Ajatuksista asiaan 10/08

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja angsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tulin kurkkaa joko Baltsusta ja vinkusta olis kuulunu mut eih :/
no huomenna varmaan viimeistään..

angstis, onks sul nyt pysyny menkat ihan säännöllisinä?!
must on monta kertaa jo tuntunu silt et nyt ne taas alkaa mut eih.. sen kerran jälkee tuli jotain pientä vuotoa joskus kp22 tienoilla ja sit ei oo taas näkyny.. ärsyttää ku joutuu olla varpaillaa et millo allkaa ku semmonen tunne niin usein..
ja mä ajattelin viel et menkat on vähintään sen puolvuotta pois synnytyksen jälkeen..

Mitä ihmettä mä keksin isänpäivä-lahjaks?! semmosen isi-pidikkeen pyyhkeelle meinasin tolta pikkuneidiltä, mut mitäs muuta... äh ku vaikeeta! (ton isi-pidikkeenki keksin siitä ku mä sain synttärilahjaks äiti-pidikkeen;) ) mul on niin hyvä tää keksimisen taito.. :P

Rousalle onnittelut ekasta ravintolakeikasta!! :)
muistan ku me käytiin kans suht usein syömäs ulkona ku toinen oli vajaa kuukauden ja siitä eteepäin.. tilavaan ravintolaan oli helppo mennä ja syötyäkin sai hyvin kun vauva nukkui sillon sen verran paljon.. :) se oli kivaa, mennä perheenä syömään <3

sade, niistä kuulosuojaimista, meil ei oo tääl kaupungis klääääs uuullssonia (en jaksanu miettiä miten kirjotetaa) niin täytyis varmaan poiketa ihan lastentarvikeliikkees.. mut kiitti vinkistä!:)

Nyt imuroimaan, pikkunen ku on jo yöunilla..

ainiin... onko muilla ongelmaa ammeen suhteen...
meil on iso amme neidille mut sit ku se oikein innostuu niin potkii jaloillaa niin että joudun nostamaan pään tosi korkealle ettei puske seinään... ja hankalaa on sit varsinki ku se koittaa voimiaan ja jännittää koko kropan ihan suoraks, sillon se pää osuu ammeen seinään..
hurjan näkönen vesipeto :) ja ihanat vauvamakkarat jaloissa sillä :D

käytiin kylvyssä tänään, siitä moinen.. :)

Mä luulen että mies menee nyt jo innoissaan töihin. Tietty on ihan täysin Popen pauloissa, mutta me ollaan oltu aika vaativaa ja kokonaisvaltaista seuraa, kun mä olin aluksi niin puolikuntoinen ja itkuisena hormonihuuruissa, olin varmaan aika pelottava. Mutta vaikka kaikki nyt hyvin, niin on varmasti kiva päästä rentoutumaan töihin ja keskittymään muihinkin asioihin. Luulen että sen takia mä voin niin hyvin nyt, koska en pitänyt raskausajasta enkä itsestäni raskaana, joten nautin nyt kun olen saanut itseni takas.

Mä muuten INHOAN tätä jälkivuotoa. Yök noita limasia verisiä siteitä ja sitä 24/7 terveyssidehikeä, vaikka kuinka usein kävis suihkussa. Ällöä.

Angsteri, sulla alkoi menkat aikaisin. En nyt muista, niin kerro että oletko täysimettänut vai onko Nuudeli saanut korviketta?

Mi-iu, mä olen myös hukassa isänpäivälahjan kanssa. Haluaisin jonkun kivan paidankin ostaa, mutta taidan sellasen hankkia joululahjaksi, kun olis kiva että lahja liittyy isyyteen tai siihen että miekkonen on nyt perheen pää. Kuulosuojaimet on kiva idea, sellaiset me saatiin lahjaksi. Tai siis mies ja vauva sai. Onkohan ne tarkotettu siihen kun äityli huutaa?

Toivon tosiaan että Vinkulla & Baltsulla kaikki kunnossa!

Baltsu, mä alan olemaan huolissani teistä! Toivottavasti on vaan huonosti nukuttu yö takana tms ettet ole ehtinyt ääriryhmäilemään, ja Vinkkulilla kaikki hyvin.

Kuinkakohan nopeasti Kela maksaa isyyslomarahan? Täällä isyysloman vimppa päivä eilen ja otetaan nyt kävelylenkki miehen palkkatomistoon (palkanlaskennan typyt eivät tykkää työnteosta siellä, joten täytyy käydä maanittelemasa heitä täyttämään se lappu Kelalle). Mietin vaan kuinka kauan sillä päätöksellä kestää Kelassa? Täytyy laskeskella pennosia ennen kuin ostelee isänpäivä- ja joululahjoja, kun ne nimenantojuhlatkin maksaa.

Baltsu, toivottavasti ollaan nyt turhaan pelästyneinä!! Toivon, että Vinkkuli nyt vaan muuten työllistää sua, etkä ole päässyt täällä käymään!

Äh, Nuki ei meinaa millään nukahtaa päikkäreille, vaikka tänään herättiin huomattavasti normaalia aikaisemmin sen muskarin takia. Jätin sen sänkyyn tekemään ryömimisharjoituksia. Kai se sieltä kohta mua huutelee -ei kauaa viihdy yksikseen.

Miiu ja Rosa, on mulla jatkunut menkat tai ainakin kahdet tuli normaalisti. Tällä viikolla pitäisi taas alkaa. Saa nähdä. Rosa, mä tosiaan täysimetän, että sehän tässä oudointa onkin. Taidan olla joku hormoonihirviä ;).

No, nyt tuolla kiljutaan -kirjaimellisesit.

Kiitos ihanaiset kannustavista sanoistanne!
Täällä todellakin on jo paremmat fiilikset. Olen hyväksynyt sen, että imetys ei ole se ainoa oikea vaihtoehto ja koska vauva kasvaa nyt normaalisti (jee, päästiin neuvolan painoseurannasta, tyttö nyt 3300 g (vihdoin yli syntymäpainon!) ja 53 cm) en soimaa itseäni enempää ja stressaa tätä tilannetta enää enempää. Pumppaan/imetän sen, mitä pystyn ja loput sit tuttelia. Kävin jopa imetystukiryhmässä ja hekin kannustivat minua ja sanoivat, että antaa tytön kasvaa ensin hieman rauhassa vähän ja että lapsi voi oppia täysimetykselle vielä 6 vkon ikäisenäkin. Saa kattoo nyt, josko tuo sit jossain vaiheessa hoksais, kuinka se nänni sinne suuhun oikein laitetaan (ja kuinka mun jättinänni saadaan sinne mahdumaankaan).

Et ole Rosis ainoa, kuka inhoaa tätä vuotoa!!! Sais loppua jo... On kyllä niin rasittavaa, kun pitää kulkea 24/7 side housuissa ja vuoto on ollut jo viimesen viikon ainakin sellasta tippa-kaks päivässä tahtia. Tulvis mielummin sit kerralla kaiken pois, eikä tälläistä kohta-se-loppuu meininkiä.

Baltsun ja Vinkun kuulumisia todellakin odotellaan! Toivottavasti siellä on kaikki hyvin...

Onko muilla ylivirkeitä lapsia? Meillä siis ollan vielä alle kuukauden ikäisiä ja millää ei maltettais nukkua. Toinen tankkaa kaks-kolme tuntia maitoa ja vaikka nukahtais 10 kertaa syötön/röyhtäisyn aikana, niin aina kun laittaa sänkyyn, alkaa huuto ja eikun pullo takas suuhun. Päivisin tuo on ihan OK, mut yöllä ei!!! Tytön rytmi on nyt aika tarkkaan nukkuu 3 tuntia/valvoo 3 tuntia. Joskus valvoo myös 5-6 tuntia putkeen. Aika rasittavaa pullojen lämmittelyä/keittämistähän tää elämä nyt ja väsyttää aikas paljon, mut mitä sitä ei oman rakkaan, ihanan vauvansa puolesta jaksais... :)

Ajateltiin lähteä nyt ekaa kertaa vauvan kanssa koko viikonlopun reissulle mun vanhemmille Tampereelle. Saa nähä, miten meillä menee... Ja kuinka munvanhemmat jaksaa meijän yökukkumisia.

Niin joo... Meijän sunnuntainen pesimispäivä meni just niinkun arvata saattaa. eli päin peetä! No, aamulla kerettiin pari tuntia makoilla, mut sit kahen maissa tuli yksi kaveri poikkkeen ja illalla toisia vieraita. Eli jälleen meni sekin päivä vieraiden kestimiseen. Mä oon nyt päättänyt olla suunnittelemasta yhtään mitään, niin ei tuu mitään pettymyksiäkään.

Terkut lastenpolilta, kaikki hyvin tällä erää. Liikutuin ihan teidän huolestanne, niisks. Ihana ääriryhmä!

Eilen kävimme siis yksityisellä, ihan turhis käynti. Olimme todella pettyneitä kun lääkäri laittoi vaan meidät eteenpäin lastenklinikalle. Koska Vinkku on niin hyväntuulinen ja -vointinen, tulimme kotiin nukkumaan ja menimme polille vasta aamulla. Sitten odoteltiin ja odoteltiin. Juuri tuon välttämiseksihän me otettiin se kallis vakuutus!! Mies kävi ärisemässä pari kertaa ja vihdoin pääsimme lääkäriin. Nyt sitten otetaan kakkanäytteitä ja odotellaan. Saimme myös lääkäriltä vinkin Mehiläisen spesialistista, jonne menemme jos verisyys jatkuu. Ainakin tiedän nyt minne EMME mene enää lapsen sairastuessa, samat kokeet olisi voinut teettää tuo ensimmäinenkin lääkäri. Todennäköisimmin kaikki on hyvin, mutta parempi tutkia kuitenkin.

Liikkuminen neljän seinän sisältä on juhlaa! Prismassa käyntikin riittä piristykseksi! Hienosti meidän uudet mamat pärjäilevät kun jo nyt ovat liikenteessä. Hienoa, että Amilda saatte tukea ja sun omat fiilikset ovat paremmat. Ja Rosa on palautunut upeasti! Milloin sektion jälkeen saa aloittaa liikunnan?

Mi-iu, meillä on kohtuamme ja Vinkku rakastaa siinä kylpemistä. Paikat kyllä kastuvat toisen pärskiessä. :D

Pikainen kysymys. Onko ketään Cuplatonia käyttävää? Kun siinä sanotaan, että aina ennen ateriaa 4 tippaa pieneen määrään nestettä sekoitettuna, niin mitä nestettä? En kyllä rinnoista saa käsin pumpattua yhtään ainutta tippaa, enkä jonkun "pienen nestemäärän" takia viitti pumppuakaan kaivaa komerosta? Aiemmin oli käytössä Disflatylit, mutta musta näytti että ne vaan laittoi pienen oksentamaan niin kävin äsken hakemassa Cuplatonia.

Mulla jälkivuoto on jo loppumaan päin, mut aina kun otan siteen pois niin eiköhän just silloin tule lörähdys. Sitten saattaa olla ettei päiviin tule tipan tippaa ja taas heitän siteen pois ja taas tulvii.. Rasittavaa.

Kiva kuulla että Amildalla on jo parempi mieli. Meilläkin tankkaa monta kertaa päivässä silleen, että tissille-pois tissiltä-takaisin tissille-jälleen pois. Ja yölläkin saattaa vetää sitä peliä monta tuntia.

Viime yönä nukkui kaksi kahden tunnin jaksoa alkuyöstä ja sitten loppuyö oli tunnin välein syömistä ja syömisten välit kiukkuamista. Tänään en sitten antanut jekovitia ollenkaan, että olisiko sillä mitään vaikutusta ensi yöhon. Lisäksi hain cuplatonia ja devitolia, että vaihdan disflatylit ja jekovitit niihin. Pakko on yrittää kaikkea. En ole kyllä hirmuisen väsynyt, mutta kun kaikki varoittelee että se väsymys tulee ennemmin tai myöhemmin, niin pelottaa että ihanko mä kohta pimahdan.

tervehdys!!

meillä oli oikea mammakerho tänään... äh, mikä sana.. sanotaan äitilapsikerho kotona :) pari kaveria lapsineen tuli käymään (molemmilla kaksi lasta, toiset oli melkein 3 ja melkein 2v ja vauvat pari viikkoa vanhempi ku meijän ja 6vk nuorempi...)
nelisen tuntia meni niin vauhdilla että tuntu ettei vieläkään ehtinyt puhua tarpeeksi :)

angsteri, mun paril kavereil on just kans et menkat vaan heti melkein imetti tai ei.. kummallista! ja mulla siis kans... paitsi et kierto sekasin ku seinäkello, en tiiä koska taas alkais... ja ku nimenomaa luulis täysimetyksen pitävän menkat pois! :P niin mä oon aina luullu.. mut pyh!

leivoin vadelmapiirakkaa, olkaat hyvät! (kahvin kans ku on nykyää aina oltava edes jotain...) :D

rousa ym, kuulostaako hullulta jos maalaa vauviksen jalkapohjan ja painaa paperille ja kehystää sen?! onko pikkasen huono lahja tai jotain?! ku mietin semmostakin... mut sit toisaalta, semmosen vois tehdä korttiin... ääh! vaikeeta.. paitakin meillä jo on, ku tilasin sen isyyspakkaukseen...

nyt on pakko saada ruokaa, ku kellokin on jo vaikka mitä..

baltsu, toi on muuten totta et ei tartte ku prismassa käydä niin piristää kummasti :D

mut nyt meen taas..

No niin, vintiö on unella. Hyvä kuulla, että Vinkulla on ainakin nyt kaikki hyvin!! Kurjaa tuollainen juoksuttaminen -hyvä, että miehesi piti puolenne!! Mäkin olen ollut jo sairaalan ovella lähdössä pois, kun mulle oli jo kerrottu ettei ollut veritulppaa, mutta lääkärin kanssa pitäisi vielä jutella. Odotin nelisen tuntia ja sit monien kyselyjen jälkeen sanoin hoitajille, että minä lähden nyt. Ovelta yksi hoitaja sai mut sitten kiinni ja pääsin heti lekurille -aivan turhaa edes näin hänet. Ja mitään ruuhkaa heillä ei ollut silloin. Vain muutama potilas. No, joka tapauksessa, Baltsu, osasiko ne kertoa tai epäillä mitään mistä moinen verisyys saattaisi johtua? Toivottavasti saatte pian tulokset!

JB, älä turhaan mieti väsymystä!!! Mä juuri sanoin siskolleni etten halua kuulla etukäteen kuinka kauheaa on sitten tai sitten. Kerroin haluavani elää tätä hetkeä. Ja ei sulle välttämättä mitään hirveää väsymystä tule!! Ei ole mullekaan tullut. Yksittäisiä päiviä vain.

Amilda, hienoa, että neiti oli kasvanut! Annatko sä nyt korviketta äidinmaidon rinnalla? Meinaan, että voisiko noin vähäinen nukkuminen johtua nälästä? Kurja ettei pesimispäivä onnistunut! Mä otin ovikellosta patterit pois, kun en pidä yllätysvieraista ja puhelinkin on äänettömällä kaiken aikaa. Kyllä meillä äideillä (tämän vauva-ajan) on pakko olla vara valita milloin kestitään vieraita. Tre:n reissu kuulostaa mukavalta!

Samoin Miiun päivä kuulosti kivalta!

amildalle piti sanoa tre:n reissusta että hienoa kun menette!! usein lapset tottuvat muutoksiin helpommin kuin aikuiset.. mä jännitin ihan turhaa ihan liikaa meijän ruotsin reissua, hienosti meni, paljon paremmin mitä uskoin.. ihanaa kun lähdette lapsen kanssa! :)

saas nähä kuin meijän kauppareissu menee, ku mennää kattoo siskon pojan jääkiekkopeliä ensin ja sitten kauppaan ja nyt neiti on yleensä jo ennen 7 niin väsynyt että yöunille pitäis päästä... kellonsiirto kellonsiirto :P
toivottavasti ei älyttömästi rissais..

ootteko muuten nähny sen mainoksen mis lauletaa happy birthday.. ja siin on kaikkia vastasyntyneitä äitien kanssa... must se on ihan ihana mainos <3

Kiitos paljon Angsteri, tästä ketjusta löytyy apu joka tilanteeseen!

Mua itteäni ei niin hirveästi väsytä ja jaksan ihan hyvin, mutta stressi tulee noitten pahanilman lintujen siunailusta, kun kuulemma väsymys tulee ennemmin tai myöhemmin. Oikeasti, koko ajan vaan odotan että kohta kaadun kuoleman väsyneenä lattialle kun kaikki sitä vaan hokee. Vaikka tuntuu että jaksan kyllä ihan hyvin, vaikkei yöt tällä hetkellä ihan putkeen menekään. Muutenkin kaikki vaan kauhistelee ja kertoo kauhutarinoita arjesta kahden pienen lapsen kanssa. Ihan ottaa jo kaaliin kuulla samat asiat uudelleen ja uudelleen: "voi kun sulla on raskasta, oot varmaan ihan tosi väsynyt, miten sä jaksat, ensimmäisestä vuodesta ei muista mitään kun kaksi pikkuista vie mehut..." Ja kuitenkaan mulla itelläni ei vielä tunnu olevan hätäpäivää. Pikkuiset on niin ihania ja rakkaita, että hetkeäkään en ole katunut. No okei, muutama epätoivoinen yö oli välillä, mut ne on jo historiaa.

Voi kun Vinkun verisen kakan syy selviäisi pian. Mun työkaverin lapsella oli aikoinaan verta kakassa, mut en muista mikä siihen oli syynä. niillä se ei kuitenkaan onneksi ollut vakavaa ja meni itsestään ohi.

Harmi tosiaan kun ei Amildan pesimispäivä onnistunut. Me pesittiin yksi päivä kokonaan Eetin kanssa sairaaalassa, kun ajattelin siitä olevan apua maidonnousuun.

Hui kun täällä oli taas tekstiä. Me ollaan kyllä tosi aktiivinen ryhmittymä! Ansaittas plazan tiimiltä diplomi! *vink vink* :)

Mitähän mun piti kommentoidakaan.. Mä oon luullut että se jälkivuoto kestää tosi runsaana about ikuisuuden! Mutta teillä on jo noin loppumassa. Että niin sitä taas viisastuu. Hei pitäskö vähä päivittää sitä listaa, että kuka on kersonut ja millon ja minkäkokoista vauvaa? (Anteeksi brutaali terminologia..)

Miten Angsterin ja Nukin muskari? Ja hyvä, että Vinkkulilla on kaikki hoidossa! Ihana kuulla, että Amildakin on jo pirteämpi :)

JB, täällä sama juttu että ärsyttää ihan älyttömästi tuo että maalataan uhkakuvia seinälle, että kyllä se väsymys on sitten KAMALAA ja tulee kaikille ja hohhoijaa. Onneksi Angsteri ja Baltsu ja nyt sinä ootte valaneet muhun uskoa, että oma asenne määrää jo aika paljon eikä se väsymys ole mikään satavarma asia. Tokihan se voi jälkeenpäin siltä sitten tuntua, että huh kun sitä olikin väsynyt vaikka vauvavaiheessa ei tuntuiskaan.

Kiva kuulla myös noita positiivisia reissujuttuja kun edelleen itse mietin tulevaa joulua, että voidaanko me lähteä reissuun. Sehän riippuu tietysti ihan täysin siitä millon tämä mötkäle päättää ulkoistaa palveluksensa.

Tuo ovikellon ja puhelimen laitto äänettömälle oli hyvä vinkki! Ihmisten pitäisi tajuta itsekin, ettei vauvaperheeseen sovi rynnätä mihin milloin vain. Olenkin tiukkis ja meille ei tosiaan yllätysvieraita tule, puhelinsoitto etukäteen on minimivaatimus.

Me lähdettiin reissuun useaksi viikoksi Vinkun ollessa 3vko vanha. Hyvin meni, niin pieni ei vieraista paikoistakaan häiriintynyt. Joten tsemppiä Amildalle ja teretulemas tännepäin. Eikö muuten vauvojen nukkumisessakin ole hurjia vaihteluita, 10-20h ja kaikkea siltä väliltä.

JB:lle hatun nosto ja halaus asenteesta!

Verinen kakka johtuu todennäköisesti suoliston kehittymättömyydestä. Vinkku kakkaa 10 kertaakin päivässä, joten on siinä paikat kovilla. Kiinteä ravinto tekee oman lisänsä, vaikka määrät ovat edelleen tosi pieniä. Meillä on suvussa allergioita ja suolistosairauksia, joten senkin takia tietenkin huolestuttaa. Mutta jatkossa aiomme ottaa lääkäreistä selvää ja vaatia palvelua. Vanhempana taistelutahtoa löytyy vielä ihan uudella tavalla!

Mies lähti treenaamaan, Vinksaus nukkuu -taidanpa katsoa hömppää nauhalta...

Ihanaa että Vinkulla kaikki hyvin ja pääsitte nyt varmuuden vuoksi ottamaan nuo testitkin niin ei tarvi sitten turhaan huolehtia!

meille on myöskin ihan turha edes yrittää tulla yllättäen, sen verran tiukkaa aiotaan pitää..ja ainakaan ekaan viikkoon kun ollaan kotona niin ei tulla edes sovittaessa koska aiotaan pitää puhelimet kiinni ja keskittyä perheeseemme :) mutta muutenkin ihan uskomattoman ajattelemattomia ihmiset nykyään, jos on tosi pieni vauva kotona niin luulisi että sitä ensin kysyisi sopiiko tulla.

Amilda, onko sun mies vielä isyyslomalla vai joko meni töihin?

Morgenia -täällä on tosi sateista, huioh. Taitaa tulla sisäpäivä.

En kyllä yhtään ihmettele Ballerina, että ehditte pelästyä -kun kerran suvussakin on suolistosairauksia! Niinhän se varmaan on, että noi kiinteätkin lisää kakkaamista. Tällä hetkellä meillä kakkaillaan kolme-neljä kertaa päivässä ja toissa päivänä oli välipäivä (en olisi joskus uskonut, että kirjoittelen kakasta.... ;) ).
Mulla oli tässä eilen kanssa harmia, kun alkoi ap:stä tulemaan verta ja pienen punnauksen tuloksena (jihaa, en olisi tätäkään koskaan uskonnut kirjoittavani tai ylipäätään puhuvani...). Pelästyin tosissani, kun meidän tutulla poistetaan juuri kohtu, kun hänellä todettiin kohdussa oleva syöpä juuri tällaisen yht'äkkisen verenvuodon perusteella. No, päädyin nyt sit siihen, että kyseessä on menkat ja kierto palautunut normaaliin 28pv. Raskauden jälkeen ollut 32pv. Yhtään ei ole muita menkkaoireita, joten epäilyttää vieläkin :( . Ei mulla ole koskaan menkat näin alkanut. Mua vihlaisi hieman ennen verenvuotoa alavatsasta. Täytyy nyt tutkailla. Mietin kyllä sitäkin, josko soittaisin gynelle, mutta luulen, että hän tulkitsee ne heti menkoiksi. No, katsellaan...

Brokis, kiitos kysymästä muskari meni todella hyvin ja Nuki tykkää olla siellä tosi paljon! Sen pääjuttu siellä on tiirailla muita vauvoja! Oikeasti se koittaa ottaa siellä hirveästi kontaktia niihin -hauskaa :)!
Ja mä en edelleenkään ymmärrä sellaisia ihmisiä, jotka puhuu LIIOITELLEN nega-asioiden odottajille tai vasta synnyttäneille. Mä tosin kuulen niitä edelleen, mutta en enää usko niitä ja sanon sen niille. Sitä muiden niin hehkuttamaan KAAMOSAIKAA ei ole meidän perheeseen vauvan myötä tullut, eikä myöskään olla eroamassa, uskallan antaa Nukin hoitoon, seksi on ok (tosin harvanlaista) ja annan miehen koskea vauvaan ja juu, olen yhä itsekäs (otan omaa ja kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa), ym ym.

Taitaa aamun kunniaksi tulla pirun pitkä viesti....

Ja Sadelle vielä, että me tehtiin samallalailla kuin te aiotte tehdä eli jos joku kysyi koska voisi tulla vauvaa katsomaan niin ehdotettiin tapaamista viikon-kahden päähän, tekemättä siitä numeroa ja näin kaikki oli tyytyväisiä. Vain isovanhemmat ja kummit kävi katsomassa kahden ensimmäisen viikon aikana. Kyllä sen vauvan ehtii kaikki varmasti nähdä, vaikka eivät heti ekalla viikolla ryntäisikään katsomaan!

Huomenia täältäkin, meilläpäin on ihan mukava lenkkikeli. Muskaripäiväkin tulossa! Nukilla ja Vinkulla synkkaisi varmasti, Vinkkukin naureskelee toisille vauvoille ja koettaa seurustella. Näen silmissäni jo opettajan pulisevan painajaisen takapulpetissa... ;)

Angtis, todennäköisesti kyseessä on menkat, mutta varmasti huolettaa. Kai sitä synnytyksen jälkeen oman kehon tunteminen on vähän hukassa? Mutta kannattaahan tuo varmistaa, jos vielä epäilet muuta. Minulla ei menkkoja ole näkynyt, en edes muista sellaisia olevankaan. :0

Minulla on muuten toisin päin, pelkään antavani liiankin ruusuisen kuvat puhuessani vauva-ajasta -eilenkin törmäsin puolituttuun ja pienen rupattelun jälkeen sanoin, että tottakai yöheräily on rankkaa -vaikka muuten onkin ihanaa. Heh, tuttu näytti helpottuneelta. :D Lapsettomille en tosiaan halua negoja maalata, muutenkin koetan puhua muusta kuin kakkajutuista. Niitä voi puida täällä. :D

Pitäis varmaan pyykätä.

Onko muuten Minisunin kuulumisista mitään tietoa? Toivottavasti hiljaiselo ei tarkoita asioiden olevan hullusti.

Pikainen ilmoittautuminen tännekin.. Myös sisäpäivää ja erittäin laiskaa sellaista tässä vietetään yövaatteissa. Eilen olin aktiivinen tänkin päivän edestä!

Voi että mua alkoi hymyilyttään kun ajattelen Nukia ja Vinkkua muskarissa, kun vauvat on niin hassun näkösiä (Sellasia semi-hölmistyneitä ja suloisia) ku ne kattelee ympärilleen. Sitten niitä on siellä tosi monta ja nää kaks koittaa heilutella, että huhuu täällä ollaan :) Kenen järjestämiä noi muskarit on? srk vai kansalaisopisto vai ... ?

Angstis kyse on varmasti sun menkoista, koska sun keho on vielä kuitenkin tuosta raskaudesta sekaisin. Mutta ite tiiät parhaiten, millon kandee soittaa lääkäriin. Ainakin sillon jos menee mielenrauha.

Baltsu hyvä idea, mä hehkutan sitten näille pahimmille vauva-ajan manaajille kyllä niin ruusuista arkea ku vaan osaan vaikka todellisuus oiskin toinen!

Brogis 36+1

Mä tulen mukaan teidän "ruusuinen vauva-arki"-clubiin ;)

Joo, kai nää menkat on. Alkoi vaan niin oudosti, viillon jälkeen. Päätin katsoa kauan tää vuoto kestää. Jos on normi 5pv ja loppuu siihen, niin ok, kysessä oli menkat...

Kivaa muskaripäivää Vinkkuliinille! Brougani, meidän muskari on musiikkiopiston järjestämä. Se on tässä meidän lähellä,siksi mentiin sinne.

väsynyttä huomenta täältäkin...
kiukkuiita rissannu koko aamun,ei suostu päiväunille eikä syömään koska on niin väsynyt... no yritin nukuttaa ulos ja nukkuki puoltuntia ja nyt sit nukutin syliin (varmaan puoltuntia) ja nyt nukkuu siis sohvalla..

isi oli ihana, meni 10neen töihin ja aamul puol9 otti beiben ku se mölis sängyssää ja vaihto vaipat ja päivävaatteet niin mä sain rauhassa nukkua edes hetken.. yöt menee nykyää toisen huudellessa,tuttiin rauhottuu.. viime yönä pompin varmaa miljoonia kertoja laittamaa tutin ja siis se tutin laitto jatkui vaikka oli just syöny jne et nälästäkää ei ollu kyse.... mahavaivoista se itkee tai kiukkuaa kunnolla et niitäkään ei ollut.. kai se on tää ikä et pyörii ja hyörii ja tarvii tuttia jne.. tai hampaat tai jotain..
mut ite en osaa nukkua jos kuuluu pienimpiäkin erilaisia ääniä ku vaan hengitys...

niin ja tänään kun mies tuli sit vauvan kans herättää mua niin toisen pää kolahti sit ovenkarmiin :/ pomppasin taas sängystä salamana lohduttaa toista... tai kumpaakin oikeastaan.. mies oli niin pahoillaan, vahinkohan se oli jne mut kyl sekin oli reppana ku toinen huus lohduttomasti... pieni kuhmu ja punanen jälki jäi muistoks tohon otsaan.. ei onneks kovin kovaa mies kävelly että olis pää halki tj.
no tänään sit perhekerhoon esittelemään kuhmua.. :P

nyt on pakko haukata jotain jos toi rissaiita kohta herää niin sit on sen vuoro syödä..

miten nukkuva lapsi voikaan olla niin sulonen?! sitä tekis mieli vaan pussailla koko ajan :D heh!

mi-iu

mäkin haluan liittyä ruusuisee vauva-arki clubiin!!
vaikka edellinen viesti kertoikin enempi univajeesta ;)

mä ajattelin et ehkä ens vuoden alusta vois ruveta ja käymää muskaris... ku näin kesken kautta monet paikat on täys ja sit maksaa kuitenki saman verran alottaa nyt ku et olis jo heti aikasemmin syksyl alottanu ja ollu jouluun asti.. meilpäin niit on konservatorion järjestäminä ja sit ihan kansalaisopistojen..

Mä liityn myös Ruusuiseen vauva-arki -klubiin. Ollaan oltu kolmestaan melkein kaksi päivää, kun miehellä on ollut menoja ja hyvin on mennyt. Pyykkiäkin ehdin pesemään, ruokaa laittamaan ja aikaa riittää molemmille tytöille. Voi kun täällä meidän kylällä järjestettäisiin jotain mihin voitaisiin mennä tyttöjen kesken. Sinne perheuintiin vuodenvaihteen jälkeen voitaisiin mennä, mut on aika hiljaista että pärjäisin yksin kahden lapsen kanssa.

Meidän kylällä valitaan joka vuosi Ämmä ja pikku-ämmä ämmäinviikolla marraskuun alussa. Ämmä on aina kylän vanhin nainen ja pikku-ämmä kaikkein nuorin sille vuodelle syntynyt tyttö. Viime vuonna Irkku oli pikku-ämmä ja tänä vuonna Eeti... Suuri kunniahan se on, mut vähän nolottaa mennä hakemaan arvonimi jo toisena vuonna peräkkäin samaan perheeseen. Tulee vähän sellainen fiilis, että ollaanko kansoittamassa uudelleen tätä kylää. "Lisääntykää ja täyttäkää maa." Juuri niin. Miehelle jo sanoin, että ensi vuonna saa kyllä arvonimi mennä jo jonnekin muualle.

Heipsan ihanaiset!
Täällä todellakin parempi päivä jälleen... Nukuttuakin ollaan saatu, kun muka "unohdettiin" eilen antaa ne Jekovit tipat. Eli siitä johtuvista vatsakrampeista se meidän neidin itkuisuus ja nukkumattomuus varmaan sit johtui - eli täällä menee D-tipat vaihtoon myös. Mitäs merkkiä kokeneemmat suosittelee? Dee-tippoja? Devitolia? Mitä?

Ihanaa, että Vinkulla kaikki hyvin. Mutta varmaan säikäyttää tollanen joo. Varsinkin jos tosiaan suvussa suolistojuttuja. Kannattaa tosiaan tarkastuttaa varmuuden varalta kaikki mikä ei ole normaalia. Itse hypin jo melkein seinille, kun tyttö itkee pidempään... (Joo tiedetään, vauvat voi itkee, vaikka olisivat ihan tyytyväisiäkin). Mitähän se on sit, kun toinen tulee ekaa kertaa vaikka kipeäksi.

Ihanalta kuulostaa nuo teitin muskarit ja vauva-uinnit. Niitä aikoja odotellessa :)

Nyt mentävä, kitinä kuuluuu....

Juu Sade, mies on ollut nyt tän viikon jo töissä.

Yhteistyössä