Ajatuksissa 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katriina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
MITÄMITÄMITÄ?! Jätättekö te meijät? Ok, ymmärrän Sellan pointin mut toisaalta niin eipä tääl paljo muita oo ollu äänes ku nuo raskautuneet ja minä onneton nyt syksymmällä. Joten jos ne ei täällä enää kirjoittele niin en mä mitään yksinpuheluakaa viitti harrastaa jollei muita kirjoittajia ole. Enkä kyl Odotuspuolelle pysty menemään ennekuin on mun aika. =(
No katotaan jos ketjun hiljaisuus on johtunut noiden raskautuneiden puheliaisuudesta ja muut haaveilevat kirjoittelisivat enemmän.

Muuten, mähän tilasin sellasen tiarankin sieltä ebay:n kautta. Eilen se tuli!!!! WAU, ihku.=)
Vilkku

Mulla kyllä pitäis periaatteessa alkaa menkat vasta nyt huomenna tai parin päivän päästä, mutta en malttanut odottaa ja testasin nyt vähän aikaa sit... No se nyt oli negatiivinen niin kuin arvelinkin. Mutta mulla on ollu vaan outoja pistoksia alavatsassa, ei niiku menkkamaisia kipuja, mut vähän niinku virtsistulehdusmaista "polttoa" vähän siellä sun täällä, kai munasarjoissakin. Mutta mulla ei oo virtsatietulehdusta, joten ajattelin että jos se johtuis raskaudesta... No, odottelen tässä muutaman päivän ja meen sit ehkä lääkäriin. Mulla on joskus ollu klamydia mutta se on kyl hoidettu pois. Mutta negatiivinen testi siis, ja odottelen että menkat alkais parin päivän päästä.... testaan ehkä torstaiaamuna uudestaan jos ei menkkoja kuulu... hyvät yöt!

Muuten, onko jollekin muuten käynyt niin että ois testannu negatiivista "liian aikasin" ja sitten myöhemmin muuttunut plussaks kun ootte odotellu että ootte tarpeeksi pitkällä kierrossa..? Siis mahikset on ihan pienet, mutta vatsaa nippailee omituisesti (au au)... kunhan ei ois mikään tulehdus!

Harmitus Minni mut mut ei ne testit aina anna oikeeta vastausta heti. Eiks Katriinallaki näyttäny haamua pari päivää sen jälkeen ku kuukautisten ois pitäny alkaa. Onhan niit joil plussa on näkyny vast viikon pääst siit ku kuukkareiden ois pitäny alkaa! Luotetaan Minni kohtaloon. Se tulee kun on tullakseen vaikkei sitä aina uskois. Alkaa nimittäin kyl tääl yhel jo usko olee menetetty... Tuupas sit kertoo mites kävi!
Vilkku, kans kuukkareita tai niiden poisjäämistä odottelemassa.

Mulla ei kyl ollu valitettavasti haamu vaan aivan tyhjä se ikkuna oli, hmph. Mutta tulee sitten kun on tullakseen.. Mulla ei oo tosin vieläkään tietoa menkoista, ajattelin et jos niit ei tuu tässä parin päivän sisällä niin testailen uudestaan... Tosin niiden pitikin vasta alkaa vasta tänään. Hmph, hmph, hmph.

Peukutuksia Minnille ja kovasti kärsivällisyyttä matkaan !! Ja samoin Vilkulle =) Niin missäs vaiheessa kiertoa Vilkku mennään (multa on vähän mennyt ohi.. anteeksi) ?

Mulla näytti haamuplussaa jo puoltoista viikkoa ennen ku kuukautisten ois pitäny alkaa.. testasin kärsimättömyyttäni jo niin aikaisin ja mulla oli vaa jotenkin niin "erilainen" fiilis ku yleensä.. ja ihan syystäkin.

Mä palailen takaisin tuonne omalle puolelle. Teitä mukaan odotellen..

-Vanilla-

Moro tytsit! Mites Minnillä menee?

Toivottavasti ette pidä mua ihan natsina, kun häädin noi raskautuneet tolle toiselle puolelle. Ajattelin vaan, kun alkoi jo reilusti yli puolet olemaan raskautuneita, että ei kuulu enää haaveilijoihin nämä keskustelut. Ja tulevat tietysti käymään täällä, kunnes ollaan mukana.. Ja mikä meitä estää käymästä siellä. Toivoisin vaan, että tulis lisää haaveilijoita tähän ketjuun ja vaikka niitäkin, joilla on se vauva vasta ajatuksissa. Eli jos ei vielä yritys ole edes aluillaan.

Mut tosiaan, missä vaiheessa mennään kiertoa Vilkku? Bongasitko ovista vai oliko niin, että jätit tarkoituksella bongailematta? Ja onnea häiden johdosta! Itekin olisin kyllä tosi mielissäni, jos naimisiin pääsisin. Mies vaan on sanonut, että haluaisi vauvan ennen häitä. Jotenkin perusteli sen varmuudella, että sitten ainakin tietäisi pärjääkö tämän ihmisen kanssa niiden tosi isojenkin mullistusten yli. Ite mietin, että onko vauva nyt sitten mukava koehenkilö tuollaiseen testiin.. "jaa, tämä ei toimikaan, isi lähtee kävelemään." Kyllähän sitä pitää varma olla jo ennen lasten hankintaa. No, taitaapa tuo mies puheidensa mukaan jo aika valmis ollakin, vaikka häitä ei näykään.

Omassa navassa on kp.. no en nyt muista, mutta viikon päästä torstaina on menkkojen alkamispäivä. Mulla on ollut lähiaikoina kummallista huonoa oloa, mutta en usko että se voisi johtua raskaudesta. Kuitenkin kierto sen verran keskellä vielä on.

Yritin tarkkailla tässä kuussa limoja, mutta en kyllä bongannut yhtikäs mitään. Oon ymmärtänyt että ovislima on ihan kirkasta ja mulla tuli jo jostain kp.13 asti aikalailla valkoista tavaraa (anteeksi likainen yksityiskohta). Välillä oli kuivia kausia, mutta "munanvalkuista" ei tullut. Pistää miettimään, että ovuloinkohan ollenkaan. Ajattelin ostaa ovulaatiotestejäkin ihan vaan tutustuakseni omaan kiertooni ja oppiakseni kuuntelemaan kehoani paremmin. Sitten voi paremmin päättääkin, milloin on hyvä aika mennä loppuun asti ja milloin keskeyttää.

Eli mehän ei huonon tilanteen takia yritetä vauvaa, mutta ehkäisyäkään ei käytetä. Seksiä harrastetaan aika harvoin, joten sillälaillakin epätodennäköisempää, vaikka kerranhan se vaan tarvitsee. Yritän olla liikaa miettimättä ja ajatella että tulee jos on tullakseen, mutta vaikeaahan tuo.

Tämä huono olo kyllä mietityttää. Mitäs jos olisinkin ovuloinut jo silloin kierron alussa?

Noh. Rauhallisesti eteenpäin. Tällä hetkellä kouluhommat vie aikalailla ajatukset. Ei varmaan tämä hirveä ahdistus ja stressikään tätä oloa paranna, joten eiköhän se ole se mikä kuvottaa..

Mutta hirmuisesti plussatuulia!

Heippa, no ei ole menkkoja kuulunut vaikka ois pitäny tulla jo pari päivää sitten, mutta tein uuden testin ja ihan negatiivinen se oli, että luovutan nyt :) Uutta jännäystä ei ole nyt tiedossa, koska mies ei halua vielä ruveta yrittämään (vaikka sanoi silloin kun jännättiin että jos nyt olisin raskaana niin hän olisi iloinen siitä...). Meillä olisi eilen pitänyt olla illanvietto sohvalla sylikkäin, mutta jotenkin olin ärsyyntyneellä tuulella eilen. Olin hakenut yhtä työpaikkaa, jota en sitten saanut viime viikolla. Ja sitten tämä "vauva-asia". Ja mahdollisesti alkavat menkat parin päivän sisällä :) Ja meillä on vielä sellanen ongelma että ollaan muuttamassa Kööpenhaminaan minun painostuksesta, kun en viihdy täällä pikkukaupungissa. Ja mies ei oikein haluisi sinne, kun on "maalainen" ja sen mielestä ihmiset isoissa kaupungeissa on ylpeitä ja itsekeskeisiä... Mutta muutetaan siis joka tapauksessa, tai kokeillaan ainakin siellä asumista, kun jotenkin täällä pienemmässä paikassa on ollut sellanen olo että jotain on puuttunut. PAITSI mies sanoo että hän ei ainakaan halua kasvattaa lapsia Köpiksessä!!! Itse olen kasvanut helsingin keskustassa, enkä ole ruvennut huumeita käyttämään.... No, mutta tällaiset tunnelmat oli eilen. Tottakai molemmat sovittiin että tärkeintä että ollaan yhdessä missä sitten ollaankaan.

Muuten Sella, jännä juttu että joillekin lapsen saaminen ja toisille naimisiinmeno on pelottavampi juttu. Mun mielestä lapsi on jotenkin "isompi" juttu, kun sitä ei voi ikinä perua. Mut ehkä monille miehille se naimisiinmeno on henkisesti sellanen juttu että siinä varsinkin siirtyy elämässä seuraavaan pisteeseen.

Sella, kirjoitit että ette "huonon tilanteen" takia yritä vauvaa vielä. Mikä on huono tilanne? Haluaako mies odottaa että valmistutte tai jotain? Meillä on molemmat valmistuneita ja töissä, autokin on jo hankittu eli periaatteessa mitään "käytännön" selityksiä ei ole. Mutta mies on vaan 24, niin pitää ymmärtää... (ite 26)

Plussatuulia Vilkulle ja Sellalle ja kaikille muille!

Tiistaipäivää tytöt. Eikös tänne nyt muita eksy?

Ehkä sulla nyt sitten Minni muut seikat tekee tepposia kiertoon. Yleensä se on se menkkojen odotus. Mulla ainakin jos jännään menkkojen alkua, niin helposti venyy parilla päivällä. Viime kierrossa otin ihan rennosti ja heti tuli ajallaan. Niin se pää vaikuttaa ihan koko kehoon.

Jep. Meidän huono tilanne on sellainen, että itellä opiskelut pahasti kesken. Vasta toista vuotta oon yliopstossa. No ei siinä niinkään mitään, mutta tarkoitus olisi päästä tästä kaupungista muualle mahdollisimman pian, kun tuo sosiaalinen elämä on täällä hieman rajattua. Koko ajanhan sitä uusia kavereita saa ja tutustuu paremmin, mutta koko muu perhe asuu pääkaupunkiseudulla ja täältä on sinne matkaa. Ja sitten tuo pahnainen avomies valmistuu tämän lukuvuoden aikana, enkä voi millään olettaa, että hän mun takia jäis tänne, kun työtilanne ei hänen alallaan ole täällä kovinkaan lupaava.

Eli vauveli pidentäisi mun kakkuani täällä ja sitten tulisi ongelmaksi, että mitä mies tekee jos jää tänne ja voi voi. Ja silti me leikitään tulella.

No mutta näin. Nyt on taas pakko jatkaa tätä hurjaa työmaäärää, että saisi taas niitä haluttuja opintopisteitä.

Mahtuuko ketjuun mukaan? Olen siis se muutaman viestin laittanut vieras..

Eipä tarvitse ajatella testaamista, menkat alkamassa.. *huokaus* Tulikin lyhyin kierto pillereiden lopettamisen jälkeen, normaalisti kierto 32-35 päivää, nyt on 26. Onko muilla kierto ykskaks lyhentynyt?

Tottakai mahtuu mukaan, Saana! Teretulemast :)
Jatketaan me vaan haaveilua vaikka moni onkin jo plussannut....:)

Ymmärrän Sella teidän "ongelman" -eihän siinäkään mitään järkeä ole että jos asut miehesi kanssa eri paikkakunnilla -varsinkin jos teillä olisi vauva. Et sitten voisi jatkaa samoja opintoja pääkaupunkiseudulla tai missä miekkosen työt sitten olisivat? Toisaalta, omalla poikaystävälläni on 80 km matka töihin (yli tunti per suunta joka päivä) eli kyllä sitä voi rampata pidemmällekin jos mieluinen työ löytyy. Paitsi kamalasti menee rahaa bensaan...

Mä en kyllä tiedä yhtään enää millanen mun kierto on! Pitää varmaan odotella pari kuukautta (lopetin Diane novat vasta heinäkuussa) ja yrittää olla stressaamatta niin sitten tulee oma kroppa tutummaksi :)

Tervetuloa Saana mukaan! Tottakai mahtuu. Uusia tänne kaivataankin, kun iso joukko lähti odottajien puolelle.

Kun mä lopetin pillerit niin mun kierto oli tasaisesti sen 28 päivää aika kauan. Jonkun reilun vuoden jopa ja tosi säännöllisenä. Sitten se yllättäen lyhentyi 26 päivään ja siinä se on nyt viimeiset puoli vuotta pyörinyt. Jännäilyllä se sitten heittelee ja venyy, mutta yleensä aika tarkka ollut.

Jep. Ei tilanne todellakaan ole mikään otollinen, mutta ainahan asiat järjestyy. Lasten saaminen on aina ollu mulle jotenkin niin päivänselvä juttu, että muut asiat kyllä sitten sujuu, kun vaan sovittelee.

No, ensi viikolla näkee, miten tän kierron kanssa kävi. Jos ei ole tärpännyt, niin yritän osata toppuutella ensi kierrossa. Jos vaan pystyn.

Tervetuloa mukaan Saana. Kerropas hieman taustaa itsestäsi. Onko niin että te jo yritätte vauvaa? Alunperinhän meijän ketju alkoi siitä kun meitä oli liuta jotka odottivat yrittämisen alkamista kun miehemme hannasivat. Mutta nyt on edetty jo niin pitkälle että Vanilla, Pinja, Katriina, Sari, Anttuli ja Daisy ovat PLUSSANEET! Olenkohan mä täl hetkel ainoo joka yritän (epätoivoisesti 5:ttä kiertoa) kun noita yrityksen alkamisesta haaveilevia onkin sit ainaski Minni, Sella, Erica...Anna....kukas muu?

Kierto on lopuillaan mut päiviä en ole laskenut. Tiedän vaan et joskus täl viikol ne TAAS kyl alkaa. En ole bongaillut oviksia täs kuussa kun en enää jaksa stressata. Jotenkin on nyt tullu ylitettyy sellanen raja et usko alkaa olee mennyttä...=( Voimakas tunne siitä ettei ainakaa luomusti saada vauvaa aikaseksi. TIEDÄN et sanotaan et vuoden kun on yrittänyt niin voi alkaa hakeutua hoitoon mut mä oon jo käyttänyt ovistesteistä vitamiineihin kaiken, stressauksesta relaukseen mut ei vaan nappaa. Ovuloin joka kuukausi ja puuhailtu on silloin - ilman tulosta.
Siks tää häähässäkkä tulee hyvään saumaan. Saa ajatukset muualle ja toivookin ettei plussaa. Mut puuhailtu kuitenkin on. Kuukautiskipuja on ihan normaalisti ja samanlainen BITCH ollu miehelle taas muutaman päivän...PMS....

Sella, voihan sen niinkin ajatella että tapahtuu mitä tapahtuu niin asioilla on tapana järjestyä...=)

ERICA!!! Missäs onnellinen kihlapari luuraa? Ette kai te nyt vaan oo jumiutunu sinne vällyjen väliin...so happy together?!! =)

Nyt piha hommiin.
V

Vähän taustaa.. Olen 23, mies 27. Ollaan oltu yhdessä reilut 5 vuotta, asuttu aina osan aikaa vuodesta saman katon alla, kesätyöt ovat vieneet ympäri Suomea. Ollaan molemmat vasta valmistumassa, joten töistä, vakinaisesta asuinpaikasta jne ei siis ole tietoakaan. Alamme ovat vielä sellaiset että ihan jokaisesta kaupungista ei löydy töitä. Nytkin asumme eri paikkakunnilla ainakin kevääseen/alkukesään asti.

Lähinnä nyt just noista työkuvioista johtuen mies hannaa. Ei anna lupaa ennenkuin ainakin hänellä on työpaikka, mielellään vakituinen. Lisäksi haluaa mennä naimisiin ennen vauvaa, on lupaillut ensi tai seuraavaksi kesäksi. Itselläni on vauvakuume koko ajan, mies kohta ahdistuu painostuksesta. Toivosin että vauva olisi yhteinen projekti, mutta tuntuu että sen toteutumiseen menee vielä ihan liian pitkä aika. Sen takia välillä toivoisinkin, että kävisi "vahinko"...

Tulipahan selostus :)

Saana, muistan niiin hyvin kun itsekin tuskailin miehen hannaamista. Itsellä painoi vielä paljon se että ikää alkaa olemaan mikä ei ainakaan edesauta raskaaksi tulemista (nyt 31v.). Nythän mun on helppo puhua kun yritys on päällä mutta kyllä sitä miehen kypsymistä saman asian haluamiseen kannatti odottaa. Mies on nimittäin nyt kuin eri ihminen - juttelee joka kuukausi "siihen aikaan" masulleni ihan kuin siel olis joku. Nimistä se haluu keskustella vähä väliä ja muutenkin tulevaisuudesta ihan eri tavalla. Miten sen pää sitten kääntyi?! Kyllähän mäkin sitä painostin välillä tosi paljon. Mut kahen vuoden aikana kun minä olin se ainoa valmis projketiin niin oli pakko välillä pitää suunsa supussa asiasta - muuten ois kyl varmaan tullu ero. Luulen et meijän kohdalla meijän kirjeenvaihto ja mun "hiljaiset ajat" sai miehen sit lopuks kypsymään ajatukseen. Miehethän tarvii omaa aikaa siellä omassa "luolassa" miettiäkseen asioita hissukseen itsekseen. Kirjeissä kerroin ahdistuksestani, tunteistani, toiveistani ja kyseenalaistin asioita. Kai ne sit sai miehen ajan kanssa kypsymään. Oma mieheni kuului tähän porukkaan et "no heti ekast kerrasthan se sit nappaa". Ja kun ei oo napannut ainakaan 4 kertaan (kohta 5:een) niin on mieskin ollut aika hiljasta poikaa. MUTTA kuten ehkä jotku tätä ketjua seuranneet ovat huomanneet niin meil on "pupuilu"aikaan ollu TOSI HAUSKAA kaikesta huolimatta. Molempien sairastaessakin kovaa kuumetta sairaslomalla niin hiki vaan lensi kun potilaat panivat parastaan (heh).

Joten Saana, kärsivällisyyttä=) Ja paljon hellyyttä!
V

Kiitos Vilkku :)

Joo, meillä(kin?) mies kuuluu siihen sarjaan, että tottakai se ekasta nappaa. Kerran on ekasta napannut veljellänsäkin.

Hiisi, olen yrittänyt tehdä käännytystyötä siihen tyyliin että eiks lapset olekin ihania ja suloisia jne. Mutta tuntuu että miehen veli panee kapuloita rattaisiin osin tietämättään. Aina se on "pelottelemassa" elämän tosiasioilla, kuten vaipanvaihtorumballa, yövalvomisilla, äkäisellä (ja pihtaavalla) vaimolla jne. Tuntuu että tuo veljen politiikka on paljon tehokkaampaa kuin omani.. :(

Vähän edistystä on kyllä ainakin alkutilanteeseen nähden tapahtunut. Tässä yks päivä mies kysyi niin suloisesti että: Tarkoittaako se ovulaatio sitä et olis parhaat mahdollisuudet tulla raskaaksi? Että se oli hassun näköinen, ihan kuin joku pikkupoika ihmettelemässä elämän tosiasioita :D Eikö ne ole käyneet koulussa ollenkaan terveystiedon tunnilla..?

Puuttuuko teidän sukulaiset jatkuvasti teidän elämään ? Anoppi on onneksi vaan kerran vihjaillu että meiltäkin olis kiva saada lapsenlapsia paapottavaksi. Mutta oma äitini..... Hän ei ole hyväksynyt koko miestä, aina kyselee että pitäiskö katsella enemmin ympärille jne. Kerran jopa kysyi, että oletko nyt ihan varma tuosta miehestä. Ja noilla sanoilla. Kyllä potutti. Ja ajatus lapsenlapsesta tuntuu olevan todella kauhistuttava. Kerran jopa totesi, että lapset ovat aivan hirveitä. Muuttuukohan se mieli koskaan?

Tulipahan taas omanapaista tekstiä..

Heippa,

mä asun ulkomailla niin omat vanhemmat ei onneks kamalasti puutu (pahassa mielessä) mun päätöksiin. Ja miehen porukat on taas ihania ja ymmärtäväisiä, mutta kylläkin todella kiinnostuneita meidän asioista. Mutta ei sen enemmän painosta lapsiasioissa. Mun oma äiti on aina sanonu "kyllä sitä ehtii" ja oli aika epäilevä mun nykyisen poikaystävän suhteen alussa ("joo niin sä sanot nyt mutta kyllä sitä nuorena mieli muuttuu"...aaarrgh!). Mutta mun mielestä jokaisella on oikeus päättää elämästään vaikka ne vanhemmat aina hyvää tarkoittaakin. Mutta jos ne sotkeutuu liikaa, niin mun mielestä voi kohteliaasti sanoa että se on kyllä mun oma valinta, eikä niiden tarvitse kritisoida ja sekaantua. Toi sekaantuminen saattaa johtua siitä ettei itse ole valmis siihen että oma lapsi onkin aikuinen ja elää omaa elämää (ja siitä saattaa tulla jonkun äiti!).

Mä olin tänään lääkärillä, kun tuolla alapäässä taitaa olla jotain vikaa... Mulla on sellasia virtsatietulehdusmaisia polttoja (jouduin ottamaan pari Panadolia viime yönä et sain nukuttua), mutta kun kävin pissatestissä tänään niin ei löytyny bakteeria eikä verta. Eli kuulemma mulla ei oo mitään AKUUTTIA joten joudun odottamaan ens viikolle tutkimuksiin!!! Mutta jos tää jatkuu samanlailla huomiseen niin soitan sinne ja valitan ja sanon et niiden pitää kyllä tutkia mut. Mulla on vuos sitten todettu klamydia, mutta se on kyllä hoidettu, eli se pitäis olla poissa...
Ja menkat ei oo tullu vieläkään, mutta se varmasti johtuu stressistä tai sitten näistä kivuista.... au au.... Tosi ärsyttävää.

Plussatoivotuksia Vilkulle ja Sellalle! (ja meillekin Saanan kanssa sit joskus kun ne himskatin miekkoset haluaa lisääntyä....)

Minni

ps. sori mä oon viime aikoina vaan valittanut...

Heippa,

taas pitkästä aikaa.. :) enpä oo oikeen ehtiny täälä käydä ja kun on ollut kaikenlaista murhetta muutenkin,niin en ole vauvoista paljon haaveillut. Vaikka se mies kyllä muistuttaa tasaisin väliajoin, että jokos ruvetaan hommiin. :)

Täälähän on kato käynyt noiden plussanneiden osalta :) sinne vaan odottajien puolelle kaikki. täältä tullaan perässä ku ehditään. tsemppiä vaan jokaiselle. :)

Eli täällä ei vielä olla aloteltu yrittämistä. marraskuustahan ollaan puhuttu, mutta riippuu vähän näistä mun koulukuvioista. tahtoisin niin päästä kouluun nyt tammikuussa :/ toisaalta, elämän on jatkuttava, eli jos koulun ovet ei aukene, niin ehkä sit olis sen vauvan aika. oon sellanen tapaus, joka uskoo siihen, että kaikella on tarkoituksensa.

Mutta haaveillaanpa me vielä. tuunpa käymään aina kun ehdin :) ja onko Vilkku tosiaan ainoa joka jo yrittää??

Moi,

voin Saana sanoa, että tiedän kyllä tasan miltä susta tuntuu. Ollaan oltu miehen kanssa kuusi vuotta yhdessä ja mulla on ollut vauvakuume koko ajan. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Aivan kamalia ne tilanteet, kun tuntuu että toinen ei kertakaikkiaan vaan ymmärrä, että mun on aivan pakko saada olla äiti. Nyt! Vastaus oli mieheltä aina sama: Ei vielä. Viime keväänä se alkoi sitten pikkuhiljaa puhumaan omista lapsista enemmän ja ehkäisy ei ollut enää sellaista, että kondomin kanssa saunaan ;) Nyt sitten ehkäistään enemmän tai vähemmän ei ollenkaan, eli kuukausi kerrallaan eteenpäin.

Miehet lämpiää vaan vähän hitaammin.

Ja meidän sukulaisista ei kyllä kukaan utele, eikä puutu meidän asioihin. Varmaankin osin myös siksi, että ajattelevat ettei me nyt todellakaan voida tähän tilanteeseen vauvaa hankkia. Tosin mun suvussa, eikä avokinkaan suvussa, kenelläkään ole tapana kysellä mitään jos ei ite asiaa oteta puheeksi. Mukava juttu.

Semmosen jutun huomasin kropastani eilen, kun koulujuttujen ohella mahaani painelin, että mun alavatsa on hieman turvoksissa. Okei, kuulostaa just sellaselta vauvahaaveilijan päiväunelta, mutta musta oikeasti tuntuu, että mun alavatsa on oikeasti kovempi ja pömpömpi kuin normaalisti. Vaikka eihän se kohtu nyt vielä olis kasvanu! Jep. Jätän tämän aiheen ja muutenkin olemattomien oireiden kyyläilyn.

Toivottavasti Minni sun jutut nyt selviää ja tulehdukset saadaan kuntoon. Kurja juttu.

Ja Meealle voimia. Toivottavasti murheet on jo jääny taka-alalle ja pääsette vuvanhankintatoimiin. Ei sitä elämää kannata liiaksi suunnitella.

Kiva kuulla Meeastakin! Uskon niinkuin sinäkin kohtaloon - tapahtuu niin kuin on tarkoitus. Erityisesti vaikeina hetkinä se lohduttaa kummasti. Tuupas taas ilmoittelee ittestäs!

Meillä tulevat appivanhemmat asuvat tuossa naapurissa eli rakennettiin tää talomme heidän tontilleen. Onneks ovat helppoja ihmisiä, ovat hyväksyneet mut ihan täysin eivätkä käy kolkuttelemas ovea joka välis. Välil menee viikkokin ku ei nähä kun töiden jälkeenhän sitä haluaa sitä omaa rauhaa. Sit he on kans mökillään about kolmasosan vuodesta. Omat vanhempani asuvat n.30 km päässä ja nähään niit 2-4 kertaa kuukaudessa. Hekin ovat tosi mielissään miehestäni ja ovat ottaneet hänet vastaan avosylin. Muutkin sukulaiset ovat meille tosi herttasia. Vauva- ja hääpainostusta on ollut jonkin verran ilmassa silloin tällöin mut nyt kun äiti ja anoppi tietää vauva-projektista ei he sit oo viittinny kysellä. Häistä on appiukko vissiin kerran sen jälkeen kysellyt. Häistä ei olla vieläkään kerrottu kellekään.. Jotenkin ihanaa mut toisaalta haluisin kyl kans huutaa täst ilosta kaikille. Ai niin, hääpukuni pitäis varmaan tulla ens viikol!!!! Toivottavasti se tulee ja on IHKU!!!!

Ja eiku hääsivuille taas selailee....
V

Kerropas Vilkku vähän lisää siitä sun hääpuvun tilaamisesta. Mistä löysit sen? Netistäkö? Eikös se ollu tyyliin jostain kaukaa kaukaa? Japanista?

Varmasti aivan ihanaa surffailla hääsivuilla ja tunnelmoida kaikkea siihen liittyvää. Itekin joskus eksyn sellasille ja aaahhh. On se vaan niin romanttista. Ootko jo käyny sillä naimisiin.infon hääfoorumilla. Sielläkin on paljon mielenkiintoisia keskusteluja KAIKESTA häihin liittyvästä.

Ite toivoisin kyllä mahdollsimman pieniä ja intiimejä häitä. Tuo mies vaan taitaa vaatia kunnon karkelot. No, siinähän järjestää jos minut aikoo naida :)

Mä luulen, että jos tulisin raskaaksi, niin kahlaisin heti kaikki kirpparipalstat ja vauvantarvikesivustot ja suunnittelisin kaikkia mahdottomia ja mahdollisia hankintoja.

Millaisen puvun Vilkku tilasit?

Myönnän, itsekin joskus käyn hääsivuilla haaveilemassa... On ne niiiin ihania.

Täällä sitä vaan mennään takapakkia. Eilen mies tokaisi että sitten mennään naimisiin kun hänellä on vakityö. Voi itku! Tässä maailmassa vakipaikka?!? Oon varmaan nelikymppinen ennen kuin meillä on vakipaikat ja sitte lapsista on enää turha haaveilla. Ruikutusten ruikutus!

Miten Minni voit?

Ja taas omaa napaa. Pitäisköhän kuitenkin testata ihan varmuuden vuoksi, vai onkohan se ihan vainoharhaista..? Kun siis menkat alkoi yli viikkoa liian aikaisin ja kesti puolitoista päivää normaalin viiden sijaan?!? Viikonloppuna kun olisi yhdet juhlat, joissa en viitsi olla ihan selvinpäin ilman hyvää syytä.

Ai tilasitko puvun netin kautta, Vilkku? Mä ostin oman pukuni alennusmyynneistä jo viime joulukuussa, vaikka vasta ens kesänä mennään naimisiin... mutta oli 75% alennuksella, ja sain sitten ihan uniikin puvun (samassa kaupassa myös prinsessä Mary on käynyt ostoksilla :) Nyt on vaan ongelmana et oon lihonu 4 kg sen jälkeen, ja yläosa ei mahdu päälle!!! No, täytyy ruveta pian käymään taas jumpassa :)

Mä soitin eilen lääkärille ja valitin, ja pääsin sitten tänään lekurille vaikka muka ei ollut aikoja. Ne ei kyllä löytänyt mitään vaikka teki virtsatestin ja gynekologisen tutkimuksen. Kuulemma virtsarakko oli vähän "arka" kun sitä paineli (AU!!!) mutta se on kuulemma normaalia. Ottivat sitten klamydiatestin kun eivät muutakaan keksineet, ja saan tulokset ens viikolla. Tosi ärsyttäväa, kun oikeesti tuntee että polttelee tuolla alapäässä ja ne ei löydä mitään. Se lääkäri kysy vähän vihjailevasti että voisko se olla jotain MUUTA tuolla alapäässä kun nippailee ja kun menkat on pari päivää myöhässä, mutta mähän oon jo tehny 2 raskaustestiä. JA menkat alkoi sitten tänään, mutta onneks lekuri ei ollu moksiskaan. No, mutta yritän nyt hoidella itse itseäni, pidän sellasta olkapäille tarkotettua lämpötyynyä tossa alavatsalla ja juon PALJON teetä ja vettä ja kokista ja kaikkea muuta :)

Mä oon kans käyny täällä Ellien hääpalstoilla ja naimisiin-infon palstalla kattelemassa. Oon just valitsemassa kutsukortteja, ja noilta palstoilta saa hyviä "tee se itse"-neuvoja, kun meillä toi budjetti on rajallinen vaikka mun porukat vähän auttaakin. Mä oon käyny kattomassa tuolla suomi24-sivuilla, mut must siellä on aika paljon kaikkea roskaa ja ilkeitä kommentteja. Onneks kukaan häirikkö ei oo toistaikseks tullu meidän ketjuun :) Kai nää menkkahuolet ja ovisbongailut on ulkopuolisille niin tylsiä aiheita ettei niitä jaksa lukea...hehe.

Saana tee vaan ihmeessä testi niin voit sitten juhlia hyvällä omallatunnolla! Sitäpaitsi oon kuullu että ekojen viikkojen aikana äidillä ja lapsella ei ole edes vielä samaa verenkiertoa, niin tuskin siinä mitään käy. Mun kaveri joi, poltti ja söi e-pillereitä ekan kuukauden ajan, ja hyvin meni :)

Niin noista hääjutuista vielä... mä luulin aikasemmin et en tykkäis vaaleenpunasesta teemasta ollenkaan, ajattelin et mulle pitää varmaan olla jotain kermanväristä tms koristelussa, mut EI. Olin viime kesänä yksissä ökyhäissä Ruotsissa (siel oli yks maan parhaista tenoreista laulamassa kirkossa You raise me up jousiorkesterin säestyksellä.... NYYH) ja siel oli tosi tyylikäs koristelu ihan vaaleen vaaleenpunasella teemalla. Ja nyt mäki haluun!! Ajattelin et ois söpö jos jokaisessa pöydässä ois vaiks yks vaaleenvaaleenpunanen Gerbera tai jotain, eikä perinteisiä ruusuasetelmia. Mutta täytyy nyt kattoo mihin on varaa... kun haluttaisiin häämatkalle jonnekki eksoottiseen paikkaa, vaikka vaan lentoliput Thaimaaseen, ja kai sinne pitää bändi ja valokuvaajakin järjestää. Meillä on jo listassa n. sata vierasta, joten ihan pienet häät ne ei ole (mä oon muutenkin vähän tällänen prinsessa....:) No, mutta otetaan vaikka pieni laina tai jotain... Oon ihan tahallani maksanu liikaa veroja, eli tiedän et saan toukokuussa ison veronpalautuksen, ja ne menee suoraan hääkassaan.

No, mä rupeen varmaan tässä tekemään vähän töitä... :

Kop kop, kolkuttelen oveen. Mahtuuko mukaan? Tämän ketjun porukka vaikuttaa mukavalta, ja kun tämä vauvakuume ei tunnu lähtevän pois, niin myönnettäköön, että ”ajatuksissa on”, ja olisi kiva liittyä porukkaan!

Olen 25, kuten myös mieheni. Olemme olleet yhdessä kuusi vuotta, ja reilut puolitoista vuotta sitten menimme naimisiin. Meillä on keskinäiset asiamme tosi hyvin, mutta työasiat ihan rempallaan. Tällä hetkellä mies työtön, ja minulla loppuu määräaikaisuus joulun jälkeen. Kun työkuviot saataisiin kuntoon, niin sitten lähetettäisiin heti haikaralle toivomuspostia…

Olen täysin kyllästynyt pillereihin, niiden teho kun tuntuu perustuvan siihen, että kuivattavat limakalvot ja vievät halut, niin eipä siinä sitten ole mitään vaaraa raskautua… Tässä kierossa jätin pillerit pois kokeilumielessä, ja sählätään nyt sitten kortsujen kanssa. Haluaisin tutustua omaan kiertooni ihan rauhassa ennen yrityksen aloittamista, mutta miehelle tuo kortsuihin siirtyminen on kova pala. Kuulemma puristavat karmeasti ja ovat liian pieniä ja ja ja… Pitää nyt pohtia, mihin vaihtoehtoon päädytään. Itsellä nyt kp 9, ja ihanaa, kun päivälläkin tulee monesti mieleen petipuuhat, ja lämmittelyjen ei tarvitse kestää ikuisuutta, vaan luonnon liukastusaineet toimivat ihan oikeasti. Melkein oli jo unohtunutkin, miltä tuntuu kun oikeasti haluttaa. ;)

Sellainen asia vielä, että eikö teitä huolestuta, että joku tunnistaa teidät kirjoittelujen perusteella? Täällä puhutaan niin intiimeistä asioista, että ei kyllä kenelle tahansa kaverille tulisi kerrottua.

Mukavaa torstai-iltaa kaikille!

Heip,
Neilikka, tervetuloa mukaan! Sinä ja Saanahan voisitte lisätä itsenne listaamme.
Siinä on nimimerkkimme, oma ja miehen ikä ja T=toive koska vauvaa alkais yrittämään tai Y=koska yritys on alkanut. Sit siel on noi onnelliset jotka ovat päässeet yrittämään ja plussaamaankin (eli + tai LA.)

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 31+36, Y5/06
Anttuli, 25+26, Y7/06 +26.8. kp 29/28
Katriina, 27+31, Y3/06 LA 21.4.
Hj, 24+28 T7/06
Anna, 26+23, T3/07
Erica, 30+33, Y1/07
Joanna79, 27+32, T8/06
Pinja, 31+39, LA n. 17.4.07
Minni, 26+24, T8/06
Vanilla, 26+24, Y3/06 LA 02/07
Sella, 23+23, Y jossain tulevaisuudessa
Annemaria, 23+28
minna78, 29/40
Meea, 22+23, Y11/06 (ehkä)

Niin siis häistä.. Kyllä olen läynyt varmaan kaikilla hääsivuilla ja etenkin lukemassa noita keskustelufoorumeja. Hääpuvun tilasin www.ebay.com sellaselta myyjältä ku asapbay. Se on siis mittatilaustyö ja maksoi mulle 140€ puku ja rahti Kiinasta Suomeen. Katon jos osaisin jotenki laittaa kuvaa tai linkittää siitä kuvaa vähän myöhemmin. Vielähän ei voi kuitenkaan nuolasta ku en oo sitä saanu. Mut tuol naimisiin-foorumissa oli muitakin ku oli tilannu sieltä ja oli ne tullu perille. Kannattaa kuitenkin aina sieltä tilatessa katsoa myyjän luotettavuus/tyytyväisyys % . Sieltä lentää kuiteski myyjät heti pihalle jos ihmiset ei saa tilaamiaan pukuja. Ja maksun on mahdollista saada takaisin varsinkin jos on maksanu Paypalin kautta. Siel on siitäkin. Tiaranhan mä jo tilasin ja sain. Maksoin siitä 14€ rahteineen kaikkineen. Ja hieno on.

Mitähän muuta te puhuitte?.. niin meille tulee n.80 hlöö. Koska kyseessä tulee olemaan ilta-juhla ja työni puolesta olen lasten parissa päivittäin olen ajatellut että häihin ei lapsia tulisi. Vauvat joita ystäväpiiriimme on syntynyt aikalailla (alle 1v) voivat tulla kärryihinsä nukkumaan viereiseen huoneeseen jos äidit niin haluavat. Paikka ja kirkko selvillä samaten pitopalvelu lähes selvä. Bändiä mies ei halua ja koska ovat niin arvokkaita niin tyydymme joko dj:n tai sit nauhotetaan ite musiikki ja tietsikka hoitaa lopun. Juhlat eivät tule siis kestämään niin kauaa kuin monet muut joten ajatuksena on aikuisten ihmisten seurustelua mukavassa tunnelmassa.
Itse teen kutsut, paikkakortit, menu-listat, ohjelmat, muisto-magneetit, tuikkukupit ja muun koristelun. Teemana palapelin palaset jotka loksahtivat paikoilleen. Ja väreinä tum.sin, hopea ja valk.. Perinteisiä juttuja ei paljoa tule olemaan esim häävalssin sijaan tanssitaan häätanssi koska valssia emme koskaan yhdessä tanssi eikä se meitä kiinnostakaan. Sen sijaan häähidas on se meijän juttu. Sit ku viel päättäis mikä biisi se on. Engalnniks on paljon ihania mut esim. isoäitini takia haluaisin suom.kielisen biisin. No joo, sori et tätä hääjuttuu tuli nyt näin paljon...

Niin, ja että eikö me pelätä et joku tunnistaa meijät täältä? No ainaki me jotka ollaan kirjoteltu Ajatuksissa-ketjun alusta tultiin vaan niin läheisiksi tässä ketjussa että pikkuhiljaa sitä uskalsi paljastaa enemmän ja enemmän. Ja siks täst ketjust onki tullu kuin huume kun tähän on niin kiintynyt.
*****lähettää niitä lämpöisiä ajatuksia sinne odotus-puolelle kaikille plussanneille****

Vilkku

Yhteistyössä