Ajatuksista asiaa 0908

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Baltsu*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Upeaa, että Jellybeanin äiti käänsi kelkkansa!! Tulipa itsellekin helpottunut olo! Toivotaan vauva pysyisi masussa sinne torstaille :)! Aiotteko kokeillä ässiä?

Nuki onneksi viihtyy kaukalossa. Uskon, että se Baltsu muuttuu teilläkin. Eikähän nää kaikki mene vähän kausittain.

Täytyy kyllä olla kiitollinen lähellä asuvista hoitajista! Toivon niitä teillekin!! Upeaa on myös, jos ystävilleen voi jättää hoitoon. Asuvatko kummitkin kaukana? Saisiko heistä välillä apua?

Kiitos, remppa etenee hitaasti, mutta varmasti... tai ainakin etenee...uusi keittiö pitäisi saada marraskuussa. Tilaus on nyt tehty.

Nuki ollut ihana tänään. Oli itse kiltteys, kun oli vieraita.
Mä menen nyt syömään suklaata, kun ennenkuin kellahdan Nukin viereen nukkumaan. Sillä on muuten nykyään ihana tapa keskeyttää imeminen: Nuki ottaa muhun hymyillen katsekontaktin, sanoo muutaman "sanan" ja jatkaa imemistä. Tulee äidillekin ihana olo! :) :)

Niin kiva lukea teidän ajatuksista! Miten sen autolla matkaamisen kanssa on, eli jos kaamea huuto ja toista selkeästi ketuttaa turvakaukalo ja matkaaminen, niin laulatteko/lepertelettekö kovempaa ja koitatte hinnalla millä hyvänsä päästä perille asti, vai onko matkanteko yhtä pysäyttelyä ja syliin ottamista? Kuulostaa varmaan tyhmältä kysymykseltä, mutta mitä siinä kuuluu tehdä? Mulla ei ole vielä äidinvaistoa joka kertoo vastaukset...

Baltsu, muakin kiinnostaa mitä lauluja sä laulat Vinkulle? Entä Angstis, laulatko sä? Soitatteko muuten musiikkia ja tykkääkö beibit?

Angsteri, olen varma että äidistäni tulee samanlainen hoitaja kuin teidän mammasta! Olen jo miettinytkin asian ristiriitaa. Olen siis todella kiitollinen että hän on jo nyt tarjoutunut hoitajaksi ja että haluaa auttaa. Mutta olisi niin paljon kivampaa kun hoito tulisi "pyytettömästi" kuten anopiltasi, eli että haluaa/tarjoutuu hoitamaan kerran viikossa. Olen varma että äitini tulee hoitamaan aina tarvittaessa, mutta hän itse määrittelee "tarvittavan". Esim hammaslääkärit, univelka, kirjastossa käynti, luento on hyviä syitä, mutta minkäänlainen narsistinen hauskanpito ei kuulu perheellisen elämään. Onneksi tosiaan se on minun äiti. Voisin ehdottaa tuota että jos haluaa hoitaa kerran viikossa tai kahdessa, niin se olisi ihanaa, mutta että me saisimme määrittää mihin sen ajan käytämme. Toivottavasti kaikki selviää puhumalla. Olen äidin kanssa oikein hyvissä väleissä, mutta ihanan etäisissä siinä mielessä että haluan itse päättää koska päästän lähelleni. Nyt äidillä on koko ajan niin paljon (hyvää tarkoittavia) neuvoja, että tunnen jo nyt välillä itseni epäonnistuneeksi. Hän kun tietää työnsä puolesta kaiken varhaisesta vuorovaikutuksesta ja miten tärkeää se on... Koita siinä sitten ehdottaa että vaihdettaisiin puheen aihetta, kun tuntuu että jos joutuu sektioon tai vauva muualle hoitoon, ja vauva ne ensimmäiset päivät ilman ihokontaktia niin tyyppi on saletti autovaras. Mutta äitini tosiaan tarkoittaa hyvää ja haluaa vain auttaa. Me ollaan vain niin samanlaisia, aina oikeassa. Meidän egot ei mahdu samaan hissiin. Vaikka itse haluaisin imettää ja toivon todella että se onnistuu 6kk-vuoden, mulla nousi savu päästä kun kerroin ostavani ehkä korviketta jos imetys ei onnistu ja äitini sanoo että "Tietenkin imetät".

Arg, Rousa meidän äidit on identtiset!!! Oma äiti on myös työskennellyt aikaisemmin lastenparissa ja tietenkin "tietää" kaiken. Sanon sille lähes aina vastaan, pakko. Mun äitiini toimii sanonta: jos pirulle antaa pikku sormen, se vie koko käden. Mä en ole vielä uskaltanut ehdottaa meidän äidille kerta viikkoon tai kahteen systeemiä, onneksi on anoppi. Mä itse koitan ottaa ihanasta anopista mallia ja toimia samoin sitten Nukin lapsen kanssa.
Imettämisestä piti vielä lisätä, että mulle sanottiin, että se onnistuu aina ellei ole ollut sektiossa eli äitisi huoli on turha. Täytyy vain olla kärsivällisyttä ja imettää sitkeästi, niin maidon tuotanto lisääntyy. Mä luulin pari kertaa, että mulla loppuu maito ja neuvolasta tyyliin nauroivat mut pihalle, todeten ettei ole mahdollista, että se loppuu, jos vain imettää aina kun vauva haluaa. Onko teillä muilla ollut samoja epäilyksiä jossain vaiheessa?

Mä laulan Nukille kaikkia kivoja iki-vanhoja lastenlauluja. Tosin en osaa sanoja, joten keksin aina omia riimejä... Yleensä laulan sille iltaisin, jos se on kärttyinen tai vaippa vaihtaessa. Tykkää kuunnella. Ajattelinkin sitä muskariin menoa, saisi nuki vähän virikkeitä.

Rousa, me ajettiin nyt syksyllä Turkkusen läheltä kotiin ja Nuki itki viimeiset 50km. Ei pysähdytty... Mies vain muuten koitti leperrellä ja silitellä (mä olin puikoissa). Nukilla oli silloin varmaan vatsavaivoja, kun olin sen lähteissä syöttänyt tai sitten se ei vain jaksanut istua. Yleensä se kyllä viihtyy pitkiäkin matkoja turvakaukalossa.

Plääh, muhun iski eilen flunssa ja nyt sitten kärvistellään nenän valumisen kanssa. Kun nyt ei Nukiin tarttuisi.

Mukavaa syksyistä päivää!

Yhteistyössä