Ajatuksissa 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katriina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Katriina

Vieras
Huomenta,

Oltiin saatu edellinen ketju yli sadan, joten aloitan uuden.

Eilen sain raahattua itseni reilun tunnin lenkille. Todellinen voitto minulle, useamman viikon sohvallamakailun jälkeen. Mies sanoi, että mun maha tuntuu erilaiselta. Siis nimenomaan tuntuu, ei näytä. Eli vauvamahaa hän ei vielä huomaa (vaikka itse sen kyllä olen huomaavinani), mutta huomasi, että lantion kohdalta maha tuntui "isommalta ja kovemmalta"...

Tajusin tässä kauhistuneena, että pääsen näkemään meidän vauvelin seuraavan kerran vasta joulukuussa. Siis outo juttu, kun tähän asti oon ravannut ultrassa joka kuukausi, oli siellä asuakasta tai ei. Mistä sen tietää onko tyyppi kuvioissa mukana ollenkaan? Vaikka kyllä tää pahoinvointi edelleen antaa todisteita siitä.. sais jo loppua, viimeisen ultran mukaanhan huomenna ois 12 viikkoa, se maaginen raja, täynnä. Varasin kampaajankin tän viikon lopulle, en uskaltanut kaikesta huolimatta värjätä tukkaa aiemmin ja täytyy kyllä sanoa, että on se kampaajan tarpeessakin.

Häistä sen verran, että itse olin talvella häissä, jossa oli DJ, joka soitti musaa levyiltä. Toimi tosi hyvin miusta.

Nyt jatkan töitä, pikainen ketjun avaus vain..

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 31+36, Y5/06
Anttuli, 25+26, Y7/06 +26.8. kp 29/28
Katriina, 27+31, Y3/06 LA 21.4.
Hj, 24+28 T7/06
Anna, 26+23, T3/07
Erica, 30+33, Y1/07
Joanna79, 27+32, T8/06
Pinja, 31+39, LA n. 17.4.07
Minni, 26+24, T8/06
Vanilla, 26+24, Y3/06 LA 02/07
Sella, 23+23, Y jossain tulevaisuudessa
Annemaria, 23+28
minna78, 29/40
Meea, 22+23, Y11/06 (ehkä)

Täälläkin on nyt käyty kurkkaamassa massuasukkia ja siellähän se ötökkä heilutteli jäseniään ja sydän löi tuhatta ja sataa. Tosin ei tämä olo tästä sen todellisemmaksi muuttunut, mutta pakko se on nyt uskoa.

Oon miettiny kans tuota häitten musiikkia, että miten sen saisi järjestettyä ilman elävää yhtyettä. Itelle kyllä sopisi tuo, että joku palkataan soittamaan levyjä. Asiasta ei olla kyllä tuon sulhon kanssa mitään puhuttu, että ihan omia mietteitä.

minäpäs en ole koskaan käynyt kampaajalla värjäyttämässä hiuksiani. :) Aina laittanut itse kotona ja välillä se jälki kyllä on ollutki sen näköistä, että kotona laitettu.. :P Muutenkin menen aina kaverille tai äitille leikkauttaan hiukset. Kaverilla sentään on kampaajan ammatti, mutta äitillä ei mitään. :)

Hei vaan...

Juuri tulin kättäriltä ultrasta ja kaikki oli niin kuin pitääkin. Rv 13+0 tosin kaikki ovat sanoneet vauvan olevan n. viisi päivää vanhempi. Imi sormiaan, joi lapsivettä ja saatiin hieno kuva lapsesta. Kaikki elimet olivat siellä missä pitää samoin niska turvotus oli hyvä. Että tämmöstä tänne.

Katriina: kysyn nyt ihan uteliaisuuttani enkä tahdo loukata mitenkään, mutta minkä takia ette halua kertoa raskaudesta kuin vasta jouluna? Edes omille vanhemmille? Sähän olet silloin jo vaikka kuinka pitkällä raskaana. Mä olen itse täysin toisen lainen. Ollaan kerrottu jo kaikille.

Daisy: Perässä tullaan rakennus projektin kanssa. Tällä viikolla mies kävi kaivamassa maalämpö putket maahan ja nyt näyttää siltä, että muutetaankin jo jouluksi miehen vanhempien nurkkiin. (Tosin he ovat talven ulkomailla) Päästään sitten heti kun lumet on sulanut aloittamaan rakentaminen.

Ericalle hyvää matkaa ja toivottavasti tulette tulevana hääparina takaisin.

Kuulostaa siltä, että Vilkku ei meinaa nahoissaan pysyä häidensä järjestämisen kanssa. Mutta eikun paljon tsemiä sinne. Ja kerro sit kuin kävi puvun ja paikan kanssa ja minkälaiset ne on.

Nyt täytyy mennä ottamaan päivä unet.

Pinjalle pikaisesti, sit pitää taas jatkaa töitä.

Niin en mä oikeestaan tiedä, miksi halutaan "salata" asia mahdollisimman kauan. Molemmilla, mulla ja miehellä siis on sellainen ajatus vaan luonnostaan, että kerrotaan vasta sitten kun on "pakko". Omien vanhempieni kanssa oon tosi etäinen enkä juuri koskaan ole heidän kanssaan mistään oikeista asioista jutellut ja siinä varmaan se syy. Ja sitten kun tosiaan tulossa on molempien kaveriporukoiden sekä molempien sisarusten ensimmäinen lapsi, niin jotenkin se vaan on sellainen asia, minkä haluamme pitää omanamme niin kauan kun mahdollista. Tulee mulle välillä sellaisia hetkiä, että haluaisin kertoa kaikille, mutta sitten kuitenkin haluamme pitää asian salassa vielä pitkään. Ja sitten jännittää sekin tieto, että kuinka kauan asian oikeesti pystyy pitämään salassa. En nimittäin aio sitä mitenkään vaatteilla alkaa peittelemään, näkyy kun näkyy.

Mut ei tässä tosiaan taustalla ole mitään ihmeellistä syytä, se vaan tuntuu meidän tavalta toimia.

hups meillä olikin jo uus ketju, tässä se mitä laitoin Ajatuksissa 7:aan....

Muuten, millon muuten sen raskaustestin voi tehdä? Mä just laskeskelin et sen ainoan kerran kun poikakaverin kanssa ollaan oltu vähän varomattomia, ja aloteltiin puuhat ilman kortsua (siis ei se oikeesti ollu mun sisällä kun 30 sek tai minuutin tai jotain... eikä edes loppuun asti), ja se näyttää nimenomaan olevan ovulaatiopäivä. Mä muistelen et just sinä päivänä mua pisti alavatsasta, sivusta. Me ollaan aina tosi varovaisia, joten nyt kun kerrankin tollanen sähläys osu tollaselle päivälle niin ei oikein muuta pyöri päässä. Oon ollu ilman Diane novaa 3 kk ja kierto suht säännöllinen. Viime menkat alko noin 3vkoa sitten, ja puuhailtiin kp 15. Milloin voin testata että voisin ajatella jotain muutakin? Siis tiedän et todennäköisyys on tosi pieni, mut kun nää vauvahommat on muutenkin mielessä ja kaveri on raskaana... Mä muistelen et testi tehään yleensä sinä päivänä kun menkkojen pitäis alkaa, päteeks se kaikkiin testeihin?

On vähän ristiriitainen olo, toisaalta ois ihana olla raskaana, mut toisaalta haluisin et sit kun tuun raskaaks niin se ois ollu meidän yhteinen projekti ja suunniteltu juttu. Eli en oo viime aikoina painostanu miestä sen kummemmin vauvahommiin, ollaan vaan puhuttu "sit häiden jälkeen" mut ei olla sovittu mitään konkreettisempaa.

Kiva kuulla, että Pinjan masussa kaikki ok, on varmaan mahtava tunne nähdä se pikkuinen siellä ja kuulla sydämen lyönnit.

Mä en varmaan kanssa pystyisi olemaan kertomatta raskaudesta. Tästä yrityksestäkään ei ensin pitänyt kertoa, mutta taitaa jo aika moni tietää ja pari läheisintä kaveria näistä ongelmistakin. No toisaalta olen kyllä saanut tukeakin ja uskon, että jos raskaudessa jotain ikävää sattuisi, niin se olisi vain hyväksi, että olisi olkapäitä sitten enemmänkin. Töissä en kuitenkaan varmaan kerro ennen kuin on pakko. Oltiin tuossa miehen kaverilla hiljattain kylässä (mä tapasin heidät vasta ekaa kertaa) ja kaverin tyttöystävä alkoi selittämään mulle keskenmenoistaan yms. aika yksityiskohtaisesti niin tuli kyllä vähän kiusallinen olo eli vaikka mä avoin olenkin, niin en mä nyt sentään ihan ventovieraille näistä juttele. Mutta kukin totta kai tavallaan.

Kuulemma herkillä testeillä voi testata pari päivää ennen menkkojen alkua. Itse ajattelin testata jo keskiviikkona, heti kun olen sen verikokeen tulokset saanut. Meidän piti nimittäin mennä ottamaan punkkirokotteet (tai siis sitä punkkien levittämää tautia vastaan), mutten nyt tiedä, voiko sitä ottaa, jos on raskaana. Ainakin tietää sitten sanoa terkkarille, jos on testannut. Naapurin pikkutyttö oli heidän tontilta saanut itseensä punkin, niin mä tulin heti ihan hysteeriseksi niiden kanssa. Ei meilläkään tuo projekti vielä ole kovin pitkällä, metsätöitä, tietä ja noita kaivamisia vasta. Ollaan kanssa pitäisikö jo pistää nykyinen asunto myyntiin (saako siitä paremman hinnan nyt vaiko vasta ensi kevänä?), mutta toisaalta pitäisi jokin väliaikainen asunto hommata ja kallista siitäkin tulee muuttokuluinen.

Moikka!

Terveisiä ihanasta Pariisista!! Nyt se sitten tapahtui!!!!! Olipa ihana reissu, lähdettiin perjantaina ja eilen yöllä kotiuduttiin, kihlaparina :)!! Avokki kosi maailman romanttisimmin soutuvenessä, auringon paisteessa Pariisin taivaan alla. Oli ihan mielettömän herkkä ja liikuttava hetki. Itkuhan siinä tuli ilosta ja onnesta! Häitä suunnitellaan nyt sitten joko ensi keväälle (maalis-huhtikuu) tai sitten syksylle (syyskuu), riippuen siitä miten kirkko ja juhlapaikka saadaan varattua. Vieläkin on jotenkin ihan epätodellinen olo, tätä on niiiiin odottanut ja toivonut ja nyt kun se on totta, ei sitä meinaa uskoa :)
Mun isä oli menyt ihan sanattomaksi liikutuksesta kun sulho oli käynyt pyytämässä kättäni häneltä viime keskiviikkona. Porukat kotona on ihan innoissaan koko tän jutun kanssa ja niin on kyllä sulhokin. Tänäänkin kun soitteli mulle töihin, niin esitteli itseään sulhona :) on ne miehet söpöjä kun innostuvat jostain...
Pariisissa käytiin katsomassa la iltana Moulin Rougen show, joka muuten oli todella upea! Sulho oli varannut liput etukäteen, mikä oli huippu juttu, sillä jonottajia peruutuspaikoille oli jonoksi asti ulkopuolella. Sunnuntaina sitten käytiin Eiffeltorni, Louvre, Notre Dam ja Champs Elysee katsastamassa. Ihana reissu kaikin puolin!

Pitänee jatkaa juttua huomenna, nyt on pakko mennä nukkumaan. Oli vain pakko tulla kertomaan ihanat uutiset pikaisesti! :)
Öitä!!
E

Hei onneks olkoon Erica!!!! Kuulostaa tutulta koska munkin poikaystävä kosi mua vuos sitten Pariisissa, tosin Eiffel-tornin huipulla :) Mä vollotin kans ihan liikuttuneena... voi vitsi! Kamalasti onnea teille!!!!

Huh, huh. Ihan menee kylmiä väreitä selkäpiissä. Mistä sä olet löytänyt noin romanttisen miehen. Mä voin vain unelmoida tommosesta. Meillä on myös sovittu kihlauspäivä ensikuuksi, mutta odotettavissa ei ole mitään tommosta. Hyvä jos syömässä käydään kodin ulkopuolella. Mutta, ONNEA KAMALASTI!

Tosiasia on kuitenkin, ettei minkään uskonnon harjoittaja voi toisen uskonnon harjoittajaa kivittää. Kaikista uskonnoista on löytynyt ja löytyy väkivaltaa. Esim USA:N hyökkäys Irakiin, tai Israelin hyökkäys Libanoniin. Me ateistit taidammekin olla kaikkein vapaampia vihanpidosta.

Tosiasia on kuitenkin, ettei minkään uskonnon harjoittaja voi toisen uskonnon harjoittajaa kivittää. Kaikista uskonnoista on löytynyt ja löytyy väkivaltaa. Esim USA:N hyökkäys Irakiin, tai Israelin hyökkäys Libanoniin. Me ateistit taidammekin olla kaikkein vapaampia vihanpidosta.

Onneksi olkoon Ericalle!

Meillä kihlaus menis varmaan samalla kaavalla kuin Pinjallakin enkä oikeestaan edes itse osaisi suhtautua tollaseen, en ole kovin romanttinen ihminen luonteeltani muutenkaan. En tiiä muistatteko, mutta kerroin joskus että me oltiinkin kihloissa aiemmin, mutta sitten vähän aikaa erossa, kun oli niin vaikeeta. Kihlaus ei ole varmaankaan lähitulevaisuudessa ajankohtaista, vaikka toki sitä toivon. Edellisellä kerralla minä kosin, niin romanttinen pari me ollaan =).

Ihan kauheeta tää turvotus. Onko muilla raskautuneilla tällaista, että aamulla on ihan ok olo, mutta iltapäivää kohden kroppa turpoaa joka paikasta? Tää on oikeesti tosi kamalaa. Tänään oli kumminkin eka päivä, jolloin mulla oli koko raskauden aikana virallisesti nälkä, aiemmin olen syönyt vaan vältelläkseni pahaa oloa.

Kovasti plussaonnea niille, joilla nyt jännät paikat. Mä jatkan turpoamista ja masun kasvattelua muutoinkin.

ONNEA ERICA! Täälläkin nyyhkytellään liikutuksesta sun puolesta! Tulihan se sieltä kun vaan jaksoit odottaa! =) Niin se elämä välillä vie!

Täällä sitä vaavelia edelleen kaivataan kovasti mutta onneksi tää hää-suunnittelu on tosiaankin saanut innostumaan muustakin niin ettei koko aikaa tarvi vaavia ajatella. Ja jos ei häihin mennessä oo napannu niin alan kyl varaamaan aikaa yksityiselle lapsettomuusklinikalle. Ikää sen kun karttuu ja jos sit tarvii vaik jotain hedelmöityshoitoja niin ei se korkea ikä siinäkään hyväksi ole. Mut siis täl hetkel innostuneina tääl kaikilta muilta paitsi teiltä salassa suunnitellaan tulevaa. Hääpäivä muuttui 24.2 (sanoinkohan jo) et saatiin se ihana juhlapaikka ja kirkko. Tänään soittelin sukulaispapillemme jos hän voisi vihkiä. Siihen ei vielä osannut vastata kun ei tiennyt aikataulustaan mut lupas pitää suun supussa häistä. IIIIK, haluisin kyl huutaa kaikille asiasta mut ku mä en jaksa sit sitä hössötystä mitä siit seuraa ja neuvoja ja toiveita tulee sit tuutin täydeltä! Joten vielä hetken maltamme...

Mitäs Daisy? Joko testit polttelee kaapis? Vai onko pessimistisyys jo iskenyt?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++toivottelen sylintäydeltä!
Vilkku

Moi kaikille. kävin eilen neuvolassa ja 9+0, ultrassa näkyi pienen pieni hahmo, ja sydänäänet kuuluivat ihme kyllä, neuvolatätikin aluksi epäili, ettei niitä varmaan kuulu, mutta kuului ja selvästi. no kuukauden päästä uudestaan neuvolaan. sitten niskapoimu ja rakenneultra, kirjotinkohan oikein? Kaikki on vielä niin uutta ja outoa. Joku tosiaan kirjoitti tekstiä, joka ei tänne kuulu, olikohan tahallaan vai? kohta kattomaan salkkareita. hauskaa iltaa tytöt!

Oih ja voih... olipa ikimuistoinen matka Ericalla ja niin se tosiaan elämä yllättää välillä, ihanaa! Meillä ei myöskään mies ole järin romanttinen, että taitaa olla turha odottaa moisia eleitä. Kuten olen kertonut avokilla on yksi lyhyt avioliitto takana ja kun kysyin heidän avioitumisestaan niin sanoi, että eksä halusi kovin naimisiin, eikä hänelläkään ollut mitään sitä vastaan. Menivät siis suoraan kihlautumatta maistraatissa naimisiin ilman mitään sen suurempia juhlia. Mä puolestani tykkäisin romanttisista yllätyksistä tyyliin tuo Erican matka. Tosin vähän vaatimattomammatkin reissut kelpaisivat...

Soitin sinne labraan, mutta mun tulokset eivät olleet vielä tulleet, pitää soittaa iltapäivällä uudestaan. Töiden jälkeen sitten testiä kehiin, jollei ole kuukkarit vielä alkaneet. Tänään vasta kp 28/28, mutta eiköhän joku herkkä testi hailakkaa viivaa näytä, jos on näyttääkseen. Olosta en osaa mitään sanoa, rinnat ei ainakaan ole kipeät, eikä mitään muutakaan oiretta ole huomannut. Väsymystä ainoastaan, mutta sitä nyt on muutenkin. Toivotaan parasta, pelätään pahinta... Pitäkäähän peukkuja mulle!

Sormet ja varpaat solmussa pietään peukkuja Daisylle!

Käytiin tuossa just ulkona lounaalla ko miehellä oli ruokatunti. Sinällään ihan kiva käyä, mutta kun ei ole oikein moneen viikkoon mikään maistunut niin toisaalta turha käyä.

Helmikuu on kyllä ihana kuukausi naimisiinmenolle. Veli meni viime helmikuussa naimisiin ja oli kyllä niin tunnelmallista. Ulkona lunta ja pientä pakkasta, ja kun alkaa ilta pimenemään niin kynttilät valaisevat ja luovat tunnelmaa. :)

Kiitos peukutuksista! Töiden jälkeen pitää heti testailla, mutta väliaikatietona näin nyt ensin; progesteronarvo oli 50 eli ovulaatio on ainakin tapahtunut eli mahkuja on...

Pakko pitää teitä (ja itseäni) jännityksessä vielä hetki. Meni eilen tontilla niin myöhään, kun tuli kavereita käymään, etten ehtinyt/jaksanut enää raskaustestiä hakemaan. Tänä aamulla kurvasin apteekin kautta, mutta se avaa ovensa vasta 8.30 eli lounaalla sitten uusi yritys. Mulla on kyllä ihan menkkaolo, että voips olla ettei tarvitsekaan hakea :(((( Höh höh höh... Niin, ei ehditty sitä punkkirokotustakaan sitten hakea, minkä vuoksi olisi pitänyt testatakin.

Ihanaa, kun te niin jännäätte mukana :)