Ajatuksissa kakkonen 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liisaleena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt Vilkku peitto heilumaan ;0)

TaaperonÄiti: Toivottavasti ens kierrossa sitte tärppäis! Itellänikin vaikuttaa flunssat ym herkästi kierron pituuteen :0(

Nyt nukuttamaan tuota vilkasta vaahtosammutinta!

Ilmeisesti mun ovis on tapahtunut myöhään, koska tein tänä aamuna kp 35 positiivisen raskaustestin. Maanantaina kp 30/28 testi oli vielä negatiivinen. Nyt plussa oli haalea, mutta selvä, joten kai tässä sitten ainakin vielä toitaiseksi raskaana ollaan:) Nyt vaan jännäillään pysyykö pikkuinen mukana ja jos pysyy, nii joutuuko äiti taas järyttävän raskauspahoinvoinnin ravistelemaksi. Nyt ei ole vielä muita oireita kuin nippailua mahassa ja arat rinnat.

Sikäli plussauutinen oli nyt erityisen toivottu, koska 87v. ukkini on minä hetkenä hyvänsä nukkumassa pois. Tuntuu että usein käy juuri niin, että kun toinen lähtee niin uutta tulee tilalle.

*puhaltaa plussatuulia muillekin*

Onneksi olkoon TaaperonÄiti! Kauanko ehditte yrittää tätä kakkosta? Meillä nyt yk4 menossa, mutta ei taida tulla tulosta tästä kierrosta. Pupuiltu on kyllä ahkerasti, mutta jotenkin on vaan sellanen olo, että nyt ei oo tärpännyt.

Meilläkin tää oli 4. yrityskierto ja olin kans varma, että tästä kierrosta ei tärpännyt. Kaikissa aikaisemmissa kierroissa olen tuntenut ties mitä "raskausoireita" ja ollut tosi pettynyt negan menkkojen alkaessa.

Nyt olin ihan varma etten voi olla raskaana, kun pupuiltiin (apua!) viimeksi 26.3 ja oviksen veikkaan olleen vasta 29.3 kp 22 oireista päätellen (ja tikutin 26.3 saakka saamatta poistiivista viivaa). Jos tämä raskaus nyt jatkuu, niin on ehkä vähän suurempi mahis saada tyttö, jos kerran tyttösiittiöt elää pidempään;) Poika on kyllä ihana, mutta ne prinsessavaatteet houkuttelisivat.

heh, tuo pupuilu on kyllä kamala sana :) Niin se vaan palstaslangi tarttuu, alkuun olin ihan pihalla näistä tädeistä ja limoista ja pupuiluista.

Minäkin aattelin ens kierrossa alkaa tikuttamaan ovista. Jospa sitten tulisin perässä tuonne odotuspalstalle. Vaikka vähän kyllä pelottaa, että ovuloinkohan ollenkaan... Nyt menkkoja odottelen ens viikoksi, ärsyttävää kun on niin pitkä kierto. Nyt menossa kp 31/36-42.

Onnea Taaperonäiti! Mihinkäs la osuu, ootko jo laskeskellu? Tervetuloa odotettavissa kakkonen ketjuun tuonne odotus puolelle!

Liisaleenalle jaksamisia pitkän kierron kanssa odotteluun!

Mulla taitaisi la osua 14.12, eli tosi loppuvuoteen. Esikoinen syntyi 6vk etuajassa, eli sikäli ei voi yhtään sanoa miten toinen raskaus menee. Esikoisen keskosuus johtui siis istukan repeämästä (sama kuin Jani Sievisen avokilla;)) ja istukkahan muodostuu joka kerta uudestaan, joten toivoa on että toinen raskaus menee ongelmitta. Olen kyllä niin peruspessimistinen, että en uskalla vielä toivoa, että raskus todella jatkuu normaalisti, mutta mennään päivä kerrallaan.

Taidan vielä tosiaan katsoa pari viikkoa ja jos kaikki menee normaalisti, niin sitten siirryn tuonne odotuspuolelle. Taidan vaan vaihtaa nimimerkkini, kun alkaa jo tämä nykyinen tympäistä;)

Ollaan anoppilassa kylässä ja ihastelin juuri mieheni siskon kuukaudenikäistä tyttövauvaa. Anoppi vaan totesi, että toivottavasti ei vauvakuume tartu. Sen mielessä kun me ollaan aivan liian nuoria (26v) saamaan lisää lapsia! Että semmoista. No päätetiin sitten että ei kerrota anoppilassa raskaudesta kuin sitten kun se jo näkyy aivan selvästi, eli jos raskaus menee samoin kuin eka niin joskus rv 23 jälkeen;) Aika karua, mutta ei paljon huvita paljastaa aikaisemmin. Omalle äidilleni kerroin heti kun plussa tuli.

Onnea Taaperonäiti!!! Ihanaa että noinkin voi käydä!
Mulla kp.17 ja tikkuihin on koko ajan tullut vaan haaleaa viivaa....=( Ja vähän niinkuinhaalenemaan päin. Alotin tikuttelee kp.12 koska mul ei oo koskaan ollu ovista ennen sitä. Mut nyt mietinkin jos kuitenkin näin olisi käynyt kun vähän oli nippailua aikaisemmin tai jos se vasta on tuloillaan. Ennen ekaa raskautta sain aina jossain vaiheessa yhtä vahvan viivan kuin testi-viiva. Hmm... No, pupuillan nyt sit ku jaksetaan mut stressiä ei oteta. Peukut pystyyn!

Onnea TaaperonÄiti!

Täällä on kp 15 ja tuntui siltä, että eilen olis ollut ovis. Eilen jäi pupuilut väliin kun molemmat oltiin niiiiin väsyneitä. Mietinkin, että onkohan tänään jo liian myöhäistä? Sekstailtiin kuitenkin kp12, että pitäis kait olla jotain saumaa onnistua? No, en ota mitään stressiä. jatketaan harjoituksia;)

Pinja: kyllähän sitä sanotaan että ne siittiöt elelee 3-5vrk joten hyvin on voinut tärpätä!

Taaperonäiti: Noi kommentit on raivostuttavia! Mulla vähän sama tilanne mun omalle siskolle kertomisessa, meillä ikäeroa on 15 vuotta ja esikoisen ootuksesta kun kerrottiin niin hänen kommenttinsa oli "Herranjumala sentään!". Onnea ei tajunnut missään vaiheessa toivottaa. Nyt kyllä tykkää kovasti meidän pojasta ja on ihan hyvät välit meillä muutta jotenkin tosta jäi niin paha maku suuhun etten kerro ennen kuin on pakko. Koska hänen lapsillaan on 3vuoden ikäero ja se on hänen mielestään ihan loistava ikäero niin on varmasti pöllämystynyt että joku muu haluaakin lapset lyhyemmälä ikäerolla. No, tulipas sepustus!

Toivottavasti saatte pian paljon plussia ja liitytte joukkoomme tuonne odotus puolelle! Älkääkä tykätkö pahaa vaikka (edelleen) näköjään roikun täälläkin!

Karvakuono rv9-10, huomenna ultra jossa pitäis sitte saada ihan oikea la!

Kyllähän noi ihmisten reaktiot on joskus tökeröitä, mutta muistan itsekkin kerran päästäneeni kauhean sammakon suusta.
Työkaverini puhui aina siitä, että he eivät IKINÄ aio hankkia lapsia ja he eivät lapsista juuri välitä. No, kertoi sitten eräs päivä olevansa raskaana. Mun ensi reaktio oli kanssa osaa ottava kun luulin etteivät he halua lasta ja tokaisin, että voi kamala! Ja mitä sä nyt meinaat tehdä? Kunnes tajusin sanani ja kiireesti yritin paikata tilannetta ja onnittelin. Jälkikäteen kun selvisi, että aikovat pitää lapsen selitin kuinka hämmentynyt olin tilanteesta ja pahoittelin sanojani ja Onnittelin vielä halauksen kera.
Että sattuu näitä tahattomia kömmähdyksiä muillekkin...

Tules Karvakuono kertomaan kuin ultrassa meni?

Kyssäri: Onko täällä ihmiset äippälomalla, työ elämässä vai minkälaiset elämän tilanteet teillä nyt on?
Mä olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja se jatkuu vielä 2009 alkuvuoteen.

-Pinja-

Okei, nyt mä en enää tajuu!!! Luulin et ovis oli ja meni kun ovistikkuihin sain koko ajan haalenevia viivoja ja eiloen ei näkynyt melkein mitään ja tänään yks kaks onki sit taas aika vahva viiva!!! Täh? Ja kuitenkin yrittäny ottaa aika samoihin aikoihin päivästä. Nyt kp.21.Voiko tapahtua kaks eriaikaista ovulaatiota yhdessä kierrossa? Vai voiks ovis huijata kroppaa jotenkin?... Öhöh. Kertokaa jos kokemusta. No täytyy kai taas vietellä mies..

Karvakuono, älä höpsi! Ihanaa kun säkin kirjoittelet tänne! Tuu kertomaan ultrakuulumiset! Tsemiä!

Pinja, mä oon viel pari viikkoo äippiksel. Sit alkaa hoitovapaa syksyyn 2009 asti. Jollei tuu muita muutoksia...

Ihana ilma! Kesä tule tule jo!
Vilkku

Ultrassa kaikki ok, la olis nyt joko 12.11 tai 15.11, 3 viikon päästä on niskapoimu ultra jossa sitten vielä kerran varmistetaan tuota la:ta. Uskomatonta kasvua tuolla masussa tapahtuu, kolme viikkoa sit kävin ultrassa ja silloin kirppu oli 5mm pitkä ja nyt 28,8mm! Pienen pieni siis vieläkin mutta hurjaa tahtia nuo kasvavat!

Vilkulla on kyllä jännä tuo ovulaatio juttu... Mä ajattelisin jotenkin niin, että nyt kun viiva on vahva ni ovulaatio tapahtuu ja ku se on on ollu haalea se viiva niin jos sulla on sillai pikku hiljaa paljon ennen ovista se keltarauhanen kohonnu... Ääh, voi olla että höpisen ihan tyhmiä mutta jännä juttu kyllä. Nyt vaan makkarin puolelle! ;0)

Pinja: Ite alotin työt nyt maanantaina että ehdin olla hetken aikaa töissä ennen uudelle äippälomalle jääntiä jotta sais sitten parempaa päivärahaa. Poika nyt 10kk ja isänsä on hänen kanssaan nyt kuukauden ja sitten mun äiti on kesä ja heinäkuun ja mies taas elokuun kun pitää lomat ja sitte syyskuun on taas mun äiti eli poitsun ei tarvi kotootaan onneksi poistua. Mutta kyllä on kamalaa nuo työpäivät, ikävä on niin raastava! Onneks toisaalta on kiirettä töissä niin ei ihan koko aikaa ehdi ikävöidä. Ja hyvin on miehet toki keskenään pärjänny, jotenki sitä vaan itellä on niin haikee olo...

Kohta on viikonloppu niin saa olla kaksi päivää potsun kanssa koko päivän! Ihanaa!

Plussatuulia kaikille!

Vilkulle: Siis saitko vahvan ovisviivan jo ennen kuin kp 21? Minä just laskeskelin, et mun ovis -josta siis tärppäsi - oli just joko 21. tai 22. kiertopäivä, eli tosi myöhään. Voisiko sullakin olla ovis vasta nyt ja aikaisemmat viivat oli vaan jotain muuta?

Minä täällä odottelen raskausoireit. Nyt on vaan rinnat kipeenä, viluttaa, nälättää ja väsyttää, mutta edellisen raskauden kaameasta pahoinvoinnista ei ole merkkiäkään. Sitähän mä olen kyllä toivonutkin mutta olisihan se selvä merkki korkeasta hormoonitasosta.

Pinjalle: Tuo sinun reaktiosi kuulosti ihan ymmärrettävältä suhteessa siihen mitä työkaverisi oli aikaisemmin kertonut halustaan jäädä lapsettomaksi. Anopila kuultuna vastaava taas nostaa jotenkin niskakarvat pystyyn.

Vällyjä pöllyytelty! Ja ylihuomenna uudestaan. Varmuuden vuoksi! =)
Taaperonäiti:Mä meinasin unohtaa alkaa tikuttamisen joten tikutin ekan kerran kp.12 tai 13 jolloin oli vaan haalee viiva ja siitä vaan haaleni koko ajan. Eli en ainakaan testannut aikaisemmin vahvaa viivaa. Joten ehkäpä sitä hormoonia vaan on ollut pidemmän aikaa ja ehkä muniksel kypsyminen kestänyt kauemmin jostain syystä. Ja nyt se sit tapahtuu..??!! Ainakin limat ja nippailu tuol oik. munasarjoissa täysin SITÄ! Joten nyt peukut pystyyyyyyyn! Mä haluun lisää samanlaisia ihkuja vaaveleita kuin tuo ensimmäinenkin!
Öitä

Mulla nyt kp2 ja taas pitkä odotus edessä. Vähän meinaa olla mieli maassa, nyt alkaaa sitten viides yrityskierto. Jospa viides kerta toden sanoisi, tai jotain. Positiivista on sentään se, että tällä kertaa kierto ei venynyt yli 40 vaan oli "vain" 36 päivää.

Kyssäriin: oon vielä kuukauden verran opiskelija :) ja käyn töissä. Ois ihanaa jäädä jo äitiyslomalle! Mulla on ollut aika stressaava kevät ( ja oikeastaan viime syksykin), niin tuntuuu että ois mukava olla kotona.

Oon vähän miettinyt, että mitenköhän esikoinen viihtyy kotona sitten jos/kun jään äitiyslomalle. Tuntuisi tyhmältä viedä toista hoitoon, ja olla itse kotona vauvan kanssa. Varmaan joku kerhopaikka pitää hommata, en tiedä kuinka tiukassa ne täällä on. Jos vauva saisi nyt heti alkunsa, niin esikoinen olisi sitten jo 4,5 vuotta. Sen ikäinen kaipaa jo muutakin tekemistä kuin äidin ja vauvan kanssa puuhailun. Välillä tuntuu, että meidän perhe on ainut maailmassa, jossa lapsille tulee näinkin iso ikäero. Mutta täytyyhän niitä muitakin olla :) Huhuu, onko ketään semmosta täällä taustailemassa??

Toivottavasti oviksen hyödyntäminen tuottaa tulosta Vilkulle ja Pinjalle! Onnea matkaan!

Tässä tämä meidän listamme. Lisäsin teidät plussanneet tuonne loppuun mutta huomasin ettei Helga tai TaaperonÄiti olleet tuossa listalla joten jos joku muu osaa täyttää heidän tietonsa. Ja Pinjallahan yritys aikaistui??..

Pinja 32/40, y 04/08, poika 04/07
Liisaleena 25/27 y 11/07, tyttö 09/04
Emma77 30/36, y 1/08, poika 04/06
Myy-y 30/34, y 01/08, poika 02/07
Misai82 26/32 y 02/08, tyttö 11/05
Karvakuono 23/25 y 01/08, poika 06/07
-Vanilla- 28/26 y 01/08, poika 02/07 -> + 01/08
Tuutikki81 27/26 y 02/08 tyttö 02/07
Kirsikka 28/31 y 01/08 tyttö 09/05
Mae3 26/30 y10/06 tyttö 03/06
Annie75 32/30 y02/08 poika 11/06
tytsykkä1 21/23 y 2/08 tyttö 2/07
vienokaino 23/21 poika 05/03
Vilkku 33/33 y03/08 poika 08/07
Katriina 28/32 poika 04/07
Anskuli74 33/29 y01/08 tyttö 06/07

Odotuspuolelle siirtyneet:
misai82 26/32 y02/08 tyttö 11/05 +02/08
-Vanilla- 28/26 y01/08 poika 02/07 +01/08
Karvakuono 23/25 y 01/08, poika 06/07 +03/08
Helga
Tuutikki 27/26 y 02/08 tyttö 02/07 +03/08
TaaperonÄiti

Täällä vissiin kp.25 ja nyt sit odotellaan pari viikkoa. Yhtenä päivänä olen ihan varma et nyt onnistui ja toisena taas kumpuaa menneet pettymykset muistista ja olen ihan varma ettei onnistunut. Ja yhtenä päivänä on kiire saada toinen lapsi ja toisena epäröin et onko sittenkin liian aikaista.. Hoh näitä ajatuksia. Kaipa sitä pitää ajatella niin että onnistutaan sitten niinkuin on tarkoitettu. No joo, täällä mä itekseni höpisen..

Mä kanssa täällä yritän kovasti löytää itsestäni edes jotain raskauteen viittaavaa, mutta... ei tunnu ei yhtään mitään...
Pakko aina välillä potkasta itseäni ja muistuttaa, että nyt on vasta toka kierto menossa. Miehen kanssa puhuttiin asiasta ja hän lupasi olla aktiivisempi sit ens kuussa jos en nyt raskautunut.

Täällä etelä suomessa on niin ihanan keväinen ilma, että hetkellisesti tuli ikävä töihin.(Varmaan vaan joku hetkellinen mielen häiriö.)

Meillä vietetäänkin lauantaina pikku miehen 1v. synttäreitä, että menenpä tästä vähäksi aikaa valmistelemaan niitä.

Nauttikaa ihanasta kevät säästä jos vaan mitenkään kerkiätte...!!

Moi pitkästä aikaa, ja onnea kaikille plussanneille!!

Täällä päästy kunnialla rv 12+1 ja toissa päivänä kuunneltiin ekan kerran sydänääniä.=)
Oli kyllä lääkärikin epävarma että kuuluuko mitään, kun silloin oltiin viikolla 11+6 ja niinpä siinä kävi että kuului! Tosin pikkukaveri oli niin vauhdikas että lääkäri ei meinannut pysyä perässä kun vaihteli niin ahkerasti paikkaa.=)

Mutta ei muuta kuin tsemppiä oikein paljon kaikille ja plussatuulia!!!

Huhuu leidit.....
Missäs kaikki ovat?...
Täällä kp.32/28-36 eikä vielä menkkoja. Raskausoireita nyt tuppaa olemaan niinkuin aina aijemminkin mutta niinhän niitä on ollut ilman toivottua tulosta. Joten ensi viikonloppuun odotan ihan maltillisesti ja sit vasta alan hermoileen jos ei mitään kuulu. Vähän sellainen välinpitämätön fiilis; et meni sit kumminpäin vaan niin fine. Se mikä nyt vaivaa on parina päivänä ollut hammas-särky joka ilmestyi kuin ilmasta. Blaah..
No, nyt kahvittelemaan ja kohta kampaajalle.
Vilkku

Jännät päivät Vilkulla! Ja mäkin haluun kampaajalle! ;0)

Kamalia nää maanantait kun on koko viikonlopun ollu lähes 24/7 pojan kanssa niin ikävä on kova maanantaisin... Onneksi on vappu viikko, yksi ekstra vapaa!

Kai se on pakko töitäkin tehdä välillä.

Hyvää vappua jos en sitä ennen tänne taas eksy kuikuilemaan.

Täälä kp 30/30-34. Vähän juilii alavatsasta ja mieliala ainakin eilen oli niin p....seestä, että olen melko varma, että se täti tulee kylään hetkenä minä hyvänsä.

Vilkku, hammaslääkäri kutsuu...:)

Mitens aijotte viettää vappua? Me käydään vähän kyläilemässä. Semmosta rauhallista menoa lasten ehdoilla:)

LÄMMINTÄ VAPPUA KAIKILLE JA niitä plussia meille kaikille kiitos!

Voi Pinja, onpa kurjaa. On se aina niin masentavaa kun täti tulee, vaikka ois osannut vähän odottaakin.

Vilkku, joko on kaksi viivaa testissä?

Minä pääsen alkuviikosta ovista tikuttelemaan, jee :) En oo ennen kunnolla tikutellutkaan, jospa se nyt auttais tämän vähän epäsäännöllisen kiertoni kanssa ja saatais siemenet oikeaan aikaan matkaan.

Karvakuono, miten sulla on mennyt? Muistelen, että joskus luin että sulla oli aika hurjaa pahoinvointia. Vieläkö yököttää? Mulla oli esikoisesta myös aika kovaa pahoinvointia, ja toivon niiiiin kovasti, että toinen kerta olis helpompi siinä suhteessa.

Vappugalluppiin vähän myöhässsä vastailen, että ihan perhevappu oli meilläkin. Syötiin munkkeja ja käytiin torilla jätskillä. Ihania vauvamahoja tuli vastaan koko ajan :) Nyt niitä näkyykin, kun ei oo paksut toppavaatteet enää edessä.