Toukokuiset 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumikki1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanaa kuulla noista liike jutuista muiltakin. Vähentää omia huolia kun kuulee muilta, että samanlaisia ovat. Eli lopetan murehtimisen =)

Ullalta kysyisin, että millä rasvalla se neuvolatäti käski sitä välilihaa rasvailemaan?

Onpa ihan epätodellista, että ouhutaan jo synnytyksien lähenemisestä ja joillakin on laskettuaika jo niin lähellä. Vastahan me tänne ketjuun tupsahdettiin =) Taitaapa Minnie saada aika monta ääntä tuossa "kuka ekana" -äänestyksessä. Jos ei sitten muut ota ennakkoa...

Itsellä ei kivuliaita supistuksia kuulu, joten saan odotella rauhassa. Vähän sitä alkaa jo kärsimätön olemaan. Onneksi ei suurempia vaivoja ole esiintynyt. Mitä nyt vaavi tuntuu puskevan päätään välillä tuonne alas niin, että virtsarakossa tuntuu aika muikealta. Käveleminen on vään vaappuvaa, enkä mitään super lenkkejä enää jaksa. Omaa kroppaa on jo älillä ikävä. Onneksi on saanut niin paljon noita: "onpa ihana maha" kommentteja, että se vähän lohduttaa =)

Koitetaan siis malttaa me jotka saamme vielä odottaa sen pienen ikuisuuden ja tsemppiä teille, jotka kohta matkaatte synnärille =)

Hanne 35+2

Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Olen lueskellut taustalta teidän juttuja mutta itellä ei ole tullut kirjoiteltua piitkään aikaan. Täälläkin olis laskettuun aikaan enää pari viikkoa ja tuntuu se niin epätodelliselta. Toisaalta odottaa että pikkuinen tulis jo mutta toisaalta sitä miettii että pari viikkoa vielä. Olo on oikein energinen mutta itkettää usein. Painoa on tullut 12,5 kiloa, sf-mitta 31. Laukkukin on edelleen pakkaamatta. Mitä kannattaisi ottaa mukaan? Ei sinne varmaan paljon muita omia vaatteita tarvitse kuin ne mitä laittaa kotiin tullessa päälle, vai oletteko käyttäneet omia alusvaatteita? Entä kannattaako ottaa siteitä ja rintasuojia? Kaukanko teillä on mennyt synntyksen jälkeen että olette pystyneet istumaan? Entä petihommiin? Kauanko jälkivuodot ovat kestäneet ja onko ollut runsasta? Täällä ei suostuttu tekemään sitä painoarviointiakaan vaikka itseä hirvittää jos tuolla on joku jumbo. Nyt tuli vieraita...

Minä täällä taas... ei meinaa olla juuri tekemistä nin tulee netissä pyörittyä=) Tai olisihan sitä, mutta en uskalla alkaa rehkimään, kun mies ei ole kotona, tulee vasta ensi viikonloppuna=( Enkä todellakaan halua, että synnytys tänä aikana käynnistyisi.

Tuossa listaa lasketuista ajoista katselin, niin näyttäähän siellä olevan useampi jolla on ihan toukokuun alussa laskettu aika. Saas nähdä kuka ennättää ensin=)

Äippäli; Minä varmaan pakkaan mukaan vaatteet kotiinlähtöä varten tai ainakin laitan ne jonnekin valmiiksi, jotta mies voi ne sitten tuoda. Ja alusvaatteet otan vaan ne jotka kotiinlähtiessä päälle laitan. Ei siellä kannata omia pitää, sairaalan verkkopöksyt on kaikkein helpoimmat niiden jumbositeiden kanssa=) Sieltä tosiaan löytyy siteitä niin ei niitäkään mukaan tarvitse. Sen sijaan liivinsuojia otan mukaan..viimeksikin niitä kului ja paljon=) Lisäksi otan mukaan ainakin kameran, peseytymisvälineet jne..ja meikit. Ja puhelimen laturin...
Mulla kesti ehkä parisen viikkoa synnytyksen jälkeen, että pystyi istumaan kunnolla. Jospa tällä kertaa onnistuisi jo nopeammin. Jälkivuodon kestoa en kyllä muista, mutta kyllä sitä taisi muutama viikko tulla ainakin.

Nirppu 36+3

Vastailen jotain tuolle Äippälille. Itse en ole aiemmin synnyttänyt , mutta kaveri, joka juuri synnytti antoi jotain vinkkejä tuohon mitä ottaa mukaan. Tuttu neuvoi ottamaan ainakin omat imetysliivit. Sairaalan liivit kun on kuulemma tosi vanhanaikaisia ja epämukavia. Rintasuojia suositteli myös, ne kun ovat sairaalassa myös omaa luokkaansa. Siteitä suositeltiin ottamaan mukaan ihan tuolla synnärillä kun oltiin tutustumassa. Kätilö kertoi, että heillä on vain vaippoja, joita harvat enää kotiin lähtiessä tarvitsevat. Täällä saa olla sairaalassakin omissa vaatteissaan jos haluaa, mutta helpompaahan se on olla sairaalan vaatteissa. Jonkun oman villatakin tai hupparin aattelin ottaa kun noi aamutakit on vähän hankalia sairaalassa. Yks hyvä neuvo, jonka sain ol, että kandee ottaa isälle vaihtopaita mukaan. Synytyksessä kun saattaa hiki pukata myös isälle eikä se vauvakaan välttämättä heti ole ihan putipuhdas kun isälleen pääsee.. Myös isät kyllä saavat lainata, jotain sairaala tamineita, mutta oma puoliso oli sitä mieltä, että halauaisi olla omissa vaatteissaan.

Tällaisia neuvoja minä olen saanut. Eri sairaaloissa voi tietysti olla vähän eri systeemit.. Ja te uudelleen synnyttävät osaatte varmaan neuvoa paremmin =)

Hanne

mä luulen kyllä että tää meijän vauva niin tiuksati täällä masussa ettei tosikaan.mulla voi hyvin mennä tonne toukokuun puoleenväliin asti:( esikoinen syntyi 39+6 mutta enpä tiiä mitä se sitten merkitsee.

sairaalakassia en mäkään ole pakannut.pakkaan sen sitten kun tulee lähtö.vauvankaan vaatteita en ole laittanut.
meillä ainakin sairaala tarjoaa siteet ja onhan ne aika isoja mutta siinä vaiheessa on kyllä aivan sama mitä siellä alapäässä on kunhan jotain:)
jälkivuoto kesti 2,5vk eikä ollut erityisen runsas.seksiä meillä oli 3vk synnytyksen jälkeen.oli ihan ok..mulla leikattiin väliliha ja pystyin istumaan ihan normisti kun tultiin kotiin sairaalasta elikkäs viidentenä päivänä synnytyksestä..

mä menen syömään jotain ja päikyille.

38+4

Moro!

Täällä tuli juuri 36 viikkoa täyteen ja myös mitta alkaa olemaan aika täynnä..no ei vais.:) Esikoisen (15kk) kanssa puuhailu on vaan jo niin raskasta, että oikein harmittaa pojan puolesta kun äiti ei oiken jaksa peuhata. Ulkoillaan kyllä pari kertaa päivässä, mutta pukeminen ja kävely aiheuttaa aikamoisia supisteluja.

Kyllä täälläkin Minnetä veikataan, kun alkaa la jo lähestyä. Tosin voihan joku musta hevonenkin yllättää.

Koittakaahan jaksaa!

Maya rv 36

Hanne: neuvolasta neuvoivat Ceridal öljyllä rasvaileen. Siinä lukee intim tai jotain. Se kuulemma tehoaa myös tuohon hiivaankin. Eli jos tuntuu pientä kutinaa ja hiivan eka oireita, voi sipaista öljyllä. Eilen hain apteekista ja on tosi "lutrua" tavaraa..

Minäkään en ole pakannut vielä tuota sairaala kassia valmiiksi ja olikin miehen kanssa puhetta, että hän tuo sitten kaikki tarpellisen. Meillä on sairaala niin lähellä (n.5 min.), että helppo hakea kotoa jos jotain tarttee. Olen kyllä kirjottanu sellasen lunttilapun, josta mies voi sitte katsoa apua.

Ja alussa jo päätettiin, että jos vauva on kamalan pieni, niin mies hakee sitten sairaalassa ollessani vauvalle kaupasta vaatteet. En oo ostanu mitään kamalan pieniä vaatteita, pienin body on 56 ja yhet housut on 56, muut vaatteet 60-62cm.
Mies odottaa jo, että pääsis ite käymään kaupassa ostamassa tulokkaalle jotain vaatetusta =).
Tänään aamulla soittivat neuvolasta ja olivat lääkärin kanssa puhuneet minusta. Olivat tulleet siihen tulokseen, että parempi on käydä äippäpolilla tarkistamassa tilanne noiden sokereiden ja vauvan asennon kannalta. Saa nähdä milloin se aika sitten on.. Postissa kuulemma tulee lappu. Ihan kiva, kun pääsee tarkistamaan vauvan tilannetta ja näkee hänet ennen synnytystä vielä kerran =)

mutta nyt otan mallia miniestä ja menen välipalan kautta päikkäreille..

itsellä menee tunnetusti yliaikaseksi vaikka meinas ottaa jo varaslähdön vk 28, mutta 5 viikon lepo on saanut vaavin pitää kynsin hampain kii...
raskausmyrkytysksen epäily ja isokokoisen vauvan epäily.... saas nähä mitä sanovat synnytyssairaalassa...
eli
ensin lääkäri oli lähettänyt mun paperit naistenklinikalle vaikka mun synnytyssairaala on kättäri.... eli en saanut viel aikaa sinne uuteen ultraan ja tutkimuksiin. eli jää aamuun soitto sitten.

eli neuvolasta terkkuja.. tänään taas juostu kontrollissa... koska pissassa valkuaista kaksi viikkoa ja pää kipee koko ajan
rr 128-79
edelleenkin valkuaista pissassa yhdellä plussalla.
sf-mitta 38 cm.
rt. kiinnittynyt

Pikainen kurkkaus. Väsy ja jännitys alkaa olla, ei jaksa oikein kirjotella.

Ens maanantaina selvii sektiopäivä.. Äitini lähtee mukaan sit h-hetkeen.

Neuvolassa käyty, sf 33cm ja paino tippunu 1kg, yhtään ei oo tullu kiloja, miinusta vaan näyttää.

Ei kukaan taida vielä ollu poksahtanu? :)
alkaa olla jännät paikat ekoilla jo..

Täällä rv 36+1

Täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaaleena, joskin mieli tekisi jo synnyttämään ison koon puolesta...:/ Mitään viitteitä ei vaan tositoimiin pääsystä ole. Helmikuussa sairaslomalle jäädessäni olin olojen (supisteluiden ja särkyjen) puolesta paljon valmiimpi lähtemään synnyttämään kuin nyt. Kävelylenkit sujuu ongelmitta(kunhan muistaa käydä wc.ssä just ähtiessä), toisin kun muutama kuukausi sitten, jolloin lyhytkin lenkki sai mut kaksinkerroin. Joten odotuskannalla ollaan....

Rosalinda rv 38+1

Onpa tämäkin ketju aktivoitunu kun alkaa toukokuu lähestyä:)
Tänään taas neuvola, ja täysin turhalta tuntuu siellä ravaaminen..Paitsi tällä kertaa painoa oli tullu 900g viikossa!:D No, kaikki hyvin kunhan ei yli 70 kilon tuo paino nouse, se tuntuis ihan kauheelta..Painaa nyt melkein yhtä paljon kun yli 25 senttiä pidempi miekkonen..
Ai kaikki ei oo vielä edes pakannu sairaalakassia.. Minä pakkasin jo muutama viikko sitten, koska sillon olin valmis lähteen vaikka heti synnyttään. Nyt en enää ookkaan, ja tuskin pääsenkään vielä tositoimiin pitkään aikaan. Neuvolassa th kun oli sitä mieltä ettei vauva oo edes laskeutunu vielä.. Menee muutenkin välillä vähän ristiin sen ja lääkärin puheet.
Tänään kävin kyllä lastenvaatekirppiksellä, mukaan tarttui "muutama" vaatekerta, mutta onneks käytettyjä saa halvalla. Onko muut tamperelaiset käyneet tuolla tiitiäisessä?
Miten ootte aatelleet toimia niiden imetysliivien kanssa? Kun monissa oppaissakin lukee että kannattaa ottaa jo synnärille mukaan, mutta toisaalta kuppikoko voi kuulemma muuttua paljonkin sitten siinä vaiheessa kun maito nousee.. Ainoot hyvät mitkä itse oon löytäny maksavat 60 euroa, eikä kyllä olis varaa laittaa sellasta summaa väärän kokosiin liiveihin:/

Vötky saa sitten jo parin päivän päästä tietää synnytyksen ajankohdan:) Tuu sitten ilmottamaan, ehkä vaikka ehditkin ensimmäiseks. Vaikka minnie on tainnu saada aika paljon ääniä..

heli 38+2

itse just toivoin ettei syntyis tänään, hitlerin synttärinä. mutta ei pelkoakaan ett tulis. itse taikauskoinen..

eli omaa napaa taas...

ukko heitti mut sairaalalle aamulla.

verikokeet oli aivan ok. mutta taas se pissa valkuiaista plussalla, verenpaineet ovat 137-88

lääkäri tutki. meitin vaavi painaa 2998g tällä hetkellä. ja syntymäpainoksi saatiin vain 3880 g
vaavilla oli kaikki ok.

ei tiedetä mitä tää paineiden nousu on ja mistä toi valkuiainen tulee pissaan ja seurantaan takas neuvolaan muutaman kerran viikossa.

sitt vaavi joutui sydänkäyrälle kätilölle. 15 min. oli tarkoitus antaa vaaville sätkyjä.
mutta neiti ei suostunut kertaakaan liikkumaan siinä käyrässä.., kätilö antoi mehua ja sanoi ett se saa sen liikkeelle.. sanoin ettei saa ei ainakaan aiemmin oo mittää tehnyt mehu.. ruoka saa neidin liikkeelle.... no mehu ei saanut mitään liikettä neitoseen.... sitt se kätilö tökki mahaa ett se lähtis .. neiti vaan nukkui...
sitt piti vaihtaa kyljeltä toiselle -ei tehoa, sanoin sille ettei toi auta.
no sitt kätilö meni kysyy legurilta ett mitäs tehdään vaavi on niin itsepäinen ett on vaan päättänyt koisia... leguri sanoi ett tulee kohta huoneeseen jos ei liiku niin päiväksi seurantaan.
meni muutama minuutti kun lääkäri sitt tuli, heti kun se aukas oven jo vain neiti alkoi potkii vimmatusti. (ei halunnut varmaan joutua tohon koko päivän seurantaan)

Moi!

Kiva tosiaan kun toukokuun lähestyessä tänne on alkanut tulla kovasti tekstiä! :-) Itselleni on esim ollut tosi helpottavaa lukea joidenki teidän kanssasisarien teksteistä, että teidänkin vauvelien liikkeet ovat muuttuneet. Mietin jo että pitäisikö kovastikin pelätä, kun meikän vauveli esim on pitkään aamulla ihan hissukseen, päivän aikana tuntuu muutamia tuuppauksia ja oikeastaan vasta illalla enemmälti pökkäyksiä.. Vielä muutama viikko sitten meno oli paljon rajumpaa. (Onneksi ensi maanantaina on synnytysarvio äitiyspolilla, siellä näkee vielä viimeisen kerran ennen synnytystä masukin ultrakuvassa ja muutenkin tutkitaan viimeisen päälle tarkemmin..)

Äippäli: mä en sittenkään ole vielä saanut pakkailtu sairaalalaukkua:-) mutta olen koonnut listan tarvittavista jutuista kokeneempien kavereideni neuvoista:
- vaatteet kotiutumista varten (sairaalassa kuulemma kannattaa olla sairaalan omissa vaatteissa, kun alapää ja rinnat vuotavat.. Kotiin lähtöön ei kannata ottaa mitään piukkoja farkkuja, vaan raskausajan housut: maha ei lähde vielä vähään aikaan..)
- suojus auton penkkiä varten (siltä varalta että lapsivesi on mennyt/menee tms)
- naaman- ja hiustenpesuvärkit, dödö
- hammasharja ja -tahna
- kasvorasva, meikit ja huulirasva
- hiusharja, -lakka ja -lenksuja
- imetysliivit, liivisuojuksia, rintakumi ja maidonkerääjä
- kännykkä ja sen laturi
- kamera ja lehti (joskin ainakin varmaan mulla jää kaikessa hyörinässä lukematta:-)
- juomista synnyttäjälle (esim vettä, jotta maidontuotantoon riittää nesteitä, ja luumumehua, jotta maha lähtee synnytyksen jälkeen toimimaan)
- eväitä isälle/"doulalle" (odottelu voi kestää kauankin)
- siteitä kotiin lähtöä varten (esim Vuokkosten Supernight, semmoinen liila pakkaus, on kuulemma hyvä side synnytyksen jälkivuotoon)
- tossut (meidän kaupungin sairaalassa niitä kuulemma on vain vähän talon puolesta jaettavana)

Ensi viikolla on tosiaan viimeinen huhtikuun viikko... Meidän kaikkien h-hetket lähestyvät!! Jännää!! :-)) Ihmeellistä jos JOKU meistä ei jo ensi viikolla "jakaudu"!! :-)

Oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille! :-)

Hei!

Täällä myöskin vauvan liikkuminen on selvästi vähentynyt, mikä aiheuttaa vähän huolta varsinkin kun noita sydänääniäkin jouduttiin seuraileen :( Oon koittanut päivälläkin tarkkailla ett vähän liikkuis.Illalla yleensä kun käy lepoon 10 liikettä tulee hetkessä helposti. Hyvä kai se on vähän huolissaan ollakkin asiasta. Potkut ei esim enää tunnu kun ei se raukka pysty varmaan ottaan vauhtia niin ett mahtuis jalkojaan kunnolla liikutteleen.

Neuvola oli tänään, siellä kaikki ok.Sf-mitta tosin edelleen kasvanut (39cm). Vauva onneksi pää alaspäin.Ensi viikolla Tays:ssa synnytystapa-arvio. Koska vauva ei ehkä ihan niin jätiläinen olekaan mitä veikkasivat johtunee suuri mitta lapsivedestä. Th oli sitä mieltä, ett paine alkaa olla melkoinen, joten voipi olla ett lapsivedet menee ekana.Oli myös sitä mieltä että saapa nähdä selvitäänkö vapun yli yhtenä kappaleena..

Mielellään rasvailisin alapäätä tuolla apteekista ostetulla Ceridal-öljyllä.Tilanne on kuitenkin se, ett tämä maha on niin iso, että en kuin ylety alapäähän, mitään venyttelyä on turha yrittää tehdä kun ei liikeradat anna myöten ;( Miestäkään ei jaksais rohkaista asiaan kun sen tietää mihin se johtaa ja alkaa harrastaminen olla aika tukalaa sekin.

Hyvä kun muistuttelit Hanna noista shampoista.Tuli just mieleen, ett omat suihkugeelit ja shampoot on ehdottoman ihania tuoksuineen ja koostumuksineen sairaalan "yleispesuaineiden" rinnalla.Voisin ainakin kuvitella ett haluan jonkinlaisen suihkunautinnon koitoksen jälkeen..Omat tossut aion myös ottaa ja imetysliivit.Ystävä neuvoi varaamaan jotain "aivotonta luettavaa" koska nukkuminen synnytyksen jälkeen voi kuulemma olla sitä sun tätä kun ei malttaisi kuin katsella vauvaa. Onpa sitt jotain varattuna yön tunneille.

Heli:itse löysin kivat imetysliivit (mustat ;), valkoisetkin on) KappAhlista. Niissä oli kaarituetkin ja maksoivat 16,95.

moikka!!!

täällä koko päivän juilinut alavatsaa ja alaselkää..toisin sanoen supistellut mutta vaan silleen että tuntuu.ei siis ole naama kivusta vääristyneenä tarvinnut itkeä:) loppuivat kuitenkin kuin seinään tossa viiden aikaa illalla.tuntuivat aamulla heti kun herösin seitsemältä.muutenin oli ihmeen enrginen päivä ja edellis yö.varmaan huonosti nukutusta yöstä johtui sitten tuo supistelu.esikoisesta käynnistyi juuri tälleen synnytys että alkoi miedoilla suppareilla..mut tää nyt ei sitten kuitankaan tästä lähtenyt.

imetysliiveistä..mulla kans sellaiset kappahlin imetysliivit ilman kaaritukia.jäivät esikoisen ajoista ja toiset sain kaverilta kun hän ei niitä ollut ollenkaan tarvinnut.ajattelin kyllä sellaiset kaaritukienkin kanssa ostaa.katoin netistä myös oikein kunnon tukevia liivejä jos imetys sitten onnistuu niin tilaan sellaiset.mulla ihan järkyn kokoiset rinnat kun maito nousee.kuppikoko normisti d.

pakkasin vauvan kotiintulovaatteet valmiiksi.kun luulin että nyt tulee lähtö.omaani en pakkaa.mä olen ihan varma ettei tää ikinä synny jos menen sen valmiiksi laittamaan:)

nyt kuitenkin täytyy nukkumaan mennä kun esikoinen aamuvirkkuna siellä aamulla taas kiukuu ennen seiskaa.

voikaa hyvin!!!

38+5

Jaa että minnie sitten todella meinaa olla ensimmäinen, vai joko muillakin supistelee noin paljon? Kun mulla ei ainakaan yhtään..
Heh, pitäisköhän siis itekin koittaa purkaa toi sairaalakassi niin sais vauvaan vauhtia:D

Mutta niistä liiveistä vielä, muistatteko mihin kokoihin saakka niitä kappahlin imetysliivejä on? Mulla joulukuussa ostetut liivit 75F ja 70G ja pieniksi alkavat jo nyt käydä.. Että kunnon tukea tarvitaan. Tosin onneksi joillainhan tissit sitten imetyksen jälkeen pienenee alkuperäsestä, joten sitä odotellessa:)

juu täällä ei toivoakaan että vauva nyt syntymään lähtisi.pikku pirulainen.säälis nyt hiukan äitiä et pääsis sinne sairaalaan jo lepäämään ja karkuun tota esikoista jolla nuha ja älyttömästi liika energiaa.ulos ei voida mennä kun täällä tulee lunta tai ehkä ennemminkin räntää.

täytyy varmaan vaan joku leffa hakea ja älytön määrä irtokarkkeja:)mulla menee kohta (3kg päästä ) 80kg rikki..no eipä sillä niin väliä kyllä ne sitten joskus myös lähtee.lähti pojastakin ja vähän enemmänkin..
rintojen koosta imetyksen jälkeen.mulla ainakin rinnat pieneni huomattavasti.ei tosin mua haitanneet ja saa pienentyä siitäkin vielä.c kuppi olisi haaveissa:)

niitä kappahlin liivejä oli sitten kokoon d asti ettei varmaan heli ihan sieltä liivejä löydä.mä googletin ihan vaan imetysliivit ja sieltä löytys oliskos bebes sivut ja mamani??siellä oli kuppikokoja ööhön asti;) ei nyt ihan mut melkein..

mä lähen hakemaan sitä leffaa ja karkkeja että saa taas maha aihetta närästää.

Tulipa mieleen sellanen kysymys, että miten teille on ohjeistettu sairaalaan lähtö jos lapsivedet menee? Siis täytyykö mennä ambulanssilla? Muistaakseni sillon edellisessä raskaudessa sain sellaisen ohjeen sairaalasta, et lapsiveden tullessa pitäs mennä ambulanssilla. Täytys varmaan vielä kysäistä neuvolasta. Minua pelottaa ihan eniten, että synnytys käynnistyy ilman ennakoivia varoituksia lapsiveden menolla keskellä yötä ja tulee kiire saada hoitaja esikoiselle.. No jospa näin ei kävisi. Täällä kun yksin kotona esikoisen kanssa olen, niin mietin vaan kaikkia pahimpia vaihtoehtoja, että mitä sitten tekisin jne..=)
Minniellä kyllä kuulostaa jo ihan lupaavalta... Ja tosiaan Lumikilla on kyllä aika mahtava sf-lukema=)

Moi!

Täällä vaan odotellaan, vielä ei ole mitään merkkejä, mutta eipä ole kiirettäkään vielä syntyä (LA 9.5.). Saa nähdä milloin hän haluaa syntyä. Liikkeitä kyllä tuntuu edelleen reippaasti, välillä oikein sattuu, kun hän potkaisee oikein kunnolla.

Eilen kävin sokerirasitustestissä, ei ollut paha testi, se juotava litkukaan ei ollut pahaa. Puuduttavinta oli istua ja odottaa aina seuraavaa verikoetta. Maanantaina kuulee tuloksia.

Nirppu: meille on annettu ohjeeksi, että lapsiveden menosta parin tunnin sisällä sairaalaan, ei tarvitse tulla ambulanssilla. Ambulanssilla pitää tulla ainoastaan, jos alkaa oikein kirkkaanpunainen runsas verinen vuoto.

Heli: mä olen kanssa käynyt pari kertaa lastenkirpputori Tiitiäisessä. Hyvä paikka, viimeeksi keräsin ison pinon kaikenlaisia vaatteita koot 56-68 ja koko pino maksoi yhteensä 7 euroa. Olen muutenkin kiertänyt Tampereen kirppiksiä. Suosikkejani ovat Tiitiäisen lisäksi Radiokirppis Laukontorilla ja Kirpputori Salsa Nekalassa, myös Bonuskirppikseltä Itsenäisyydenkadulta löytyi hyvää vauvatavaraa. Olenkin vähän hurahtanut noihin kirppiksiin, hyvää tavaraa halvalla, nyt kaappi onkin jo täynnä pieniä vauvan vaatteita. Kai niitä on vähän liikaa, mutta kun halvalla sai....

Minäkään en ole vielä sairaalakassia pakannut, lista on kyllä jo olemassa, jonka mukaan sen sitten varmaan saa nopeasti pakattua.

Mukavaa lauantai-iltaa!

Kipa rv.37+3

se on kait niin että jos vauva perätilassa ja lapsivedet menee niin sitten täytyy lähteä ambulanssilla sairaalaan.luin tästä yhdellä toisella keskustelupalstalla.jos vauva raivotarjonnassa niin voi kait ihan kiireettä kotoa lähteä..

Juu, niin se on että jos vauva perätilassa tai poikittain, pitää lähteä ambulanssilla. Mulle ohjeistettiin niin, mutta onneksi tätä mölli kääntyikin oikein päin. Siinä on jokin vaara, että esiin luiskahtaa vaikka jalka tai jotain ja se on vaarallista vauvallekin.

On kyllä komia maha sulla Lumikki, nyt voi kyllä sanoa että mun masu on pieni Sf viimeksi 30,5 cm. Monet kun on päivitellyt, että mites tuon mahan kanssa meinasit jo kuukauden päästä olla sairaalassa ja että onkohan se laskettu aika ihan oikein laskettu jne. Minusta olis kuitenkin ihana päästä tästä mahasta ja nä'hdä se oma nyytti.. La on kuitenkin vasta 19.5.
Olipa hyvä, kun tulivat nuo liivit puheeksi.. En ole ostanut kuin yhdet ja oli tarkoitus tässä loppu ajasta käydä ostamassa varalle toiset. hankalaa vaan, kun ei tiiä minkä kokoiset ne rinnat sitten on.. Mitenköhän sitä jaksais sitte synnytyksen jälkeen käydä ostoksilla? Onko kukaan tehny niin?

Ulla rv 36+1