Tammivauvat 2008 (2)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nintsu -81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tosi harmi jos kaikille ei käy sama päivä. Mietin just että ois tosi kiva tavata teidät kaikki. Päivän vois päättää suht pian, koska lennän ens viikolla ja ois kiva tietää se päivä ennen Suomeen tuloa. Pitäiskö meidän muuten vaihtaa spacessa numerot, tai ainkin niin että joku antaa kännykkänumeronsa, jos jollekin tulee jokin este, niin ei sitten ihmetellä että missä joku on?

Mäkin keksin lauluihin omat sanat jos ei heti muistu mieleen.

Rosa, se sun äidin tekemä kakku on tosi hieno! Teillä on näköjään koko suku taitavia käsistään, tai ainakin sinä ja sun äiti!

Meilläin koira nuolee vauvaa, mutta toivottavasti immuniteetti vaan paranee siitä :)

Laitoin muuten spaceen kommentin vielä siitä edellisestä asiasta. Ilmoitan maanantaina mitä tapahtui.

Tytön huono onni vain jatkuu...löi leukansa liukumäen reunaan ja ylhäältä etuhampaat lokesivat. Sai mutenkin lisää naarmuja naamaansa. =( Ja eikä vielä toi mitään, ennen kuin meni nukkumaan, temppuili jotain ja löi naamansa lattiaan.

Mä käyn vaan lukemassa mitä ootte kirjoittanu Spaceen, en uskalla laitella sinnä mitään,kun tökkii pahasti se. Ei pitäisi olla kiinni Linuxista vaan uudesta Modzilla Firefoxsista...koita saada miehen tekemään asialle jotain.

Erätauko..eka jääkiekko-ottelu jonka ehdin katsomaan, tai olisinha muutkin,mutta tulivat niin myöhään aina.

Jumbis

Meidän ilta meni ihan huudoksi. Mentiin koko porukka saunalle, oli tarkotus et toinen meistä on vauvan kans suihkussa ja ammeessa ja toinen pääsee saunaan. Mies meni saunaan ja mä jäin vauvan kans. Huomasin, et se oli aika väsyny mut tuntu nauttivan olostaan. Päätin kuitenki jättää ite saunan väliin ja lähin kuivaamaan ja pukemaan vauvan. Siitä alko huuto ja sitä kesti melkeen pari tuntia. Reppana oli kai liian väsyny ja vedessä läträtessä tuli nälkäkin.

Tyttö ei suostunu tissille ollenkaan ja jossain vaiheessa sain annettua pullosta vähä maitoa. Se loppu kuitenki kesken ja huuto jatku. Lopulta tyttö oli kai niin väsyny että vaan nukahti. Heräili kumminki vielä äsken syömään mut nyt varmaan nukkuu jo yöunia.

Harvinaisia tällaset illat, onneks. Mut kohta pääsen kattoon peliä, eka erä jäi kokonaan välistä.

Minäki ootan ihan innolla sitä tapaamista, sellanen jännä tunne et tuntisin teidät jo kun niin kauan on kirjoteltu täällä. =) Harmi, jos ei löydy sellasta päivää, joka kaikille kävis. =(

Nunnu

Kävin merkkaamassa minäkin sopivat päivät, odotan jo innolla tapaamista!

op, ei meilläkään paljon vielä jutella, joskus intoutuu hyvällä tuulella vähän kertoilemaan juttuja minulle tai omalle peilikuvalleen. Mutta muuten ääntelyt on vähän monipuolistuneet, ja sävyjä on enemmän. esim. kyllästymisvaihessa (vaikka leikkimatolla kun on ollut tarpeekseen) tulee nykyisin ensin sellainen "kurlaava mielipide", ja jos siihen ei reagoi, niin sitten vasta alkaa ilmoittamaan kunnolla, että haluaa syliin.

Nyrkkiä muuten syödään nyt niin vimmatusti ja kuola valuu, mutta tuttia ei kelpuuta edelleenkään.

Noista päiväunista: Meillä ei ollut ollut kahteen viikkoon yli tunnin mittaisia päiväunia, mutta tänään vetäisi partsilla 2,5 h. Mutta johtui ihan selkeästi siitä, että noustiin jo klo 8 vaikka nukkumaan mentiin vasta lähempänä puoltayötä. Meillä ei siis vain selkeästi tuota unta riitä enää päivällä pidempiin uniin jos yöllä ollaan sängyssä yli 10 h. Kaveri kun nukkuu n 13-14 h vuorokaudessa eikä kuitenkaan pysy valveilla yli 2h putkeen, (eli päikkäreitä tulee 4-5 joka päivä) niin näin se vaan näyttää menevän.
Eli näyttäisi siltä, että voin "valita" otanko myöhäisen aamun vai pidemmän lepotauon päivällä...molempia ei saa ;)

Hohhoh, mua ei lätkä kiinnosta, mutta mies töllää matsia (ja arvatkaas kummalla puolella on...)

Moikka!

Jee, kiitti kommenteista :):) tuun siis mukaan jos vaan sopii! Lupaan etten heittele pojun kakkaa ympäriinsä tapaamisessa jos moiset on tullakseen ;) Kiva kun ootte ymmärtäväisiä, siis tuo mahis siis tartuttaa on tosiaan ihan sika pieni. Ootan kans niiiiin innolla tota tapaamista!

Tosi harmi tuo ettei kaikille päivä sovi :(:( Toivotaan että saadaan jotenkin lähes kaikki paikalle!

Voi Jumbis sun tyttöä, todellakin kolhujen päivä ollut hällä. Lapsille näköjään sattuu ja tapahtuu. Meidän naapurin tyttö parka liukastui viime viikolla kotona lattialla olleseen lehteen, ja löi päänsä niin että taju lähti aika pitkäksi aikaa. Ambulanssi tuli paikalle ja sielläkin vielä oli kuulemma tipahdellut :(:( Mut sit meni ohi ja tyttö voi paremmin. Kuvasivat kaikki ja tutkivat tytön, mutta mitään ei ollut käynyt ja kaikki hyvin, oli ollut vaan niin kova tälli. Voi mammaa kun hän oli tietty ihan paniikissa. Mut ajatella miten lapset kaikkea kestää, aikuisella tuo olis ollut jo vakavampi juttu. Lapset kyllä on tehty jostain joustoluusta iskun ja leikinkestäviks :)

Kiva Nuppu että teilläkin tuo kumiton aika on ohi!! Siis meillä on vapusta saakka onnistunu tuo luomutisseily!! Ja oon niin iloinen. Alussa pidin tuota kumia varalla, mut nyt oon uskaltanut jättää sen veks kokonaan, enkä oo tarvinnut, raivareista huolimatta. Kiitos (siis isoo semmoinen!!!) teille kaikille vertaistuesta, sen avulla pääsin siitä eroon :D

Ihailtavaa rentoutta sillä äipällä Jumbossa, minkä Nuppu näki! Niin sitä pitää, tissi vaan esille ja ruokaa napaan. Onhan tuo kuitenkin maailman luonnollisin juttu ja jos joku siitä ärsyyntyy niin oma ongelma. Kanttia se kyllä äidiltä vaatii.

Mä kävin hakeen tänään sitä Tallinnan reissua varten pojun passin, voi että oli söötti!! Semmonen 3kk kuva virallisessa passissa :):) Jotenkin niin hellyttävää. Nappasin samalla matkaan pojalle yhestä kaupasta parit sukkikset ja ittelleni löysin imetyspaidan, niitä on muuten hankala kaupoista löytää, siis kivoja!

Taidan tehä Nupun tapaan ens viikolla Jumbo shoppailu kierroksen :) Se on meitä hyvän matkan päässä autolla ja mukava mennä rattaiden kans kun on tilava. Tosiaan, saisi tuo äippäraha vaan olla isompi, tuhlaisin varmasti sen kans pian.. Nuppu, jos oot maisemissa niin törmäillään Jumbossa "törsäilyn" merkeissä :):) hih

Olin muuten pojan kanssa ulkona tänään kantorepun kera ja oli aivan mahtavaa. Aurinko paisteli, metsässä oli kieloja ja valkovuokkoja pilvin pimein, merellä kävi pieni tuulenvire ja poju viihty hyvin repussa, osan aikaa hereillä kaikkea ihmetellen ja välillä nukku. Heittelin koiralle keppejä ja meni uimaan. Oli kyllä semmonen täydellinen lenkki. Tuli niin hyvä mieli siitä. Oma pikku poju mukana ja koira vierellä vihreillä niityillä :):)

Semmosta täällä, aika positiivisilla mielillä tänään, huomenna mennään pojun kanssa paria kaveria moikkaan, odottavat vaavia syksyllä syntyväksi! Ihanaa kun muutama kamu on nyt raskaana niin sit kun nappulat syntyy niin saa leikkikavereita!

Niin ja vielä päiväunista. Meillä nuo unet on pari viikkoa menny ihan miten sattuu, joku ihmeen vaihe. Poju ei malta kauaa nukkua. Eilen ja tänään tosin nukkuin taas 2,5h mikä meille on pitkä uni, eli tosi hyvä juttu kun muuten on menny semmosilla pätkäunilla koko ajan. Yötkin on nyt mennyt siihen, että puju nukahtanu 21:30-22:00 ja herännyt vasta 9 aikaan! Tietysti syöttänyt n.3 kertaa siihen mennessä, mut niin ettei 7lta oo tarvinnu nousta. Ajattelin yrittään tunnilla aikaistaa nukkumaan menoa, eli jos sais sen n.21.00-8:00 niin olis hyvä.. saas nähdä.

Ekat potutkin maisteltiin, eipä jäbä kovasti tykännyt, muttei hylkinytkään. Hetken ihmetteli, osa valu veks, ja sit kun lusikoin uudestaan suuhun niin nielas. Huomenna sittten lisää, katsotaan miten rupee uppoamaan. Potun jälkeen ajattelin maissia kokeilla jos ilataisin antaisin sitä maissivelliä..

Hyvää yötä mammat!

Voi SUOMI minkä teki!!! Noh, huomenna jännittämään,että saadaanko mitään...Tosin Venäjä on kova pelaamaan,että ei ihan yllätyksneä mulle ainakaan tämä tullut. Tahtoisin huomenna nähdä Suomen ja Ruotsin vastakkain..;)

Rosa: Sitä etikkaa ei paljoa tartte laittaa, pikkunen liraus vain. Jos laittaa liikaa, haisee pyykit ihan hirveelle.

Meillä tänään aloitettiin maistelemaan pottua ja maissia. Sekoitin tota maissi-perunasosetta 1tl baattisoseen sekaan. Oon aina kuullut,että maissilla kannattaisi aloitella...tosin perunakin on yhtä hyvä.Maissi on kai mahalle ystävällisempää. Ei ainakaan nyt tullut pojalle mitään oireita...

Soittelen maanantaina hammaslääkäriin.Hyvä saada tietää,pitääkö noi tytön hampaat käydä näyttämäs jo ennen tarkastusta joka olis 2vkon kuluttua.

Nyt nukkumaan!

Täälläpäs oli ollut hulinaa sinä aikana kun en ole ehtinyt käydä täällä! Kuulostaa tosi kivalta tuo tapaaminen, harmittaa kun ei päästä sinne, kun ollaan täällä matkan päässä.

Minä olen ollut nyt puolitoista viikkoa maidottomalla ja kananmunattomalla ruokavaliolla, mitään dramaattista muutosta pulautuksiin ei ole tullut, mutta neidin ilmavaivat ovat helpottaneet selkeästi ja paukkujen haju on muuttunut melkein hajuttomaksi. Ennen haisivat aivan kauheilta! Tähti; en ole aivan 100 % varma, onko becelissä maitoa, mutta oletan, että ei ole. Ja olen myös käyttänyt sitä. Lääkäri sanoi, että välttää selkeitä lehmänmaito- ja kananmuna tuotteita, käsitin sen niin, että ei nyt aivan kaiken takaa tarvi lähteä tonkimaan maitojuttuja. Niin ja saatiin lähete lasten poliklinikalle allergiatesteihin. Lääkäri sanoi, että luultavasti joku ruoka-aine allergia löytyy taustalta, vaikka tyttö onkin tyytyväinen ja hyvinvoiva, mutta yhditettynä ilmavaivat, tiheä kakkaaminen ja huono painonnousu, niin voi löytyä jotain. Olin ihan hyvilläni, kun saatiin tuo lähete, että selviäisi mahdolliset allergiat ennen kuin siirrytään kunnolla kiinteisiin. Ja sitten tietenkin, jos tarvitaan jotain erikoismaitoa ym., kun maitoallergia on vahvasti epäilyn alla.

Meillä on ollut tosi kiireinen viikko ja aika rankkakin. Jouduimme tekemään vaikean päätöksen ja luopumaan meidän rakkaasta koirasta. :´( Hän on sairastanut noin neljä vuotta, mutta viime syksystä asti koiran kunto pikkuhiljaa huononi. Viimeajat hän ihan selvästi kärsi olostaan ja oli tosi levoton ja tuskainen. Ja vaikka kuinka tiesi, että nukuttaminen on koiran kannalta paras ratkaisu, ei sitä olisi halunnut tehdä. Tuntui että, oli väärin päättää hänen viimeinen päivä, mutta oli väärin myös pitää meidän vuoksi reppanaa kärsimyksissään.. Vaikea päätös. Olin niin stressaantunut alkuviikosta, että minulla oli aivan hirveä päänsärky ja iho alkoi kuivamaan tosi pahasti. Ja huomasin, että vauvakin reagoi minun olotilaani. Hän oli levottomampi ja halusi olla koko ajan tissillä tai sylissä.

Simba; huimaa, että teidän pojalla on jo hampaita! Juuri, mietin joku päivä, kun tyttö tarrasi ikenillään tosissaan kiinni tissiin, et auts, jos olisi hampaita! Sattui nimittäin ilman niitäkin paljon! Itkettiinkö teillä hampaiden tuloa, vai tuliko ne helposti? En tiedä onko meillekin tulossa, kun nyrkit ja kaikki muu mahdollinen laitetaan suuhun ja jältätään oikein kunnolla ja sitä kuolan määrää!!

Meillä ei jokellella mitenkään yli-innokkaasti, vaikka neiti on jo 4½ kk. Aamu on yleensä sellaista aikaa milloin juttua piisaa, päivät on usein aika hiljaisia. Silloin vain ihmetellään maailman menoa silmät suurella.

Neiti on muuten pari päivää mahallaan ollessaan kovasti yrittänyt nostaa takapuolta ilmaan. Ihan näyttää siltä, että kova hinku eteenpäin, mutta taidot ja voimat ei vielä riitä.:)

Päiväkahvia tässä nautiskelen samalla kun kirjoittelen. Molemmat lapset päiväunilla. Kohta pitäisi mennä taloyhtiön pihatalkoisiin,vaikka ei paljoa innosta. Jalka ja selkä kipeenä. Alkoi taas toissayönä mulla toi selkä vaivaamaan kanssa. Voi kun olisikin vaan aikaa käydä lääkärillä,mutta aina se tökkii lastenhoitoon saamiseen. Pakko siis vain kärsiä ja koittaa olla valittamatta.

Inhottavaa! Mulla taas ne päivät kuusta. Viimekuussa mietin,että alkoikohan menkat ja nyt sit kun alkoi,niin eiköhän ne viimekuussakin sit olleet,vaikka olivatkin tosi niukat. Sais vaan loppua ja odotankin,että pääsen sen kierukan laittamaan,että jos vaikka loppuisivat kokonaan.

taidan käydä tässä samalla naukkaamassa palan pullaa. =)

jumbis

Jospas tässä jotain ennättäis kirjottamaan. Mies halus tehdä yllätysruokaa ja kielsi mua tulevasta keittiöön, poikakin nukkuu joten mitäs tässä muuta tekis kun tulis kurkkaa tammiksien kuulumisia:)

Jumbis, mä otin sen kierukan (hormoni) ja oon ollu tosi tyytyväinen. Mullahan kerkes yhet menkat olemaankin synnytyksen jälkeen, mutta kierukan jälkeen ei oo ollu mitään vuotoa. Ihanaa! Oon kyl tosi tyytyväinen tohon kierukkaan, ihanaa kun ei tartte ehkäisyä ajatella ollenkaan. Tosi vaivaton ehkäisymuoto! Ja tosiaan se kuukautisten poisjääminen on enemmän kuin loistavaa.

Laura, meillä on tosiaan jo kaks isoa hammasta alhaalla. Ei poika niitten tuloa yhtään itkeny, kuolaa on kylläkin tullu tosi paljon ja tulee edelleen. Just luin netistä että hampaita pitäs alkaa harjata jo sillon, kun ekat hampaat puhkeaa, joten hain kaapista jo valmiiksi sen äitiyspakkauksessa olleen hammasharjan. Jos sitä sitten illalla ekan kerran testais.. tuntuu kyllä hullulta, että poika ei saa ees mitään ruokaa vielä (tissimaidon lisäks) mutta hampaita pitäs jo harjailla. Siinä harjassa kyllä luki että alkaen 6 kk, mut kai sitä voi sit kuitenkin käyttää..

Miehellä on alkuviikosta parin päivän loma, aateltiin että jos taas uskaltais mennä koko perheen voimin syömään ravintolaan. Kerran ollaan oltu vauvan kanssa syömässä, se kerta meni ihan hyvin, saa nähdä kuinka nyt käy. Täytyy vaan valkata ravintola sen mukaan, että sieltä pääsee helposti pois jos vauva alkaakin huutaa.

Meillä on muuten hyppykiikkukin jo käytössä, poika on innoissaan siitä. Poika tuntuu jo kauhean isolta, kun siinä hyppii. En koskaan lakkaa ihmettelemästä, miten aika menee niin äkkiä. Vasta äsken se oli semmonen pikkunen nyytti ja nyt jo osaa vaikka mitä.

Laura, otan osaa. Koira on kuitenkin perheenjäsen ja sen lähteminen on ihan kauhea paikka. Ja varsinkin kun teillä on ollut koira jo niin pitkään ja varmasti jo hirmuisen rakas. Oikein te teitte, kun päästitte hänet kärsimyksistään mutta varmasti ihan kauhea päätös, kuten itsekin kirjoitit. Jaksamisia!

Ullakos se kirjoitteli siitä, että tuntee olevansa aina vaan kotona.. sama juttu täällä. Mä oon tosi huono lähtee vauvan kans mihkään ja tuntuu just, että kaikki muut viipottaa tuolla tottuneesti vauvansa kans. Aattelin alussa, että kyllä tässä rohkenee kun aika kuluu, mutta eipä se lähteminen vieläkään helppoo oo. Sit jos mies on mukana niin on helpompaa, silloin mua ei jännitä ollenkaan. Ensviikolla ois se Baby Bio, aattelin että jos sinne uskaltautuisin. Nuppu, voisitko kertoa että miten se oikein toimii? Täällä meillä päin voi olla kyllä eri meininki kun siellä Helsingissä, mutta pidetäänkö siellä siis vauva sylissä vai kuinka? Onko vaunut jossain parkissa sillä aikaa kun katotaan elokuvaa? Itkikö ne muut vauvat paljon?

Tulipa nälkä kun Jumbis mainitsi pullan, voi kunpa mies sais ruuan jo valmiiksi.. saa nähdä, mitä se on loihtinu. Hyvää viikonloppua kaikille mammoille! Ja Suomi tietty kannustetaan pronssille illalla..

Simba ja poju (viikon päästä 5 kk)

Ainiin mun on pitäny jo monta kertaa kommentoida Rosan ristiäiskakkua mut en ikinä oo muistanut. Se oli aivan älyn hieno, tosi kivaa kun laitoit siitä kuvan! Vitsit kun itekki osais tommosia leipomuksia tehdä. On sulla osaava mamma!

Simba, siellä babybiossa on jatkuva tasainen itku :) Eli aivan varmasti kukaan ei kato jos teiän poju saa raivarin tai muun miellyttävän itkukohtauksen ;) Saliin saa hesassa ottaa vaunujen kopan mutta ei vaunuja koska salissa tulee portaat niin vaunuille ei oo tilaa lainkaan. No, vaunut jätetään salin ulkopuolelle parkkiin ja siinä on kaikkien vaunut, toiset laittaa lukolla kiinni johonkin (meil ei ollut lukkoo kyl)mut taitaa siel olla jonkinlainen "vartointi". Salissa on mikro jossa voi lämmittää sapuskaa jos tarttee ja lisäksi on vaipanvaihtotaso siellä salissa. Sitten hesassa on ainakin kinopalatsissa niin paljon hissejä millä pitää matkustaa saliin niin kandee varata aikaa sinne menemiseen.. En tiiä mikä systeemi siel teillä päin on mutta kandee tosiaan varata aikaa sinne menemiseen :D Ite olin kai puol tuntii aiemmin. No sitten missä vauvaa pidetään, niin sylissä mä pidin, tosin suuren osan ajasta pupu nukkui vaunukopassa joka oli lattialla.. Paikkalippuja siel ei oo ja periaatteessa ne kai myy vaan joka toisen paikan että vauvalle ois oma paikka mutta ei ainakaan meiän näytökses ollu niin kova että tilaa oli vaikka kuinka. Mutta kaiken kaikkiaan se on paikka jonne tosiaan uskaltaa mennä ja ei haittaa vaikka vaavi itkee ;)

Ulla, voidaan kyllä treffata ens viikolla jumbossa jos kaipaat seuraa :) Mun ei kyl paljoo kandeis enää shoppailla mutta voin aina olla makutuomarina ;)

Nunnu, kurjaa että meni kiva saunailta läskiksi :( Ootko kokeillu kapaloida vaavia ja sillä heikuttaa uneen? Meillä toimii tosi hyvin just sellasissa tilanteissa jos ei sylissä enää malta olla vaan kiemurtelee ja itkee ja sängyssä itkee ja tissikään ei kelpaa niin tiukkaan kapaloon ja keikuttaa siinä niin jo uni maistuu :)

Nyt taas mennään :D

Kiitos Nuppu tosi paljon tuosta BabyBio-opastuksesta. No hyvä jos siellä muutkin vauvat itkee niin ei haittaa vaik meidänkin poju pitäis meteliä. Täytyy tosiaan rohkaistua ja lähteä!! Kiitos vielä.

Nuppu: Täytyypä kokeilla kapalointia seuraavalla kerralla kun noin käy. Tänään taas päivä menny hienosti, tyttö on hyväntuulinen ku mikä! Ihania hymyjä tulee tasasesti pitkin päivää. =)

Mä oon menossa tiistaina Babybioon Helsinkiin kaverini kanssa. Mukava mennä kattoon, miten homma käytännössä toimii.

Mullakin oli ajatuksena hormonikierukka, mut tulin toisiin ajatuksiin ku lääkäri sano, et sen kannattaa sit antaa olla sen viis vuotta. Lyhyemmälle ajalle joku muu ehkäsy. Ja jotenki on alkanu nyt tuntumaan, että parin-kolmen vuoden päästä voitais ehkä yrittää toista. Se vois olla sopiva ikäero. Mut katotaan, tässä vielä pähkäillään et mikä ois parasta. =)

Jaahas, pitää mennä.

Nunnu

Heipsan!

Juuri kotiuduimme mummolasta ja raksalta. Kävin siis pitkästä aikaa piipahtamassa vain siellä ja johan siellä oli ihan erilaista kuin ennen. Mies vähän koitti muka vissin leikillään marmattaa, että kylläpä tästä kodinhoitohuoneesta tulikin iso... Vähän liiankin iso... Me siis lähdettiin suunnittelemaan taloa erään firman yhden pohjapiirroksen perusteella, mutta kun mun kodinhoitotilat nyt on ihan p:stä (tai siis sellaista ei ole lainkaan, samassa tilassa wc, suihku, pesukone ja yleensä kuivausteline...) niin halusin heti, että taloa jatketaan ja se "jatkotila" tulee MUN kodinhoitohuoneeseen, ettei siitä siis tule sellaista putkiloa vaan toimiva tila! Ja siltä se nyt vaikuttaa, että hyvä siitä tulee... Leivinuuni oli aivan ihana!!! Vaaleasta tiilestä, kulmauuni.

Mummolassa käytiin kahvilla, kun se on siinä n. 2-3km päässä. Piiperöinen sitten väsähti, kun en enää klo 13 maissa laittanutkaan sitä ulos, just ton meidän reissun takia. Hän nukahti vaan tosi lyhyet tirsat sisällä ja heti lähdettiin. Kotimatkalla sitten posotteli täysillä unia. Nyt mies lähtikin jo iltatoimiin, kun alkoi jo pikkunen kitinä.

Mies kävi äsken meidän varastossa... Voi kökkö, pitää vissin itsekin mennä käymään... Se toi sieltä yhden laatikon ja näyttäis nyt siltä, että tänä keväänä sinne on päässyt vesi... Se varasto on siis tän talon alla. Ikinä ennen ei oo käynyt noin... No, pitää alkaa illan päälle ja tässä lähiaikoina selvittään, miten on käynyt ja mitä on pilalla, jos vaikka vakuutus korvais??? En kyllä tiiä yhtään...

Joo, meidän mamma on kyllä melko taituri. Mun kaverikin jo sanoi kakut, peitot ja muut jutut nähtyään, että onkohan hän vähän väärällä alalla (farmaseutti)...

Oon tässä pari päivää väkertänyt Piiperöisen kuvia albumiin. Aloin sitten niin perusteellista hommaa, että ostin sellaisen albumin, jossa on ihan valkeat sivut ja ne välilehdet (minusta ne onkin parhaita, mitä sanoo valokuvaajan onko se nyt vaimo vai avovaimo???) ja oon laittanut kaikkea juttua sinne; runoja, lehdestä leikatut vauvauutiset jne... Aikaa vievää hommaa, mutta kyllä siitä aikasta kiva tuleekin... On vaan niin pirun paljon tullut otettua kuvia neidistä ja vielä teetettyäkin... Itestä ei varmaan oo niin paljoa koko elämän aikana otettu, kun Piiperöisestä on jo nyt...!!! Mietin muuten, että kumpikohan on järkevämpää kuvien "säilömistä" kuvien säilyvyyden kannalta, laittaa ne just tollasiin välilehdellisiin albumeihin vai muovitaskullisiin?

Laura! Hitsi kun en oo huomannut ollenkaan... Mun kaverin tytöllä todettiin aika vasta erittäin paha maitoallergia ja just huono painonnousu, kakka ja pulauttelu alko viitata siihen, että joutui tutkimuksiin ja oli lopulta n. 10pv sairaalassakin, tiputuksessa. Tämä tyttö on muuten aikalailla teidän neidin ikäinenkin... Ja jaksamista ja halauksia koiranne vuoksi... Vaikka meillä ei täällä kotona olekaan lemmikkejä, tiedän tunteen. mun kotona on Bichon Frise (8v) ja tekee pahaa ajatellakaan, että siitä minäkin joudun kuitenkin joskus luopumaan... Ne lemmikit on vaan niin parhaita kavereita... Vaikka kaikki muut olis sua vastaan, niin ne on aina kavereita!

Kuukautisista ym. vuodoista puheenollen... Mulle sattui eilen yx aika mieletön tai ikävä tilanne... Me siis pitkästä aikaa miehen kanssa intouduttiin petihommiin ja yx kax vuosin verta kuin seula! Sitä verta oli siis ihan hirveesti ja menin sitten suihkuun ja sitä hulahti sielläkin, sellaisten hyytymien kera. mies kyseli tiuhaan, että oonko kipeä tai tekikö se sekstailu kipeetä. No ei tehnyt eikä käynyt myöhemminkään kipeetä. Ihan outo juttu. Vähän mulla tuli siinä suihkun jälkeen vaan heikko olo, mutta se meni ohi sokeripalalla ja vedellä. Yöksi laitoin vielä sänkyyn pyyhkeen, että jos vielä "hulahtelen" verta, mutta sen jälkeen ei tullut pisaraakaan! Ei jäänyt siteeseen mitään. Aivan outoa, onko muilla ollut vastaavaa? Mies soitteli tänään töistäkin (aamuvuoro), että mikä mulla on olo. Ilmeisesti pikkusen säikähti...

Mutta, lähden kaveriksi, kun mies lähti laittamaan jo tyttöä yöpuulle, kun tosiaan jäi ne päikkärit välistä ja nukuttaa ihan pirusti. Sitten aattelin vielä leipasta kääretortun, kun se mun super-äiti ilmoitti, että HALUAA tulla huomenna peseen meidän ikkunat! No, en kai minä siihen vastustelemaankaan... Tavallisesti meillä siis ei siivoa kukaan muu kuin minä, enkä kyllä äitiä tai anoppia ottaisikaan tavaroitani seuhtomaan! Mutta tuo ikkunanpesu on kyllä vähän eri, kun oon itekkin miettinyt, että miten sitä, jos on kaikki välit selällään ja kutsu käy... No, pelastava enkeli tulee siis huomenna...

Rosa ja Piiperöinen toivottelevat vielä kaikille mukavaa lauantai-iltaa ja toivottavasti tulis nyt edes se pronssi...

onko monellakin alkanu jo kuukautiset synnytyksen jälkeen? mulla ei ole vielä onneksi kuulunut mitään. aika hämärä juttu toi rosan hulahdus tosiaan! nyt pakkaan kamoja kellariin..tuhoon tuomittu yritys mahduttaa mitään sinne enää..

Kirjottelen tässä vielä ennen ku peli alkaa. Olut on kylmenemässä ja poikakin meni sopivasti nukkumaan:)

Mulla alko menkat 7 viikkoa synnytyksestä. Eka mietin, oisko se ollu jälkivuodon jälkivuotoo, mutta tuskin kun oli vuoto oli niin runsasta ja sitten tuli tasan 4 viikon päästä taas. Sit mulle asennettiinkin se hormonikierukka ja sen jälkeen ei oo ollu mitään vuotoja. Nunnu, outoa että sulle sanottiin että kierukkaa pitäs pitää 5 vuotta. Mulle taas sanottiin, että sen saa heti pois kun vaan haluaa. Ja tosiaan outo toi Rosan tapaus, ei mulla tollasta oo ollu. Paitsi raskausaikana, jollon monesti seksin jälkeen tuli vähän verta. Mutta ihan pientä vaan, ei tosiaan mitään vesiputousta. Synnytyksen jälkeen ei moista oo ollu.

Rosa, mä oon kans laittanu pojan kuvat oikeen kunnon valokuva-albumiin, sellaseen missä on ne välilehdet. Oli ees vaikeeta löytää tommosia albumeja, melkeen kaikki on niitä taskullisia. Mun mielestä ne on paljon kivemmin esillä semmosessa välilehdellisessä. On siinä enemmän hommaa kun pujottaa taskuun, mutta sitä on vaan kiva tehdä ja kiva katella. Vauva-ilmotuksetkin yms. meinasin ensin laittaa albumiin, mutta sitten laitoin ne kumminkin semmosen vauvakirjan väliin.

Ulla kun kertoi ostaneensa imetyspaidan, niin tuli vaan mieleen että käytättekö te muutkin imetyspaitoja? Mulla vaan yks ja sitäkin tulee käytettyä äärimmäisen harvoin kun se on jotenkin niin ruma. Niin kun Ulla sanoi, nättejä imetyspaitoja on tosi vaikee löytää. Toi mun imetyspaita on sellanen teltta, ei tosiaan mikään nätti ja naisellinen. Mutta sitä on kiva käyttää joskus, sujuupa imetys vähän huomaamattomammin sillon. Imetysliivejäkin mulla on parit, mutta aika paljon tulee kyl käytettyä vanhoja tavallisia liivejä. Kuppikoko on pysyny samana kun ennen imetystä, joten senkin takia vanhat liivit käy edelleen. No, alkuviikosta jos pääsisin shoppailee niin jospa niitä imetyspaitojakin katselisin samalla.

Rosa, sulla tosiaan on superäiti!! Voi kumpa meillekin yhtäkkiä ilmaantuis moinen ikkunan pesijä!! Mä oon pessy meidän ikkunoita mutta jotenkin koko homma on hakusessa, kauheet viirut vaan jää ikkunaan ja lopputulos on monesti pahempi kuin ennen pesua:/

Pesin muuten äsken eka kertaa pojun hampaat, olipa hupaisaa:) Eipä siinä kauaa aikaa vierähtäny kun 2 hammasta pesi:)

No niin valmistautumaan illan peliin, heippa!

Simba: Ostin raskauden viime metreillä Carriwellin imetyspaitoja 2kpl pitkähihaisia ja 1kpl t-paidan. Tosi hyviä, vaikkakin pirun kalliita! Niin, ja eihän meillä siis niillä ollutkaan oikeestaan juurikaan käyttöä... :((( Niissä on mun mielestä tosi hyvä se "imetysaukko", kun tilasin H&M:ltäkin, niin niissä oli tosi surkea, tosi pieni, enkä sitten ottanut koko paitoja, kun ne oli tosiaan niin huonoja. Miehen veli tuli piipahtaan... Vaikkakin minä painun kohta kyllä sänkyyn. Ihan puhki...

Meillä on ollut iltakänkkäränkkä kylässä kaksi päivää, tai siis iltaa. Päivät neiti on tosi tyytyväinen ja iloinen, mutta toisilta päiväunilta herätessään jaksaa olla noin tunnin pirteä ja sitten pitäisi taas päästä nukkumaan. Kello on kuitenkin ollut vasta seitsemän siinä vaiheessa, niin ei viitsisi päikkäreille enää laittaa. Varmaan tämä johtuu nyt siitä, kun neiti on kahtena aamuna herännyt jo ennen kahdeksaa ja yleensä on nukkunut yli yhdeksään, niin varmaan olisi valmis yöunille jo seitsemän jälkeen. Yritetään nyt hakea uutta "aikataulua". Ja voi olla, että tuo iltakitinä johtuu myös siitä, että olen itse ollut jo illasta aika väsynyt, kun mies on ollut monta päivää menossa aamusta iltaan ja vauva vaistoaa, että äiti ei ole nyt ihan täysillä hetkessä mukana. Onneksi mies on koko huomisen päivän kotona!

Kuulosti Rosa hurjalta tuo sinun ystävän vauvan tapaus! Toivottavasti heillä nyt on asiat hyvin. Me päästiin tässä asiassa aika pian eteenpäin,vaikka neiti ei itkeskele tai muuten asia vaivaa, mutta kun miehen puolen suvussa on ollut monta samankaltaista tapausta ja lähimpänä miehen sisko. Toivottavasti aika tutkimuksiin tulisi pian.

Tuosta hormonikierukasta oli neuvolassa puhetta ja terveydenhoitaja sanoi, että sen saa pois milloin haluaa, mutta ei kannata ottaa sitä, jos haluaa perheenlisäystä parin- kolmen vuoden sisällä, koska se kierukka on melko kallis. Meillä ei saa sitä ilmaiseksi, niin kuin ilmeisesti jossain saa.

Voi että Rosa teidän uusi talo kuulostaa ihanalta! Onko teillä suunnilleen aikaa milloin pääsisitte muuttamaan? Hassusti muotoiltu kysymys, mutta huomasin, kun rakennettiin taloa muutama vuosi sitten, niin aika oli tosi suhteellinen käsite.:) Ja olen tosi kade teidän kodinhoitohuoneesta! Meillä on sellainen pitkulainen, paljon kaappitilaa ja työskentelytasoa, mutta se on auttamattomasti liian kapea tila. Muuten ollaan viihdytty talossamme tosi hyvin ja tilaratkaisut on toimivia, mutta tuo khh vähän harmittaa..

Minulla ei vielä ole kuukautisia ollut, mutta huomaan joka kuukausi samaan aikaan, että alamahaa juilii inhottavasti ja pinna kiristyy. Luinkin jostain, että imetys aikana saattaa olla hormonikuukautiset, vaikka vuotoa ei olisikaan. Eikä ihan vielä tarvis tullakkaan.. Olipa outo tapaus, tuo Rosan "hulahdus", ei ihme, jos heikotti!

Rosa: Mulle tuli mieleen tosta sun "hulahduksesta#,että oisko sulla joku revennyt sisältä tjn...tai jos limakalvot onkin olleet kuivat ja sit se aiheuttanut ton jutun...Siis mä vaan päättelen näin.

Mulle neuvolassa se lääkäri kyseli moneen kertaan,että enhän tosiaan aio hankkia lisää lapsia lähiaikoina. Suositteli pitämään kierukkaa sen 5v,mutta toki sen saa aikasemminkin pois...mutta mulle on nyt lapsiluku täynnä. Ja kaiken lisäksi se taisi vähän pelätä sen hormoonikierukan asentamista mulle (en siis vielä ole sitä asentanut) kun mulla on se veritulppariski aika korkee. Noh, meidän omalääkäri sanoi,että se on ainut joka mulle sopii.

Täällä on tosi synkkää, vettäkin taitaa ripotella vähän. Pitäisi lähteä kaupasta hakemaan kerma ja suklaata. löyin ihanan suklaavaahto kääretortun ohjeen ja pakko testata sitä huomenna kun tulee naapurintäti meille kahville. =) Jos siinä kyytiläisenä vähän tarjoisi jäätelöäkin.

Laitoin pojalle kestovaipan taas unille. Nukkuu aamupäiväuniaan nyt. Toivottavasti tuli tarpeeksi imua...aikasemmin on hyvin pitänyt. Pitaisi vaan aina muistaa ottaa kaapista kestoja,eikä ottaa alustan vierestä kertakäyttöstä. Huomaan pojan ihonkin olevan parempi kun kestot päällä (ei se iho kyllä muutenkaan ole ollut paha,mutta ihan pientä punostusta välillä).

Nyt kuuluisi pinniksestä taas mölinää...

Mies kattoo tytön kanssa Bambia. ;)

Jumbis

Moi pitkästä aikaa. Piti jo aikaisemmin ilmoitella etten pääse meidän tapaamiseen :( Meiltä kans on pidempi matka Hesan keskustaan että pitäisi reissata junalla poitsun kanssa ja just nyt on huono aika lähteä pitemmälle reissulle, vaikka vain päivän reissu olisikin. En siis uskalla nyt lähteä vähään aikaan kauemmaksi, kun viime reissun jälkeen poitsulla alkoi ne kamalat rintaraivarit, lakkoilu ja tiheät yöheräilyt... ei ne oikeestaan vieläkään ohi ole, varsinkin tuo yöheräily on tuskallista... mutta jospa tapaamiseen pääsevät laittaisi sitten kuvia spaceen =))

Tuon yöheräilyn vuoksi olen nyt päättänyt että ensi viikosta lähtien aloitellaan soseita! Se ei kaikilla auta, mutta nyt on keinot vähissä, joten pakko koittaa. Olisin halunnut mennä 5kk asti täysimetyksellä.

Mulla ei ole muuten alkanut menkat vieläkään ja ajattelin että tuo täysimetys lykkäisi niitä... en haluaisi että alkavat vielä. Kierukkaa en ole hommaamassa ainakaan vielä, todennäköisesti aloitan ainakin aluksi jotain pilleriä ja sitten kun meidän suunnitelmat selkiytyvät niin katsotaan uudelleen. Mies on kyllä sanonut aika vahvasti ettei halua lisää lapsia, itse kyllä haluan mutta en tiedä onko minusta enää käymään toista raskautta ja synnytystä läpi, joten on mahdollista ettei lisää tule... mutta se selviää sitten vähän myöhemmin.

Ajattelin nuo ensimmäiset pottuannokset antaa silleen, että sekoitan pieneen määrään pottua ne jekovit-tipat ;)) Siis nehän on ihan karmeen makuisia, mutta meidän poitsu ottaa ne mielellään ja lusikalla, joten ajattelin että sitten potun seassa on jokin tuttu maku ja se menisi helpommin alas... Maissia en anna ainakaan aluksi, kun sille olen itse ollut tosi allerginen ja nyt kun poitsullakin on noita allergiaepäilyjä, niin vaan tuntuu sille että jätän maissin myöhemmäksi.

Meidän maidoton ja munaton dieetti on mennyt vähän plörinäksi, kun poitsu sai pari päivää sitten reaktion jostakin ja ihottuma meni pahemmaksi kuin ennen vaikka olen nyt ollut sen 10 päivää sillä dieetillä, joten ei taida olla maito- tai muna-allergia vaan jokin muu. Epäilen nyt kalaa tai mansikkaa. Laura, meillä muuten lääkäri käski tutkimaan kaikki paketit tarkkaan, että onko niissä käytetty mitään maito- tai munapohjaista. Mutta meillä onkin tuo ihottuma aika ikävä, joten ohjeet voi siksi olla erilaiset.

Ulla, kuinka pitkään vauvan passi on voimassa? Missä otitte vauvan passikuvat? Miten onnistui...?

Mulla on pari imetyspaitaa ja -liiviä, mutta käytän niitä todella harvoin... Nykyään asioillakin käytän ihan tavallista paitaa ja nostan sitä vaan ylös ja samoin alla on "sporttiliivit" jotka saa vaan vetäistyä ylöspäin ja tissi jää kyllä paljaaksi mutta vetäisen poitsua siihen eteen ja välillä vähän harsoa kans. Yleensä kyllä imetän esim. sovituskopeissa tai hoitohuoneissa.

Minäkin olin "kahleissa" täällä kotona aika pitkään niiden raivareiden takia, mutta sitten lähdin vain riskillä liikenteeseen ostoksille ja ajattelin että syötän vasta sitten kun poitsu on tosi nälkäinen ja ihme ja kumma, mutta imetys onnistui ihan hyvin sitten sovituskopissa ;) ja pian sen jälkeen tultiinkin kotiin.

Mutta mukavaa sunnuntaina kaikille mammoille ja vauvoille!! :)

Tähti ja poitsu reilu 4,5 kk

Onpas ollut vilkasta keskustelua.. =)

Mä oon ihan poikki, oltiin eilen kyläilemässä pojan kummivanhemmilla ja väännettiin sushia ihan ite. Tuli aivan älyttömän hyviä, melkein parempia kuin ravintolassa!! Ja niitä oli ihan älytön määrä, varmaan ainakin 60 kappaletta. Mutta oli meitä syöjiäkin 5. Poika oli alkuun melko rauhaton, ei suostunut olemaan miehen sylissä, mä olin ainoa jonka kanssa pysyi rauhallisena. Onneks nukahti yöunille 20.30 ja heräs vasta kun päästiin kotiin klo 1. Oli kiva tulla himaan kun rappukäytävässä jo kajahteli basso.. On ollut todella rauhallinen tää meidän rappu, kunnes kuukausi sitten meidän naapuriin muutti uudet tyypit. Niiden teini-tytär oli sit järkännyt eilen bileet, mies meni valittamaan ovelle metelistä. Onneks loppui siihen ja saatiin nukuttua.

Meillä on mennyt soseiden maistamiset hyvin! Pottu oli hyvää ja nyt maistellaan maissia. Poika sai perjantaina kylläkin aivan kauheet vatsaväänteet (to oli eka maissipäivä), mutta ne tais tullakin vaan mun maidosta. Ei oo meillä ollut koskaan vastaavaa huutoa, aamulla herättyään kirkui suoraa huutoa tunnin, nukkui 30 min ja taas kirkui. Mä kävelin ympäri kämppää ja heiluttelin ja huojuttelin ja itkin samaa tahtia pojan kanssa.. On niin kauheeta kun ei pysty auttamaan! Vihdoin ja viimein se helpotti, mut ei jätkä huolinut rintaa muuta kuin rintakumilla (siis ekaa kertaa kuukauteen tartti ottaa ne lärpäkkeet taas esiin). Onneks seuraavana päivänä mentiin taas ilman kumia.

Mä myös oon menossa tiistaina tosiaan sinne babybioon, tulkaa juttelemaan jos tunnistatte!! =) Oon tod.näk. liikkeellä kahden kaverin kanssa ja beigeillä Emmaljungilla.

Mulla on aina päällä imetysliivit ja imetystoppi. Imetystopin päälle laitan kyllä tavallisen paidan. Mulla on yks pitkähihainen imetyspaita mutta se on melko kamalan näköinen päällä.

Mites te muut kuulutte noihin kirjakerhoihin? Mä oon liittänyt meidät jo Lasten Parhaat Kirjat-kerhoon, Vau'kirjaan ja Mauri Kunnas kirjakerhoon. Ehkä toi saa riittää, itekin kuuluun Suureen suomalaiseen ja book avenuehen. Kiva yrittää aina joka kuukausi muistaa peruttaa kuukauden kirjoja kaikista noista! =) Mutta noista toi Mauri Kunnas-kirjakerho on mun lemppari, siinä 2,5 vuoden aikana kerätään koko sarja itelle! Musta ne on niin ihania ne kirjat.. Oon ite ollut aina kauhean kova lukemaan, ja nuorempana vieläkin intohimoisempi kuin nykyään. Tuli ahmittua jos jonkinmoista!

Mulla ei menkkoja oo vielä kuulunut.. Saa nähdä miten kierron käy, mulla kun ennen raskautta ei ollut minkäänlaista. Vaihteli 28-100 päivän välillä. Joskus oli puolikin vuotta taukoa menkoista.. Kahteen otteeseen jouduin syömään keltarauhashormonia että saatiin kuukautiset alkamaan.

Laura, otan osaa koiran kuoleman suhteen.. Luin täällä tippa linssissä tota sun kirjoitusta, ja pystyn kuvittelemaan miten älyttömän rankka päätös teillä on ollut!! Kyllä noi karvakuonot on niin perheenjäseniä, ei siitä pääse mihinkään. On kuitenkin onni, että eläinten kärsimykset voidaan lopettaa, se on yksi suurimmista rakkauden osoituksista lemmikkiä kohtaan.. Tsemppiä ja halauksia!!

Oi kuinka ihanalta kuulostaa Rosan kuvailut talosta.. Me ollaan päätetty että tästä kun tulee aika muuttaa pois, niin rakennetaan. Katotaan nyt kauan tässä kestää asua, mutta oma talo olis kyllä ihana!!

No niin, eiköhän mun jutut oo tällä kertaa taas tässä. Jätän vähän muillekin tilaa.. =)

Nintsu + pieni mies 4,5 kk

Miten sitä voikin aina olla niin kiire, ettei ehdi lukemaan ja kirjoittamaan?! Nyt mulla on vapaata aikaa, melkein yksin kotona. Vauva nukkuu keinussa. Olen saanut siivottua ja tehtyä kanasalaattia yms. ja nyt nautin kahvista ja fanipaloista.

Meillä on ollut ihan epätodellisen tragikoominen kevät mitä tulee sairasteluihin. 1,5 kk putkeen on aina joku meistä perheen tytöistä ollut sairaana. (Mies ei ihme kumma) Mulla oli huhtikuussa kaks kertaa flunssa, vauvalla oli ennen ristiäisiä (huhtikuun 12.) nuhakuume ja oltiin yksi yö sairaalassa lasten osastolla. Sitten kun mulla oli se toinen flunssa mihin kuului kuumettakin, sairastui ensin esikoinen ja sitten vauva heti 3kk neuvolaa ja rokotetta seuraavana päivänä. 5 vrk:tta oli kuumeessa ja sitten vappuaattona mentiin sairaalaan ja ottivat sisälle ja vietettiin siellä viikko. Sen jälkeen oli noin viikko niin, että kenelläkään ei ollut mitään. Maanantaina vauvan silmätulehdus uusiutui ja keskiviikkona sairastui esikoinen taas johonkin flunssaan mihin kuului kuumetta, korvatulehdus (toinen tänä keväänä) ja oksensi kerran + kaikki perinteiset yskät ja nuhat. Nyt toivotaan ettei kukaan tule enää kipeäksi ja silmä+korvatulehdukset uusiudu! Ihan järkky kevät ollut kyl eikä oikein ehtinyt/jaksanut tehdä mitään. Suoritin yhden vapaavalintaisen verkkokurssin tossa, mut muutoin sairastelu ja sairaiden lasten hoito vienyt suurimman osan ajasta ja energiasta.

Ensiviikolla olis kierukan laitto, toivottavasti mahtuu. Saan sen ilmaiseksi (hormonikierukka, jo toinen mulla) kun kandi laittaa. Ei ole ylimääräistä 160 € laittaa siihen.

Onko teillä muilla muuten lapsivakuutuksia? Meillä tuli nyt vauvan kanssa tarpeeseen, esikoisen kohdalla on ollut melkein turha kun on ennen tätä kevättä aina ollut niin terve. Nyt täytyisi alkaa laittaa niitä hakemuksia sinne vetämään ku on lääkkeitä, yksityisiä lääkärikäyntejä ja sairaalassa vietetty aikaa jne. Imettävälle äidille kuuluu siellä muuten ruoat ilmaiseksi. Nyt täytyy mennä imettämään, vaihtaa vaippaa ja silmätippoja laittamaan kun kutsuhuuto kaikuu!

Vielä...kävin lisäämässä oikein urakalla kuvia Spaceen ja kurkkimassa muiden söpöliinejä. Suurin osa kuvista on sairaalareissusta, sen jälkeen ei ole kaujeasti räpsitty kuvia. Täytyy myöhemmin uusia ja sitten vanhempia pikkuvauva-ajalta.

Esikoinen tuli anopin hoivista kotiin ja simahti sohvalle eli taitaa olla vieläkin kipeä. Ei nuku normaalisti päivällä lainkaan.

Yritän päästä sinne tapaamiseen mukaan.

Oon ihan rättiväsyny kun eilen jopa jaksoin kaksi erää katsoa sitä ottelua. Olisi vain pitänyt mennä nukkumaan ennen ottelua.

Meidä'n tyttö kuuluu Lasten Omakirjakerhoon ja nyt laitoin molemmat lapset siihen Tammenkultaisetkirjat kerhoon. Ne on niin ihania kirjoja,että pakko alkaa keräämään.=)

Choco teille paljon haluaksia ja pikaisia parantumisia. Muistelen meidän sairastelukierettä ja pitää koputtaa puuta,että ollaan pysytty kuukausi ilaman mitään sairastelua...Meillä oli sairasteluja joulukuusta huhtikuuhun (välissä muutama viikko terveenä olemista). Nyt vaan tapahtunut sitten loukkaantumisia.

Poika piti taas ihanan huutoseremonian ennen nukahtamista. Epäilen kovasti maissia ja perunaa syyksi. Tänään oli kolmas päivä kun sai sitä ja eilenkin vähän itki ennen nukahtamista. Oli niin samanlaista itkua kun silloin kun sai niitä vellin muodossa ja pelkästään maissi-perunasosetta. Piereskelikin tosi paljon.

Poika sai viimeset pakastetut maidotkin tänään ja pitkästä aikaa koitin tajuaako enään tissin päälle. Otti tissin suuhunsa ja leikki jotain sillä ja aloitti kauheen höpöttelyn leikittelyn rinnalla...ajattelin huomenna koittaa uudestaan. Miatoa tulee kun puristan rintaa, et jos vaikka saisinkin pojan vielä vähän rintaa imemään.Oli mun äitiydelle aika kova pala toi imetyksen lopetus,vaikka en sitä vielläkään suostu oikein kenellekkään myöntämään.

Nyt katsomaan pokeria dvd:ltä..

Jumbis

Yhteistyössä