Tahkoojaplussat 84

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aniliini

Vieras
Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g ja 16.5.08, Hertta 48cm, 3470g.
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g ja 28.6.2008 Elli
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g ja 27.4.2008, Anna, 50 cm, 3600 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g. 30.4.2008 Silja, 51 cm, 3540 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g
Keijukainen: 10.7.2008, Mai 51 cm, 3740 g
gissa: 19.7.2008, Leo 50 cm, 3080 g
Tiitu: 11.8.2008, Linus 51 cm, 3880 g
Nasuppi:

Odottajien la:t:
Sanelma 5.3.2009
Molly 14.4.2009
Hertta 4.7.2009
Mimmu 9.7.2009

Heippa! Kovasti olisin halunnut Mannan laittaa jo listaan, mutta laitahan itse heti, kun siltä tuntuu. Minusta tuntuu sen asian suhteen jo ihan pelottomalta, mutta itse sitä on varmasti varpaillaan.

Mä olen täällä nyt ihan toimettomana, heh. Vili ihan keskittyneenä leikkeihinsä ja pieni räkädedä nukkuu. Jo tai vielä, miten sen nyt ottaa. Noustiin aikaisin ja nukahti sohvalle syliin, kun katsoin aamuteeveetä, torkahdin itsekin hetkeksi, kunnes heräsin iloiseen toivotukseen; hyvää huomenta, äiti! Se on aina niin ihana kuulla. Vililläkin kyllä nuhaa pukkaa, enpä olis arvannut.. Hmmph.

Harmillista, tänään olisi ollut meidän kirjaston satutunnin tonttujuhla, mutta emme nyt pääse.

Voi ihana, Ellin ja Lotan mummi, kyllä se hätä keinot keksii ja nälkäinen suu sai ruokaa.
Nauratti se väärä raha -ilmaus.

Sanelma, muistan kyllä tuon paksun olon varsin hyvin tai sen, kun vatsa alkoi olla tiellä. Ei paras puoli raskaudessa, mutta hassuinta siinä oli se, että (varsinkin ekalla kerralla) sen vatsan kanssa törmäili milloin mihinkin. Mä monesti peiliin, kun meikkasin ja kerran jopa yhden miehen selkään kassajonossa, kun oli vähän tiivis tunnelma putiikissa. Että hävetti. Ja mun ystävää, kun törmäili oppilaisiinsa tunneillaan. :) Nautinnollista vatsankasvatusta tästä eteenkin päin, on se vaan ihana se pyöreä ja muhkea pallo ja ihastuneet katseet, joita se kerää!

Hymyilytti Keijun suklaakalenteri tai miete siitä, että Mai varttuessaan kummastelee, kun mamillakin pitää olla. Kyllä mullakin on aina oma ollut, mutta nyt olen nauttinut noista monista kalentereista, jotka yhdessä avaamme. On saatu pankista, lehdestä, ostettu hyväntekeväisyyskalenteri ja sitten lahjana muumi- ja sulkaakalenteri. Että siinä riittää aamuiksi avattavaa.

Heh, vähän partoihimme nauroimme miehen kanssa eilen, kun jostain pienestä asiasta sanaharkkasimme ja Vili tuli sanomaan mulle, että äiti, älä sää kiukuttele, vai väännetäänkö lautalankaa! Käytin tuota ikävää ilmaisua yhtenä päivänä, kun manasin yhtä asiaa, joka ei edisty täällä kunnassa. Näköjään taas nappasi, vaikka oli _täysin_ keskittynyt leikkeihinsä. Tarkkana saa olla, mitä suustaan päästää, tarvinnee se itselle rautalangasta vääntää. Pari kertaa on päästänyt rumia sanoja suustaan, vaikka yritetään olla tarkkana. Mä en muutenkaan tykkää kiroilusta (kukapa?), mutta joskus niitä miehisiä voimasanoja mieheltä pääsee lipsuu, kun puhuu puheluita, eikä tajua silloin ympäristöä. Eli kerran Vili mutisi itsekseen, että "heevetti, ei äiti tykkää, että iskä rumia puhuu" ja kerran, kun mä olin tosi vihanen miehelle, ja sulkeuduin vain itseeni, enkä siis suinkaan manannut häntä lasten kuullen, niin Vili kysyi ihan vilpittömästi, että "äiti, vituttaako sua". En tiennyt olisiko itkenyt vai nauranut, kamalin sana, mitä suusta voi päästää ja yhden ainoan kerran oli sen isänsä suusta kuullut, mietin, että miten ihmeessä osasi yhdistää sen mun fiiliksen. Nimittäin juuri se kuvasi mun sen hetkistä olotilaa. No, joo, tulipas jorinaa..

Jahas, potalta huhuillaan! Ja pyykkisavotta kutsuu..

Joo, törmäiltyä on tullut masun kanssa pöydänkulmiin etenkin. Ja meikatessa ei meinaa huonon näön kanssa päästä tarpeeksi lähelle vessan peiliä. Tarvitsee ottaa käsipeili käyttöön, heh.

Yksi ikävämpi "vaiva" on myös nyt ilmennyt. Vatsalaukun sulkijalihas on selvästi "väsähtänyt". Närästystä ilmenee ja jos syömisen/juomisen jälkeen menee heti makuulleen, niin ylös tulee ateria että heilahtaa. Launantaina tämän totesin, kun menetin juuri nauttimani aamiaisen. Vahingosta viisastuneena osaan nyt tuonkin ottaa huomioon.

Milläs mallilla Nasupin refluksi-vaiva nykyään on? Ja selvisikö muuten pikkulikan lääkärikäynnillä mitään?

Tulkaahan muutkin linjoille! Ja Riinuska kanssa lisäähän itsesi listaan heti kun siltä tuntuu!! Myös Nasupin lapsosten tiedot uupuu.

Kuinkas Aniliini kävi talo-asiassa? Joko teitte päätöstä?

Hahhahahhhaa, vitsit mä repesin tota Vilin "äiti vituttaako sua" kommenttia..osaan kyllä kuvitella, ettet tiennyt itkeäkkö vaiko nauraa. On ne niin hassuja.
Meidän Teemusta on tullut ihan totaalinen lätkähullu kun pääsi muutaman kerran isänsä mukana Pelsujen peliin. Siellähän sitten kuulee niitä kirosanoja ihan täyden laidallisen. Teemu yhden kerran rupesi juttelemaan kuinka paljon siellä ihmiset kiroavat. Kerroin Teemulle ettei niitä sanoja saa ottaa omaan sanavarastoon, koska ne ovat huonoa käytöstä. Pojan ilme muuttui vakavaksi ja tyyliin kävi viheltelemään et vaihdettais puheen aihetta. No sitten selvisikin, että hän oli eskarissa opettanut kavereilleen näitä ihania voimasanoja. Kiva, ei sovi kuusvuotiaan suuhun "saatanan nuija" kommentit. No meillä on nyt sääntönä se, että peliin pääsyn ehtona on se ettei omaan sanavarastoon tartu ne rumat sanat.

Me juhlittiin viikonloppuna Teemun kuutosia. Kivat juhlat olivat. Lauantaina oli yhteensä 10 lasta (omat mukaan lukien) juhlimassa. Olin puhaltanut läjän ilmapalloja ja osittain kaduin sitä sitten kun nää 10 mukulaa huusi yhteenääneen "pallosotaa..jeee". Annoin vähän aikaa olla pallosotaa ja sitten kyllä pyynnöstä rauhoittuivat. Leikittiin piilosta ja aarteen metsästystä, mikä oli kaikkien lasten mielestä todella hauskaa. Nauratti, kun yksi lähitalon poika on normaalisit niin reipas ja nyt ujosti todella paljon Teemun muita ystäviä. Vetäytyi sitten syrjään katsomaan menoa, eikä oikein kakkuakaan uskaltanut syödä. Kun hänen äitinsä tuli hakemaan kotiin, niin tokasi vaan, että miksi et tullut aiemmin. Ihanan suorapuheinen. Mutta hauskaa oli mulla ja varmaan suurimalla osalla pienistä vieraista. Olin kyllä tosi puhki illalla. Sunnuntaina eli virallisena synttäripäivänä kävi sitten sukulaiset, mukavat rauhallisemmat juhlat olivat nekin.

Mihin tulokseen päädyitte taloasiassa? Kohtahan rupeaa ostajan markkinat olemaan, kun tää tilanne taloudessa on mikä on.

Mä en muista puoliakaan mitä mun piti kommentoida, kun kaikki jäi edelliseen ketjuun.

Manna, mä suoritan laskenta-assistentin tutkintoa tällä hetkellä. Nuorempana en ollut mikään kouluihminen vaan keskityin remuamiseen ennemmin. Aikuistuttua sitä tajuaa koulutksenkin merkityksen ja yritän kasvattaa ammatillista osaamista tällä tavalla sitten. Tähtäimenä on/oli talouspäällikön paperit, mutta tällä hetkellä tuntuu, että tämä tutkinto nyt loppuun ja sitten kun lapset ovat molemmat koulussa, niin katson uudelleen oman motivaationi ja tavoitteeni koulutuksen ja työn suhteen.

Mä lorvin täällä tj:n koneella, kun on neuvotteluissa. Mun oma kone meni niin tilttiin etten saa sitä kiinni enkä auki. Yritin soittaa apua, mutta menetin hermoni kun neuvottiin vetämään töpseli irti seinästä...hohhoijaa!

Mä taidan ruveta lajittelemaan liikelahjoja, se on ihan kivaa, tulee jouluinen fiilis..

Hauskaa viikon alkua kaikille!!

Töpseli irti :). Kuulostaa ihan siltä, mitä mä teen, kun laitteet eivät toimi.

Noi Vilin letkautukset olivat kyllä parhaita. Voi jestas! "Onneksi" Leo ei puhu, niin ei täräyttele moisia kommentteja päiväkodissa. Multa kyllä pääsi taannoin ulkona suusta "helvetti" ja Leo alkoi heti tirskua. Että tuntee kyllä kirosanojen lumon.

Piritta vissiin kyseli, millaisissa vaatteissa huitelen työpäivinä kotona. Kyllä mä yleensä laitan ihan siistit vaatteet ja meikkaankin. Tulee virallisempi olo :). En nyt tietty missään housupuvussa ole, mutta en verkkareissakaan. Nyt on muuten töiden suhteen ihan lupaavaa, tammikuussa ratkeaa moni juttu, mutta saatan päästä maksamaan palkkaakin itselleni keväällä.

Aniliinille kiitos puheenkehitystsemppauksesta. Kyllä meillä Kaisla on se puheliaampi ja onneksi sillä on ollut vaikutusta Leoonkin. Kaisla sanoo paljon sanoja, osaa varmaan about sata sanaa ja toistaa herkästi perässä. Kahden sanan lauseita tulee satunnaisesti. Hauskalta kuulostaa, kun Kaisla korjaa itse omat virheensä. Aloittaa esim. "pipu", "pipi", "pupi" ja lopulta sanoo "pupu". Harjoittelee siis rohkeasti, kun taas veljensä on sitä sorttia että sanoo vasta kun varmasti osaa.

Kaisla on sairaana. Nostin kuumeisen ja kiukkuisen tytön aamulla sängystä. Hän olisi silti halunnut lähteä päiväkotiin. Yritti vetää haalareita ja pipoa päälle ja hoki veljensä nimeä. Leo nimittäin vietiin päiväkotiin. Todettiin, että parempi niin, ettei hypi kotona seinille kun ei pääse ulos. Kaislalla vaan on ollut kova ikävä veljeään, tosi herttaista. Kysyin kesken tytön itkukohtauksen, että onko sulla ikävä Leoa ja sieltä tuli kyynelten seasta ääni väristen: "joo".

Voi vitsit, on varmaan aikamoista järjestää kuusivuotiaalle synttäreitä, kun taloon tulee hurjat hulinat. Sitä odotellessa.

Jahas, Idoli on taas saatu tähän maahan. Olin kyllä kaksikosta Koopin kannalla, mutta Pete oli musta paras. En kylläkään katsonut finaalia, olin joulukonsertissa. Se taisi olla parempi, vaikkei mikään huippuelämys sekään.

Voi kökkö, että Sanelmaa on alkanut närästää. Mulla oli sitä molemmissa raskauksissa ja oikeastaan sen jälkeenkin. Nytkin vaivaa vähän. Pitäisi lopettaa kahvin kittaaminen, mutta kun ei millään raaskisi.

Jepsis, nyt se kuumelainen heräsi, joten se on moikka!

Hehee, nauratti täälläkin päin Vilin "vitutus (ja lautalanka, hihiii) " :-D Voi jessus, on niillä tarkat korvat. Onhan se juu kamala verbi, mutta niin paljon kun mä inhoankin kiroamista, sorrun siihen itse. En voi mitään, mutta manailu helpottaa - vaikka sitten lasten(kin) kuullen. Paha tapa, enkä sitä harrastanut koskaan aiemmin tässä mittakaavassa....

Vai Nekkuäiteellä ollut krappis =) No vähän samaa vikaa rahikaisella. Kotiuduttiin lastenhoidollista syistä jo puolenyön aikaan la, mutta ehtihän sitä lyhyessäkin ajassa kumota lasillisia. Sillanpään konsertti oli aivan huippu, Halonenkin istui siellä alamaistensa kanssa.

Voi kurjuus Kaislan kuumeilua. Pikaista paranemista! Voi että miten liikkistä Kaislan ikävöinti. Mutta niin totta - nimittäin Matskun on vaikea mennä jonnekin, jos Anna ei ole mukana. Esim. pe puistotädille, ja eilen joulukonserttiin. Aina M varmistelee, että onko Annakin matkassa. Ja kun Matsku alkaa leikkiä, hää ottaa Annan sitterin viereen ja käskee että "Anna katsoo". Aivan ihanaa! Joten toistensa ikävöinti varmaan vaan kasvaa, ja totesinkin jo miehelle, että helpompaa on kun kaksikko on koossa kuin niin, että toinen on jossain.

Sanelma, laitahan taas kuvia susta ja masusta. Ajatella, että sä siellä jo kärvistelet kengännauhojen kanssa! Maaliskuu tulee kyllä niin äkkiä - sekin. Mua kauhistuttaa, että aatto on jo reilun vkon kuluttua, miettikää!
Meille tuli vähän pitempi joulureissu, mun ukki kuoli viime vkon to, ja hautajaiset on sitten tiedossa. Poismeno oli odotettu, vanha ja sairas jo oli. Silti, onhan se surullista. Mies joutuu ajelemaan töiden takia eestaas, mutta me jäädään mummilaan melkein pariksi vkoksi. Huh...Kivaa ja..kivaa.

Mukava kuulla Manna, että tuhrut pysyneet poissa. Saatta ihana joululahjan, kun 12 vk tulee täyteen :)

Koop on kyllä hyvä laulaja, mutta ehkä vähän liian vaatimaton ja vaisu ihailluksi poptähdeksi. Jotenkin niin äärisymppis ja mukava poika, unelmavävy. Anna oli varmaan helpottunut, ettei ihan ykköseksi valittu, luulis..? Petelle olisi ansainnut koko potin, oli henkeen ja vereen poppariainesta.

Heh, näihin analyyseihin, moi!

Tosiaan, Riinuska, mä olen ihan mölö, kun unohdin sut. Tai siis jotenkin luulin, että kaikki muut odottajat on jo Mannaa lukuun ottamatta lisätty listaan, sitä sen kummemmin tutkailematta.

Nyt en ehdi muuta tähän hätään. Toivottavasti saamme tänäänkin auringonpaistetta, eilen vilkahti! Muksaa päivää! =)

Tsau naiset,

Kiitos kovasti Stella kommenteistasi! Niin minä vähän ajattelinkin. Ja lohdullista kuulla sun kokemuksista. Paitsi en mä todellakaan ota asiasta stressiä enkä ollut edes ajatellut sitä aikaisemmin, ja luotan täysin siihen että asia varmaan tutkitaan loppumetreillä sitten jos on syytä epäillä että olisi jotain ongelmia näkypiirissä.

Mun maha on kasvanut! Nyt otin bodybutterit käyttöön joka aamu&ilta, tuntuu että iho venyy. Kuten Sanelmalla, ja kaikilla muillakin, mies jaksaa melkein joka päivä ääneen ihmetellä ja ihailla mahaa :) Huomaa, että koko raskaus konkretisoituu hänellekin koko ajan vaan enemmän ja enemmän vaikka on alusta asti ollut huumassa ja täysillä mukana. Täytyy ottaa jouluna masukuva ja voin sitten lähettää teille :) Miten niin ylpeilen pallollani :)

Lautalanka oli ihan helmi juttu, hih! Ja muutkin jutut. Vituttaako :)

Hei, hiiienoa Stella, että näyttäisi valoisalta ensivuosi firman osalta! Toivotaan sulle (ja muille tahkoojayrittäjille) tosi menestyksekästä vuotta 2009! Talousnäkymistä huolimatta, tai just niiden takia. Miettikää, kohta on tämäkin vuosi ohi.

Kivaa kun Piritta tykkäsitte siitä leffasta, heheee. Se CIA:n pomo oli kans loistavassa roolissa, hihiii.

Nekku oli juhlinut. Oliko nämä ne "isot juhlat" joista puhuit jo kauan sitten. Kiva kun pääsitte tuulettumaan ja ihanasti sun äiti hoiti tyttöjä. Missä/miten muuten vietätte joulua?

Kiva kun Manna kirjoittelit meille "joulunvietto, osa I" paikasta :) Ihana kuulla kuulumisiasi ja huippua, että tuhrut on tajunnut pysyä poissa, jeee. Kirjoitukset jäi harmi vaan vanhaan ketjuun. Mitä teille tällä hetkellä kuuluu? Mä muistan muuten alkuraskaudesta googlanneeni sitä belly beltiä, sai heti hyvän kuvan siitä mikä se oikein on. Vaikuttaa tosi näppärältä. Joko löysit jonkun mekon?

Kiva kun Keijukin kerkesi linjoille, sua olinkin kaivannut :) Hassua kun vertailit mua siihen Annaan, ehkä jotain yhtäläisyyksiä on. Lauluääni ei todellakaan yksi niistä, heh. Tsemppiä tanssiesitykseen!

Gissasta ja Tiitusta olisi tosi mukava kuulla kans, ennen joulua eikö :)

Niin, Aniliinin perheen taloasia tosiaan! Oletteko tehneet mitään päätöksiä suuntaan tai toiseen?

Pikaiset moit!
Kyllä mut saa lisätä listaan jos joku haluaa. La on 20.7. Otetaan sitten pois jos jotain tapahtuu, eihän siinä sen kummempaa. Enkä Aniliini ollut moksiskaan :)

Manna, anteeksi kyselyni. Jotenkin mun päässä tapahtuneesta on paljon kauemmin (en tiedä miksi) ja sitten uteliaisuuttani kyselin asiasta. Hinoa, että tuhrut on olleet poissa, nyt vaan reippain mielin eteenpäin! Haluaisitko laittaa mullekin kuvasi?

Voi ihania letkautuksia, varsinkin tuo "vituttaako sua" :) Juskaa on kiinnostanut pitkään alapääasiat ja kysyy harva se päivä, että "äiti, oletko kasvattanut pimpan?" tai toteaa vaunulenkillä, että "äiti, mulla on vaan pippeli". Meillä oli hoidossa naapurin 8kk vauva ja J hoiti kyllä innokkaasti. Saas nähdä sitten kun se on oma sisarus...
Tarhassa ilmottivat tänään, että puolet on ollut mahataudissa. Great. Meillä olisi perjantaina naapureiden pikkujoulut ja ihan kun tässä ei olisi muutenkin paha olo.

Käytiin eilen kaverin ja lapsensa kanssa Rossossa syömässä ja sitä ennen ostettiin Juskalle oma rannekello. Kaupassa meni tovi, kun olisi halunnut kaupan ainoan VAALEANPUNAISEN kellon. Suostuttelujen jälkeen osti kuitenkin sinisen formulakellon. On aivan hullaantunut vaaleanpunaiseen, voin kyllä ostaa jotain sen väristä, mutten kyllä vaatetta tai kelloa!

Hyvä Koop, iiiiihana idoli :)

Mariska, mitä 6-vuotias toivoi lahjaksi? Nauratti kun J toivoo joulupukilta miekkaa ja kukkaa.

Aika liikkistä tuo sisarusten ikävöinti. Ikuiset tappelupukarit, mutta kuitenkin niin rakkaat ja tärkeät toisilleen.

Laita vaan Molly mahakuvia ja ole syystäkin ylpeä. Mahakkaat on aina niin kauniita!

Nyt kiirus, töihin pitäisi ehtiä.

Heippa vaan.

Osanotot Piritan Ukin poismenosta.

Toivottavasti vatsataudit pysyvät poissa Riinuskan perheestä ja pääsette pikkujouluilemaan. Joko raskaudesta johtuva pahoinvointi on alkanut helpottamaan?

Meidän Teme toivo turteles-ukkoja lahjaksi. Hih ja kun kahdesta ensimmäisestä paketista tuli turtleseja, niin kuiskas, että toivottavasti kaikissa paketeissa ei ole samaa. Mitäs höpsö on pyytänyt niitä kaikilta :) Meilläkin on pukin kontissa semmoinen vähän isompi turtles kilppari..nooh nyt niitä sitten on, niinkuin poika toivoi. Ihana toi J:n toive kukasta ja miekasta..söpöä!
Mä muistan kun Teemu 4-vee oli ostamassa itselleen sukkia, välttämättä halusi semmoiset tyttöjen kukkia ja perhosia sukat, sai ne ja ne on edelleen Samulla käytössä..hih.

Hyvältä kuullostaa Stellan yrityksen tilanne. Ja pikaista paranemista Kaislalle. Ihana kun toinen ikävöi veljeään. Mä vien yleensä kanssa Teemun päiväkotiin jos joudun olemaan Samun kanssa sairastamassa kotona, oon huomannu, että Teemulla on kivempaa siellä muiden kavereiden kanssa, kun kotona neljän seinän sisällä tai yksin pihalla. Haen sitten normaalia aikaisemmin takaisin kotiin.

Ihan kökköä jos jouluna ei ole lunta. Justiin varoittelivat radiosta,että saattaapi tulla musta joulu..:(

Nyt jatkan taas töitäni hetken ja sitten häippäsen kotiin. Inhottavasti juimii päätä :/

Heippa, pitkästä aikaa!
Mä kärvistelen tässä nälissäni ja odottelen että ruoka valmistuisi. Kirjoitanpa pätkän, niin saan ajan kulumaan :)

Piritalle osanotot :( Vaikka miten on odotettavissa, niin on se kovin surullista kuitenkin.

Hih, mä olen taas naureskellut teidän lapsien juttuja. Lotan joulu ovella sai mut ihan kunnolla nauramaan, kuin myös Vilin vituttaako :)

Painoarvioista mäkin kommentoin sen verran, että mulle tehtiin sellainen pariinkin otteeseen, kun kävin niissä myrkytysseurannoissa. Aika jännää, että Sanelmalle on nyt jo arviota annettu. No, mulle sanottiin about 3 viikkoa ennen syntymää, että 3,2 kg sillä hetkellä. Eipä pitänyt ihan paikkaansa, onneksi :)
Katselin noita tahkoojalapsien syntymäpainoja ja jos en ihan väärin katsonut, niin Leo taisi olla pienin. Aika hassua, kun nyt olisi vertailussa varmasti suurin!! Rokotushoitsu kysyikin, että tuleeko äidiltä kermaa :)

Höh, nyt pitääkin jo mennä, vaikka justiinsa pääsin vauhtiin. Meille kuuluu kuitenkin hyvää, kiva kun kaipailitte. Koitan palata paremmalla ajalla!!

Moikka pikaisesti,

Nyt alkuun jo sanon, että unohan varmaan pulet asioista ja ihmisistä, anteeksi. Toinen ketku on jo hukkunut tuonne ja olen niin väsynyt nyt, etten kertakaikkiaan jaksa kauaa kirjoittaa :/

Riinuska, vaihdan mielelläni kuvatuksia. Laittaisko vaikka Molly mulle Riinuskan osoitteen? Ja hei, mä en edes tajunnut, miksi pahoittelet jotain, kun mua ei haittaa kyselyt :) En vaan muista enää, mitä kysyit/miksi pahoittelit..hih*

Mariska, kävin kurkimassa poikiesi kuvia, suloisia kuin mitkä:) Olet onnen"pekka" :)

Piritalle osanotot. Surullista, vaikka odotettavaa:(

Molly, otan mielelläni myös masukuvia vastaan ja voin uskoa, että se on NIIN ihana! Ihanaa että se on kasvanut taas!!! Hei, puhuiko joku joskus jossain jostain Weledan hyvästä voiteesta/öljystä, joka olisi yvää kasvavalle masulle? Muuten, Googletin BellyBeltiä ja johan selvisi. Tuntuuko sitä pitäessä, että kulkee housut auki??Varsin kätevää kyllä, mutta onko olo sellainen "julpit auki-fiilis" :)? Keiju? Sanelma?

Hauskoja noi kirjoilujutut, vaikka ei lasten aikana tosiaan saisi nauraa. Mun ystvän poikaa huutelee "Perkele" ja ihan kamalan kuuloista on, mutta vaikeaa pitää pokkaa:/ Kesällä molski uima-altaassa ulkona ja huuteli Perkelettä...

Hei, niin meillä on nyt koira, ihan oma! Otettiin tai ostettiin se itselle. Niin söpö, niin energinen välillä:) Ollaan ihan onnessaan siitä, mutta saa nähdä, meneekö meillä hermot. En tykkää _lainkaan_ koirankarvoista, joten täytyy uskoa, ettei tästä niin kovin lähtisikään. Tietty vähän, mutta onneks i ei ole mikään ihan hirveä karvatti. Hiukan jännittää olla koiranomistaja kyll. Olisiko Sanelmalla jotain rohkaisua tähän alun epävarmuuteen:) Teillä vielä kaksi, ja huomattavasti isompaa..

Mulla men Nekun bileilyt ohi, jäi vissiin vanhaan ketjuun. Hauskaa oli ollut?

Missä Gissa ja Titu ovat, niin vähän heistä kuulee?

Nyt nukkumaan. Aamulla eka lääärineuvola. Pelottaa, kun pitäisi kuulua sydänäänet. Tuhruja ei ole näkynyt lainkaan, housut kiristää, silti pelottaa:( Kunpa kaikki olisi kohdallaan.

Kuullaan:) Mukavaa viikkoa kaikille!

Niinhän se olikin, että Mannalla tänään neuvolalääkäri. Kivaa! Ja jännittävää varmaan. Kaikki menee varmasti oikein hyvin ja toivottavasti syke saadaan kuuluviin ettei teidän tarvitse sitten siitä olla huolissanne. Hyvinhän se pikkusydän on sykkinyt siellä alusta alkaen, että tuskinpa sen puolen mitään epäilyjä etteikö kaikki olisi kunnossa. Se jumputus on vaan niin liikuttavan ihanaa kuunneltavaa että toivon todella että saatte sen tällä käynnillä kokea. Tulehan kertomaan kuulumisia käynnin jälkeen. Onko teillä np-ultra vielä tällä viikolla? Hertallakin taisi olla se alkuviikosta?

Onnittelut Mannalle ja miehelle uudesta perheenjäsenestäkin, hauvelista :) Oliko pikkukoiran perheenvaihdon takana joku allergiajuttu tms? Otitte sen siis kavereilta eikö vaan?

Piritalle unohdin viimeksi välittää osanotot :(

Saiko Ansku auringonpaistetta eilen? Gissasta oli kiva kuulla. Tulit mieleeni Aniliinin sääpuheista :)

Tahkoojasisarukset, kaikki, on niin ihania. Ajatella, että heillä on jo toisensa. Tuntuu, että vastahan täällä kaikki haaveili ensimmäisestä lapsesta!

Flunssaisille toipumisia!

Oho, Mannasta on tullut koiranomistaja! Onnea vaan, kuulosti kyllä ihanalta tapaukselta. Toivottavasti lääkärinlassa kaikki kuten pitää.

Piritta, osanotot tosiaan. Surullista kaikesta huolimatta.

Juuh, oli ne “ne” juhlat, joista olin maininnnut. Ihanat, akateemisen perinteen mukaiset kemut, joissa kolmen ruokalajin pöytiintarjoiltu illallinen ja runsaasti viinikaatoja (hih!), hyvät ystävät koolla jne. Olo iltapuvussa oli tosin kuin makkaralla nakinkuoressa ja silmänalusissa yms. oli vähän maalaamista, mutta selvisin.

Apua tota Vilkkua! Nää imee itseensä kuin pesusienet kaikki sanat ja jutut, vaikka eivät muka edes kuuntelisi. Voin vain kuvitella, että et ole tiennyt itkeäkö vai nauraa, kun toinen siinä silmät kirkkaana… Me yritetään kyllä olla tosi tarkkoja puheidemme suhteen, joskus joudun vähän vieraitakin toppuuttelemaan. Lotta muuten käy nyt aamuisin vakion eteisessä tarkistamassa sen joulun tulon…

Aatelkaa, viikko aattoon! Meidän joulunviettopaikkaan tulee pukki. ;-) Saa nähdä, mitä serkukset siitä tuumaavat.

Ellillä hitusen parempia öitä = ei herää ihan joka syklin välissä. Oma olo jo levänneempi. Lotta kukkui jotain yöllä melkein pari tuntia, joten mies oli vähän silmät ristissä aamulla. Heh, oikeastaan olin vähän vahingoniloinen, koska hän oli antanut mulle palautetta siitä, että olen ollut viime aikoina tavallista hymyttömämpi… Että voisiko syynä olla se, ettei ihan ole saanut nukkua pariin kuukauteen??? Omasta mielestä olen kyllä ollut olosuhteisiin nähden hyväntuulinen.

Sisarussuhde on kyllä mahtavaa seurattavaa. Ihan parasta.

gissa, mä kyllä uskon, että äidinmaidoissa on isojakin eroja. Mulla on varmaan sellaista kulutusmaitoa (kun L:kin kasvoi aikanaan mainiosti), sulla varmaan vähintään kuohukermaa. ;-) Tänään onkin Eltsun nla, saadaan tuoreet mitat ja piikki.

Mitäs Mimmu? Unohdin puolet, vähintään...

Huomenta,
Eilinen haastis oli kamala. Ei mennyt kemiat YHTÄÄN samaan suuntaan ja duuniehdotuskin olisi vaatinut multa aika paljon uhrauksia. Sanoinkin miehelle että jos tämä on ainoa työtarjous jonka saan niin sitten saapi olla ja olen työtön hamaan tulevaisuuteen. Kökkö sentään.
Jotenkin alakuloa myös parisuhteessa, ei olla paljoa kotona hymyilty muuta kuin Nellan toilailuille. Mies ollut jatkuvasti reissussa ja ihan uppoutuneena omaan uuteen työhönsä:-(. Kai tämä alakulo joskus poistuu. Vaikka tuntuu olevan liikkeellä vähän muuallakin tässä lähipiirissä.

Laitoitteko joulukortit? Mulla on vielä laukussa...ja ifolorilta vielä tulossa joten saapi nähdä onko ne ens vuoden kortteja? Jotenkin en oo vaan keskittynyt siihen hommaan ollenkaan ja olin myöhässä tilauksessa.

Ihme kauhukohtauksia viime yönä, uuh N nukkui meidän välissä ja sillä seurauksella että mää oon ihan kipee mutkalla nukkumisesta ja univelkainen. Krooh. Lataan tässä kaffetta koneeseen ja meinaan ottaa torkut ennen kuin ryhdyn siivoamaan. Se taitaa olla kyllä ennenaikaista joulua ajatellen, mutta onpahan ehkä vielä viikonloppuna suht siistiä?

Hih, Juska on halunnut vpunaisen kellon! Loistavaa! N on nyt oppinut tyttöjen jutut, kantaa sellaista pientä koria (ja tuolla maalla käsilaukkua) ranteessa, käsi sojossa ylöspäin, iskän kengät jalassa ja äidin pipo päässä:-). Tyttöserkkunsa opetti hiukan tavoille ja puki Nellaa huiveihin ja tamineisiin (kuin nukkea) ja hienosti N osasi nostaa helmaa että pääsi kulkemaan. Hih. Mä odotan kyllä kovasti sitä että N oppii puhumaan ja mitä hauskuuksia sieltä suusta alkaa tulemaan. Lotan Joulu on jo ovella on IHAN paras!!!

Taidan vähän surffata duuneja...jäi taas satamiljoonaa asiaa kommentoimatta.

Ollut taas valokynälle käyttöä. Matsku näkee lähes joka yö jonkin sortin kauhu-unia ja herää kiljuen monta kertaa. Huipun kuuloista, kun on itse saanut just nukahdettua...Mulla on jo sen verran unirytmi sekaisin, että saatan virkistyä 24 aikaan totaalisesti, kun olen ensin nuokkunut koko päivän. Tosi jees. Sen lisäksi tuntuu, että päivät käy vähiin ennen joulua...Ois sitä sun tätä vierailua edessä ja paljon puuhaa. No sama fiilis varmaan kaikilla.

Hertan ultra oli tosiaan maanantaina. Toivottavasti kuullaan pian uutiset siltä suunnalta. Herttakaksikko osallistui meidän leikkipuiston joulujuhlaan viime vkolla, jossa nähtiin. Hertalla on jo ihana minimasu :-)

Oi Mannalla hauveli! Voi että, teillä on sitten tulevaisuudessa kaksi paapottavaa. Toivottavasti ei tule mustia sukkia, kun hää sitten pitää itseään varmaan esikoisena :) Pian kuullaan varmaan nla-lri-kuulumiset, kivaa!

Heh, Juska se on päästänyt suustaan totuuksia. Kaikenlaista ne pohtiikin =)

Juuh Nekku, terveisiä sinne teidän isännälle, ei tässä aina hymyä saa aikaan, kun saa nukkua pätkissä 2-5 h per yö... ;-) Mä huomaan, ettei imetys enää paljon pidä konetta käynnissä, vaan sitä tarttee tavallista enemmän unta pysyäkseen tolpillaan. Sekin vielä.

No voi harmi Sande sun työhaastista. Oliko työtehtävät ihan erilaisia kuin ennen vai palkka? Tietty, jos kemiat on ihan ääripäissä, ei hirveesti innosta innostua. Zemppiä sinne suuntaan. Ja niin, hyvää syntymäpäiväääää jo näin ennakkoon =)))

Molly se siellä kasvattelee masuaan. Ja noilla viikoilla se vasta pumpsahtaakin esiin. Ihkua :)

Muihin puuhiin. Mukavaa vkoa! Yritän ehtiä linjoille vielä ennen joulutohinoita.

Iloinen Hei:) Heti omaan fiilikseen eli sydänäänet kuului ja oli ihanaa:) Lääkäri sanoi, että "Päivää vauva", kun viuhunta alkoi kuulua . Hassu jotenkin se lääkäri, mutta just sellainen jalat maassa-emäntä, joka oli tosi rehti ja tavallinen. Meidän neuvolantätikin on 6-kymppinen, suorapuheinen, eikä mikään nipo. Ihan kiva, kun voidaan puhua suoraan asioista eikä tarvitse jännittää, että voiko ottaa puheeksi. Niin, painoa oli mulle tullut 600 grammaa ja muutenkin kaikki ok. Yritän tosiaan nyt ettei painoa tulisi niin kovin, kun en ole niin siro muutenkaan vaikken mikään kovin isokaan. Mutta ymmärtänette;) Mutta siis ihanaa, että kaikki näyttää olevan hyvin. Ollaan niin kiitollisia. Perjantaina tosiaan np-ultra ja kilpirauhaskokeet aamusta.

Voih Sanden haastattelua. Kuulosti mälsälle. Toivottavasti nappaisi jokin hyvä ja mielenkiintoinen työ, jos tämä ei ollt sitä. Mikä tässä tuntui siis menneen penkin alle? Ihanalta kuulosti Nellan neiteilyt, voi että:) Kummitytölleni tuli prinsessavaihe yhtäkkiä ja nyt pitääkin olla pitkä yöpaita, mekkoja ja kimallekenkiä. Hellyttävää. Pahoittelut Sande matalapaineesta, toivottavasti se asettuu parempaan miehen kanssa. Toisiko Joulu helpotusta, jos/kun olette vapaalla ja yhdessä? Toivottavasti.

Nekun pirskeet kuulosti kivalle! Ihanaa varmasti olla passattavana, nauttia hyvää ruokaa ja juomaa. Minkälainen menu oli? Mä olen sellainen punaviinin siepoja, sitä kaipaan ihan hitusen, mutta jostain syystä enemmän kuohuviiniä..Voih..Ensikesänä nautin kylmää kuoharia sitten;) Tervetuloa lasilliselle!

Kyllä, koiranomistajia ollaan. Aika ihanaa, vaikka välillä se terrierinä koettelee meidän pinnaa, mutta yritämme pitää kuria. Pissa lirahtaa sisälle, vaikka käydään ulkona _usein_. Oisko Sanelmalla tai jollain koiraihmisellä vinkkejä hyvistä opettelukeinoista? Ulos kun pissaa ja kakkii, niin annamme pienen napun aina palkinnoksi ja kehumme. Ruoka tuntuu maistuvan aamuisin, ei oikein tahdo paljoa muuten syödä. Onhan se pieni vielä, eikä tarkoitus olekaan sitä pulleaksi syöttää. Perjantaina on myös pennun piikkipäivä ja täytyy puhua eläintenhoitajan kanssa mieltäaskarrutavista asioista. Mutta on se siis suloinen paketti, niin iloinen aina ja energinen. Anoppihan sen otti, mutta arvatenkin ei kestänyt hänellä hermo ja nyt koira on meillä. Olin pettynyt kyllä anoppiin, koska epäilin tätä jo aluksi.

Voih, valvomiset. Ei ole helppoa ei. Sellainen pieni pökkyrä siitä jatkuvasta valvomisesta varmaan seuraa ja vaikuttaahan se mieleen, tottakai. Jaksamista, muuta en osaa sanoa.

Nyt taidan mennä nukkumaan. Hirevän raskaita päiviä töissä; kiire, kiire...Huoh.

Kuullaan taas, huomenna on jo loppviikko onneksi!

Jee, päivää vauva :) Hyvä Mannan vauva! Ihanaa, että kuulitte sykkeen! Tuntuuko, että ihan pian uskaltaa hengittää vähän kevyemmin? Tuhrutkin pysyneet poissa, tosi hienoa. Taitaa tosiaan tulla just jouluksi 12 viikkoa täyteen? Yes! Onko muuten edelleen paljon ystäviä ja työkavereita jotka eivät tiedä raskaudesta vai kerrotteko nyt jo pikkuhiljaa kun tapaatte?

Ja vai silleen sen koiran kanssa kävi :)

Kurjaa, ettei tuo työ vaikuttanut hyvältä Sande. Mutta toisaalta parempi niin kuin joku semi-ok:lta vaikuttava paikka ja sitten huomaisikin töiden alettua että koko homma on ihan peestä. Jotain parempaa tulee varmasti eteen! Tsemppiä matalapineeseen. Ehkä se tosiaan jouluna korjaantuu? Istahdatte miehen kanssa rauhassa sohvannurkkaan kun sukulaiset passaa Nellaa ja otatte rentouttavan lasillisen glögiä tai portviiniä juustojen ja pipareiden kera. Vinkiksi muuten kaikille, että rommipohjainen väkevämpi valkoinen glögi (esim. herrljunga) on tosi hyvää jääkaapista kylmänä ja jääpalojen kera. Nam nam. Mä jään vissiin ilman tänä jouluna.

Vaikuttaako äidin oma ruokavalio jotenkin (miten paljon?) siihen maidontuotantoon, onko tietoa? Mietin kun Nekku ja Gissa jutteli siitä kermasta :) Että miten pystyisi itse vaikuttamaan siihen sitten, vai pystyykö?... Tyypillistä olisi, että multa tulisi jotain non-fat versiota mistä ei mitään hyötyä.

Toivottavasti Ellin yöt on jatkunut ok? Piritalle sen sijaan jaksamista valvomiseen ja Matskulle hus kauhu-unet. Aniliinille kans tsemppiä, toivottavasti Silja paranee pikaisesti. Joko Kaisla oli ok? Kyllä tuntuu, että pikkuraukat sairastelee paljon tähän vuodenaikaan Suomessa... Kai se on se kylmä, pimeä, pöpöt jyllää ja tarttuu milloin missä tai lapset vilustuu. Onkohan lämpimissä maissa samanlaisia flunssakausia... Sairasteleeko lapset esim. vähemmän kesällä? Niin kai. Kuten aikuisetkin.

Kaikkea mä taas spekuloin kun työt ei huvittaisi yhtään :) Laskin jopa jäljellä olevat työaamut, hehee. 44 kpl kun laskee pyhät ja lomapäivät pois. Sijaista etsitään mulle parhaillaan. Paniikissa ovat.

Vippelle hauskaa reissua jos vilkaiset tänne!

Voi muuten olla, että ehkä harvemmin kerkeen koneelle seuraavan viikon & joulupyhien aikana. Tuleepi rakas vieras meille, ja on paljon kaikkea kivaa puuhaa sekä lyhyempi kaupunkiminiloma tiedossa, jipppiii.

Niille jotka lähtee joulunviettoon jo vkl aikana, oikein ihanaa joulunaikaa!

Niin ja Nasuppia piti vielä huhuilla näin ennen joulua! Teillä oli niin ihanat suunnitelmat. Et varmaan ehdi myöskään sitten niin paljon nettiin?... Oliko se niin, että kastajaiset on tulevana viikonloppuna, jos oikein muistan? Oikein ihania ja tunnelmallisia hetkiä sinne! Mahtavaa kun olette sukulaisten ja ystävien ympäröimänä ja saatte laatuaikaa. Nauttikaa!! Ja muista hemmotella itseäsi vähän ja lepäile! Haleja sinne!

Huomenta. Dyt ollaan duhassa däälläkin. Toivottavasti lentsu häviää ennen joulua.

Mahtavaa, upeeta Manna! Siellä hän on, pieni ihminen!

Meilläkin on koira, kovapäinen hölmöliini. Täytti neljä nyt syksyllä. Pentuaika oli melkoista häröilyä. Olin tottunut rauhallisiin rotuihin ja narttukoiriin, joten kun taloon tuli ikiliikkuva pomottajauros, olin vähän hukassa :). Vaikka siis ihan perhekoirarotu on kyseessä, englanninspringerspanieli. Nyt koira on rauhoittunut selvästi ja yhteiselo on mukavaa. Mun neuvo koiran kanssa on, että kouluttakaa perusteellisesti ja asettakaa selvät rajat. Ei liikaa hellittelyä, etenkin jos on uros kyseessä. Hyvä pennunkoulutuskirja mun mielestä on Tuire Kaimion Pennun kasvatus. Siinä on hyvin perusteelliset ohjeet, joten jos löytyy pitkää pinnaa, suosittelen sitä. Minkä ikäinen pentu teillä Manna on? Pitäisikö sen siis olla jo sisäsiisti? Kannattaa siivota sisälle lirahtaneet pissat pois niin, ettei kiinnitä asiaan mitään erityistä huomiota eikä koiraa saa rangaista sisälle pissaamisesta. Nameilla kouluttaminen on hyvä juttu (palkinto oikein menneestä suorituksesta) ja pikku hiljaa namit voi korvata pelkällä kiitoksella ja rapsutuksilla.

Asiasta toiseen. Piritalle osanotto ukin poismenon johdosta. Ja myötätunnot heräämisten puolesta, toivoo nimimerkki "sata herätystä viime yönä Leon yskän tähden".

Voi Sande harmitus, että työhaastattelu oli kurja kokemus. Toivottavasti uusi vuosi tuo uudet kujeet ja unelmiesi pesti avautuu eteesi. Mulla oli silloin n. vuosi sitten myös se huono haastattelukokemus. Eka haastis oli hyvä, mutta tokassa meni sukset ristiin. Ei todellakaan tullut sellainen olo, että olisin halunnut sinne töihin.

Mä tein eilen jouluostoksia oikein urakalla, mutta en saanut kaikkia kokoon. Toinen keikka pitää tehdä huomenna. Viikonloppuna pitääkin sitten leipoa joululeipää ja tehdä joulunameja. Muuten, me saatiin tuttavaperheeltä lainaan perinteinen Lumiukko-animaatio DVD:llä ja Leo katseli sen eilen. Poika oli _aivan_ hullaantunut ja pärähti itkuun, kun pätkä loppui. Leo olisi halunnut mennä nukkumaan DVD-laatikko kainalossa. En viitsinyt antaa, kun ei ole oma. Mies vie Leon viikonloppuna katsomaan Komediateatterin versiota Lumiukosta, joten tämä on pohjustusta sille. Elämyksiä pikkuherralle ;).

Jahas, nyt täytyy tehdä vähän töitä. Illalla olisi salsaa parin tunnin pätkä, toivottavasti nuha ei vie multa tanssin iloa.

Heipsan!

Pidinkin eilen ex-tempore yhden ylityövapaapäivän ja hoitelin asioita koko päivän kaupungilla. Eipä tullut konetta avattua ollenkaan kotona.

I-H-A-N-A-A että Mannalla ja Vauvalla kaikki hyivin. Ja huomenna vielä pääsette ultrallakin häntä moikkaamaan. Tästä on hyvä jatkaa odotusta ja masun kasvattelua.

Pistähän tosiaan Herttakin kuulumisia ultrasta, kun vain tänne ennätät.

Piritalle puolestaan pahoittelut suru-uutisista.
Ja Sandelle myös, kun ei se sitten tosiaankaan positiivseksi muuttunut se työtarjous. Toivotaan tosiaan myös, että parisuhde lähtisi myötätuuleen joulunpyhien myötä. Yleinen apatia ainakin mulla vaikuttaa aina myös parisuhteeseen, joten toivotaan joulunilosta tsemppiä siihen asiaan.

Aniliini, joko teitte talopäätöstä?? Ai miten niin utelias... Ethän muuten Aniliini loukkaantunut mun maili-vastauksesta. Ei ollut henkilökohtaista. Samoin olen vastannut kaikille muillekin kyselijöille (Facebook - not for me).

Stella vastailikin jo hyvin noihin Mannan koirakysymyksiin. Samoilla linjoilla meilläkin. Ja tuohon pissivahinkoihin ei auta muu, kuin kärrätä pentu ulos aina kun herää, on syönyt tai lopettaa leikin ja joskus jopa leikin keskenkin. Namipalkalla meilläkin mentiin alkuun ja sitten vaihdettiin pikkuhiljaa sanallisiin kehuihin. Ai niin, ja meillähän on siis kolme koiraa tällä hetkellä... Määrätietoinen koulutus on mun mielestä a ja o riippumatta siitä minkä kokoinen koira on. Kukkoiluut ja laumassa ylöspäin kiipiminen kannattaa karsia heti, ja vauvan tullessa tehdä heti selväksi, että vauvakin on koirien yläpuolella. Meillä aikuiset koirat syö kahdesti päivässä, aamuin illoin. Pentuna ovat syöneet kolmesti päivässä. Meillä ruoka tarjotaan ja jos ei maistu, niin kuppi pois ja seuraavalla ruokailulla on uusi yritys. Kaksi koiristamme ei ole ikinä jättänyt murentakaan kuppiin. Yksi on sitten vähän huonompi syömään, mutta 7,5 vuotisen elämänsä aikana on ruoka jäänyt syömättä ehkä 3 kertaa. Eikös muuten Stella tuo englannin sprinkku ole kuitenkin metsästyskoirarotu, joten ehkä sieltä on peräisin tuo aktiivisuus. No eiköhän tässä tarpeeksi koirapaasausta. Jatketaan vaikka mailin puolella Manna!

Stellalle paranemista. Toivotaan tosiaan että on jouluksi ohi. Minä täällä hyvää vauhtia kehittelen itselleni flunssaa. Taloon päin kallellaan viimeiseen asti, totesi mies, kun ennustin että joululomalla taitaa flunssa pukata päälle. No, toivottavasti aavistukseni on väärä.

Tein eilen taas vähän vauvanvaateostoksia. Mutta kyllä on muuten hurjia eroja vaatteiden koossa riippuen valmistajasta. Vähän olen kyllä hukassa noiden vaatehankintojen suhteen. On jotenkin tosi vaikea kuvitella mitä sorttia ja montako laatuaan tarvitaan. Auttakkee kokeneemmat!!
Ostin myös kestovaippatarpeita. Saapi nähdän kuinka homma alkaa sitten sujua vai sujuuko ollenkaan. Hain nyt myös sen vauvan korisängyn eilen anoppilasta. Muutama vaihtoehto on miten sen saa mahtumaan meidän makkariin. Pinnasänky sinne ei sitten enää mahdukaan. Siinä vaiheessa, kun siirtyy pinnikseen, niin on edessä muutto myös omaan huoneeseen. Reunasuojus pitäis hommata/ompeluttaa korisänkyyn. Täytyy joulun jälkeen lähteä kangaskaupoille.

Mitäs muuta... Vointi on täällä suht ok. Supisteluja on taas ollut enemmän kuin tarpeeksi. Toivottavasti on vielä ohimenevää, eivätkä ole onneksi kipeitä. Kovasti olis kiva olla töissä loppuun asti ilman saikkuja, mutta toki jään aiemmin pois, jos viisaammat sitä suosittelevat. Paljon ei kuitenkaan olis enää työaamuja jäljellä - 17!!!
Seuraava neuvola on joulun jälkeen.

Mutta nyt vielä töiden pariin.

Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g ja 16.5.08, Hertta 48cm, 3470g.
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g ja 28.6.2008 Elli
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g ja 27.4.2008, Anna, 50 cm, 3600 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g. 30.4.2008 Silja, 51 cm, 3540 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g
Keijukainen: 10.7.2008, Mai 51 cm, 3740 g
gissa: 19.7.2008, Leo 50 cm, 3080 g
Tiitu: 11.8.2008, Linus 51 cm, 3880 g
Nasuppi: 20.9.2008 tyttö ja poika

Odottajien la:t:
Sanelma 5.3.2009
Molly 14.4.2009
Hertta 4.7.2009
Mimmu 9.7.2009
Riinuska 20.7.2009

Pistän vielä vähän päivitetyn listan. Otetaan tämä sitten mukaan seuraavaan ketjuun.

Minä täällä taas, hengähdän vähän yhden intensiivisen kirjoittamisrupeaman välillä :).

Joo, Sanelma, onhan tuo meidän hurtta metsästyskoirarotu. Se on kuitenkin näyttelylinjasta, joten ihan hirveä metsästysvietti sillä ei ole. Rotu on tosiaan aika vilkas, niin kuin spanielit kai aina. Meillä myös roti on pidettävä tiukasti, sillä heti kun on lepsumpi, koira yrittää kiipiä kalifiksi kalifin paikalle. Niin ja meillä ruokailu on vain kerran päivässä, pentuna sai kahdesti. Ruokahalu tuolla on kyllä niin mahdoton, että syö ihan mitä tahansa (paitsi kurkkua). Pallileikkaus vaikutti ruokahaluun ihan selvästi. Lapsiin koira suhtautuu aika välinpitämättömästi. Leo komentelee koiraa, Kaisla on hellempi. Mutta loppujen lopuksi lapsetkin ovat vielä aika välinpitämättömiä koiran suhteen. Se on kuitenkin tärkeää, että koiraa tervehditään aamuisin ja sanotaan sille hei hei lähdettäessä. Kaisla on joskus mustasukkainen, jos otan koiran halittavaksi. Alkaa oikein ulvoa, kun ei voi käsittää, että koirakin tarvitsee joskus huomiota.

Vaatteista Sanelmalle. Määrä riippuu lapsesta :) eli onko kova pulauttelemaan vai ei. Meillä kumpikaan ei ole pulautellut, joten pyykkiä tuli aika maltillisesti. Kokoa 50 pari vaatekertaa varmuuden vuoksi, 56-kokoa hiukan enemmän, 62-kokoa taas hiukan enemmän. Bodyt ja puolipotkuhousut olivat meillä käytetyimpiä. Niitä kannattaa olla ehkä 5-7 settiä. Kokopotkarit ovat vähän hankalia vaipanvaihdossa, vaikka olisikin nepit haaroissa. Se kannattaa muistaa, että kestovaipoista tulee pyllyyn aika iso paketti, joten bodyt saavat niiden kanssa olla reilunkokoisia. Kannattaa hankkia bodyn jatkopala, joka pidentää vaatteen käyttöikää. Ihan pienelle vauvalle voi olla valkoisia ja vaaleita vaatteita, mutta myöhemmin ne ovat vähän viheliäisiä. Esim. mustikkapulautukset ovat hankalia pestäviä :). Otitkos sä Sanelma äitiyspakkauksen? Pikkuisia vaatteita sukulaiset ja kaverit tuovat yleensä myös lahjoiksi, ja meillä ainakin tuppasi kertymään vähän liikaa niitä ihan pieniä vaatteita. Monia tuli käytettyä vain kerran, pari. Ja vaikka tytölle mekot ovat suloisia, niin Kaislalla ne ainakin jäivät tosi vähälle käytölle vauvaiässä.

No niin, nyt taas muihin hommiin!

Mannalle piti BellyBeltistä vastata. Mä käytin vain sitä lyhintä välikappaletta, koska olen levinnyt myös muualta kuin mahasta niin paljon tämän raskauden aikana, että mun omat housut ei mene mulle päälle edes avonaisina... voi häpeä. No murehditaan sitä myöhemmin. Mutta mulla ei ainakaan ollut sellainen housut auki olo. Pidin vain aina vähän pidempää paitaa tai sitä H&M:n masutuubia vetskarin peittona, niin hyvin meni. Masutuubia käytän nytkin melkein päivittäin, niin pystyy käyttämään ihan normi paitoja, ei tarvitse olla mammapaitoja. Masutuubia siis suosittelen myös oikein lämpimästi.