Ajatuksissa 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ajatuksissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai mulla onkin vielä aikaa lojua täällä!
Kiitokset kaikille onnitteluista, voitte uskoa että on helpottunut olo! Viime vuosi oli kyllä oikeasti tosi raskas ja vaikea, joten oli tuurin aikakin kääntyä. Tässä tulee nyt iso onnenpuuska teille kaikille jaettavaksi, ottakaa kiinni!!!

Tuohon työura vs. lapset keskusteluun jatkoa: Mulla on nyt jo huono omatunto siitä, että aiomme laittaa lapsemme hoitoon vähän yli vuoden ikäisenä (Jos esim minä kotona kunnes vauva n. 7 kk, sitten mies reilun puoli vuotta). Suomessa ihannoidaan niin paljon kotiäitiyttä, että oikein hirvittää. Ja kun mun näkökantani mukaan päivähoito on ennemminkin lapselle hyväksi, jos illat ja viikonloput vietetään oikeasti yhdessä. AIka hurja luku on mielestäni, että täällä vain 25 % alle kolmivuotiaista on kodin ulkopuolella hoidossa. (Ruotsissa 50% ja Tanskassa 75%, paljon terveempää!)

Toivottavasti onnistuu.

Voi että pelottaa kyllä niin paljon! Hölmöä, tiedän sen. Olenko nyt ihan ihan varma??
*huokaus* Oikein tunnen taas kun pikkutyttösaparot kasvaaa päähän. Mitä jos äitini onkin oikeassa? Että mies ei ole se paras mahdollinen, että pitäisi vielä katsella muita? Vaikka en ole vaihtanut kohta kuuteen vuoteen? Apua!

Saana: Vihkikaavassa sanotaan Tahdon. TAhtominen tarkoittaa, että on valmis tekemään töitä suhteen eteen ja kulkemaan eteen päin myös vastoinkäymisissä. Siinä ei sanota että "oletan meillä olevan hienoa aina ja ilman ponnisteluja"

Alkuperäinen kirjoittaja Saana..:
Jos hääpuvun tilaa EU:n ulkopuolelta, niin kuinka paljon suunnilleen tulee olemaan tullimaksut yms? Joskus on ollut puhetta, kun Vilkku sai pukunsa,mutta kun en muista ollenkaan.. quote]

Tulli perii alv:n, joka on vaatteiden osalta 22 %. Lisäksi tulee tullausmaksu, joka on vaatteiden osalta useimmiten 12 tai 12,2 €, mutta määräytyy tavararyhmäkohtaisesti ja siihen vaikuttaa mm. materiaali yms. Nämä peritään siis tavaran arvosta ja tavaran mukana tulee olla kauppalasku, jonka mukaan tulli sitten nuo määrät veloittaa. Mikäli näiden veloitusten yhteissumma jää alle 10 euron.

tiedättekö mitä, mä sain sen työpaikan. mä oon ihan sekaisin! en yhtään tiedä mitä tehdä! mä vaan itken täällä. kaikki menee sekaisin jos otan sen paikan ja pelottaa kamalasti. gradu menee jäihin ja meidän krabin matka peruuntuu.. ei tästä tule mitään.

ja miten meidän vauvaprojekti. en edes ehtinyt muiden kuulumisia lukemaan...

Onneksi olkoon Tytti!!! Mahtavaa! :D

Tytti, se termi on KUN otat paikan vastaan! Hurjan mahtava tilaisuus sulla! Kun olet ehtinyt vähän sopeutua töihin, gradua voit kirjoittaa iltaisin vähän harrastuksena. Ja matkalle menette joskus myöhemmin..

tytti!
Sä mahdat olla alallas aika epeli! Onnea, vaikka nyt tuntuukin kurjalta!

Kerro lisää siitä paikasta. Onko se vakkari vai minkäkestoinen sopimus? Onko palkka millainen? Tuntuuko susta oikeasti ettet pystyisi siihen hommaan? Jos et nyt ota sitä, niin saatko kuinka helposti vastaavan paikan tulevaisuudessa? Onko yksi pieni matka oikeasti niin tärkeä? Takaako tää työ sulle vastaisuudessa säännölliset lain takaamat lomat?

Näitä asioita pitää vaan miettiä järjellä. Hengitä syvään ja vastaa edellisiin.

Moi muillekin. Oli pakko vastata tytille heti. Varmaan hurja tunne.

No nyt päästään Saanankin kanssa hössöttämään häistä! Mukavaa. Vielä kun itsekin joskus...

Huntu ei mun mielestä nykyään enää ole mikään neitsyyden tai minkään muunkaan merkki. Siksihän hääpukukin on valkoinen, kun se on puhtauden väri ja kaikkihan tietää minkälaista "puhtautta" sillä tarkoitetaan. Eli pistät päälles just sellaiset vermeet, kun itsestä tuntuu. Se on kuitenkin ainoa tilanne kun voit huntua elämässäs pitää. Toisen kerran naimisiin mentäessä mä en ehkä enää huntua laittais, mutta nuori ihminen ensimmäisissä (ja toivottavasti ainoissa) häissään voi todellakin kyllä.

Ja toivotaan parasta kirkon kanssa. Määrääkö se teidän päivämäärää vai ootteko siitä jo puhunu? Mä oon aina ajatellu, että haluaisin loppukesän häät. Olis varmemmin lämmintä kun kesäkuussa. Tosin näihin maailman aikoihin voi varmaan elokuussakin sataa lunta * * *

Eikä sun Neilikka todellakaan tarvi potea minkäänalaista mitään jos haluat laittaa lapsen pienenä tarhaan. Ite ainakin ajattelen, että siellä lapsi oppii jakamista ja yhdessäoloa, kun ei ole ainoana tekemässä kaikkea. Kyllähän jokainen lapsi tarvii leikkikavereita. Äiti ei kuitenkaan pysty antamaan kaikkea aikaansa lapsen virikkeille.

Itseä noissa tilanteissa täytyy kuunnella, eikä muiden mielipiteitä. Teet niin tai näin, niin aina löytyy joku, jonka mielestä teet väärin.

Huh. Mä olen aivan ylirasittunut. Pinna kireällä ja ahdistus painaa. Onneksi lauantaina selviää taas tämän kuukauden tuomio. Oon päättänyt nauttia la iltana punaviiniä jos menkat alkaa. Ihan rentoutumismielessä. Mennään ulos syömään ja vaan nautiskellaan. Sitä odotellessa.

joo kyllä mä sen vastaan otin. kun hetki oli käsillä niin en voinut missään nimessä kieltäytyä. ja kyllä tosiaan ajattelen että matkat on pieniä tohon verrattuna, saan hyvää työkokemusta kuitenkin. pikkuhiljaa alan ihan innostuun, ja luottaan omiin kykyihin. käsittämätöntä vaikka ensiksi olin niin ristiriitaisissa tunnelmissa.

paikka on siis kuuden kuukauden sijaisuus. ei sen pitempi kumminkaan, mutta uskon sen olevan hyvä lisä ansioluettelossa sitten kun valmistun. Palkka on pieni, mutta isompi kun mitä nyt saan näistä ei oman alan hommista. pain pitäisi aloittaa ja lopetan sitten heinäkuun lopussa. se on siis opintovapaan sijaisuus.

ei kyllä tämä nyt on hienoa. voi kun pää on silti sekaisin. porukat oli niin ylpeitä, tuli niin hyvä olo siitä:)

nyt lähden vielä sinne vanhaan työpaikkaan:) se vähän harmittaa että joudun luopumaan siitä ja ensi syksynä ei sitten ole mahdollisuutta sinne enää mennä. Ehkä saan sitten kuitenkin paremmin myös oman alan töitä kun on saanut vähän kokemusta. Nyt on ajatukset niin solmussa ettei kirjoittaminenkaan suju joten palailen taas huomenna kun oon kypsytellyt asiaa. kiitos kauniista sanoistanne!

tytti.-kuitenkin onnellinen :)

Hienoa tytti :)

Sellalle hurjasti peukutuksia!

Elokuuta tavoitellaan, saa nähdä onko kaikki varattu. Lumisadetta odotellessa... :D

*huokaus* En ole varmaan ikinä ollut näin loppuun palanut. Miks ihmisen pitää tehdä elämästään tarkoituksella vaikeaa? Miksi en ole alunperin tähdännyt alemmas? Siis työjuttujen kanssa. En jaksaisi edes hakea mihinkään, kun tuntuu että en edes osaa tehdä mitään. Siis että vaikka koulutus on, sillä ei tee mitään. Äh. Löysin yhden avoimen alan paikan. Hollannista.

Okei. Nyt Saana hengittää kanssa ihan hetken tosi syvään. Ei sun ehkä tarvi lähteä Hollantiin.

Kyllä se elämä aina selviää, kunhan vaan tiedät omat rajas. Eikä koskaan kannata tähdätä alas. Ihan varmasti sä osaat ja ainakin opit koko ajan. Ei kukaan oikeasti ole valmis ammattilainen valmistuttuaan koulusta. Siihen vaaditaan aina vuosien työkokemusta. Mitä vaativampaa, sitä parempi.

Mutta ymmärrän täysin sun uupumuksen. Onko sulla tiedossa mitään lomaa? Ota edes joku viikonloppu ihan täydellinen irtiotta arjesta. Meet jonnekin mökille tai kylpylään ja jätät kaikki hää-, työ-, vauva-, ja muut asiat kotiin. Et ajattele Mitään. Otat sellasen kaverin mukaan, jonka kanssa voitte nauraa vedet silmissä vanhoille teiniholmöilyille ja itkeä romanttisille komedioille.

Se jos mikä lataa akkuja. Sulla taitaa olla nyt liian monta rautaa tulessa. Tarviit vaan hieman uutta näkökulmaa ja osaat taas suhtautua asioihin rennommin.

Mun on hyvä puhua, kun oon ite ihan samassa jamassa. Kaikki tuntuu hajoavan käsiin, vaikka ihan oikeasti mitään välitöntä hätää ei ole.

Yritä nyt jaksella ja katsele kalenteria sillä silmällä.

Kiitos Sella...

Loma tekisi kyllä hyvää. no, eipä ole kovin montaa viikkoa niin on "lomaa"..
Välillä olen kyllä ollut niin väsynyt, että olen harkinnut kolaria. Vaikka eihän musta siihen ole. Ilman hää- ja vauvakuumeilua elämä olisi liian ahdistavaa. Vaikka eihän se oikeasti edes ole.

Näyttäähän Saanan maailma tänään aurinkoisemmalta? Ota nyt tosiaan ihan rauhassa, äläkä laskelmoi ja aikatauluta liikaa tulevaisuutta! Kyllä kaikki järjestyy. Ylämäet ja vastoinkäymiset elämässä tuntuu pitkiltä, mutta huipulta on sitten hieno näköala!

Ja Tytti: Onnea supermimmille! Varmasti pärjäät hienosti, ei mihinkään tehtävään voi olla valmis heti. Toivotaan että saat hyvän perehdytyksen ja siitä se sitten lähteekin... Uskallatteko miettiä tähän samaan rakoon vielä vauvaa?

Hauskaa perjantaita koko voimatiimille!!! Me jos ketkä pärjätään!

Alkuperäinen kirjoittaja Saana..:
Hmm.. Ok, kiitos Katriina!

Tota, tullausmaksun 12 tai 12,2 perässä pitäisi olla %-merkki eikä euron merkki. Sori... Eli samalla tavalla kun arvonlisäverosta niin tullauksesta lasketaan prosentuaalinen osuus tavaran arvosta. Ja nämä sitten vain EU-maiden ulkopuolelta tuoduista tavaroista. Lisäksi Suomen tullilla on joidenkin EU:n ulkopuolisten maiden kanssa erillinen tullisopimus, jonka mukaan tullausmaksu voi sitten olla pienempikin.

Juu, vähän valoisampi päivä on. Töissä vaan on aika stressaavaa..

Niin vähän ajattelin, että siinä oli pieni painovirhe :)
Siis onko se tavaran arvo se, minkä olen maksanut, vai onko tavarat hinnoiteltu tullissa valmiiksi samalla tavalla kuin autot?
Olisi niin helppoa vuokrata jostain puku, mutta tekisi mieli tilata ebaysta...

Heippa taas. Nyt on taas mieli vähän seesteisempi. tuntuu että kaikki järjestyy ja on ihan kiva mennä sinne töihin. tietty jännittää että miten pärjään jne. mutta on nyt luotettava itseen. graduakin yritän tehdä samalla, mutta hiljaa hyvä tulee. onneks mulla on tässä vaiheessa haastattelujen teko ja litterointi joten se ei ole niin rankkaa kuin kirjoitusprosessi. lopulta kaikki siis menee siis ihan hyvin. mun työsuhde loppuu heinäkuun lopussa joten kerkiän vielä lomaillakin yhden kuukauden hyvällä omalla tunnolla. eka kesäloma sitten ala-asteen :)

etelän loman peruuntuminen kyllä harmittaa. päätettiin sitten vaan perua se ja lähteä kiertelemään sen sijaan töiden loputtua italiaa autolla kahdeksi viikoksi. se on ollut meidän unelma jo kauan ja nyt me se meintaan toteuttaa. oon ihan kummissani miten paljon isoja muutoksia tapahtui yhden yön aikana ja kuinka kuitenkin kaikki on järjestyksessä ja päätöksiä tehty nopealla tempolla.

vauaprojektia me ei unohdeta, vaan aloitellaan ensi kierrosta ihan normaalisti. kunhan ne hiton menkat tulisi. en oo uskaltanut laskea koska niiden pitäisi tulla ettei mun odottelu pitkästyttäisi niiden tuloa..tosin nyt on sellaisia fiiliksiä että ne saattaisi olla tulossa ja toisaalta tiedän kyllä että noin viikon sisällä kai pitäisi tädin ilmestyä. että itteeni vaan yritän hujata kun en laske tarkkaa päivää..

päätettiin siis aloitella tulee jos on tullakseen meiningillä. no se ei kyllä oikein sopisi mun luonteelle mutta täytyy ainakin yrittää. voipi ollaettä meidän tulee jos on tullakseen on sitä että käyn ovulaatiolaskurin kimppuun jo ensi viikolla ;)

olen pyörinyt omien ajtuksieni keskellä niin etten ole kunnolla keskittynyt teidän kuulumisiin. luenpa teidän jutut seuraavaksi kunnolla. sen huomasin että saanan häät olisi elokuussa ja pukusuunnitelmia on ilmassa. teillä alkaa sitten hääjärjestelyt pikkuhiljaa. oletteko jo kirkon varannut?

tulen taas myöhemmin poikkeamaan, nyt on pakko lähteä kirjastoon. tsau!

Voi että teillä tytti on asiat ihanasti :D

Mitä on litterointi? Tunnustan tyhmänä, etten ole koskaan kuullut sellaista sanaa...

Saadaan tänään tietää saadaanko kirkko varattua.. Että tänään sitä jännittäessä.. Jos ei saada, niin varmaan siirretään seuraavaan kesään. Pöh. Ja sitten siirtyy myös yrittämisen aloittaminen..