Ajatuksista asiaan 10/08

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja angsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viime yö meni taas tunnin välein syödessä ja tuossa se nyt nukkuu kolmatta tuntia. Eli taitaa pikkuisella olla vuorokausirytmi jotensakin hakusessa kun yöllä syödään ja päivällä nukutaan.

Mä ajattelin että olisi tosi kiva saada joku joulukortti aikaiseksi näistä meidän tyttäristä. pitäisi vaan löytää molemmille jouluisat vaatteet. Photoboxista oon aina ite tilannut, kun sillä on halpaa. Laadusta en sitten osaa sanoa mitään, kun en osaa sitä vertailla.

Meillä on vielä lisäongelmana mun vuolaat tissit. Maitoa ei tule ihan suihkuamalla, mutta kuitenkin niin vuolaasti pulputtamalla että raukka meinaa aina tukehtua ja kakostelee ja raivoaa sitten rinnalla.

Ah, aamukahvi ääriryhmän kanssa.

Mahtavaa Angsteri että sulla on lahjat valmiina. Mä vasta pähkäilen niitä. Isänpäivälahjavinkkejä otan vastaan edelleen.

Sade, mullekin oli yllätys että sektion jälkeen tulee jälkivuotoa. Mutta typerä minä. Tietenkin sitä tulee! Joku viisaampi voi kertoa faktatietoa mitä jälkivuoto konkreettisesti on, mutta maalaisjärjellä se on kaikkea ylimääräistä limaa ja verta jota kohtuun on jäänyt raskaudesta. Ja se tulee luonnollista kautta eli ap:stä pikkuhiljaa, tapahtui synnytys mitä kautta tahansa. Kohtutulehduksen riski on kuulemma isompi sektion jälkeen, joten mä en riskeeraa harrastamalla seksiä edes kondomin kera ennen kuin jälkivuoto on ohi. Vaikka ap siis muuten buenossa kunnossa. Meidän lapsellinen vitsi onkin, että jipii ettei ap revennyt. Olin niin kaameassa kunnossa, edes istumaan en päässyt ja lääketokkurassa synnytyksen jälkeen pissakatetreineni, mutta meitä nauratti niin että haavaa sattu kun koitettiin miettiä positiivisia puolia. Ei luotettu siihen että muilla on yhtä huono huumorintaju, kun lähetettiin niitä perustekstareita syntymän jälkeen. Että mies olis lisännyt ystävilleen lähettäessä painon ja pituuden jälkeen että äitylin pimpsa on säilyi ennallaan. Vauva ja pimpero ovat terveitä...Sehän se on tärkeintä...

Mä pärjään näiden sormien kanssa. Olen saanut tarpeekseni lääkäreistä vähäksi aikaa. Brogis, juuri noin ajattelen, että kyllä se tunto palautuu. Niistä puudutteista tämä johtuu.

Meidän perhe lähtee nyt kaupungille vaunuilemaan. Eilinen äänestysmatka tuulessa ja sateessa olikin elämys. On tämä lähteminen silti aina energiaa vievä tapahtuma.

Sadelle vielä, että kyllähän mun ap aika auki synnytyksessä oli, kun sitä kautta laitettiin pinnit vauvan päähän ja puhkaistiin kalvotkin. Mutta se jälkivuoto tulee siis myös suunnitelluissa sektioissa vaikkei ap:tä häirittäisi yhtään.

Baltsukka, en saanut sun mailia. Ja muutkin; nyt pitäs postiin mahtua.

Öh ja siis, eikös jälkivuoto tule ensinnäkin siksi, että istukka irtoaa ja se "haava" vuotaa ja sitten toisekseen vähän sama kuin kuukautisissa, että se kohdun seinä on niin paksu ja kaikki ylimääräinen kerrostuma siitä valuu pois. Näin arvaisin ilman parempaa tietoa. (Ajatuksena 9 kk:n poisjääneet menkat kerralla.. nice.)

Voi elämä, että voi ihminen olla saamaton kun vaan koneella istuu eikä mitään saa aikaiseksi. Nyt kyllä lähden tuota pihaa tonkimaan, mulla on pari projektia odottanut tekemistään.. Yks puska odottaa ylöskaivuuta ja voishan sitä haravaakin vähän heilauttaa jos jaksaa.

Mahtavaa kun täällä on elämää! :)

Onko Broganilla isokin piha? Viherpeukalo?

Mi-iu, löysin Gracon kuulosuojaimet ihan lastentarvikeliikkeestä, netin kauttakin varmaan saa tilata. Lisäksi aiomme askarrella perinteiset sormivärikortit isänpäiväksi vaareille.

Miten Amildan ja tytsyn pesimispäivä sujui?

Rosa, eipä siinä mailissa ollut kuin ihastelut tyttösestä ja nimivalinnasta. Meillä olisi jo nimetkin valmiina Vinkun pikkusiskolle tai -veljelle... Sen sanon jo nyt, että jos joskus tyttären saisin ostaisin todellakin vaaleanpunaisia söpöstelyvaatteita! Niin se mieli muuttuu.

Jos vauvan itku ei muuten lakkaa, kokeilkaa imuria, tepsi meillä aina. :D

täällä otettiin tänään kuvia joulukortteja varten...
laitampa mailissa yhden tulemaan jos joku haluaa nähdä.. :D

täytyy käydä kattomas gracon sivuilta noita kuulosuojaimia jos olis.. :) semmoset pinkit olis ihan huiput ;)

ihanaa kun toinen viihtyy paljon paremmin leikkimatollaan mitä kuukauden ikäsenä... (tai sit se vaan esittää viihtyvänsä ja kattoo telkkaa sillon ku äiti ei nää;) ) heh!

meille piti tulla tänää kaverin käymään mut ei päässytkäään :/ ja isi tulee vasta kuuden jälkeen... eikä olla tehty mitään :/ koko päivä menny ihan ohi... tai no sain kuvat laitettua koneelle ja tänään pitäis laittaa tilaukseen...

palailen taasen!!

mi-iuska

Äh, Nuki on taas vaihteeksi rasittava. Taitaa tosiaan olla hampaita tulossa. Baltsu, mikä on Vinkkeron hammas-situatiooni?

Jb, hyvä et maitoa tulee! :) Toivotaan, et Ruusun sormet palautuisi pian normaaleiksi!

Heh, meillä Miiun kanssa samantyyppinen päivä. Tosin yksi kaveri piipahti ja pieni lenkki tehtiin, mutta muuten on jotenkin tylsää ja munkin mies kotiutuu vasta kuuden jälkeen :(
Kiva, kun laitoit kuvia -täytyy käydä katsomassa!

Noita kuulosuojaimia myydään melkein missä vaan, esim. Clas Ohlssonilla oli niitä ja oon nähnyt muuallakin, just niitä pinkkejä ja limejä =)

hiemanko nolottaa toi jälkivuotojuttu..eipä taas ole tullut tuumittua sitä(kään) ennen..tottahan tuo on että pakkohan se on jostain tulla ulos. Ja hauska toi ap-juttu, olisitte vaan ihan pokkana laittaneet viestiin sen ja katsoneet miten reagoivat ;)

Joko Brookis tai Sateentekijä on lähtenyt synnyttämään? Neilistä en tähän vielä uskala vetää ;)

Muuten, maistettiin viikonloppuna kaksi lusikallista perunaa ja hyvin meni. Heti Nuki osasi ottaa lusikasta ns.oikea oppisesti. Nyt ei olla sitten annettukaan. Menee ensi viikkoon, kun haluan jostain syystä, jota en tiedä itsekään, miehen siihen mukaan. On se tietty mukava muussata peruna (1!!) rauhassa ja pumpata siihen rauhassa maitoa. Saa hän sitten katsoa sen aikaa tytärtään. Nyt miehen työvuorot menee sen verran huonosti ettei päästä antamaan aamupäivällä, eikä iltapäivällä vaan täytyisi antaa jo ennen ysiä aamulla tai kuuden jälkeen illalla. Maanantaina palaan kiinteiden antamiseen.

Kiva idea noi kuulosuojaimet!

Loistava lenkkeily ilma ulkona! Jospa sitä saisi raahauduttua...

Täällä vielä ja asennoitunut olemaan seuraavat kuusi viikkoa niin ei voi pettyä ;)

Hauskaa varmasti alkaa maistattaan pienelle perunaa. Muistan kun oma sisarukseni ensimmäisen kerran maistoi ja voi jessus sitä HUUTOA. Järkytys oli suuri :D Toiset taas tykkää niinku hullu puurosta.

Mä ainakin Rousa osaisin arvostaa sellasta tekstiviestiä, jota suunnittelitte ;) First things first ja silleen. Olen itse miettinyt että mitähän järkevää sitä sitten lähettää, meillä ei nimittäin osa sukulaisista ja tuttavista edes tiedä että olen raskaana! Että näin tiiviit välit täällä. Luulevat varmaan, että nyt se on seonnut kun lähettelen jotain lapsi syntyi viestejä.

Jos koettais pukea sen ilmoituksen jotenkin jouluiseen muotoon, "on lapsi syntynyt maailmaan, hyvää joulun odotusaikaa!" Niin voisin sitten jälkeen päin sanoa, että olenhan minä ilmoittanut asiasta ;) Tuohon ei vaan passaa kyllä yhtään jos laittaa pituuden ja painon.. Hmm. Ymmärtääkö kukaan yhtään mitä horisen?

Mitenkäs ois Brogis "Meille tuli ihana/suloinen (whatever adjektiivi) joulupaketti jo etukäteen. 3870 g, 50 cm tyttö/poika" Tai tuohon tyyliin...

Miiun tonttukuva oli kiva! Täällä pitäisi vielä viimeisen kerran kehitellä joku joulukorttimalli ilman tuota helppoa "otanpa kuvan lapsista" ratkaisua.

Loistava ulkoilukeli tosiaan! Päivän aurinkoannos saatu ja kaamosmasennusta torjuttu. Vinksaus nukkuu vielä. :)

Meillä ei ole vielä merkkejä hampaiden tulosta. Eikös noissa ole valtavia yksilöllisiä vaihteluita? Huomaatko Angstis jo merkkejä Nukin ikenissä? 4kk ja päälle on todella ihana ikä, joka päivä vaan paranee. Eilen reppuiltiin koko perhe Prismaan iltasella, Vinkku tykkää selkeästi kun on uutta katseltavaa. Eilen Vinkku tajusi parketin ihanuuden -pärryytteli suutaan ja yritti syödä lattian. Leikkimatto ei siis enää pidättele.

Me menemme tänään lääkäriin. Vinkku kakkaa koko ajan ja parissa vaipassa on ollut verisiä juonteita. Paras tarkistaa asia, toivottavasti huoli on turha. Tunnen oloni enemmän äidiksi kuin koskaan, huoli pikkuisen hyvinvoinnista on niin valtava. Kyllä on elämän sisältö mennyt uusiksi viimeisten 5kk aikana.

Mars sinne aurinkoon!

huomenta... mulla on just päiväuniltaa heränny käärö sylissä et tääkirjottaminen ei älyttömän nopeaa suju...

piti mennä tänää perhekerhoo mut se oliki jostain kumman syystä peruttu.. meijän kyläl ku muutenki on kahen viikon välein niitä... olisin ekaa kertaa vast menny sinne..

tilasin eilen taas ison läjän kuvia... meijän kansioon ja vaviksen omaa kansioo:)

palaan ku pystyn kirjottaa paremmin...

ihanaa,nuki on saanu maistaa perunaa :) tääl maistellaa ens viikol peunaa ehkäpä :)

Voi Baltsu, toivotaan että kaikki on kunnossa! Tulehan sitten ehti ilmoittelemaan! Aivan kauhea tunne varmasti!
Kyllä Nukin ikenet on aika valkoiset ja koko ajan hinkkaa niitä joko sormillaan tai lelulla. Luulen, et enteilee hampaita, mutta saataahan se puhkeaminen kestää jonkin aikaa.

Harmi, että Miiuliinin perhekerho oli peruttu, mut mene vaan rohkeasti ensi kerralla uudestaan. Mä ainakin tykkään tuosta muskarista. Ihan jo senkin takia, että saa nähdä muita äitejä.

Heh, tota Brokiksen juttua! Mä en itseasiassa edes laittanut "syntymäviestiä"sukulaisille. Vain siskolleni ja velipuolelle tuli laitettua. Serkkuja on kivat 25 kpl, enkä kenenkään kanssa ole läheisissä väleissä. Ikäeroakin kyllä on.

noniin.. I'm back... olen selkä...

Moneltahan Baltsulla on se lääkäri, toivotaan tosiaan ettei ole mitään kamaluutta pienokaisssa.... jos se on vaan jotain suolen limakalvojen verisyyttä tai jotain ettei tarvis tehdä sille mitn. toivotaan, ja odotellaan kuulumisia lääkäristä...

tääl on pieni löytänyt r- äänteen, semmosen ranskalaisen kurkkuärrän :D hi! se juttelee muutenki ihan älyttömästi, hyvä jos mä saan edes puheenvuoroa (ja yleensä sillonki puhutaa päälle) :D

angstis, hehee! mies voi olla pikkasen et MITÄ :DD

nyt meen lattialle pikkuneidin kanssa vähä jumppailee... :) siis pikkuneiti jumppaa, ei äiti.. :D

Ihanaa Angsteri! Mahtava idea!! Et kai sentään kuvaa laittanut? Laitoiko ihan tunnistettavan ilmoituksen, että ylpeän isukin ystävätkin tunnistavat?

Toivottavasti Vinkkulilla kaikki hyvin, mäkin odotan Baltsun lääkärikäynnin tuloksia.

Me oltiin autoilemassa kaupoilla ja ekaa kertaa ravintolassa lounaalla koko perhe (Me ollaan perhe; ei ole vieläkään mennyt täysin jakeluun...) Hyvin meni, juotiin rauhassa kahvitkin. Tyttö nukkui turvakaukalossa koko ajan. Ja tämä äityli löysi ihanan talvitakin. Luulin että menis pitempään että pääsen raskautta edeltäviin mittoihin takas, mutta vaikka kiloja on tietty vielä jäljellä, maha on häipynyt ja muutenkin olen sopusuhtainen. Eli siis talvitakki kokoa 36, rintojen kohdalta tekee tiukkaa, mutta nämä hinkit onkin vaan väliaikaiset. Kerroinkohan että maidon noustessa rinnat paisuivat eikä ostamani imetysliivit mahdu ollenkaan. Käytän nyt kaapista kaivamiani lappubikineitä... Ne on oikeasti käteviä, ne saa siirrettyä sivuun nopeasti ja niihin menee kätsysti liivinsuojukset. Vuosien varrella niitä on kertynyt niin monet että voi surutta heittää pesuun ja ottaa uudet käyttöön. Tykkään myös siitä kun ne näkyy niskasta; tuo vähän väriä pukeutumiseen.

Taas tulee vieraita illalla, ei millään jaksaisi olla sosiaalinen nyt. Onneksi kiltti mies imuroi alakerrassa, mä imetän tässä samalla kun ääriryhmäilen. Tänään on viimeinen isyyslomapäivä, mutta onneksi vasta torstaina eka työvuoro. Hieman jänskättää miten sitten kaikki sujuu, mutta kivakin päästä oikean arjen makuun.

Tässä alkaa ihan jännittää Brogiksen ja Saden puolesta! Kumpi ehtii ensin...

Heh, laitoin etunimen siihen eli saattaa joku tunnistaakin. Tutut ainakin. Voin mailissa laittaa millaisen viestin lähetin lehteen. Ei kuvia -sen jälkeen mut oltaisiin varmaankin teilattu.... Nytkin saatetaan miehen huumoria koetella..

Ihanaa, kun Rosalla menee noin hyvin ja mä olen varma, että arki ilman isukkiakin suttaantuu. Kiva on myös kuulla, että olette heti lähteneet liikenteeseen vauvanne kanssa!! Se antaa ison henkireiän. Mäkin täällä odottelen, että mies kotiutuu ja sitten lähetään niinkin huimaavaan ostospaikkaan kuin Citymarket. Piristysruiske kuitenkin. Amilda, oletteko te liikkuneet jo?

Aamulla on sitten se muskari. Nyt täytyy mennä katsomaan Nukia. Se kiikkuu hiljaa automaattikeinussaan ;)

Baltsu!?!?

Voi että, toivottavasti Vinkkuliinillä on kaikki hyvin :S Baltsun kuulumisia odotellaan. Se on varmasti tosi raastava tunne, kun pelkää toisen puolesta eikä oikein mitään voi tehdä. Muuta kun siis viedä lääkäriin. (Josta tuli mieleeni, että onneksi otettiin se lapsivakuutus. Mulla lähtis järki jos pitäs mennä tk:seen jonottaan sairaan lapsen kanssa. Kun täällä takahikiällä ei niitä aikoja saa ja pitää mennä tk:n päivystykseen ja siinä kärsii äiti ja eniten lapsi.)

Kiva kuulla, että Rosan perheessä on kaikki mallillaan. Vitsit oon kade tuosta sun nopeasta muodonmuutoksesta! Mahtavaa. Varmasti olet jo paljon nopeammin täysin omissa mitoissa kuin mitä annoit itsellesi aikarajaksi. Miten sun mies raskii lähteä töihin? Varmaan miehellekin outo tilanne. Sit muutaman kuukauden päästä ne on varmaan ihan mielissään, kun pääsevät huilaamaan töihin, mutta ens alkuun ei varmaan malttais millään lähteä :) Tai ainakin tuo oma varmaan menee jossain välissä ihan mielellään töihin "rentoutuun". Niinku luulen itellenikin käyvän.

Mulla ois huomiseksi vaikka mitä shoppailtavaa, pitäs tehdä lista että muistaa kaiken kaurapusseista korvatulppiin ja imetysliiveihin. Hmm.

Ainiin ja mulla on vakaa tunne että synnytän joskus joulukuun eka päivinä, että ei vielä jännäillä mua. Supistuksiakaan ei oo tullut tänään yhtään vaikka kävin kävelyllä ja ne viikonlopun supparit johtui varmaan siitä ap:n ronkkimisesta.

Niin ja ainiin potenssiin 2: Aika ketku veto Angsteriinalta tuo isänpäiväonnittelu :D Kerrohan sitten minkä värisenä mies lukee lehteä ja tuleeko aamukaffet lehden sivulle.

Brogan, on siellä muitakin isänpäiväonnitteluja eli ei vain meidän -se vielä puuttuisi.... ;)

Joo, kyllä mäkin voisin parina päivänä viikossa olla töissä ns.huilaamassa...välillä tulee sellainen olo.

Yhteistyössä