cm, 3540 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g
Keijukainen: 10.7.2008, Mai 51 cm, 3740 g
gissa: 19.7.2008, Leo 50 cm, 3080 g
Tiitu: 11.8.2008, Linus 51 cm, 3880 g

Odottajien la:t:

Nasuppi 26.10.2008
Sanelma 5.3.2009
Molly 14.4.2009

Sanelmaa te huhuilitte aloittamaan ketjun, mutta mää en enää jaksanut odottaa:-) Suprise,suprise. Ja PÖH, tuohon listaan tuli vielä Nasuppi odottajien puolelle mutta ehkäpä hää itse korjailee listaa?

Minä taidan huhuilla Juliaa, on kadonnut tutkasta ihan tykkänään Hertan ristiäisilmon jälkeen, HUUUUUUUUUUHUUUUUUU!

Mä täällä välttelen kirjoittamisen aloitusta, miten voikaan olla niin pirun hankalaa??? Deadline ekalle esseelle on maanantaina ja sanaakaan ei vielä ole koneella. Paperille oon saanut vähän hahmoteltua, mutta yhtään järkevää lausetta ei ole. AUTS.

Neljät erilaiset lihapöltsit on tehty, tuli kreikkalaista ja feta-oliiviversiota sekä kahdet ihan tavalliset. Onpahan taas perheelle ruokaa, vielä himottaisi väsätä riista-hapankaalipataa, mutta smetana puuttuu. Multitasking-mama mutta havaitsen omassa käytöksessäni myös sitä kirjoittamisen välttelyä. Ehkä saan inspistä illan luennolta.

Laitoin muuten tuoreita kuvia teillepäin, Linuksen kuvat oli supersööttejä, samoin Matskun uusi tukka ja Anna!

Kiitokset kuvien lähettäjille taasen! Ihania kuvia! Oon kyllä samaa mieltä, että Linus näytti siinä toisessa kuvassa ihan äidiltään. :)

Pahoittelut vielä Gissan perheelle teitä kohdanneesta surusta! Jaksamisia!

Ja heh, Aniliini sun unias.. :)

Sandelle tsemppiä kirjoitusmotivaation löytämiseen. Se alkaminen on kyllä peestä, gradun ja viimeisten esseiden aloitusväännöt vielä tuoreessa muistissa.. Peukkuja myös työpaikan suhteen!

Hyvä vaan Sande, kun aloitit uuden ketjun! Nasuppi varmaan päivittää pienokaisten mitat kun seuraavaksi ehtii linjoille. Mahtaa olla kiireinen kahden kanssa :)

Kiitos kaikille ihanista fotoista suloisista lapsosista. Matsku on kyllä sellainen vaahteranmäen Eemeli, että! :) Ja Linus tosiaan ihan äitinsä näköinen, ainakin toisessa kuvassa vielä enemmän! Annassa ja Siljassa on tosiaan jotain samaa. Siljan ihana ulkoiluasu pisti hymyilemään! Ja Nella niin kivan punaisissa myös.

Tiitu kyseli sitä sukupuolijuttua. Juu, me ollaan kyllä ajateltu selvittää etukäteen. Mites Sanelman ja miehensä kanta? En muista onko ollut juttua.

Mä teen edelleen puolipäivää töissä ja tuntuu kyllä tosi hyvältä. Katsotaan jatkuisiko näin... Sopis mulle erinomaisesti. Huh, että vatsa on muuten turvonnut iltasin. Voiko se alkaa näkymään jo tässä vaiheessa?? Normaalit vaatteet menee kyllä vielä ihan hyvin.

Mitäs kaikille muille kuuluu? Eilen oli hiljaista, kaikki mamat ja lapset puistoilemassa? Nekusta ei ole kuulunut aikoihin. Kaikki ok? Lähtikö punaviini tuoleista? :/

Täällä mä olen. Aah tätä rauhaa ja keliä! Kohta lähden vaunulenkille, muuten aion viettää joutilasta päivää Ellin kanssa kotona köllötellen klo 14.45 asti. ;-) Sain sentään jo siivous- ja vakuutusasioita hoidettua, joten tehokas olo.

Tällaisena syksy on niin upea. Eilenkin oltiin kahteen otteeseen piiitkään puistossa.

Kiitokset kuvista! Missä ihmeen välissä Linuskin on kasvanut noin isoksi vauvaksi, vastahan hän syntyi??? Oikea hurmuri. Ja vitsit Masaa ja Anskua. Anskussa näen paljon isänsä näköä. Vilkku ja Silja olivat myös ihanan touhukkaita. Neltsi näytti olevan tohkeissaan metsässä, hieno juttu, siellä taidatte paljon käydäkin. Jotenkin mäkin olen oivaltanut metsän ihanuuden L:n myötä.

Jutut jäi toiseen ketjuun ei muista mitään. Paitsi gissalle suuren suuret osanotot.

Vilkulle tervehtymistä! Se on käsittämätöntä, kuinka reippaita ovat kuumeisenakin. Itse sitä on ihan töttöröö jo 38 asteessa. Miten voitte?

Riinuska, mainitsivat meilläkin pk:ssa jokunen vko sitten niistä lintukirpuista ja L:lla olikin pari punaista laikkua naamassa. Se ihojuttu oli kuitenkin jotain muuta.

Mä luulen, että kuuluu ikään nyrkkien järsiminen vaikka ei hampaita olisikaan tulossa. Elli on myös hurmaantunut nyrkeistään, ihailee niitä – ja siis jyrsii ja lussuttaa.

Eilen oli Eltsun nla ja 3 kk mitat: 6210 g, 61 cm. Hyvin kasvaa. Tosin on grammalleen kilon pienempi kuin Lotta saman ikäisenä.

Mä olen ehdottomasti hyvin tapojen kannattaja, mutta mää sanoisin yhden lapsen kokemuksella, että reilun vuoden ikäiseltä, jolla ei vielä ole käytössään kovin monia sanoja, ei voi vielä odottaa järjestelmällisesti kiitosta tms. tai kummoisia pöytätapoja. Tuon ikäinen ei vielä välttämättä lopulta tajua karjumisen ja kiitoksen yhteyttä. Mä olen huomannut, että kun itse johdonmukaisesti_aina_ja_liioitellustikin kiittää ja sanoo ole hyvä, se tarttuu lapseen. Nykyään L yleensä oma-aloitteisesti sanoo kiitos tai kiitos ruoasta poistuessaan pöydästä, joskus pitää muistutella. Monessa tilanteessa on jopa tosi hyperkorrekti ja kiittelee moneen otteeseen. Tarjoillessaan nukeilleen ruokaa sanoo aina ole hyvä jne., mistä tietenkin olen iloinen. Malttia vain tapakasvatukseen!

Missäs Mariskakin luuhaa? Toivottavasti kaikki hyvin siellä. Miten sen takan kanssa kävi?

Ai vitsit, Mollykin saa jo parin viikon päästä ja me tietty kans (?), kumpi se tulokas on! Mä veikkaan poikaa.

Punkut lähti melkein, saavat luvan kelvata tän pikkulapsivaiheen (kun lapset läikyttelevät niitä punkkujaan, hih…).

Meillä tänään 10-vuotispäivä. Ihana, ihana, maailman paras mies ja isä! Lotta kuunteli aamulla silmät suurina, kun kerroin, että tasan kymmenen vuotta sitten yks poika ja tyttö menivät hissillä ylös kahvilaan ja joivat kahvia ja kaakaota. ;-) Hää siihen sitten, että “minäkin join kaakastusta”.

Nyt sinne ulos.

Onnea Nekulle 10-vuotisjuhlapäivänä! Kaakastusta :D.

Meillä on muuten sohva _aivan törkeän_ näköinen. Harmittaa :(. Siinä on sormiväriä, pissaa, koiran- ja vauvankuolaa ym. Olen vaahtopesulla jynssännyt, mutta tahroja on jäänyt silti. Olen miettinyt höyrypesurin lainaamista/ostamista. Onko jollain kokemusta? Mun au pair -perheessä vuonna papu oli sellainen, ja sillä sai kyllä aika piintyneitä tahroja pois. Pahus, että pitää olla kangassohva, josta ei saa päällisiä pois. Ostettu tietty ennen lapsia.

Oli ihanaa viedä tänään lapset päiväkotiin, kun olivat siellä niin innoissaan. Heti tepastelivat tomerina aamupalapöytään ja katsoivat silmät soikeina laululeikkiä vetävää hoitajaa. Siellä on niin hyvä ilmapiiri, että ei tee enää kipeää jättää ipanat sinne. Kotoa lähtemisetkin menevät nykyään hyvin, kun kumpikaan ei kiukuttele edes pukemista vastaan.

Kiitos kuvista, kyllä nämä "meidän" mukelot ovat niin ihania! Mäkin ihmettelin, missä välissä Linuksesta on tullut tuollainen nauravainen, iso pötkylä :).

Mä sanon samaa kuin P ja N, että Nellalta ei varmaan vielä kannata odottaa kovin etevää sääntöjen tottelemista. Toisto on kaiken a ja o, mutta rangaistusten päälle tuon ikäiset eivät ymmärrä. Meillä Leo alkoi siinä 2-vuotiaana osoittaa sellaista ymmärrystä, että uskalsi ottaa jäähyn käyttöön. 1-vuotiaat eivät vielä ymmärrä syy-seuraus-suhteita.

Ajattelin mennä Leon kanssa parin viikon päästä Unicef-konserttiin, jossa on Pikku Kakkosen väkeä (mm. Huvitutti-orkesteri) esiintymässä. Päiväkodissa oli ollut 45 min. pitkä musiikkiesitys, ja ainakin sen Leo oli jaksanut hyvin katsella. Toi konsertti voisi olla äidin ja pojan yhteinen juttu :).

Eilen illalla syötiin miehen kanssa syksyn kunniaksi juustoja ja juotiin portviiniä. Ensimmäisen kanssa tuli vissiin vähän ahnehdittua, sillä heräsin keskellä yötä hirvittävään vatsan poltteeseen. Yleensä kun en syö illalla mitään, niin vatsa vissiin hermostui moisesta satsista. No, hyvää oli joka tapauksessa.

Meillä pukkaa flunssaa Kaislalla ja miehellä. Leo ja minä olemme vielä säästyneet. Oi pliis, pysy poissa, paha lentsu. Sanoo hän, ja lähtee juomaan teetä hunajalla.

Ihanalta kuulosti Stellan ja miehen juusto- ja portviini-ilta! Oletteko maistaneet valkoista portviiniä? On kans hyvää. Nekku ja miehensä saavat puolestaan tänään sitten illalla keksiä jotain kivaa 10-vuotispäivän kunniaksi, onnea!

On kyllä jännää arvuutella vauvan sukupuolta nyt vielä kun ei tiedä. Ja hauska kuulla muiden veikkailuja fiilispohjalta, on tullut sekä tyttö- että poikasellaisia. Saas nähdä näkyykö seuraavalla käynnillä jo vai joudutaanko vielä odottamaan. Kerron kyllä sitten tänne, jos haluatte tietää? ;)

Syysflunssat hus!

Huh, Hullutellen aloiteltu päivä. Parin tunnin yöunien jälkeen oli aika taitonäytös saada Matsku klo 9 puistotädille, autolle parkkipaikka, Anna ergoon ja menoksi :D Kaikkea tuli kaapattua lapsille, kieltämättä hyviä tarjouksia housuissa ja paidoissa. Esim. yöpukuja me tarvittais koko ajan lisää, joten nyt tuli sitten kasa matkaan :-)

Samaa mieltä, oispa aina tällainen syksy! Eilen oltiin läheisessä puistossa riehumassa vaahteralehtien seassa, oli niin mieltsin lämmintä ja kaunista.

Sandehan olet ahkera köökissä! Ja vielä tuollaisia hienonhienoja pöperöitä. Mun listalla on tänään kirjolohikiusaus, jiphei. Tiedän erittäin hyvin tunteen, että jotain pitäisi saada kirjoitettua, mutta mitään ei tule ulos ;-) Kai se pitää vaan odottaa sitä inspistä, väkisin on hankala ryhtyä hommaan. Tosin kun se alun saa käyntiin, loppu tulee usein hetkessä.

Linus on tosiaan kuin varkain kasvanut jo ihanaksi palleroiseksi. Puhumattakaan Mollyn viikoista!! Mutta upeeta, ei sitä voi kyllin hehkuttaa teidän odotuksen onnea.

Meidän yöt on muuten, yllättäen, edelleen hornaa, ja alkaa olla pata aika jumissa. En tajua, miten likka ei yöllä nuku lainkaan tunteja putkeen. Heräilee yhtenään. Ottaa ihan satasesti pattiin, kun on just itse vaipunut uneen (sen 3. kerran...), niin toinen aloittaa konsertin ja hiljenee vain tissillä. Mun mammakamu sanoi jo, että laitat matkasänkyyn toiseen huoneeseen (ööh, siis minne..??) ja huudattaen mentäis aamuyöhän asti. Tiedän, tätähän ei suositella, mutta pakko on jotain alkaa keksiä. Tenkkapoo on vain se, etten halua antaa mitään jytympiä ruokia, koska niistä seuraa vain vatsavaivoja ilmeisesti. Ja mistä mä sit tiedän yöllä, jos sillä onkin nälkä?
A, siis sun kyssäriin: Anna kyllä syö lihasosetta, mutta lähes poikkeuksetta huutaa sen jälkeen ihan täpöllä, viljavellistä sama reaktio. Herkkä vatsa? Voitte kuvitella, että pikkusen on ollut ikävä Masan vauva-aikaa, kun tässä vaiheessa M veteli jo täysiä unia 07 asti, eikä juurikaan itkenyt. Nyt on NIIN toinen ääni kellossa.

Stella, teillä on sohva ottanut sitten vielä enemmän osumia kuin meidän. Se kyllä harmittaa, vaikka on ihan väistämätöntä, etenkin kahden mukulan kanssa. Tosta höyrypesurista en ole kuullut, kantsii varmaan googlettaa tietoa.

Arghh, silmää painaa, mutta yritän katsoa yhden leffan loppuun. Ja sit pitäisi kai suurimmat pölypalloset siivota pois. Huomenna selviää, saadaanko naapuritalosta neliö itsellemme. Tehdään tarjous, joka tuskin menee läpi, mutta saapi aina yrittää :-)

Moikka!Ihana ilma tosiaan ollut, oltiin kans pitkällä vaunukävelyllä ja ihailin syksyn värejä.
Kiitos kuvista, ihania ovat aina! Linus oli minustakin siinä myssypäisessä kuvassa aivan ilmetty äitinsä. Anna taas näyttää isältään sen yhden kuvan perusteella jonka olen nähnyt :) Anskun pikkuisista en osaa sanoa, taitaa olla kummankin näköä?
Koetan kans laittaa teille pari uudempaa kuvaa.

Nasupin pienoisia olisi kans ihana nähdä!Vai sinappikone teilläkin :)Kiva ois tosiaan kuulla minkäsorttisia ovat ja muistuttavatko toisiaan näöltä?

Molly, tottakai me halutaan tietää sukupuoli :)? Mulla oli se vahva tyttöveikkaus kuten jo sulle aiemmin kerroinkin, hih. KIva näitä on aina veikkailla.

Nam noita Sanden pöperöitä!!

Kiva Tiitu kun oot kokeillut niitä ekovaippoja.Meilläkin on ollut Prismasta loppu, harmittaa ihan. Mutta kiitos vinkistä Rainbown suhteen, oon niitä hypistellyt mutten ole uskaltanut ostaa. Niillä näyttää olevan lähes kaikissa tuotteissa tuo ympäristömerkki, mm. liivinsuojissakin on.

En vielä ollut tanssimassa, tällä hetkellä ongelma on miehen pitkät työvuorot, en ehdi millekään tunnille :( Mutta tarkoitus on aloittaa mahdollisimman pian.
Kotikuntoilua olen harrastanut ja meillä on punttis talossa joten siellä käydään yhdessä koko porukka, Mai turvakaukalossa mukana :)

Hitsi Piritta, ettei se lihasose sitten toiminut. Kyllähän noi vatsakivuilta kuulostaa, mutta mistäs sen tietää, kovin ovat erilaiset lapset temperamentiltaan. Broidin vanhempi poika nukkuu edelleen (4v.) tosi huonosti ja herää joka aamu 5-6 aikaan. Tsiisus..eikä taatusti tyydy leikkimään yksin aamuisin että vanhemmat saisivat nukkua.

Meillä Mai on alkanut KIEKUMAAN! On ilmeisesti keksinyt uuden äänen ja on kyllä tosi huvittavan kuuloista. Toissa aamuna mies tuli pelästyneenä makkariin katsomaan että mitä sieltä kuuluu. Maihan se siellä jutteli :)Tälläkin hetkellä kiekuu tuossa vieressä.

Meillä taitaa olla yöimetykset historiaa :( Multa ei tullut maitoa muutamaan yöhön ollenkaan, sitten väsyin siihen että hereillä oltiin 2-3 tuntia kun koetin imettää vuorotellen molemmista rinnoista ja Mai vaan ähki ja huusi. Nyt on pari yötä mennyt siten että kun herää nälkään, lämmitän desin tuttelia, syö sen ja nukahtaa samantien tyytyväisenä ja nukkuu 4 h. Kieltämättä ahdistavaa väsyneenä mutta ei auta. Päivällä maito riittää edelleen hyvin, ihan outoa??

Vippelle muuten onnittelut siitä duunista! Hinoa että sait sen. Ajattelinkin sua tässä yks päivä :)

Nekulle ja miehelle onnittelut merkkipäivästä! Hauska tuo Lotta :)
Meillä ens viikolla tuo 3 kk neuvola, kiva vertailla mittoja. Rokotus on samalla.

Huomenna meen kans Hullareille, isäni lupasi vahtia Main päiväunia sillä aikaa :) Ollaan varmaan mun vanhempien luona huomenna ja ylihuomenna koettaa viikonloppureissu Pariisiin ja Mai jää kahdeksi yöksi isänsä hoiviin. Mua jännittää kamalasti ja tulee varmasti ihan hirveä ikävä :/

Voikaa hyvin!!

Voi ankeus kun en ehdi tänne enää päivittäin :( Paljon jää valitettavasti lukematta, kun ei vaan ehdi. Päivät menee tuuraajaa opettaessa ja iltaisin on kaikkea menoa. Juuri tulin kampaajalta. Ihanaa pitkästä aikaa olla vähän eri look. Vähän väriä pintaan ja 10 cm pituudesta pois! Aikalailla muuten kihartuu hiukset. Aina on kihartuneet, mutta ilmeisesti raskaus kihartaa lisää. Sopii mulle.

Gissalle osanottoni ikävän tapauksen johdosta. Nuorten ihmisten kuolemat tuntuvat aina erityisen vääriltä. Koittakaahan jaksaa.

Nasupin synnärikertomuksen kävin kyllä lukemassa. Aikamoinen määrä tapahtumia mahtui lyhyeen aikaan. Mutta onneksi onnellinen loppu. Onnittelut vielä ja kertoilehan lisää kun ennätät. Kuvat varsinkin olis kiva nähdä.

Ja kiitos kaikille ihanista kuvista. Yritän myös pistää jossain vaiheessa kuvaa kasvavasta kummusta.

Mollylle onnittelut hinoista np-ultra kuvista ja hyvistä testiarvoista. Mukavalta näyttää teidänkin raskauden edistyminen. Niin ne viikot vaan lisääntyy.

Itsellä on raskaus edennyt enemmän ja vähemmän tasaisesti. Neuvolalääkärin jälkeen kaksi viikkoa sitten alkoi ne supistelut ja viime viikon lopulla äityivät aika pahoiksi jo. No tänään kävin sitten taas neuvolalääkärin pakeilla, mutta onneksi kaikki näytti ainakin päällisin puolin olevan kunnossa ja sydänäänetkin kuuluivat vahvasti. Myös supparit ovat nyt rauhoittuneet, joten liittyi ilmeisesti vain jotenkin kohdun kasvuun ja asennon muutokseen. Ensi viikolla meillä on se rakenneultra ja sielä vielä tarkastetaan kohdunkaulan tilanne ultralla.

Sukupuolta ei näillä näkymin varmaan selvitetä etukäteen. Jätetään se ylläriksi loppuun asti ;) Jotain bongauksia tuolta Mollyn aiemmista viesteistä on mielessä, kun on ihan samoin mulla. Eli karvat kasvaa koko kehossa kohisten. Kainalo-, sääri- ja reisikarvat on aivan villiintyneet. Samoin mulle on tullu masuun hauska nukkakerros. Onnenksi on ihan vaalea, niin ei näy kuin tietyssä valossa. Pahoinvointi mulla loppui 13-14 viikoilla ja sitten alkoi taas maistua makeakin. Nyt menee ihan kaikki, mutta aika paljon röyhtäyttää ja ajoittain närästääkin, joten vähän täytyy miettiä välillä mitä syö. Nälkä on aika jatkuva vieras. Joskus on välissä päiviä, että ruokahalu on VAIN normaali, muuten menee vähintään se kaksi lämmintä ateriaa ja välipalat päälle.

Tulee kyllä aika omanapainen viesti, mutta jospa vaikka saisin kohta tuuraajani täyteen työntouhuun, niin vois itse sitten vähän lusmuilla vaikka.

Sandelle muuten tsempit toiseen haastatteluun. Pirittalle tsempit Annan itkuihin. Varmaan jossain vaiheessa tulee eteen allergiatestit. Lähipiirissä on aika montakin lasta, jotka vain kertakaikkiaan ovat allergisia lähes kaikille ruoka-aineille ja itkut ovat helpottaneet, kun ruokavalio on katsottu kohdilleen. Toivottavasti saat pian parmmat yöunet kehiin.

Keijulle hyvää matkaa! Kenenkäs seurassa olet matkaan lähdössä?

Paljon jäi varmasti kommentoimatta. Täytyy yritää vastedes vähän aktiivisemmin edes iltaisin ehtiä lukemaan ja kommentoimaan juttuja. Mukavat viikonloput kaikille jo tässä vaiheessa. Johan se alkaa loppuviikkoon kääntyä arkipäivissä mitattuna :)

Iltaa,

Nekulle ja miehelle onnittelut vuosipäivän johdosta! Meillekin tulee kymppi täyteen joulukuussa:)

Hmm, mä veikkaan sekä Mollylle, että Sanelmalle tyttöä. Ja johtopäätöksen vedän teidän karvoista:D Mulla nimittäin raskausaikana eivät karvat kasvaneet juuri yhtään ja ellen väärin muista, niin Keiju valitteli myös kiihtynyttä karvan kasvua? No, en tiedä edes onko sillä yhteyttä sukupuoleen, mutta tällä veikkauksella mennään;)

Linuksen "näköisyydestä" on muuten aika monet livenäkin sanoneet, että on ihan mun näköinen, mutta toiset taas, että ilmetty isänsä:) Toisaalta me ollaan kuulemma miehen kanssa myös toistemme kanssa samannäköiset (??!!), joten ehkä L on sitten molempien näköinen. Kieltämättä kyllä omasta mielestänikin hän on ainakin silmistään itseni näköinen.

Oijoi, Keiju pääsee Pariisiin, ihanaa! Varmasti tulee Maita ikävä, mutta sittenhän taas tuntuu kahta ihanammalta olla hänen kanssaan kotona arkena. Nautinnollista matkaa! Hauskaa muuten tuo Main kiekuminen, Linuskin välillä satunnaisesti kiekaisee ja sitten itsekin silmät pyöreänä ihmettelee, että mistäs se ääni tuli, hauskaa.

Ai niin, tällä parin päivän ja yhden yön kokemuksella voin kyllä suositella noita ekovaippoja, ei ole vielä kertaakaan tullut mitään yli. Ovat muutenkin jotenkin mukavamman tuntuisia, kevyitä ja hengittävän oloisia. Ja multa saavat plussaa ulkonäöstäkin, niissä on hillittyjä vihreitä lehtiä, itse en välitä mistään nallekuvioista tms.(no toki on toisarvoinen seikka, mutta mainitsen kuitenkin). Aion kyllä käyttää jatkossakin.

Hyvä, että Sanelman supistelut ovat laantuneet. Rakenneultraa odotellessa.

Piritalle tsemppiä yövalvomisiin, toivotaan, että Annan vatsavaivat helpottavat.

Nyt lähden haukkaamaan vielä iltapalaa ja sitten BB:n pariin, adios!

Huomenta.

Tulin heti ensi työkseni kirjoittelemaan teille, en ole taas kerinnyt kun lukasemaan nopsasti jutut enkä ollenkaan kommentoida kiirrusta pukkaa, niin kotona kuin töissäkin ja koulujutuissa.

Nasupille kiitokset synnytysrapsasta. Olihan vaiherikas synnytys. Mutta hyvä, että ei jäänyt mitään traumoja. Voi vitsi odotan innolla valokuvia kullannupuista.
Kiitos muuten kuvista. Ihania lapsosia. Nella oli muuten ihan äitinsä näköinen siinä yhdessä kuvassa...

Meillä on kohta Samun huoneen remontti valmis...huh huh, aikataulut vähän venyvät kun pitää työpäivän päätteeksi nakutella. Niin ja sitten on nämä omat aputimpurit jaloissa pyörimässä. Enään listat ja kaapin ovet niin valmista tuli. Olen tosi tyytyväinen lopputulokseen.
Sitten Teemun huoneen kimppuun. Takka/olohuone remontti jätetään varmaan kevääseen, koska ruvetaan olemaan tän kaiken hässäkän keskellä melko burn out.

Hyvä että, Sanelman supistelut helpottivat. Oliko ne sitten kipeitä?

Meidän Samu yllätti mut ihan totaalisesti. Teemu rallatteli yksi, kaksi... niin Samupa jatkoi siitä sitten numeroiden luettelua kymppiin asti!!! Siis mä olin puulla päähän lyöty. Ukolta hädin tuskin tulee sanoja suustaan ulos, niin sitten päätti tehdä tommoista...WAU!

Pahus Nekun tuoleja...valkoinen on kyllä niin vaikea väri pitää puhtaana. Mutta siis, valkoinen kulmasohva haaveena mullakin. Meidän nykyinen sohva kalusto ei ole kuin muutaman vuoden vanha, mutta oli niin huono hankinta. Käsinojia irti, kangas (muka laadukas) imee kaiken lian itseensä, vaikka olenkin suihkuttanut ne monasti suojaavalla aineella...ei apua. Ovat ihan läikikkäät. No saavat olla nyt vielä tovin siinä. Odotellaan, et noi pikkumiehet vähän tuosta rauhoittuisivat..ja sitten se valkoinen sohva...

Mä olen kanssa käyttänyt noita Rainbown vaippoja käytössä. Hyviä ovat olleet. Nyt ostin cittarista Pirkka vaippoja ja nekin ovat hyviä. Täytyy kokeilla noita Ekovaippoja sitten Samullekkin. Onko saatavissa ihan housuvaippaversioita?

Hui kauhistus, kun meidän kissa pelästytti meidät. Oli kolme päivää teillä tietymättömillä. Huhuilin yötä myöten sitä kotiin ja rupesi etsimään jo valokuvia "etsintäkuulutuksia" varten, sitten se onneksi tulla tassutteli kotiin. Mä kyllä halasin sen puhki, varmaan vähän ihmetteli, et mikä tota mammaa vaivaa kun on kimpussa koko ajan.
Samu ja Teemukin osallistui kissan etsintä operraatioon. Samu oli tos helly kun istui rattaissa ja huuteli killii shh, shh (kisskiss).

Varmaan jäi taas sata asiaa kommentoimatta..mutta palaan pian..

Huomenta! Olen lähdössä kohta hullareille, siksi koneella jo tähän aikaan.

Hih, täällä yksi poikalapsen äiti, jolla ei raskausaikana kasvanut karvat yhtään. Ei edes sitä vähää kuin normaalisti :) Mulla sopi kyllä moni muu oire tyttöön, mutta väärin meni. Hauskahan näitä on arvuutella :)

Kiitos pahoitteluista, hautajaiset viikon päästä, voi ahdistus :(

Mun on pitänyt pitkään kysyä Sanelmalta, että miten se teidän naapuri voi, josta kirjoittelit mailia joskus?? En muista, että ois ollut juttua miten hänen lopulta kävi?

Leo on nukkunut muutaman yön kokonaan ilman syömistä. Nyt taas useampana yönä herännyt normaalisti syömään, saa nähdä miten edistyy. Nyt harmittaa herätä, kun tietää, että pystyy nukkumaan ilman ruokaa koko yön :) Päiväunetkin menee ihan miten sattuu, välillä vetää yli kolme tuntia ja välillä alle 2, outoa.

Ajattelin ostaa sen Wiin hullareilta, jos niitä on jäljellä vielä. Toivottavasti tulee käytettyä, alan kyllästyä tähän painoon.

Mä olen suunnitellut perinteistä Tukholman viikonloppua tammikuulle ja murehtinut, että voinko mitenkään mennä ja jättää poikaa kotiin miehen kanssa?? Keiju näemmä on rohkea, mä en ole varma pystynkö lähtemään? Riippuu tietysti paljon siitäkin, että imetänkö vielä jne. Yksi yö tuntuu vielä ihan mahdolliselta, mutta kaksi jo aika pahalta. Noh, katotaan.

Koska Piritta saat tietää menikö tarjous läpi??
Nyt on pakko lopettaa, että ehdin sinne kaupungille ajoissa...

Huomenet ja haukotukset!

Eläydyn P:n joka öiseen valvomiseen ja herätyksiin nyt todellisesti ja palautin mieleeni Vilin vauva-ajan sekä mustat silmänaluset ja väsymyksen. Vilille tuli nyt vatsa kuumeen jälkeen kova yskä ja nuha. Itki, valitti ja yski koko yön. Silja ei huutoihinsa kumma kyllä herännyt, mutta muuten vain ihan riittävän useasti. No, tämä on pientä verrattuna Annan herättelyihin, mutta kyllä huokasin raskaasti yöllä moneen otteeseen. Kahteen mennessä olin hetkeksi torkahtanut ja silloin tuli eka karjuminen Vililtä ja virkistyin ihan täysin, kun hain hälle yskänlääkettä. Tulin sitten hetkeksi koneelle kuluttamaan aikaani, vaikka se typerää onkin, mutten vaan kestä sängyssä pyörimistä ilman unen häivää. Mutta nyt kahvia, niin jaksaa! :)
Hih, pata jumissa siis täälläkin!!!

Leo-herra sen sijaan posottelee kunnolla. Meilläkin välillä muutama yö Siljalla, kun nukkui 8-9 tuntia putkeen, mutta nyt eri vaihe meneillään. Herää kolme kertaa, n. 02 ekan kerran.

Vili sanoi yhtenä päivänä, kun olisi halunnut tarjota Siljalle porkkanaa rouskuteltavaksi, että "Siljalle täytyy laittaa hampaat suuhun". Siitä vissiin kimmokkeen saaneena yksi valkoinen helmi alkaa pilkistämään alaleuasta. :) Aapuaa, miten käy nänniparkojen? Kokemuksia?? Mulla kun ei ekasta kerrasta ole, tuttipulloa purtiin jo siinä vaiheessa..

Onnea Nekulle ja miehelle kymmenvuotispäivänä! Ihana kaakastus! Ja kyyneleet..

Meille tuleekin seuraavaksi 12 vuotta täyteen, miten tämä aika näin nopeasti kuluu.. Elävästi muistan minäkin, kun tyttö nuuski pökerryttävän huumaavan partaveden tuoksua hidasta biisiä tanssittaessa.....

Hyvä kun sait Nekku sohvan puhtoisemmaksi. Meillä nahkaiset, joita suunnattomasti inhoan, mutta niin helppo pitää puhtaana. Saavat myöskin katon päälleen meillä tasan
niin kauan, kun pikkulapsivaihe kestää.

Tosi kivaa, puolin ja toisin, kun Kaisla ja Leo viihtyvät niin hyvin pk:ssa. Helpottaa kummasti! =)

Mä heitän kanssa oman veikkaukseni sukupuoliarvuutteluihin ja veikkaan Mollylle tyttöä ja Sanelmalle poikaa! :)

Siitä karvankasvusta piti sanomani, että mulla lakkasi säärikarvat kasvamasta molemmissa raskauksissa. Ne siirtyivät mahaan! :) Erityisesti Viliä odottaessani vatsaani peitti ihan vaalea, pehmeä karvapeite. Hih, ei kovin romanttinen..

Keiju, epäilemättä olet muistanut kuitenkin myös iltaa kohti mennessä juoda riittävästi, mutta muistutan kuitenkin. Mulla vaikuttaa heti, ellen juo noin kolmea litraa päivittäin. Tylsää, kun yöllä on yleensä sitten pakko nousta vessaan, mutta normaalisti saan kyllä unen päästä kiinni heti. Mulla illalla samaa hommaa, ettei maitoa meinaa tulla, kovaa ähkimistä ja kitinää, mutta koitan vaihtaa imetysasentoja, niin heruu eri kohdasta, vai miten sen sanoisi.
Mutta tutteli on ihan hyvä juttu, se lämmittämään nouseminen onvaan väsyttävää. :/

Oi, että pariisiin lähdössä. Ihanaa matkaa sulle Keiju! =)

Tuleepas tekstiä..

Sanelman uusi tukka ja kasvava vatsa voisi taas tupsahtaa meidän postilaatikoihin kuvan muodossa! :)

Kiva kuulla Mariskasta pitkästä aikaa, ajattelin kanssa sua jo huhuilla, mutta siellähän sinä! Ja hihiii, voi Samua, kun laskea lurittelee jo niin komeasti. Hyvä, kun kisu palasi kotiin. Tiedän tunteen, kun eläin hukanteillä ja voi sitä riemua, kun tyynenrauhallisesti astelee takasin kotiin!

Ääh, Vilkun tautia ja yötä! Hus pois.

Mä muistinkin, että gissa on hullari-ihmisiä. Sinne sinkoan minäkin pikaisesti ihan just.

Härregyyd, miten ihania kuvia taas spostissa! Kiitos Nasupillekin. Noi kaksoset ovat jotenkin erityisesti mieltä herkistävä juttu, kun siinä vierekkäin pötköttelevät. Mä uskon, että kaksosilla on jotenkin ihan erityinen sisarsuhde.

Mutta ei hemmetti P teidän taistoja nukkumisen ja syömisen suhteen! Sulla on käsissäsi melko haastava vauva. Olen miettinyt teitä paljon. Allergiat olisivat epäodotuksenmukaisia, koska teillä muilla ei niitä ole ollut, mutta se tuosta kyllä väistämättä tulee mullakin mieleen. Toisaalta Anna on vielä aika nuori syömään lihaa ja viljaa, joten suolisto voi vaan aluksi ihmetellä niitä? Toivotaan niin. Ja toivotaan, että uni alkaisi maistua. Luin just juttujani Lotan vauva-ajalta ja meillä oli tässä vaiheessa ihan hornaa silloin. Heräsi aamuun klo 5-6 ja nukuttiin ½ h pätkissä ja olo oli melko sumuisa. Se oli kaameaa eikä mulla ollut edes sitä toista huollettavaa… Koitahan jaksaa ja purnaa meille, jos se yhtään helpottaa.

Lotta muuten pissasi pottaan yks päivä. Mutta ei suostu siinä muuten istumaan. Haahuilee ilman vaippaa ja pyytää hädän tullen vaipan. Kun pissat sitten tulee, laskee housut, ottaa vaipan pois ja vetää pöksyt takaisin jalkaan… Kiitettävää omatoimisuutta, mutta pöhköä, ettei suostu potalle, kun kaikki edellytykset ovat olemassa. Jossain vaiheessa varmaan. Olen luvannut tarran aina pissa tullen. Ei tehoa.

Nyt on todettu, että ainakaan tällä haavaa Elli ei ota pulloa. Kokeilen vielä toisenlaista tuttia. Just nyt ei haittaa, mutta joulukuussa olisi tiedossa hyvän ystävän väitös ja karonkka, joita en suin surminkaan haluaisi jättää väliin. Pitikin kysyä, miten Leo tai Linus, suostuvatko pullolle? Gissa, lähde ihmeessä risteilylle, jos Leon syömisten puolesta pääset! Isä on mun mielestä äidin veroinen hoitaja vauvalle.

Ansku, ei vaikuttanut hampaat meillä mitenkään imetykseen. Vuoteen mennessä niitä ehtikin tulla monta. ;-)

Meilläkin vaalean beige alcantaran tapainen sohvakangas on ihan kaamean näköinen. Siinä on ties mitä. Mutta menköön tän sotkuajan. Eipähän tartte erityisemmin varoa tai kieltää.

Mun veikkaus Mollyn pojasta ei perustunut muuhun kuin todennäköisyyteen. Tosin Leo ja Linus ovat jo tasanneet tilannetta. Jännää, totta vie halutaan kuulla!

Hauska muuten, miten nämä vauvat tuntuvat tekevän kaiken samaan aikaan; Ellikin kiljuu ja kiekuu ja siis ihan hyväntuulisesti erityisesti leikkimatolla. On ihan autuaan näköinen ja kokeilee ääntään.

Piti vielä sanoa, että onpa kiva kuulla, että Stellan lapsukaiset viihtyvät pk:ssa ja olet paikkaan tyytyväinen! Se hyvä henki heijastuu kyllä lapsiin ja on heidän kannaltaan kaikkein oleellisin juttu.

Keijulle ihanaista reissua! Heh, ties vaikka törmättäis Hullareilla kohta…

Moro tytöt,
Mä tässä katselen pkn pihaa ja yritän samalla saada jotain esseentynkää kirjoitettua. Nellan makkarin (työ/varastohuoneen) ikkunasta näkyy suoraan pkn pihaan, ei tosin ihan koko pihaa. Että en mää mitään vakoile vaikka välillä katse/ajatus harhaileekin.

Kävin eilen hullareilta hakemassa Nellalle gore-kengät ja kasan vaatetta seuraaviksi kuukauksiksi, illalla havahduin että mikään niistä vaatteista ei ole vielä sopiva! Noh, tyttö kasvaa ja onpahan kaapissa valmiina vaatteita.

Juu Ansku, ei haittaa hampaat imetystä:-). Jotenkin musta on hullua/kummallista se ettei rintojen koko/näkö vaikuta mitenkään maidon riittävyyteen. Mä kuvittelin nimittäin ettei omistani olisi irronnut juuri mitään ja valmistauduin korvikerumbaan henkisesti, mutta olinkin ihan suihkutissi ja maitoa olisi riittänyt vaiks kuinka. Vois kuvitella että tuo Anskun mainitsema vedenjuominen on tärkeää, mutta myös kaffen/teen ja muiden diureettien välttely iltaisin.

Meidän aikataulut on nykyään ihan hurjat, N heräsi aamulla 6.30 ja on illalla seiskan maissa ihan tattis. Jää onneksi illalla ns.omaa aikaa mutta aamulla toivoisi että nukkuisi edes puoli tuntia enemmän kun ei vielä ole mikään kiire mihinkään.

Pöytätavoista: juuh en minä mikään pikkuhitleri ole, loiskuu meillä maidot ja lentää puurot mutta kiitos on minusta asia josta en halua luopua. On sen osannut "sanoa" jo niin monta kuukautta ja yleensä se tulee nätisti ja venkoilematta. Mitään jäähyjä en ole nyt käyttänyt, viimeksi istui (ja huusi) vaan syöttötuolissaan kunnes sanoi sen kiitos. Jostain kasvatusoppaasta luin että rajat on vanhempien asetettava ja ne on vain lapsen omaksi parhaaksi. Noh, kukin tavallaan.

Meidän soffa on ruskeaa nahkaa ja ihan ässä lapsiperheeseen, rätillä pyyhkii puklut ja punkut. Mies rakastaa sitä myös koska päissä on sellainen löhömekanismi jota en olisi koskaan kuvitellut hankkivani, myös väri oli nounou, mutta kummasti sitä tottuu.

Vielä niistä pöperöistä...ohjeen mukaan kaikki osaa tehdä mitä vaan. Mä sitten vaan maustan oman suun mukaan. Meillä sattuu olemaan sitä "ainesta" pakastimesta mistä voipi kokkailla hinolta kuulostavia ruokia, mutta ihan arkiruokaa ne meillä on. Juhlat syntyy siitä kun syötävä liha EI ole hirveä!!:-))) Ihan mieletön lisä se on ruokavalioon ja terveellistä (rasvatonta) kuin mikä ja lisäksi halpaa, jos ei ota huomioon bensoja/varusteita/yh-viikonloppuja.

Näköjään mulla riittäisi täällä juttua simona mutta tuo essee ei etene. Voihan video. Pakko se on saada itsestä irti, ja sitten vielä kaksi muuta. Kele kaikkeen sitä itse ryhtyy.

Voi ihana Piritta kun hehkuttelet meidän onnea, hih :) Tulee hyvä mieli! Onhan tässä saanutkin kärsiä. Kunpa vaan itsekin saisit pian nauttia - kunnon yöunista nimittäin. Niitä toivotaan Annalle ja teille!

Ja ihana ihana söpöliini-Mai, voisin ottaa kuvista syliin ja rutistaa ja nuuskutella. Puhumattakaan Nasupin suloisista kaksosista, liikkisbebet kahdestaan siinä vierekkäin!! Eivät olleet kyllä yhtään samannäköisiä! :) Hauskaa jotenkin! Nasupille vielä ekstratsempit synnytyksen jälkeisiin vuotoihin yms. vaivoihin ja "operaatioihin", mahtaa todella olla rankkaa, mutta toivotaan että on pian taaksejäänyttä elämää. Ja onneksi on nuo kaksi ihanuutta pitämässä tylsät asiat poissa mielestä suurimman osan ajasta.

Tosi kiva kuulla Sanelmasta! Hyvä että supparit on vähentyneet.

Sanden pöperöt kuulostaa kyllä aina hyviltä, nam.

Keijulle oikein mukavaa Pariisin reissua! Pääsisipä itsekin, joskus vielä sinne(kin)päin. Gissa, toivottavasti pääset Tukholmaan piipahtamaan, siis ilman suurempia ikäväkohtauksia ja jos poitsu tosiaan huolii pullosta ruokaa jne. Olisihan se varmaan ihana irtiotto toisaalta!

Hauskoja noi tyttö/poikaveikkaukset :) Vitsi että on jännää. Nauratti Tiitun karvaperustelut, haa haa. Ja jännityksestä puheen ollen, Mannaakin saadaan nyt alkaa jännäämään pian!

Aniliinille tsemppiä väsypäivään ja Vilille pikaista paranemista yskästä.

Heippa!
Mullakaan ei karvat kasvaneet raskausaikana, paitsi pari hassua mustaa (yök) karvaa kasvoi navan alle. Linea negra oli napaan asti ja maha perinteinen ns poikamaha.
Veikkaan Sanelmalle tyttöä, mutta Mollysta en ole vielä varma...

Keijulle mukavaa reissua! Koitahan nauttia siitä mahdollisesta ikävästä huolimatta. Huippiksissa mulla ei ole oikeastaan suosikkia, musta ne on aika kauheita kaikki. Ehkä CariDee (???) olis ihan ok. Ja ne kaksoset, apua! Kaiken näköisiä sitä malleiksi pääseekin.

Mäkin kauhulla luen noista Piritan öistä. Se väsymys on kyllä kertakaikkisen kammottavaa ja vaikuttaa kaikkeen. Ei tässä muuta kait voi kun toivotella jaksamisia ja sitä, että asia muuttuu pikaisesti.

Kiitoksia kuvista, Nasupin kuvia en ole saanut? Kiva olisi nähdä tahkoojakaksosetkin!

Stella, paljonkos Leo painaa? Neuvolahan oli viimeksi 2- vuotiaana, mutta kotivaakalla mitattuna J painaa n 16 kg. Naurattaa kun markettien kärreissä lukee, että max 15kg lapsille. Ai että meidän pikku uhmis kävelisi Prisman ympäri. Varmaan...

Hauskasti oli Samu yllättänyt äitinsä. Että kyllä sitä sanavarastoa ja tietoa on, mutta ei kait ääneen kaikkea viitsi sanoa :)

Aniliini, niin ei J nyt ihan opettele kirjaimia, mutta kovasti ne kiinnostaa. Jos sanon kirjaimen, osaa sanoa yleensä sillä alkavan sanan. Mutta sitten itse puhuu " L niin kun omena". Aamulehden luku kestää nykyään tosi kauan kun luetaan sitä yhdessä ja poistu kyselee joka toisen kirjaimen.

Jaaha, ei taida meidän jannu nukkua päikkäreitä tänään, herättiin 8.30 ja yläkerrasta kuuluu tällä hetkellä vaan kolinaa ja lauleskelua. On ollut sängyssä kuitenkin tyytyväisenä tunnin. On aina välillä jättänyt päikkärit väliin.

Onnittelut Nekulle ja miehelleen 10 vuodesta! Niin ne vuodet menee, mäkin muistan kun tyttö ja poika eräänä juhannuksena jutteli aamuyöhön ja poika pomppi trampoliinilla tytön kaverin hame päällään :)

Nyt hiusten pesuun ja ottamaan poitsu pois "päikkäreiltään".

Mä täällä samastun Sandemaniin, on nimittäin motivaatio aikas hukassa. Kävin pilateksessa ja kaupungilla lounaalla hakemassa vähän tsemppiä, mutta ei se tuota näköjään tulosta. Pitäisi ottaa niskasta itseään ja vähän ravistella.

Sande, en mä ainakaan sua minään natsina pidä, kyllä mekin yritetään rajoja asettaa näille, vaikka pieniä ovatkin. Kyllä Kaisla ainakin tottelee jo jonkin verran, jos sanoo "ei", joten kyllä ymmärrystä sen verran ainakin on. K on alkanut läpsiä mua naamaan, jos suuttuu, ja sen haluan kyllä kitkeä ja korotan tarvittaessa ääntäni. Tyttö katsoo ihan hoo moilasena, kun komennan, että eikös se koskekaan vaan Leoa? :)

Riinuska, Leo painaa n. 13,5 kg, mutta on varmaan aika tavalla Juskaa lyhyempi. Kotimittauksessa pää yltää n. 92 senttiin tällä hetkellä.

Vai on Aniliikin ollut miehensä kanssa noin kauan. Me miehen kanssa tavattiin vasta kypsällä aikuisiällä ;), useamman suhdeviritelmän jälkeen (vuonna 2001). Ekalla tapaamisella luulin, että mies on kiinnostunut kaveristani, mutta hän pyysikin minun numeroani. Annoin huvikseni, enkä olisi ikinä arvannut, mihin se johtaa!

Nahkasohva olisikin näiden termiittien kanssa oiva. Meillä on nahkanojatuolit, ja ne kyllä pysyvät hyvinä kaiken temmellyksen keskellä.

Aivan mahtavan näköisiä ovat Nasupin pikkuiset! Näyttivät niin pieniltä ja suloisilta, että ihan rintaa puristaa.

Pirittaa kun voisi nyt jotenkin auttaa, niin sen tekisin. Anna on nyt 5 kk, joten kohta voitte yrittää hellävaraista unikoulua. Onnistuisiko missään kohtaa sellainen, että miehesi nukkuisi Annan kanssa ja sä syöttäisit vain kerran tai kaksi yön aikana. Saisit edes vähän nukuttua, ettet täysin pimahda. Korvatulpat korviin ja toiseen huoneeseen nukkumaan. Koeta myös sinnikkäästi tarjota tuttia, vaikka tyttö raivoaisi. Ehkä Anna tekee niin kuin Kaisla ja ottaa tutin vastaan vasta kovan tyrkyttämisen jälkeen.

Tutti onkin Kaislalle nyt kultaa kalliimpi... että voipi tulla melkoinen sota kun yritetään päästä siitä eroon. Mutta mieluummin niin kuin että sitä yöhornaa olisi jatkunut pitempään.

Äh, nyt mun on ihan pakko ryhtyä hommiin ja saada jotain aikaiseksi. Kauhea tällainen lorvikatarri!

Natsi tai ei, otteet ja aatteet kuulostavat tosi kovilta monista sun jutuista päätellen. :/ Reilu vuotias päiväkodissa täydet päivät ja viikot, kun äiti kotona ja sinne vain vähän kipeänäkin. Jos menee nukkumaan jo seiskalta, ei teillä monta tuntia jää yhteistä aikaa. Noin kärjistäen. Jääpähän omaa aikaa juu.

Nämä sun tahkoojakaverit yrittivät varmaan vain hienovaraisesti sanoa, että tuon ikäinen ei kerta kaikkiaan käsitä syy-yhteyttä kiitoksen ja huutamisen välillä. Kun alle kaksivuotiaat eivät syy-seuraus-suhteita ymmärrä, kuten joku mainitsikin.

Mutta kukin tavallaan.

Huoh, noita taustalaisia.

Nasuppi, huhuu. Täälläkin kovasti ootellaan kuvia. Kiva, jos ehdit/jaksat laittaa.

Molly tais aikasemmin kysyä jotain kakasosiin liittyvää, mutta enpä muista mitä. Eipä varmaan ollut mitään kauhean tärkeää.

Piritalle sympatiat. Nimimerkillä kokemusta on.

Alkuperäinen kirjoittaja Pella#:
Huoh, noita taustalaisia.

Nasuppi, huhuu. Täälläkin kovasti ootellaan kuvia. Kiva, jos ehdit/jaksat laittaa.

Molly tais aikasemmin kysyä jotain kakasosiin liittyvää, mutta enpä muista mitä. Eipä varmaan ollut mitään kauhean tärkeää.

Piritalle sympatiat. Nimimerkillä kokemusta on.

Huoh huoh vaan Pella, mutta tottahan taustalainen kirjoitti. Melkoinen matami on tämä Nelllan mamma :/

Mä aina unohdan että täällä on muitakin kun te joille juttuni suuntaan:-(.

Kertauksena: N on päiväkodissa koska jos luovutaan paikasta ei ikinä saada Espoossa häntä samaan, meiltä 100 metrin päässä olevaan pkotiin. Ja minä en ole omasta tahdostani kotona, vaan ex-työnantajani oikusta ja uuteen paikkaan menisin vaikka huomenna jos joku sellaisen osoittaisi. Ja N on pkodissa lyhennettyä päivää.

Syy-seuraussuhteista en enää viitsi kommentoida, ymmärrätte kuitenkin väärin. Enkä koe olevani ollenkaan matami vaan huolehtivainen ja rakastava äiti tyttärelleni.

Sandeman, niin olet!! Rakastava ja huolehtivainen äiti Nellalle. Muista se, äiti tietää lapsensa parhaimman!!

Nasupille kiitos kuvista! Ihania olivat!!

Nyt lounaalle!!