Ajatuksista asiaa 0908

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Baltsu*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Baltsu*

Vieras
Meidän ihanainen Ajatuksissa-ketjuilu jatkukoon siis tälläkin puolella! Toivottavasti ääriryhmä poukkoilee eri ketjujen välillä ahkerasti!

Ore 26.5. rv 41+0, tyttö 3215g 50,5cm
Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm

Meillekin tälle kylälle tulee vauvauintiryhmä ja ehkä taaperouintikin, jonne olisi kiva Irkun kanssa mennä. Ongelma on vaan sen tajuton vesikauhu. Pyllyä ei ole pitkään aikaan saatu pestyä hanan alla, kun huutaa kuin syötävä. Samoin kylvyssä ja suihkussa. Miten siis tuollaista uimaan voi viedä? Ehkä se suuri allas olisi kuitenkin eri juttu kun voi äidin sylissä olla, tai en tiedä. Ainakaan suihkussa ei auta pätkääkään vaikka kuin olisi äidin sylissä.

Onpa kurja tuo Irkun vesikammo. Onko veden kanssa ollut ongelmia pitkään? Jelly kirjoittelit myös itsetuntojutuista tuolla toisella puolella. Pääsitkö sinne kampaajalle? Olet takuulla hemmottelua ansainnut! Yllättävän pienestä se hyvä mieli on kiinni. Harvoinpa sitä nainen on tyytyväinen ulkonäköönsä, meillä tuppaa viiraamaan korvien välissä. En ole muuten itsekään saanut varattua kampaajaa, vaikka niin päätin tehdä tällä kuontalolle jotakin. Mutta mitä?! Pituudesta en raaskisi kauheasti luopua, mutta väri voisi tuoda piristystä syksyyn.

On "pelännyt" vettä jo kuukausia. Ihan hassua kun ei milloinkaan ole meinannut livetä veteen tai saanut vahingossa vettä kasvoille ja veden lämpökin on tarkistettu ihan joka kerta, että ihan tyhjästä tuli se pelko. Luulin että jos se pelkää vaan sitä ammetta ja kokeilin suihkussa pestä, mut huutaa siellä ja pyllynpesullakin ihan yhtä lailla.

En ole vielä päässyt kampaajalle saakka. En tiedä uskallanko leikkauttaa lyhyeksi, jos vaikka alkaa kaduttamaan. Mut joku väri vähintään pitäisi saada. Irkulle pitäisi etsiä joku lapsenvahti siksi aikaa, että pääsisi käymään. Oot ihan oikeassa että se kyllä piristäisi todella paljon.

Eilinen ilta oli tosi mukava, saunottiin ja käytiin kaupoilla. Ihan perusarkea, mutta oli ihanaa nauttia hetki ilman Nukkelia. Sitä kolmatta ässää ei ollut tällä kertaa (toissa päivänä kylläkin ;) ). Niin ja jos en vielä tälle puolelle infonnut, niin mulla alkoi kuukautiset eilen.... Aloitin taas yourdaysin kalenterinkin. Täytyy tosiaan nyt laitaa se kierukka. Päätettiin eilen, että mut nähdään taas haaveilijoiden puolella ensi keväänä/kesällä. Onko Miiulla ja Ballerinalle jo tietoa pikku kakkosesta? JB:ltä en vielä kysele, kun sulla on vielä "pullat uunissa", heh!

Vielä pika-info viime yöstä: ei yhtään herätystä. Nuki nukkui 21.30-06.00 putkeen ja imetyksen jälkeen jatkoi uniaan yhdeksään. Sitten juteltiin alle tuntia, syötöt ja vaipanvaihdot ja nyt se on taas unella.

En nyt viitsi kirjoitella pidempään, kun mies on kotona.

Mies halusikin lukea lehteä, joten se meidän laatu-aamu-ajasta ;)...ja mä pääsen vähän jatkamaan juttujani.Eli tuota ulkonäköasiaa piti vielä kommentoida. Mä en periaatteesta leikannut hiuksiani tai kynsiäni (ei tahallaan kasvatetut, siis kynnet) synnytyksen jälkeen. Kai sitä halusi vastustaa stereotypiota. Ensi keväänä ajattelin vähän lyhentää. Uuden väri otin ennen ristiäisiä ja kyllähän se piristi. Eli pientä muutosta vaan kehiin! Kyllä se mieltä virkistää! Mulla on aina ollut tummat hiukset (kerran kyllä vedin kerralla blondiksi =tuli identiteettikriisi)., mutta nyt olen jo toukokuusta vaalentanut niitä raidoilla asteittain. Prosessi on vielä käynnissä ja ajattelin vielä ainakin pari kertaa ottaa vaaleita raitoja. Saa nähdä kuinka vaalea siitä sitten tulee.

Angstis, onko susta kuvaa vaaleilla raidoilla? Siis hiuksista puhun. Minullakin on ollut vaalea kausi, sitten häitä varten hiukset värjäsin hyvin tummiksi. Molemmista lookeista olen pitänyt. Oma väri on tummanruskea. Nyt pohdin kumpaan suuntaan sitä lähtisi.

Mites mamojen yöt meni? Nukuin katkonaisesti, heräisin jokaiseen tuhinaan vaikka Vinkku nukkuikin hyvin. Kasin jälkeen taas simahti ja nukkuu edelleen.

Täällä ei menkoista tietoa ja tuskin tällä hormoonitoiminnalla tulevatkaan ilman avitusta. Olemme miehen kanssa puhuneet, että ensi kesästä lähtien toinen baby on tervetullut. Todennäköisesti siis minäkin liityn ensi kesänä haaveilijoihin, vauvakuumetta tuskin voin välttää. Hullua, että puhumme jo uusista vauvoista! Mutta ovat nuo pienet NIIN lutusia...

Täällä yö meni valvoessa. Vähän ennen neljää Irkku itkaisi vähän, mut rauhoittui kuitenkin itse kuten tekee aina. Mut mä en enää sen jälkeen saanut unta. Voi että kun Irkku ois jo niin kypsä siirtymään nukkuimaan omaan huoneeseen, kun vaan olisi se ylimääräinen huone. Ois se luksusta nukkua yö heräämättä. Siis Irkkuhan ei vaadi öisin enää ruokaa tai rauhoittelua, mut mä olen niin herkkäuninen et herään sen pienimpäänkin pihahdukseen enkä sitten saa enää unta.

Äh, voiskohan Irkkua mitenkään ottaa mukaan kampaajalle. Pitäisi päästä, mut kun ei ole vahtijaa.

täällä ei oikein uni maittanut.. illalla join kahvia puol 7n aikaan niin ei väsyttänyt yhtään sitten puolenyön aikaan... mutta onneksi keksimme muuta tekemistä ;) mulla kyl oli pien pelko että sattuis niin ettei pystyis edes koko hommaan,mutta ei sattunut ei..! ihan huippua :D no ei siitä sen enempää... mut aina touhujen jälkeen mä piristyn ja mies taasen saa hyvin unta... mut olin kyl nukahtanu ennen kolmea ku neiti heräs sillon syömää... ja aamu meillä meni pitkäks ku en jaksanu herätä kokonaa vielä 9ltäkään... laiska äiti!

Mä tarvisin uusia housuja...mut sit niis on se ongelma et tää maha vaan vyöryy yli housuista ku housuista... miten te ootte kiinteyttäny itteänne?! mä en oo saanu aikaseks ku tehä pari kertaa vatsalihaksia, ja vaunulenkkejä, mut silti mul on ympärysmitassa navan kohdalla n15cm ylimäärästä... lantiosta en edes tiedä, ku sehän nyt levenee jo luonnollisesti ennen synnytystä että mahtuu syntymään, ja palautuu millon palautuu jos palautuu..

Baltsukin vauvahaaveilijoihin! jee! Kivaa kun on sit tuttuja samaa aikaa haaveilemas.. Me tosin varmaan (näillä näkymin) ruvetaan hommiin keväällä, mutta eihän sitä tiedä jos sittenkin vasta kesällä, tai menee taas kauan ennen kuin tärppää... no katotaan sitä sitten..

Nyt meen silittämään pussilakanaa ja tyynyliinaa, tein veljen pojalle ristiäislahjaks pussilakanan ja tyynyliinan..

Mun mies on ihana!! :D (onkohan viime yöllä mitään vaikutusta tähän hehkutukseen?!;)

Meilläkin taas heiluteltiin peittoja eilen. On se kyllä melkoista sumplimista jo, kun maha on tiellä. Mut hyvin onnistuu ja kivaa oli. ;)

Tuli eilen Kastelliltakin lehti ja taas talohaaveet sai uutta tuulta. Ei todellakaan olleet pahan hintaisia. Kun eipä täältä näy valmiina taloa löytyvän.

Kiva kun monet jo haaveilee kakkosesta! Tai suunnittelee yrityksen aloittamista. Mua melkein koko raskausaika pelotti, et miten ihmeessä tuun selviämään kahden pikkuisen kanssa mut nyt odotan vaan innolla. Saattaahan se kiirettä olla ja vaikeaakin ensimmäiset kuukaudet, mut kovasti luotan siihen että kyllä se alkaa helpottamaan.

Heippa mammat! Hei kertokaa nyt yksinkertaiselle miltä vauvakuume tuntuu kun on kuitenkin jovauva? En kehtaisi muilta kysyäkään näin pölöä kysymystä. Mekin ollaan jo puhuttu että jos täysimetys onnistuisi sen puoli vuotta niin sen jälkeen voisi pikkuhiljaa alkaa yritys, mutta ainakin siis vuoden päästä. Mutta mä en ymmärrä miltä se vauvakuume tuntuu kun on jo vauva? Hmmm... Jos mun tekee ihan hirveästi mieli pitsaa/suklaata ja sitten saan pitsaa/suklaata, niin ei heti sen syötyäni tee mieli taas pitsaa/suklaata. Maailman typerin vertaus, mutta siis haluatteko enemmän vauvoja kun ovat niin ihania,vai tajuaako siinä että pian ovat isoja eikä enää vauvoja... Mä en tajuu.

Moikkelis!

Ihanaa, että Baltsu säkin olet sitten jännäilemässä yhtä aikaa!!! Ja minä toivon, että meidän joukkoon liittyy kesällä muitakin ääriryhmäläisiä.

Yö meni napakasti nukkuessa. Kolmelta imetin. Nuki nukkui hyvin, mutta itse valvoin ja pyörin yhteen asti.

Rousa tää vauvakuume tuntuu ihan samalta kuin ennen NUkia. Usko tai älä!! Aion taas kesällä ostaa ovulaatiotikkujakin. Ehkä sitä jännäilyä ja raskausaikaa odottaa eniten.

Must go.

.

Hienoa, että Miiulla ja miehellä säpinöitä!

Tuo meidän poika tuntuu jo ISOLTA, vauvakuumeilu liittyy minulla nyt sellaiseen vastasyntyneeseen nyyttiin. Joka vain tuhisee ja syö, jota voisi tuijotella ikuisuuden ja on höyhenenkevyt. Jonka vain odottaa avaavan silmät edes hetkeksi.

Tänään täällä parkuivat äiti sekä poika. Raivareita. Kyllä vie voimat.

joo siis samalta kuumeelta vauvakuume tuntuu täälläki... että tää yks vauva ei riitä lopettamaa kuumeta vaan enemmänki lisää sitä ku on niin ihana:)

tällä pienellä tosin kuumetta pikkusen...takapuolesta mitattuna 37,4astetta, toivottavasti ei nouse enempää..

nyt natiainen nukkumaan...

Heräsin jo puoli neljältä... Tämä on niin kamalaa kun vielä voisi nukkua ennen vauvan tuloa, mut kun ei pysty.

Mulla vauvakuume liittyy siihen kun jo vuosia olen tiennyt haluavani monta lasta ja pienellä ikäerolla. Todella onnenpotku kun saatiin kakkonen alulle niin nopeasti. Myös kun Irkku on ollut niin ihana lapsi, niin mikäs näitä on halutessa. Mulla ei niinkään tee mieli sitä vauvaa, vaan ylipäätään lapsia. Totta kai pienenpieni vauva on jotain kerrassaan suloista. Mulla oli myös raskauskuume, mutta harmittavasti tämä toinen odotus on jäänyt täysin lapsenhoidon jalkoihin enkä ole ehtinyt nauttimaan kaikista tuntemuksista ja tästä raskaanaolosta.

Guten Morgen!

Mi-iu, ei tuo vielä vauvalla ole kuumetta, eikös heillä raja ole korkeampi?! Sairaalassa puhuivat asiasta, oliko se niin että 37,5 on vielä normaali. 38 yli jos mennään niin varsinaisesti kuumetta. Muistaako joku? Näin muuten unta, että Vinkulla nousi kuume yli 100... Tuli kiire lääkäriin ja samalla koetin lauleskella pojalle Ihhahhaata että pysyisi hyväntuulisena. Onneksi oli unta!

Täällä taas valoisampaa, muskaripäivä tiedossa -toivottavasti tänään pääsemme lähtemään. Eilen jäi menot menemättä raivareiden takia, kyllä mua harmitti vaikka tietäähän sitä, että vauvan kanssa tulee aina yllätyksiä.

Onko teistä ollut haasteellista pitää yllä ystävyyttä lapsettomiin ystäviin? Minun paras ystäväni viettää aika railakasta elämää ja nyt tuntuu, etteivät tiemme oikein kohtaa. Hän ehdottelee treffejä tiettyyn aikaan kaupungille ja niin mielelläni kuin lähtisinkin niin yleensä näistä tulee vain stressi... Ja sitten jos hän on meillä kylässä, niin kovasti yritän keskustella ja kuunnella hänen asioitaan vauvan hoidon ohella ja vierailun jälkeen olen aivan puhki... Kurjaa, en haluaisi antaa periksikään.

Nyt pitää käydä kurkkaamassa päivän juorut ja BB-talon happeningit, kun en jaksa sitä telkkarista katsoa ja kiinnostaa kuitenkin. Nostan hattua Angstikselle kun boikotoit moista roskaa!!!

Jellyn kanssa yhtä aikaa linjoilla. :) Monta lasta haluaisitte? Entäs te muut? Minä voisin ajatella kolmeakin, mutta miehestä kaksi riittää. Yhdestäkin olemme onnellisia.

3 tai 4 lasta olisi haaveissa. Suunnitelmissa olisi, että nyt hoidellaan näitä kahta ja sitten noin 3 vuoden päästä taas kaksi pienellä ikäerolla. Siis tämä on vain toive, kun ikinähän ei voi tietää saadaanko enää yhtään.

Muistaakseni yli 38 kuumetta vasta suositellaan lääkittäväksi. Voin olla väärässäkin. Meillä ei vielä ole ollut kertaakaan kuumetta *koputan puuta*, niin en ole tullut ottaneeksi asiasta selvää.

Hyvä, että Baltun Vinkkuliini on jo rauhoittunut! Meillä neiti rauhoittuu heti, kun sen laittaa kantoreppuun. Mielummin sitä kantelee selkä vääränä kuin kuuntelee ulvontaa ;)
Mä olen alkukankeuden jälkeen onnistunut pitään yhteyttä myös lapsettomiin ystäviin. Tosin se hermostuttaa, että kaikki ei tajua miten sitovaa lapsen hoito on. Jos Nuki alkaa itkemään mun on HETI lopetettava juorupuhelu. Mun yksi ystävä yrittää aina jatkaa juttua, vaikka sanon, että nyt mun pitää mennä. Aina tulee joku lyhyt jutun jatko, mutta mua se ärsyttää suunnattomasti. Ne puhelut on hänen miesasioiden pyörittelyä. Ihan mielenkiintoista, mutta ei siihen pysty enää 100% paneutumaan, etenkin vauva sylissä tai edes hereillä.

JB, mäkin tässä juuri mietin, että toisen lapsen odottaminen on varmasti erilaista, kun on yksi jo hoidettavana. Mäkin haluaisin kolme lasta. Kaksi nyt kahden vuoden sisällä, 2010 saisi syntyä ja kolmas vaikkapa 2014 tai 2015.

Pian saadaan Rousakin virallisesti tälle puolelle!

äh,mähän oon ollu vaihteeks ihan sekasin.. siis ei ollu kuumetta ei, mut lämpö on korkeemmalla mitä ennen, mut siis ei tietty kuumetta viel tossa vaiheessa... jos ois kainalost ollu sen 37,4 niin todennäkösesti olis ollu takapuolest lähemmäs 38a niin sit vois jo puhua et saattaa nousta lämpö... ja lääkityksest en tiiä muuta ku jos nousee paljon ja lapsi on voimaton ja uupunut eikä meinaa syödä/juoda niiin sillon lääkärille...

Mun haaveena on aina ollu 5 lasta, mutta viime aikoina oon vähä perunu puheitani et ehkä se neljäkin riittäis... sen näkee sitten jos ikinä edes neljättä sais...

Tuliko teille raskausarpia? Mulla on nyt alkanut tulemaan reisiin, lantiolle ja mahaan. Siis tulee ihan kunnolla, kymmenittäin. Vähänkö masentaa, kun ne ei tietääkseni lähde pois ollenkaan vaan pelkästään vaalenevat mut ne kuopat jää.

Älä JB raskausarvista huoli -mun mielestä kaikilla äideillä "täytyy" olla hieman muistoja raskaudesta ja aina vähän puklua olkapällä (nim.kokemusta on). Mua ei enää edes haittaa puklut paidassa. Tuntuu, että mies on hysteerisempi. Eihän se kivalta näytä, mutta mä olen vähän ottanut tällaisen "ei sen ole niin väliä" asenteen. Arpia mulle tuli aika vähän. Vain navan seudulle ja muutama alavatsaan.

mulle tuli kans ihan vähä navan seudulle, sit reisiin mitkä ei kunnolla näy (siis arvet reisissä) ja persukseen...!! mä järkytyin jossain vaihees raskautta ku perse oli ku piikitetty jollain veitsellä! :P tommosia pieniä "haavan" näkösiä, tai no suoraa ku olis puukolla pistelly koko takapuoli täys... :P mut ehkä ennemmin takapuoli ku että koko maha olis raidallinen.. aika vähällä kuitenki siis selvisin..

mut kertokaas miten senteistä pääsis eroon?! ei tarvis edes kaikista senteistä päästä mut osasta olis kiva...

Jelly, onko teillä itkuhälytintä?! me hommattiin just et saa iltasin ku beibe nukkuu niin pitää edelleen telkkaa kovalla ja neiti nukkuu makkarissa perimmäisessä huoneessa... kai se itkuhälytin toimii vaik olis ihan pinnasängyn jalkopäässä?! *nolottaa näin tyhmä kysymys*

Mä tein tänään beiben serkkupojalle ristiäiskortin... beiben kädenjälki piirrettiin siihen ja sit vähän leikkaa ja liimaa niin kortti oli valmis.. must on jotenki niin ihanaa ku saa niin hyviä kortteja tehtyä ku piirtää neidin käden :D ja muutenki ku oon niin huono ideoimaa mitää kortteja niin tästälähin varmaan koko suku saa kädenjälkiä korteissa ja sit ku käsiä on kaikilla niin seuraavaks jalanjälkiä ;D

noista pukluista tuli mieleen, mä oon pari kertaa saanu neidin puklaamaa suoraa paidan sisälle niin et kaikki valuu tissien väliin :P ja sit muutat kerrat niin et oon nostanu neidin olkapäälle ja samalla puklut lentää lattialle... :D

"Kiva" kuulla etten ole ainoa arpinen. Ei tunnu enää niin pahalta. :)

On meillä itkuhälytin. Asunnossa sisällä sitä ei niin tarvitse, kun täällä nämä seinät on tosiaankin kuin paperia. Ulkona nukkuessa oli käytössä. Otti hyvin itkut vaikka oli vaunuissa jalkopäässä joko kopan sisällä tai päällä. Joskus kyllä on sisälläkin käytössä jos nukkuu päiväunia ja lähden viemään roskia tai hakemaan postia. Silloin lähetin on pinnasängyn vieressä pöydällä ja hyvin kuuluu. Eli kyllä uskon että teilläkin jalkopäästä hyvin ottaa äänet. Onkohan merkeissä mitään eroja? Meillä on Philips.

Irkku on tosi herkkä oksentamaan (pahaa ruokaa, kylmää ruokaa, kökköruokaa etc.) Oltiin miehen mummolassa käymässä niin onnistui oksentamaan suoraan mun kaula-aukosta sisään soseet. Yökkis.

Yhteistyössä