Tammivauvat 2008 (2)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nintsu -81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
huomenta kaikille!

Tähti, toi teiän järjestelmä vaikuttaa aika reilulta. Kun on selkeesti jaoteltu nii sitte tulee sunkin vietettyä omaa aikaa eikä oo sellanen automaatio että sä hoidat vauvaa. No, meillä mä taidan olla se automaatio mutta nykyään kyllä pienistä vihjeistä mieskin tajuaa että on sen vuoro :)

Eilen olin ekaa kertaa oikein kuntosalilla! Ja nyt on käsilihakset kipeet.. Mutta olipa kyllä virkistävä juttu toi ja sain olla pienen hetken yksin. Kyselin myös vauvajumpasta mikä siellä menee tiistaisin ja sinne suunnataan kenties parin viikon päästä :) Tuleepa enempi rahoille vastinetta kun ei oikeen ite tuu käytyä enää sitä 3-4 kertaa viikossa... ainakaan vielä.

Ulla, sori tuli tosiaan pienenä yllärinä pupun kummitädin vierailu mutta varmasti tullaan toiste teiän kanssa jumboon jos vielä huolitte mukaan :)

Taas mun kaveripiiriin tuli yksi tyttövauva lisää :D sunnuntaiyönä siis, mutta mun kavereista on tän vuoden puolella tullut nyt yhteensä 4 tyttöä!! Vielä on 3 raskaana että saas nähdä mitä tulee... Niin ja yks kaveri teki +testin tässä pari päivää sitten 20.5. mikä oli sama päivä ku mä viime vuonna tein 20.5. +testin... Jännä sattuma mutta kivaa kun tulee lisää vauvoja..

No nyt meen pikkasen järkkää paikkoja ettei vieraat aivan järkyty tästä kaatopaikasta :D

Heh riippuvainen palstasta?? Nyt kun tää taas toimii niin pakko oli tulla heti kirjottamaan. Oonkohan mä VÄHÄN nettiriippuvainen, yölläkin näin unta että OP pyysi mut facebook-kaveriksi.. pitäskö hankkia elämä..?

Oltiin tänään babybiossa ja oli ihan sairaan kivaa!! Kannatti mennä, vaikka se elokuva, mihin alunperin mun piti mennä, olikin loppuunmyyty. Menin sitten toiseen (täällä menee aina kaks leffaa samaan aikaan). Poika oli ihan tohkeissaan elokuvasta ja muista vauvoista. Ei yhtään itkenyt, katteli vaan ympärilleen kiinnostuneena. Aion mennä uudestaankin, jatkossa täytyy vaan muistaa varata lippu ajoissa.

Naapurin mammakin oli samaan aikaan leffassa, tosin siinä toisessa, mutta oli tosi kivaa kun oli seuraa sinä aikana kun ooteltiin leffaan pääsyä ja tultiin yhtä matkaa kotiinkin. Ja kyllähän siellä muutkin mammat jutteli. Siinä jotkut äidit sanoivat toisilleen käsipäivää ja juttelivat jotain nettijuttuja, mietin että mahtoiko heilläkin olla joku tapaaminen nettikavereiden kesken.

Mitäs teidän babybio-kasseissa oli? Mulla oli 2 kaksplus-lehtee, vauvan puuroo ja hedelmäsosetta, karkkia ja mainoksia. Tuli ihan kannattava keikka siis:)

Onpas Nupun kaveripiirissä vauvoja:) No kiva niin!

Rosa, mä aattelen kirjakerhoista aivan täysin kuin säkin! Musta tuntuu että niissä on aina just koira haudattuna "osta nyt halvalla, mutta maksa myöhemmin takasin".

Ruuasta.. en tee tosiaan joka päivä ruokaa. Yleensä syön päivällä jotain jämiä, mitä sattuu jääkaapista löytymään. Me tehdään yleensä vasta illalla ruoka ja yritetään sitä tehdä niin paljon, että mulle jää seuraavaksikin päiväksi. Tosin aina se ei onnistu, varsinkin jos ruoka on tosi hyvää.

Meillä ei ole mitään vauvanhoitovuoroja. Meillä menee vähän niinkuin Nupullakin että vihjaisen, jos haluun että mies vahtii vauvaa. Minä olen melkein aina vauvan kanssa, siltä musta ainakin tuntuu. Kyllähän mieskin tietty vahtii välillä. Meillä kyllä mies on onneksi ihan omatoiminen, ei koskaan kysele että mitä laittaa vauvalle päälle jne. Ja aina muistaa rasvata ja jauhota koko kehon:) Meillä siis käytetään perunajauhoja, jos vauvan iho jostain kohtaa punoittaa. Sinkkirasvaakin löytyy, mutta toi perunajauho on paljon tehokkaampaa.

No eipäs tässä tän kummempia, annetaan välillä vuoro muille..

Simba

Joo, ihan hirveetä kun tänne ei vähään aikaan päässyt!! =)

Meillä mies kanssa hoitaa vauvaa yleensä silloin, kun mä pyydän. Joskus myös ihan omatoimisesti!! Nyt on mies loppuviikon kotona, oli eilen kotimatkalla töistä joku nainen törppässy autolla prätkän perään.. Onneks olivat olleet valoissa, mies siis pysähtynyt punasiin prätkällä ja nainen ajanut perään kännykkään puhuen. Ambulanssikin oli käynyt tarkistamassa miehen, joka ei siis kaatunut tai tippunut pyörän päältä. Oli kuitenkin nytkähtänyt pyörä eteenpäin, ja miehellä selkälihakset vetäneet jumiin. Mä olin äitini kanssa Isossa Omenassa (poika tietty mukana) kun mies soitti ja kertoi että on ollut kolarissa. Vähän mä säikähdin, onneks istuin sillon. Kyllä tuli eilen illalla sit ajateltua kaikki tilanteet läpi, että mitä jos mies ois loukkaantunut tai kuollut.. Miten ihmeessä sitä vois pärjätä enää sitten?

No niin, näin kevyin miettein lähen kattomaan poikaa joka huutaa..

Nintsu + pieni mies

Tultiin tuossa puoli kasilta kotiin velejni luota. Poika menikin heti nukkumaan ja näköjään tyttö simmahti sohvalle...täytyy kantaa sänkyynsä kohta.

Väkersin aamulla tytölle Muumimaailman ja nyt oikeasta kädestä peukalo tunnoton. Saamarin tylsät sakset ja liian paksu pahvi...mutta hieno tuli silti mun askartelusta. =)

meillä mies hoitaa lapsia kun ehtii.Tytön kanssa touhuaa ilman pyytämistä,mutta pojan kanssa joskus oma-alotteisesti,mutta usein joudun vihjasemaan. Mutta yksinhuoltajana mä melkeenpä itteäni täällä pidän...toisaalta on raskasta,mutta silti ihanaa,ettei tartte jatkuvasti marmattaa miehelle ja pilata päiväänsä sillä.

Lääkkeet onneksi auttaa jalan särkyyn ja viimeyönä nukuinkin tosi hyvin. Puolet yöstä sohvalla,mutta kuitenkin...=)

Onneksi Nintsun miehelle ei käynyt mitään suurempaa. Varmasti säikäytti tuollainen! Tulee mieleen kun äitini ajoi traktorin perään ja kyydissä oli vielä mun pikkusisko(silloin oli 3v,nyt jo 19v). Onneksi hekin pääsivät säikähdyksellä.Auto kyllä kärsi pahasti ja uusihan piti sitten hankkia...

Nyt pitää kyllä viedä tyttö sänkyynsä...

Jumbis

Nuppu, ei hätää, tottakai huolitaan :):)

Meillä mies hoitaa kans jos vihjaisen, hirveästi ei ole omatoimisuutta, mut sit kun hoitaa niin ihan hyvin jaksaa puuhailla pojun kanssa. Harmittaa tietty että niin usein pitää sit vihjaista, mut ihan hyvä näinkin. Oon semmonen henkilä et sanon sit kyl jos menee ihan pinna koko juttuun, enkä oo liikaa marissut, niin ehkä mulle näin on ok :) Taidan olla vähän kun Jumbis, ajattelen et saapahan tehä sit asiat omalla tavallaan sillon kun puuhailee ja hoitelee itse.

Tosi ikävä juttu tuo Nintsun miehen kolari :( Moottoripyörällä on aina altavastaajana kun muut törttöilee. Jouduin itsekin mun motskarilla kerran aamulla töihin mennessä kolariin. Sillon asuttiin vielä Espoossa ja olin kehää ajelemassa. Siinä tuli rekka mua ajaneen auton eteen, joka jarrutti lujaa. Oltiin juuri mutkassa, joten en nähnyt rekkaa, joten ehdin vaan regoida edessä olevan auton valoihin. Ja turvaväli on sitä mitä nyt aamuruuhkassa voi olettaa.. Jarrutin minkä voin, mut ei olis ollut mahista pysäyttää prätkää, olin suoraan menos auton perään ja siitä olis tullu pahaa jälkeä. Ehdin sen veraa tajuta tilanteen, et sain kaadettua pyörän kyljelleen, niin että liuiun pientareelle itse ja prätkä liukui sit auton perään. Onneks! Ambuhan se tuli paikale, mut kaikki oli ok, mulla oli hyvät suojat päällä :) Jalkaa tosin linkkasin jonkin aikaa kun se jäi alle kaatuessa ja joitakin ihohaavoja mistä mm kun hanskoihin tuli reiät hankauksesta. Oon tosi onnekas. Mies pelästy pirusti.

Samperin rekkakuski, ruuhkassa tuli pokalla nopealle kaistalle äkkiseltään tukkimaan. Prätkä meni huoltoon, mut sain sen korjattua enstistä ehommaksi. Jouduin tosin viime kesänä sen myymään, kun tää raskaus ja tarvitsin auton meidän uuden asunnon sijainnin takia. Oon Nintsu tosi iloinen ettei sun miehelle käyny mitään, sit on kyllä suojaton noissa tilanteissa!! Ja kauheaa käydä noita ajatuksia läpi. Oon itsekin joutunut noita miettimään kun imiehelle on kans käynyt kaikenlaista. Ja tuokin teidän juttu taas joku joku puhui kännykkään :-/

Ohoh, no nyt tää juttu meni ihan ohi tammivauvojen, sorry.

Meillä nukuttu nyt taas pari päivää hyvin pottujen annon loputtua, ja maissi näyttää taas masussa pysyvän, enkä oo huomannu vaivoja. Huomenna annan vielä maissivellit päivällä ja sit viikonloppuna ajattelin siirtää sen iltaan, jospa poju saisi sitten massun täyteen yöksi :)

Huomenna poju tapaa serkkujansa! Mun puolelta ei oo siskoksilla lapsia, mut miehen puolelta on, joten heitä tapaamaan. Niin ja aamulla hammaslääkäri, yäk! Mulla paikataan pari reikää, mun elämän ensimmäiset! Koskaan ei oo ollu reikiä, kunnes nyt sit kun tulin raskaaks.. ne hormoonit??

Hyvää yötä kaikille, mee kattoon mun piirakkaa joka valmistuu uunissa huomiseks!

simba, ehkäpä sulla on jotain näkijän lahjoja, kun sellasta unta näit.. mullakaan ei nimittäin ole elämää ja olen parina päivänä koettanu etunimen perusteella ettiä sua ja nuppua facebookista.. että näin täällä :D !

meillä tais käydä nyt niin, et koti on myyty! nimeä ei viel ole paprussa, mut odottaa ostotarjous tos pöydällä meidän nimmareita. se meni tänään siis myyntiin ja eka tuli kattoon päivällä ja teki ohittamattoman tarjouksen!! ollaan oltu ihan töttöröö, ku tää tuli näin äkkiä. on ihan puulla päähän lyöty olo.

Täällä ilmoittautuu myös yksi, jolla ei ole elämää, tai niin tuntui kun tänään ei päivällä päässyt elleihin.:)) Muutenkin tosi kurja päivä, eilen alkoi kuukautiset ja sen takia selkä ja alavatsa tosi kipeät ja se sama flunssa, mikä meidän neidilläkin on, iski minuun. Ja kaiken lisäksi ei päässyt tänne elleihin! No, positiivista tässä päivässä oli, että neiti voi jo paremmin. Ei onneksi mikään hirmuinen räkätauti iskenyt, vähän toissapäivänä oli lämpöä ja nokkatukossa, mutta tänään uskalsin laittaa hänet päiviksille ulos. Tänään ei ole tarvinnut edes keittosuolatippoja laittaa.

Ulla; aivan mielettömän ihana passikuva teidän pojasta!! Ja mitkä suloisen rutistettavat posket.:)

Hurja tapaus tuo Nintsun miehen onnettomuus! Onneksi ei käynyt pahemmin, mutta voin kuvitella säikähdyksen määrää! Minun mies on monta vuotta haaveillut moottoripyörästä, kun hänellä on nuorempana ollut, mutta minä olen ollut vastaan, just tuon suojattomuuden takia. Vaikka voihan se onnettomuus sattua, vaikka kävellen liikkuisi..

Kuinka teidän vauvat on suhtautunu kiinteään ruokaan? Meillä ei mene millään alas! Luulen, että yhtään lusikallista ei ole vielä nielaistu. Ottaa lusikan hyvin suuhun, mutta yökkää ja pulauttaa kaikki suusta pois. Tänään kokeilin laittaa porkkanaa sekaan, josko olisi vähän makeampaa kuin pelkkä peruna, mutta ei. Olen laittanut pelkästään äidinmaitoa sekaan, en vettä. Oliskos kenelläkään hyviä vinkkejä, vai alkaako sujumaan ajan kanssa? Pitäisikö kokeilla aloittaa jollain muulla? Kun en mielelläni noilla valmisjutuilla aloittaisi, mutta minkälaisia kokemuksia muilla on?

Terve taas elliaddiktit (itsehän en sellanen oo ;))

Op, onks teillä nyt sitten uus koti jo katottu vai onko vielä edessä? Munkin tekis niin mieli päästä isompaan (vaikka ei tääkään meillä pieneksi oo jäänyt) ja sellaseen missä ois piha ja grilli, edes aivan pieni piha... Sitte vois pitää grillikekkereitä :D

Nintsu, ou nou tota motskarijuttua! Mun mies kans käy motskarilla töissä ja kyl sitä väistämättä välillä miettii että mitä jos jotain käy. Onneks sun miehelle ei mitään käyny!

Ai Ullallakin mopedi :D Mä oon kans vaan haaveillut mutta tais jäädä pikkasen myöhäseks kortin ajaminen ku enää ei oo aikaa ja jos ajan kortin nii ois kiva kunnolla treenaa ajaakin mutta eipä nyt äippänä aivan pian löydy sellasta aikaa :) Mutta sitte viiskymppisenä viimeistään..

Mutta siis aivan loistavasti meni viime yö! Pupu nukahti 22 aikoihin ja heräs ekan kerran 03.30!! Sitten vasta 06.30 syömään taas ja siinä se sitten olikin, aamulla 08 noustiin ylös!! Voi kunpa ois joka yö noin :)

Mutta nyt taas uusi päivä edessä, taidanpa käydä äiteen luona pupun kaa päivällä jos sillä olis vaikka jotain herkkuja ;)

Laura, luin just jostain oppaasta, että tuo "pulauttaminen" ei tarkoita että vauva ei tykkäis mausta, se ei vaan vielä osaa käsitellä sitä sosetta suussaan ja olis hyvä antaa valua huulille yms. eikä pyyhkiä koko ajan, kun silleen vauva tuntee sen soseen monipuolisemmin.

Me annettiin ensiks sitä liisteripottua ja sitten bataattia keitinveteen soseutettuna (ei tule liisteriä muuten... eli se on vaan perunan ongelma :) mutta vaikka bataatti on hurjasti makeampi ja maukkaampi niin se ei uponnut yhtään paremmin... minusta tuntuu, että meni melkeimpä huonommin, mutta se voi olla vaan niinkin että poitsu ei vain tykkää bataatista, koska kokeilin sitä sekä ilman että rintamaidon kanssa ja sama lopputulos.

Meillä menee kaikki sörsselit alas paremmin, jos mies on vierellä juttelemassa poitsulle tai leikkii... jee jee, aamupalat ja iltaruuat menee siis ok, mutta mites sitten se lounas ilman viihdyttävää isää ;-) Mutta mun ei pidä valittaa, kun poitsulle menee kuitenkin alas jo tosi iso määrä sosetta 0,5-1dl per kerta, tällä viikolla siis vasta aloiteltiin. Testasin semmoseen pieneen pilttipurkkiin ja se oli just tuon 1 dl kokoinen, teen siis omia mössöjä, niin saa vähän "tuoreempaa". En ole edes pakastanut, kun tuntuu että noin 3 päivän satsi on helppo tehdä jääkaappiinkin ja säilyy siellä, jossain kyllä sanottiin että "pari päivää" säilyy, mutta käänsin vähän kylmemmälle jääkaappia niin eiköhän säily kolmekin päivää.

Meidän poitsu ei ole oikein koskaan tykännyt sitteristä, niin sekin tuottaa oman ongelmansa syömiseen, kun nyt käytetään sitä syöttötuolina. Minkälaisia syöttötuoleja olette ajatelleet hankkia? Minä olisin halunnut sellasen pöytään kiinnitettävän, mutta sitä ei saakaan laitettua meidän pyötään, kun siinä on poikkilevyt alla. Luultavasti ostetaan myöhemmin sitten joku muovinen esim. cam futuralla on sellasia taitettavia, ne kävis näppärästi meille, niin ei vie tilaa, kun syönnin jälkeen saa laitettua sivuun. Ja niissä on helposti pyyhittävät pehmusteet valmiina ja semmonen pikku tarjotin johon voi laittaa napostelupaloja ;)

Ai niin, meillä ei ole kiinteiden aloittaminen määristä huolimatta tuonut minkäänlaista helpotusta yöheräilyihin... nyt kiipii pikku pelko, että kuinka pitkään poitsu meinaa öisin heräillä tähän tahtiin... vai pitäisikö laittaa hieman rypsiöljyä soseeseen niin kuin kaupan soseissa näyttää olevan?

No nyt tuli taas syömishöpötystä pitkä pätkä, ei varmaan kaikkia kiinnosta, kun ei kaikilla vielä kiinteät ole ajankohtaisia, sorry!

Tähti ja poitsu viikkoa vaille 5 kk (apua... jo kohta 5 kk ;)

Ps. Nintsu, hyvä ettei sun miehelle käynyt pahemmin!!

Lähen nyt sukuloimaan, mut mutkin löytää Naamakirjasta ;) Laitan sapceen tiedot, tosin en oo kyllä ahkerasti sitä käyttänyt pitkään aikaan, kun tää kone jota yleensä käytän on toooosi hidas, ja fb saa sen ihan jumiin kun siellä niin paljon kaikkia niitä ohjelmia ja juttuja! Ajattelin tuossa jossain vaihessa pitää fbn siivous session ja samalla vastailla tsiljoonaan requestiin joita en oo ottanu vastaan kun ei oo ollut aikaa. Naamakirja on kyllä muuten ihan älyttömän addiktoiva!!

nuppu, ei ole meillä uutta kotia vielä. eli nyt seuraavana mulla on addiktoituminen asunnonmyynti sivuille! pitäs joku kiva löytää ja rempata lokakuuhun mennessä..tai no edes löytää. tätä me etittiin 6 kk, joten voipi tulla tiukkaa aikataulujen kans, mut ei uskaltanu nyt ostaa eka uutta ja sit myydä omaa, kun on myyntiajan pidentyny..mikä ei siis kyl päteny meillä, kun päivässä koti vaan hujahti :D hakusessa olis nyt 3-4 huonetta. mieluusti 4, jotta mies sais oman huoneen kaikelle mieskamalleen..pois mun silmistä ärsyttämästä :) ja sit tulevaisuudessa se vois toimia toisen lapsen huoneena, jos sellanen tulee..mut saapa nähdä kauanko me taas paikoillaan viihdyttäis. me kun ollaan vähä sellasta muuttaja sorttia. tässä ehdittiin asua nyt reilu 1,5 vuotta, kun jo laitettiin myyntiin. tämä on mun 7 koti täällä helsingissä, olen asunu täällä siis ööö.. vasta 8 vuotta :)

Minäkin löydyn naamakirjasta.;) Laitan kanssa tietoja Spaceen.

Voi mun peukkua,vieläkin tunnoton. Jäiköhän siinä pahvia leikatessa joku hermo puristuksiin...hmm...noh,eiköhän tämä tästä.

Meillä menee porkkanasose parhaiten alas ja suu ammollaan odottaa aina lusikkaa suuhun.Muiden kanssa olen joutunut vähän leikkimään,että ollaan saatu ruoka alas. Oon jokaisen aloittanut aina 1tl ja it seuraavina päivinä lisänyt 1tl lisää sosetta. Hiljakseen siis..en heti uskalla tuolle herkkismahalle antaa 0,5dl mitään sosetta. Ensviikolla aletaan maistella kukkakaalia ja parsakaalia. Peruna ja maissi on panassa,kokeilen taas kuukauden kuluttua uudestaan...

Mies tokas aamulla menevänsä leffaan ennen töitä!Hitto mä kiukustuin!Menee katsomaan Indiana jonesin ja mä haluisin sen kanssa nähdä. Sanoinkin,että jos ei huveja mulla,ei kyllä hänellekkään,mutta meneepäs silti...Taidan mennä heti seuraavana henen vapaana viikonloppuna sitten tyttöjen kanssa viettämään iltaa...PRKL! Oon muutenkin ollut tosi väsynyt viimepäivät ja noi lääkkeet väsyttää entisestään.

Mä teen soseet keitinliemeen ja en lisää siihen mitään öljyä. Öljyä sitten kun neuvolassa sanovat sen olevan tarpeen. En myöskään laita korviketta soseiden sekaan. ruokajuomana poika saa nokkamuksita vettä ja ruoan jälkeen annan sitten maitoa..senkin joskus nokkamuksita. =)

Nyt aamupalaa,kun lapset nukkuu...;)

Jumbis

Ai koukussa vai? Eilen oli kyllä toooosi orpo olo, kun ei päässy tänne just sillon ku ois ollu aikaa. Facebookissa en oo enkä oo aatellu rekisteröityäkään. Oon kuullu just, että se on kumman addiktoiva. Mulle on ihan tarpeeks addiktiota elleissä! =)

Nintsu: Olipa hyvä tuuri mukana miehelläs, ettei käyny pahemmin. Onneks. Pyörän päällä ei hirveesti suojaa oo, vaikka ne vaatteet tietty jonkin verran suojaa. Mun miehellä oli välillä ihan älytön moottoripyöräkuume, kun sen kaveri hankki pyörän. Onneks se meni ohi, rahanmenoa kun on muutenki ja just se turvallisuus...

Mä oon reippaillu jo tänään. Mies on kotona joten lähin aamulla salille. Kipsinpoiston jälkeen oon käyny vaan kahdesti, mutta nyt alkaa kyllä uus elämä. Ihan varmasti. (Niinku aina, ööh...)

Mulle siis sopii hienosti se 3.6. Pääsen helposti liikkeelle sekä autolla että junalla. Ei siis oo väliä, tavataanko Helsingissä vai Hyvinkäällä. Se Sanomatalon kahvila on kuulemma hyvä vaunuilijoille, MUTTA älyttömän suosittu. Eli siellä saattaa olla muitakin ja sillon voi tulla mahtumisongelmia. Mulla ei oo muuten kyllä hirveesti kokemusta Helsingin kahviloista, mut ois varmasti hyvä varata etukäteen. Meitä on kuitenki niin paljon.

Tyttö nukahti mun syliin imetystyynyn päälle, tuossa se pötköttelee niin tyytyväisen näkösenä. Ja näyttää jo tosi isolta tytöltä, kun laitoin sellaset "isomman tytön vaatteet" päälle. Ihanat vihree paita ja kirjavat housut. =)

Mun jutut näköjään hyppi laidasta laitaan tänään, heh. =)

Mä olen varmaan liian hätähousu noitten kiinteiden kanssa. Eihän me nyt tosiaan olla kokeiltu kuin kolme päivää ja sehän on pikkuiselle ihan uusi juttu. Tänään ajattelin antaa pelkästään porkkanaa, katotaan tykättäiskö siitä enemmän.

Ollaan mietitty tuota syöttötuolia ja olisin myös halunnut, niinkuin Tähtikin, sellaisen pöytään kiinnitettävän mallin, mutta meidänkään pöytään se ei onnistu. Ollaan tai siis lähinnä minä olen miettinyt :), et sellainen perinteinen puinen, mihin saa pehmusteen. Tämä oli suunnitelmissa silloin, kun meillä oli vielä koira, niin tuo perinteinen malli olisi ollut tukeva. Tripp trapp olisi haaveissa, mutta taitaa olla vähän turhan hintava..

Tänään saan lopettaa maidottoman ruokavalion ainakin hetkeksi aikaa ja voi vitsit, kun pääsen kauppaan tyhjään sieltä jätskihyllyn!!

Aikaisemmin oli puhetta kuinka mies osallistuu vauvan hoitoon. Meillä mies osallistuu oikein kiitettävästi. Kun on kotona, on oikeastaan koko ajan neidin kanssa, mutta toisaalta hän on niin paljon pois kotoa työn ja aikaa vievän harrastuksen takia, että välillä tuntuu, että hän ei ole ikinä kotona. Mutta onneksi hyvin harvoin tarvitsee hänelle sanoa, että olisitko tytön kanssa hetken.

Oli vielä monta juttua mitä minun piti kommentoida, mutta vaunuista kutsutaan.:)

Meillä on syöttötuolina sellanen Emman halppis malli TripTrapista. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä!Mies on sitä mieltä,ettei pojalle tartte tuolia ostaa vaan tyttö siirtyy sitten istumaan meidän kanssa samoihin tuoleihin ja pojalle toi syöttis...mä taas epäröin. Toi tuoli kun on säädettävä ja nyt tytöllä ilman kaarta...ja ylettyy hyvin pöydälle verrattuna tavallisesta tuolista. Maksettiin tuolista 99e+29e pehmuste. Nyt noita tuoleja saa tarjouksella 59e...

Mutta nyt mentävä pakkaamaan..lähetäänkin mun siskon luo viikonlopuksi!
Matonpesut odottaa siellä...
Jumbis

Kiitos kaikille "myötäelämisestä"! Onneks ei juu sattunut mitään kummaa, eilen kävi mies vielä varuiks lääkärissä eikä sekään diagnosoinut muuta ku jäykät selkälihakset. Mä en ite oo silleen prätkäihminen, mutta oon hengessä aina mukana jos jollekin sattuu jotain. Tuntuu et autoilijat törttöilee kyllä ihan kauheesti ja aiheuttaa moottoripyöräilijöille vaaratilanteita! Ei muka huomata.. Mä sanoin miehelle et sen täytyy hommata sellanen keltanen huomioliivi, mitä käyttää päiväkotilaiset ja vanhat ihmiset! =) Ja oranssi viiri prätkän perään..

Meillä poika syö kyllä kaikki soseet mitä suuhun laitetaan.. Alku oli vaikeampaa, sillon putskautteli ja työns kielellä suusta ulos, mut nyt on oppinut lusikalla syömisen jalon taidon. Ja voi että toi porkkana-peruna on herkkua!! Se odottaa suu ammollaan lusikkaa ja jos vähän unohtuu hämmentelemään liian kauan niin pojalla palaa käpy ihan täysin. Vetää sellaset herneet nenään et huh! Melkosen ahne on siis hän.. =)

Me meinataan satsata siihen Tripp Trappiin, kallishan se on mutta menee sit kauan. Nyt pitäis hommata kantoreppu (ollaanko me liian myöhässä??), täällähän on ollut moneen kertaan keskustelua niistä mutta on menneet multa ohi kun ei ollut meillä ajankohtaista. Eli, jos saa vielä kysyä, niin mitä reppuja teillä on ja mitä ootte tykänneet? Eikös jollakin ollut Ergo?

Mulle sopis paremmin 3.6 Helsingissä, pitäis mennä vielä käymään lastenvaate-kutsuilla iltapäivällä kaverin luo.. Muuten Hyvinkääkin käy, siinähän tutustuttais hyvin ku käveltäis asemalta Jumbiksen luo! =)

Pieni mies vetää nykyään yöunia klo 20-3-6-8. Heittelyä kyllä löytyy, kaikki nuo ajat saattaa heittää parilla tunnilla. Joskus herätään kunnolla klo 7, niinkuin tänä aamuna. Sit valvoikin klo 10.30 asti ja nyt nukkuu edelleen päikkäreitä.

Nintsu + pieni mies viikkoa vajaa 5 kk

Kirjoitan nopeasti, koska kohta pitää lähteä lentokentälle. Meille sopii 3.6. ihan missä vaan, esim. Nupun spacessa ehdottamassa paikassa ja myös vaikka toinen tapaamiskerta Jumbiksella. Samaa mieltä Nintsun kanssa, että siinähän tutustuu hyvin kun kävellään ryhmässä tunti asemalta Jumbikselle :)

T. Lumi ja minimatkaaja 4 kk :)

P.S. Nintsu, mulla on Ergo ja Baby Björn ja Ergo on parempi äidin selälle, BB pienikokoiselle vauvalle, eli me käytetään molempia. Ergo on sit parempi kun vauva on n. 6kk, koska sitä ennen pitää käyttää vauvatukea, joka on hieman hankala.

mulle kävis mieluummin helsingissä myös. nyt olen täällä taas kukkumas, ku piti pakata. lähdetään huomen aamuna mun kotiin kotiin ajamaan. hoh, vajaa 400 km ajo edessä.. nyt ei jaksa enää olla hereillä, joten kuullaan, kun palaan taas maisemiin :)

nintsu, mul on yamo. on ollu ihan hyvä, kaipaisin pikku taskua avaimille tms.. ja koska en tiiä millanen ergo on käyttää en tiedä onko toi yamo parempi. musta tuntuu, et jotenkin se vyötärötuki tulee liian ylös selästä ja jää liian alas edestä.. en tiiä.. mut ihan ok se on. voithan kokeilla tapaamisessa niitä vaikka. mulla on se kuitenkin mukana ja ainakin lumella on ergo.. et jos se olis hyvä paikka vähä verrata? no ny nukkuu.

Heippa kaikille! Oon kyllä auttamattomasti pudonnut tammivauvojen kelkasta eli palstalla en ole ehtinyt vierailemaan viikkoon. Nyt on kuitenkin muuttolaatikot suht purettu ja anoppikin on kotiutunut hyvin. Hän viipyy meillä parisen kuukautta.

Eilen Amelie sai eka kerran soseita. Päärynäsose meni alas irvistellen, mutta seuraavaa lusikallista odoteltiin kuitenkin suu auki. :-) Hampaita neidille on varmaan myös tulossa kun hieroo käsillä kovasti ikeniään ja on varsinkin iltaisin normaalia ärtyneempi. Miten teillä muilla hammasoireet? Lisääntyikö itkuisuus?

Ensi perjantaina onkin sitten neuvola, jossa annetaan toka osa rota-rokotteesta ja 5 kk:n rokotussatsi.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Catriina ja Amelie 5 kk ja 1 päivä

Jumbis, meilläkin on kukkakaali ja parsakaali seuraavina listoilla :) Tai no kukkakaalia jo ehdittiin tänään päivällä maistella, mutta se oli ihan karmeeta "yäk, irvistys ja kakostelu, hyi mitä tavaraa..." ;-) Siis pelkkää kukkakaalia ei mene alas mitenkään, mutta olin jo valmiiks tehnyt varalle peruna-kukkakaali sekoituksen ja se meni sitten alas ihan ok ja illalla jo melkein hotki sitä! Eli sillä mennään sitten seuraavat pari päivää. Sitä meni myös pakkaseen 6 pilttipurkillista, kun tuli vahingossa vähän isompi satsi, toivottavasti se peruna ei nyt ihan kamalan makuiseksi menisi...

Ja minkähänlaisen patentin sitä keksisi tuohon syöttämiseen, kun sose lentää joka paikkaan, kun poitsu huitoo käsillään ja ruokalappu ei pysy paikalla ollenkaan... sitäkin yrittää tunkea samalla suuhun, kun ruokaa laitetaan... ja sormet menee kans suuhun ja ai kun kiva sitten sieltä tulee mukana ruokaa ja menee minne pikkusormetkin menee... Pitäis sellanen kampaajan viitta varmaan väkertää pojalle, niin ei olis vaatteet aina syönnin jälkeen ruuassa ;-) Minkälaisia ruokalappuja teillä on ja onko syöminen yhtä suttaista kuin meillä??

Mukavaa viikonloppua mammoille ja vauvoille!

Huomenta tai taitaa se olla jo päivää ;)

Meillä on appivanhemmat kylässä ja ovat tällä hetkellä lasten kanssa ulkona. Tuntuu ihan kummalta olla kahdestaan miehen kanssa kotona. Istutaan vaan ja ollaan hiljaa ;) miehellä tosin on vähän krapulaa kun oli eilen yksissä häissä. Mäkin piipahdin siellä, mutta sitten kun porukka alkoi oleen juovuksissa niin lähdin kotiin. Olis kyllä itsekin tehnyt mieli ottaa olut jos toinenkin, mutta kun tuo tyttö nyt edelleen vaan ovelasti välttelee sitä pulloa. Maissisose menee kyllä yllättävän hyvin jo ja nyt oon seuraavaksi ajatellut antaa sitä porkkanasosetta.

Nintsu: Meillä on tuo babybjörnin rintareppu ilman selkätukea ja siinä alkaa olla jo aika raskasta kantaa vauvaa. Mies kyllä jaksaa ihan hyvin sillä kantaa, mutta itse en enää lähtis mihinkään pidemmälle sen kanssa kulkemaan. Sitten vielä kun tyttö tykkää liikkua siinä niin mun selkä ei kyllä tykkää hyvää. Joku vähän enemmän tuettu ois varmaan parempi.

Meillä on ostettu pojalle se tripp trappin syöttötuli. Aiotaan ostaa tytöllekin sellainen. Poika istuu edelleen omassaan ja oonkin ajatellut että se saa olla hänen tuolinaan ja tyttö saa sitten omansa. Noita syöttötulin osia kun ei tarvitse uudelleen ostaa. Oon kyllä ollut tohon tuoliin tosi tyytyväinen. Sitä kun voi just kasvattaa lapsen mukana ja sitten poika pääsee siihen hyvin kiipeämään. Mäkin olisin varmaan muuten ostanut sen jäljitelmäversion, mutta kun mun sisko on sellaisessa huonekaluliikkeessä töissä jossa myydään noita tuoleja niin tuli sitten tietty ostettua sieltä.

Tähti: Se onkin ihmeellistä miten näin pieni lapsi pystyy "syödessään" saamaan niiiiiiin kauhean sotkun aikaiseksi. Mä oon ihan allerginen vielä kaikelle suttaamiselle ;) Sitten kun koittaa koko ajan pyyhkiä suttuja pois niin kaikki leviää vaan vielä enemmän. Meillä tyttö vielä tykkää kovasti päristellä ruoka suussa. Metrin alueelta joka paikka täynnä soseita. Varmaan enemmän sosetta käsissä kuin suussa, kun työntää käsiä suuhun ja sitten taas reväyttää kädet leväälleen niin että sosetta on joka puolella.

Meillä tyttö kääntyi eilen ekan kerran selältä vatsalle. Tosi hitaasti kääntyminen tapahtui ja oli kyllä työn takana että pääsi ympäri. On ollut kyljellään kyllä jo melkein kuukauden, mutta eilen sitten jaksoi kääntää ihan kokonaan ympäri. Kääntyi vielä siitä sitten takaisin selälleen, mutta mä luulen että se kääntyminen johtui ihan siitä että pää painoi niin paljon. Tuskin oli suunnitellut kääntyvänsä takaisin.

Terkuin,
Emmu + tyttö 4½kk + isoveli 2v7kk

Joo, mä testasin viikko sitten kaverin n. 10 v vanhaa Baby Björn-reppua, ja aika raskashan siinä oli kantaa.. Mites noi Ergot ja Yamot, voiko niillä kantaa edessä vauvan naama menosuuntaan? Meillä pikkumies nääs tykkäis olla just silleen.. Luin kyllä jostain ettei se ois hyväksi lapsen selälle, mutta onko siihen jotain ikärajaa? Siis että jonkun iän jälkeen ei enää vauvan selkä rasitu vaikka kantais naama menosuuntaan..

Meillä on treenattu tota kääntymistä jo kuukauden päivät mutta vieläkään se ei onnistu. Pieni mies on kyllä pikkasen temperamenttinen ja lyhytjänteinen, eli jos ei mahalle pääse viimeistään tokalla yrityksellä niin menee hermo. Vähän aikaa oon vielä antanut sit yrittää, mutta yleensä ei rauhoitu kun vasta sylissä. Sängyssä pääsee kiepsahtamaan mahalleen jos on esim. meidän välissä (niin että se alusta hieman viettää). Mahallaan lattialla ollessaan yrittää ryömiä, ihan selkeät elkeet on, mutta jälleen, kun ei onnistu niin vetää hirveät pultit. Miten tuo oppii koskaan mitään kun ei kärsivällisyys riitä?

Tähti, jossainhan on legendaarisesti suositeltu muovipussia / jätesäkkiä, johon pohjaan tekee reiän ja pujottaa lapsen päälle. =) Mut ehkä toi on sitten vähän vanhempana kun rupeavat harjoittelemaan itse syömistä, jonkinlaiset käsiaukotkin siihen on sitten tehtävä.. Meillä on ihan niitä tavallisia ruokalappuja, Emmaa ja H&M ja tuliais-liinoja, semmosia frotee/muovi-juttuja. Muovi"kaukaloitakin" löytyy, mutta en oo vielä kokenut niitä tarpeellisiksi. Poika syö soseita silleen, että aina kun lusikka on käynyt suussa, tunkee hän omat nyrkkinsä perään (niinkuin näköjään Emmunkin tyttö). Tai tarttuu ruokaliinasta kiinni ja tunkee sen suuhun. Meilläkin siis on tota sosetta joka paikassa, ja tuo porkkana on varsinkin HYVIN värjäävää laatua!! =) Täälläkin maistellaan seuraavaksi kukkakaalia, tähän mennessä on tosiaan kaikki (peruna, porkkana, maissi) maistuneet älyttömän hyvin.

Hohhoijaa, valvottiin myöhään eilen, katottiin Orpokoti-elokuva.. Oli älyttömän jännä mutta hyvä, tosi koskettava loppu. Euroviisuja katottiin myös "puolella silmällä", arvasin ettei Suomi menesty.. Nyt mies lähti ajelemaan ja poika nukkuu.. Ihanaa omaa aikaa!! =)

Nintsu + pieni mies kohta 5 kk

Hohhoijaa... Viikonloppu alkaa taas olla takana, vaikka eipä se silleen samanlailla oo viikonloppu kuin töissä käydessä...

Kauheeta tuo Nintsun miehen kolari! Onneksi ei sattunut pahemmin. Mulla on nykyään heti tällaisista jutuista tosi paha mieli jamenee kylmät väreet. Kohta tulee vuosi (heinäkuun alussa), kun mun isä joutui aikasta pahaan kolariin. Ei ole vieläkään käynyt sen jälkeen päivääkään töissä ja viimeksi torstaina taas magneettikuvissa... Se oli jotain niin hirveetä, kun hän oli kolmisen viikkoa teholla viime kesänä ja sen jälkeen vielä osastolla ja myöhemmin syksyllä sitten tuli vielä veritulppa ja makas senkin takia viikon sairaalassa...

Meillä kävi sitten eilen se pelastava-enkeli, eli mun äiti. Pesi kaikki ikkunat ja kyllä nyt kiiltää niin ja kehtaa jopa pitää sälekaihtimia ylhäällä:) Tänään käytiin Piiperöisen kanssa kylästelemässä, kun meitä on 5 tyttöä lukioajoilta (oikeestaan jo yläaste, ja osan kanssa ala-aste...) ja aina silloin tällöin tavataan porukalla jonkun luona. Vähän tuntu silleen, että on hieman orpo olo (?), muilla ei ole lapsia ja osa on hieman lapsivastaisia(?), niin tuntu vaan, että "Kuka ei kuulu joukkoon? Tahdon puhumaan vaikka vauvan kakka-juttuja enkä jaksa tätä tyhmän huumorin repimistä joka asiasta..."

Itkuhäläri...

Rosa

Yhteistyössä