Wish A Baby 93

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hilma77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, en määkään oikein vois kuvitella itteäni joissain sisäkön vetimissä heiluttelemassa pölyhuiskua piikkikoroissa, sukkanauhoissa ja stringeissä. Siinä ois vitsit vähissä ku kesken leikkien joku pikkuihmisistä seisois vieressä katsomassa...

Uusimmassa Yhteishyvässä muuten oli hyvä mansikkatortun ohje. Tein sillä reseptillä täytteen kolmosen synttäreille ja hyvää oli. Ohjeen lisäksi laitoin väliin tomusokerilla maustettua mansikkajälkiruokaa.

No helpottihan se uskonpuute täälläkin päässä kun lähdin vanhempien, miehen ja siskon ja sen ihanan 10 kk vanhan tytön kanssa mökille asti rauhoittumaan.

Mansikkakakku tuli tehtyä, sitruunapiirakka jää huomiselle. Tosin se kakku oli tilaustyö, joten oma porukka jäi kyllä ilman tänään. Laitettiin sentään ylijäämämansikat parempiin suihin.

Omituisia oireita täällä, hieman alavatsakipuja, ja palelen aivan sairaasti, mutta kun eräässä toisessa ketjussakin mainittiin, ei ole tullut näitä ovisvaivoja bongailtua aikaisemmin, niin en nyt sitten osaa sanoa juuta tai jaata siihen kuuluuko nämä normaaliin käytäntöön vai ei. Ja päätä särkee taas. Tottakai, kun pitäisi töihin mennä ensi viikolla...

Jännäyspäivä näillä näkymin 25.7.

T. Mansikkasuu Illusia omituisine oireineen...

Dp2Pp3.png

Safiirilta kiva jännäystikku... :)

Ja täällä sataa vettä. Koko yö on peltikatto ropissut, mikä oikeastaan on ihan mukavaa kuunneltavaa. Mitenkään erikoisen mukavaa ei kuitenkaan ollut aamuinen juoksu autolle pienet ballerinat jalassa kun lenkkarit sattumoisin jäi mökille eilen... noh, saahan ne sieltä.

Piha lainehtii siihen malliin että kohta voi istuttaa riisiä, taitaa maa olla jo kyllästetty vedestä (ja samalla sekunnilla kun tuon kirjoitin alkoi vettä tulla kuin aisaa. Kiva.)

"Raskausoireet" tai mitä lienevät jatkuvat täällä edelleen, enkä ole yhtään viisaampi. Kävin aamutuimassa ostamassa kaksplus-lehden kaupasta, ja kassan täti toivotti ihanaa odotusaikaa. ? Ottaako tuon nyt sitten ennustuksena...?

Sateisena päivänä meidän perheessä leivotaan, joten taidan jatkaa perinteitä :)

Mun on pitänyt tässä parina päivänä tehdä se mansikkakakku (löysin Me-Naisista hiton hyvän ohjeen, jota haluisin kokeilla), mutta...Me ollaan miehen kanssa aina keritty syömään ne mansikat ennen kakun leipomista...
Ehkä sit tänään...
Tai huomenna...
Pitäis vaan kirmata tonne torille hakemaan kunnon mansikoita. :-)

Tänään ajateltiin miehen kanssa lähtee pienelle "junareissulle". Vois tuoda kivaa vaihtelua näihin kesälomapäiviin. Harmittaa vaan niin pirusti, että noi ilmat on mitä on. Olis niin ihana maata puistossa ja lukee lehtiä ja siemailla jotain kylmää juotavaa ja puputtaa patonkia. Mut ei. Farkuissa pitää lompsia, kun muuten paleltaa. Perskules.

Mulle tuli tänään ne tilaamani ovistikut :-)
Kun saan hetken yksityisyyttä, aion lukee käyttöohjeet. Pikkasen jännittää - en tiedä miks. Heh.

Mut joo, palaan kun palaan reissusta eli myöhemmin tänään. Kerron sit oliko fiasko vai nou. Tää junailu. :-)
Hyvää keskiviikoo kaikille.

T: Sars, joka eilen kirosi ja masisteli omaa kohtaloaan.

Mikä koopee Illusia sulla on? Jos oireet onki ihan oikeita??

Täällä ei auta testailla vielä päiviin. Viimeksi nelkun aikaan sain apteekin testiin hailakan hailakan haamun ens lauantaina. Ei siis näkyis vielä yhtään mikään yhtään missään. Pitäis vaan koittaa pitää pää kylmänä, ku tää taitaa olla vasta toka kierto synnytyksen jälkeen. Mieski on sitä mieltä ettei oo voinu tärpätä näin nopeaan.

No nyt on mentävä ja päästettävä siippa tähän. Se on heissulivei.

Mitamitamita.. minoon tippunu ihan kärryltä.. Sarsko tilas kans niitä tikkuja??? Mulle tuli kans ne tänään. Alko tympimään käyttöohjeet: "jos kiertosi on yli 38 vrk, ota yhteyttä lääkäriin" >:( Minkä merkkisiä Sars:lle tuli? Mä tilasin niitä One steppejä.

Illusialla ja Safiirilla alkaa pian olemaan jännät paikat.. Ja Illusialla kerta ns. oireitaki ollut niin hui kauheeta!!!

Minä kävin tänään ostamassa oikein sievän vaaleanpunaisen vauvaonnittelukortin eilen illalla syntyneelle naapurin tyttövauvalle. Mies ei ymmärtäny, kun yritin että jos joku pieni paketti kans.. Meinas vaan, että eihän me ees tunneta niitä.. :D Ei voinu ymmärtää, että oisin vaan tahtonu hypistelemään niitä iiiihania vauvakamoja.. Noh, muutaman kk:n päästä pääsee luvan kanssa shoppailemaan, kun miehen sisko saa vaavin.. XD Auttamaton vauvakuume päällä!!!

Mutta nyt pitää lähtä pukemaan, kun suoraan saunasta tähän hyökkäsin. :)

Safiirille, palelua ja vessassa ramppaamista tänne kuuluu, hieman turvonnut olen ja mahassa omituinen olo, ei välttämättä pahaa oloa, jotenkin "ontolta" tuntuu, ja menee ohi jos syön jotakin.

Kp:n pitäis olla tasan 14 tänään, ja ollaan tosiaan viime torstaista asti peuhattu, paussi vain eilen kun katottiin Midsomerin murhia niin myöhään että meinattiin sohvalle jäädä ristiin rastiin nukkumaan... :) Joten taitaa ehkä olla vielä liian aikaista leimata oireiksi. Tuntuu vaan jotenkin omituiselta, mutta samalla hyvältä.

Päivitän listaa samalla, voidaan porukalla huhuilla puuttuvia linkkejä takaisin tarinoimaan:

Annukka76, vm-76, esikoinen haaveissa, Kymenlaakso
Hilma, vm-77,TJOT 03/07, km 02/08, esikoinen haaveissa, Varsinais-Suomi
Illusia, vm-77, Y 04/08, esikoinen haaveissa, Pohjanmaa
Keiju, vm -80 , Y 7/06, esikoinen haaveissa, Etelä-Pohjanmaa
Kukkis, vm-75, esikoinen haaveissa, y 11/05 Lounais-Suomi
Safiiri, vm-72, Operaatio Viitonen käynnissä, y 4/08, Keski-Pohjanmaa
Sara, vm -79, Y 1/06, esikoinen haaveissa, pk-seutu
Tikruliini, vm-84 esikoinen haaveissa,Y 8/06, km 12/06, Päijät-Häme
c¨,)~, vm-81, ensmäistä yritetään, y 8/07, Pohjois-Pohjanmaa
Sars76, vm-76, esikoinen haaveissa, y 08/07, Helsinki

Ja sade senkun jatkuu. Noh, tuleepahan romanttinen peuhaamishetki kun saamme kynttilänvalossa kuunnella sadetta samalla...

C¨,)~, tilasin omat tikkuni sieltä mammaksi.fi:stä. Ja perskule, laittoivat vääriä, tai siis ei niitä, mitkä tilasin.
Eipä mennyt ihan putkeen...

Mä olin tänää junamatkan sijaan ystävän kanssa kahvilla. Mukana oli myös reilun 3kk ikäinen poika. Hitto, oli ihana pidellä sitä. Ihanaa oli myös keskustella kaikesta taivaan ja maan välillä; tuli paljon seesteisempi olo tän raskautumisen suhteen. Ihan kuin olisi stressitaso laskenut - positiivisuus siis hyökyy päälle ja oon varma, että näillä tikuilla tikutettuina voidaan ihan hyvin onnistuakin.
Ens viikolla pitäis alkaa kait sit testailee näitä ovistikkuja...
Vertailaan sit C¨,)~ niiden toimivuutta, eiks jeh?

Nyt pitää mennä. CSI alkaa.

sars, mä tilasin sillon kans joskus just mammaksilta tikkuja... sekä ovis että raskaus... ja yhden ainoan kerran onnistuin tikuttaa ovisplussan... tai siis ku seurailin limoja niin tajusin et hetkinen, tääkö on sitä kananmunavalkuaislitkua ja tikutin sitten plussan... siitä olin niin innoissani että en sitte niitä tikkuja sen kummemmin käyttäny... kun halusin vaan tiedon että ovuloinko ikinä koskaan...

ja raskaustestit toimi kans hyvin.. yhden negatestin tein kun kierto venyi 52päiväseks, tein testin joskus kp42.. mutta sen jälkeen sitten tein vasta positestin... kyl noi negatestit on niin syvältä!! viivaa ei näy vaikka kuin toivois ja kattelis missä valossa tahansa... sillon päätin että teen vasta sit ku oikeasti vois olla ja olis jotai oireita...

no positiivises kierros sit maltoin viis päivää ootella... tissit meinas syksyl paleltua ja räjähtää aina pihal kylmäs ja kun olin vyöhyketerapiaa menos niin nainen ei sit suostunu tekemää hoitoa ku tunsi mahdollisesti jotain elämää kohtupisteessä... :) ja samana iltana sit uskaltauduin tekemään sen testin...

Äh, anteeks ku tällai taas omaa napaa täälläkin höpisen... mua alkaa vaan jänskättää toi lähenevä synnytys... jos en osaakaan tehdä mitään oikein tai en jaksakaan kipua kauaa ja kaikkea... ja entä jos se vauva vaan huutaa enkä osaa tehdä sille mitään..

Pientä merkkiä on jo lähestyvästä synnytyksestä, sen takia touhotan ja oon ihan sekasin.. :D toivottavasti kukaan ei just nyt syö... mutta siis osa limatulpasta tuli tänään päivällä.. vielähän tässä voi viikko vierähtää, mutta merkkejä lähenevästä koitoksesta siis on!! sen takia täälä ollaan ihan sekasin... :)

Kovasti toivon teille kaikille plussia!!

<3 Mi-iu

Hurrrjasti voimia mi-uille synnytykseen! Aivan varmasti osaat hoitaa teidän pikkuista :)

Sars, oliskos sulla tänne päin laitaa sitä mansikkakakun ohjetta? Alkoi himottamaan moinen ;)

).( Tänään alkaa viimeinen kierros teroja, eli kp 15 menossa. Peuhattu on hieman, ajankohtien sopivuudesta ei osaa sanoa mitään. "Hieman" epäilen, että olisi tärpännyt. Mutta lomalla ollaan, vaikka ulkona taas vaihteeksi sataa ;)

Ehkä tuossa vt:ssa sitte on jotain perää ku kerta jos terapeutti on mi-iullaki tuntenu pientä elämää kohdussa?? Aika jännää! Tsempityksiä kovasti totta tosiaan lähestyvään h-hetkeen!

Mi-iulle onnea koitokseen, hyvin se menee!

Täällä jaktuu kummallisuudet. Alavatsassa ja sivuissa nippailee jatkuvasti, ei mitenkään kovaa, mutta tunnenpahan kuitenkin. Ja mieletön väsy...simahdin sohvalle 4 tunniksi keskellä päivää! En tiedä oliko antihistamiinilla vaikutusta asiaan (varmaan), mutta kuitenkin. Rintojakin aristaa, ja sen äkkäsin vasta nyt.

Hmm.

Eikä. Ei saa lentää toiveitten mukaan pilvien sekaan, pudotaan taas niin korkealta sitten.

Mites teillä muilla menee, ovatko kaikki lomalla kun täällä on näin hiljaista? Kuka jännäilee seuraavaksi, safiiri vissiin?

T. Illusia joka lähtee seuraavaksi unenpöpperössä grillaamaan tulevien naapureitten luoksi eikä tunne omaa itseään enää ollenkaan :)

Täällä tädin pitäis tulla tiistaina tai keskiviikkona. Täytyis kovasti malttaa olla säntäämättä sitä ennen apteekkiin... No, vaikka täti tuliski ainakaan tuhruja ei oo vielä näkyny. Ennen nelkkua sillon ku niitä oli, tulivat näihin aikoihin.

Iiiik! Auttakaa mua!!! Tää oli tänään hypistelemässä vauvakamoja vauvakaupoissa!!! Miehen siskon kanssa käytiin kattelemassa sen tulokkaalle vaunuja ja muuta ihkua. Hellallettas niitä vaaleanpunasia (ja sinisiä) 50 senttisiä vaatteita ja aivan ihania vaunuja ja kaikkee!!! Kyllä mulla nyt on vauvakuume ihan katossa! Ainut miinuspuoli vaan se, että saakeli ne maksaa paljo.. Vaunutki vajaa 900,- (Emmaljungan 08 mallistossa). Nooh, ne on sen ajan murheita sitten jos semmoinen ihme suodaan. :)

Mi-iulle kovasti lykkyä synnytykseen!! Hyvin se menee! :)

Voi hitsi kun jänskättää Illusian ja Safiirin puolesta. Tähän ketjuun kyllä olis taas aika sen plussan pamahtaa.. joten jospa jospa.. bd bd bd bd

Sars; Siitä tikutteluhommasta.. Minä luulen, ettei mun kannata ihan vielä ens viikolla aloittaa, kun mulla nuo kierrot ovat olleet niiiiiin hehtaaripitkiä että.. Mutta pitää vielä laskeskella ja mietiskellä miten tikuttelis.

Nyt alan laskeutumaan tästä vauvarekvisiittahuuruisesta pilvestä takas maan pinnalle.. :D

Mi-iulle tsemppiä tulevaan koitokseen, hyvin se menee! ;)

Illusialle ja Safiirille bdbdbdb että saadaan taas plussia tähän ketjuun. :)

Tänne ei kummempia, eilen oli neuvola ja kuulin taas sydänäänet, on se vaan niin hellyttävää. Esikoiselta jymisi aina niin selvästi ja tämän tulokkaan sydänäänet kuului ikään kuin seinän takaa.

Aah, onpa ihanaa noi vauvojen sydänäänet ja muut. Tää tahtois kans niin kuunnella niitä. Ja mieluiten vielä oman vauvan, tsih. :-)

Tänään oli taas "ulkoilu"ilta. Miehen kanssa käytiin syömässä ja juomassa. On jotenkin niiiiin ihanaa, että oma mies haluaa hemmotella. Ja on myös mukavaa, että toi möllykkä haluaa, että mulla olis mahdollisimman hyvä olla ja stressitönt'ä ja kaikkea. Kaveri siis ihan tosissaan haluais, et mä plussaisin pian. Tai noh, en voi syyttääkään miestä, koska nää mun mielialavaihtelut viime aikoina on ollu ihan mahdottomia. Pyrskähtelen milloin mistäkin, vaikka yleensä oon se "hauska" vaimo...
Noh, mä syytän vauvahaaveet hormoneja. Heh.

c¨,)~, mun pitäis ens viikolla kaiketi sit tikuttaa. Mähän kerron sit sulle, et kuin sujuu...Toivottavasti se ovis löytyis...Koska sit vois taas jännää pari viikkoa ja tosiaankin kehitellä niitä miljoonia raskausoireta. Kuten viimekski. Olin niiiiin varma kaikista oireista, et nyt se on siinä, nyt on tärpännyt...Ja oikeesti ekaa kertaa elämässä. Heh.

Mut nyt pitää mennä nukkumaan. Huomenna on taas pakko käydä töissä - hitto, et noi aivottomat apinat ei saa mitään aikaiseksi ilman mua. Hitto vieköön.

Palataan huomenna.
T: Sars, joka itseasiassa on pikkaisen huppelissa ja väsyksissä.

Mää alan olla vähä huolissaan ku ei oo oireita sitte minkäänlaisia. Onkohan hyvä vai huono merkki? Mulla ennen nelkkua (ennen ykköstä, kakkosta ja kolmosta en muista ku sitä ei sillon tarkkaillu itteä näin) alko joka kierrossa vatsannipistelyt vajaata viikkoa ennen tätiä. Tärppikierrossa nipistelyt sitte jatku ja jatku ihan sinne asti ku tädin ois pitäny tulla. Muissa kierroissa nipistelyt hävis paria päivää ennen. No, nyt ei nipistele mitenkään erityisesti. Viikon päästä tähän aikaan sitä ollaan viisaampia...

Terkkuja vielä kaikille. Nyt on mentävä keittiön suuntaan. Palaamisiin.

Hilma, täs olis kakun ohje:

Täs olis muuten sen ihan mahtavan mansikkamarenkikakun:

Pohja:
75g voita
2dl tomusokeria
5 munankeltuaista
1 1/2 dl vehnäjauhoja
1 1/2 tl leivinjauhetta
4 rkl maitoa

Marenki:
5 munanvalkuaista
2 dl sokeria
1 ps (35g) mantelilastuja

Täyte:
3 dl kuohukermaa
500g mansikoita

Pohjan teko:
vatkaa voi ja sokeri vaahdoksi. Lisää joukkoon keltuaiset yksi kerrallaan koko ajan vatkaten (hmmm aika hankalaa, ellei oo neljää kättä, mut näin ohjeissa joka tapauksessa sanotaan...)
Sekoita jauhot ja leivinjauhe keskenään ja lisää se maidon kanssa voi-munavaahtoon.
Levitä taikina leivinpaperilla päällystetylle pellille.

Marenki:
Vatkaa valkuaiset kovaksi vaahdoksi. Lisää joukkoon sokeri ja jatka vatkaamista. Levitä valkuaisvaahto hieman epätasaisesti taikinan päälle. Ripottele pinnalle mantelilastut.

Paista levyä uunin keski- tai alaosassa, kunnes marenki on saanut väriä ja pohja on kypsä. Uunin lämpötila on 175 astetta.

Anna jäähtyä hieman ja irrota voipaperi varovasti. Leikkaa levy kahtia joko pituus- tai leveyssuunnassa.

Vatkaa kerma vaahdoksi ja viipaloi puolet mansikoista. Lusikoi kermavaahto ja viipaloidut mansikat toiselle kakkulevylle. Nosta päälle toinen kakkulevy ja koristele lopuilla mansikoilla.

Hitto, että on hyvää! Nam.

Ja c¨,)~, ne mun tikut on kans one steppejä. Ja mulla on nyt kp 10 menossa (muistaakseni)...Eli joskus ens ti (15pvä) testaan ekan kerran. Jotenkin haluan vaan saada sen varmistuksen, että varmasti ovuloin. Tai jotain. Heh.

Mut mä häivyn nyt.
Hyvät viikonloput kaikille. Palataan.

T: Sars, joka lähtee viikonlopun viettoon, mutta hengailee silti täälläkin. :-)

Vaan tosi ihanalta kuulostaa tuo kakku. Ai että sentään, pitikö sitä vielä näin illalla käyä tutkimassa keksikaappia. Alko tekeen mieli jotain hyvää.

Me lähetään huomenna pistäytymään pohjoisessa tyttöjen kanssa. Maanantaina tullaan takas. En siis oo vähää aikaa koneella.

Oireista ja niiden puuttumisesta. Ei puutu enää, paitsi että ei oo vissiin haluamiani oireita. Nimittäin nyt on alkanu nipistellä mahaa just samanlai ku sillon ku täti on tulossa... Eli taitaa olla katseet suunnattuna tuleviin viikkoihin. Pitäsköhän tilata niitä tikkuja??

No, jokatapauksessa mukavaa viikonvaihdetta itse kullekin!

Reissussa ollaan, mutta koneelle pääsin!

Ajettin miehen kanssa sitten tänään Helsinkiin, kun samainen tapaus on stadionilla kattomassa Springsteeniä...kyseinen artisti ei minua kiinnosta, mutta saankin sitten kicksini huomenna kun pääsen IKEA:an kattelemaan tavaraa :)

Jumalaton ukkoskuuro oli meneillään Ikaalisten kohdalla, hyvä kun tiellä pysyttiin kun rakeita tuli niin ettei eteensä nähnyt. Saamme kiittää venäläistä rekkakuskia maltista ajaa hitaasti meidän edessä, päätimme että niin kauan kun se näkyy niin pysytään perässä :) Monet kyllä pysäköi autonsa tienvarteen odottamaan pilvien häipymistä, oli se sen verran rankka ukonilma. Jos olisin yksin ollut autossa olisin varmaan tehnyt samoin.

Samat oireet jatkuvat edelleen täällä, mahaa nipistelee jännästi jatkuvasti, ja turvonnut olo...selkäänkin on koskenut...en sitten tiedä kuitenkaan. Noh, eiköhän se testi parin viikon kuluttua totuutta kerro.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Illusia, oliko Bruce kova? Mä kävin silloin viimeksi kattomassa ja kuuntelemassa sen (muistaakseni vuonna 2003), kun firma maksoi meidät sinne - ei olis kyllä pätkääkään kiinnostanut, mut oli pakko mennä :-)
Nytkin olis ollut mahdollisuus, mutta sanoin kauniin EI kiitoksen. Pomo ei vaan sytytä mua.
Ikea on siis paljon parempi vaihtoehto. Löytyikö mitään?

Safiiri, mä päätin ihan piruuttani kokeilla niitä tikkuja. Halusin vaan oikeesti paikallistaa sen oviksen; tai siis, olla varma, et se on silloin, kun mä arvelen sen olevan. Ja pakkohan tässä on ainakin meikäläisen ottaa järeämmät aseet käyttöön - tää joka kuinen arpominen on tylsää. Nyt haluun olla varma.
Mutta pidetään kuitenkin peukut pystyssä, että se täti ei sun luo nyt tuu.

Broidi on tulossa tänään käymään. Se on ollut taas kuukauden seilaamassa, joten ihan mahtava nähdä sitä. Vien sen ehkä syömään ja kuulustelen, miten reissu on mennyt.
On siis hyvät fiilikset tänään.

T: Sars, joka näköjään vaan omanapailee, tsorgen.

Pikainen viesti: mä oon muuten ens viikon mökillä, joten en pääse koneelle ja tänne ruotimaan tätä raskautumisen hankaluutta ja kivuutta ja muuta.
Mut sit ko tuun takas, pitäis olla jotain kerrottavaakin - oviksen pitäis osuu ens viikolle, joten sit pistän miehen "hommiin". Tsih.

Plussauksia kaikille!
Palataan pian.

T: Sars, joka hymistelee tyytyväisenä: kahdenkeskinen aika miehen kanssa möksällä on taivas. Jee.

Jokos lie Mi-iu pökkäsi nappulan ulos? :)

Wab martat on jälleen kokoutuneet, pitääkin tuota ohjetta joskus kokeilla!

Meidän pikku-ukko on jo puoli vuotta, ryöminyt jo muutaman viikon ja konttausasento jatkuvasti päällä ;) Oi miksi, miksi jo nyt?? Ei tosi, olen ylpeä pikkumiehestä!

Piitu ja mees 6kk