Tammivauvat 2008 (2)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nintsu -81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mites sitten olisko toi 3.6. tai 4.6. toiseksi parhaimmat päivät? Meilläkin neuvola 5.6. mutta en osaa sitä merkata sinne...

Juu nyt on biossa käyty ja kiva oli nähdä Op, ja Nintsu :) Olitte just sen näkösiä kun ajattelinkin ja äänensävykin tuntui aivan "tutulta". Op, sä kyllä oot melkoisen pikkuruinen että kyllä mäkin kuvittelin sua hitusen pidemmäksi alunperin :) Ja kyllä on hurmaavat pojat molemmilla!

Kivasti meni leffa vaikka pupu olikin melkein koko ajan hereillä toisin ku viimeks.. Leffaa ei niin hyvin pystynyt sitten seuraamaan mutta aivan riittävän hyvin. Kyllä sitä vaunujen määrää aina ihmettelee :D Pois tuleminen on kyllä pikkasen aikaa vievää, tosin me mentiin reteesti rullaportaita pitkin kun hisseihin oli kilsan jonot. No, kyllä pikkasen jännitti mennä rullaportaita mutta hyvin se kuitenkin meni.. Oliks se Lumi, joka sanoi että siellä päin maailmaa ei rulliksissa saa mennä vaunuilla..? Mun mielestä täällä Suomessakin on joissain portaissa kielto vaunuille, jos siis oikein muistan.

No tänään oon päättänyt yrittää olla tuputtamatta tissiä liian usein pupulle ku se aika sitä raivoa harrastaa ja oon miettiny jos ei aivan niin usein tahdokaan enää syödä.. Toistaiseksi on syötöt menny ilman itkuja mutta niitä on ollutkin vasta 3!! Eli aamulla 8.30, babybiossa 11.30 ja nyt äsken 16.00... Viimesimmässä tankkasi peräti 10 minuuttia... Saas nähdä, kyllä se melkoisen harvalta syöttöväliltä kuulostaa kun ennen syönyt tunnin välein... mutta toistaiseksi ei oo useammin halunut..

Rosa, mäki joudun olee illan ilman miestä, illat tuntuu kyllä toooosiii pitkiltä jos vaavi kaiken lisäksi vielä itkee..

No mutta jospa nyt vaikka kävis postissa pupun kaa hakee Lasten Parhaat Kirjat -kerhon paketin.. Mites mä saan pupun allekirjoittamaan lapun ne on sen nimellä tilattu ;) en tiiä uskooko mua pupun äidiksi ku ei meillä oo ees samaa sukunimeä =)

eli minä olen haahuillu omissa maailmoissani, jos en ole nintsu sua nähny :) mitä voi vaatia mammalta, joka unohtaa pankkikorttinsakin kassalle maksettuaan.. saataiskos me joku muu päivä sit katottua, kun nintsun pikku miehellä on kerta silloin rokotus? meilläkin oli sen jälkeen kiukku päivä, joten uskon hyvin, jos ei innosta ihmisten ilmoille lähtö!

No niin..

Tähti, mä annoin ihan purkki-perunaa, Semperin luomu-perunamuusia. Ajattelin sillon joskus tehdä ite, mutta noi maistelu-annokset on niin pieniä, ja aivan niinkuin Rosa sanoi niin perunaa ei kannata pakastaa (maku ainakin muuttuu). Nyt sit oon ostanut purkkeja kaappiin valmiiksi, huomisesta viikko eteenpäin maistellaan porkkana-perunaa. Maissi meni tosiaan kuin kuumille kiville, poika tykkäs ihan hirveästi! Sit maistellaan vielä kukkakaalia ja parsakaalia ja sit annan hedelmä-/marjasoseita.. Jossain vaiheessa meinaan alkaa antamaan aamupuuroa (sehän on 5 kk eteenpäin mahdollista) ja sit toista sosemaistelua päivällisaikaan.

Ulla, mä en sairastellut, tais olla Nuppu joka ykäili tuossa taannoin?? Nää meidän nimimerkit Nintsu, Nuppu ja Nunnu taitaa mennä aika sekaisin.. =) Mutta joo, Mauri Kunnas kirjakerhoon vaan, mä taas olin lapsena kade kun mun kaverilla oli se "Etusivun juttu"-kirja, kun siinä tuli sellanen hieno lehtikin mukana.. =)

Simba, mäkin oon koukussa Facebookiin!! Nää kaks (+usein myös meidän Space) on sivuja joissa käyn aina kun vaan mahdollista!

Voi hitsin vitsi tota meidän neuvolapäivää.. Miten mä en tajunnut kattoa sitä sillon kun laitoin sinne kalenteriin ne päivät jotka meille sopii?? Voiskohan neuvolaa siirtää.. Mä kyllä ehdottomasti haluan sinne tapaamiseen päästä!!

meillä on kans neuvola 5.6., mut se on ihan aamulla. meilläkin syödään nuppu aika harvoin välillä. tänään elokuvan jälkeen noin klo 14.30, ennen kotiin tuloa, tuputin maitoo, mut ei oikein tahtonu syödä.. kotona vasta viiden aikaan. vitsi noi matkarattaat on kyl niin kätevät kaupassa ja bussissa, tuli tänään taas tyytyväinen olo niistä.. pienet on ilot :)

Äh, nyt multa tulee miljoona kirjoitusta..

Mä näin sut Op kun se leffa loppui, olin jonottamassa vaipan vaihtoon ja sä tulit sieltä ylhäältä katsomosta alas. Et ei ihme ettet huomannut! =) Hetken päästä näin Nupunkin. Mut oli tosiaan sen verran jengiä ympärillä etten viittinyt ruveta huutelemaan..

Kiva kun olette nähneet toisianne babybiossa :) ja kiitti noista perunakommenteista. En tiennytkään ettei perunaa kannata pakastaa. Nyt kun muistelen niin en ole sitä aiemmin pakastanutkaan vaan porkkana- ja palsternakkapohjaisia soseita, täytyy tehdä niitä sitten jemmaan pakkaseen. Yritän kyllä tehdä jonkun 3 päivän satsin kerralla jääkaappiin, kun eikös ne soseet säily sen kolmisen päivää jääkaapissa, kun ei laita maitoa sekaan?

Poitsu on maistellut lisää sitä "liisteripottua" mitä eilen aloiteltiin. Tänään sai 2 isoa tl aamulla, saman määrän puolenpäivän aikaan ja nyt illalla klo17 meni jo 9 isoa teelusikallista ;) piti kaksi kertaa lämmittää lisää, kun laitoin kippoon kerralla vaan 3 tl... Ainakin huominen mennään vielä pelkästään potulla, teen uuden satsin aamulla ja tällä kertaa käytän jotain jauho- tai yleisperunaa, kun miehen kaveri ajatteli että se vois olla parempaa koostumukseltaan tuollaiseen soseeseen.

Mitähän sitten alkaisi perunan jälkeen antamaan ;) Varmaankin porkkana tai bataatti. Minä olen normaalisti aika innokas kokkaaja ja leipoja, mutta raskausaikana ja nyt pikkuvauvan kans en ole laittanut ruokaa juuri ollenkaan ja leipomisetkin jääneet tosi vähälle, niin nyt kun pitää vauvalle "laittaa ruokaa" niin olen ihan innoissaan ;)

Nuppu, meilläkin poitsulla oli muutamia päiviä että söi tosi harvaan ja nyt on sitten varmaan taas tiheän imun kausi tullut, kun viime yönä herättiin syömään max. 2 h välein ja päivälläkin on tissi kelvannut usein.

No nyt väsynyt äippä lähtee hölkkäämään, kun isä ja poika ottavat tirsoja sängyllä.

Tähti ja pottupoitsu 4kk ja 3 vkoa

Ps. Kuulostaa ihanilta nuo teidän talojutut ja Rosalle tsemppiä, kun talourakka on varmaankin aika vaativa vauvaperheessä!

Juu nuo N:llä alkavat nimim. menee sekasin =) Juu Ulla mulla oli se oksutauti joku kolme viikkoo sitten... kuumetta 38,5 ja nopeesti se tuli ja meni.. Varmaan kolmella oksennuksella selvisin.

Mäkin oon usein facebookissa ja sitte täällä ;) ei muuta elämää varsinkaan ku pupu nukkuu ja mies on poissa..

Op, osaatko arvioida kuinka usein te päivässä syötte? Niinkun yösyötöt mukaan lukien? Meillä tulee välillä syöttöjä 8-10 mutta kaikki syötöt ei oo sellasii kunnollisii vaan mun tuputtamia.. Että oikeita varmaan tulee just tuo 8...

nuppu, vähä vaikee laskee noita syöttökertoja, kun tuputan tota tissiä aika usein. eikä siis aina syö sitä kunnolla. mut tänään on klo 00.00 - tämä hetki eli klo 18 oltu tissillä joku 8 kertaa. eli vielä tulee varmaan 2 syöttöä ennen nukkumaanmenoa. että samaa luokkaa noi taitaa olla. vaihtelee myös paljon päivien välillä, joskus vähä enempi, joskus vähempi.

Heh, joo Nintsu, heti tunnistin. Oli mukava tavata! Jospa uudestaan sitten isommalla porukalla. Nuppua ja Op:ta en nähny, mutta oli siellä kyllä aika paljo porukkaaki. Tosi mukava päivä oli, käytiin kaverin kans syömässä vielä sen leffan jälkeen ja kotiuduin vasta pari tuntia sitten. =) Lähden kyllä toistekin.

Oli aika hauska juttu kun eilen oli kaveri samanikäsen vauvansa kans meillä kylässä. Vauvat pötkötteli viltin päällä vierekkäin, meidän tytöllä riitti asiaa, jutteli kovasti. Kaverin poika vaan katteli sitä pitkään ja yhtäkkiä suu meni ihan väärinpäin ja alko itkeen. Loukkaantu, reppana, ihan verisesti jostain mitä meidän tyttö sille sano! =D

:))) Ulla, minä se oin, jolla oli mahatautia viikonloppuna, että ei kukaan noista N:istä:)))

Aika siistiä, että ootte nähny toisianne siellä leffassa:) Jotenkin tosi hassua. Muistakaa sitten siellä yhteistapaamisessa ottaa kuvia ja laittakaa Spaceen!

Voi kökkö, nyt vasta muistin, et mies on huomenna pois kotoa koko päivän! Sillä on aamusta jotain kurssihommaa ja iltavuoro päälle. Ja ens viikolla on työjuttujen takia pois ke-to. Plääh... Toivottavasti neiti nukkuis edes vähän paremmat päikkärit kuin tänään...

Tuo Nunnun kertoma "vauvojen tuokio" oli hyvä:) Meillä sattui joku aika sitten niin, et meidän tyttö oli selällään lattialla ja kaverin 3kk vanhempi poika siinä jonku matkan päässä mahallaan. No, otin vasiten ja aloin heitä siinä kuvata videokameralla ja kohtahan tämä poitsu otti meidän Piiperöistä kädestä kiinni!!! Oli kuulkaa naurussa piteleminen:)))) Toinen tapaus sattu viikko sitten, kun neiti ja mun toisen kaverin, 1kk nuorempi poika oli taas leikkimatolla vierekkäin ja kohta tämä poika oli ihan viittä vailla unessa, niin eiköhän meidän neitokainen just "kiekassu" jotain, niin pojalla myös veti huuleat alaspäin ja kohta rääkyi täyttä kurkkua. Säikähti raasu meidän tyttöä:(((

Meillä tyttö meni vähän reilu tunti sitten nukkumaan. Vetas kunnon satsin maito-velliä ja nukahti. Raukalla jäi ne päikkärit niin lyhyiksi. Onneksi nukahti yöunille hyvin, ei mennyt kuitenkaan yliväsymyshuudoksi. Sain tuossa sitten ommeltua yhden kestotaskuvaipan Nalle Puh -kuorella:) Tuli aika söötti:))) Pitää huomenna heti testailla, kun vähän retusoin itse kaavaa ja tein jo vähän isompaa kokoa, että miten istuu ja että kannattaako tehdä samalla retusoidulla kaavalla lisää vai menikö jotenki pieleen... Materiaalia löytyy vaikkia kuinka ja laskin, että PUL:iaki on 8:aan vaippaan:) Olis vaan inspiraatiotaki sitten 8:aan vaippaan!!! Heh...

Semmosta, nyt lähen tiskaan pullot ja laittaan yöpullon valmiiksi. Ja muihin iltatoimiin...

Rosa

Käväsin siellä lääkärissä ja oltiin yhtä mieltä diagnoosista. Luupiikki,joka on mielettömän kipee. =( Käyn vielä 27.5 röntgenissä,että saadaan varma tieto. Nyt sitten tulehduskipulääkkeitä naamariin ja venyttelyjä. Pitää käydä ostaa joku erikois pohjallinen ja sisäkengät (ne Crocs jalkineet ovat parhaimmat). Kaikkee sitä joutuukin sitten hommaamaan taas...

Meillä on neuvola 5.6 molemmilla lapsilla. Miehellä alka vuorovapaat just 4.6 ja se on tytön synttäripäivä. Ja toisaalta toi viikko saattaa mulla mennä leipoessa jne..tytön synttärit pidetään 7.6. En taas tota tajunnut...koti kaipaa kunnon kevätsiivouksen ja ikkunat pesun. Mielelläni kyllä tahtoisin teidät kaikki tavata.

Nyt taidan kyllä mennä lepäämään, oon taas ihan töttöröö! Taitaa toi särky vähän alkaa mun mieltä väsyttää,ei oo mitään pientä kipua.

Jumbis

Voi kökkö, meni tosiaan N:t ja nimet sekaisin, sorry :D Mut siis Rosa joo, sinä olit kipeänä! joo, tosiaan taitaa nämä unettomat yöt vähän vaikuttaa!

Meillähän näköjään oli aikamoinen sakki tuolla babybiossa tammimammoja! Varmaan kiva tavata, ja hyvin ootte toisenne tunnistanu :):) Kuulostaa kyllä kivalta, joten täytyypä varmaan itsekin tuota babybioa koittaa joku päivä taas kun sen järjestävät!

Meille ei sit pottu sovi ollenkaan :( Neljättä päivää eilen annoin, ja yöt toisen jälkeen ollut vaan pahempia. Eilen yöllä heräsi tunnin, puolentoista välein huutamaan kun masua sattui ja ilmaa piisas.. ei saanu rassukka itsekään nukuttua :(( Mut aamulla sit hieroin ilmoja veks ja tein kaikki poppakonstit että pojalla parempi olo, ja poju sammuikin joskun puol 11 aikaan aamulla uudestaan meidän sängylle, missä nukutttiin yhdessä ja välillä poju söi, ainakin vähän vajaa kahteen saakka. Jaksoi taas olla pari tuntia hereillä ja sit nukkui tisulla puol tuntia ja taas tunnin päästä simahti, kun oltiin koiran kans ja poju kantorepussa ulkona. Meille siis paljon päiväunia :) Ja muutenkin ollut iloisempi taas tänään.

Täytyypä vaihtaa maissiin ja bataattiin ym, ja ottaa joku hedelmä mukaan, jos tuo pottu on liikaa massulle vielä.. Odottelen nyt pari päivää ja sit kokeillaan tosiaan tuo maissi.

Nuppu, huomenna en vielä varmaan jaksa jumboilla, kun on mennyt niin huonosti nämä yöt, mutta torstaina olisi hyvä, ja eiköhän sitä varmaan jo ens yö nukuta paremmin kun potut nyt jätin pois.. i hope!! Joten jos vaikka silloin sulle sopisi?

Katteltiin muuten tänään videolta meidän pojun ristiäisiä. Oli niin pieni! Poju katteli videoita meidän sylissä, ja yhtäkkiä parkaisi kunnolla, suu väänty mutruun ja itku alkoi. Ihmeteltiin sit et mikäs nyt.. no sit tajuttiin, että videollakin poju juuri itki, eli itku tarttui sieltä!! Ei voinu kun nauraan, kun poju rassu itki sympatiaitkuja itselleen.

Toivottavasti tosiaan pojun maha rauhoittuu, niin päästään nukkuun hyvin, ja sit koklaan jotain vähän massuystävällisempää ruokaa. Ostin eilen tarjouksestakin 6 purkkia päärynäsosetta kun oli tosi halpaa. Tekis vaan ite mieli syödä ne, kun mun mielestä noi marja ja hedelmäsoseet on niiiiiin hyviä :D

Jeps, nyt nukuttaan pojua, kun tänään on vähän noiden pitkien päiväunien takia venyny..

Op, mimmoset matkarattaat oot hankkinu? Joko poju matkustaa niissä hyvin? pidätkö ihan makuuasennossa vai saako rattaissa hieman kohotettua niin että tällainen, ei niin hyvin istuva toukka, pystyisi reissaamaan. Mulla kanssa nuo rattaat harkinnassa, kun tuntuu että meitin poju ei vaunuissa viihdy muuta kun nukkumassa. Het kun herää niin poru tulee, et äkkiä pois. Ja kauhea tarve nähdä maailmaa. Mulla on noihin vaunuihin se toinen osa, joten ne saa muutettua rattaiksi, mutta ovat siis yhä aika järeät emmaljungat.. joten siksi meitin että olisi helpompi autossa ja bussissa ym..

Miten teillä muilla, käytättekö yhä ihan vaunuja kun kaupoilla pyöritte? Tässä kanssa vähän tuumin, että kokeilisinko seuraavalla reissulla kauppoihin, eli varmaan sinne jumboon, tuota ratasosaa.. jos poju väsähtää, niin noissa pitäis saada kyllä tuo selkänoja ihan alas, eli voi nukkua niissäkin. PItänee vaan testata koko juttu huomenna.

Hyvää yötä!!

Teen parhaillaan poitsulle pottumössöä huomiseksi... ajattelin jättää nyt sen maitotilkankin pois siitä ja katsoa miten se menee alas. Ulla, meilläkin oli kyllä masuvaivoja varmaan viime yönä siitä potusta, mutta päivän aikaan ollut ok, tosin itki kyllä vaunuissa omituisesti, että en tiedä oliko sitten vielä masu kipeä. Kävin ostaan myös bataattia valmiiksi, että ylihuomenna testaillaan sitten sitä.

Me liikutaan kaupoilla vaunujen kanssa, jotka on sellaset kolmipyöräiset, joissa liikkuu eturengas. Minusta ovat tosi kätevät, kun niillä voi työnnellä lenkkeilyt ja kaupoilla liikkuvat pienessä tilassa ja on helppo kääntää ym. Kunhan poitsua saa istuttaa, niin poistetaan kantokassin kovat osat ja sitten selkänojan voi tarvittaessa nostaa ylemmäs, että poitsu näkee sitten maailman menoa :) Nyt sille usein kelpaa sen vaunulelu ja äidin kasvot.

Nyt potut on valmiita ja ei kun mössäämään!

Ensinnäkin, tosi kiva että osa teistä on jo tavannut! Musta on hauska nähdä onko jokainen tapaamiseen tuleva sellainen kun on kuvitellut tekstin perusteella :)

Siirretään sitten niin että tapaaminen on 3.6. niin ei mene päällekäin kenenkään neuvolan tai synttäreiden kanssa. (Jumbis, ilmoita sitten tarkemmin haluatko että tuun sua vastaan asemalle, jotta voit tulla tapaamiseen. Laita vaikka sun numero spaceen niin soitan sulle Suomesta.)

Voiko joku ehdottaa (spacessa) aikaa ja paikkaa? Kiitos. Mietin että ei varmaan ihan klo 12 ettei jouduta lounasruuhkaan jolloin kaikki ei ehkä mahdu istumaan yhdessä...

Kävin muuten ostamassa Twizzlereitä valmiiks niin että muutkin kun Nintsu saa maistaa mitä ne on :)

ulla meillä on britaxin yanis matkarattaat, kun niihin saa liitettyä meillä olevan turvakaukalon. ovat olleet mun mielestä ihan ok. ei siis muista kokemusta, joten en voi verrata mihinkään. mut väriltään koko mustat ja hyvän näköset, ketterät työntää, mut kuitenkin vähä tukevat. painavat aika paljon kasattuna n.9 kg, mut jaksaa nostaa silti autoon ym. helppo kasata. selkänoja menee lähes makuuasentoon. mulla on siellä pohjalla ollu äippäpakkauksen makuupussi kaksin kerroin pehmusteena ja tukena. tänään nostin istuinnojaa myös 1 pykälän ylöspäin, kun poju tykkää kattella. ei se sen pahemmassa kulmassa sillai ollu ku sylissä tai turvaistuimessa. että mun mielestä se on ihan hyvä jo näinkin 3,5 kk ikäisen käytössä..jos siis on siinä alla joku tollanen täkki. suositus taitaa olla 5 kk eteenpäin. tossa on kuva harmaista vastaavista:

http://www.britax.fi/bilder/barnvagnar/Yannis08/Yanis_s.jpg

Mulla kävi ton tapaamisen kanssa mielessä,että mitäs jos jonkun kotona??Jokainen toisi vähän jotain purtavaa mukanaan???Siis tämä vain mun ehdotus...Meillekkin voisi järjestää sen tapaamisen,mutta miten halukkaita toiset on Hyvinkäälle asti tulemaan ja sitten vielä asemalta jos haluaa kävellä, menee tunnin verran siihen...tosin linja-autotkin kulkee.

Meillä on vaan aina olleet rattaat. Pojalla oli aluksi se kantokoppa siinä,mutta hyvin nopeesti se jäi pieneksi. Nyt sitten on ilman mitään alustaa siinä ja joskus pidän väliasennossa sitä selkänojaa,eli istuu siinä kuin sitterissä. Näkee hyvin ympärille ja ei hermostu heti...yleensä poju kyllä nukkuu rattaissa. Matkarattaita minäkin miettinyt,mutta en vielä osta mitään...Yamossa menee pienempi niin kätevästi,ettei välttämättä matkarattaita tarvita.

Täytyy alkaa tekemään lounasta ja sitten meinataan taas lähteä kaupungille. Pitää siellä apteekissa käydä.

Jumbis

Mitäs, täällähän on ollu melkeen koko kööri eilen elokuvissa. Hauskaa:) Mä oon suorastaan kade. Varmaan ollu hauskaa törmätä tammimammoihin ihan luonnossa. Tampereella on babybio vasta huomenna ja sinne ajattelin itsekin suunnata. Saa nähdä kuinka reissu onnistuu.

Nunnu ihana tarina noista vauvoista. Mitähän teidän tyttö mahtoi sanoa kun toinen niin loukkaantu. Voi poloista:)

Tsemppiä Jumbikselle, ei varmaankaan oo kivaa tommosen jalan kanssa:(

Meillä poju on jo pian 5 kk enkä vieläkään oo antanu kiinteitä. En oo pitäny kiirettä niitten kanssa kun poika on vaikuttanu ihan tyytyväiseltä muutenkin. Syöntivälit ei mun mielestä oo tihentyneet, pikemminkin päinvastoin. Nykyään tissi ei kelpaa enää muulloin kun sillon kun on nälkä, muuten hän sylkäsee sen pois. Ennen tissi maistu aina ja kaikkialla.

Me muuten kans Ulla katottiin tässä pojan ristiäisvideota ja voi että se oli pieni!! Saatiin se video vasta pari viikkoa sitten, mun veli kuvasi sillon ja vasta nyt oli ehtiny laittaa sen dvd:lle. Tosi kivaa kun tuli ristiäisistä videokuvaa, sitä oli aivan ihana katella. Itkukin kuulostaa nykyään ihan erilaiselta kun silloin.

Me ei olla missään kirjakerhoissa. En ole mikään kirjaihminen, lähinnä pokkareita tulee osteltua. Nekin annan pois kun olen lukenut. Jotenkin tuntuu, että tavaraa on muutenkin ihan riittävästi. Sitten kun poika tosta kasvaa niin varmaan tulee jotain kirjoja osteltua, eihän sitä tiedä vaikka liittys johonkin kerhoon. Mutta jotenkin mulla on semmonen kuva, että sitten kun johonkin liittyy niin sieltä on tosi tuskaista päästä pois.. ehkä senkin takia oon heittäny kaikki kirjakerhomainokset tylysti roskiin.

Nyt syömään. Tein lasagnea. Jälkkäriksi mustikkapiirakkaa ja kahvia :p

Tervehdys täältäkin!

Saakutti, kun on vetämätön olo. Alkoi heti aamusta, varmaan ihan siksi, kun tietää, että mies on aamusta iltaan töissä ja pitää vaan pärjätä ja jaksaa yksin... No, oonpahan ainakin ottanut rennosti. Lenkillä saatiin käytyä ja pyykit on koneessa, mutta muuta en oo tehnyt, enkä tee! Varmaan tähän vetämättömyyteen ja vähän p**kamaiseen oloon vaikuttaa se, että eilen alkoi menkat ja nyt särkee päätäkin ja tekee mieli kaikkea makeeta... Onneksi tyttö sentään vetelee taas kunnon päikkäreitä. Nyt on nukkunut n. 3h.

Mulla on periaatteessa vähän sama kanta kirjakerhoihin ja kirjoihin kuin Simballa. En omista montaakaan teosta. Ja enemmänkin, jos jotain hankin, niin hankin sellaisia asiakirjoja, joista on pitkään jotain hyötyä(?). No, viime talvena tuli kuitenkin liityttyä Lasten Omaan Kirjakerhoon (Oliko Nintsu sulla vielä joku eri???), kun siinä oli muka NIIIIN hyvä tarjous. Tilasin eurolla per kappale pari ihanaa satukirjaa ja nyt vuoden aikana mun täytyy tilata 2 kertaa se kuukauden paketti, niin saan pitää nuo edulliset kirjat. Vaikka varmaan ne tulee näissä paketeissa maksettua... Yhden kk-paketin oon ottanut, mutta siis tosi monet perunut. En vaan näe siinä mitään järkeä, että antaisin niiden pakettien tulla joka kuukausi. Mehän hukuttais kohta kirjoihin! VauKirjaan kuulutaan myös. Siihen liityin myös jo odotusaikana. Sieltäkään mulla ei ole kuin ne aluksi saadut ilmaiskirjat ja yhden paketin olen antanut tulla (Tuutulauluja, aivan ihana, kovalehtinen kirja +cd). Olen siis hyvinkin tarkkaan pitänyt huolen, että olen perunut ne paketit aina, kun en ole halunnut. Tavallaan se on musta niissä vähän tyhmää, kun parempi olis, että tilaa, jos haluaa sen paketin, muuten se ei tulis, mutta se on just toisin päin, eli pitää muistaa perua, jos ei tilaa, muuten ne tulee automaattisesti. No, varmaan ihan siksi, että suurin osa ei muista/jaksa/viitsi perua, eikä muista/jaksa/viitsi sitten lähettää kirjoja poiskaan. Saavatpahan enemmän kaupaksi niitä. Itse en swiis kuulu mihinkään kirjakerhoon. Kaveri on yrittänyt saada minut yhteen just sellaiseen "asiakirja"-kerhoon, mutta en ole liittynyt. Pitäisi vähän lukea niiden ehtojakin. Ja tuskin sieltäkään tarvitsen mitään joka kuukausi (en välttämättä ihan edes joka vuosi!), niin voi olla vähän turhaa... Se Mauri Kunnas -kirjakerho kuulosti kivalta. Meillä vaan on isän puolen mummolassa niitä kirjoja iso kasa, kun miehelläni on niitä ollut lapsena, että ehkä neiti "perii" ne sieltä. Sitä mieltä siis oon, että tottakai lapsella pitää olla kirjoja (meillä niistä ollaan kiinnostuttu jo nyt melkoisesti, tänään aamupäivästä lueskeltiin taas yhtä kirjaa...), mutta myös ne kirjastot on olemassa, että sieltäkin sitten...

Pitäispä itsekin katsoa ristiäisvideo! Semmosta oon muuten monesti meinannut kysyä, että miksiköhän esim.Simban pojan ristiäisissä papilla oli valkoinen puku (spacessa kuva) ja meillä oli kyllä ihan musta??? Paljonko teidän lapsilla on muuten kummeja? Meillä on kaksi kummitätiä ja kaksi kummisetää. Yhdet on pariskunta, mun sisko ja hänen avomies, menevät siis kesällä naimisiin.

Tähti: Eilen luin noista kiinteistä, niin eräässä oppaassa sanotiin niin, että "Soseuta kasvikset keitinveteen perunasurvimella, sosemyllyllä, monitoimikoneella, tehosekoittimella tai sauvasekoittimella. Varo sähköisten laitteiden liian pitkää käyntiaikaa, jolloin soseeseen kertyy ilmaa. Se saattaa aiheuttaa vauvalle ilmavaivoja. Pitkä soseutus myös sitkistää perunan." Eli siis sulle tuo viimeinen virke ja Ullako se valitteli masuvaivoja pojalla...??? Tuo opas muuten taisi olla äitiyspakkauksessa, en oo ihan varma. Siinä on kannessa tollanen "suttunen" kuva lapsesta, kellertävä kansi. Ja nimi on Imeväisikäisen lapsen ruoka. Itse vaan illalla muistin, että jossain mulla on opas noista kiinteistä, että pitääpä vähän katsoa, jos se terkka huomenna jo ehdottaa pottua meillekin...

Simba se oli loihtinut kunnon päivällisen:) Mitä te muuten yleensä syötte arkena? Musta alkaa jo maistuun niin puulta nuo samat pöperöt. Pitäis keksiä jotain uutta, hyvää ja nopeeta! Kertokaahan teidän arkea helpottavia hyviä reseptejä.

Nyt vielä kahvin keittoon ennen kuin neiti heräilee... Jos sais juoda sen vielä rauhassa...

Rosa ja Piiperöinen 3pv vaille 4kk

Kiitti Rosa, keskustelin vielä tänään yhden tutun kanssa tuosta perunasta, niin hänelläkin oli ollut sama homma, että liisteriks meni ja tosiaan tuo "pitkä käyntiaika" on tosi lyhyt, kun sauvasekoittimella ei tarvii kuin kerran tai kaks purauttaa niin jo on liisteriä... mutta se on vissiin perunan ongelma tai illalla sen näkee kun koitan sitten bataattia soseuttaa.

Poitsulle ruoka uppoaa aika hyvin, taas aamulla meni 3 kukkurallista tl ja päivällä 6 kukkurallista tl, joka mun mielestä oli aikalailla reilu 0,5dl tai lähes 1 dl. Illalla annan vielä lisää. Niin ja nyt olen jokaiseen annokseen lypsänyt käsin vähän omaa maitoa sekaan niin vähentää sitä liisterimäisyyttä ;)

Meillä on 3 kummia, minun 2 siskoa ja miehen veli.

Miten muuten teidän miehet osallistuvat vauvanhoitoon? Kuinka monta tuntia suunnilleen he hoitavat vauvaa päivässä "arkena"/kun käyvät töissä ja entäpä sitten kun ovat vapaalla?

Me ollaan nyt ajateltu ottaa vähitellen käyttöön sellaista "järjestelmää" että arkena vauvanhoitovuoro on kummallakin joka toinen ilta ja sitten viikonloppuna esim. la on minulla ja su on miehellä. Tämä siis tarkoittaa sitä, että se päävastuu vauvanhoidosta, syöttämisestä, pesuista ym. on aina sillä kenen hoitovuoro on menossa. Eli vaikka oltaisiin yhdessä niin jompikumpi voi aina olla vapaa tekemään "mitä lystää" jos siltä tuntuu ja ei sitten kasaannu se päävastuu kaikista vauvaan liittyvistä päätöksistä minulle... että mieskin voi miettiä että mitähän rasvaa nyt pitäisi laittaa ja olisikohan vauvalla nälkä tai väsy ym. Saakohan tästä kukaan selvää?? ;-)

Nyt mies on hoitanut vauvaa aamuisin 1-2h ja arkena iltaisin vaihtelevasti 0,5-1,5h. Viikonloput on olleet niin sekavia vielä, että niissä ei ole ollut mitään kunnon "rutiinia", aika lailla ollaan yhdessä hoidettu vuorotellen sen mukaan, kun toisen on pitänyt tehdä jotain hommia ym.

Nyt pikkuinen kutsuu!

Kauheet herkuttelut päällä. Tein munakasrullaa päivälliselle ja nyt sitten ilatasella juonu 2kuppia pätkispirtelöä. Pitäs alkaa rajottaa jo pikkuhiljaa herkutteluja.

Pitäs muistaa ottaa lääke jalkaan,mutta en ainakaan vielä ehtinyt..koitan kohta taas tyttöä nukkumaan.

Oiskohan meilläkin ollut toi liisteri just ilmavaivojen ongelmana.. eikä itse pottu? No jokatapauksessa jätin sen nyt pois, ja taas esiin tuli iloinen ja hymyilevä poju. Eli oli sillä potulla kyllä vaikutusta. Viime yönäkin sain nukkua, vaikkakin poju ei siis oo maailman pisin yönukkuja, niin kympiltä nukahti, ja söi 3 ja 5 aikaan, ja heräs 7 :) Kahdella syötöllä yö on meille tosi hyvä! Olikin ihan eri olo aamulla kun heräs!

Tänään oon keikenmoista tehnyt. Kokeilin tosiaan tuota ratasosaa vaunuihin, ja ne oli pojulle kivemmat. Tykkää istuskella ja kattella maailmaa. Mentiin kauppaan, tai no semmonen huoltsikka kauppa kun varsinainen kauppa on niin kaukana, ja puolet matkasta poju ihmetteli maailmaa, sit sammu ja taas ennen kun päästiin kotia niin heräs. Mut ei pahemmin itkeny, muuta kun sillon kun olin laittanut harson eteen, eikä nähnytkään maailmaa :D on tosiaan kova hinku päästä kaikkea ihmettelemään. ne pojun aurinkolasitkin tuli postissa ja tuli sit käytettyä niitäkin. Alussa kuului vähän kitinä protestia, mutta pian tottui. Ei ne tosiaan hirveän hyvin päässä pysy, mut ihan okt..

Huomenna ajattelin sit lähteä törsäileen, Nuppu ei sit pääsekään mukaan, kun toista kaveria moikkaamassa. Mut ehditään kyllä varmaan tavata pian vielä, kohtahan tuo meidän tapaaminenkin on, jeeee!!!

Poitsu on kyl tänään ollut niin ihanalla päällä, tosiaan nauranu ja kikattanu ja ollut rauhallinen. Intouduin sit leipomaankin, tein mustikkakakkua, siis minä..! En muista milloin olisin viimeeks leiponu, mut hyvää tuli. Nyt onkin sit iso piiras odottamassa syöjäänsä tuossa pöydällä, vähän jo otin, nam :)

Mulla on paino mittarin mukaan enää n. kilon yli siitä lähtöpainosta, mut oon lihonu!! Urheilin paljon ennen raskautta ja nyt mun kunto on tippunu, lihakset varmaan surkeassa kunnossa ja läski tehnyt tuloaan.. masussa aika kerros jo :)

No, meen kylvettään pojua, heippa!

Voi ei mua! Mä oon vaan unohtanut varmaan kaksi viikkoa kylvettää poikaa ja nyt pelkää vettä! En tajua miten oon ton unohtanut...pesen kyllä joka aamu kostealla vanulla taipeet jne...Nyt alkaakin usean päivän peseminen,että tottuu veteen. Oon kyllä unohtanut paljon asioita ja aina on jokin ikävä seuraus siitä...

Mä kävin eilen kaverin luona vaa'alla ja sen mukaan olisi 4,5kg tippunut painoa pois. Enää olis 18kg puotettavaa siihen mitä olen ennen raskauksia painanut. Tarkistan asian 5.6 neuvolassa sitten...

Nyt telkkua katsomaan ja pakko kömoiä kohta nukkumaan,jos sitä ennen jakaisi lukea uuden tieteen kuvalehden edes. =)

jumbis

Yhteistyössä