TOUKOKUU 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nirppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, paistettua maksalaatikkoa, maksalaatikkoa kylmänä ja mikrotettuna.... Itseasiassa, maksalaatikkoa saa kohtuudella (?) syödä odotusaikana, samoin tuota makkaraakin pari viipaletta päivässä.
Edellisessä raskaudessa maksamakkaran himo iski niin pahaksi että laskeskelin kaupassa A-vitamiinin määriä eri maksamakkaramerkeissä.....

Tays on siis tampereella ja sinne tullaan synnyttämään myös monesta naapuripitäjästä.
Saikos sinihomejuustoa syödä kypsennettynä ruoan joukossa? Piti eilen laittaa älyhyvää ananashomejuustokanaa, mutta jäinkin tiskille miettimään mitenkäs se juustojuttu menikään, tietäiskö joku?

Heippis!

Miten sulle Vötky tuli vain 5kg painoa?!?! Mulla pamahti 17kg, joista 5kg oli vielä hyvässä jemmassa mahamakkaroissa kun + tein.. =(
Nyt ei ole paino noussut (olenhan huimat rv5+3...) mutta mullakin ei enää vyötä tarvita?! Voiko näin nopeasti alkaa maha turpoamaan. Ei siis tietenkään huomaa että raskaana on, mutta on turvonneempi.
Esikoista odottaessa pystyin käyttämään normaaleita housuja rv19 asti, nyt taitaa olla turha toivo!
Mutta eiköhän se masu tosiaan pamahda yleensä nopeampaa kun toinen tai useampi raskaus menossa ja mitä pienempi väli, sen nopeampaa tulee...
ihan yleistäen.

Itsellä ei oikein mitään oireita vielä, paitsi väsy enemmän ja NÄLKÄ!
Koko ajan pitäisi syödä ja olen kyllä syönytkin! Ja sit vielä ihmettelen, että miksi maha pömpöttää... =)
Varasin myös sen ar ultran, on 5.10. Eli pari viikkoa pitäis vielä odotella sykkeen näkemistä...

Voikaahan paksusti ja pahoinvoinnista kärsiville tsemppiä! Ei se onneks kauaa kestä.. !

Vastoin yleistä luuloa A-vitamiini on hyvin tarpeellinen aine raskauden aikana. Odottava äiti tarvitsee sitä noin 20% enemmän, vähintään 5 000 ky (kansainvälistä yksikköä), jotta vitamiiniä riittäisi myös sikiön tarpeisiin. Liian suuret määrät A-vitamiinia (15 000 ky tai enemmän) saattavat eräillä äideillä rasittaa maksaa ja lisätä sikiövaurion riskiä. Samalla kun varoitetaan runsaasta A-vitamiinin käytöstä raskauden aikana, tulisi myös muistaa, että A-vitamiini on sikiön kehityksen kannalta erittäin tärkeä aine, jonka tarve lisääntyy ja tulee turvata raskauden aikana.

Myös D-vitamiinin yliannoksista herkästi varoitellaan. Tosiasia on, että D-vitamiinin tarve raskauden ja imetyksen aikana on noin kaksinkertainen eli 400 ky/päivä.

Tällaista tieto kaivoin esiin, jos haluaa käydä lukea sen kaiken muunkin, tässä on linkki;
http://www.antioxidant.fi/art_raskaus.html

Heipsistä kaikille!

Täällä voidaan edelleen pahoin, väsyttää aivan kamalasti. Onneksi pääsen töistä aikasin, olenkin joka päivä nukkunut päiväunet. Sillä keinolla olen jaksanut valvoa illalla melkein normaalisti.
Te ketkä päivittelette keittiön hajuja niin laittakaa ne potenssiin sata, mä työskentelen kokkina eikä meillä kukaan töissä tietenkään vielä tiedä, tekee pikkusen tiukkaa näytellä normaalia kun oksennukset on suussa jatkuvasti :) No, täytyy ainakin yrittää.
Olin kadonnut listalta, laitoin itseni sinne.

Nirppu:Riina, 28, LA 28.4, Esikoinen
Minnie, 22, LA 28.4, Toinen (esik. 10/05)
Liinu, 28, LA 01.05, Esikoinen
Pinski-70, 36, LA 01.05, Toinen (esik. 12/04) Tays
Kojo, 24, LA 01.05, Esikoinen
Rosalinda, 27, LA 03.05, Toinen (esik. 12/03)
Niksu, 27, LA 06.05, Toinen (esik. 12/05) Tays
Ippa, 33, LA 08.05, Esikoinen
Kipa, 34, LA 09.05, Esikoinen, Tays
Ulla, 27, LA 14.05, Esikoinen
Nirppu, 27, LA 15.05, Toinen (esik. 10/05)
Maya80, 25, LA 17.05, Toinen (esik. 11/05/)
Lumikki, 29, LA 17.05, Esikoinen
Vötky, 23, LA 18.05, Toinen (esik. 05/04)
Papu75, 30, LA 20.05, Neljäs, Tays
Hilleri, 27, LA 20.05., Toinen (esik. 09/05)
Sara, 25, LA 20.05, esikoinen Tays
Sinetti, 29v, LA 22.05, Esikoinen, Tays
Taimi, 31v, LA 14.5.(?), toinen (esik. 03/04), Hki

Hilleri, sitä ne ihmetteli neuvolassakin kun kuitenkin elin lähes herkuilla.. Tosin oksennusolo jatku koko raskauden.
Elopainoa oli ylimäärästä jo ennen raskautta ja sokereiden takia piti olla tarkkana =) tyttö paino kuitenkin 3,6kg, epäilivät jopa 4kg..
Saa nähä ihmetteleekö tuleva tuplapappa mitään kun huomen vie mua yksityiselle, kahtoo siin sit esikoistakin samalla... =)

Hilleri, 27, LA 20.05., Toinen (esik. 09/05) hyvinkää

Laitoin tuon hyvinkään perääni...

Kyllä homejuustoja saa syödä JOS ne kypsentää kunnolla. Esim pizzan päällä jos ovat suunnilleen kiehuneet ja kuplineet uunissa niin voi hyvin syödä.
Tuota maksalaatikkoa minäkin himoitsen niin ei raskaana, kuin raskaanakin ja aion sitä välillä syödä.

Hei!

Saakohan vielä liittyä joukkoon?

Plussatestin -haamusellaisen -tein lauantaina ja nyt tiistaina haamu vahvistui vahvaksi plussaksi...eli kyllä sitä raskaana ollaan!

Lyhyesti itsestäni: esikoista odotellaan, olen 26 vee ja lasketuksi ajaksi tuli netin laskurin mukaan 22.5.07. Keskenmeno on takana kesäkuulta, ja nyt pelottaa aivan sairaasti. Turun lähistöllä asustellaan, joten Tyksiin sitten mennään ensi toukokuussa, toivottavasti.

Moikka mammat!

Meinaa alkaa tätä muoria ahdistamaan, kun melkein kaikilla on jotain oireita raskaudesta ja mulla ei mitään..En tiiä pitäiskö olla onnellsinen ettei oo vai miten..? Pelottaa kovasti, että jotain hämminkiä on taas meneillään, kun edellisessä raskaudessa oli oireet aivan älyttömän selvät.
Ainoa minkä laitan raskauden piikkiin on väsymys. Pari viikkoa pitäis vielä jaksaa odotella ultraa, että näkee onko kaikki kunnossa..
Mies yrittää kannustaa kovasti, mutta ei sitä vaan osaa olla ajattelemma että mitä jos se taas menee kesken..

blaah.. taidan mennä sohvalle keskittyämään salkkareihin josko nuo hermot sais vähän leppuutusta..

-Ulla-

sara : mäkin olen keittiössä töissä ja tiedän sun tunteen kun alkaa se ikuinen rasvankäry etoa ja mahassa velloa.hyi!!!

ulla: onhan sulla sitten yksi raskausoire jos sua väsyttää.mullakaan ei esikoisesta ollut muuta kuin ilmavaivat ja väsymys.nyt taas ei mitään pysty syömään eikä juomaan ja kaikesta tulee paha olo jne.

syysmarja tervetuloa!!!onnea plussasta

Syysmarjalle teretulemasta ja onnea plussasta! Oon aina välillä käyny WAB:ia kurkkimassa ja sieltä jo noteerasinkin, että teitä on toukokuisiin odottajiin tulla tupsahtanut vaikka ja kuinka...=) Hieno juttu. Ja tarrasukat mukaan jotta pikkuinen pysyy matkassa mukana toukokuulle saakka, sama pätee tietysti kaikkiin meihin muihinkin...=)

Hilleri, 27, LA 20.05, Toinen (esik. 09/05) hyvinkää
Syysmarja, 26, LA 22.05, Esikoinen, Tyks

Ulla: eipä niitä oireita täälläkään juuri ole, närästää ja piste. Ei edes väsytä, tai sit en vaan tuon esikoisen (8kk) kanssa ehdi kaikkia oireita ja oireilemattomuuksia noteeraamaan...=) Mutta kyllä varmasti kaikki on ihan kunnossa, raskaudet nyt vaan on niin kamalan erilaisia. Esikoiselta mä olin ihan kuoleman väsynyt koko alkuraskauden ajan, suoraan töistä nukkumaan parin tunnin päikyt ja silti jo ysiltä illalla yöunille. Nyt ei moista oo, paitsi että kaikki on niin alkuvaiheessa vielä että mitä ihanuuksia vaan voi vielä ilmestyä...

Me ollaan ennakoiden liikkeellä ja ostaa päräytettiin tänään tuplavaunut...=) Kaveri myi akuutissa rahapulassa uusia vaunuja ja kun kerran osoittautuivat hyviksi ja edullisiksi, niin tuumattiin et miksei. Saahan ne sitten laitettua myyntiin jos syystä tai toisesta ei niitä itse tarvitakaan. Mitään muuta meidän ei sit tarvitsekaan kakkosta varten ostella, kun kaikki on esikoisen jäljiltä vielä tallessa ja hyvässä kunnossa...=)

Ilmoittelehan Vötky sitten ensitilassa mitä yksityisellä sulle kertoilivat!

Illanjatkoja kaikille säädyille.

Uskallankohan jo liittyä joukkoonne? Testin tein tänään aamulla ja en ollut uskoa silmiäni :) Pikkukakkosen yritys oli vasta alkanut (esikoinen 06/05). LA on omien laskujen mukaan 30.5 eli ikäeroa tulee 1v11kk. Itse olen 29.

Kovasti hämmästyin, koska MITÄÄN raskausoiretta ei ole. Esikoisen kanssa oli tässä vaiheessa jo kamalat ristiselkäkrampit ja arat rinnat... Ihanalta tuntuu saada (toivottavasti) kevätvauva kun tietää kokemuksesta miten helppoa kaikki on kesällä vauvan kanssa!

Vähän tässä pelottaa kun olen hoitovapaan jälkeen menossa töihin 1.5 viikon päästä. Juuri kun se väsymys ja pahoinvointi varmaan alkaa :( No, toisaalta sitä ehkä tajuaa relata eikä ota sitä työtä nyt niin kuolemanvakavasti. Ja olihan sitä esikoisenkin raskausaikana töissä ja ihan hyvin meni.

Ei varmaan tarvitse paljon uudelle vauvalle tavaroita hankkia, toisaalta vaatteet ovat kyllä aika tyttömäisiä, jos poika sattuisi tulemaan ;)

Kiitokset tervetulotoivotuksista!

juu, meitä tuolla WaB:ssa tosiaan on aika monta plussannutta ja toukokuullehan ne sitten ajoittuu =)

Ullako se oli joka "harmitteli" oireiden uupumista?!? Mulla ihan sama, ei minkäänlaisia oireita...ei mitään, ei edes väsymystä -siis mitään normaalista poikkeavaa, eiköhän tässä AINA olla väsyneitä, ainakin töihin tultaessa =)

Hannalle tervetuloa! Näin ihan uutena ketjulaisena heti toivottamassa uutta kaveria mukaan :)

Kiitokset Niksulle listalle laitosta! En itse "uskaltanut", jos ette kuitenkaan olisi huolineet mukaan...osa teistä on kuitenkin jo kauemman aikaa kirjoitellut, kun on tuo la jo toukokuun alussa...mutta perässä toivottavasti tullaan!

Hei!

Liittyisin joukkoonne=) testailin muutama viikko sitten, mutta en uskonut todeksi. Nyt kai jo alan uskoa...viikkoja 6+2 eli LA on 15.5. Olen 28v ja mies saman ikäinen. Kyseessä on meille toinen lapsi. Esikko reilun vuoden ja ikäeroksi tulossa vajaa 2v siis. Töissä olen tällä hetkellä, mutta kohtahan sitä pääsee taas kotia=) Oireita ei vielä ole...mitänyt illalla väsyttää ja jos en syö niin tulee herkästi pahaolo. Esikosta oli enemmin paha olo, joten siksikin olen epäuskoinen. Tuleva vaavi on toivottu ja 3. kierrosta jo tärppäsi, siksi myös en voi uskoa todeksi=). Nyt töiden pariin.

Tervetuloa kaikki uudet joukkoomme!!!kivaa kun paljon porukkaa kirjoittelemassa!!!ja onnea plussasta kaikille uusille!
ihana aamu ollut esikoinen nukkui klo.8 asti:) sain mäkin nukuttua 10h!!!flunssakin vähän helpottanut.pääsee lenkillekkin tänään.tänään ei pahaa oloa ole vielä ollut.eilen illalla oli aivan kamala olo.ei pystynyt mitn iltapalaa syömään..
ihanaa raikasta syysaamua toukomasuille:D

tv.minnie 8+5

Huomenta !
Kyllläpä onkin tuleva Toukokuu hedelmällinen kuukausi! Onnea kaikille plussanneille!!
Sara-mahdetaankohan olla samaan aikaan Taysissa pungertamassa, nähdään siellä sitten!
Itsekkin olin tosi huolissani, kun ei mitään perusoireita ollut, mitä aikaisemmista raskauksista on ollut. Alkuviikosta huomasin sitten tuon kahvin etomisen, hajut ja väsymyksen.
Varasin ajan ultraan ja sinne pääsen sitten 2.10. Tulisi pian tuo maanantai, sitten voisi taasen porskutella eteenpäin mieli keveämpänä, toivottavasti.

Moikka, miten te muut selviätte pahasta olosta töissä? Mulla auttaa kun syö usein jotain pientä esim. hedelmän. Mutta siitä huolimatta välillä on sellainen olo, että ryntäänkö vessaan. Ja se vessa ei ole kovin lähellä ja välillä olen palavereissa, joissa istutaan sen verran ahtaasti, että ei sieltä kovin helposti ja nopeasti pääse ulos. Ahistaa ja pelottaa että jos oksu tulee pahassa paikassa. Ja missään nimessä tässä vaiheessa en halua kenenkään tietävän täällä töissä.

Mitenkähän sitten jatkossa kun ei enää jaksa tehdä samalla tavalla hommia kuin nyt? Tajuaakohan esimies asian vai ei...no se jää nähtäväksi.

Kumma kun mulla on näitä negativiisia ajatuksia vaikka kaippa tässä pitäisi olla onnen kukkuloilla.

Tamperelaisten toukokuussa synnyttävien tapaaminen olisi kiva juuri sen takia, että sitten kun jäädän kotiin vauvoja hoitamaan, niin siinä voi kyllä vertaistukea kaivata. Tosi hienoa siis olisi tuntea muita samassa tilanteessa olevia.

Moi Sinetti, hoksasin nyt, että todennäköisesti menkin nähdään Taysissa!
Joo, nuo negatiiviset ajatukset ovat hormonien tuotantoa. Eikä yhtään auta vaikka tietää sen. Päässä jyllää välillä todella typeriäkin juttuja. Kyllä niille sitten myöhemmin voipi nauraa!
Olisi tosi kiva tavata Toukokuulaiset, mutta kun on tuota jälkipolvea jo sen verran, että sen lössin kanssa en viittis kaupungille lähteä.
Eiköhän sitä jotain keksitä.

Aika aikaisin te muut tunnutte pääsevän neuvolaan!
Itse sain ajan vasta rv10 ja silloinkaan ei löytynyt kuin yksi vaihtoehto (huono aika minulle, mutta pakko ottaa, mitä saa). Ärsyttävää. Esikoisen kanssa oli paljon mukavampi ja joustavampi neuvola. Toisaalta eipä siellä nyt mitään ihmeellistä tapahdu, tuntuisipa vaan konkreettisemmalta. Lääkärintarkastuksen sain sitten myös samalle viikolle ja silloin yritetään kuunnella sydänäänet. Saa nähdä, maltanko odottaa, vai käynkö ultrassa ennen sitä yksityisesti.

Sinetti ja muut: työpaikalla selviää parhaiten, kun pitää mukana vaikka suolakeksejä (tai mitä nyt himoitseekaan, itsellä nuo keksit ja suolapähkinät) ja napostelee säännöllisesti. Itsellä ainakin paha olo tulee, jos veren sokeri laskee. Raikas mehu auttaa myös.
Itsellä huomaan, että jos on paljon tekemistä ja on liikkeellä, ei äklötä niin, mutta jos vaan istuu koneen ääressä, hiipii paha olo.

ULTRA KUULUMISET! Siellä se 31mm alku voi hyvin kiinnittyneenä ja pieni sykekin oli jo havaittavissa =') olo on niin helpottunu ja voi taas erilailla suhtautua eri tuntemuksiin.. Tuleva tuplapappa sai asiasta tietää ja hymy meni korviin asti.. Kyseli viel monesti lähties että pärjäättehän.
Rv 6+1

Papu joo yksityisellä kävin, 30e makso, en tiedä saanko laskua peräs kun ei sanonu mitään. Kelankorvauslaput anto kyl ja siinäki on vaa 30e. Olin niin sekasi etten tajun ees kysyä! (hinnastos luki 60e)
Ensivaikutelma oli aika..Hmm.. Järkyttyny. Ajattelin et mihi taas joutunu, kun odotin valkotakkista tätiä.. Ei mitn takkia,koruja,meikkiä ja pullea täti purkka suussa.. Mut tosi hyvin selosti kaiken ja näytti.. Olen tyytyväinen.

Tervetuloa kaikille uusille plussaajille ja rouheasti vaan niitä omia tietoja sinne listalle päivittämään. Eiköhän tähän ketjuun mahdu ihan kaikki halukkaat!!! En just nyt ehdi päivittämään listaa, kun pitäs olla menossa jo...=(

Vötkylle onnittelut positiivisista ultrakuulumisista. Olishan se ar-ultra niiiiin kiva, mutta... Maltan mieleni vielä...

Iltaa kaikille! Tervetuloa minunkin puolestani vasta plussanneet!:) Laitoin Hannan ja mössön mukaa listalle. Korjailkaa/ilmoitelkaa lisätietoja, jos niitää upuu tai olen vahingossa laittanut jotain väärin....Lista hännän huippuna!

Itse olen ollut viikon uudessa työssä ja onnekseni työ vie ajatukset valehtelematta 90%. Välillä, etenkin aamuisin on huono olo, eikä ruoka oikein maistu. Töihin olen ottanut mukaan trip yms. mehuja, jonka voi pikaisesti juoda tarpeen vaatiessa. Raikastaa oloa mukavasti!

Olipa Vötky kiva kuulla ultrastasi! Itsekin haluaisin kovasti mennä, mutta katsotaan nyt. Samoilla linjoilla asian suhteen kuin Niksu!

Mutta nyt iltatouhuihin! Kirjoittelemisiin!

Taimi, 31, LA 14.5.(?), toinen (esik. 03/04), Hki
Mössö,28, LA 15.05, Toinen
Hilleri, 27, LA 20.05, Toinen (esik. 09/05) hyvinkää
Syysmarja, 26, LA 22.05, Esikoinen, Tyks
Hanna, 29, LA 30.05, toinen (esik. 06/05)